SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *maaliskuu*

Näyttää tuo np-ultra tuovan hyvin vaihtelevia uutisia odottajille. Osa saa ihanan todisteen uuden elämän kehittymisestä ja toiset taas suru-uutisia päättyneestä elämänalusta. Kamalan jännittävää aikaa tämä raskausaika on kyllä. :hug: kaikille joko osanotosta tai jaetusta ilosta.

Hoitopöytää en ajatellut meille erikseen hommata. Kylppäriin ostetaan hoitoalusta ja sitten muuten hoidetaan hommat missä mitenkin. Ei oikein enää tähän asuntoon mahdu kamalasti uusia kalusteita ja toisaalta, meillä on jo makkkarissa tyhjää laatikkotilaa varattuna pikkuisille vaatteille, joten senkään puolesta ei tarvetta ole.

Liikkeitä aletaan jo täälläkin kovasti odottelemaan. Jotain muljumista tuolla välillä iltasella tuntuu, mutten kyllä pysty sanomaan, mitä tuo tuntemus on, joten odotellaan odotellaan. Ja ensimmäisen kanssahan tuohon voi vielä mennä jokunen viikko vielä.

Maha on sen verran kasvanut, että housuissa alkaa tuntua. Suurin osa mahtuu kyllä vielä hyvin päälle, mutta sitten saattavat alkaa päivän mittaa painaa ja tuntua epämiellyttäviltä. Toppahousuissa huomaa, kun siellä on alla muut housut, että alkaa napit herkästi poksumaan auki :whistle: Iltasella turvotus on melkoista kyllä, päiväsaikaan huomaa kireämmistä paidoista pientä turpeutta, muttei selvää vauvamahaa kyllä vielä.

Täällä käytiin tänään sokerirasituksessa. Meillä on isällä 2. tyypin diabetes ja miehen äidillä myös, joten tuosta syystä sitten tuonne jouduin menemään. Vähän kyllä arvelutti, miten siellä jaksaa syömättömänä olla, mutta yllättävän hyvä olo oli. Sen nesteen juomisen jälkeen jossain vaiheessa alkoi väsyttää aika tavalla, jos olisin penkille oikaissut, olisin varmasti ollut unessa, mutta yllättävän kivuttomasti homma siis sujui. Eikä se neste nyt kovin kummoisen makuista ollut, sellasta vähän makeaa vain. Nyt vain toivotaan, että arvoissa on kaikki ok. Yksi näytteen anto taas vähempänä. Yllättävän paljon tässä onkin saanut ravata antamassa verta sinne ja tänne.

Toissa iltana saatiin miehen kanssa pienet säikäytykset. Oltiin oltu tuolla petipuuhissa ja hetki sen jälkeen alkoi kohdussa tuntua viiltävää kipua noin 10sekunnin ajan. Sitten se loppui ja vielä hetken verran oli sellainen aran oloinen. Olin kyllä kuullut, että noita supistuksia saattaa seksin jälkeen tulla, mutten jotenkin näillä viikoilla osannut niitä vielä odotella. No sitten seuraavana päivänä soittoa neuvolaan, josta sanottiin kaiken kuulostavan täysin vaarattomalta ja aktin jälkeen normaalilta, no worries. Lähinnähän soittelin sen takia, että onko syytä ottaa rauhallisesti tai varoa jotenkin, mutta ilmeisesti ei sitten... Mies parka oli ihan paniikissa ja sanoi, ettei meidän hänen takiaan tarvii enää koko loppuraskauden aikana harrastaa mitään... :heart: mutta ei täällä nyt vielä siis ole syytä heittää kirvestä kaivoon :LOL:

heinäneito ja papunen 15+1
 
Mä olen vakuuttunut siitä, että kesällä olen sellainen valas ettei kukaan uskalla edes lähelle tulla! :D

Musta on hassua, kun masu on jo tiellä vaikka missä! Törmäsin sillä äijäänkin tossa eilen aamusta, kun yritin ohi mennä. Pyyhkäisin pöydältä kamat alas kevyesti vain kääntymällä ja eipä onnistu pienten ihmisten pukeminen ilman ähinää ja kurkottelua sylissä. Onneksi oma kuopus on jo niin iso, että pukee itse :LOL:
Mun käsille kun ei ole annettu sitä vartta kuin nimeksi niin minkäs teet... eikä mulla kyllä tätä muutakaan vartta ole kuin nipinnapin 150cm rajan yli päästen ;)

