Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

Tiinuliini Varmasti säikäytti!

Täällä myös yöunet todella huonoja. Muiden heräämisien ja valvomisen lisäksi meidän yksi kisu herättää mun kaksi kertaa yössä. Eka hän haluaa ulos ja sitten kolmen tunnin päästä sisälle. Tällä viikolla olen saanut nukkua päikyt, kun mies kotona. Onneksi.

Kivuista kysymys Onko muilla ollut nyt tai aikaisemmissa raskauksissa sellaista viiltävää kipua alamahalla? Mä olen monena yönä joudunut valvoman tuo vuoksi. Kipu polttaa ja viiltää yhtäsoittoa koko alamahaa. Välii tulee aaltomaisenakin kuin supparit. En muista, että aikaisemmin olisi moista ollut.

Liisa Jaksuja synttärien järkkäilyyn. Meillä oli maanataina 2v pikkuneidin 2v synskät ja loppukuusta isomman 4v synskät. Onneksi mulla on äiti ja anoppi sellaisia, jotka rakastavat leipomista:).
-Poni 35+3

Haukoin henkeäni, kun luin tuosta Tiinuliinin kaatumisesta - ONNEKSI kaikki on kuitenkin hyvin!! Vaikka kauhea säikähdys varmaan oli...

Olin keskiviikkona neuvolalääkärissä (käyntiin meni vajaa 10 min!) - kohdunsuuta ei tunnusteltu, kun en oikeastaan itse halunnut... eipä siellä paljon pelivaraa ollut enää rv 33+ viikollakaan, mutta nyt en siis ihan tarkkaan tiedä miten kypsyminen on edennyt.
Lantio todettiin tilavaksi isommallekin vauvalle, mikä vähän yllättikin, mutta hyvä niin. Ennen ekaa synnytystäni, kukaan ei kommentoinut asiaa etukäteen, vaikka silloin olin ollut sairaalalevossakin pitkään ja tutkimuksia tehtiin kerran viikossa.
Jännitys tässä tuntuu kasvavan päivä päivältä!!! Ensi viikko jos vielä sujuisi hyvin (meillä taas yhteistä perheen 'kesälomaa' ja paljon hoideltavia asioita) niin sitten voisi jos ihan vapaasti mun puolesta syntyäkkin
:D !

Kipuja, kovettumista ja supistuksia tulee ja menee - en enää jaksa pitää lukua, mutta kertaakaan ei vielä mitään pitkäkestoista tai sen sorttista, että olisin miettinyt, pitääkö lähteä tarkistuttamaan tilannetta. Vauva veivaa peppuaan puolelta toiselle, hikkailee ja välillä yrittää jotenkin ojennella itseään. Liikettä riittää pitkin päivää ja yötä =) !

Voiton puolella ollaan kaikki, joten koitetaan kestää kuin naiset ;) :wave:
:heart: !!

-Hildamiini 36+6 (LA 4.9.)

P.s. Onko se Lansinoh ihan apteekista ostettavaa tavaraa..?

Heippa kaikille pitkästä aikaa!!! :wave:
Täällä on ollut nyt jotenkin niin väsynyt tunnelma että on jäänyt kirjoittelut väliin. Olen kyllä lukenut juttujanne mutta sitten kun olen saanut kaikki luettua niin on ollut jo niin tuskaa istua koneella että ei ole enää voinut jäädä kirjottamaan. 4v esikoinenkin oli kipeänä ja yölliset valvomiset kyllä rasitti paljon enemmän kuin normaalisti. Meidän tyttö näki jotain ihme harhoja, oli kyllä pelottavaa! Mut nyt tauti on vissiin ohi :)

Tiinuliini Huih!! Todella pelottavaa!! Onneksi kaikki kuitenkin vauvalla hyvin :hug:

Esikoisen hoito alkoi muakin nyt mietityttämään enemmän kun tosiaan se mun edellisen synnytyksen kesto oli vaan 2h 50min. Meillä kyllä asuu miehen sukulaisia samassa kaupungissa mutta työssäkäyviähän he ovat ja muutenkin jos lapsivedet menee ja alkaa heti supistukset niin sitten mulle kyllä tulis todella kiire. Mihinkäs sitten mukula heitetään matkan varrella sairaalalle!? :/ En haluais kuitenkaan ilman miestä mennä synnyttämään...

