SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *maaliskuu*

Masutuubista, niin ostin viime raskauden alussa, mut en oikein osannut käyttää.. täytyy varmaan kokeilla uudestaan ettei jäis ihan käyttämättömäksi.

Miulla on parit Mamalicious äitiysfarkut joista muuten tykkään kovasti, mut se mahatuubiosa jää tuohon navan korkeudelle suunnilleen ja ahdistaa ihan älyttömästi jostain syystä.. Kokeilin sellasta et leikkasin sen auki, silleen et se nousee tonne tissien alle :D on hirveen näkönen mut eipä ahista ennää! :D ja itseasiassa nyt kun sen saa vedettyä tonne "kainaloihin", niin ei jää se reuna näkyviin rumasti paidan läpi! :D

innoM eiköhän tuo hääasia järjesty vielä parhain päin! Ite sanoin miehelle jos oli rientoja et synnytykseen ei voi sit kännissä tulla, et siihen malliin otat :LOL: eipä tuolle kauheesti maistu muutenkaan onneks..
 
Ihanaa, np- ultra täällä onnellisesti ohi :heart: Kaikki oli pienellä hyvin ja kovasti liikuskeli ja peukkukin eksyi välillä suuhun! :) Oli niin uskomatonta nähdä, että mun sisällä oikeasti on elämää! Kaiken sen yrittämisen ja tuskailun jälkeen siellä vihdoinkin on pieni elämän alku!! :heart: Miehenkin oli vaikea pitää itkua poissa, kovin onnelliselta näytti siinä vieressä!
Tuntuu hassulta, että pikkuinen jo niin hirmuisesti siellä liikkui, teki kuperkeikkoja ja muuta, enkä mä tunne mitään :D
Laskettuaika pysyi samana, vaikka olikin neljää päivää isompi, mutta ei silti muuteltu mitään :)
Nyt on niin uskomaton ja ihana olo, olen niin onnellinen!!

Kyllä mä ehdottomasti suosittelen miehen ottamista mukaan ultratutkimuksiin, eihän se siellä jalkopäässä ole kyttäämässä :) Ja meillä ei kyllä olisi jäänyt tuleva isä mistään hinnasta pois! Ja mies varmasti ymmärtää sen ultran avulla paremmin, että mitä siellä masussa tapahtuu, meillä ainakin yllättyi kuinka iso se jo on ja miten paljon liikkuu!
Tämä np- ultra tehtiin ainakin täällä ihan vatsan päältä, mutta olin siinä ihan alkuraskauden ultrassa, joka tehtiin sisäkautta ja kyllä mies oli sielläkin mukana!
Tulevat isät ehdottomasti mukaan! On se niin hieno tunne nähdä pikkuinen!! :)

Töissä olen kertonut raskaudesta ja kaikki ovat olleet ihanan kannustavia ja ymmärtäväisiä, että välillä olen vaan ihan totaalisen väsynyt, enkä jaksa tehdä mitään :D

Äitiysvaatteita olen ostanut muutamia, oli aivan mahtava tunne kun laitoin lauantaina ekaa kertaa päälle mammahousut!! Ihanaa kun ei puristanut eikä kiristänyt mistään :)
Käytiin myös äitin kanssa vähän kirppareilla ja olihan sieltä pakko muutamia ihania vauvanvaatteita ostaa :rolleyes:

elmiju Voi harmi, että sait flunssan! Itsellänikin se oli muutama viikko sitten, tosin ei noin rajuna! Mitenköhän tosiaan on..Saakohan sinne ultraan mennä sairaana? Lähinnä mietin niitä muita odottavia äitejä, ettei tartuttaisi, tuskin muuta haittaa on? Kantsii varmaan soittaa ja kysyä :)

Vaniljainen :heart: 12+1
 
Kiva kun vaniljainen sulla oli hyviä ultra kuulumisia!!Siitä se lähtee ja kohta sä oot jo synnyttämässä xD Mulla ei nyt toimi nää hymiöt ja muut niin on vähän tylsä kirjotus^^

