SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *maaliskuu*

Heissan!=)

tömpsis ,mullaki kauhea flunssa,ei ääntä lähde,eikä yskiä uskalla...:(

mahan kasvusta, se tosiaan on kasvanu,turvotusta tiedän,mutta silti.ei mulla ole ollu edellisissä raskauksissa näin iso maha tässävaiheessa,vai enkö muista oikein....

sisaruksia tällä meidän tulevala vauvalla on 6. 2siskoa ja 4 veljeä. tätejä ja setiälöytyy molemmilta puolilta,mummut ja papat myös.

vaunut meillä on herqulesin kolmipyöräset.En vaan tykkää niistä paljoa... ja onhan meilläkaksostenrattaat emmaljungat,ne on tosi hyvät ja niitähän me tarvitaan ku tämänhetkinen kuopus on 2½v ku vauva syntyy.

nimiä ollaan kovasti pähkäilty.Ja se me tiietään ettei tälle tulevlle tule kovin yleinen nimi vaan halutaan sellainen nimi jota ei jokapäivä vastaan tule.

väsymys on hellittäny,kuten myös pahoinvointi. Voi ku loppuis tuo pahoinvointi kokonaan.

Sain siivottua talon ihan kokonaan ja yläpölyjä myöten... huhhuh,ei tarvi hetkeen niitä miettiä.Töiden jälkeen oon ollu kyllä niin väsyny etten oon paljoa jaksanu kotitöitä tehdä,tietysti joka päiväruuat olen tehny,pyykänny,imuroinu tarvittaessa ja kotia järjestelly,mutta pääasia ollu ettälapset oon hoitanu=) Lukenu oon enemmän ku pitkästä aikaa.Ihana rentoutumiskeino,johon usein nukahdanki:D

Mutta tosiaan pysykää terveenä,tämä tauti on inhottava!!!!!!

Pai ja Luna-Uuno =) (uus nimi yhdistelmä,ku voihan se olla poikaki=)) 13+4:heart:
 
Huomenta! :wave:

Tuloksia täytyy odotella vielä maanantaille, mut neuvolasta osattiin niin luottavaisin mielin puhua, että aihetta huoleen ei ole niin kauan kuin muistaa ottaa rauhallisemmin ja omakin olo sitä myötä koheni. =)

Mahan muoto mulla oli aluks hiukan pyöreempi kun se siitä esiin pullahti, mut viime päivinä oon alkanu sivusta päin näyttämään ihan siltä kun oisin tunkenu tyynyn mun paidan alle.

Tällä seudulla missä me asutaan, tuntuu syntyvän tänä vuonna tosi paljon vauvoja :) Kurjaa on vain se, että täällä tuntuu liikkuvan tätä "teiniraskaus"-ilmiötä, mihin taidan vielä itse itsenikin fyysiseltä iältä luokitella(19v.). Sekös sitten aiheuttaa paheksuntaa ja yleistettyä haukkumista ja naljailua. Noh, osaan jättää sellaset oman onnensa nojaan, koska tiedän itse päämääräni ja tavoitteeni enkä tunnista itseäni näistä yleistetyistä puheista "millaisia me nuoret nyt ollaan".
 
moi!!
täällä poksuu 14+0 huh että viikko taas mennyt nopeesti ei oo ehtiny oikeen mitää ees ajatella.

Vaunut ostettiin emmaljunga merkkiset hienot ja siistit käytetyt. onneks on nyt ne hommattu.

väsymys on jo jotenkin päässy laantumaan ei silleen päivällä enää nukuta. illalla tosin jo 21 saa mennä nukkuu...
 
Kertomisesta, että ei täällä ole kerrottu sen enemmälle vieläkään, kuin aiemminkaan :D Läheisimmät tietää, mutta luulen, että tietää tästä jo kovin moni muukin, kun tuo teini on varmasti mennyt kertomaan kavereilleen ja siitä se sitten lähteekin. Ei haittaa, koska eihän tätä masua tässä enää piilotella :D

Hyvä ystäväni on myös raskaana ja odottaa esikoistaan. Hänellä on LA noin 3kk aiemmin :) Tiedän tosin muitakin odottajia, mutta en niiden kanssa ole tekemisissä/kavereita.

Hankinnat on silleen hyvällä mallilla, että tiedetään mitä halutaan :) Ei tarvi enää, kuin tilata/käydä ostamassa. Vaatteita pienelle kertyy kokoajan :)

(.) Hyvä olo jatkuu edelleen, energiaa löytyy! Päivät touhuan kaikenlaista ja yöt nukun todella hyvin :)

Kiinnostaisi tietää meinaatteko antaa tuttia pienelle? :)

innoM + Pulla 17+2
 
Tutti tullaan antamaan meillä :) imettäminen ei oo onnistunu kahdelt ekaltakaan kunnolla ni en siihen hirveest luota hiljentämiskeinona :D mut tutti on ollut tarpeellinen, koska pullostas en oo halunnu tehdä hirveen tärkeetä (molemmat luopunut itse pullost 10kk iässä), eli esim. laps todel harvoi pitää itse pulloa kädessään eikä sänkyyn saa koskaan sitä pulloa unipulloksi :D

Täällä on vointi jo kohtuu normaali, oksetukset ja ällötykset on oikeestaan jääneet kokonaan pois. Pitäis varmaan käydä rauta-arvot tsekkaan joskus.. 124 oli viikolla 8 ja rautavarastot tyhjät.. Eli ku alkaa laskee ni laskeeki sit nopsasti. Vois selittää tätä ajoittais väsymyst tuo raudanpuute..