Nyt mä sain samperi soikoon vielä flunnssankin tähän ja meinaa muuten nestemäinen tuotos hakeutua väärään paikkaan, kun aivastan... no, eikös sitä sanota, että ympyrä sulkeutuu vielä jossakin vaiheessa ja ollaan päk tuu the vaipat taas... tosin mä en aio ihan vielä olla siinä pisteessä ;)
 
No en mäkään siitä valaasta kaus pääse, tavarat ja miehet saa täälläkin jo kyytiä :D Pitääkin kaivaa kakkosen viimesiä kuvia ja laittaa jossain vaiheessa näytille. Mulle ei meinaan mennyt oikeen mitkään housut jalkaan ja miehen suurimmatkin t-paidat alkoi olla tiukkia :D

Nyt oon yrittänyt takkia katella, kohta ei toppatakki enään ilmojen puolesta käy ja mun ohkasempi takki on tiukempi eikä taatusti mene päälle. On vaan tosi vaikeaa löytää fiksun näköistä vettä hylkivää takkia. Oon meinaan pk:ssa töissä ja ulkoilun takia takin olisi ola "säänmukainen" ;)

Niin ja täälläkin tämä aivastelu, pärskiminen ja yskiminen on antanut muistutuksen lantiopohjanlihasten tärkeydestä ja rakon tyhjänä pitämisestä ;)
 
Viimeksi muokattu:
Miuski00, kiitos :)

Santtu81, vau sullakin masu jo hyvässä kasvussa ;) Lisää kuvia kehiin!

Masukuvia oon ottanut 7+0 lähtien joka viikko :ashamed: Käytän samaa paitaa, niin pystyy paremmin seurailemaan masun kasvua :)

Harrastaako täällä joku seksiä miehen kanssa, vain miehen mieliksi? (lähinnä kyselen, kun näitäkin tapauksia on) :O Kyllä sitä myös on mielestäni naisenkin haluttava, että siinä jotain intoa on ja samaa mieltä on tuo oma mieskin :) No, meillä on kerrat harventuneet, mutta ei todellakaan loppuneet ;)

Kevääseen tarvisin kans takin! Vinkkejä/linkkejä tulemaan? :)

innoM + Pulla 15+0
 
Pahaa oloa on puskenut ja pitkästä aikaa pääsin vilkuilemaan miten muiden mahankasvatusprojektit.

Oman huonon historian jälkeen muiden menetykset tuntuu pahalle. Tosi paljon voimia kaikille. :hug:

Doppler Jonkun aikaa mietin sen hommaamista, mutta jos tämä lapsi on yhtään niin vilkas kuin isoveljensä, kohta alkaa tuntua ja näkyä monoa vatsassa niin paljon että loppuraskaudesta kiroan jokaista potkua kylkiluihin. Tuntuu ettei sille siis ole tarvetta kun kuitenkin alkuajat vain haluaisin tarkistella että sieltä syke vielä löytyy.

Mammavaatteet Viimeksi en tarvinnut äippähousuja ollenkaan, mutta nyt olen paisunut kuin pullataikina. Aika on sama kuin viimeksi, joten iso osa paidoista löytyy jo. Jotain siistejä työvaatteita kuitenkin pitää ostaa kun nyt työnkuva on hitusen aikaisempaa virallisempi. Tietoa mistä löytyy siistejä työvaatteita jotka ei huuda kirkuen vauvamahaa? Toki se näkyä saa, mutta ei sitä tarvitse liikoja korostaakaan (se varmaankorostuu ihan itsekseen :p )

Liitoskivuista joku kyseli. Ei onneksi vielä, mutta viime raskauden kanssa oli ihan urakalla. Ja hullun kun piti vielä treenata ihan loppuun saakkakoiran kanssa. Ensin tuntui että hyvinhän tässä voi juosta, mutta kun oli spurtannut lyhyehkön harjoitusradan niin sen jälkeen tiesi kyllä tehneensä... Suosittelen siis vakavasti ottamaan rauhallisesti vaikka hetkellisesti ei kipua olisikaan. Tai ainakin alkuun testailemaan ja kuuntelemaan omaa kroppaa ja sen sietokykyä.

