Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

Ensi kuussa meidän vuoro!:) :heart:



Yhteensä 107 odottajaa:

Tyttöoloja/-lupauksia yhteensä 17
Poikaoloja/-lupauksia yhteensä 26

28.8.
cinnamo -- neljäs
29.8.
moona81 -- kolmas - 29v. - KYS
30.8.
visitor nro 39 -- viides - 39v. Tyttölupaus
31.8.
Tähdenlento1 -- toinen - 28v. Tyttölupaus
pikku3nen -- kolmas - 32v. - SKS
rakkaudesta äiti -- neljäs - 29v. - OYS Poikalupaus
k-ati -- esikoinen - OYS
1.9.
Rimpsu
Lauren-78 -- toinen Poikalupaus
nirtzu -- kahdeksas - 42v.
Minttu-maaria -- toinen - 27v. - Kät Poikalupaus / Tyttöolo
2.9.
primrose -- toinen - 27v. - KOKS Tyttöolo
Pipopi
LauraAnnika
ElbA -- esikoinen
3.9.
pikkuvintiön äippä -- toinen - 32v. - SeKS
MaybeSomeday -- esikoinen - 23v. - OYS Poikaolo
4.9.
Burde -- kolmas - 28v. - VALS/ koti
tinde-85 -- esikoinen
Hildamiini -- toinen - 37v.
Mirot - ensimmäinen - 34v. - NKL



5.9.
mirkkuli -- neljäs - 31v. - KYKS
Kiira- -- esikoinen - 24v - LKS
Shuri -- esikoinen - 24v. - OYS Tyttölupaus
Valkoinenhetero -- esikoinen - 20v - TAYS
6.9.
Unikeiju-79 -- neljäs - 31v. - PS
Mamma1976 -- kolmas - 34v. - K-PKS
7.9.
Angelico -- esikoinen - 22v.
Tyyty85 -- toinen - 24v. - TAYS Tyttöolo
8.9.
Eini -- 24v. - TAYS/VAS
uusioäippä -- neljäs
Mousse - toinen - 33v. - JS
vetku -- toinen - 30v. - PS
9.9.
Lotskuliini -- kolmas - 27v. - TAYS
Annmari-76
meripihka -- toinen - 32v - JS Tyttöolo
Lenaki77 -- esikoinen - 33v. - TAYS
10.9.
miia -- seitsemäs - 34v. - VAS Tyttöolo
mustikka-78 -- toinen - 31v. - NKL
pilpa -- esikoinen - 25v.- Kät/H
felessa -- esikoinen - 23v. - KYS Poikalupaus
Katrin83 -- esikoinen - 26v. - PHKS Poikalupaus



11.9.
Kiskii -- toinen - 31v. - TYKS Poikalupaus
perhonen3 -- toinen - KOKS
12.9.
viirupylly -- Kolmas - 29v. - Kät/H
Sadie -- esikoinen - 20v. - LKS
riemu -- viides - 32v. Tyttöolo
13.9.
Endotar -- esikoinen - 28v. - K-HKS Poikalupaus
akileija
Tähtirata -- esikoinen - 23v. - TAYS Poikalupaus
14.9.
sanzibar -- toinen - 30v. - KYS
Jonspe -- toinen - 26v. - EKKS
woodoo child -- esikoinen - 33v. - KSKS
VicHo -- kolmas - 30v. - TYKS Tyttölupaus
15.9.
A-nu -- toinen - 38v. - Kät/H
ennie -- esikoinen - 33v.
Cattitude -- toinen - 31v. - OYS Poikalupaus
smur-ffi -- kolmas - 25v. - Kät/H



16.9.
Moonchaser -- toinen - 23v. - KOS
möhömahis -- toinen - 28v. K-HKS Tyttölupaus
17.9.
roosamaria 69 -- kolmas - 40v - NKL Tyttölupaus
Angel Eyes -- viides - 30v. - EKKS
Nonna79 -- esikoinen - 30v. - TAYS
Gwenhwyfar -- toinen - 31v. Poikalupaus
18.9.
liinakko -- esikoinen - 27v. - KYS
unikeiju -- kolmas - 28v. - TAYS
lätäkkö -- esikoinen - 27v. - JS Poikalupaus
19.9.
Hupu07 -- esikoinen - TYKS Poikalupaus
Lahopää-Liisa -- toinen - 23v. - OYS Poikalupaus
Sannimarja -- esikoinen - 25v. - KSKS Poikalupaus
avee -- toinen - 30v. - SAS Tyttölupaus
Liisa71 -- kolmas - 39v. - NKL Tyttölupaus
20.9.
Maria-83 -- Toinen - 27v. - EKKS
Hassuli08 -- neljäs - KOKS
menninkäistyttö -- esikoinen - 22v. - TAYS Poikalupaus
Epeti -- kolmas 27v. - HYS



21.9.
Aplo -- toinen - 21v. - KOKS Poikalupaus
Tiinuliini -- toinen - 31v. - Kät/H Poikaolo
22.9.
Ulsteri -- toinen - 26v.
Hyväsetti -- kolmas - 31v. - LKS
23.9.
Raitahippo -- esikoinen - 32v. Tyttölupaus
Janko -- toinen - 25v.
dask -- toinen - 24v. - PHKS Tyttölupaus
Lara- -- esikoinen - 22v. - K-HKS Poikalupaus
miita1969 -- kolmas - 40v. - TYKS Poikalupaus
ninnananna -- toinen - 31v. - SatKS
24.9.
Ilona G -- kolmas
lennilokinpoika -- kolmas - TAYS



