Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

voi mikä määrä tekstiä!!! =)

mulla tuli esikoisen synnyttyä vasta sellainen peruutusnappi-olo. mietin joskus että jos joku nyt hakis tuon pois niin en välittäisi! :eek: elämä muuttui niin paljon ja itelle tuli yllätyksenä kuitenkin se että joku on musta niiiiiiin riippuvainen 24/7.(täällä ei ollut edes mitään perhevalmennusta tms. missä näistä asioista olis vähän puhuttu etukäteen)Niitä ajatuksia sitten itkin mm. jälkitarkastuksessa.. :'( tunteet heitteli ihan laidasta laitaan kunnes leijonaemo mussa sai vallan vauvan jouduttua 7 viikkoisena infektio-osastolle munuaisaltaantulehduksen takia. :heart: sen jälkeen me on sitten oltukin tiivis pari neitosen kanssa..

imetysliiveistämulla on kappaAhlin imetysliivejä, tykkäsin niistä kyllä. (ovat edullisiakin... ;) )

Lansinohon todella tarpeellinen rasva, jos rinnanpäät on ihan verillä ja huiman kipeet! kuuluu ainakin mun sairaalalaukku sisältöön ehdottomasti. Sairaalasta sitä kyllä sai, mutta sanoivat miehelle että vois käydä ostamassa apteekista jo valmiiksi kotiin. mun on melko varmasti käytettävä ainakin aluksi kertakäyttö liivinsuojia jos maito samalla tavalla nousee niin liivinsuojia saa vaihtaa aikas tiuhaan. Sairaalassa leikkasivat mulle sellasesta isosta terveyssiteestä palat liiveihin lisäimuksi :LOL: .

multa ei oikein luonnistu käveleminen enää, vauva painaa ilmeisesti niin kovin jo tuonne alas että sattuu jos pidempään kävelee. mutta pyöräily onnistuu ja kävinkin kirjastossa tänään esikoisen kanssa pyörällä ja tuli niiiiiin hyvä mieli kun jaksoi jotain ilman kipuja! :p kyllä se on pienestä kiinni!

oletteko muuten kukaan kokeillut tai ajatellut ottaa synnytykseen mukaan jonkilaista urheilujuomaa? olen ite vähän ajatellut, että oliskohan siinä mitään järkeä? on kuitenkin aika rutistus ja tankkausta tarvii.....

äitiH ja Nemo 34+4
 
Ei millään pysty kaikkea kommentoimaan, niin valtavan määrän tekstiä olette tänne saaneet aikaan, wau =) !

Mulla on tässä juuri tällä hetkellä aika hässäkkä "työkiireiden" ja lasten koulun alkamisen takia ja illalla ihan jouduin miettimään, onkohan vauva liikkunut koko päivänä. Jotenkin ihan unohtaa muun hässäkän seassa edes olevansa raskaana. Ja sitten kun sen muistaa, niin iskee rimakauhu!

-Seawind huomenna rv 36
 
Kauhella vauhdilla kirjoittelette.... :D

Täällä on sairaalakassi suht valmis. Eilen tuunasin esikoisen äippälaatikon vanupuvusta Sintille sopivan eli pienensin ja sitten hiukan "metsäretronalle"-tyylistä koristetta ompelin. Vauvan vaatteita on jo pesty kaappiin ja sitä mukaan pesen mitä kirppiksiltä tarttuu kummasti mukaan :LOL:

Neuvolassa käyty tänään ja rauta lääkettä vähennettiin joka toiseen päivään. Muutenkin kaikki ok. Pari päivää ollut kauheeta muljuntaa ja Sintti koittanut suurin piirtein mahan läpi ulos. Eilen illall asitten sanoin miehelle että jotenkin helpompi hengittää ja maha alempana. No Sintti olikin sitten edelleen raivotarjonnassa (kuten jo monen monta viikkoa) mutta ihan alhaalla :attn: Ei ennäkoi aikasempaa synnytystä mutta kyllä hiukan alkoi pelottaa :/

Oikeesti meillä vauva kohta.......jotenkin kummallista koko tämä raskaus aika ollut....luomu vauva ja omakotitalon rakennusprojekti joten kaikkea uutta samaan kertaan. Esikoinenhan meillä olikin 2½vuoden lapsettomuushoitojen ansiota :heart:

LAITETAANKO KAIKKI LASKETTU PÄIVÄ AINA NIMIMERKIN PERÄÄN NIIN SITTEN OIS HAUSKA PYSYÄ KÄRRYILLÄ KUKA OLIS VUOROSSA KUN KOHTA ALKAA PIKKU KAVEREITA ILMESTYMÄÄN MAAILMAAN?