Painoarviosta Mulle ei ole puhuttu edellisessä eikä tässä raskaudessa mitään painoarviosta. Höh. Ehkä täälläpäin ei ole sitten tapana sitä antaa jos ei mitään erikoista ole.

Lansinoh täytyykin kokeilla!! Viimeksi käytin bepanthenia kipeisiin nänneihin, mutta nyt vois testata jotain muuta :) Ei muuten esikoista odottaessa tullut mieleenkään että imettäminen sattuu niiiiin paljon alkuun, mutta onneksi se menee vähitellen ohi kun nännit tottuu ja vauvan imuote paranee.

Mielialat on täälläkin heitellyt nyt jotenkin enemmän kun alkuraskaudessa. Harmittaa kun vedän kauheita raivareita tytölle ja sen jälkeen väännän sitten itkua ja yritän sovitella ja halia :'(
Ja mieskin on kyllä saanut taas osansa. Miksei vaan osaa pitää suutansa kiinni, ettei sais kaikkia näitä riitoja aikaiseksi. Oon kyllä paljon enemmän itkeskellytkin, tuossa kun tyttö oli kipeä niin itkin silmät päästäni pariin otteeseen.

Talvivaatteista En ole ostanut vauvalle muuta kuin nyt alkusyksyksi kevyesti topatun velour haalarin 62cm. Katsoo sitten tarviiko toppahaalaria vai jotain kevyempää pukua talveksi sitten myöhemmin kun tietää kokoakin tarkemmin. En ole vielä penkonut tytön vanhoja pukujakaan jos sieltä vaikka löytyisi sopiva kun tässä on tyttö ilmeisesti tulossa nytkin. Tosin esikoinen on syntynyt kesäkuussa että vähän iso puku olisi kuitenkin talveksi.

Onko muilla ollut muuten vatsan nipistelyä tai aran tuntuista vatsanahkaa? Mulla on aina joinakin päivinä nahka ihan kosketusarka ja nipistelevä, mistä johtuu?
Tuntuu että vauvakin liikkuu nyt paljon vähemmän kuin ennen. Joka päivä joudun miettimään että onko vauva liikkunut tarpeeksi :'(

möhömahis 35+1 (la16.9)

Tiinuliinilla ollut hurja kokemus, onneks kaikki päättyi hyvin! Mä olen kyllä käymässä ihan ylivarovaiseksi, kun normaalisti oon tosi onnettomuusaltis ni nyt sitten mietin koko ajan, etten vaan kaadu tai telo itseäni mihinkään.

Mielialat on täälläkin välillä pohjamudissa, ehkä etenkin aikaisemmin tuli paljon mietittyä sitä, että onko sittenkään valmis tähän vauvaan ja valmis luopumaan omasta elämäntyylistä jne. Mutta vaikeahan tätä enää on peruuttaa :D No aina kuitenkin tullut siihen tulokseen, että tämä on toivottu elämänmuutos. Tuo pohtiminen, mielialojen heittely ja sellainen on äidiksi kasvamista, niin mä sen ajattelen.

Mä synnytän varmaan oikeasti vasta jouluna, kun hädin tuskin supistelee. Vauvakaan ei tajua edelleenkään asettua pää alaspäin, hikka tuntui tänään ylävatsalla. Mutta sehän onkin hyrrä/hamsteri eikä vauva. Mä olen ihan varma, että se ottaa jaloilla tukea kohdun seinämästä ja juoksee ympyrää kuin hamsteri. Etenkin öisin. Se vasta on kuulkaas mukavaa, tuntuu vallan ihanalta.

Työvuoroja ois jäljellä kolme. Sain töissä kommenttia, että mun maha on hassu, kun se ei näy yhtään takaapäin ja hädin tuskin edestäkään tajuaa, että joku ei oo ny "kohillaan". Sit kun käännyn sivuttain ni sitten sen näkee :D Kuulemma klassinen vauvamaha, jossa maha on pelkkää vauvaa. Hah. Missäs ne kilot sitten kaikki on? Takapuolessa ja naamassa varmaan :D

Mä oon hirveän iloinen siitä, että työt on loppumassa mutta samalla jotenkin surkeena siitä, että vauva ei ole oikeassa asennossa ja muutenkin mä varmaan itekseni heilun täällä pinossa vielä lokakuussakin, kun ei ole mitään viitteitäkään siitä, että tuo ipana tulis joskus pois.

Sannimarja ja hyrrähamsteri 34+5 (LA 19.9)

HEIPSAN!

