SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *maaliskuu*

(.) Neuvolassa käyty tänään. Hb oli laskenut sitten viime käyntiin verrattuna melkoisesti, viimeksi siis 138 ja nyt 107. Rautaa siis nassuun oikein urakalla. Paino oli pudonnut lähtöpainoon nähden -2,5 kg ja pikkuisen syke oli 140+. Esikoisesta oli aina 150-170. Mutta kiva, kun sai kuulla ne sydänäänet, sai taas uskoa siihen, et kaikki on kunnossa.

Töissä kerroin siis tänään ja tosi hyvin ottivat asian, nyt sitten vain tuuraajaan etsintään heti samantien..

Räpä: Toivottavasti tosiaan pääsette valmennukseen yhdessä ja luulen, että raskauden edetessä pidemmälle, niin ehkä miehesikin mieli vähän muuttuu tai ainakin asenne "pehmenee". Ja kuten Mädchenkin kirjoittaa, niin lopputulos (jos siis itse synnytystä ajattelee) varmaan saa muun unohtumaan/pyyhkäiseen pois mielestä.

Raisu 15+5

innoM Mä jo meinasin huudella, että ollaan menossa samana päivänä rakenneultraan, mutta meenkin 14.4 eli päivää aiemmin. Vähän jännää, että teillä on jo sukupuoliveikkaustakin heitetty ilmaan :) Nopeasti kyllä menee tämä aika!

Ja Leollakin jo tietoa, kumpi on tulossa! Ihanaa!

Muutenkin tosiaan vaihteeksi pelkkiä hyviä kuulumisia ultrasta ja neuvolasta.:cool:

Täälläkin toinen neuvolakäynti takana ja aika turhahan tuo tuntui olevan. Okei tuli virtsa katsottua ja kaikki ok, samaten verenpaineet. Hemoglobiinia ei edes ottanut. Paino pudonnut -1kg. Mutta pääsinpä kuulemaan sydänäänet :heart: Mikä oli tietysi ihanaa!

heinäneito ja papunen 16+1

Ihanaa kuulla, että mä en ookkaan ainut kenen mies on epäröiny mukaan tulemista. Nyt kun pääsisi sinne synnytysvalmennukseen yhdessä, jospa asiat selkenis sen myötä. Tosiaan, 2 tukihenkilö olis tässä tilanteessa ihana mahdollisuus.

Tuntuuhan tää vähän aikaselta tressaamiselta, mut jospa vaikka noita miehen ennakkoluuloja ja "pelkoja" sais kitkettyä pois vielä tässä ajassa.

Mäkin olin toisessa neuvolassa, eikä munkaan hemoglobiinia mitattu. :confused:

Huh heijaa työviikko rupeaa olemaan voiton puolella vielä huominen ja lauantai. Työmotivaatio on kyllä ihan ympäripyöreä nolla, mutta eipä tartte kärvistellä kauaa kun pidän kesäloman ennen äippälomaa.

Napa elikkäs naurunappula pullottaa jo mukavasti ja pullahtaa varmaankin pian esille. Viime raskaudesta ihan mittasin ja yhden sentin verran nöpötti pihalla, on kyllä aika vekkulin näkönen.

Muutenkin maha rönöttää jo tosi paljon. Sinänsä hauskaa että vauva majailee navan alapuolella, mutta mun maha lähtee jo ihan rintojen alta. Kaveri meinas että se on kasvuvaroitus vauvalta kun se tekee ittellensä kunnon tilat jo heti alusta alkaen :LOL:. No luulen kyllä että selitys on vaan lörö vatsanahka joka plösähti heti kun tuli tilaisuus.