Ninnananna ja Sintti 34+0 (LA 23.9)
 
Hurjasti tullut juttua, huomaa että alkaa olla paremmin aikaa meillä kaikilla :)

Täällä on vietelty ensimmäistä virallista äitiyslomaviikkoa. Ihan kiva, kun ei ole kiirettä minnekään, ja saa itse rytmittää päivänsä miten huvittaa. Täytyy nauttia tästä nyt kun on vielä mahdollista!

Kaikille supistusten ja muiden vaivojen kanssa painiville tsemppiä! :hug:

Ja uusille tervetuloa mukaan! :flower:

Vähän omaa napaa. Tänään kävin toisen ja viimeisen kerran lääkärillä. Pikaisen kokeilun jälkeen lääkäri lopetti lyhyeen ja tokaisi, että ei räplää enempää. Kohdunsuu pehmeä, 1 cm auki, ja oikeastaan kadonnut, alle 0,5 cm. Vauva on onneksi pysynyt oikeinpäin koko ajan, ja nytkin pää tuntui heti lääkärin sormeen. Muuten kaikki oli oikein kivasti, sf 36cm, verenpaineet ja pissa ok, hb:a ei mitattu taaskaanm, kai se etten ole erityisemmin kokenut väsymystä riittää terkalle todisteeksi siitä, että hätää ei ole :)
Kaikenkaikkiaan ihan kiva käynti. Edellisellä kerralla lääkäri sanoi minulle synnytystapa-arvion olevan tarpeellinen. Tämä uusi taas ei sitä edes ehdottanut. Kysyttyäni asiasta totesi että kirjoittaa lähetteen, jos minä haluan. Olin vähän sitä mieltä, että enhän minä mikään lääkäri ole, että tehän sen tiedätte. No, en tiedä tiesikö tämä vai ei, mutta kirjoitti lähetteen, johon laittoi syyksi epäselvä tarjonta, vaikka pää tuntui sormelle sekunnissa alakautta. Kaikenlaista sitä näkee :D

Olo on ollut ihan hyvä, vaikka maha jo onkin hankalasti tiellä koko ajan :) Toivottavasti olo jatkuukin yhtä hyvänä loppuun saakka!

Katrin ja mini 35+6 :heart:
 
Epeti mie kans luulin, että tää vauva on kääntyny ties miten päin, kun hikka tosiaan tuntuu välillä alhaalla ja välillä ylhäällä. Mutta oli siis pää alaspäin kuitenki. Ehkä sullakin..

Menninkäistyttö Koita jaksaa tuon pahan olon kans.. Mulla tänään ollu vähän parempi päivä kun sai nukkua vähän pitempään. Luulenki, että jos mies vaan jaksaa (sillä on siis tosi vähän töitä eli on paljon kotona ) niin saa hoitaa vauvan syntymään asti poikien kouluun laitot suurimmaksi osaksi.. oikein ootan sitä aikaa, kun vauva on syntyny ja paha olo pois, niin herään kyllä ( jos yöllä saa yhtään nukuttua :snotty: ) mielelläni aikasin.....

Talvivaatteet riippuu varmaan aika pitkälti kuitenki asuinpaikasta tarviiko kunnon toppapukuja ym.. Mulla on yks 62 senttinen toppapuku ja luulen, että sille tulee käyttöä. Täällä kun saattaa lokakuussa jo alkaa pakkaset.. En silti pienempää aastellu hankkia. Se oli esikoisella käytössä jo vastasyntyneenä, kun syntyi tammikuussa eikä ollu kauheen iso...

Ihanaa, viime yönä nukuin jo vähän paremmin. Piti tietty vessassa muutaman kerran käydä, mutta muuten ei turvottanu eikä närästäny =) Poikaki on jo toipunu aika hyvin leikkauksesta. Kävelee jo jonku verran ( leikkkaushaavat sillä nivusessa ja kiveksessä, että varmaan kävely on tylyä :/ ) Eskariin kuitenki menee vasta ens viikolla, että saa haavat parantua rauhassa vähän..