TIINULI; ihanaa ettei käynyt tuossa pahemmin...nuo aina säikäyttävät!!

MÖHÖMAHIS; Mulla on myös tuo vatsa nahkatosta navanyläpuolelta usein tosi kosketusarka...muistelen että näin oli myös edellisessä raskaudessa!lienekkö tuo nahka niin kovilla jostain kohtiin...luulen että ainakin itelläni tuo kipu johtuu siitä että nahka ei ehdi venyä sitä mukaan kuin olisi tarvis eli varmaan tuohon kohtaan tulee raskausarpi.

PONI06: Luulen että mulla on samanmoista kipuilua kun sullakin...viimeyönä poltteli ja viilteli taas kovasti alavatsaa ja alaselkää!! Tosiaan vähän niinkuin aaltomaisesti...! mahtaiskohan liittyä jotenkin sitten siihen että tuolla alakerrassa valmistelee paikkoja. monet sanovat että kun heillä on synnytys lähestynyt niin tuntuu just tollasta kipua ja muistelen että itellänikin olis tällästä ollut, mutta vasta muutamia päiviä enne synnytystä. nyt sitä on ollut noin 1kk, ei joka yö, mutta sillon tällön!!On kyllä aika ilkeetä.

tänään sitte poksutaan ja yks rajapyykki saavutettu
:D

lennilokinpoika 34+0 (poks)

Tiinuli: Mäkin luin tuota sun juttuas henkeä pidätellen ja voi kamala, että ois voinukin käydä tosi huonosti. Onneksi selvisitte!

Tuon verokortinhan voi tilata itsekin netistä...Siellä oli siitä joku esimerkkikin niin se oli helppoa...Tosin kannattaa jättää vähän pelivaraa koska äitiyspäivärahastahan ei tehdä kaikkia samoja vähennyksiä kuin työtulosta niin ei sitten napsahda yllätysmätkyjä...Mutta itsekin sain prosenttia onneksi vähän alemmas kuin mitä se ois muuten ollut...

Täysiaikaisuus saavutettu, eilisen masispäivän jälkeen fiilikset on nyt taas hyvät joten kai nämä hormoonit tosiaan sekoittaa ihan urakalla... :)

MaybeSomeday ja Onni 37+0

Tiinuli Todella ikävän kuuloinen tilanne, mutta ei varmaan kannata jäädä pohtimaan mitä olisi voinut käydä, ettei tule turhaa murhetta enää tässä vaiheessa. Otetaan vaan kaikki opiksi, ja pistetään ne vaunojen jarrut jatkossa alas aina kun vähänkin irrottaa otetta. Itellä kans on kyllä monesti jäänyt laittamatta... :ashamed:

Mulla oli eilen neuvolalääkäri, ja oli kyllä jotenkin ylihuolehtivaisen oloinen... Kohdunkaula oli pehmentynyt ja lyhentynyt 2 senttiin, mutta oli kuitenkin ihan kiinni. Vauva oli hänen mielestään jo aika alhaalla. Sanoi että pitää lepäillä nyt viikko ja välttää kaikkea mikä voisi ärsyttää kohdunsuuta, jotta päästään täysiaikaiseksi. Tuntui jotenkin ihan hullulta, kun täälläkin on niin monta paljon supistelevia ja kypsemmillä paikoilla varustettuna, ja silti ootte sinnitelleet monen monta viikkoa yhdessä kasassa! No, mies lähti nyt sitten esikoisen kanssa kaksistaan uimahallille, kun uiminenkin kuulemma voi ärsyttää kohdunsuuta...

Kiitos muuten verokorttimuistutuksesta! Meillä ta maksaa palkan kolmelta ensimmäiseltä kuukaudelta, mutta sen jälkeen ollaan taas kelan armoilla.

Mielialoista, mulla on omasta mielestä ollut tämäkin raskaus melko tasaista, mutta ehkä mies voi olla toista mieltä... Erinäiset jutut ottaa välillä kupoliin enemmän kuin ennen, mutta johtunee ihan vaan väsymyksestä. Mulla kanssa esikoisen synnyttyä otti koville se, että vauvassa oli niin kiinni ensimmäiset kuukaudet, eikä saanut kunnollisia yöunia pitkään aikaan. Oli jotenkin tosi paljon rankempaa imettää ja keinutella vauvaa monta kertaa yössä, kuin herätä muutaman kerran vessaan, niin kuin raskausaikana piti tehdä. Nytkin vähän hirvittää tulevayt ensimmäiset kuukaudet, kun on päivät kiinni esikoisen touhuissa ja vauvan hoidoissa, eikä öisinkään saa kunnolla levättyä. Melkoinen zombieolo varmaan parin kuukauden jälkeen, ja todennäköisesti peruutusnapin tarpeessa...