Räpä Mä luulen että sun mies "rauhoittuu" kun raskaus etenee. Mutta mun mielestä miehen vevollisuus (=pakko) on tulla mukaan synnytykseen eihän sen tartte sun toosaa vahdata, pitäköön kädestä ja kattelkoon vaikka seinille. Toi synnytysvalmennus on sikäli hankala että kurjaa siellä on yksin olla, mutta kaikki ei vaan halua tietää näitä asioita etukäteen. Me skipattiin miehen kanssa valmennus silloin kun meitä rupes niin ressaamaan että siellä leikitään jollain nukella ja joutuu kattomaan synnytysvideoita jossa veri lentää. En tiedä mistä meille moiset kauhukuvat oli tulleet ja niille on jälkeen päin naurettukin, mutta löydettiin synnärille (käytiin kyllä päivystyksen kautta josta saatiin ohjeet oikealle ovelle) ja saatiin mukula pihalle ilman valmennustakin :D Mutta jos saisitte sovittua että tulee mukaan vaikka ekalle valmennuskerralle ja jos ei tykkää niin jatkat sitten yksin tms.

maximilian 15+ ja huomenna neuvolaan

Kaukalo menee siihen asti, kuin menee :) Kaveri lähinnä heitti vain, että noin 1v asti, mutta ei se niin tarkkaa oo. Hyväkuntoinen/laatuinen monen sadan euron (kiva väri :D ) kaukalo, niin kyllä todellakin lainataan, kun kerta saadaan :)

heinäneito, aijaa :D Kyllä oli ihan mahtavaa saada jo vähän vinkkiä sukupuolesta ;) Viikot menee niin hurahtamalla, ettei edes huomaa.

Mies tulee ehdottomasti mukaan synnytykseen ja valmennukseen, mutta tämä valmennus ei jotenkin mua kiinnosta, en tiedä miksi, mutta eiköhän sinne kuitenkin mennä :)

Napa = ei muutoksia :D

Liikkeitä kuulostelen aina välillä, mutta ota siitä nyt selvää onko se ilmaa, vai tosiaan sitten niitä liikkeitä :D

Mies kommentoi eilen masun kasvua :heart: Tuli ihan sellainen "kato, ku en ite huomannut" fiilis :D Eipä tätä todellakaan tässä enää oikein peitellä. Edelleen kuljen tosin talvitakki päällä, joka vähän peittää, mutta kohta on vaihdettava ohuempaan.

Eilisen aamun (esikois) masu 16+0

innoM + Pulla 16+1

Ihana Pulla ^^^ :D

Räpä: Vielä lisään omia ajatuksiani. Mä näkisin itse asian niin, että lapsi on meidän yhteinen ja mä tässä koville joudun (raskaus+synnytys+synnytyksen jälkeinen aika+imetys). Miehen ennakkoluulot tai pelot eivät liikuttaisi mua tässä asiassa tippaakaan (jos on kyse synnytyksestä), mies saisi luvan kestää kuin mies ja lopettaa valitus samantien. Hommatkoon lääkärintodistuksen fobiasta ja vaikka rauhoittavan lääkityksen synnytystä varten. Ei se meillä niin menisi, että mies toimisi vaan siittäjänä ja sitten skippaisi rankimman osuuden ja kuorisi kermat päältä, ehei ;)

Miten ajattelitte vaipanvaihdot yms hoitaa? Onko ollut puhetta?

InnoM, kiva maha :)
Mekin saataisiin kaukalo lainaksi, mutta en oikein lämpene ajatukselle, kun haluaisin ihan oman kaukalon. Meillä on kuitenkin eläimiä, vanhemmillani on eläimiä ja kaukalon "äiti" on allerginen, joten en oikein jaksaisi sitten koko ajan miettiä koskeeko jonkun kuono kaukaloa ja tuleeko siihen nyt tahraa yms...

Mies tulee ehdottomasti synnytykseen mukaan, ei missään nimessä haluaisi edes jäädä pois tai jättäisi mua sinne yksin, vaikka inhoaakin verta yms. Mutta olen myös ehdottomasti kieltänyt alapäähän menon, pysyy yläpäässä vaan :) En oikein ymmärrä sitä, että mies esim. kuvaa synnytyksen, en suostuisi ikinä!