25.9.
Wandii -- kolmas - 30v. - LKS
elni- -- esikoinen - 23v. - JS
terp -- esikoinen - 25v. - TYKS
solete -- esikoinen - 26v. - KSKS
Lynien -- toinen - 21v. - KYS Poikalupaus
rosinarusina -- toinen - 27v. - KSKS
26.9.
Lumiruusu -- toinen - 34v. - NKL
Wanda81 -- esikoinen - 28v. - EKKS
papupata78 -- toinen - EKKS
Heppuli3 -- kolmas - 33v - TAYS
jemppero -- esikoinen Tyttölupaus
27.9.
cora85 -- toinen - 24v. - Kät/H
1.10
m a r z a -- kolmas - 30v. - TAYS



SYNTYNEET:

Tyttöjä 2
Poikia 4

30.7.
Yainaba -- kymmenes 34+1 poika

2.8.
emulia -- ensimmäinen/toinen - 19v. - NKL 34+3 2360g ja 45cm

20.8.
Kazzie -- esikoinen - 29v. - JORVI 36+5 3095g ja 49cm
Anskuli -- toinen - 28v. - KYS 35+6 2720g ja 47cm

25.8.
poni06 -- kolmas - 35v. - K-PKS 37+0 3030g

27.8.
seawind -- viides - 30v. 3210g ja 48cm



Syyskuisten muistoissa:

vaahteranlehti (13.9.2010)
jyvänen (la 30.9.2010)
vivianna-08 (la 3.9.2010)
icefairy (la 28.9.)
Emilii85
Cappuccino (la 22.9.)
fanttomi
mairo (la 16.9.)
krizze (la 19.9.)
Wanda81 (la 26.9.)
estelle (la 11.9.)




Edelliset:
syyskuisten pino
SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa
Syyskuun tulokkaat 2o1o**** Helmikuussa
Syyskuun tulokkaat 2010 **** Maaliskuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä,kiitos!)
Syyskuun tulokkaat 2010 **** Huhtikuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)
Syyskuun tulokkaat 2010 **** Toukokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)
Syyskuun tulokkaat 2010 **** Kesäkuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)
Syyskuun tulokkaat 2010 **** Heinäkuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)



Kaikki uudet tietysti tervetulleita mukaan pinoon!:)

Päivityspyynnöt mieluiten yksityisviestillä, kiitos! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uuteen pinoon!:) Saa nähdä joko pian saa tehdä uuden pinon tuonne "Lapsi kasvaa"-puolelle. :eek::)

Täällä alkaa olla kaikki valmista pienelle, vaatteet pestyinä paikoillaan, turvakaukalo haettiin perjantaina, vaunut pistetään pian tilaukseen Englannista. Vaippoja ja jotain sellaista pientä on vielä ostoslistalla. Kunhan tuo esikoinen saa uuden sängyn niin voi pinniksenkin laittaa sitten valmiiksi jo vauvalle.

Olo on ollut hyvä, harjoitussuppareita on, mutta ei kipeitä. Närästys vaivaa välillä, mutta ei niin pahasti kun esikoisesta, ainakaan vielä. Nukkuminenkin onnistuu hyvin, tänään herättiin koko poppoo klo 10.30. :xmas:

Turvakaukaloista on ollut puhetta, meillä on Britaxin Baby Safe. Ainakin kivalta näyttää, saa nähdä sitten miten käytössä toimii.:D

Voimia kaikille teille joita supparit vaivaa, toivottavasti pienet pysyvät mukana vielä hetkisen! :hug:

Lahopää & Tuhto 32+6 (Huomenna poksuu, jee!)

 
Kiitos taas uudesta pinosta Lahopää-Liisalle!! :flower:

Tänään on ollu koko päivän hirvee närästys päällänsä, ei auta renniet, eikä mikään muukaan. :/ No onneksi pääsi kuitenkin näyttämään pojalle ralliautoja, ja voi sitä pörinän määrää mikä kuului päiväunille laittoon asti. Ihanaa miten toinen voi olla niin ihmeissään pienestäkin asiasta. Kyllä vaan 1,5v poikaa kiinnosti ne ralliautot! :D

Torstaina oli mulla toinen sokerirasitus kun oli edellisellä neuvolakerralla 1+. No sehän meni ihan pipariksi kun oksensin puolen mukillisen jälkeen. Täällä Jyväskylässä se litku on semmosta sokerisiirappia mihin on lisätty sitruuna-aromia.. siis aivan järkyttävää. Esikoisen aikana "sain" juoda vielä sitä "kokista", ja se oli niin paljon parempaa kun tää nykynen. Kunta säästää kaikessa tää litku on kuulemma selvästi halvempaa. :/ Onneks neuvolantäti sanoi ettei tartte mennä uudestaan sinne kun ens keskiviikkona on jo uus neuvola aika, jos vielä on sokrua pissassa niin sit saan ruveta mittailemaan niitä kotona. Lupas ettei enää tartte mennä siihen rasitustestiin! :whistle:

Ja ihanaa maanantaina pääsee kurkistelemaan Rosinaa, kun tarkastellaan onko istukan verisuonet kohdunkaulan päällä ja vähän kokoakin katsellaan. Sitten on vielä rv 36 se kokoarvio uudestaan. Siellä viimestään varmaan sanotaan päivämäärää millon käynnistellään, jos on yhtään epäilystä että vauveli ois yhtä iso kun isoveljensä. Esikoinen painoin vähän reilut 4kg ja se jouduttiin vetämään imukupilla, yhtään isompi ei musta ulos mahdu.

terkuin minä ja Rosinarusina 32+0 poks! mäkin rakastan lauantai päiviä kun poksuu!! :heart:
 
Lahopää-Liisa Kiitos taas uudesta pinosta :flower: :)

rosinarusina Mulla on ollut myös sokerimittari kotona, kun rasitusta ei supparien vuoksi alettu tekeen. Musta se on paljon parempi vaihtoehto kuin rasitus. Mulle pitkät syöntivälit ei sovi.

Ihanaa, jo toista päivää viileä ilma. Olo ollut kuitenkin siitä huolimatta melko kehno. Viiltelee ikävästi tuonne alapäähän. Limatulppaa tuli myös eilen iso klontti, mutta siitä en jaksa välittää, kun sitä tullut varmaan rv 20 asti. Onneksi ollaan jo niin hyvillä viikoilla ettei tarvi niin huolissaan olla, vaikka tavattoman mielelläään sitä täysiaikaisen vauvan synnyttäisi. Nämä jokapäiväiset lähes jatkuvat kivut saa kyllä välillä hermot menemään.

Hyviä vointeja kaikille. Hienoa tosiaan, että olemme kaikki kasassa vielä.
-Poni 33+5
 
Kiitokset taas Lahopää-Liisalle uudesta pinosta! Komea pino onkin! kivaa, että tämä touhu on jo selvästi voiton puolella:)

Kävin sairaslomaltani pe töissä, meillä on siellä uä-kone ja kurkkasin vauvaa, ja sehän olikin perätilassa! Olin todella pettynyt! En missään tapauksessa haluaisi sektiota, miettisin jopa perätilan synnytystä... Nyt en saa sormiani irti mahasta, kun koko ajan kokeilen,olisiko kääntynyt takasin oikein päin. Missä teillä tuntuu potkut? Mulla tuntuu nyt kaikki liikkeet aivan alavatsalla, tuskin siellä nyt pääkään voi olla...

Kamalaa taistelua nämä vikat viikot, mut toiv. tästä nyt kunnialla selvitään!

Lähtöpaino oli mulla 63 kg, nyt 77 eli 14kg tullut lisää, BMI taisi olla 22 tai 21 eli aika matala. Ed. raskaudessa tuli ainakin 20kg, mutta onhan tässä vielä aikaa...

Mulla on aivan käsittämätön siivousvimma! Olen käynyt viikon sisällä 3krt Ikeassa, ja kohta kaikki talon tavarat on omissa Ikean pikku säilytyslokeroissaan:) Kaivoin myös varastosta vauvanvaatteita, ja ne on jo kaikki puettu BeibiBorneille ja BeibiAnnabelloille ( en sentään mä, vaan isosiskot:)) Tytöt kulkevat myös vaipat jaloissa ja kaikki muutkin vauvatavarat ovat kovassa käytössä, hankalaa varustaa vauvaa, kun näin käy....

Liisa&Liisa 33 tasan!
 
Lahopää-Liisalle kiitokset uudesta pinosta! :flower: Tuli ihan kylmät väreet tuosta "Ensi kuussa meidän vuoro!" Mulle vois myös päivittää yhden vuoden lisää mittariin. ;)

Uskomatonta, että on jo elokuu. Annoin itselleni luvan tässä kuussa alkaa pestä vauvalle vaatteita valmiiksi, odottelen ilmojen vielä vähän viilenevän, että jaksan pyörittää kuivausrumpua. Pinnasängyn laittoakin voisi alkaa harkita. Tuolla se jo makuuhuoneen nurkassa odottaa. :heart:

Pikkuinen on edelleen kovin ylhäällä ja mahtuu kääntyilemään. Yöllä mylläsi itsensä viistoon ja aamulla hikka tuntuikin hieman ylempänä tuolla vasemmalla, kun ennen on tuntunut ihan tuolla keskellä alhaalla. Saisi iskeä päänsä jo asemiin eikä enää kääntyillä. :snotty:

Liisa, mulla on siitä asti, kun kääntyi pää alaspäin, tuntunut potkut aina navan yläpuolella. Aluksi ihan ylävatsalla ja selvästi siirtyneet nyttemmin alaspäin ja kohti kylkeä, kun alkaa tila käydä vähiin ja pieni mennä sitä myötä sikiöasentoon. Edellisessä neuvolassa meinasi siis pienen olevan selkä vasempaan kylkeeni päin ja jalkaliikkeet näkyi oikealla kyljellä.


Epeti 32+6
 
Kiva uusi pino, näin lähellä H-hetkeä jo ollaan!