Suku alkaa pikkuhiljaa tietää raskaudest - tai ne joiden on tarve tietää, eli molempien vanhemmat, minun mummo ja miehen täti. Muut kuulevat sit ku kuulevat.

Mahan kasvusta, kun on se +30kg vähintään ylimääräst ni kasvua ei niin huomaa... maha on muuttanut muotoaan sellaseks et vois kuvitel olevan 30viikolla menos.. Mut sen efektin toi maha teki jo siel 6+ viikolla :/ painoa ei onneks oo tullu ku vasta se 1kg ja tavoite on et pysytään alle 10kg kokonaisuudessaan.

Sisaruksista - pienellä on 02/08 ja 04/09 syntyneen siskot. Tytöile ei vauvast olla viel kerrottu ja varmaan kerrotaankin vasta tuol lähempänä 30 viikkoa kun liikkeet tuntuu kunnolla ja aika odottaa ei ole enää niin pitkä.

Vaunuista - meil on Modin yhdistelmät, Oran matkaratastuplat (myynnissä ovat ku ei itse tarvita), gracon matkikkset (mirage), modin sateenvarjorattaat ja sit aktiivisimmin käytössä carena double swingit.

Neuvolakäyntiäki pitäs vissiin varata... 8.3 oli viimeisin ja seuraavast ei tietoa.. puhe oli et käyn diabeteshoitajal ja soitetlen sit aikaa.. mietin vaan et ottaakohan toi hoitsu nyt mitään näytteit vaan pitääköhän taas kuunnel sitä lääryymist sapuskast.. saa nähdä..

Rakenneultraa kovasti odotellaan.. 27.4 se olisi jo edessä... Ei enää hirveän pitkä aika onneksi :)

Nyt puuron keittoon ja tytsejä nukuttamaan...

Tuikku83 mötikkä 15+4
 
Galluppia:1. Onko tulevalla pikkuisella sisaruksia, tätejä, setiä ym sukua ympärillä, kuinka paljon?- Yksi 10-vuotias veli (puoli), tätejä ei ole, 1eno ja 1 setä. Molemmat mummit (x2) ja ukit (x2) löytyy ja vielä molemmilta isomummitkin (x2). Loppu suku asuu niin kaukana, ettei niistä juuri kannata mainostaa…
2. Millaiset vaunut/yhdistelmät meinaatte hankkia?- Tallessa on edelleen ensimmäiseltä jääneet Emmaljungan yhdistelmät joissa kaikki osat + lämpöpussi. Joskus kesällä ajattelin käydä ne kaivelemassa ja tutkia ovatko missä kunnossa säilyneet. Niiden lisäksi täytyy jossain vaiheessa ehdottomasti hankkia isopyöräiset 3-pyöräset rattaat. Sellaset oli viimeksi kovassa käytössä ja todella kätevät, niillä pääsi kelillä kuin kelillä ja oli riittävän korkea ”maavara” sohjokeleille. Uusia rattaita en siis aio hankkia ennen ”ratas” ikää ellei varastosta löydy yllätyksiä… Liina on hankinta listalla ja luulen, että liikutaan aikas paljon autolla.
3. Joko on nimiä pikkuiselle mietitty?- Joitakin nimiä olen mielessä maistellu, mutta ei mitään erityistä ole jäänyt mieleen. Päätetään sitten kun nähdään tuloskas. Ultrassakaan ei aiota sukupuolta kurkkia…
4. Millaisista vaatteista pikkuisella tykkäätte (myös värit saa kertoa)?-Vaatteista tulee mieleen ensimmäiseksi sellanen ”potkupussi” todella kätevä ja mukava päällä. Bodeja, potkareita ja helppoja vaatteita aion hankkia. Ensin odottelen mitä tutuilta saan hankittua käytettynä ja sen jälkeen todellisen tarpeen mukaan täydentelen. Toiveena olisi, että mahdollisimman paljon saisin tehtyä itse. Materiaaleina tulee olemaan pelkkiä luonnonkuituja, joten toivon ettei paljoa muovi/ fleese pukuja kotiimme vieraiden matkassa saapuisi. Bampu, puuvilla, ja villa, väreinä myös luonnolliset sävyt, retrot miellyttää ja tällä hetkellä vaaleat.

(.) Toista neuvolaa odotellaan, kovasti olen yrittänyt ”kuunnella” käsi vatsalla joko jotain tuntuisi. Mutta en jotenkin ole uskaltanut vielä sanoa mitä mikäkin olisi ollut. Edellisestä on tosiaan jo se 10 vuotta ja nyt kun on +20kg itsellä lähtöpainoa enemmän, niin ei jotenkin osaa verrata. Ensimmäistä odottaissa olin innoissaan liikkeistä ja jälkeenpäin miettinyt oliko silloin kaikki mitä luulin pelkästään vauvasta lähtösin… Tuonne sokeri rasitukseen pitäisi varata aika, painoindeksin takia. Väsymystä on edelleen ja nyt alkanut jatkuva jano, josta seuraa jatkuvaa vessassa ramppaamista. Liitoskipuilua aikas paljon ja rinnat edelleen, tosin ei enään niin arat. Kaksi ensimmäistä kk. nukuinkin urheiluliivit päällä… 4.4. olisi neuvola aika tulossa, aika malttamattomana jo odottelen sydänäänien kuulemista, lähes oireettomuuden takia on kokoajan ”ollakko vai eikö olla” olo. :wave:

Nici ja tulokas 14+6
 
Heippa!:wave:
Anteeksi olen ollut hiljaisuudessa :ashamed: masennusta havaittavissa ja ei oikee jaksa mikää kiinnostaa,välillä enemmän ja välillä vähemmän,ajattelinkin huomenna soittaa jotain lääkitystä taas...
Talviloma oli ja meni,ihan ok...torstai aamuna heräsin housut veressä ja kävin sit ennen reissuun lähtöä lääkärillä ja ei löytyny mitää kummempaa syytä ja kotona kuuntelin et äänet kuuluu..eli ihan harmitonta vuotoo,epäilen että ressistä,mies teloi kätensä alkuviikosta(hermostui minulle ja länttäs sen sit seinään joka sattuiki oleen betoniseinä...) pari murtumaa ja siitä sit johtuen joutui ”kesälomalle” ku oli itseaiheutettua ja ei oikee voinu valehella siinä ku oli sillä hetkellä sairaslomalla 39asteen kuumeen ja angiinan takia ja minä se vaan nalkutan.....että siinä paloi kesälomat ja toivottavasti rahaa tulee normaalisti,ku muutenki aika tiukilla...

IHANIA masukuvia!!!!!

Mitenkäs liikkeet jo tuntuu teillä??potkut??
Eilen illalla tunsin mahalleen vauvan liikkeitä mut potkuja ei oikee viel tunnu vaik kuinka odottelee,välillä tuntuu silloin ku olen liikkeeellä niin jotain mutta en ole sit varma ku liikun silloin....
GALLUPPI....
1. Onko tulevalla pikkuisella sisaruksia, tätejä, setiä ym sukua ympärillä, kuinka paljon?
-Isoveli,silloin 5v..täti asuu ihan lähellä ja mummu asuu aika lähellä..mut muutenki ollaan mun suvun kans paljon tekemisissä ja varmaan paljon sit käydään ku välimatkaa ei ole kuin 80km..

2. Millaiset vaunut/yhdistelmät meinaatte hankkia?
- kaverilt aosta yhdistelmät,en muista tarkalleen millaset on...

3. Joko on nimiä pikkuiselle mietitty?

- tytön nimi on jo valittu,poika mietinnäs...

4. Millaisista vaatteista pikkuisella tykkäätte (myös värit saa kertoa)?
- Nyt olen ihastunu jotenki niin kirkkaisiin väreihin,varsinki oranssi,vihree...tänään tehtiin kaupasta hevisaurus body löytö,ihana!!!ja tilaan kyl ihania rokkivauva tuotteita EMPltä!!!
napilliset kietaisubodyt on tosi käteviä.

Onko teillä lähipiirissä muita raskaana olevia?
Mulle selvis joku aika sitte et serkku odottaa kans ja LA on reilu vk mun jälkeen,joten ehkä laitoksella nähään! =) yks kaveri odottaa kans ja LA myös samoihin aikoihin..1kaverin LA on kesällä,en ole kyl oikee ku serkun kans yhteyksis enkä senkää kans ole kyl nyt paljoo.. ja muutama työkaveri yrittää kovasti raskautua niin niitä jännittelen =)

Kohdunkasvukipuja on ollu ja lisääntyny aika paljon näillä viikoilla,varmaan toi vatsa nyt kasvaa toden teolla,luinkin et vauvan pituus alkaa olla jo 17cm!!ei mikää pieni enää...ja varsinki nuo repäisykivut on niiin ärsyttäviä,pitäis nousta niin hitaasti mut ei sitä aina muista!

Äitiysloman aloiatn 30pv enne laskettua,olis mahollista pitää lomaki ennen sitä mut otan rahana ellen sit ole jo saikulla.Olen niiiiin onnellinen että selkä on vielä kestäny,mut ku fyysisesti on ok niin silloin ei henkisesti,prkl,tuntuu et mikää ei ole hyvä...ja pari pv sitte oli kassavuoro ja jouduin sen 6tuntia istrumaan ku oli pää kipee(ja näihin 2-3pvn kipuihin ei lääke auta!)ja siitä seurasi selkäkipua et saa nyt taas nähä...

Sydänääniä sarjaa olen halunnu kattoo ja yrittäny kattoo sitä areenalta mutta en tajua miksi pätkii just sen ohjelman kohalla!!!ärsyttää!!ja en muista ikinä kattoo silloin ku se telkkarista tulis...

Memelisa voi ei ,ihan kauheaa että vielä tässä vaiheessa:'(! voimia sinne ja tsemppiä jatkoon!:hug:

KAZ kyllä voi jo noilla viikoilla tuntea!

POKS 18 alkakoot =))

 
En oo jaksanu kirjotella, lueskella oon koittanu etten ihan tippus kärryiltä... Ei ole pahemmin ollu mitään asiaakaan...
Perjantaina vaihtu viikot ja nyt mennään jo 15.viikolla :D

Ootan kovasti et tuntisin jo liikkeitä mut taitaapa vielä mennä... Esikoisesta tuntu ekaa kertaa rv.15+5 (ultran mukaan muuten sillon oli rv.16+2)

Lähipiirissä ei kauheesti ole raskaana olevia
Hyvällä ystävällä on la ens kuussa. Mut muuten on vain tämmösiä enemmänki vain tuttuja/puolituttuja, kaks on saanu jo ja neljällä muulla on la heinä-syyskuussa...