Synnytysvalmennukseen en halua mennä. Moni kaveri kokenut hyödyttömäksi ja käynyt kerran tai ei kaksi ja jäänyt sitten pois.

Vaipanvaihdot tekee molemmat. Se onkin ehkä eniten miestä "ällöttävä" ajatus, mutta mulla on oma elämä myös lapsen saamisen jälkeen ja silloin on miehen velvollisuus hoitaa lapsi kaikkineen kun äidillä on omat juttunsa.

(.) Mahaa ei peitä enää kuin talvitakki. Moni kommentoi, että onpa se viikkoihin nähden jo iso jne, mutta mieluummin niin että näkyy :) Tänä aamuna syke huiteli liki 150 dopplerilla, paras synttärilahjani :) Illalla mies vie sitten syömään hyvin ikääntymisen kunniaksi :)

Zophie: Paljon onnea synttäreiden johdosta!:heart:

Synnytykseen mukaan tulemisesta, meillä kanssa mies tulee ehdottamasti mukaan. Ennen esikoisen syntymään vähän mietiskelin että mitäköhän siitä tulee, kun mies ei mielellään näe verta. Mutta hyvinhän se meni, mies jopa auttoi lääkäriä ja kätilöä esim. siivoamalla jotain verijätöksi yms. lapsen syntymän jälkeen. Eikä ollut tehnyt kertaakaan pahaa vaikka seurasikin synnytystä myös siellä alapäässä:) Ja kyllä se synnytykseen mukaan tuleminen varmasti kannattaa, se on yleensä yksi elämän liikuttavimmista ja ihanimmista hetkistä.

Synnytysvalmennukseen tuskin mennään. Viime raskaudessa oltiin ilmoittauduttu valmennukseen sekä jollekin vastasyntyneiden hoitokurssille mutta kun jouduin yllättäin pakkolepoon niin eihän me minnekään päästy. Kätilöt silloin lohduttivat mua että älä ole huolissasi, kyllä sä ilman valmennustakin pärjäät.

Meillä vaipanvaihdon hoitaa myös molemmat. Sairaalassa esikoisen syntymän jälkeen mies oli se, joka vauvaa varmemmin ottein käsitteli..Ja musta on tosi tärkeetä että mies osallistuu vauvan hoitoon niin paljon kun vain pystyy. Se on mun mielestä miehellekin tärkeää. Tunnen vanhempia joista vain äiti hoitaa vauvaa ja ihan aina. Mies ei edes pystyisi jäämään pidemmäksi aikaa vauvan kanssa kahden koska ei tietäisi mitä tehdä jos pitäisi vaihtaa vaippa tms. Eikä vika ole edes aina miehessä, vaan monet äidit ei edes luota isän taitoihin hoitaa vauvaa ja haluavat tehdä kaiken itse. Mä en tollasta ymmärrä.:confused:

Joku kyseli muistaakseni mistä ollaan äitiysuimapukuja ostettu. Mä tilasin sen sellaisesta paikasta kuin "Babywalz". Se on aika suuri lastentarvikekauppa täällä Keski-Euroopassa. En tiedä voiko sieltä tilata Suomeen...Se uikkari jonka tilasin oli aika edullinen, jotain 25 euroa. Mutta saa nyt nähdä millainen se on päällä.

Nyt pitää mennä, mulla on osteopatia tänään ja pitää laittaa pojalle reppu valmiiksi kun se lähtee sinne mukaan.Moikka!