Tänään tein kesän ensimmäisen :wave: mansikkakakun.. tai poikahan sen oikeestaan teki.. :D Miten niin täällä Lapissa on mansikka-aika myöhemmin ku etelässä??? :LOL:

Hyväsetti 34+1 (muoks LA 22.9)
 
No huh, onpas täällä taas yhden päivän aikana tullut tekstiä! selkeesti alkaa tapahtua enempi ja ihmisiä mietityttään nää asiat kun vilkastunut näin. Itsekin olen nyt enempi käynyt lukemassa miten teillä muilla menee. Tsempit vaan kaikille loppua kohden!

Imetysliiveistä, mä tilasin tuolta Bebes:ltä sellaiset kehutut Bravadon liivit. Siellä oli kokotaulukkoa jonka mukaan tilasin, ja vaikutti ihan sopivilta kun kokeilin, mutta niissä on myös hyvin varaa vielä kasvuun. Ajattelin että noihin liiveihin voi satsata vähän enempi enkä mitään henkkamaukkaliivejä nyt tässä vaiheessa halunnut ostaa. Jos niitä tarvii enempi voi sitten katella mitä muualla on tarjontaa. Imetyspaitoja en ole vielä hankkinut, ne oli jotenkin niin rumia ja kalliita mitä löysin, varmaan avoin v-aukkopaita tms ajaa saman asian.

Lansinoh voiteesta kyseltiin, meille sanottiin imetysvalmennuksessa että täälläpäin, pääkaupunkiseutu, sitä annettaisiin sairaalassa tuubi joten en ajatellut etukäteen ostella jos kerta sieltä saa mukaan.

Tunteista sen verran mitä täällä joku kommentoi, niin mulla samanlaista vuoristorataa ja mietintää mihin sitä on heittäytynyt ja välillä haluaisin kanssa painaa sitä peruutusnappia, vaan eipä enää auta, nyt on otettava vastaan se mikä tulee :p

Täysiaikaisuudesta
mulle on annettu ymmärtää että se on 37 viikkoa. Pari päivää siis enää :|

Autoista ja vaunuista, me mietittiin noita Emmaljungan duo edge sporteja, ja city crosseja mutta en halunnut niitä kun ovat tosi isot vielä kasassakin. Vaikka meillä on tilava farmari ja olisi hyvin mahtunut, niin on myös pari isoa koiraa välillä mukana ja halusin että muutakin mahtuu autoon kun pelkät vaunut, niin ostettiin pieneen kasaan taittuvat Brio singit. Ne vaikuttaa kyllä tosi kätsyiltä.
Omaa napaa taas sen verran että olin tänään neuvolalekurilla, ja vauva on tosiaankin jo asemissa alhaalla kiinnittynyt, kohdunkaulaa on vielä 2 cm ja kohdunsuu pehmentynyt. Mulla oli paino vähän laskenut, mutta se nyt on muutenkin ollut tuo painonnousu hyvin maltillista ja liikun vielä aika paljon joten en siitä huolestu eikä sielläkään mitään sanottu. Sf mitta oli kuitenkin viime viikosta noussut sentillä, nyt se oli 32.
Painoarviosta ei sitten sanottu kuitenkaan mitään, todella ympäripyöreesti vaan että keskikokoa, mutta ei ainakaan sitä suurempi ja alakautta mahtuu tulemaan. Okei hyvä niin.
=)

Mirot 36+5
 
Mielialoista: täälläkin hormonit pistää päätä sekasin, välillä itku tulee helposti ja välillä taas oon ihan tyhjästä kiukkusella päällä. Laskettuun aikaan on tänään tasan kuukausi ja välillä tuntuu, että hui kun aika menee liianki nopeaa ja välillä sitä on aivan malttamaton.

imetysliivit: Oon ostanu lindexiltä yhdet ja sit kahdet h&m:ltä. Otin vaan isomman kuppikoon ja sit isomman ympäryskoon. Saa nähdä mahtuuko, mut nuo oli nuita halpoja niin satsaan sit myöhemmin laadukkaampiin.

Shuri mulla sama juttu, et nänneihin pitäny jo raskausaikana laittaa sitä voidetta. Oonki miettiny et kuinkahan pahasti ne sit aukeaa, kun alottaa sen varsinaisen imetyksen.