NeliApina ja palli-petteri 33+3
 
jeeni
töissä kertomisesta joku kirjoitti, että reiluuden vuoksi kertoi aikaisin...täällä toisin päin :D minä pantaan tietoa niin pitkään kun voin, vielä ei maha näy ja viikkoja jo kohta 15. Täällä on sellainen tilanne, että olen sijaisena. Se ketä sijaistan, ei huhujen mukaan ole palaamassa eli vakipaikka olisi aukeamassa. Tieto ei ole vielä varmaa ja mun kannalta olisi erittäin hyvä jos ehtisivät vakinaistaa ennen kun kerron raskaudesta. Eihän raskaus päätökseen saisi vaikuttaa, mutta sitten taas reiluuden vuoksi aion sanoa sen, että olen lapsen kanssa kotona mahd. pitkään ja tarkoitus on tehdä toinen ipana siihen perään. Eli en töihin kovin pian palaisi.
 
Miau! , eiköhän ja mies kyllä tietää tuon, että tuskin on ottamassa alkoholia, jos pikkuinen ei oo vielä syntynyt :)

Vaniljainen, ihania uutisia ja samaa mieltä tuosta, että isät ehdottomasti mukaan ultraan! :)

innoM + Pulla 15+4
 
vauva-10 Miksi et saisi pääkipuun särkkäriä ottaa??mulla oli toissavklla 2migreenikohtausta ja muutenki päätä jomotti(ilmeisesti siksi kun aurinko tullut taas näkösälle...) ja otin pari paratabs 1000 päivässä ja näin myös lääkäri on minulle sanonu että tuo ei haittaa raskauden aikana..tietysti en itsekään ota ellei ole pakko,eli jos suinkin ilman lääkettä pärjää niin hyvä =) Mutta tuosta ei raskaudelle/vauvalle haittaa ole...

Täällä tihkutellaan ku aamulla oli lääkärikäynti,painoa tullu 0,8kg/kk ,onneksi ei enempää ku alkuraskaudessa tuli liikaakin!tähtään samaan kk päästä...kilolla ku selviäisin niin onnellinen olisin,tiedän et loppua kohden paino nousee tiheämpää.verenpaine 98/56,hemppaa ei ees katottu ku oli niin hyvä viime vai oliko se toissaviikolla..nyt kk odottelua seuraavaan ultraan...

 
Moikka!

Tinke': Pahoittelut ja halauksia sinne!:hug:

Vaniljainen: Onneksi selvisit pelkällä säikähdyksellä ja hyvä että np-ultrassa oli kaikki hyvin!

Mulla oli perjantaina np-ultra. Pikkuinen oli erittäin vilkas tapaus ja niskaturvotukseksi mitattiin 1,3mm. Veriseuloihin ei osallistuta-täällä niitä ei tehdä automaattisesti kuten edellisellä paikkakunnalla missä asuttiin ja lääkäri sanoi että kyllä saadaan niihin osallistua jos halutaan mutta ei osallistuta. Ultrassa kaikki näytti hyvältä =)

Painoa oli tullut lähtöpainoon 0,4 kg ja siitä olin kyllä iloinen ettei enempää=) Niitä kiloja kyllä kerkee varmasti kertymään tarpeeksi mulle...Hemoglobiini oli 148 mistä olin aika yllättynyt koska viime vuonna jouduin pari kertaa ottamaan nestemäistä rautaa suoraan suoneen todella alhaisen ferritiiniarvon takia. Hemoglobiini oli silloin 128 eli ihan rajoissa vielä mutta mulle tuli pahoja oireita esim.todella kamalaa huimausta ja sydän pomppi miten sattui. Helpotti sitten kun ferritiiniarvoa saatiin korjattua. Mietin sitten tuota nykyistä hemppariarvoa ja tajusin että raskaana ollessa ei tietty ole kuukautisia ja se varmasti vaikuttaa siihen että arvot on paljon paremmat! Mulla oli nimittäin tyyliin aina kolmen viikon välein menkat ja ne oli tosi runsaat:(

Iskias tai joku sen tyylinen juttu vaivaa täälläkin...Tosin mulla oireet pahenee liikkuessa mikä on tosi tosi tylsää...Vasemmalle puolelle vihloo välillä todella ärhäkästi. Ja tuo oireilu alkoi muistaakseni sen jälkeen kun tammikuun lopulla tai helmikuun alussa kaaduin jäälle ja just tuolle vasemmalle puolelle. Tänään kävelin n.tunnin ja jo 15min.päästä alkoivat ekat vihlomiset. Ajattelin että tähän varmaan jään mutta sitten se kipu meni onneksi ohi ja pääsin kävelemään loppumatkan ihan hyvin. Olen huomannut että kipu on pahempi kun kävelen alamäkeen ja noita mäkiä meillä kyllä riittää...