Luin, että nyt vasta alkaa toi masun kasvu oikeestaan, että millainenhan "Pulla" mulla on 4 viikon päästä :D Ehkä toi tosta "tasottuu" tai sitten ei :whistle:

Vaipat vaihtaa meillä molemmat! :) (ja mies tekee paljon muutakin mitä vaan pystyy, imettämään tuskin :D )

Zophie, synttärionnittelut! :flower: No, just tommoinen kuva mullakin on tosta synnytysvalmennuksesta, että onkohan ihan turhaa. Kyllä se sieltä tulee kuitenkin pihalle :D Joo ymmärrän tuon kaukalon lainaamisen, mut mä en vaan jaksa ottaa stressiä mistään likatahroista (vaikka ite oon niin pikkutarkka, heh) :D Kyllä tuo "lainaaja" varmasti tietää, että likaa tulee aivan varmasti ja sanoikin siitä, että pyyhkäisy riittää :)

innoM + Pulla 16+1, en muistanutkaan, että eilenhän alkoi 5 raskauskuukausi :heart:

Viimeksi muokattu:
Oi Babywalz! Pääsisikin sinne ja muihin ihaniin kauppoihin Saksaan! Noh, toukokuussa olisi Wienin reissua tiedossa, jos se edes vähän lievittäisi kaipuuta :) Vaikka mä en kai oo täysin tyytyväinen ennenkuin pääsen muuttamaan takaisin... :D

Eilisen ja tän päivää on vaivannut armoton selkäsärky :( Ihan jumissa koko eukko. Voi toki johtua tuosta pääkallokelistä, kun joutuu kulkemaan niin hassusti, ettei kaatuisi.

Tänään vaihtui taas viikko!

M :heart: 14+0

Kiitoksia onnitteluista :)
Meillä lainaaja tietää eläinasiat jne, mutta jotenkin...mä olen muutenkin sellainen mieluummin oma ku lainassa :D
Jaahas, jos lähtis ulkoilemaan tallille, hauskaa viikonloppua :)

Zophie 13+3

Pakko laittaa tännekin esille tämä huikea vauvamaha viikolta 16+0

Onhan tuossa pieni kumpu näkyvissä, mutta ei sitä nyt ihan vauvamahaksi tunnista.:| Odotellaan sitä kovaa kasvupyrähdystä, josko sitten pikkuhiljaa alkaisi tuntea olevansa näinkin pitkällä raskautta. :heart:InnoM:n esikoismassuun, jos verrataan niin aikamoinen on koko ero :D Ja samoilla viikoilla mennään.

heinäneito, no hieman on eroa, mutta sä oot mua muutenkin paljon hoikempi ;)

Nyt tuli vasta mieleen, että en tiedä oonko maininnut, että tämä on siis mun esikoinen ja miehen toinen. Miehellä on (varhais)teini-ikäinen lapsi (ei tosin asu meillä) :) Kokemusta siis löytyy ja mielestäni se on erittäin hyvä asia ;) Et voi olla, että mies neuvoo mua, eikä toisinpäin :D

Ainiin, meinaatteko pitää semmoiset "vauvakutsut"? :)

innoM + Pulla 16+1

Vaniljainen: Joo mä just ajattelin et eihän siitä ole kauaa kun kuumeiltiin ja nyt moni jo odottaa enemmän tai vähemmän.Musta on niin ihanaa että sä ja Lily-Jane plussasitte sit kaiken odotuksen jälkeen :heart:

Räpä:pakko kommentoida tota miehen "synnytyspelkoa" vaan sen verran että mun mies oli luullut että synnytys on kauhean veristä ja pelkäs että se lapsi on ihan verinen ja kaikkee. Mutta kun lapsi syntyi niin oli oikeen yllättynyt ettei sillä ollukkaan ku yks pikku verikikkare päässä :D Ei se katsonu sinne alakertaan kertaakaan vaan oli vaan pääpuolella sillai ettei tullu turhia traumoja :) Alkoi sitä heikottaa kun tippaa laitettiin ja epiduraalin aikana kans meni kattelee ikkunasta. Nyt ollaan jouduttu miettimään sektiota kun poika on ollut perätilassa ja mies on sanonut ettei tiedä miten sen kestää mutta pois ei jää mistään hinnasta.pitäis siellä sit varmaan etukäteen sanoa ettei näytä sitä vauvaa jos siin on verta ettei tartte isää elvytellä :D

NeliApina ja palli-petteri 34+0

Onpa komeita masuja:)