Vetku ja Ruttu 36+2

Yritän kahlailla läpi näitä viestejä ja kommentoin myöhemmin.

Omia neuvolalääkäri kuulumisia: ketoaineita virtasassa, pitää juoda enemmän... Rautaa pitää alkaa syömään joka päivä, oli taas tippunut kun nyt syön vaan joka toinen päivä/kun muistan.
Mutta sitten... vauva oli kääntynyt perätilaan vaikka on ollut nätisti raivotarjonnassa koko ajan.
Mulle iski pieni panikki, toivottavasti kääntyy takaisin. Lääkäri puhui, että nykyään synnytetään alateitse aika paljon näitä perätilaisia? En haluaisi leikkaustakaan, mutta perätilasynnytys pelottaa :( Painoarvioita en saanut, ainoastaan jotain epämääräistä :normaalin kokoinen, ehkä hieman normaalia isompi vauva. Mulle jäi sellainen epämääräinen kuva koko käynnistä :'(

Mousse 36+2

heippa! vein auton katsastukseen ja vihdoinkin oli aikaa tulla lueskeleen teidän kirjoituksia samalla kun odottelee vuoroaan. Kamalan monta viestiä on tullut parissa päivässä ja moneen piti kommentoida mut tää muisti pätkii jo kovin. Tiinuli,onneks kaikki oli hyvin!!! Sai pyyhkästä poskilta kyyneleet lopuks!

Kävin eilen neuvolassa,ja kaikki tuntuu olevan hyvin. Synnytysvalmennusta oli aiemmin vkolla ja oltiin miehen kanssa kyllä tyytyväisiä tietopakettiin.

Onko kellään suonikohjuja? Ne on mun päivittäinen puheenaihe nykyään. Ja jos on jotain kiksejä miten niitä hoitaa tai kipuja helpottaa niin kaikki tieto ois tervetulletta!! Oon saanu pari muhkeeta nivusiin ja ne todella sattuu!!

Huomenna on babybileet!! Mukavaa ja toivottavasti viileetä viikonloppua kaikille!!! :)

turvottaja 33+1 la 30.9

Alkuperäinen kirjoittaja Kiira-:
Pikainen käynti vain; pakko kysyä Pärämätsi: Mikä ihmeen etuusverokortti?!?! Tänään tuli kelan päätös ja olen koko päivän ressannu, että miten tuo raha riittää..
Nuo Kelan maksamat rahat eli etuudet verotetaan eri tavalla kuin normaalit ansiotulot eli niitä varten kannattaa ehdottomasti lasketuttaa uusi veroprosentti. Jos et kelaan toimita tuota uutta verokorttia etuutta varten niin nehän vetää sitä veroa tosiaan sen 20% tai jopa enemmän.

Helpoimmalla pääsee kun menee käymään verotoimistossa ja ottaa mukaan Kelasta saadun äippäraha päätöksen sekä esim. viimeisimmän palkkakuitin tai muut paperit, josta näkee paljonko olet tähän mennessä tänä vuonna tienannut ja veroja maksanut.

Ja jos on alkuvuoden maksanut ansityöstä veroja ihan normaalisti ottamatta huomioon, että loppuvuodesta nuo tienestit on pienemmät voi tuo veroprosentti laskea reilustikkin eli ehdottomasti kannattaa lasketuttaa uusi veroprosentti. Saahan ne sitten palautuksena jos liikaa maksaa, mutta jos ne saatavat summat ei ole mitään kovin suuria niin eihän niistä kannata nyt liikaa veroa maksaa.

ihan sillee nopeesti kommentoin Pärämätsille ja muille!! Kannattaa silti laskettaa tarkasti se oikee veroprosentti mun esikoinen synty 11.1.09 ja sain sitten tänävuonna yli 400 euron mätkyt vaikka annoin veroprosentin mennä sillä 20%. Olin sen koko vuoden äitiyspäivärahalla/vanhempainrahalla. Eli kannattaa tarkasti laskea kannattaako sitä veroprosenttia muuttaa!! minä ainakin opin kantapäänkautta, että kannattaisi tarkastaa. Nyt on kiva maksaa kahdessa erässä se reilu 200 euroa äitiyspäivärahoista ja työttömyyskorvauksista. :( Nyt ei onneks tartte pelätä ens tai seuraavalle vuodelle samanlaisia mätkyjä kun ostettiin asunto ja siitä saa sitä verohelpotusta! :)

terkuin minä ja rosinarusina 33+6

Tervehdys tännekin sivulle!