Ikioma napa Niskapoimu oli tänään ja sen jäljiltä kotona ennen pahoinvointia ja siksi siis mahdollisuus istahtaa hetkeksi koneen ääreen. Kaikki näytti olevan ok, tosin vauva oli niin hullussa asennossa ettei tahtonut näyttää niskaansa edes pienen ravistelun jälkeen. Täti ultrasi ikuisuuden ja lopulta meinasin jo sanoa että eiköhän tämä jo riitä. Niin oli jalat väsynyt siinä tuolissa. Ensin etsittiin niskaa sisäkautta, sitten vatsan päältä ja sitten vielä sisäkautta. Lopulta kutakuinkin uin siinä geelissä. Verituloksia jäädään vielä odottelemaan.
Pahoinvointi jatkuu aina vaan, vaikka se maaginen 12 vko tuli jo täyteen. Ei lue tämä lapsi sen paremin kalenteria kuin esikoinenkaan. Silloin pahoinvointi meni viikolla yli maagisen rajan. Poika myös syntyi viikon yli la, joten nythän tässä lasketaan kuinka paljon yli la tämä menee. Ihan selvä kaava, eikö vaan :whistle:

Nyt kauppaan ja hakemaan poika kotiin. Hyvää mahan kasvatusta kaikille, nähdään taas kun saan ryövättyä hetken hyvää oloa omaan käyttöön.:wave:
 
Moikka kaikille!
En oo tänne vähään aikaan kirjotellu mutta oon kyllä teidän kirjotuksia käyny lueskelemassa... Esikoisen kanssa menee päivät niin vauhdilla ettei aina edes muista olevansa raskaana:D Tänään käytiin ultrassa ja kaikki oli pikkuisella hyvin:heart:Nämä tiedot voi päivittää la 24.9=)Itse olen 25v. ja kättärillä aijon synnyttää ja toinen siis tulossa=)Hyviä vointeja kaikille!
Suffi rv 11+6
 
Enpä ole minäkään kerennyt paljoa kirjoittelemaan. Olin mukavasti loman lopetuksen kunniaksi viime viikonlopun oksennustaudissa ja sitten alkuviikon työreissussa ja loppuviikko on muuten vaan töiden osalta ollut niin kiireinen, ettei ole kyllä riittänyt voimia enää netissä oleskeluun. Jotenkin sitä alkaa jo pikkuhiljaa toivomaan, että tuo työtilanne vähän rauhottuisi, kun joulun jälkeen on kyllä ollut sellaista haipakkaa, että huh.

On tosiaan tullut hyviä ja huonoja uutisia np-ultran seurauksena, :hug: molemmille.

Äitiysvaatteita ei mun varmaankaan tarvitse vielä aikoihin ostaa. Kaikki farkut ja legginssit mahtuvat erinomaisesti päälle, tosin aina työpäivän päätteeksi saattaa housut hieman kiristää, kun tuo turvotus on iltasella aika hurjaa. Mutta uskon selviäväni taas hyvin pitkään ilman äitiysvaatteita ja ostelen ennemmin noita "normivaatteita", joilla on käyttöä sitten raskauden jälkeenkin. Mullakin on hieman paino laskenut tässä raskauden aikana, mutta johtuu varmaankin siitä, että viime viikkoina olen taas innostunut oikein kunnolla liikunnasta.

Ihania masuja jo useammalla!

Liikkeitä
on edelleen tuntunut aina silloin tällöin, ja kyllähän se aika ihanaa on. :)

Mulla olisi ensi viikolla neuvolakin 8 viikon tauon jälkeen, varmaan sit pääsee ekaa kertaa kuuntelemaan sydänääniä.

Onko kuinka moni muuten kertonut jo töissä raskaudesta? Itse en ajatellut vielä ihan toviin kertoa, vasta 20+ viikoilla.

Raisu 14+5
 
Taas tulin lueskelemaan, muutamaan vielä vastauksia.

Hoitopöytä tulee meille takaisin. Esikoisen kasvettua niin isoksi että vaipanvaihto hoitui helpoimmin lattialla seisottamalla, hoitopöytä lähti veljen luo. Nyt sielläkin on muksu jo niin iso että saadaan se takaisin. Mallia Ikea. Se on sellainen hyllymallinen jossa on erikseen liitettävä hoitotaso. Tykkään siitä kun siihen saa hyllyille mukavasti kaikki hilavitkuttimet mitä vauvaa hoitaessa voi tarvita. Nyt meille ei mahdu vauvalle omaa vaatehyllykkyöä hoitopöydän viereen, joten luultavasti varastoin vaihtovaatteita hoitohyllykön jollekin hyllylle.

