SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *maaliskuu*

Voi ei Memelisa :'( Kovasti voimia! :hug:

Täälläkin on seurailta yleltä sydänääniä aina kun oon muistanut tai ollu kotosalla. Tosin sekin televisionautinto menee pilalle miehen tuhahtelusta ja valituksesta. Kuulemma ihan turhaa katsoa tollasia etukäteen kun se kuitenkin on edessä, synnytyksestä siis taas paapotaan. Joskus tekis mieli sanoa miehelle suoraan että että sää oot nyhverö, kunnei tarvis kun vierestä seurata. Noh, tavallaan pelkonsa kullakin, mutta kyllä mua harmittaa suunnattomasti. :| Varsinkin kun mies varmistelee mulle koko ajan tulevansa synnytykseen ja kestävänsä mun tukena, mut pahalta näyttää sen suhteen kunnei edes televisiosta kestä nähdä synnytystä ja tuhahtelee kipua valittavista naisista. Jos sinne saliin lupautuu, ni se on sitten siellä oltava kanssa, mitä ei mies tunnu ymmärtävän. Miten tää asia voiki vaikuttaa joka päivä näin paljon vaikka itse odottaa synnytystä positiivisin mielin. :|

1. Onko tulevalla pikkuisella sisaruksia, tätejä, setiä ym sukua ympärillä, kuinka paljon?
- 1 setä ja 3 tätiä, 3 pientä serkkupoikaa, isovanhemmat ja iso-isovanhemmat sekä myös iso-iso-isoäiti ja iso-iso-isoäitipuoli, menee ihan sanat solmuun isovanhempia luetellessa. Tosiaan, mun isäni suvun puolelta lapset on tehty nuorena :)

2. Millaiset vaunut/yhdistelmät meinaatte hankkia?
- Vielä ollaan katselulinjalla eikä päätöksiä ole tehty. :) Yhdistelmät kuitenkin tulee.

3. Joko on nimiä pikkuiselle mietitty?
- On mietitty :)

4. Millaisista vaatteista pikkuisella tykkäätte (myös värit saa kertoa)?
- Päällä mukavat, käytännölliset ja "yksinkertaiset", hillittyjä värejä; ei liikaa pienia ja kirkkaita kuvioita, mun silmään ei oikein iske kaikki neonkirkkaat retrokuviot.



Räpä ja kölliäinen 17+2
 
Memelisalle iso halaus ja paljon voimia suuren surun keskellä :hug: Ei löydy sanoja multakaan...

Sokerirasituksesta...
Mä jouduin esikoisesta joskus rv.32 kun yhellä neuvola reissulla oli sokerit pikkusen koholla. Täällä ilmeisesti aika herkästi laittavat sinne rasitukseen...

Sydäääniä-sarjaa oon kattonu... :) Mukavampi kattoa noita suomalaisia sarjoja. Noissa jenkkisarjoissa ihmetyttää ku ne aina menee heti sairaalaan ku laskettuaika on ylittyny päivällä ja sitten ne käynnistää sen synnytyksen :whistle: Muutenki niissä on monesti musta aika outoja juttuja... Tyyliin koko suku värkkiä tuijoittamassa ku se vauva syntyy :LOL::D
Oudosti vain tuo sydänääniä-sarjaa jossain vaiheessa sitä ei yhtäkkiä tullukkaan :confused: Tuleeko se nyt ihan normaalisti perjantaisin? Ja uusintana oliko se sunnuntaina?

Pahoinvointia mulla oli jostain rv.5+ jonnekki 9+ tai 10+ viikoille... Esikoisesta loppu suunnilleen samaan aikaan. Nyt tässä raskaudessa pahoinvointi oli kyllä pahempaa. Millon mikäki ällötti ja päivät meni vain maatessa... :x Illalla alko sitten onneks helpottamaan... Oksentanu en onneks kertaakaan...

Ällöttääkö muilla hampaitten harjaus? :x
Varsinki aamusta on tuskaa pestä hampaita... Tää sama oire oli esikoisestaki melkein koko raskausajan, lopussa onneks paljon lievempänä...