Pojan kanssa kävin taas tänään uimakoulussa ja oli tosi mukavaa. Ylihuomenna yritän raahautua itsekin uiskentelemaan kun poika on tarhassa. Tekee kyllä mulle tosi hyvää ja tuo kävely kanssa lukuunottamatta noita selän oikkuiluja. Nautin aina kun pääsen liikkumaan kun en tiiä miten pitkään tuota iloa vielä riittää...jos joudun taas pakkolepoon tai jotain:'( Mutta ehkä tää raskaus on erilainen!!!

Ostin muuten viikonloppuna aivan ihanat äitiysfarkut Zarasta! Ne on niin pehmeet ja se mahaosa on täydellinen. Ei purista mistään ja luulen että voin pitää niitä ihan raskauden loppuun asti. Yleensä Zaran housut on mulle aivan liian pitkiä ja yläosasta taas liian napakoita mutta nämä oli eri maata. Ja yhden ihanan kesäpaidankin ostin, aivan ihanaa kangasta. Olen kyllä todella tyytyväinen löytöihini:) Sellaisen masutuubin haluaisin kanssa, pitää katsoa jos saisin tänään jostain tilattua. Uimapuvunkin aion tilata, sillä mun uimapuku alkaa käydä liian pieneksi ja bikineistä pursuaa tissit ulos...

Eipä tässä muuta tällä kertaa, haleja kaikille!

Casanna 13+1
 
NT-ultra takana, sain luvan mennä kun oli vointi jo hiukan parempi.
Niskaturvotusta 0,7, muuten vastasi viikkoja hyvin pikkuinen.
Oli jotkut päivätorkut menossa eikä saatu liikkeelle, muuta kun käsiä hiukan liikutteli :heart:

elmiju + murunen 11+4 :heart:
 
Elmiju Onnittelut sinnekin hyvistä ultrakuulumisista! :) Eikö ollut ihanaa nähdä pikkuisen touhuamista? :heart: Meilläkin otettiin torkut välillä ja just tietysti sillä hetkellä kun lääkäri yritti mitata pää-perä mittoja :D Kyllä se siitä sitten taas alkoi liikkumaan ja mitat saatiin otettua, melkein kymmenen senttiä ilman jalkoja :O

Casanna
Sinullakin ihania ultrakuulumisia, onnea niistä!! On se niin ihanaa kuulla, että pienellä on kaikki hyvin! :heart:
Mullakin on ollut välillä noita sydämen muljahduksia, tuntuvat inhottavilta :/ Taitaa johtua alhaisesta hemoglobiinista täälläkin, mulla oli viimeks vaan 111. Tosin nyt reilun viikon rautakuurin jälkeen tuntuu, että se on varmaan noussut kun on kaikinpuolin parempi olo.

Neliapina :hug: Kiitos tsemppaamisesta!! :) Sullahan lähestyy synnytys hyvää vauhtia! Ihanaa!! Vaikka justhan me molemmat vielä haaveiltiin :heart: Ihanaa kevättä teille ja tsemppiä loppurutistukseen!! :)

Meillä tuli tässä illalla vähän ohjelman muutosta, kun koira onnistui telomaan kyntensä ulkona niin, että se halkesi keskeltä kahtia ihan juureen asti ja nyt sitten tulee päivystyskäynti, nukutus ja kynnen poisto :(

Mukavaa maanantai-iltaa teille tytöt :hug:

Vaniljainen:heart: 12+1
 
Muffi
Paljon onnea vakipaikasta! :flower:
Yksi asia vähemmän murehtimista.=)
Itse sain vakinaistamisen joulun välipäivinä ja muksu sai alkunsa kutakuinkin samoina päivinä... Selitä siinä sitten ettei tämä ollut suunniteltua.:whistle:

Painosta
Tai sen kertymisestä oli juttua. Mulla on tullut +10 kg ja se tuli ensimmäisen kahden viikon aikana. Tiedättehän sen mainoksen missä lauletaan "Puoli kiloa päivässä..." Otin sen aika vakavasti.:whistle: Nevolassa sanottiin kyllä etteivät mun tapauksessa ihan niin tarkkaan katso sitä painon kertymistä kun lähtöpaino on niin alhainen. Esikoisen kanssa tuli +22kg, joista 7 kg oli vielä kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen. Olin itse tosi tyytyväinen että viimeinkin sain kerättyä vähän painoa, mutta sitten sekin lähti. Ja pienen koron kanssa. Jos nyt saisi vähän pidettyä...