Olenkin jo aikaisemmin käynyt lueskelemassa kirjoituksianne suurella mielenkiinnolla. Olen kirjautuneena kolmatta odottavat pinossa ja voisin myös tietoni antaa tänne teidän pinoon eli LA on 14.9, tyttöä lupailivat, synnäri on TYKS ja ikää minulla on kolmekymmentä vuotta. Minulla on ennestään kaksi poikaa, seitsemän ja viisi vuotiaat.

Kiitoksia valtavasti kaikille jotka kirjoititte tuosta veroprosentin pienennys mahdollisuudesta. Ei ollut tullut mieleenikään, kuvittelin että siitä menee automaattisesti se 20%. Otin samantien puhelimen käteen ja soitin verotoimistoon. Prosentti laski 9%:n!!! En ole juurikaan ollut tänä vuonna töissä vaan maaliskuun alusta jo sairaslomalla joten tulot ei muutenkaan ole olleet kovin erikoiset kun kelan sairaspäivärahoilla on pitänyt pärjätä, että KIITOS tästä tiedosta, kyllähän se vähän tuohon summaan vaikuttaa. Verotoimistossa lupasi laittaa heti uudet tiedot kelaan joten nyt odotellaan uutta päätöstä.

Jaksuja kaikille!

VicHo 35+3

Kiitos kaikille tsempeistä. Tänään on jo paljon parempi mieli :) Vanhinkoja sattuu, mutta kuten Vetku kommentoi niin yritetään kaikki muistaa laittaa ne jarrut kiinni, ettei kellekään muulle pääse sattumaan saman kaltaista tilannetta.

Veroprosentin lasketin jo alkuvuodesta erikseen tuille ja palkalle. Jos on lainojen korkoja niin etuusveroprosentti tippuu aika tavalla. Olen kuitenkin kuullut myös samanlaisia tarinoita kuin Rosinarusinalla oli. Eli laskekaa tarkkaan tulot, korkovähennykset ym. ettei tule ensi vuodelle ylläreitä. Niitä mätkyjä ei ole kiva kotihoidontuesta maksaa jos sille aikoo vielä jäädä :/

Turvottajalle hyviä bileitä. Kuulostaa hauskalta.

Mielialat ovat tässä raskaudessa olleet tasaisemmat kun esikoista odottaessa. Mietinkin yksi päivä sitä voisiko lapsen sukupuoli vaikuttaa asiaan. Hormonejahan erittyy eri tavalla odottaessa poikaa kun odottaessa tyttöä. Tytöstä olin siis hyvin itkuinen ja muutenkin "räjähdysherkkä". Nyt omat tunnetilat ovat tasaisemmat ja poika tulossa. Miten teillä muilla?

Tsemppiä kaikille joita kolottaa, kyllästyttää, pelottaa tai mietityttä raskaus ja synnytys :hug: Pitää vain luottaa siihen, että kaikki järjestyy parhain päin :)

Tiinuliini ja Vompatti 34+3

Tiinuliinille vielä :hug: pelottava kokemus, onneksi kaikki kuitenkin hyvin!

Verokortin tilasin minäkin jo uuden, mutta en laittanut asuntolainan korkoja siihen vielä. En halua mätkyjä maksaa... jää sitten hieman pelivaraa.

Tuosta tissivoiteesta sen verran, että esikoisen aikaan en kokeillut sitä ollenkaan. Kotona oli bepanthen-voidetta, mutta aina imetyksen jälkeen puristin rinnasta muutaman tipan maitoa ja voitelin sillä rinnanpäät. Vanha ja toimiva konsti!