Kävin eilen tosiaan siinä sokerirasituksessa, kun pissassa ne sokerit olivat ekaa kertaa +. Tulokset sain äsken, ne arvot oli ihan hyvät :) huh, tulipa helpottunut olo.

Mulle iski flunssa. Kurkkukipeä ja lämpöä.. Eipä ole herkkua tähän jo valmiiksi raskaaseen oloon. Ois tietenki hyvä juoda lämmintä, mutta mun ainoa(?) raskauden aikanen ällötys on tee :kieh: pitää mies laittaa kauppaan ostaan vaikka mustaherukkamehua, jos se menis alas.

Sadie ja Nasu 35+4 (LA 12.9.)
 
Kiva kun tää meidän pino on aktivoitunut ihan kunnolla :D


Imetysliiveistä
- minäkin suosittelen lämpimästi Bravadon liivejä! Ja jos säästää haluaa niin kannattaa tilata Briteistä, itse olen tilannut www.nursingbra.co.uk -nettikaupasta (on n. 20e halvemmat kuin Suomessa!). Koko on helppo valita, ja toimituskulut on vaan £1.00.

En sitten vielä soittanut sinne äippäpolille, mieliala parani taas kummasti kun vaan pääsi reissusta kotiin, omaan suihkuun ja omaan sänkyyn :heart: Tänään heräiltiin jo ennen seiskaa ja oon ehtiny touhuta vaikka mitä, eikä silti oo juurikaan supistellu, ainakaan kipeästi. Kai tuo mielialakin sit voi vaikuttaa niin voimakkaasti fyysiseen vointiin... Ens viikolla olis tosiaan se neuvolalääkäri, aion kyllä pyytää siltä vielä lähetteen sinne äippäpolille, niin eipä sit tarvii miettiä itekseen vauvelin kokoa.

Mulla on ollu ihan samanlaisia fiiliksiä kuin esim. lätäköllä, kai ne sit vaan on esikoista odottaville ihan normaaleja, elämä muuttuu niin hurjasti ja tottahan se jännittää ja pelottaa. Ja just se et miten vauvan syntyminen vaikuttaa parisuhteeseen... Mun mielestä sitä on kyllä hyvä miettiäkin etukäteen, ja jutella siitä puolisonkin kanssa.

Endotar & poitsu 35+3 (LA 13.9)
 
Heips kaikille!!

Täällä äippäpoli käynti takana ja kaikki ok. Vauva edelleen vähän pikkuinen 2,5kg mutta voi hyvin. Ainut että lapsivettä kai ihan normin alarajassa joten siitä nyt sitten ensiviikolla uudestaan tutkimuksiin. Tiä sit mitä jos se vaan vähenee.. hoh.. no siitä taas viisaampi ensiviikolla!!!

nyt poika tarhasta kotiin!!!


tyyty ja kirppuli 36+2
 
Bravadon-liivit on mullakin kaksin kappalein odottamassa. Mulla oli noita viimeksikin ja tykkäsin kovasti. Ne on tukevia, mutta ei paina. Toiset on vielä sen verran paksut, ettei näy läpi suojaavat myös rintoja vedolta.

Oma vointi on kyllä melko ikävä. Alamahaa vihloo koko ajan. Istuminenkin on jo kivuliasta. Nyt kuitenkin on jo viikkoja niin kasassa, että olen käynnyt vähän kävellä hissuttamassa mitä nyt kivuilta pystyy. Kahden kuukauden pakkolevon jälkeen on mieletön vapauden tunne, kun saa kävellä :). Voi miten jo ootan, että pääsen kunnon lenkille ja ratsastamaan.

Raskauskiloista
Mulla on joka kerta tullut se +20kg. Laitokselle ei ole juurikaan kiloja jäännyt, mutta imetyksen ja liikunnan avulla olen noin 8 kk:ssa palautunut omiin mittoihin ja sen jälkeen allekin ilman mitään laihduttamista. Vatsakin on palautunut ihan littanaksi. Toivon ja uskon, että nytkin näin käy, vaikka ikäähän minulla on jo 35v :D
-Poni 35+2 (14.9 )
 