Lohdutukset kaikille jotka kamppailee närästyksen kanssa.. Minulla oli tosi paha närästys muutaman kuukauden ajan, sain lääkkeetkin joita söin pari kuuria, ilman sen kummempaa apua. Nyt kun lapsi kääntyi niin helpotti selvästi. Närästys muuttui ihan toisenlaiseksi ja vatsa rauhoittui muutenkin.


Muillakin on näköjään hiukan jo limatulppaa irronnut, minulla myös kahdesti pieniä määriä. Viellä voi kuitenkin mennä viikkoja tuosta joten en hötkyile. Supistukset on kyllä voimistuneet tässä viimeaikoina ja alaselkä on välillä ihan tulessa. Maanantaina on lääkäri jossa tehdään synnytystapa-arvio ja katsotaan kohdunkaulan tilanne.

Meillä on kaikki pikkuvaatteet laitettu kaappiin valmiiksi ja sain ostettua pinnikseenkin patjan. Se ei ole ihan vakiokokoa, joten oli vaikeampi löytää. Sänky on sijattu valmiiksi :heart:

Voimia kaikille odotukseen, onneksi vähän jo helteet on helpottaneet ja olot samalla varmasti kaikilla niillä joihin kuumuus on negatiivisesti vaikuttanut!

Kiskii ja pallero viikolla 34
 
Kiitokset taas Lahopää-Liisalle uudesta pinosta! :flower: Mullekin vois päivittää yhden ikävuoden lisää. Tuntuu kyllä hurjalle että mennään jo elokuussa, tämän kuun puolella varmasti moni jo pääsee tositoimiin! Suorastaan kauhistuttaa et pitäis jo sairaalakassia kohta pakata... Tähän asti synnytys ei ole juurikaan jännittänyt, mut kyllä nyt alkaa puskea jännitystä kun mennään jo näin pitkällä.

Kiitokset myös kaikille painogallupiin vastanneille. Yksilöllistähän se on, ehkä mun ei tarvii ottaa kauheeta stressiä tuosta painonnoususta, on vaan täälläkin välillä mielialat vähän herkillä ja sitä loukkaantuu vähän turhan herkästi ihmisten kommenteista. En mitään törkeyksiä ole saanut kuulla, ihan vaan vitsillä on pari tuttua kommentoinut että "oletpas lihonut sitten viimenäkemän"... Ja ehkä senkin takia stressaa, kun esikoista odottaa, niin ei ole yhtään kokemusta millä tahdilla kilot vois sit tippua synnytyksen jälkeen. Vaikka tykkäänkin tästä vauvamahasta ihan tositosi paljon :heart: , niin silti ihanaa et pian voi taas jo shoppailla itsellekin uusia vaatteita, ja jospa sitä ne entiset farkutkin mahtuis taas jalkaan :D

Omaa napaa - suppailut ja alapään vihlomiset jatkuu, onneksi kipeitä supistuksia ei ole ollut moneen päivään. Nyt loppuviikolla en enää ole uskaltanut uida, kun ei ole hajuakaan tuosta alapään tilanteesta, onko paikat auenneet vai ei. Ja pikkkusen on alkanut arveluttaa että onkohan siinä meidän ensi viikon Tallinnan reissussa mitään järkeä näillä turvotuksilla, ja miestä pelottaa että vauva päättää syntyä siellä reissun päällä :eek: Turvotus jaloissa on kyllä ihan järkky, aamulla aina vähän parempi tilanne mut illasta hyvä että kengät mahtuu jalkaan. Ajattelin käydä huomenna antamassa pissanäytteen neuvolassa noin niinku "ylimääräisenä", koska seuraava neuvolakäynti mulla olis vasta ens pe. Kai siitä edes osviittaa näkee et onko raskausmyrkytyksen vaaraa (proteiinit), et vois sit vähän rennommin mielin lähteä reissuun. Limatulpasta ei ole ollut merkkiäkään, ihan normaalia tai oikeastaan niukempaakin on ollut valkovuto.

Vauvelin potkut tuntuu mullakin navan yläpuolella, ja hikka sitten tuolla alavatsalla. Toivottavasti pysyy raivotarjonnassa loppuun asti!

Hankinnoista vielä - tajusin ettei mulla oo kunnollista hoitolaukkua, osaisitteko suositella? Vaunuthan meillä on Teutoniat, mutten saman firman laukkua kyllä ole ajatellut hankkia ihan vaan sen takia että olis samaa kuosia, hinta kun lähentelee 80 euroa, joka on musta vähän liikaa. Oon miettiny myös Gollan läppärilaukkua, ainakin vaikutti ihan käytännölliseltä eikä hintakaan ollut paha.
Lisäksi harkinnassa on vielä pienempien yöpukujen hankita (kokoa 56-62, vähän isompia olen jo ostanut muutaman), tosin luulen että yöasuksi vauvalle käy alkuun ihan normaalit bodyt ja potkarit (tai unipussi/kapalo)...

Nauttikaahan mammat viileämmistä keleistä, niin minä ainakin teen! :LOL:

Endotar & poitsu 33+6
 
Lahopää-Liisalle kiitos uudesta pinosta..