Turhin / tarpeellisin ostos Turhin on kyllä ehdottomasti vaipparoskis. Ei kylläkään ostos kun saatiin se Lastentarvikkeesta kaupan päälisinä. Mutta turha ihan varmasti. Se paketoi käytetyt vaipat näppärästi makkarapötköksi ja säiliön sai tyhjenettyä roskapussiin. Jos harkitset ostoa, älä osta. :D
Itkuhälytin oli meillä tarpeellinen. Esikoinen nukkui paljon pihalla ja minä otin tirsat samaan aikaan sisällä sohvalla. Ei olisi ollut mahdollista ilman itkuhälytintä.

Imetys Imetin esikoista vaihtelevalla menestyksellä niin että viimeisenä loppui yösyötöt vajaan vuoden ikäisenä. Puolivuotiaana loppui päiväimetykset. Ja apuruokiin turvauduttiin sitä mukaan kun ikää tuli vaadittu määrä.
Minusta tuo imetys on sellainen asia että siinä ei saa liikoja kuunnella muiden mielipiteitä. Jokainen menee oman tahtinsa mukaan. Turha stressaaminen imetyksestä saattaa jopa aiheuttaa sen ettei imetys onnistu ollenkaan.

Kesto-/kertavaipat Viimeksi oli vakaa aikomus käyttää kestoja. Mutta jotenkin se vauva-aika meni ihan sumussa ja kaikki oli uutta ja mutenkin ihmeellistä niin se vain jäi. Vaippa-ajan loppuvaiheessa yritin kestoilla, mutta silloin tuntui ettei ne vaipat oikein sopinut pojalle. Siis kokonsa puolesta. :D Nyt olisi taas vakaa aikomus kestoilla, mutta en ota stressiä edelleenkään. Yöt ja reissut menee joka tapauksessa kertakäyttöisillä.

Päivitystä Minulle voi päivittää synnäriksi Jorvin ja oloksi tytön.

Olikohan muuta... No, jos taas muutaman tunnin päästä :LOL:

Piipaa ja JoJo 12+2 (tai jotain)
 
Huh, mikä päivä ollut täällä tänään..Ensin itkin paniikista ja surusta ja sitten itkin helpotuksesta ja ilosta :D
Mulla on siis tänään kolmatta päivää tuntunut kohdun tietämillä vihlaisuja, jomotuksia, repäsyjä ja vaikka mitä ja eilen ja edellispäivänä pistin ne automaattisesti kohdun kasvun piikkiin. Varsinaista särkyä ei siis ole ollut, eikä mitään vuotoja, vaikka aika kovia vihlaisuja onkin välillä ollut. Sitten taas välillä ei ole ollut mitään tuntemuksia.
Tänään kuitenkin huomasin heti aamusta, että mulla on koko alavatsan seutu ja etenkin ihan siitä kohdun päältä vatsa ihan kosketusherkkä. Pelästyin sitä tietysti heti, mutta ajattelin aamupäivän, että jos kohtu on ottanut parin päivän ajan kasvuspurtteja niin ei se kai mikään ihme ole jos vähän aristaa sen kaiken vihlonnan jälkeen.
Jotenkin mulle sitten tuli iltapäivällä olo, että ei hemmetti, mitä jos kaikki ei olekkaan kunnossa ja onko tää jomotus ja aristus nyt oikeesti ihan normaalia!? Soitin sitten neuvolaan ja sain pyynnöstä heti ajan neuvolalääkärille tarkastukseen. Jouduin lähtemään töistä kesken kaiken sinne ja kun kerroin sitä mun pomolle niin itkin ihan hysteerisenä, siinä vaiheessa olin jo ihan varma, että on mennyt kesken, ei tämä ole normaalia. Tärisin ja pelkäsin ihan hulluna siellä lääkärin odotushuoneessa!! Lääkäri tutki kohdunsuun ja tunnusteli muutenkin ja totesi kaiken olevan kunnossa ja lopuksi vielä päätettiin etsiä sydänääniä, joita ei siis viikko sitten vielä löytynyt. Pienoisen etsimisen jälkeen ne löytyi kuin löytyivätkin!!! :heart: Ja voih, olin niin helpottunut, että itkuhan siinä tuli. Ihana tsukuttava syke sieltä löytyi! Onneksi lääkäri malttoi etsiä niitä pidempään kuin viikko sitten, muuten olisi jäänyt tosi epävarma olo! Se oli kyllä maailman ihanin ääni, kun tiesi pienen olevan kunnossa!
Niinpä nämä mun jomotusket ja muut ovat siis kipuja kohdun kasvusta ja koska kohtu on taaksepäin kallistunut niin saattaa kuulemma tehdä kasvaessaan kipeetä. Onneksi soitin sinne, ei tarvitse maanantaille asti olla epävarmana! :) Silloin meillä on siis np- ultra!