Tuosta lainaamisesta niin en halua lainata keltään mitään, koska tää ei luultavastikkaan/toivottavasti jää viimeiseksi..niin haluan että kaikki on omia :) Istuimesta kävin vähän kattelee hintoja eikä ollut pahan hintanen istuin Brion ja siihen oli se telakka niin 180e:)
Kuinka moni on miettinyt milloin aloittaa äippä loman (siis 30 vai 50 päivää ennen) Itse oon jo päätänyt että aloitan 50 päivää ennen ja suosittelivat sitä neuvolassakin:)

Synnytyspelosta On se vaan jännä huomata kun viellä n. kuukaus sitten mulla oli kauheita pelkoja...mutta NYT jotenkin alannut helpottamaan. Toivottavasti kehitys jatkuu tälläisenä:LOL: tai sitten tulee joku viimehetken paniikki:kieh:

Ehdottomasti miehen paikka olis siinä olkapään vierellä ja oon sen sanonukkin hälle. Miestä en haluaisi "pakottaa" synnytykseen mukaan, vaan mun mielestä se tuen tarjoominen lähtee siitä omasta halusta tulla mukaan. En myöskään haluias jäädä ponnistusvaiheessa yksin. No, onneks tässä nyt ei olla vielä tuli perseen alla, vaan on vielä aikaa pohtia ja keskustella.

Vaippojen vaihdosta
mä sanoinkin miehelle, että syntymän jälkeenhän se rumba vasta alkaakin, miten mies on ajatellut kestää kakat, pissat, puklut, oksennukset, räät... :D
Hoitojärjestelyistä ja osallistumisesta ollaan puhuttu paljon ennen tän synnytysasian puimista ja mies on pitänyt itsestäänselvyytenä yhteistä osallistumista ja hoivaamista.
Oli meillä alkuraskaudessakin kova sota siitä, että miehen homma on nyt tyhjentää kissanhiekka-astia mutta nöyrästi se sen tänä päivänä hoitaa, lieneekö sitten vain tottumiskysymys.

Huldasharks: oikee meininki!!!! :D :D :D Miehet pääsee elämässä niin helpolla muutenkin, täytyy niiden johonkin osallistua! :D

Mun mies hoitaa varmasti kaiken, ehkä yökkäilee vaipan vaihdossa, en tiedä. Se ei tykkää siivota koirien oksennuksia, minä ne oon aina hoitanu, mutta eiköhän tuo totu kaikkiin vauvan jätöksiin :D

Hitsi mä kaipaan aikaa, jolloin hampaiden harjaus oli ilo, eikä oksettanut niinku nyt :( Aina saa yökkäillä :(

Iho on kamalan herkkä joka paikasta, outoa. Muuten kaikki kai hyvin :)

tömpsis ja super 15+1

Teillä on ihania masukuvia!
Mun maha on kyllä kasvanut, mut se on jotenkin niin pömppä nykyään muutenkin että tuntuu ettei se hirveesti oo siitä itestään muuttunut. Mut housuista kyllä huomaa kun normaalit ei mee enää millään kiinni. Ekassa raskaudessa sen mahan ulkonemisen huomasi paremmin..

Jee, sain tänään Babywalzilta paketin jossa olis esim. uimapuku ja masutuubi. Se uimapuku on merkkiä mamalicious ja koitin sitä päälle ja se oli ihan sopiva. Yleensä mulla on koko M, mutta siellä ei ollut tällä hetkellä kun kokoja S ja L. Otin sen L:n ja hyvä kun otin koska ei se M ois varmaan mennyt mun päälle kun tuo L on ihan sopiva.

Tilasin myös vauvalle kaiken varalta muutaman Aventin tuttipullon jos käy taasen niin että imetyksen ohella täytyy korvautua pullosta syöttämiseen. Pojan kaikki vanhat pullot heitin just eilen menemään, oli ne kyllä aika kärsineen näköisiäkin.