Vauvakutsuista...
En oo miettiny. Olishan tommoset varmaan kivat mut en tiiä onko mulla tarpeeks edes kavereita joita semmosille kuttua :ashamed:

Kohdunkasvukipuja tässä raskaudessa on ollu paljon vähemmän ku esikoisesta... Lähinnä sillon oli maha kipee ku olis pitäny menkkojen alkaa ja sitten nyt ajoittain ollu viimesen parin viikon aikana...

Onko kukaan ajatellu hankkivansa yhdistelmien sijasta kuomurattaita vauvalle ja niihin koppaa/kassia?
Mietin vaan et kuomurattaathan menee pienempään tilaan ja tuo kopassa olo aika on loppujen lopuks aika lyhyt...


Talvicci ja Torsti rv.13+4 :heart:
 
Moi!

Josko mukaan mahtuisi? :) Elikkäs toista odotellaan viikolla 14+0, la on 20.9. synnärinä SeKS.
En paljon ehdi nyt ekalla kerralla kirjottaa, teidät tekstejä oon jonkun verran lueskellut. Esikoinen syntyi 18.11.2009, eli 1v10kk olis ikäero suunnilleen.

1. Onko tulevalla pikkuisella sisaruksia, tätejä, setiä ym sukua ympärillä, kuinka paljon?
1 sisko, 3 tätiä, ei setiä (paitsi tätien puolisot x3)ja 1 eno, 2 pappaa, 2 mummua ja 1 varamummu, ja 2 isoisomummua, ja sitten 7 serkkua + 2 tulossa ennen syntymää.

2. Millaiset vaunut/yhdistelmät meinaatte hankkia?
Ei vielä tietoa, harkittu on perätysten istuttavia gracon matkarattaita, saa kaukalon kiinni kätevästi (meillä gracon kaukalo ennestään) Vanhat emmaljungat on olemassa (kaksosten) uudet pyörät pitäisi vaan ostaa. Ja esikoisen yhdistelmät on vielä olemassa, en tiedä vielä myydäänkö vai pidetäänkö, ne myös gracon vm -08, ostettu ruotsista.

3. Joko on nimiä pikkuiselle mietitty?
Pojalle nimi oli valmiina jo kun esikoista odotettiin ja sama pidetään tälläkin jos poika tulee (siis esikoinen tyttö) Tytöllekkin nimiä mietitty, muttei mitään varsinaista suosikkia ole vielä tullut esiin..

4. Millaisista vaatteista pikkuisella tykkäätte (myös värit saa kertoa)?
Puolipotkarit + body on suosikki! :) ja yökkäreinä vetoketjullinen haalari, kyläillessä kiva laittaa jotain mekkoa tai muuta kivaa epäkäytännöllistä.. :)

Nyt täytyy mennä, tulen myöhemmin kirjottelemaan lisää.

eleana + ? 14+0
 
Anteeksi tunkeutumiseni tänne. Tulen itselleni todella tärkeän asian tiimoilta:

Mun toista projektia koskien tulin laittamaan viestiä:

"Helli-tuotteet osallistuu Turun yliopistollisen
keskussairaalan keskolan hyväntekeväisyysprojektiin.
Projektin tarkoituksena on saada osaston tekstiileihin väriä. Pienellä
ompelijaporukalla toteutamme osaston tarpeisiin sopivia vaatteita,
pussilakanoita ja valonsuojapeittoja.
Suurin osa projektiin tarvittavasta materiaalista tulee lahjoituksina,
yrityksiltä ja yksityisiltä.

12.3-15.4. myydyistä tuotteistamme menee projektin hyväksi: Vaipoista10% ja neuvolakortin kansista 100% lyhentämättömänä projektin materiaalihankintoihin.

http://hellituotteet.shop.wosbee.com/

https://www.facebook.com/pages/Helli-tuotteet/121703917841132 "

Pistetäänkö naiset megatilaus kansista menemään??

Tämä projekti on minulle ehkä vielä tärkeämpi kuin korttikeräys...