Kuinkas pitkiä synnytysmatkoja täällä muilla on?
Meillä oli edellisessä paikassa sairaalaan matkaa vajaa kilometri, ja nyt niitä ois 104 :eek:
Ja mua on kyllä alkanu pelottaan kaikki mahollinen.. ettei lähtis liian aikasin, eikä jättäis lähtöä liian myöhään... tai mitä jos vedet tulee autoon.. ja miten autossa pystyy istuun jos supistelee ihan hirveesti... :/

Muutenki synnytystä miettii jo vähän joka päivä.. ja yritän olla luottavaisin mielin, vaikka kyllä pelottaa.. en tiiä miks pelottaa, kun aikasemmat kuitenki menny ihan ok.

Täällä kaikki vauvan vaatteet on pesty, sängyt on kunnossa, ei tosin pedattuina vielä. Vaunun pehmusteet pitäis vielä pestä.. Ja sit vois alkaa hankkimaan vaippoja, tutteja ym niitä pikkujuttuja..

Seuraavaa neuvolaa pitäis vielä ootella vähän reilu viikko..
Olo on kyllä ihan ok, raskas, mutta ei supistele vieläkään. Paha olo meinaa tulla takas :( että pitää olla aika tarkka syömisten kans, tai niitten välien kans..

Hyväsetti 32+4
 
Kiitos taas kerran, Lahopää-Liisa! :flower: Upea uusi pino, ja totta, kohta on meidän vuoro! :D

Painosta ja turvotuksesta. Mullekin sitten tuppas kahdeksi päiväksi tota turvotusta, ja piti sitten ihan varta vasten punnita ja verrata edellisen päivän painoon, niin vuorokaudessa oli nestettä kertynyt 1 kg! Enkä edes näyttänyt niin kovin pahalta, vaikka kengät puristikin ja sormuksia ei saanut pois. Eli Jos stressaatte painosta ja kärsitte turvotuksesta, niin ihan huoletta voitten laittaa sen turvotuksen piikkiin niitä kiloja! :hug:

Vauvan liikkeistä. Vauva on pää alaspäin ja potkut tuntuu jommalla kummalla kyljellä hieman navan korkeutta ylempänä. Nyrkit kaivaa nivusia ja hikka tuntuu mulla pyllyssä... :whistle:

Eilen ei supistellu paljoakaan, ja tänään on taas ollut tällainen "puolen tunnin välein" -päivä... |O Ja nykyään siis on poikkeuksetta kipeitä nämä. Kipu tuntuu vähän samalta kuin kuukautiskivut, mutta ainakaan toistaiseksi eivät ole olleet yhtä karmeita. Endon takia mun kuukautiset ovatkin kyllä melko helvetilliset... Viime viikolla hoksasin, että kohta sitä pitää niitäkin taas kestää. Toisaalta alapään vihlonnat ja lonkkasäryt varmaan häviää sit raskauden jälkeen =)

Shuri ja Onni-Ilona 35+0 *POKS*
(Minä olen siis sunnuntai-poksuja, joka rakastaa sunnuntaita :LOL: )
 
^^ Me asutaan Oulussa ja saman kaupungin sisällä siis pääsee synnyttää. Oisko kilometrejä vajaa kymmenen... Mulla on lähinnä luottavainen olo synnytyksen suhteen, mutta joskus pelottaa mahdollinen syöksysynnytys (jolla itse olen tullut maailmaan, yhdellä ponnistuksella). Mää muuten ajattelin ottaa automatkalla sellaisen muovitetun lakanan, joka pinnasänkyyn on kosteussuojaksi tarkoitettu. Ei sitten mene penkki pilalle, jos tulee vedet kesken ajomatkan.
 
Kiitos Liisalle uudesta pinosta. Eiköhän tässä kuussa ala vauvvoja syntyä sitten meidänkin pinoon. :)

Täällä on ollut nyt pari parempaa päivää supistusten suhteen, eilen ei ollut kipeitä suppailuja kuin vain aamulla kauppareissun jälkeen ja tänään ei ole ollut kuin kivuttomia masun kiristelyitä. Johtunee varmaan siitä, kun olen pari päivää ottanut oikein tosi, tosi iisisti ja lepäillyt vaan. Huomenna pitäisi lähteä kaupungille asioita hoitamaan ja muuta, niin saapi nähdä kuinka kipeästi suppailee sen jälkeen.

Väsymys on valtava. Nukkuminen on mennyt sellaiseksi että nukun pieniä pätkiä päivin ja öin, ei ole oikein mitään rytmiä enää siinä touhussa. Mutta eipä sille mitään mahda, pakko nukkua silloin kun unta saa. Ja jessus tätä jalkojen turvotusta edelleen, ei se oikein enää edes laske yön aikana. Sitä saa kohta oikeasti kulkea ulkona paljain jaloin, kun mitkään kengät eivät mahdu jalkaan.