Huomenna siten olisi tarkoitus töissä kertoa. Viralliselle esimiehelle, esimiehelle siellä missä käytännön työn teen ja vielä kouluttajallekin. Muille en ajatellut kertoa, kai ne huomaa viimeistään sitten kun jään lomille.:D

Edit. Vaniljainen Ole iloinen että poistavat. Meidän koiralla meni kynsi halki joka ikinen talvi kovalla hangella. Ja joka ikinen talvi se vaan kuorittiin (otettiin siis se kynnen kuori pois, hermo esillä ja sidottuna). Epäilivät että kynnessä on rakenteellinen vika kun se ei kestä hankea. Mutta sitä ei poistettu vaan saman asian kanssa kärvisteltiin tosiaan joka vuosi.


Piipaa ja JoJo 12+6
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti masutuubeista : Ostin esikoista odottaessa ihan alussa mustan ja valkoisen masutuubin (tanyasum-merkkiä) ja käytin niitä alkuun tuubitoppina, lämmitti kivasti kasvavaa mahaa ja rintoja (alkuraskaus oli silloinkin talvella) ja sit mahan kasvaessa ne tosiaan antoi paidoille sitä pituutta eli pystyi käyttämään vanhoja normivaatteita noiden avulla. MUTTA ihan parhaimmiksi koin ne imetyksessä!! Voi pitää perus paidan alla, eli kun nostaa paidan helmaa ylös niin masutuubi peittää maharöllykän :whistle: Ei tarvii imetyspaitoja! Eli monikäyttöinen kapistus on, suosittelen kokeilemaan! Ja just sellaisia pidempiä tuubeja (ei niitä kaposia HenkkaMaukan juttuja).

Tässä vielä linkki :) Tuolla on paljon muutakin mielenkiintoista!

TANYASUM

miirikki ja pötsi 13+5
 
Täällä on oltu nettipimennossa useampi päivä ja hirveesti on taas tekstiä tullut sillä aikaa.

Ihan ensimmäiseksi, pahoittelut suuren surun kohdanneille.... :'(

Tänään oli jännä päivä, aamusella käytiin ekassa ultrassa kurkkaamassa kuinka pikkuinen sintti siellä potki ja sydän hakkasi. :heart: Vauva vaikuttin ihan normaalilta, mikä on näillä geeneillä sinänsä jo pieni ihme.... :p Niskaturvotusta sai mitattua 1,7mm ja pää-perämitta oli 63mm. Kolmella pv:llä heitti aiemmat laskelmat, mut ei vaikuta laskettuun aikaan. Istukka on kohdun etuseinässä. Eli masussa kaikki hyvin.

Sit tänään mulla oli myös ensimmäinen työpäivä uudessa työpaikassa. Ihan vakipaikka olis, ja oikein mukavalta vaikutti. Ikävä tilanne sinällään, kun joudun sit syksyllä heti jäämään äippälomalle. Sikäli mikäli työt sujuu ja jatkuu koeajan jälkeenkin. Eli en ole siellä raskaudesta mitään maininnut, ajattelin ensin kuulostella hieman millanen paikka on ja kerron sit sopivan tilaisuuden tullen...
 
moi! VIHDOIN täälläkin pieni nähty ultra laitteella. kaikki siis hyvin ja sydän sykki. nt 1,2 ja mittaa 57.35mm nyt voi sit alkaa hamstrata vauva tavaroita vaikka onhan meillä niitä jo :p

Täällä puhuttiin jo jokin aikaa sitten Kellä on lapsi luku täynnä ja kuinka ehkäisyä ajateltu hoitaa synnytyksen jälkeen. Joillakin oli mielessä sterilisaatio. Nyt en muista keillä joten te jotka sitä sterilisaatiota ootte harkinnut niin, onko päätös ollu vaikea tai että oliko muita vaihtoehtoja mielessä??