Talvicci ja Torsti rv.14+2 :heart:
 
Voi Memelisa:'( Jaksamisia sinne:hug:



1. Onko tulevalla pikkuisella sisaruksia, tätejä, setiä ym sukua ympärillä, kuinka paljon? On sukulaisia paljon:)

2. Millaiset vaunut/yhdistelmät meinaatte hankkia?
Aikamonenlaisia on tullut katsottua...päätöstä ei ole viellä tehty

3. Joko on nimiä pikkuiselle mietitty?
On kovastikkin:)

4. Millaisista vaatteista pikkuisella tykkäätte (myös värit saa kertoa)?
Aika neutraaleja värejä on tullut hommattua...kun ei kerta meinata kysyä kumpi sieltä tulee:)

Vauvakutsuista
En usko että tulee olemaan

Lähipiirissä on ainakin yks raskaana:)

Liikkeistä On tuntunut jo potkuja:):heart: Kysyin joskus 14 viikolla neuvolassa ,että on se mahdollista niin kuulemma on:D

Olo on ollut hyvä rinnat on viellä vähän aristelleet, mutta eiköhän se tästä:D


muffi+ nappula 16+0 poks:heart:
 
Ruutinen Onpa ihana kuva! Ja muillakin on ollut tosi suloisia masukuvia!

Liikkeistä Mulla on tuntunut pieniä liikkeitä jo vkolta 13 saakka ja ne on vaan vahvistuneet, mutta nyt hiukan huolettaa kun ei ole tuntunut selkeitä liikkeitä eilen eikä tänään!! :| Mutta voihan olla että pieni potkii selän puolelle tms. enkä niitä tunne? Pitää kuulostella...

Tutista Meillä käytetään tuttia, jos vauva huolii. Tyttö oli tutti-tyttö, mutta helposti luopui kuitenkin siitä 1v.4kk ikäisenä, pulloista luovuttiin jo 10kk iässä ja siirryttiin nokkamukeihin. Minusta tutti on loistava, minä kun en viihdy kotona 4-seinän sisällä vauva tississä kiinni, niin että pitää minua vain huvituttina :whistle: Mutta mielipiteitä on yhtä monta kuin äitiäkin :D

( . ) Nyt torstaina puhuin kasvokkain pomon kanssa, hän ei ollut lukenut viemääni s-lomatodistusta missä oli se neuvolan leima ja tieto raskaudesta! Asia tuli puheeksi kun hän tarjosi minulle uutta työtehtävää, johon olisi pitänyt perehtyä kunnolla. Ei se ainakaan heti alkanut mua kuristaa ja mutisikin jotain että oli vähän arvellutkin jotain tällaista. Eli suhtautui yllättävän hyvin! Ja minulta putosi kivireki harteilta *phuuh*. Tästä on hyvä jatkaa!
Hassua tää odottaminen, siis kun kokoajan odottaa ns. seuraavaa "etappia". 3 viikkoa Alanyan matkaan, ei malttais odottaa!!! Tuntuu tämä kevääntulo täällä Suomessa kestävän aivan liian kauan! Tahtoo aurinkoon, uima-altaalle, rannalle, ulos syömään!! Ihanaaaaaaa! Heti loman jälkeen on rakenne-ultra 26.4. ja sit pitäis varata aika tokaan neuvolakäyntiin.
Ja enää n. 2,5 kk kesälomaan ja siitä sitten suoraan äitiyslomalle, wuhuuuuuu!

Muilla rinnat kipeytyneet uudelleen?! Mulla on nyt pari päivää ollut rinnat TODELLA kipeät, erityisesti illalla kun ottaa liivit pois ja aamulla/yöllä kun nousee sängystä ylös. Oli kuitenkin useemman viikon poissa toi vaiva.

Mun lähipiirissä ei ole muita raskaanaolevia ainoastaan työkaveri, joka saa vauvan kesäkuun alussa, mutta ollaan oltu työkavereita vasta puoli vuotta eikä olla ehkä ihan niin läheisiä. Saa nähdä tullaanko pitämään yhteyttä äitysloman aikana, kivahan se olis saada päivisin äiti-seuraa =)

Käytiin katsomassa perjantaina lastentarvikkeessa vaunuja ja rattaita, ihastuttiin toden teolla Emmaljungan nitro city-yhdistelmiin! Siellä oli aivan ihanat valkoiset esittelykappaleet. Ja mikäli olen oikein ymmärtänyt, on Emmaljunga ruotsalainen vanha ja hyvä merkki? Niiden kaikki kankaat on tehty protex-kalvolla, eli olis oikein suomen sää-oloihinkin sopivat! Nyt vaan pähkäilemään millä sais kasaan sen 595€ + kantokoppa...Jaiks. Muuuuttta, onhan tässä useempi kuukausi aikaa ja tulossa Kelan äitiysavustus 140€ (otan pakkauksen sijasta rahana, kun on tytön äp-07 vielä tallella)