Onnea kaikille muillekin joilla on hyviä uutisia kerrottavana!! :heart:

Anteeksi omanapailu, mutta meni myöhäiseen tämä kirjoittaminen ja nyt on pakko mennä nukkumaan :ashamed:

Hyvää yötä!! :hug:

Helpottunut Vaniljainen :heart: 11+4
 
Tulin kesäkuisista kurkkimaan Vaniljaisen kuulumisia ja ihanaa, että kaikki on hyvin! On tässä kaikennäköisiä tuntemuksia ollut matkan varrella, mäkin aina ihan paniikissa :) Kohta sulla ylittyykin se maaginen 12 viikon raja :heart: Toivottavasti aristus menee pian ohi :hug: Laitathan mulle muru sitten sun np- ultran kuulumiset?

Lily & 25+0
 
Kertokaa, auttakee! Nyt toista päivää "vihloo"/särkee tuonne alaselkä/pakaraosastoon :( Epäilen iskiasta tai jotain sen tyyppistä, kun oireet ainakin viittaavat siihen vahvasti. Istuminen ei tee hyvää, eikä oikein makuulla olokaan tai ainakaan itsensä käänteleminen. Ei nyt tämä mitään tuskaa oo, mutta pelkään, että se vielä siksi muuttuu. Liikkunut olen (luin, että auttaa), mutta eikö tätä saa pois mitenkään vai kärsinkö tästä nyt sitten lopun ajan? : /

En tiedä, mutta aamulla masu näytti jotenkin vielä isommalta, kuin eilen :O :heart:

innoM + Pulla 15+1
 
innoM, oletko venyttänyt etureittä? Mulla se ainakin auttaa selkä/pakara kipuun. Laitan toisen jalan taakse ja painan lantiota eteen niin että etureisi venyy. Tosi helppo keino. Monestikin alaselän kivut johtuvat vastapuolen (eli etupuolen) lihaksista. Ja alaselän varsinkin etureiden yläosasta.

Mun äiti on kouluttautunut urheiluhirojaksi ja kertoi kakkosen raskauden aikan näistä. tolla venyttelyllä saa hyvin helpotusta. Kannattaa kokeilla :)

Mä olen muuten nyt päättänyt ettei mulla mitään ilmaa mahssa ole, kohdun kohdalla kun tuntuu muksahduksia varsinkin iltaisin ja näin koneella istuessa kun istun halkoihin nojaten maha kurtussa :) Mulla siis kone sohvapöydällä polvien korkeudella ja itse istun sohvalla.

-Santtu ja Pikkunen 11+0 Ja niin käynnistyi 12. viikko :D
 
Pitkän hiljaiseloni jälkeen päivitän kuulumiseni.
rvko 8:lla kävin yksityisellä ultrassa ja siellä pieni sydän sykki vastaten viikkojaan.
Raskaus sujunut pahoinvoinnin ja väsyn ja rintojen aristuksen kanssa suht nopeaan.

Kuitenkin eilen rvko 11 tuli täyteen alkoi se maaginen 12. siten että aloin vuotamaan kirkasta verta ja pieniä hyytymiä.
Tänä aamuna aikaisin alkoivat vatsakrampit ja ilmeisesti täydellinen keskenmeno.
Syysunelmani tuli siis 5h kramppien kanssa pois. Nyt pelkkää limaista verta enään.
Nt ultra ensiviikolle peruttu, samoin seuraava neuvola.
Käyn ensi viikolla tarkistuttamassa että kohtu on tyhjä.