Itse olen siis synnytyksen jälkeen 24v ja kolmas lapsi on tämä joten sterilisaatiota mietin tässä olisiko se hyvä vai huono. kun kumminkin olen vielä nuori että entäs jos sattuukin että kadun päätöstä vielä vuosien jälkeen vaikka se nyt tuntuisi hyvältä.

Niin päivityksiin eli laskettu aika säilyy 24.9.2011 ja p-kks on synnytys paikka ja ikää nyt vielä 23 mutta syksyllä sit 24

Kaneli ja pieni 12+3
 
Miuski00 Mua kyllä kiinnostais tuo sun myynnissä oleva jos mitenkään mahdollista että loppukuusta :rolleyes: Asuttais tässä viereisessä kaupungissakin jos nyt oikein ymmärsin mis asutte :)

Ihania ultrakuulumisia :)
Täällä vihdoin flunssa voitonpuolella ja huomenna olis neuvola/lääkäri kunhan vaan isännys saa sovittua töissä niin että menee myöhemmin.
 
Miuski00 Mua kyllä kiinnostais tuo sun myynnissä oleva jos mitenkään mahdollista että loppukuusta :rolleyes: Asuttais tässä viereisessä kaupungissakin jos nyt oikein ymmärsin mis asutte :)

Ihania ultrakuulumisia :)
Täällä vihdoin flunssa voitonpuolella ja huomenna olis neuvola/lääkäri kunhan vaan isännys saa sovittua töissä niin että menee myöhemmin.
Eipä tuolla kiire ole eli jos kiinnostaa niin laita yksäriä ja varaan sen sulle :)

-Miuski
 
Morjens!

Oli liian pitkä netti pimento, tai kone teki tiltin ja nyt on tyhjätty ja paremmassa kunnossa. Pääasia, että kuvat (2,5 vuodelta :whistle:) on pelastettu. Nyt alkaakin sitten kuvien tetäminen ja kaikki on nyt kopioituna pariin otteeseen. Meinasi ihan paniikki tulla kun ei päässyt lukemaan täällä kuulumisia...:heart:

Voimia kaikille huonojauutisia kokeneille!!! :hug:

Ja onnea usealle hyviä uutisia saaneille!:heart:

Huomenna olis kauan odotettu lääkäri neuvola joka siirtyi lasten sairasteltua juuri silloin 13+ viikolla. Huomenna uusi yritys. Hieman pelottaa, onko kivut johtunut supisteluista vai pelkästä kohdun kasvusta. Vauvelilla näyttäis olevan tai kuulostais olevan kaikki hyvin. Sydänääniä tulee kuunneltua vähnään joka toinen päivä. sellaista 150 on nyt saanut sykkeeksi laskettua. Edelleen saa parhaiten kuuluviin melko alhaalta melkein häpyluulta. Luulen, että istukka joka oli osittain takana ja osittain edessa on nyt tuossa edessä enemmän. Liikkeetkin on mun mielestä erilaisia kuin ennen. Mutta saattaahan tuo johtua muutenkin kasvusta. Välillä edelleen pelkää, että kaikki ei ole hyvin, mutta pääasiassa ihan positiivinen mieli. Masu kasvaa ja pakko lähteä äitiyshousu kaupoille. Kahet vanhat ainakin jää multa käyttämättä, ne on sen verran isoja... ostettu esikoisen aikaan jolloin lähtöpaino oli 5kg enemmän.

Huomenna siis pitkästä aikaa neuvolaan. Siellä on muuten ihan mukava käydä. =)

Meillä muuten 3v poika sanoi yksi ilta, kun kurksti mun paidan alle, että äiti ei se mikään vauva ole, se on tyttö... Voi pientä, äiti on niin varma, että vehkeet löytyy jalkovälistä. :heart: Tää poika on sen verran tulisielu, että se voi jopa suuttua jos ei ole toivomansa. :LOL:

Monni: Mulla on tuollaista selkä särkyä ollut nyt pitkin tätä odotusta ja juurikin istuminen ja makaaminen pahentaa sitä. Luulen myös iskias kivuksi. Koskaan en muista että olis näin aikaisin ollut. Nyt on ilmaantunut myös tuttu lonkan poksuminen ja välillä tuntuu lattialta noustessa (jos siellä istunut) että nyt poksahtaa pois paikaltaan. Onko muilla ollut tällaista?