Kuinka moni ottaa Kelan äitiyspakkauksen? Entä rahana? Harmillista ettei ne ole vielä julkaisseet 2011 -pakkauksen kuvia. Vaikka otan mä silti sen rahana, mut kiva olis nähdä se silti ;)

miirikki ja pötsi 15+4
 
Rinnoista...
Mä lopetin imetyksen pari kk sitten, johtusko sitten siitä että tissit on menny vasta pari päivää sitten kipeeks ja vähän turvonnu...

miirikki
Onko noi nitro cityt noin halvat? Mä ku luulin et ne maksaa jotain 600-700e... Harmi ku niissä on edessä ne kääntyvät renkaat, muuten olis näppärät ku on niin kapeetki :)
Mä oon nyt kans kattellu noita emmaljungia, lähinnä city crosseja ja ne näyttää kyllä kivoilta... :)
Noissa ozone-city rattaissa oli ainaki iso makuutila, 105cm :O

Aikasemminki kysyin mut tais mennä ohi niin onko kukaan ajatellu vauvalle kuomurattaita yhistelmien sijaan? :wave:

Äitiyspakkauksesta...
En tiiä vielä otetaanko rahana vai pakettina. Esikoiselle (09) otettiin paketti ja siitä on tavarat kyllä hyvässä kunnossa esikoisen jäliltä. Korkeintaan jotain puklutahroja, millähän ne sais pois?
Sappisaippuaa kokeilin mut ei auta. Sillon ku laitoin ne säilöön niin ei niissä mitään näkyny mut kaapissa olo aikana niihin oli tullu semmosia tahroja... :confused:
Harmi et tuon paketin sijasta se rahamäärä on niin kovin pieni...

Ens kuussa käsittääkseni julkasevat tämän vuoden paketin :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille!
Olisin kovasti halunnut jatkaa tosiaan matkaa tällä palstalla, mutta luonto tämän näin tarkoitti. Meille siis syntyi 23.3 ko 14.15 pieni Enkelipoika. Joten omat tuntemukset oli aivan pielessä. Päivä oli kokonaisuudessaan todella kaunis ja meistä pidettiin todella hyvää huolta. Meidän kätilön oma lapsi oli menettänyt myös oman lapsensa, joten osasi ymmärtää meidän oman tuskan. Pahimmat päivät olivat ne kun uutisen sai kuulla ja odotti h-hetkeä, sen jälkeen on ollutkin jo paljon parempi mieli.

Tämä tapahtuma on ollut kaikessa karmeudessaan meille erittäin tärkeä. Itse koen että olen ehjempi henkisesti kuin koskaan. Tulen aina rakastamaan meidän lasta ja se on aina läsnä elämässämme. Mennään päivä kerrallaan ja toivotaan että uusi tulokas olisi tulossa mahdollisimman pian. Tämä kokemus on lähentänyt minua niin mieheni kuin muiden minulle tärkeiden ihmisten kanssa, siksi en osaa edes olla surullinen. Olen saanut niin paljon suuren surun varjolla. Olen siis vahvempi ja ehjempi kun seuraava tulokas saapuu.

Ehkä poikamme kuolemaa on myös helpompi ymmärtää, kun synnytyksen jälkeen saimme viettää rakkaamme kanssa niin paljon aikaa kuin halusimme. Hänellä oli selkeästi havaittavissa kallon etuosan luun puutosta, joten elämä tässä maailmassa olisi tuskin koskaan ollut mahdollista, koska aivot olivat aivan näkyvillä. Surua myös helpottaa se ettei pienemme kerinnyt olla kohdussamme pitkään kuolemansa jälkeen vaan se huomattiin lähes heti. Poikamme siis menehtyi mitoilla 14+5 ja 15+2 oltiin jo ultrassa asia todettu, synnytys 15+4.

Uskomme että poikamme vieraili viime yönä luonamme. Näin kun minua lähestyi parivuotiaan näköinen pieni pellavapäinen poikalapsi, heti kun hänet huomasin hän oli poissa. Myös mieheni kertoi että hän oli yöllä havahtunut pienen poikalapsen istuvan tyynynsä vieressä, hän oli kerinnyt kysyä kuka hän on ennenkuin poika oli poissa. Tiedä häntä oliko hän poikamme, mutta ainakin näin me uskomme.

Toivon sydämeni pohjasta että te kaikki pääsette pienokaistenne kanssa terveinä loppuun asti ja saatte omat nyyttinne kainaloon. Meillä toive uudesta lapsesta on kova, koskaan se ei poikaamme korvaa, mutta tyhjän sylin se voi täyttää.

Joten siis onnea ja ilontäyteistä odotusta teille kaikille

Memelisa & Enkelipoika
 
Viimeksi muokattu:
Memelisalle paljon jaksamista vaikeina aikoina! :hug: Mulla oli kesällä keskenmenon jälkeen ensin myös tuollainen olo, jotenkin vahva. Mutta sitten alkoi alamäki ja suru ja kiukku tuli suuremmiksi. Koita jaksaa niiden vaikeiden tunteiden kanssa ja pitäkää toisistanne huolta! Toivottavasti teille pian saadaan lapsi syliin asti :hug:

Tänään neuvolaan.
tömpsis ja super 16+4
 
Tervetuloa uudet! :wave:

Ruutinen, ihana masu :)

Äitiyspaketti pakettina, ei rahana :) Tuli tossa vaan mieleen, että ehtiikö sitä 68-74 toppapukua edes siitä paketista käyttämään? :O No, oli miten oli. Haluan esikoiselleni muistoksi siitä jotain :) Huhtikuussa tuo 2011 paketti vissiin julkaistaan?