Tänään on käyty verikokeessa ja ensi viikolla saan tulokset liittyen raskaushepatoosiin. Peukut pystyyn ettei mitään löydy kuitenkaan.

mp ja kirppunen 36+1 :heart:

Tiinuliinilla oli ollut hurja kokemus, onneksi kaikki hyvin! :hug:

Neuvolassa käyty: Leukkarit pissassa yhellä plussalla ja verenpaineet vähän koholla, niitä pitäisi seurata ja ottaa yhteyttä neuvolaan jos tulee huonovointisuutta, päänsärkyä tms. Ja se tarjonta, terkka meinas ettei ihan 100% varma voi olla, mutta kyllä hänen mielestään perätilassa edelleen ollaan. Ensi torstaille sain uuden ajan ja jos silloin vielä perätilassa, niin sitten keskusäitiysneuvolaan tai Oysiin ultraan ja miettimään jatkoa. Muuten kaikki kunnossa, vauvan sydänäänet oli hyvät ja liikkuu hyvin.

Hyvää viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille!:)

Lahopää & Tuhto 34+5

Heippa pitkästä aikaa!! :wave: Kirjottelin joku päivä sitten,mutta se teksti hävis :wave: bittiavaruuteen,niin en jaksanut kirjottaa uutta.
Tiinuli:Onneksi ei käynyt pahemmin. :hug:
Sairaalakassia sen puoleen kuin vauvan tavaroita ja vaatteita en oo edes ajatellut.Kaikki pienet vaatteetkin on vielä siskolla.Ehkä tässä pitäs pikkuhiljaa ryhdistäytyä ja ruveta laittaan kuntoon.Oon vaan niin kertakaikkisen väsynyt/voimaton koko ajan.Onko muilla tällasta ongelmaa?Yöllä saa herätä useasti ja välillä jään muutamaksi tunniksi hereille.Onneksi välillä saa nukkua päikkärit.
Sairaalaan meillä on matkaa noin 10 kilometriä ja toivottavasti joku sukulainen ottaa pojat siksin aikaa hoitoon.
Emulialle hurjasti onnea pienestä pojasti! :heart: :hug: Kuinkas siellä pärjäillään.
Vauvakeskustelua jatkaisin mieluusti täällä kaksplussan puolella.
En muista,mitä muuta piti kommentoida...rade vaivaa... :LOL:
Neuvolassa maanantaina ja vauva edelleen perätilassa. :kieh: Kurjuus!Neuvolalääkäri parin viikon päästä ja kai se laittaa sitten synnytystapa-arvioon,jos pieni ei meinaa sitä ennen kääntyä.Toivottavasti nyt tajuais kääntyä...
Nyt en jaksa muuta kommentoida.Hyvä viikonloppua kaikille!!
Heppuli ja Kerttu 33+5 (la 26.9 )

Väsymys on täälläkin kyllä ilmassa...vois nukkua 24/7.

Tänään olin hautajaisissa ja tuli kyllä itkettyä ihan kiitettävästi koko seremonian ajan. Olin kyllä siihen varautunutkin, kun niin herkillä oon koko ajan! Kyllä normaalistikin hautajaisissa tippa tulee linssiin, mutta tää oli jotain ihan mahdotonta. Piti oikein keskittyä välillä, että saa hengitettyä! :|

Voi oon niin kateellinen jo teille, jotka ootte saavuttanut täysaikaisuuden rajapyykin! Sitä odotellessa... B)

Nasunaskali ja Nasu 34+5

Heippa kaikille! Pitkästä aikaa vaivauduin kirjoittamaan, on ollut jotenkin veto pois koko raskauden ajan. Jäänyt vähän tämä palstailukin sivuun...

Elokuu alkaa olla jo puolessa välissä, ja vasta yksi vauva syntynyt, hyvä juttu! Ja onnea Emulialle!

Omaa napaa: Sain tänään synnytystapa-arviossa itseäni huolestuttavia uutisia. Esikko oli aikoinaan yli neljä kiloa ja silloin lääkäri katsoi parhaimmaksi tehdä section. Nyt on taas isokokoinen tulossa, mutta tämä lääkäri oli sitä mieltä, et alatiesynnytys paras vaihtoehto.

No itsekin olen ehkä sitä mieltä, mutta käynnistyksen kanssa pitää kuulema olla varovainen, kun on tuo leikkaus alla. Se täytyy kuulema tehdä hitaasti ja varovasti... Ja seuraava kontrollikäynti äippäpolille annettiin just lasketuks päiväks. Kysyin, et jos ei oo luonto hoitanut asiaa ennen sitä, varaudunko jäämään saman tien sit sairaalaan. Ei kuulema tarvii, kun se on perjantai päivä ja ei viikonlopuks mitään käynnistettäviä oteta sisälle, ehkä... :kieh: En tajunnut sit siellä kysellä enemmän, et miksi käynnistystä ei aloiteta aikaisemmin, vaan vaavin annetaan kasvaa.... Että ottaa päähän!