Leo rv16+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Särkylääkkeestä Kolme panadolin 1 g saa ottaa päivässä ihan hyvillä mielin. Tälläsen ohjeen ainakin sain omaan niskajumiini tossa pari viikkoa sitten. Kyllähän tietty aina kannattaa miettiä, tarviiko lääkettä varmasti, mutta ei mun mielestäni kannata kärvistellä.

Sterilisaatiosta Kaneli kyseli Meillä on miehellä edessä syksyllä, jos kaikki menee hyvin. (Ja jos saan sen lääkärin uskoon, että tää tosiaan on viimenen). Päätös on ollu aika helppo, jo joskus teininä päätin, että kun täytän 30 en aio enää synnyttää lapsia tähän maailmaan. Neljä oli mulle sellanen haaveluku lapsista, mies taas on aina puhunu, että kaks on ihan maksimi. Koska nää nyt tulee näin lyhyellä välillä, niin oon kyllä todennu, että kolme riittää mullekin. Tähän syssyyn en enää kolmatta halua ja iltatähteä en aio tehdä. Vielä kun näyttää siltä, että tuun raskaaks jo pelkästä ajatuksesta, ja aina en edes siitä, näköjään, niin se strerilisaatio kuulostaa todella houkuttelevalta. Mulle ei sovi mikään hormonaalinen ehkäsy, tuun niistä raivohulluks, ja kuparikierukka on poissuljettu kovien kuukautiskipujen takia, että siinähän se sitten oli ne vaihtoehdot. Voihan olla, että vielä joskus mietin, et oisko useempi ollut ihana, mutta toisaalta aion nauttia niistä lapsista jotka mulle on siunattu. Mä olen tosiaan ite nyt 27, mies täyttää 29 vauvan syntymän aikoihin, ettei olla ihan kauheen vanhoja mekään.

C + Otava 13+0
 
Viimeksi muokattu:
Heips täältäkin pikaisesti!

Hyviä ultrakuulumisia on tullut tällä kertaa, ihanaa:heart:

Täällä suunnalla on ehkä väsymys pikkuisen alkanut helpottamaan, mitä nyt nuo flunssan takia huonosti nukutut yöt hetkittäin painavat, mutta nyt jopa iltasella jaksaa jotain touhutakin. Hyvä niin! Pienen pientä mahan alkua on alkanut näkymään. Aamuisella erityisesti sängyssä maatessa huomaa, kun on muuten vatsa tyhjillään, niin pienen selkeänmuotoisen kovan kummun tuossa vähän navan alla. Iltasella sitten se on kunnon pöhötyspötsi :LOL: Muuten ei kyllä töissäkään edes lapset ole ollenkaan huomanneet mitään eli mitään suurempaa kumpua ei kyllä vielä ole. Nehän sen ensimmäisenä huomaavat :D

Tuolla mies parhaillaan kasailee kylppäriin tulevia kaappeja :eek: Jei! Vähänkö mä tahtoisin sitten jo ostaa kohta hoitoalusta sinne tasoa koristamaan ja sit pitää ehdottomasti hommata sellasia koreja kaikille rasvoille ja vaipoille sun muille ja... No jahka nuo kaapit ensin saadaan kasattua, kun niissähän ei tietenkään ole mitään kasausohjeita mukana, joten muutama kirosana saattaa tässä huushollissa lennellä tämän illan aikana, vaikkei kovin montaa runkoa olekaan kasattavana:D

Täytyy lähteä koiran kanssa pakoon :D

Heinäneito ja Papunen 15+6 (huomenna poksuu ja neuvolakin olisi)
 
Meillä oli tänään neuvola ekaa kertaa kuulin sydänäänet:heart: olikin aikamoista jumputusta:) Mä jotenkin luulin et joka kerta ultrataan...kun sellanen kerta on, mutta ei tällä kertaa. eipä tuo mitään kun kerta hoitaja totes kaiken olevan kunnossa:p
Ihanaa viikkoon ei oo ollut väsymystä:D
 
Moi!