Memelisa, voimia! Ihan varmasti saatte vielä pikkuisen syliinne! :hug:

(.) Huomenna sokerirasitukseen. 2,5 vk rakenteeseen. Hyvä olo jatkuu edelleen. Täytyy vain muistaa syödä :) Rinnat kasvaneet aika paljonkin! Liikkeitä taidan tosiaan tuntea päivittäin. Ihan pientä jotain kuitenkin vasta! Kunnon potkuja odotellessa ;)

innoM + Pulla 17+4 (nää päivät menee taas niin nopeesti!)
 
Memelisa Kovia olette kokeneet.. voimia jatkoon ja toivottavasti pian saatte kovasti toivomanne toiveen toteen.

innoM Meillä oli 09 toppapuku vielä hieman reilukin talvella kun piti ottaa käyttöön ja meni koko talven. Joten kyllä sillä pärjää ekan talven hyvin :)

Sitten hiema omia kuulumisia.. olen hirveässä flunssassa ja keuhkot ja kurkku riekaleina yskimisestä. Tänää uudelleen lääkäriin kun torstaina kävin eikä lääkäri määrännyt lääkkeitä kun tulehdusarvot eivät olleet koholla eikä halunnut antaa lääkettä turhaan kun olen raskaana. Nyt olo on vain pahentunut ja kaipaisin kovasti helpotusta oloon :(
Flunssan aikana tuntuu ettei pienet hipaisut tunnu tai sitten ei vaan huomioi niitä samalla tavalla kun on niin kauhea olo.. Edelleen raskauden suhteen epätodellinen olo ja keskenmeno jonka koin 08 kolkuttaa takaraivossa vaikka siitä on aikaa ja tytön sain 09.

O&O+ pikkuinen 16+2
 
Memelisalle halauksia vielä. Anna aikaa tunteiden käsittelyyn. Mulla meni myös pitkään ennenkö toivuin km:stä. Ihanaa kuitenkin että teille on jäänyt itse toimenpiteestä hyvät muistot.

Miirikki: Me kuolataan saman värisiä vaunuja :D Itse en ole vielä mallia päättänyt, mutta tuo Emmaljungan valko-ruskea kuosi kuumottaa... Laitoinkin eilen tuonne "Mitäs nyt?" palstalle kysymystä ko. materiaalista (keinonahkaa) että kuin pysyy hyvänä ja onko helppo puhdistaa. Joku oli vastannu et on helppo pitää puhtaana, mutta kesällä keinonahkanen hiosti niin paljon et vauva oli aina ihan märkänä...

(.) Neuvolassa käyty. Pikavisiitti, 15 minuuttia vaan. Mutta pääasia oli, et sykkeet kuulu ja kaikki oli muutenkin hyvin.

Noopu ja Hipsu 17+1
 
Tervetuloa uudet ja lokakuisista tulleet :)

Memelisa, varmasti kyllä todella kova kokemus, ei voi edes kuvitella... :hug:

Kertomisesta, no, johan tämä sen verran näkyy että monet ovat arvanneet enkä nyt ole enää ryhtynyt salailemaan asiaa. Mitään Facebook-lasta en tästä ole tehnyt vielä, eli kavereille ja tutuillekin sanonut etten halua asiaa siellä kuulutella vielä kun on paljon sellaisiakin ihmisiä joiden kanssa ei enää juuri ole tekemisissäkään.

Muita raskaana olevia lähelläni on yksi vanha ystävä, jolla la kesäkuussa ja vanha työkaveri/ystävä jolla la elokuussa. Töissä myös pari työkaveria raskaana, mutta kaksi ensin mainittua ovat sellaisia joiden kanssa varmasti tulee vauvailtua äitiyslomalla yhdessä :)

Hankinnoista tiedän InnoM:n tapaan mitä haluan, mutta en halua hankkia kuin rakenneultran jälkeen joskus kesän puolella sitten. Mikäs kiire niillä olisi :)

Kivoja mahakuvia täällä, itsellä myös aika iso näille viikoille esikoisodottajalle, mutta katsotaan nyt, laitanko mitään kuvia esille...

Liikkeistä, eilen olin lattialla ikään kuin polvillani, josta sitten kumarruin eteenpäin silittelemään meidän lemmikkiä niin että maha osui reisiin ja siinä samalla tuntui sellainen muljahdus mahassa, että en kyllä ennen ole tuntenut...voisiko olla, että toinen siellä monotti???

Sydänäänet löytyy jo aikas hyvin dopplerilla, kerran pari viikossa vain olen kokeillut kyllä. Tänä aamuna syke päälle 150 :)

ON Neuvola olisi sitten torstaina, hiukan jännittää punnitus... meillä on täällä sokerirasitus vasta jotain vko 27, onneksi siihen on vielä aikaa...Rakenneultraan on vielä 1,5 kk, kauhean pitkä aika odotella....