KIITOS jokaiselle joka tukee tätä projektia omalta osaltaan!

-Miia
 
R-M
Memelisalle toivon kovasti voimia ja jaksamista! :hug:

Tulin vaan pikasesti vastailemaan galluppiin.

1. Onko tulevalla pikkuisella sisaruksia, tätejä, setiä ym sukua ympärillä, kuinka paljon?
Sisaruksia ei ole, mutta tätejä kolme, 2-vuotias tätipuoli, yksi setä, kaksi enoa, yks serkku, isovanhemmat ja kaksi isoisovanhempaa.

2. Millaiset vaunut/yhdistelmät meinaatte hankkia?
Oon kattellut Oraselin Jovi Aireja, pitäis käydä liikkeessä testaamassa niitä onko minkämoiset käytössä. Värinä musta-lime. :) Vaikuttaa hyviltä ja hintakin on sen verran alhainen että kiinnostus niihin heräsi.

3. Joko on nimiä pikkuiselle mietitty?
Pojan nimi on valmiina, toivottavasti sopii naamaan koska muutakaan nimee ei olla ees mietitty ja tuskin tullaan ees miettimään. :D Tytön etunimi vielä hieman hakusessa, toinen eli kutsumanimi on jo valmiina. Pojallakin siis toinen nimi on kutsumanimenä.

4. Millaisista vaatteista pikkuisella tykkäätte (myös värit saa kertoa)?
Tykkään värikkäistä ja "erikoisista" vaatteista. Nyt tosin joutunut vielä ostelemaan ruskeita, harmaita, mustia jne vaatteita kun ei tiedä kumpainen on tulossa. Kun aika monesti värikkäissäkin vaatteissa näkee että se on selkeesti tarkotettu jommalle kummalle sukupuolelle. Itselläni tyyli on hieman rokahtava kuten myös miehellä, joten pääkalloo, tähtiä, bändijuttuja yms tulee löytyy muksunkin tyylistä. ;) Oon ihan hulluna tähtiin ja pääkalloihin, voi lapsi raukkaa.... :LOL: Bodeja (pienet koot kietasulla) ja puolipotkareita oon hankkinut kun tiedän että ne on käteviä.

Eilen oli neuvola, kaikki ok. :) Seuraava neuvola onkin mulla sitten eri paikassa kun muutetaan kuun vaihteessa, toivottavasti uusi neuvolatäti on yhtä mukava kuin tämä nykyinen. :)
Mutta nyt on lähdettävä pakkailemaan, muuttoon tosissaan reilu viikko aikaa ja kyllä tänne kaksioon vaan tuota tavaraa mahtuu vaikka tuntuu että eihän täällä ole paljoa mitään.

R-M & Touho 16+1. :heart:
 
InnoM, ai niin, hyviä neuvolakuulumisia :) Itsellä seuraava ensi viikon torstaina, saas nähdä mitä paino näyttää. Lähtöpaino ihan normaali, mutta nyt on herkut maistuneet....Tosin työkaveri sanoi juuri, ettei se missään näy, maha vain kasvanut :D

POKS POKS 14+0 ja raskausviikko 15 käyntiin :)
Mistä tuo kätilöt-sarja tulee?

Miuski00, ihania ideoita sinulla, toivottavasti moni käsistään kätevä lähtee mukaan :) Itse en totaalisena rähmänä valitettavasti pääse osallistumaan, mutta monia taitavia onneksi löytynee :)
 
Huldas, oliskohan ne.. :heart:

Oon huomannut kaupoissa sellaisen, että kaikki vaatteet tosiaan on niin joko tytölle tai pojalle! Kirppareilta löytyy (ja olen kivasti jo löytänytkin ;) ) unisex/molemmille sopivia vaatteita :)

Hampaiden harjaus saa kakomaan välillä, mutta se nyt ei pakolla johdu raskaudesta, kun mieskin välillä kakoo hampaita pestessään :D

eleana, tervetuloa! :)