Vauvan asennosta ja liikkeistä, mulla vauva rt:ssä, nyrkkeilyt tuntuvat alavatsalla ja hikka alapäässä, tuntuu kuin pää kolisisi mun lantion luihin. Vauvan peppu heiluu tuossa navan yläpuolella, välillä vasemmalla ja välillä oikealla puolella ja potkut tuntuvat sitten aina vastakkaisella puolella - siellähän köllitään jo tilanpuutteen vuoksi jalat koukussa. Aika usein tulee sohvalla maatessa siliteltyä vaavin selkää ja peppua, kun pikkuinen punkeaa itsensä tuohon masun pintaan. :)

Ja vielä tuosta matkasta sairaalaan, mulla Tayssiin matkaa kymmenisen kilometriä eli nopeasti pääsee synnärille, kunhan lähtö tulee.

mt & poitsu 32+6
 
Kiitos Lahopää-Liisa uudesta pinosta! :flower:

Synnytysmatka meillä on n.5km, eli tosi lyhyt :)

Vauvan asennosta ja liikkeistä Mulla vauva rt:ssa, pylly on jonkun verran navan yläpuolella, potkimaan ei ilmeisesti enää mahdu hirveesti, mutta nyrkkeilyä tuntuu ihan alhaalla. Kylkeä kääntää aika ahkerasti, tai sitten muuten vain möyrii työntäen pyllyllä mahaa ihan epämuodostuneeksi :D

Vihlontaa tuntuu alapäässä aika paljon, etenkin kävellessä. Esikoinen mulla ei laskeutunut ollenkaan, eikä mulla ollut tällaisia kipuja sillon ollenkaan. Ilmeisesti vauvan pää siis painaa kohdunsuuta tai jotain hermoa, joka aiheuttaa kipua. Välillä tuntuu siltä, että vauva syntyy nyt tähän paikkaan :LOL: Toivottavasti nyt ei kuitenkaan ihan vielä, tavoite olis päästä ainakin sen 37+0 yli :)

HUomenna neuvola, vaaka näyttää varmaan hurjia lukemia, kun en oo helteiden takia jaksanut liikkua yhtään :/

Jaksamista kaikille! :)

-dask ja typy 32+3
 
Kiitos lähopää-liisalle uudesta pinosta!

Vielä neljä päivää töitä ja sitten äitiyslomalle.

Mulla kans vauva raivotarjonnassa ja potkut tuntuu jonniin verran navan yläpuolella. Ja eivät tunnu enää niin potkuilta vaan enenmmän semmosilta jäsenten oikomiselta ja myllerrykseltä. Híkka tuntuu ihan todella alhaalla ja mahahkin on selvästi laskeutunut, joten heppu taitaa viettää viimeset viikot lähtökuopissaan.

Sairaalaan meillä on kilometrejä varmaan about 25 kieppeillä.

Mitenkä teillä muilla näkyy kelan verkkopalvelussa nykyinen äitiyspäiväraha summat jos olette hakeneet sitä sen viimesen puolen vuoden mukaan? Kun minäkin kun jään nyt 6.8 äitiyslomalle niin silloinhan vasta lähetän ne viimesen puolen vuoden työtulot? Siihen asti ilmeisesti näkyy sen minimiäityspäivärahan mukaan kelan verkkopalvelussa? Jätin nimittäin niin viime tippaan ne paperit, etten ole vielä saanut kotiin kirjallista päätöstä ja netissä se rahamääärä on aivan naurettavan pieni ettei voi olla oikein.

Felessa ja kääpiö rv 34+2
 
Kiitos Lahopää-liisalle uudesta pinosta!

Täällä kans alkaa jo synnytys jännittää :D Mulla on sairaalalle matkaa vaan n 1,5 kilometriä! Sinnehän vois melkein itse kävellä :LOL: .....tai sitten ei! Esikoisen synnytys kesti vain 2h50min (ponnistus 7min) ja nyt jännittääkin eniten miten vauhdilla toinen syntyy! Että hyvä vaan kun sairaala on niin lähellä. Toisaalta taas jännittää sekin että jos synnytys onkin paljon pitempi ja hankalampi...kun sitä ei voi tietää :/

Vauva edelleen taitaa möllöttää mahassa vähän miten sattuu. Jotain kovaa tuntuu kuitenkin navan yläpuolella, en sitten tiedä että onko pää vai peppu...? Hikka tuntuu myös ylhäällä ja myös näkyy kun maha siitä kohtaa aina hytkähtää. Välillä tuntuu että potkut tuntuu ylös sivulle, mutta välillä tuntuu enemmän alhaalla. ÄH, yrittää nyt sitten siitä arvailla.

Loma alkoi vihdoinkin tänään ja sain jopa hankittua vauvalle vähän tarvikkeitakin :) Ainut isompi ostos mikä puuttuu on edelleen turvakaukalo.

felessa Itse toimin yrittäjänä ja äitiysraha laskettiin 2008 vuoden tulojen mukaan. Pyysin yellin mukaan, mutta koska yel-tulo ei ollut 20% (olikohan se 20..öh) suurempi niin katsottiin aikaisemmista tuloista. höh en muistanut tuota asiaa ja kyllä harmitti kun olin tarkoituksella maksellut korkeampaa yel:iä :kieh:

Turvotusta on alkanut tuntumaan näissäkin koivissa ja vähän myös sormissa. Olen vaan yrittänyt lipittää mahdollisimman paljon vettä, että en näyttäis kohta ihan muodottomalta. Mieskin kehtas eilen sanoa, että eihän sulla näy enää nilkkoja ollenkaan :D

Nukkuminen on mulla ollut ihan ok. vaihdan kylkeä kerran yössä (neljältä) ja samalla heräämisellä on pakko käydä vessassa. Kyljen kääntäminen tuntuu kyllä siltä kuin joku heiluttelis puukkoa alapäässä ja ilman jalkojenvälityynyä en oo nukkunut kuukausiin.