Zophie 14+6
 
Memelisa, kovin kauniisti kirjoitit enkelistänne. Kaikkea hyvää teille jatkossa :hug:

Mun pitäisi muistaa soittaa sokerirasituksen tuloksia tänään. Jännittää :x

Uusi äitiyspakkaus esitellään perinteisesti Lapsi-messuilla 15.4.-17.4. Eli sinne bongailemaan :) Tokihan ne kuvat pian sitten kelan sivuillekin ilmestyy. Mutta oli kuinka ihana pakkaus tahansa, niin kolmatta en ota. Molemmista vanhoista pakkauksista kaikki vielä tallessa ja kunnossa. Ja ainakin jälkimmäisessä ollut 68-74 haalari meni vielä kuopukselle n.1v vanhanakin.

Tutti annetaan, jos vauva huolii. Esikoisella oli, kuopus taas ei huolinut. Tuttipulloja löytyy kaapista vielä, hankin uudet tutit niihin vaan, jos tarpeen ovat.

Vienoja liikkeitä tuntuu, istukan sijainnista huolimatta. Tiedä sitten oliko ne varhaiset liikkeentunteet oikeasti liikkeitä vai niitä ilmakuplia kuitenkin. Pääasia, että nyt tuntuu oikeasti :)

Mädchen :heart: 15+3
 
Memelisa :hug: Ihanasti kirjotit teidän pienestä enkelistä! Kaikkea hyvää sinne koko perheelle

Äitiyspakkauksesta...
Ainaki 2009 vuoden paketissa se haalari oli kokoa 68-80cm :)
Meillä esikoinen synty lokakuussa ja kyllä se talvella oli käytössä :) Olis vielä seuraavana syksynä/alkutalvena varmaan sopinu vielä vähän aikaa muttei käytetty ku sehän ei kosteutta pidä ja olis ollu aika äkkiä rikki pojan rymytessä ulkona :D

Tutista
Eikös jossaki sanota ettei suositella käytettävän ennen ku imuote on löytyny (siis jos imettää) tai jotain?
No kuitenki meillä synnärillä ainaki tarjosivat tuttia muttei poika sitä huolinu. 2kk ikäsenä alko tuttia lupsuttaa, yöt alko sujumaan paremmin ku otettiin tutti käyttöön. Nyt en tiiä mitä sen tutin kanssa tekis... Meillä esikoinen syö vieläki tuttia ja siitä pitäs vissiin jo eroon päästä :ashamed: Yöllä toisinaan herää ku tutti tippuu suusta.

Ootteko te vain ottanu isommilta lapsilta tutin pois vai miten te ootte ne vierottanu tutista?
Meillä tutti näyttää olevan tärkee nukkumaan mennessä, päivällä en ole sitä antanu.

Talvicci ja Torsti rv.14+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
memelisa :hug: Kovasti voimia teille molemmille!



Lähipiirin raskauksista Meillä ei ole (ainakaan tietääkseni ;) ) lähipiirissä raskaana olevia. Useampikin kaveri on kertonut yrittävänsä, mutta heistä osalla on lapsettomuustausta, joten olen itse ollut aika hiljaksiin raskaudesta heille. Olemme toki kertoneet, mutta en jotenkin halua hieroa omaa uutista heidän naamaansa… : /

Kohdun kasvukivut ovat vähitellen loppuneet, tilalle ovat tulleet nuo ihanat repäisykivut. Samoin liitoskipuja on alkanut olla.

Kaatumiset pitäisi varmaan hankkia piikit kenkien pohjiin näillä peilijäillä : / Vielä en ole kaatunut, mutta pyörällä on ollut pakko mennä pari kertaa, niin hurjalta on tuntunut. Onneksi Vaniljainen kaikki oli pienellä kuitenkin kunnossa :)

Tutti aiotaan antaa. Esikoisella oli kanssa, ja muuten olisi itse joutunut olemaan koko ajan huvituttina, niin kova oli imuhalu. Helposti siitä kyllä luopuikin sitten vuoden ikäisenä, joten samalla linjalla jatketaan :)

Talvicci 11 kk iässä huomasi, että tuti oli selvästi enää lelu. Pari viikkoa seurattiin sillä leikkimistä, ja sitten vaan kylmästi kerralla pois. Unissaan lutuutti suloisesti olematonta tutia vielä viikkoja myöhemmin, mutta kahden illan itkun jälkeen ei edes viitannut millään tutiin.

Äitiyspakkauksesta puhuttiin juuri eilen, varmaan otetaan rahana, kun esikoiselta on kaikki vielä tallessa.

Kävin aamulla lääkärineuvolassa, ja kaikki oli hyvin :heart: Kovasti rauhoitti vuotojen jälkeen kuulla, että mitään ei ole vialla. Ainut oli, että kun valitin harjoitussupistuksista ja noista vuodoista, niin teki jonkun tulehduspikatestin. Se oli positiivinen, ja nyt sitten antibiootit siihen. Itse en ole oireita huomannut ollenkaan, mutta kun lueskelin netistä tuon bakteerin aiheuttamia oireita, niin onhan niitä ollut… Olen vaan pitänyt ihan normaaleina. Mutta hyvä kun löysi ja hoidetaan, voi aiheuttaa tuokin ennenaikaisuutta…

Branwen ja sissi 13+2/13+4
 
Tässä odottelen sämpylätaikinan kohoamista... :)

Memelisa kirjoitti kyllä todella kauniisti ja ainakin minulla nousi kyyneleet silmiin... Toivotaan, että saatte pian sylin täytettyä :heart:

Miirikki puhui noista liikkeistä, ettei ole nyt tuntenut pariin päivään. Mulla oli neuvola parisen viikkoa sitten ja ainakin silloin terveydenhoitaja sanoi, ettei liikkeitä tunne välttämättä alussa joka päivä ja se on ihan normaalia. Minullakin on nyt muutama päivä väliä ja pikkuisen pistää mietityttämään, mutta kuulostelen nyt rauhassa...