Vieläkö mahtuu mukaan? Mulla tosin la.aika 30.8, mutta kun on niin loppukuusta ni tulisin mielelläni Syyskuisiin....:) Meille kuudes lapsi tulossa! Tosin yhden ollaan menetetty ihan muutaman tunnin iässä!:'( Neljä ihanaa lasta meillä nyt ilona!:)
Ikää mulla on 28.vuotta ja synnytyspaikkana Oulaskangas!

ansuliinu & vauveli rv 16+1
 
Viimeksi muokattu:
tervetuloa ansuliinulle mukaan porukkaan :) ollaan menos samaan paikkaan synnyttään :)

Mä hypin jo melkeen riemust ku löysin uutisen et 1.5 alkaen voi valita ite hoitopaikkansa.. Eli nyt pitää lähtä selvitteleen et saanko mennä synnyttään oysiin vaikka pitäis synnyttää oulaisis tai kokkolas.. onneks on aikaa selvitellä asiaa.. tai sit mä meen jalat ristis oysin ovelle ettei enää ehi muualle :D tai vaihdan kirjat just ennen laskettua-aikaa ouluun.. hmm.. onneks on mahdollisuuksia :D

Täällä ei oikeestaan sen kummempia kuulumisia.. väsymys on yhä melkost, mut muuten olo on kuin en raskaana olisikaan.. doppleril en saa ääniä kuuluun, mut en siit stressiä ota.. liikkeet mitä ilmeisemmin tunnen kuitenkin ajoittain - joka tuntuu vetävän kupperkeikkoja mahassa välillä :D

seuraava neuvolaki on hamas tulevaisuudessa, pitää käydä eka oulaskankaalla diabeteshoitajalla -jota siirsin ens kuun alkuun ku halusin et joku arvo ois ees paperilla siihen mennes.. ja pitää kattoo tsekataanko siel käynnil mitään vai lääryykö vaan sapuskoist. ja varail sen mukaan seuraava neuvolakäynti sitten..

ps. ostakeee legoja ku halval saa.. meil megabloksit käytös ni ei tuu hommattua.. eikä nuo neiditi niin oo innostunu noist legoist viel muutenkaan..

Lego – Jopa 40% alennus!
 
Viimeksi muokattu:
Miuskille laitoin yksäriä, toivottavasti tuli perille :)

Täällä tänään lääkäri/neuvola takana ja kaikki ok, verenpaine oli hiukan noussut ja paino tippunut viime käynnistä :) Eli se oli parempi juttu!

Seuraavaks onkin sitten ultra 26.4 ja toukokuun alussa neuvola. Pitempi tauko mutta sopii mulle ihan hyvin.
 
Tervetuloa ansuliinu :)

Aika hiljaista kirjottelun osalta tällä suunnalla, asiat ovat ihan hyvin, tää on nyt vaan tätä odotelua :p Seuraava neuvola vasta huhtikuussa. Sokerirasitus on ensi viikolla, sitä odotellessa siis.

Masutuubi
löytyy laatikosta, ostin H&M:ltä viime odotuksessa ja kätevä on tosiaan vielä imetysaikanakin mahan peittona. Parit mammahousutkin hankittu, niillä koitan pärjätä koko odotusajan. Kesällä kuljen mekoissa ja trikoissa :cool: Onneksi kaappi on puolillaan tunikoita ja muita liuhakkeita, jotka menevät isommankin mahan kanssa.

Edelleen väsyttää ja ruokahalu on huima! Paino on onneksi pysynyt samassa alun pikku nousun jälkeen. Himona on omenat, mieluiten kirpeät :D Sitä suolalihaakin sain vihdoin, mutta se himo meni jo ohi. Suolaisia juustoja ja kalaa tekis mieli, silliä uskaltauduin syömään muutaman palan ruisleivällä, mutta muut taidan jättää maistamatta. Aurajuustoa ahmin ovulaatiosta eteenpäin ihan hassuna, maistuisi se nytkin! Täytyy vaan pitää maltti noiden suolaisten kanssa, ettei verenpaine nouse liikoja.

Mädchen :heart: 13+5
 

Yhteistyössä