Mulla ei tietoakaan limatulpasta. En nähnyt sitä esikoista odottaessakaan.

Nyt nukkumaan, hyvää yötä muillekin mammoille!

möhömahis 33+3
 
Möhömahis kiitos vastauksesta, sullako se laskettiin nimenomaan 2008 verotietojen eikä yelin mukaan? Minä olen nimittäin maksanut liian alhaista yeliä (joo hyi mua) ja kun sain tietää raskaudestani niin olisin nostanut sitä, mutta sanottiin ettei nykyään enää tarvitse, että kattoovat verotiedoista, mut nyt iski taas karmea pelko et jos ottaavatkin yelin mukaan, jota olen maksanut alakanttiin aika reippaasti. Minä en siis sitä korottanut ollenkaan.
 
Terveisiä neuvolasta :wave: Kaikki oli hyvin! Pissa puhdas, verenpaine 106/72, sf 31cm. Painoa tullut nyt 10kg, joka on kuulema oikein sopiva nousu. Vauva edelleen rt:ssa ja pää melko alhaalla, mutta ei kuulema kuitenkaan vielä ihan alhaalla. Sain käskyn ottaa iisimmin varsinkin nostelujen kanssa, kun on noita kipeitäkin supistuksia ollut. Onneksi mies on lomalla vielä tämän viikon, niin saa hoitaa esikoisen pyllypesut ja muut nostelut. Täytyy yrittää kaupassakin käydä porukalla, että mun ei tarvii nostella kasseja yksin...
Seuraava neuvola mulla onkin lääkäri 23.8. Se olis ollut vasta seuraavalla viikolla ja tässä välissä yksi th:n aika, mutta toivoin lääkäriä jo tolle edelliselle viikolle, kun meijän olis tarkotus lähteä häihin yli 300km:n päähän 28.8, niin haluan sitä ennen tarkistuttaa tilanteen ja kysyä lääkärin mielipidettä niin pitkään reissuun. Pääsen tässä välissäkin käymään th:lla, jos tulee raskausmyrkytyksen oireita (mun pitää mitata verenpainetta kotona) tai supistukset lisääntyy tai muuten tulee jotain poikkeavaa.

Olipas nyt pelkkää omaa napaa :ashamed: Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

-dask ja typy 32+4
 
Mullakin tuli ihan perhosia vatsaan kun luin sen että "ens kuussa on meidän vuoro" Kääääk :D Jännittää aika paljon!! Meillä onneks matkaa sairaalaan vaan n.5km, että autolla hurauttaa 5-10minuutissa :)
Mä oo tullut tosi nopeesti kans maailmaan, joten sitä miettii että voiko se "periytyä" että mäkin synnytän pikavauhtia. Se sopis jotenkin mun luonteeseenkin, että kaikki pitää tapahtua nopeasti, koska inhoan odottelua :D Siks varmaan tulinkin 5:ssä minuutissa ulos äitini vatsasta ;)


Mä jäin nyt 8päivän sairaslomalle, 4 päivää jää töitä tehtäväks ens viikolla. Ehkä meen, ehkä en. Katsotaan. Tänään ainakin tuo selkä vaivannut ja haitannut liikkumista..

Nyt mua alkoki väsyttää aika tavalla, että taian mennä ottaa päikkärit tähän väliiin.. jatkan kirjottamista myöhemmin :)

Palataan!

Lätäkkö + pikkunen 33+2
 
Kiitti taas uudesta pinosta! uusi kuukausi alkanut ja nyt alkaa tajuta että ens kuun alussa pitäis jo alkaa tapahtua..hui.. :/ Onneksi kaikki ovat pysyneet hyvin vielä kasassa.
Hankinnat vaunut ja kaukalo haettiin viime viikolla, tänään ajattelin käydä patjan ja muut sänkytarvikkeet hakemassa, vaippojakin jo ostettiin paketti ym. pikkusälää tullut. Suurimmat jutut taitaa jo ollakin kasassa, vielä amme pitäis hommata niin voi vauva sitten jo tulla, tai no ehkei ihan vielä tarvitse kuitenkaan..
Voinnista olo edelleen ok, iltaisin pikku supisteluita ollut ja vauva vaihtelee kylkeä aika hanakasti puolelta toiselle mutta on mitä ilmeisemmin kuitenkin pysynyt rt:ssa, onneksi. Olen jo etukäteen ajatellut etten mitään kääntöyrityksiä tai perätilasynnytystä halua kohdalleni jos niikseen tulisi.
Viime viikolla oli synnärillä tutustumiskäynti, tietääpä nyt ainakin minne mennä ja vähän miltä siellä näyttää. Aika vähän toi kuitenkaan mitään ajatusta konkrettisesti muutti, alkoi ehkä vaan enempi jännittää kun tajusi että alkaa olla jo niin lähellä sitä tilannetta. No, siitä vähän yllätyin että synnytyshuone oli niin "normaalin" näköinen, olin kai kuvitellut sen olevan paljon kliinisempi.