Hei
Mulla on olo mitä loistavin helteet kun hävisi niin mä tunnen jaksavani mitä vaan =)
Neuvolassa oli sf mitta tippunut 3cm alaspäin eli vauva valahti ja paino oli tippunut multa 1.5kg mikä selittyy kun helteet loppu niin turvotus lähti. Ensi viikolla olisi sairaalassa kontrolli vauvan painosta kun viikko sitten arvioitiin 2.5kg mutta itse en ole kovinkaan huolissani kun nämä muutkin ovat pieniä olleet.
Mä olisin jo valmis synnyttämään meidän esikko on syntynyt näillä viikoilla ja nuo muutkin enen laskettua aikaa joten odottavan aika on pitkä. Nauroinkin, että koska tämä oon meidän viimeinen niin mä olen raskaan 42+ viikoilla vielä niin saan "nauttia" oikein loppuun asti olostani
:LOL: Tosin ei taitaisi sitten enää naurattaa yhtään :ashamed:
Cinnamo rv 37+5 (la 28.8)
 
Kiitos kaikille hikan tuntumispaikkaa kommentoineille! Kyllä on vaan ihanaa, että olette olemassa. :hug: Toivotaan, että tämäkin olisi sitten edelleen pää alaspäin ja pylly pomppisi hikan tahdissa. Sen takia mua epäilytti, kun ei potkut ole tuntuneet enää samassa paikassa. Tosin eipä niitä potkuja muutenkaan enää kauheasti tunnu, enemmän sellaista mylläämistä vaan...

tyyty, onneksi tuo lapsiveden väheneminen ei välttämättä aiheuta mitään vaaraa eikä toimenpiteitä. Hyvä kuitenkin, että seuraavat nyt tarkasti. Sinäkin alat niin komeilla viikoilla olemaan, että johan sieltä vauveli saa kohta tullakin. =)

Ne lansinoh-näytteet, mitä ainakin naistenklinikalla oli aikanaan tarjolla, ei sitten riitä kuin pariin rasvaukseen. Ja mä ainakin hamstrasin niitä jokusen kappaleen matkaan sieltä lypsyhuoneesta viimeksi... Mun käsittääkseni tuo purelan on samaa tavaraa, mutta edullisempaa. Itse pärjäsin viimeksi sitten ihan bepanthenilla, kun lansinohin kulutus versus hinta alkoi huimaamaan päätä.


Hyväsetti, ihanaa, että siellä alkaa poika olemaan toipumaan päin ja sullakin parempi olo! :flower:
 
olettepa tosiaan olleet ahkeria kirjottelijoita, olin päivän pois ja kovasti tullut tekstiä =)

KATRIN83;kuullostaa siltä ettei sulla enää kauaa mene synnytykseen aikaa jos tilanne jo noinkin kypsä =)

LANSINOHIA itekkin olen molemmista tytöistä käyttänyt ja nytkin ajattelin kävästä sitä hakemassa sairaalakassiin!!

Mulla tuli eilen sellanen tilanne että aloin miettiä synnytys sairaalaa uusiks!!! Eli vammalaan nyt matka käy jos vaan ottavat minut sinne vastaan....ymmärtääkseni tekevät siellä kuitenkin myös suunniteltuja sektioita!olin automaattisesti menossa TAYSiin kun en tiennyt että vammalassakin on sektio mahdollisuus!Vammala on nyt suljettuna maanantaihin asti, mutta ajattelin sinne soitella ja varmistaa asian!
Tänään sain ostettua vauvalle "kehdon" ja viime viikolla tuli vaunut joten välttämättömistä kaukalo ja ulkopuku puuttuu!!sitten kaikki suurinpiirtein valmista....kaikkea pientä puuttuu, mutta saahan niitä sitten vauvan synnyttyäkin.

lennilokinpoika 33+6 (la 24.9)
 
lennilokinpoikaVammalassa tehdään suunniteltuja sektioita! siskoni synnytti sielä tasan 2 vuotta sitten suunnitellulla sektiolla. ja meillä oli terkkarin kanssa siitä kans puhetta tässä hetki sitten niin sanoi että edelleen tehdään.

minä kans olen menossa vammalaan jos vaan ottavat.. ;)

äitiH 34+4 (la19.9)
 
Farmariautosta: Meillä on Skoda Octavia combi ja siinä on käsittääkseni yksi markkinoiden tilavimpia kontteja. Ja muutenkin ollaan kovasti menopelistä tykätty!