Zophie, no on täälläkin noi herkut maistuneet, mutta ihme ja kumma, kun paino ei siltikään oo noussut.. vielä :D

innoM + Pulla 16+5
 
jeeni
Paino ja kasvu 17+0 ja ei mitään! Viimeksi kävin neuvolassa torstaina ja paino ihan sama kuin alussakin, mahaakaan ei ole juurikaan. välillä tiukan paidan kanssa sen huomaa, eritiysesti iltaisin. Tänään hämmästelin kun lueskelin neuvolasta saatua vauvakirjaa, että miten ihmeessä tuo lapsonen voisi jo olla 16cm. ei mulla voi olla mahassa tilaa niin paljon! :D Ja herut maistuu, aina pitäisi saada jätskiä, namia, pullaa...ja ruokakin maistuu oikein hyvin. no kai se vaan on hyvä, ettei ylimääräistä kerry :)

Gallup
1. Onko tulevalla pikkuisella sisaruksia, tätejä, setiä ym sukua ympärillä, kuinka paljon?
yksi täti, yksi setä, yksi serkku, kaksi mummoa, kaksi isoisää, yksi isomummo ja yksi isoisoisä

2. Millaiset vaunut/yhdistelmät meinaatte hankkia?
Ei mitään tietoa, ehkä kysellään joltakin tutulta käytettyjä ja kokemuksia että mitkä ois hyvät

3. Joko on nimiä pikkuiselle mietitty?
pojalle valmii kaikki kolme, tytölle muutamia vaihtoehtoja

4. Millaisista vaatteista pikkuisella tykkäätte (myös värit saa kertoa)?
ei ole vielä mitään...tässäkin asiassa tuntuu siltä, että eihän sitä lasta osaa edes pukea mitenkään kun se syntyy! väreistä ym. tytölle haluan jotain tyttömäistä ja pojalla poikamaista, mutta ei niin, että kaikki vaatteet on joko vaaleanpunaisia tai sinisiä. pääasia että vaatteet on mukavia ja helppoja pukea + jos näyttävät kivalta :)
 
Voi itku Memelisa! :'( Olen todella pahoillani! :hug:

Liikkeitä tuntuu täälläkin jo suht tiuhaan tahtiin. Ja vieläpä melko voimakkaita. Onhan se aika ihanaa! :)

Hyviä neuvolakuulumisia on nyt useampikin ihan viime päivinä saanut, hyvä.

Sokerirasitukseen joudun minäkin ikäni puolesta, mutta eipä ole ollut neuvolassa lainkaan puhetta siitä, että milloin.

Minunkin on tullut seurattua Sydänääniä-sarjaa ja sen vuoksi se juurikin on hyvä, kun kyseessä suomalainen sarja. Ja kyllä se ainakin viime perjantaina tuli ihan normaalisti, uusinnoista en kyllä tiedä, milloin ne tulevat.

(.) Meillä esikoinen on taas korvatulehduksessa. Kaksi iltaa istuttu päivystyksessä monta tuntia. Ekana iltana korva oli lääkäriin mukaan mukamas täysin terve, vaikka huomasi pojasta, ettei todellakaan ole. Eilen sitten mentiin uudestaan, kun hain pojan hoidosta ja kuumetta olikin jo ihan reippaasti ja ilme kyllä kertoi, ettei kaikki todellakaan ole kunnossa. Ärhäkkä tulehdushan siellä oli ja kaikista raivostuttavinta on se, että meillä on nyt taas hoitopaikan vaihdon vuoksi alkanut kunnon korvatulehduskierre. Nyt on 7 viikon sisällä ollut jo kolme tulehdusta.. :'( Raivostuttava vaiva. Omassa olossa ei onneksi valittamista. :)

Raisu 16+3
 
Heippa,
Tänään tuli veriseulan tulokset eikä kohonnutta riskiä ole.

Musta tuntuu että tää väsymys vaan kasvaa! Voisin nukkua vaikka kuinka paljon! Illalla uni tulisi jo klo 20 jos vaan antaisin tulla ;) Töissäkin olisin päiäkkäreitä vailla. Tänäänkin lapset sanoi mulle kun haukottelin "olisit tullu nukkumaan kun me levättiin" :D Vähän kyllä hymyilytti.