Tutti yritetään ottaa meilläkin käyttöön. Esikoiselle en alussa tuputtanut ja eihän se sille koskaan oppinutkaan. Eikä tuttipullolle. Luulen, että monet itkut olisi saatu rauhoitettua tutilla.. Tuttipullo olisi joskus helpottanut jotakin omaa henkilökohtaista menoa, että olisi ottanut maitonsa muustakin kuin tissistä :)

Pakkastyttö 15+5
 
Pikaisesti väsymysken keskeltä... Toi kesäaikaan siirto tuntuu väsyttävän ihan kamalasti!

Tutti ollut molemmilla nykyisilläkin ja annetaan myös tälle tulevallekin. Jos ei muuta niin opetellaan ;)

Äitiysavustus otetaan rahana, esikosielle otettu pakkaus ja sillä mennään. Noita vaatteita ja tarvikkeita kuitenkin kahden jäljiltä on ihan riittämiin... Mä kun olen säästänyt kaikki vaatteet 92 asti :LOL: :whistle: :ashamed:

Tänään tuli tilaamani kesävaatteet H&M:lta, mutta lähtee kyllä suurin osa takaisin. Ei olleet sellaisia kuin kuvan perusteella odotin. Täytyy siis lähteä ihan kauppoihin sitten kesävaatteita etsimään kun aika alkaa olla.

Viikonloppu meni häärätessä ja uusi viikkokin on hyvällä mallillaan :D

Santtu ja Pikkunen 13+3
 
Ensiksi Memelisalle :hug: Ihanaa tosiaan että teille itselle jäi hyvä olo sairaala-ajasta. Varmasti tärkeää toipumisenkin kannalta.

Tervetuloa uusille :wave:

Tänne ei mitään uutta, liikeistäkään en ole vieläkään ihan varma.. Vaikka jo kolmas onkin.. Mulla on istukka tossa edessä ja kuulemma voi huomattavastikin vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen.. Mutta joka päivä tuntuu että noi mun "harha-liikkeet" vahvistuu eli seurataan tilannetta =)

Tuntuuko teistä muistakin että ihan yhtäkkiä ollaankin jo aika pitkällä? Vai onko se tunne vaan mun päässä?! Voi johtua siitäkin että tänään poksui ja on nyt rv 16+0.. Ihan yhtäkkiä tuntuu että viikot vaan menee ittestään.. Tai oliko se sittenkin se että alkuun oli niin paha olo ja niin sio väsymys ja päätäkin särki että joka päibä tuntu viikon mittaselta..?!

Mulla on isosisko raskaana myös ja yksi hyvä tuttukin, joka tosin asuu kauempana ettei edes kuukausittain nähdä. ja ollaan kaikki kolme aika samoilla viikoillakin, eli kaikilla laskettuaika heinä-syyskuussa :heart: Ihanaa kun on seuraa..

Mekään ei olla vielä Facebook-vauvaa tästä tehty ja jotenkin nyt tuntuu ettei tehdäkkään. Ainakaan vielä moniin viikkoihin. En näe mitään tarvetta mennä sinne huutelemaan puolitutuille tätä..

Mitään ostoksia ei olla tehty vielä, tehdään aikaisintaan rakenneultran jälkeen ja kaikki isommat hankinnat vasta kesällä koska ei ole tilaa säilyttää yhtään ylimääräistä.. Jos meillä olis isompi kämppä ni olisin varmaan jo seonnut ja tehnyt sellaisen jenkki-tyylisen "nursery-roomin" isoine imetys-nojatuoleineen kaikkineen. Vaan eipä tosiaan ole. En tiiä pitäskö myydä tää ja ostaa isompi. Jotenkin kauhistuttais kuitenkin vaihtaa vielä isompaan lainaan kun tulot putoo aika karmivasti jos haluaa useemman vuoden olla kotosalla.. Ja mä haluisin, koska eihän tosiaan tiedä vaikka tämä olis meille se viimeinen..

Noh, nyt täyttämään kuopuksen ruokapäiväkirjaa kun osallistutaan sellaiseen diabetes+allergia testaukseen. Keksiviikkona pitäs mennä palauttaa kaikki tulokset enkä oo vieläkään onnistunut saamaan kakkinäytettä, eli pakko toivoa että saadaan se huomenna eikä tule tarhapäivän aikana.. Huoh, mikä stressin aihe :LOL:

Voikaa hyvin!!

Kerran vielä rv 16+0
 
Ai niin, sydänäänet oli yli 150 joka siis jonkun uskomuksen mukaan taisi veikata poikaa ja myös vatsan muoto näyttää jo nyt ihan pojalta. Miehellä olikin poika-fiilis, mulla ei. Mutta meillä ensimmäinen, huonosti päättynyt raskaus toi meille enkeli-tytön, sitten tuli poika ja seitten tyttö, eli ehkä meidän perheessä näitä tehdään jollain "jokatoisen-taktiikalla" :LOL:
 

Yhteistyössä