Ilmojen viilentyminen on ollut taivaallista, vaikka tänään tuntuu taas olevan aika lämpöstä täällä, mutta ainakin yöt pystyy jo nukkumaan ilman jatkuvaa hikoilua.

Täytyypä tästä alkaa lähtemään ostoksille sitten, kuulumisiin :wave:

Mirot 35+2
 
Tervehdys!

Jos taas välillä tännekin raapustais. Onneks kaikki on vielä yhdessä kasassa, mutta eiköhän niitä vauvauutisia ala tässä kuussa tulla.....

Itellä olo on aikas raskas, onneks helteet hieman jo hellitti, vaikka on täällä nytkin +26 ja ilma on tosi raskas.
Mua pelottaa kovasti synnytys ja loppuraskaus. Kaikki kuusi edellistä mennyt hyvin joten nyt pelottaa, että tulee kauheuksia vastaan. Tiedän, ei pitäis stressata moista, mutta minkäs tolle päänupilleen voi....

Meiltä pn matkaa sairaalaan noin 65 kilsaa ja siitä noin 20 kilsaa monttuista hiekkatietä ja lapsenvahtikin tarttis saada siinä kiireessä. Sekin jännittää mihin vuorokauden aikaan synnytys alkaa. Viimeksi kävi hyvin, mies tuli just töistä kotiin iltapäivällä niin lapsvedet hulahti lattialle :LOL:

Hankintoja ei ole kamalasti tehty, vaatteet pesty ja vaunustakin irrotettavat osat. Että nyt vaan ootellaan. Luotan siihen, että laskettuun aikaan mennessä syntyy, kun kaikki on syntyneet joko laskettuna päivänä tai pari päivää ennen, paitsi yksi joka syntyi kolme viikkoa etuajassa.

Äitiysloma alkaa torstaina, mutta eipä se mun päiviäni mihkään muuta, kun olen kotona muutenkin. Koulu alkaa täällä 11.8. ja on ihan kiva saada taas normaali arki ja lapset kouluun.

jaksuja kaikille!

Miia ja Kerttu-Inkeri 34+4
 
KIITOS uudesta pinosta :flower:

Mulla olisi huomenna taas neuvola, vaikka torstaina kävin ja viikon kuluttua on sitten lääkäri-neuvola. Närästystä on mullakin ollut öisin, eikä oikein pysty vaakatasossa olemaan. Samoin yöllä pitää kääntää kylkeä jatkuvasti kun lonkat puutuu.
Vauva on mun mielestä taas poikittain masussa ja liikkeet on sellaista kamalaa kipeää venyttelyä! Tosi teräviä liikkeitä ja vilkas kaveri muutenkin.
Turvotusta löytyy myös ja olen ikionnellinen siitä, että helteet hieman hellittivät! 25 on nytkin mittarissa, mutta se yli 30 oli aivan helvettiä. Viime yö meni pitkästä aikaa ilman tuuletinta ja oli peittokin kainalossa :)

Hyviä vointeja kaikille :wave:

mp ja kirppunen 34+4
 
Kiiruhdin tänään aamulla neuvolaan ilman aikaa, et th kattos pissasta proteiinit ja mittais verenpaineen, kun alko hiipiä pelko persuksiin mahdollisesta raskausmyrkytyksestä. Turvotus ei oo helpottanu yhtään, ja varsinkin iltaisin tuntuu että jalat ja kädet ihan puutuu... Lisäks paino on taas noussu varmaan 1kg/vko viime neuvolakäynnin jälkeen. No, onneks pissa oli puhdas ja verenpainekin tosi hyvä, eikä th ollut moksiskaan vaikka ryntäsin sinne heti aamusta ilman varattua aikaa :ashamed: Onneks on tosi kiva tuo neuvolan täti. Sanoi vielä että ihan huoletta voin lähtee Tallinnassa käymään, kyllä ne turvotukset vaan kuuluu asiaan kun on ollu niin kovat helteet.

Meillä olis sairaalaan matkaa n. 3-4km, ei paha.

Endotar & poitsu 34+0 POKS! :heart:
 
Kivaa uutta viikkoa ja kuukautta kaikille :heart: !
Minä pistäydyin tänään sairaalassa jutustelemassa ja kontrollissa. Aamukampa on nyt valmiina tuota 27.pvää varten. Lääkäri kyllä varoitteli, että jos on kovin ruuhkaista, niin sitten pitää odotella seuraavaan maanantaihin käynnistyksen kanssa.
Painoarvio oli tällä hetkellä 2430g, eli aika siro neiti olisi odotettavissa. Kohdunsuu oli pehmeä ja sentin auki, mutta kanava oli täyspitkä. Ei siis varmaan ihan lähiaikoina ole synnytys uhkana :)!

On siellä sairaalassa jotenkin vaan hauskaa seurata muitakin ähiseviä ja puhisevia mammoja ja innoissaan vauvalehtiä lukevia miehiä :)! Siellä vallitsee ihan oma fiiliksensä, jota voisi hyvinkin päivän seurailla vaan turistina...

-Seawind rv 34+3 =)
 

Yhteistyössä