Paino on mulla pysynyt samassa, välissä hiaman nousi mutta tippui takaisin. Tosin ei sillä heittelyllä nyt mitään väliä ole kun seuraava neuvola on vasta toukokuussa. En siis jää kellekään kiinni hetkellisistä herkutteluista ;) Sauraava etappi, jota meillä odotellaan, on rakenneultra 12.5. Kauan on siis odotettava...

Yritän tehdä tilausta kesävaatteista, mutta toi himputin sivu jäi vaan paikalleen lataamaan.

Santtu ja Pikkunen 12+4
 
Viimeksi muokattu:
Vauvan vaatteista...
Mä oon kans pannu merkille innoM:n tavoin et kaupat on pullollaan joko tyttöjen (pinkkiä) tai poikien (sinistä) vaatetta mut sitten semmosia neutraaleja on melko vähän.
Just jos kattoo vaikka haalareita. Mä oon koittanu pojalle ostaa ulkovaatteet semmosina et ne kävis tytöllekkin ettei tarttis kaikkia ostaa uusiks jos tuleeki tyttö...

Painosta...
Alussa nous jotain 2kg. Oli niin paha olo et piti aivan koko ajan jotain vääntää naamaan ja oli aivan kauhee nälkäki eikä sitten jaksanu/pystyny liikkumaan... Nyt on ruokahalu palautunu normaaliks ja ku jaksaa liikkuakki niin oon melkein lähtöpainossa...

Tungen nyt tännekki kuvaa mahasta, vaikka on se tuolla varsinaisessa mahakuva-pinossakin :D
Kuvassa rv.13+2


Talvicci ja Torsti rv.13+4 :heart:
 
Tervetuloa eleana :flower:
Meillä on kans esikoisen ja kuopuksen ikäero 1v10kk ja hyvä ikäero minusta onkin, nyt ovat toistensa parhaat kamut. Tälle tulevalle ja kuopukselle tuleekin lähemmäs neljä vuotta ikäeroa.

Mua väsyttää edelleen, kiinnostaisi tietää miten on hemoglobiinin laita... ekassa neuvolassa mittas 127 ja musta tuntuu, että on tippunut kyllä. En vaan viitsisi ruveta rautaa syömään "omin päin", vaikka eipä kai tuo haitaksi olisi. Selkäsärky on hellittänyt toistaiseksi, välillä vaan pienesti muistuttaa olevansa kulmilla kärkkymässä : /

Vauvanvaatteista: Mulla on aika paljon tallessa sellaista neutraalin väristä vaatetta, kuopuksen vauva-aikaan kaupat oli pullollaan ruskeaa, vihreää ja oranssia vaatetta ja esikoiselta tallessa on beigeä, punaista ja sellaista unisex-sinistä :p Ja koskaan mä en ole ostellut erityisemmin poikamaisia vaatteita, autonkuvilla tms. joten kaikki suunnilleen käy kummallekin sukupuolelle. Edelleen veikkaan, että meille kolmas poika tulee, mutta unessani viime yönä puhuin tytöstä :D Viisi viikkoa rakenneultraan, saas nähä mitä sieltä paljastuu silloin...

M :heart: 14+4 (edelleen)
 
Mua on nyt pari päivää mietityttänyt ja vaivannut se, että kun mulla alkaa joka ilta töissä omituiset kivut. Ne on ku menkkajuilintoja, mut samalla emättimestä vihlasee. Samat vihlasut on tainnu tulla joskus pissa-tai hiivasienitulehduksen aikaan. :/ Tohdin tässä soittaakko neuvolaan vai ovatko asiaan kuuluvia.
 
Räpä: Sellaisia vihlaisuja, kuin joku tuikkisi suikkapuikolla? Onko sun työ fyysisesti rankkaa? Ettei vähän supistelisi. Saattaa olla harjoitussupistuksiakin. Mulla tuli aiemmissa raskauksissa noita aina jos kävelin paljon tai muuten rasitin itseäni. Menivät levolla ohi. Kyllä sä voit noista neuvolassa puhua, luultavasti ihan vaaratonta, mutta kaikesta mikä vaivaa mieltä, kannattaa kysyä.
 
