Teillä on ihania
masukuvia!
Mun maha on kyllä kasvanut, mut se on jotenkin niin pömppä nykyään muutenkin että tuntuu ettei se hirveesti oo siitä itestään muuttunut. Mut housuista kyllä huomaa kun normaalit ei mee enää millään kiinni. Ekassa raskaudessa sen mahan ulkonemisen huomasi paremmin..
Jee, sain tänään Babywalzilta paketin jossa olis esim. uimapuku ja masutuubi. Se
uimapuku on merkkiä
mamalicious ja koitin sitä päälle ja se oli ihan sopiva. Yleensä mulla on koko M, mutta siellä ei ollut tällä hetkellä kun kokoja S ja L. Otin sen L:n ja hyvä kun otin koska ei se M ois varmaan mennyt mun päälle kun tuo L on ihan sopiva.
Tilasin myös vauvalle kaiken varalta muutaman Aventin tuttipullon jos käy taasen niin että imetyksen ohella täytyy korvautua pullosta syöttämiseen. Pojan kaikki vanhat pullot heitin just eilen menemään, oli ne kyllä aika kärsineen näköisiäkin.
Muutenkin oon ruvennut nyt miettimään vähän enempi että mitä meillä on jo vauvalle ja mitä pitäisi vielä hankkia. Eilen tein inventaarion vauvan vaatteista ja tuntuu että kyllä noita ihan tarpeeksi taitaa olla
Niitä ihan pienempiä ei oo kovin paljoo, mutta toisaalta niillä on niin lyhyt käyttöaikakin. Mutta muistan esikoisesta että meillä oli silloin ihan liian vähän pieniä vaatteita-vauva kakkasi välillä niin että kaikki vaatteet piti saada pesuun tai puklasi ja miehen piti sitten lähteä äkkiä hakemaan lisää vauvan vaatteita kaupasta. Ja pesukone pyöri tyyliin koko ajan...
Kaukalo, telakka, vaunut, korisänky (meillä vauva nukkuu siinä ensimmäiset kuukaudet), pinnasänky, hoitopöytä, vaatteet, tuttipullojen ja tuttien strerilointilaite, maitopullon(ja vauvanruoan)lämmitin, makupusseja, vauvan amme, imetystyyny, leikkimatto, leluja, itkuhälytin jne.jne. löytyy jo. Minkä haluaisin ehdottomasti hankkia on Manducan kantoreppu. Oon harkinnut myös sellaista kapaloliinaa koska poika tykkäsi olla kapalossa, silloin kapaloitiin kyllä ihan tavalliseen ohueen huopapeittoon. Tutteja aion hankkia kaiken varalle (esikoinen ei syönyt tuttia kuin ihan vauvana muutaman kerran) ja vaippoja ja korviketta. Olen vähän miettinyt pitäisikö yrittää kestoilua-oon vaan jotenkin ihan pihalla miten ne vaipat toimii. Pitäis varmaan vähän valaista itseään ja ruveta kattelemaan niitä vaippoja. Oon ainakin kuullut että kestovaippoja saa paljon paremmin Suomesta kun täältä Keski-Euroopasta...Rintapumppua mulla ei ole mutta lainasin viimeksi apteekista sellasen sähkökäyttöisen tuplapumpun mikä oli tosi hyvä. Ja meillä sitä tarvittiin varsinkin ihan alussa...(hirveetä showta pari viikkoa ennen kuin poika rupesi juomaan tissistä).
No tulipahan sepustusta=)
Casanna 13+5