No, jospa tämä vielä iloksi muuttuu. Sori, kun en kommentoi nyt muuta, mut oli uusia tekstejä niin paljon, et ei muista kaikkea lukemaansa ja minua on vaivannut raskausajan dementia :LOL:

Mutta nyt on mentävä syömään, kamala nälkä. Voikaahan paksusti ja jaksuja kaikille!

Ps. tänään poksuu, 37+0

perjantai-iltaa :flower:

Kiitos verokortti-keskustelusta :heart: ei mullakaan ollut tietoa, että vois laskettaa uuden. toki mietin, että kun ta maksaa kolmen kuukauden palkan oon tänä vuonna äitiyspäivärahalla sit marraskuusta lähtien että kannattaako tälle vuodelle enää ja siksi soitinkin verokortti laskijalle joka tahtoi soittaa mulle vain uudestaan ja uudestaan celine dionia.... :| noh..maanantaina uusi yritys..

mä oon kans ihan hirmu väsynyt ja mun alaselkä on toista päivää tosi kipeä! eilenkin menin nukkumaan jo klo 21. toisinaan vaan ei saa unta vaikka väsyttää ja sit kukkuu vielä aamuyöstäkin hereillä.. :/ ja täällä on taas HELLETTÄ, kuka tilas? en minä ainakaan!

yks hyvä vinkki, jonka pongasin lokakuisten keskustelusta oli että kannattaa pakata sairaalakassiin kuivattuja luumuja!!!!se on meinaan melkoista ähellystä se isolla asialla käynti synnytyksen jälkeen! (ja multa ainakin hoitajat kysyi että:joko? :eek: )

mistä teillä muuten tulee masuvauvojen tekonimet? meillä esikoinen on keksinyt Nemon (tarkoittaa muuten "ei kukaan") jo ennen kuin varsinaisesti oli mitään vauvaa tulossa. nyt alan vähän epäillä että tyttö yllättyy aika paljon kun masusta ei tulekaan kala...... :LOL:

äitiH ja nemo 34+5 (19.9)

Tiinuliini, odotan esikoista, joten sinällään ei ole vertailukokemusta muuhun kuin tähän tyttölupauksen odotukseen, mutta en kyllä koe olleeni aivan älyttömän itkuherkkä. Nyt loppua kohden yletön väsymys on kyllä aiheuttanut tuittupäisyyttä ja itkuisuutta, mutta muuten koen olleeni melko seesteinen. Monet negatiivisetkin asiat on jotenkin ajatellut rauhallisesti, ei hysteerisesti...

Navan alue on täälläkin kosketusarka. Ollut ehkä kuukauden tai vähän reilun. Epäilen sen kans johtuvan ihan siitä ihon venymisestä. Mut ei ole vielä arpia! :D Ei ole tullut auto-onnettomuudessa revenneeseen kylkeenkään, vaikka olin ihan varma, ettei iho pitkään joustais vanhojen (ja paksujen) arpien kohdalta. Onhan mulla kyllä pieni tämä mahakin, että varmaan sekin vaikuttaa. Ja rasvaillut olen, ei se varmasti hukkaan ole mennyt.

Sadie, pidetään peukkuja, että ei menis nännit ihan älyttömään kipeiksi. Mulla on se lanoliini selvästi auttanutkin oikeaan nänniin ja siinä on iho vahvistunut ihan selväti. Jostain syystä vasen ei sitten vastaakaan hoitoon yhtä hyvin :/ Jos jää kaksi päivää väliin rasvailussa, niin on jo niin kipeä taas yöllä että lakanoidenkin kosketus sattuu. Saattaahan se sitten olla, että menee pumppuhommiksi, mutta ei kannata liikaan murehtia etukäteen...