Sellasia juuri, ja niitä on ilmenny just töitten aikana. Töissä pelkästään kassalla istuminen rasittaa alaselkää ja vatsalihaksia, kun meidän työtuolit on niin huonot, että joutuu koko ajan "kurottelemaan" kirjotustasolle yms. :kieh: Rentona siinä ei voi istua.

Oon pienessä ruokakaupassa, joten homma ei oo ainoostaan kassalla istuminen, se on vain pieni osa töistä. Muutoin kannan hevi-, maito- ja lihakuormat kaupan puolelle ja nosteltua tulee lähemmäs 20kilon laatikoitakin..

Myyntipäällikölle hihkasin jo kerran että voisi jättää multa nuo lisätunnit välistä, mä kun ennen tuurasin ja tein ylimääräsiä vuoroja mielelläni. On toi meidän pomo hiukan innokas vauvauutisesta (itse lapseton ja naimaton nainen) ja hehkuttaa kuinka mun nyt pitää painaa duunia ku viimistä päivää ennen kuin koittaa loma, ja jos vaikka korotetuille rahoille pääsis, mut alkaa tuntua ylitsepääsemättömältä nää ylimäärästen vuorojen hoidot...
 
Talvicci, ainiin ne ulkovaatteetkin täytyy hankkia :D

Millaisia ulkovaatteita kannattaa tuohon syksyyn/alkutalveen hommata? Koko? :)

Eilen illalla, kun kävin nukkumaan mullakin vihlaisi tuolta alakerrasta(häpyluusta?)! Kerran ja kunnolla ja sen jälkeen tuntui hetken hassulta masussa, mutta meni ohi! En tiedä mitä oli, mutta en jaksa huolestua :)

(.) Ihanaa, kun on niin hyvä("normaali") olo! :) Juuri tätä oon kaivannutkin ja mielestäni tuon 12 viikon oksentelun jälkeen ansainnutkin ;)

innoM + Pulla 16+6
 
Räpä: Sano vaan neuvolassa noista vihlonnoista. Sun pitää nyt jättää kaikki painavien nostelut yms. ylimääräiset hommat. Vielä noi ei välttämättä tee mitään kohdunsuulla, mutta saattavat johtaa kunnon supisteluihin, jos et pysty hellittämään.

Ulkovaatteet: mä luulen, että talvihaalarin kokona olisi hyvä joku 68, menisi sitten koko talven. Syksyn mä ajattelin pärjätä ä-pakkauksen vanuhaalarilla tai vastaalla. Menee sitten talvella välipukuna toppahaalarin alla. Jos ottaa pakkauksen, niin ei välttämättä tarvitse hankkia muita ulkovarusteita, jos ne noin muuten silmää miellyttää ;) Kuopukselle aikoinaan hommasin sellaisen tuulenpitävän vk-haalarin ja vaunuissa se oli huono kun hiosti. Mutta reppuillessa/liinaillessa ajoi asiansa.

Ihanaa innoM, nauti hyvästä olosta!!! :)

M :heart: 14+5
 
Heissan!

Räpä: Mulla on kanssa ollut vihlaisuja emättimessä silloin tällöin. Viime raskaudessa ne alkoi muistaakseni paljon myöhemmin ja olivat sitten välillä kamalan kipeitä (just sellasta sukkapuikolla tökintää). En oo vielä niistä ainakaan huolissani kun ei niitä sen enempää tule.