Muutenkin oon ruvennut nyt miettimään vähän enempi että mitä meillä on jo vauvalle ja mitä pitäisi vielä hankkia. Eilen tein inventaarion vauvan vaatteista ja tuntuu että kyllä noita ihan tarpeeksi taitaa olla:) Niitä ihan pienempiä ei oo kovin paljoo, mutta toisaalta niillä on niin lyhyt käyttöaikakin. Mutta muistan esikoisesta että meillä oli silloin ihan liian vähän pieniä vaatteita-vauva kakkasi välillä niin että kaikki vaatteet piti saada pesuun tai puklasi ja miehen piti sitten lähteä äkkiä hakemaan lisää vauvan vaatteita kaupasta. Ja pesukone pyöri tyyliin koko ajan...
Kaukalo, telakka, vaunut, korisänky (meillä vauva nukkuu siinä ensimmäiset kuukaudet), pinnasänky, hoitopöytä, vaatteet, tuttipullojen ja tuttien strerilointilaite, maitopullon(ja vauvanruoan)lämmitin, makupusseja, vauvan amme, imetystyyny, leikkimatto, leluja, itkuhälytin jne.jne. löytyy jo. Minkä haluaisin ehdottomasti hankkia on Manducan kantoreppu. Oon harkinnut myös sellaista kapaloliinaa koska poika tykkäsi olla kapalossa, silloin kapaloitiin kyllä ihan tavalliseen ohueen huopapeittoon. Tutteja aion hankkia kaiken varalle (esikoinen ei syönyt tuttia kuin ihan vauvana muutaman kerran) ja vaippoja ja korviketta. Olen vähän miettinyt pitäisikö yrittää kestoilua-oon vaan jotenkin ihan pihalla miten ne vaipat toimii. Pitäis varmaan vähän valaista itseään ja ruveta kattelemaan niitä vaippoja. Oon ainakin kuullut että kestovaippoja saa paljon paremmin Suomesta kun täältä Keski-Euroopasta...Rintapumppua mulla ei ole mutta lainasin viimeksi apteekista sellasen sähkökäyttöisen tuplapumpun mikä oli tosi hyvä. Ja meillä sitä tarvittiin varsinkin ihan alussa...(hirveetä showta pari viikkoa ennen kuin poika rupesi juomaan tissistä).

No tulipahan sepustusta=)

Casanna 13+5

Moiii, on mennyt monta viikkoa taas niin kiireellä, etten ole kirjoitellut mutta vihdoin pääsin ketjussa taas ajan tasalle.

Täältäkin voimia suru-uutisia kohdanneille ja onnitteluja hyvistä uutisista.

Itselläkin hyviä ultrakuulumisia: ultrassa käyty jo 7.3 ja kaikki oli oikein hyvin. Sikiö vastasi viikkoja päivälleen ja nt oli 0,7 :) oli oikein vilkas tapaus! Veriseulojen tuloksia en ole saanut, kun niitä ei täällä laiteta postiin. Soittavat viikossa jos jotain häikkää ja hyvät uutiset kuulee vasta seuraavassa neuvolassa. Soittoa en ole saanut, joten kaikki varmasti ihan ok.

Kerkesin jo myös käydä lääkärineuvolassa ja se ei sitten ollutkaan niin mieluinen kokemus. En tykännyt siitä lääkäristä lainkaan :( mutta sielläkin vauvalla kyllä kaikki hyvin. Otin lääkärin kanssa ison syntymäpainoni ja synnytyspelot puheeksi ja hän vähätteli koko asiaa. Muutenkin oli todella tökerö ja jäin tosi ikävä maku.... Täällä myös HB oli laskenu ja rautaa syöty nyt viikko.

Finnit, niitä on ja ovat kipeitä. Kasvoissa ei onneksi ole montaa mutta yläselkään ja olkapäihin niitä puskee ihan liikaa... Helpottaako tämä missään vaikeessa?? Ärsyttää, kun kesä tulee ja tykkään kulkea olkapäät paljaana :(

Meillä ei ole miehen synnytyspeloista keskustetukkaan mutta en meinaa antaa hänelle vaihtoehtoja asian suhteen. Hän tässä helpommalla pääsee ja saa kyllä tulla mukaan tsemppaamaan minua!!