Mutta nyt pikkumiehen iltapuuhiin. :)

Papupata ja Pikkis (la 26.9)
 
Nopeasti vain päivitän, että supisteluista huolimatta olen edelleen kasassa. En voi nyt lukea kaikkia viestejä, enkä kirjoittaa pitkään, koska meijän läppärin virtapiuha hajosi, ja uusi tulee vasta todennäköisesti keskiviikkona. Kaveri kävi äsken kylässä oman piuhansa kanssa, että saatiin vähän ladattua konetta. Nyt täytyy säästää kuitenkin akkua tärkeimpiin juttuihin :)

Koittakaahan taas jaksaa viikonlopun hellettä! B)

-dask ja typy 34+0 (nyt vauvan sitten annetaan syntyä, jos meinaa lähteä tulemaan :) :/ )
 
ÄITIH; kiitos tiedosta...olen kuullut niin paljon hyvää tuosta vammalasta ja kaksi ekaalasta kun olen synnyttänyt tayssissa ja siitä jäänyt tosi huono maku niin nyt olisi ihana katsastaa minkälainen tämä vammala sitten on...ja eteenkin perhehuone kiinnostai niin ei tarvitte olla yksin!!Mua ainakin ahdisti jo se yksinäisyys tayssissa ja mitää opastusta et saanu mihinkään ja yks ruokaki jäi välistä kun kukaan ei ehtinyt tuoda sitä mulle kun en ite päässy vielä kävelee =) !Joten kiitos tiedosta...tämä helpotti :D !

lennilokinpoika
 
Päivystyksessä käyty käyrillä ja ultrassa :(

Olin aamulla esikoisen ja koiran kanssa lenkillä. Irroitin hetkeksi kädet vaunuista kun aloin noukkimaan koiran kakkoja ja sivusilmällä näin miten vaunut alkoivat liukua tieltä rinnettä alas kohti järveä esikoinen kyydissään. Onnistuin jotenkin kaappaamaan vaunuista sen verran kiinni, että sain itseni järven ja vaunujen väliin. Kaaduin kivikkoon, vaunut kaatuivat suoraa mahan päälle ja esikoinen, joka oli onneksi kiinni valjaissa tuli vielä sitten vaunujen mukana päälleni. Koirakin oli jotenkin joutunut vaunujen alle :/ Esikoiselle ei käynyt mitään, ei myöskään koiralle. Itse sain kovan tärskyn, mutta en näkyviä vammoja.

Pelästyin niin, etten meinannut itkultani saada vaunuja pois päältäni ja takaisin tielle. Olin jotenkin niin shokissa, että hetken itkettyäni lähdimme normaalisti leikkipuistoon, vaikka järkevintä olisi ollut suunnata suoraan kotiin. Tajusin soittaa äitiyspolille vasta muutaman tunnin päästä ja pyysivät tulemaan heti tarkkailuun, vaikka sanoin tuntevani vauvan liikkeet. Jouduin soittamaan miehen kesken työpäivän kotiin ja sitten autolla päivystykseen.

Kaikki oli onneksi kunnossa :heart: Sydänkäyrä oli hyvä ja lääkärin tarkasti ultralla vielä istukan, kohdun ja vauvan. Painoarvion sain sitten samalla kertaa, noin 2400g.

Loppupäivä on mennyt pohtiessa sitä, mitä kaikkea olisi voinut tapahtua. Tästä lähtien vaunuista menee aina jarrut päälle, vaikka pysähtyisin vain hetkeksi. Niin pahasti olisi voinut käydä.

Anteeksi omanapainen tilitys. Yritän kommentoida muiden tapahtumia huomenissa. Hyvää yötä kaikille!

Tiinuliini ja Vompatti 34+2
 
Tiinuliini. Kamala reissu ollut teillä. Onneksi ei käynyt pahemmin........hui sentään.....

Ninnananna + Sintti 34+0 (la23.9)
 
Piti vain käydä vilaisemassa pinoa, mutta pakko on kommentoida Tiinuliinille. Hui kamala. :( Mä olisin varmasti ollut tuossa tilanteessa kanssa ihan paniikissa. Onneksi ei kuitenkaan pahasti käynyt kenellekään ja vaavikin on kunnossa, kyllä siellä masussa aika hyvässä suojassa onneksi ollaan. :hug:

Nyt hetkeksi unille. Ajattelin laittaa herätyksen kolmelta, että pääsee ihastelemaan niitä tänään uutisissa kovasti mainostettuja tähdenlentoja. :heart:

mt ja poika 34+3
 
Heippa tänne ja huhhuh, miten paljon tekstiä! Enhän mä pysy teidän perässä alkuunkaan :D Ja eka vauvakin on jo ehtinyt maailmaan, onnittelut emulialle!