Äläkä ihmeessä rasita ittees ylimääräisillä vuoroilla jos tuntuu siltä ettet jaksa niitä tehdä! Kannattaa kuunnella kehoaan ja tehdä ihan sen mukaan. Itse tein esikoista odottaessa sen virheen että painoin töitä heikkopäisenä siitä huolimatta että supisteli ja se kostautui sillä että sain sitten maata pari kuukautta:( En vaan osannut ottaa niitä supistuksia vakavasti enkä levännyt tarpeeksi ennen kuin tultiin siihen pisteeseen että oli pakko mennä sairaalaan. Sen puoleen olen iloinen että oon nyt kotona, pystynkin ehkä sitten lepäämään enemmän jos supistukset taas jossain vaiheessa alkaa.

Ihanaa, InnoM että sulla on taas normaali olo! Olet todellakin ansainnut sen niin pitkän pahoinvoinnin jälkeen! Mäkin nautin tästä normaaliudesta ja kultaisesta keskiraskaudesta-vaikka mulla pahoinvointi olikin lievää se oli silti inhottavaa. Sekin on kivaa ettei väsytä enää niin paljoa kuin aikaisemmin.

Hmm...Ulkovaatteista. Meillä on vauvalle sellanen kevyttoppapussi (jonka saa myös puvuksi) jossa vauva on vaunuissa ja varmaan myös muuten siinä jos kuletetaan autossa jne. Vaikea sanoa millaiset säät täällä tulee olemaan syys-lokakuussa. Joskus on vielä 20 astetta lämmintä, joskus on jo pakkaset ja lunta. Ja sitten mulla on paljon villavaatteita. En kai muuten mitään osaa oikein hankkiakaan ja luulen että noilla pärjää ihan hyvin. Pieni on kuitenkin meillä suurimman osan ajasta vaunuissa tuossa ihan alussa...

Me ollaan lähdössä tänään yhteen tunnin matkan päässä olevaan kaupunkiin tuonne alas, miehellä on siellä joku kokous ja mä ajattelin mennä pojan kanssa keskustan leikkipuistoon. Siellä on tänään 17 astetta lämmintä ja mennään vähän tankkaamaan lämpöä:) Joku flunssa meillä yrittää tulla, pojalla on taas yskä ja mulla ja miehellä on ollut kurkku vähän kipeenä ja vähän nuhaa...

Casanna 14+3
 
Nyt tulee napailtua kunnolla, mutta...

Mä pakahdun <3

Kuuntelin dopplerilla sydänääniä pitkästä aikaa ja jokasen kovemman tumpsahduksen kohtaalla tunsin oudon "muljahduksen". Ajattelin sitten laittaa dopplerin pois ja koittaa kuulostella liikkeita ilman sitä kapinetta, koska kävi mielessä et liikkeiden tunteminen olis vaa mielikuvituksen luomaa.

No siinä sitten selällä maatessa masu paljaana tuliki todistettua että ne tumpsahdukset näkyy masun tärähdyksenä. Selvästi näkyy kohta mihin jokin kumahtaa. Oi että, esikoista odottaessa kaikki on niin jännittävää ja uutta, että tää aamu onkin mennyt sitten siinä että oon tuijotellut mun mahaa. :) Liikkeitä en oo "kuulostellu" ja odotellu vielä hetkeen, siksikä en oo niitä tainnu sen koommin huomannut, mut tänään tuli huomattua, että kyllä siellä masussa oli kunnon muuvit päällä :)


Räpä ja kölliäinen 17+3
 
Memelisalle paljon voimia, niin surullista...

Ei oikein jaksa kirjoitella, vaikka pahoinvointi on täällä osoitteessa hellittänyt lähes olemattomiin! En ole ikinä oikein ollut aktiviinen kirjoittelija keskustelupalstoilla, mutta lähes päivitäin luen tätäkin ketjua :)

Tuosta raskausdiabeteksestä, kun siitä nyt juttelette.. Minä kävin maanantaina rasituksessa ja niinkuin arvasin, niin koholla on arvot taas. Nyt oli kaksi arvoa, edellisessä raskaudessa oli vain se paasto. Onneksi pahoinvointi hellittää, niin voi oikeasti ruveta katsomaan mitä ja milloin syö. Minulla on lievää ylipainoa (painoindeksi 25,9) ja sukurasitus, joten tässä ollaan. Vähän surettaa, mutta osasin tähän varautua. Olen vain ja ainostaan hyvilläni, että sokerirasituksia tehdään, jopa herkästi. Se ei kuitenkaan ihan pikkujuttu ole tuo RD ja mielestäni siihen kannattaa suhtautua vakavasti ja ottaa huomioon, että kaikki tapahtuu vauvan ja äidin hyväksi!