Tekonimi on mun äidin keksimä. Se sitten oli vain niin hyvä, että jäi heti käyttöön. Ilona oli alunperin kyllä yksi nimivaihtoehto tytölle, ja nyt kun se on käytetty jo tekonimessä, niin ei sitä viitsi enää oikeaksi nimeksi antaa. Harmittaa kyllä vähän, mutta keksittiin me tytölle sitten ehkä vielä parempi nimi :heart:

Iltapalalle...
Shuri ja Onni-Ilona 36+5

Joo tuo äitiH:n luumuvinkki oli hyvä! Mä ite inhoon niitä yli kaiken ja en kyllä mielellään niitä suuhuni tunge. Mutta onneksi ainakin viimeksi k-s ks oli luumu nektaria joka meni hyvin alas, mä toivon että sitä ois vieläkin siellä joka aterialla tarjolla!! :) Muuten saa kyllä nuppi punasena pinnistellä siellä vessassa ja pelätä että tikit repee! :x

Niin ja meidän vauvan tekonimi tulee Onneli ja Anneli- kirjasta, niillä oli sen niminen tuima naapurin täti kuin Rouva Rosina Rusina. Luin sitä itekseni, kun tuli himo lukea niitä "satukirjoja" joita lapsena itse luin. Sieltä sen sitten pongasin, nimi varmaan muuttuu sit Herra Urho Ulpukaksi jos se on poika! :LOL: Joka päiväisessä käytössä se Rosinarusina on kyllä lyhentynyt rosinaksi!
Muutenkin ihme tuo lukuhimo, nyt oon kahlannut Peppi pitkätossun, Veljeni leijonamielen yms. monet muut tutut satukirjat. Esikoinen kun menee päikyille tai yöunille niin aina makaan sängyssä nenä kiinni kirjassa, onneksi kirjasto on aivan kulman takana! :D

terkuin minä ja Rosinarusina huomenna poksuu 34 :heart:

Huh huh, hikeä pukkaa! Just sain valmiiksi olohuoneen seinien maalaus-projektin. Ensi viikolla pitäis tulla muutama uusi huonekalu ja sitten kun ne saa paikoilleen on tämä muutaman kuukauden kestänyt "pientä pintaremonttia"-projekti saatu vihdoin päätökseen. Helteet on pitkittänyt tuota homma ja alkoi jo epätoivo iskemään että jaksanko homman hoitaa loppuun asti tämän mahan kanssa.. Nyt tää mamma alkaa vaan olemaan ja nauttimaan loppuraskaudesta :)

Tekonimenä meillä on muiden ihmisten kuullen käytössä pikkutyyppi tai baby. Kun ollaan perheen kesken niin käytetään tytön tulevaa nimeä. Nimi "julkaistaan" heti tytön synnyttyä, näin me tehtiin esikoisenkin kanssa. Mun mielestä on paljon helpompi puhua vauvasta heti oikealla nimellä kun sellainen on jo keksitty. Ristiäisissä sitten paljastuu vasta koko nimi, mutta en näe mitään syytä salailla kutsumanimeä ristiäisiin saakka.

Maanantaina neuvolaan, vähän pelottaa että paljonkohan on paino noussut koska turvotus on tullut kuvioihin.

-eeva- ja pikkutyyppi 34+5 (LA 19.9)

34+0, poks!
täällä pesänrakennusvietti jatkuu. tänään oon siivoillu ja leiponu.:) selkä alko siinä reistailla mut muuten jaksoin ihan hyvin. mullakin ikävä urheilua, kun normaalisti kuntoilen monta kertaa viikossa ja nyt noi kotityöt tai kävely (= tallustelu) on raskaimpia juttuja, joita enää voi tehdä. mut onpahan ainakin oppinu ottamaan vähän iisimmin asiat ja ehkä on jotenkin kiireettömämpi olo koko ajan.

väsymystä ja voimattomuutta ilmassa täälläkin, mut välillä taas sellasia energiapuuskia. tähän unettomuuteen alkaa näköjään tottua...

mulla viimeks virtsassa sokeria mut sit tehtiin uus testi ja ei enää ollu. mut olikin valkuaista! mut sitäkin seurataan vasta seuraavalla kerralla uudestaan, eli vasta 2 viikon päästä. toivottavasti ei löydy mitään kummempaa...

jännä nähdä, kuka meistä on seuraavana vuorossa! kiitos kaikille toppavaatekeskustelusta ja muutenkin vertaistuesta. :) se on välillä kyllä korvaamatonta. vain samassa tilassa olevat voivat ymmärtää...

mukavaa viikonloppua!

- solete, jonka kävelyä anoppi jo kutsui ankkamaiseksi, ja pikkukaveri 34+0 (la 25.9)

Yhteistyössä