Hurja päivä ollut Tiinuliinilla, hyvä että oli onni matkassa!

Tänään käytiin neuvolassa, sf-mitta oli pienentynyt peräti yhdellä sentillä, joten vauva on kuulemma laskeutumaan päin, jippii! Ensi viikolla olis sitten edessä synnytystapa-arvio ja ultra äitiyspolilla.

Sain tänään kuulla myös hyvin helpottavia uutisia äitiysrahasta - sitä varten voikin tilata erillisen etuusverokortin, niin ettei ennakonpidätys olekaan se Kelan ilmoittama vähintään 20%!
Te muut varmaan fiksumpina olitte jo perillä tästä, mutta ite kyllä tuskailin tähän iltaan saakka, että millä ihmeellä äitiysrahan saa riittämään, kun siitä napataan heti viidesosa pois. Täytyy vaan heti huomisaamuna muistaa soitella verotoimistoon, niin ehtivät vielä korjata prosentit ennen ekojen tukien maksua:)

Pärämätsi 36+3
 
Pärämätsi Olipa hyvä, että otit puheeksi tuon verotusjutun... mä oon aina niin pihalla kaikkien verojuttujen kanssa, enkä todellakaan tiennyt, että sitä prosenttia vois muuttaa! Siinä KELAn papereissa, kun ei mitään mainittu. Heti huomenna soitan verotoimistoon kyllä ja toivotaan, että sais vähän pienemmäksi. Ihan aluks luulin jopa, ettei niistä summista edes menis veroa ja ajattelin, et no ihan ok rahat tulee..et niin pihalla verotusjutuista mä oon.. :D

Farmari Kiitos vinkeistä... Se Skoda Octavia on kyllä tosi tilava... ainut mikä siinä "häiritsee" on se syvennys.. eli suosisin mieluummin sellasta missä ei olis kynnystä. Mutta tosiaan tilavahan se kyllä on..ja etenkin se Superb! (Mähän oon kohta jo kunnon autoekspertti... ;) )

Tiinuliini Olipa kamala reissu! Onneksi kaikki oli hyvin kuitenkin!!! Mun kaveri kans näillä viikoilla tippui rappusista...mutta onneksi hän myös selvisi säikähdyksellä...

Nyt pitää mennä nukkumaan... järkyttävä väsy vaivaa koko ajan vaikka hemppa onkin ihan ok...no ehkä se kroppa vaatii nyt lepäilemään edes vähän "varastoon" ennen pikkuisen tuloa... ja vaikka yöt onkin katkonaisia olen nukuskellut hyvällä omalla tunnolla aina, kun siihen vaan on mahdollisuus! Nukkuminen on sitten ihanaa! :)

Nasunaskali ja Nasu rv 34+4 (LA 19.9)
 
Kiitos Endottarelle vinkistä! Tilasin itsekin Briteistä Bravadon rintsikat. Ainakin kuvissa näytti hienoilta. Tilasin silk-version, jossa oli toppausta, kun se ainakin aukesi selästä. Oli tosiaan 20eu halvempi kuin Suomessa. Nyt pitäisi vielä löytää jostain hyviä Boob-imetyspaitoja. Monissa nettikaupoissa oli vaan vähän valikoimaa. Ehkä täytyy mennä Bebesiin, muttei sielläkään ollut ainakaan viimeksi tarjolla juuri vaihtoehtoja.

Onneksi Tiinuliini, ei käynyt pahemmin!!!

Alkaa voimat loppua ja itkettää sen mukaisesti! Yöllä en saa enää nukutuksi, vaan valvon tunnin kaksi ja se kostautuu päivällä. Pitäisi vielä järjestää tytön 4-v. synttärit su 15 sukulaiselle ja 5 lapselle, onpa tässä tilassa järkevää....

Voimia viimisiin viikkoihin! Normaalissa tilassahan 4-6 vkoa menee hujauksessa:)

Liisa& Liisa 34+5 ( la19.9)
 

Yhteistyössä