Omasta menetyksestäni huolimatta toivotan teille toisille onnellista odotusta.
Minulla on pieni yksivuotiaani ja koululaiseni joita rutistelen lohdutukseksi
Voikaa hyvin!
 
Mädchen, voisko miulle laittaa vielä tonne etusivulle että 2. lapsi tulossa, sitten loppuu kinuaminen! :)

innoM, miulla kanssa samanlaista kipua, tuntuu just joltain iskiakselta, venytys auttaa mut osaa olla kyllä tosi kipee välillä :(

Miau 13+6? (villi veikkaus, en pysy yhtään kärryillä noissa viikoissa :LOL: )

Kseena ja muut uudet: :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Voi Tinke' :'( lämmin halaus sinulle ja jaksamisia!

Tervetuloa Kseena :flower: ja Miau! lista päivitetty ;)

Itse sain tänään hyviä uutisia veriseulasta, tulos oli normaali ja syitä lisätutkimuksiin ei ole. Sitä riskilukua eivät ilmoita normaalilukemissa.

M :heart: 13+0
 
Kirjoittelin eilen pitkät tarinat meidän ultrareissusta, mutta jonnekin hävisi koko teksti, kun kone jumeili. Uusi yritys siis. :)

Saimme eilen ultrassa oikein hyviä uutisia. Kovin eläväinen pikkukaveri masussa hengailee ja kaikki on niin kuin pitääkin. :heart:

Töissä kertomisesta sitten. Mä olen pomolle kertonut jo aikaisemmin, kun kehityskeskustelussa sattui hyvä sauma siihen. Tänään sitten "julkistin" asian töissä kertomalla meidän omalle tiimille. Muut saavat tietää sitten, kun jostain kuulevat tai muuten huomaavat. Mulla on kuitenkin jo mahaa tullut sen verran, ettei sitä enää saa vaatteilla peiteltyä. On helpompaa, kun ei tartte salailla. Kovin positiivisesti kaikki suhtautuivat. Kuulemma uutista oli jo odotettukin. Niillä on varmaan ollut joku vedonlyönti siellä menossa. :D

Liinukka 11+4
 
Täällä uusi syyskuinen odottaja :)
Laskettuaika olis 2.9, mut vahvasti epäilen että elokuussa jo synnytellään, ku kaikki kolme aiempaakin ovat etuajassa tulleet!! Eli neljäs lapsonen on tulossa :) Keski-suomen keskussairaalassa on tarkoitus synnyttää ja ikää minulla 23v, nämä tiedot saa siis päivittää tuonne etusivulle!!

Mulla nyt siis tasan rv 15! Ultrassa on käyty ja siellä pieni pyöriskeli terhakkaasti :heart:
Maha on kasvanut huimaa vauhtia ja painoaki oli viime neuvolassa kertyny jo ihan liikaa..:ashamed: Pahoinvointeja on kestänyt näille viikoille asti mut tosi paljo on nyt helpottanu onneksi!! Jaksaa taas lastenki kanssa touhuta :) Tässä tällanen pikanen kirjotus..

Anrika + "sepi" 15+0
 
Voi voi, taas lisää huonoja uutisia, :hug: kaikille jotka niitä joutuneet kuulemaan.

:wave: kaikille uusille!

Itsellä olis maanantaille NT-ultra, mietin vaan että tulisko sinne pyytää mies mukaan? Eikös nuo alakautta kuitenkin tehdä vielä tässä vaiheessa?

Tää on ollut sairaslomalla jo ikuisuuden ja taitaa jatkua vaan. Ensin meni selkä ja nyt pukkaa vuosisadan flunssaa :snotty:
ihmettelevät jo töissä varmasti, eivät nimittäin tiedä raskaudesta vielä..

maanantaita odotellen,

elmiju + murunen 11+1 :heart:
 
Tervehdys kaikille uusille! :wave:

Päätettiin tänään kertoa miehen lapsille vauvasta, koska niin moni jo asiasta tietää ja haluttiin, että lapset kuulee suoraan meiltä eikä kiertoteitä pitkin. 8-vuotiaan tytön ensimmäinen kommentti oli "Siis onko isi jo antanu sulle niitä siemeniä?". :LOL: Mutta kovin olivat innoissaan uudesta perheenjäsenestä. Hoitovuoroja jo jakoivat. :heart:
 

Yhteistyössä