Voikaa hyvin kaikki! :)

Pakkastyttö 15+0
 
Räpä
Oi, ihanaa, liikkeitä :D Mä tunsin esikoisesta aikasin rv.15+5 ja nyt kovasti oottelen jo millon alkaa tuntumaan. Ei nyt varmaan vähään aikaan mut kuitenki :)

innoM kyseli ulkovaatteista...
Meillä esikoinen on syntyny lokakuussa. Aluks käytettiin semmosta henkkamaukan karhupukua. Ja sen jälkeen meillä oli käytössä 62/68cm kokonen haalari. Sitten siirryttiin äitiyspakkauksen haalariin.

Tällä kertaa ajattelin jos hommais semmosen lämpöpussin haalarin sijasta? :)
On kuulemma kätevä pukea ja sitten autossa ku sisällä on lämmintä niin sen saa kunnolla auki niin vauva ei tuskastu kuumissaan takapenkillä :D Kaverilla on semmonen ja se kovasti suositteli!

Jos nyt kuitenki haluaa pienemmän haalarin ostaa talveks niin musta kannattaa kattoa tarkkaan millaset pääntie, käsi ja jalka-aukot siinä on. Meillä se pienempi haalari oli hankala pukee ku niissä oli semmoset neppareilla laitettavat tumput ja töppöset, ja villasukkia sekä tumppujen kanssa oli kauheen ahtaat saaha raajat oikeisiin osotteisiin. Ja se pääntie oli kans jotenki ahas...

Kiva et innoM:lla ja Pakkastytöllä pahoinvointi on hellittäny. Nyt saa sitten nauttia raskaudesta... :)


Talvicci ja Torsti rv.13+5 :heart:
 
jeeni
Räpä Mulla oli kans tollasia vähän outoja vihlasuja muutamana päivänä ja soitin neuvolaan. täti sanoi sieltä, että ne ei oikein kuulosta muulta kuin liitoskivuilta ja että toisilla voi tulla hyvinkin aikaisin. rauhaksiin käski ottaa ja otinkin jonkin aikaa, nyt ei ole samanlaisia tuntemuksia ollut enää.

Vaatetus Minäkin olen tässä tuskaillut, että enhän minä osaa sitä lasta edes pukea. mitä sille tarvitsee, mihin mitäkin vaatetta tarttee jne....luotan siihen että neuvoltatätit ja sukulaiset ym. neuvovat (ehkä sitten jossain vaiheessa jo liikaakin).

jeeni ja masukaveri 16+1
 
Talvicin perässä tuppaan minäkin tänne syyskuisiin, kun nt-ultrassa pieni vastasi pari päivää isompaa :) Sen mukaan laskettu aika olisi 29.9. toinen tulossa ja SeKS sairaalana, ikää 29v, vaikka neuvolan mukaan jatketaankin tuolla nyt listalla olevalla 1.10. Vahva epäilys on kyllä itsellä, että tämä voisi olla tuota lokakuun alkua isompi, niin roikun nyt sitten kahdessa pinossa ;) Vuotoja on ollut paljon, ja siksi tätä nyyttiä on ultrattu urakalla. Joka kerta on vastannut viikkojaan vähän isompaa.

Lueskelen tässä juttuja läpi ja yritän päästä kärryille :) Räpälle ainakin piti sanomani, että minulla oli esikoisesta juuri tuollaisia kipuja pitkään. Mitään ne eivät tehneet, mutta sain kuitenkin ohjeeksi lepäillä ja välttää raskaampia hommia, koska olisivat tosiaan voineet johtaa "pahempiin" suppareihin. Siksi piti myös seurata supistuksia.

Branwen ja sissi 12+4 (12+6)
 

Yhteistyössä