Mahan kasvusta, täällä havaittavissa pienen pieni pömppö jos oikein osaa katsoa. Asiasta tietämätön ei vielä voi tajuta, että raskaana ollaan. :)

Asiaa olis vaikka kuin mutta nyt pakko mennä ja jatkaa toisella kertaa.

Marsa ja toukka 13+3

Synnytyksestä meillä ei varsinaiseti vielä ole ollut puhetta, mutta oletan miehen lähtevän matkaan. Olen siitä myös sitä mieltä, että se on miehen velvollisuus eikä siitä keskustella. Toisaalta luulen miehenkin pitävän mukana oloa itsestään selvänä. :D
Synnytysvalmennukseen en aio osallistua, koska on toinen synnytys. Edellisestä synnytysvalmennus kerrasta jäi niin negatiivinen kokemus, enkä juuri kokenut saaneeni siitä hyötyä. Olin tuolloin nuori yksin synnyttäjä ja kaikki muut ryhmässä "onnellisia omakotitalo perheitä" muutenkin varsinaisesta synnytyksestä ei sanaakaan mainittu, vaan keskityttiin lähinnä isien mahankasvun vertailuun. Joten jos miehillä on synnytyspelkoa, niin ehkä sen tyyppinen valmennus silloin olisi paikaillaan.
tömpsis Minulla myös hampaiden harjaus yököttää ja onkin ollut ainoa asia joka on saanut muutaman puklun aikaseksi tässä raskaudessa. Suun/nielun kurlaamista en vähään aikaan ole uskaltanut edes kokeilla.
Tuossa aiemmin oli puhetta liitoskivuista. Minulla on ollut aiemmassa ja nyt jo jonkin aikaa mahtavat liitoskivut ihan alkuraskaudesta saakka. Edellisellä kerralla minulla oli fysioterapiasta lainassa tukivyö, josta oli suuri apu. Mutta nyt niitä ei ollut saatavilla, enkä kaupoista mieleistäni löytänyt, joten ompelin paksusta trikoosta "tuubin" jonka asettelen lantiolle ja hyvin on toiminut!! :wave:

Äitiysvapaan aloituskesta. En vielä tiedä miten aloitan, varmaan sen 30päivää. Sehän ei siis ole 30 tai 50 vaan 30-50. Saa siis päättää mitä tahansa siltä väliltä. Ja mitä aiemmin aloittaa, loppuu myös aiemmin. Mä mielummin olen palkallisella saikulla ennen äippistä kuin sitten lopetan aiemmin ja tipun kotihoidontuelle... Se ero on kuitenkin aika huima.

Kuulin että munna hemppa on 124, selittäisikö osin tätä väsymystä, mulla kun normi on lähempänä 140. No onneksi tämä viikko on töiden osalta ohi, en kyllä enään yhtenäkään aamuna jaksaisi kellon soimista.

Ai niin, unohtui muut.. ;)
Synnytys/perhevalmennusta ei ole käytynä vaikka kaksi alsta jo onkin. Esikon kanssa oltiin menossa, mutta vain eka käynti ehdittiin käydä kun neiti jo syntyikin.

Mies synnytyksissä ollut molemmilla kerroilla innoissaan mukana ja niin myös tällä kertaa tulossa.

olikohan NYT kaikki ;)

Ja uusi viikkokin lähti käyntiin ja samalla käynnistyi toinen kolmannes (kai?) :D

Santtu ja Pikkunen

Viimeksi muokattu:
Äitiyslomasta Mä aloitan lomailun sen 50 päivää aikasemmin, jotta pääsen paremmille rahoille. :D Loppuuhan se sitten myös aiemmin, tosin sitten saan kuukauden verran isomman kotihoidontuen kun on tavallaan kuukauden pitempään kaksi alle kolmevuotiasta, jos tajuatte mitä meinaan. Huikean 35 euron tähden siis tämä... :p
Onko täällä muuten muita, jotka suunnittelee olevansa kotona lasten kanssa pitkään? Mun olisi tarkoitus olla ainakin siihen asti kun lapset menee kouluun, mikäli vaan talous antaa myöten ja mitään ihmeitä ei satu, elämästä kun ei koskaan tiedä.

Valmennuksesta Täällähän sitä ei saanut kuin sen kolme käyntiä esikoisen aikana ja niistäkin missasin työvuoron takia yhden ja sairastamisen takia toisen. Yhdessä olin ja koin sen kyllä kivaks tapahtumaksi. Ei niinkään anniltaan, mikä oli ihan nolla, kun ottaa huomioon että oon ollu työharjottelussa synnärillä pari kuukautta, mutta oli kiva nähdä muita odottajia. Sen takia harmitti hirveästi, kun en muihin tapaamisiin päässyt, kaipasin tuohon aikaan todella kovasti vertaistukea, omilla sen aikaisilla kavereilla kun ei vieläkään ole lapsia, vaikka mulla jo kolmas tulossa. Onhan niitä muutama mammakaveri tullut, mutta lisä ei olis pahaks. Ja nythän ei enää mihinkään tollasiin täällä edes saa/voi osallistua eli siis täällä ei vertaistukea uudelleen synnyttäjille ole tarjolla.

Kamalaa avautumista... :D Mutta hei, oon ollu viikon sisällä kun lapset on kuumeilleet ja nyt taidan tulla ite kipeeks. Mutta toisaalta, miehellä on sunnuntaina eka vapaa kuukauteen, jeee! Hauskaa viikonloppua!

Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

Olin 3 päivää sairauslomalla supistelujen takia, kävin labrassakin muttei löytynyt pissa-eikä emätintulehdusta, joka selittäis ne... Eli tilannetta seuraillaan. Phöh. Vein tänään s-lomatodistuksen työnantajan pöydälle ja siinä oli iso neuvolan leima ja syy: raskaus. Varhainen supistelu. Pomo kyllä luki sen (ihan varmasti) muttei tullut puhumaan minulle mitään koko päivänä... Mitähän siitä pitäisi tulkita? Tiesin kyllä että suhtautuminen on nihkeetä. No ei auta kun maanantaina mennä puhumaan sen kanssa.

Ä-lomasta Minä aloitan sen 50 vrk ennen laskettua, niin tein viime raskaudessakin. Oli niin ihanaa olla kotona, lueskella vauva-lehtiä ja keskittyä vaan mahan kasvattamiseen :heart: Ja kun pidän kesäloman ennen ä-lomaa niin jään pois töistä jo 20.6.!! ENÄÄ 3KK :O

Aion myös olla kotona siihen saakka kun lapsi täyttää 3-vuotta. Olin tytön kanssa, niin miksen seuraavankin. Mies itse siitä alkoi puhua ja sanoi että toivookin mun olevan kotona pitkään, ihana mies! Yllätin sen eilen kattelemassa netistä vauvojen vaunuja-ja rattaita :LOL: tyyppi pikkasen innoissaan, eipä silti niin minäkin!

innoM Mun miehellä on myös aikaisemmasta liitosta lapsia, pojat 7v. ja 13v. Pojat on meillä joka toinen vkonloppu ja lomilla. Tosi hienosti ottivat tän meidän yhteisen pikkuneidin vastaan, molemmat aivan hulluina paapoo sitä vieläkin nyt 3,5v:nä! Joko olette kertoneet vauvasta miehesi lapselle? :)

Nyt kauppaan ja pikaisesti kotiin katsomaan hauskoja kotivideoita :D Meidän perheen lemppari-ohjelma, jolle 3v:kin räkättää maha kippurassa!

miirikki ja pötsi 14+2

Yhteistyössä