SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *maaliskuu*

Liian paljon huonoja uutisia... :'( Paljon voimia jokaiselle. :hug:

Täällä siis edelleen odotellaan ylihuomista nt-ultraa ja täytyy kyllä myöntää, että nuo huonot uutiset pistää vielä enemmän epäilemään kaikkee.. : /

Hoitopöydistä on ainakin ollut puhetta ja täällä taidetaan sellainen hommata, tosin uskon että suht vähälle käytölle jää. Juuri tuo sama antiikkipetsattua pöytä kuin InnoM:llä on ollut haaveissa. =)

Rinnat ei enää ole niin hellänä kuin aikaisemmin. Vajaan viikon olleet jo vähemmän arat, niin että täytyny ihan kokeilla vieläkö ne aristaa. =) Jotenkin epäilyttää tuokin, kun oikeastaan ainoa kunnon oire ollut koko raskaudessa. Huoh, toisaalta odottaa ultraa todella, mutta toisaalta ei haluais millään kuulla sieltä niitä huonoja uutisia.. : / Vähän ristiriitainen fiilis.

Mutta keskiviikkona sitten lisää. Voikaa paksusti.. =)
Ja tervetuloa uusille!

Miranna- ja möykky 12+1
 
Huomenta :) Tulin vain pikaisesti poksumaan, 12+0 ja 13. RV käyntiin :) Nyt tarttis alkaa hillitsemään syömistä, alkaa tämä mamma muuten muistuttamaan muumia kesään lähestyessä :LOL: Rinnat edelleen arat, maha nippailee välillä, mutta lienee edelleen normaalia. Mahallaan nukkuminen ei enää lainkaan käy, mutta jahka uusi asento on löytynyt, saa onneksi yönsä nukuttua jollei tartte vessaan herätä...

myy73, tervetuloa joukkoon!
Kaikille nt-ultraa odottaville, tsemppiä kovasti!
 
Noppispoppis osan ottoni ja jakselemisia sinne!!!!:hug:

Ai saako ton istukan sijainnin tietää nt-ultrassa,meille ei sanonu mitää ja olen nyt miettiny sitä,ku sehän vaikuttaa siihenkin miten liikkeet tuntuu...pitänee kysyy sit rakenneultrassa...

InnoM hyvä että alkaa ruokahalut palailemaan!! =)

Hoitopöytä on jo valmiina,edelleen kaverilla lainassa alaosassa lipasto missä 3 laatikkoa 1 avoin ”tila” ja ylös tulee sit pöytä..

Myy73 tervetuloa joukkoon!

(.) Veriseulanki tulokset tulivat eilen ja olivat normaalit että kaikki pitäisi olla hyvin.
Lähden käymään pyörällä neuvolassa mutkan,mittauttamassa hempan;päätä särkeny ja väsyttää niin hirveesti ...tarkistetaan nyt onko laskenu ja jos ei niin sit mun on päästävä hierontaan!!!!:Djälkimmäinen olisi kivempaa..
Syömistä pitäis alkaa täälläkin hieman kattoon,ei tarvi todellakaan kahen eestä syödä,mitä mä en kyllä ole tehnytkään ja säännöllisesti syön parin-kolmen tunnin välein.mutta välillä tahtoo tulla syötyä ei niin terveellistä vaikka herkkupv on vain kerran viikossa..mutta jos murehtis noita painoasioita sitte raskauden jälkeen =)

 
JiiMii kurkkaas se istukan sijainti sun neuvolakortista, pitäisi lukea siinä muiden ultratietojen kanssa.

Täällä ei olossa muutosta, kipeenä siis edelleen. Viime yksi unohdin laittaa topin ja on kyllä rinnat kipeemmät kun on ilman nukkunut.

Niin ja Tervetuloa Myy!!

-Santtu ja Pikkunen 10+4
 
Istukan paikalla ei kuulemma ole merkitystä alkuraskaudessa. Mullakin se oli kuulemma kohdunsuun päällä osittain, takaseinämässä. Nousee sieltä ylöspäin yleensä kaikilla. Se tosiaan jos on etuseinämäsä voi hankaloittaa äänien kuulemisen dopplerilla tai liikkeiden tuntemisen.
 
Miranna-, hyvä valinta ;)

Ei täälläkään sanottu istukan paikkaa, enkä sitä osannut edes kysyä. Eipä tuntunut kovin tärkeeltä tiedolta, eikä se lue neuvolakortissa. Liikkeet tuntuu sitten, kun tuntuu :)

Häh, mulla on paino pudonnut taas kilon! :O Nyt siis noin 6kg olisi lähtenyt tämän rv 15 aikana. Eikös sen kohta pitäis jo alkaa nousemaan? :confused:

Tsemppiä kaikille ultraan menijöille! :) Hyvin ne menee!

Kyllä täälläkin (tai minä jännään, ei mies :D ) jännätään vähän tuota tulevaa ens viikon ultraa (kystan ja pikkuisen tsekkaus). Lähinnä tämä napanuoran (normaaleissa mitoissa) turvotus mietityttää, jos se ei olekkaan lähtenyt pois (havaittiin siis 12+0), niin mitäs sitten tapahtuu jne.

innoM + Pulla 14+5
 
Ei lue kortissa sijaintia,tsekkasin esikoisen aikaisen kortin ja siinä kyllä luki.. olisin vain halunnu tietää miten nyt ku esikoisesta oli edessä : /

Neuvolassa mutkin käyty,pissa ok,hemog. 144!!3vk sitte oli 133, sanoin et alhainen verenpaine mulla normaalia,noh verenpainetta mittas ja sano sit et hän yrittää uudelleen ku ei saa edes sataa,sanoin et ihan normaalia mulla,kattos aikaisemman raskauden arvoja ja sano et no niinpä näyttää,kerran päästy vaan 110... no toisen mittauksen tulos oli kuulema hieman parempi 98/52.Sanoi et melkee hän suosittelee mulle salmiakkia :D mutta ei suosittele mahd. turvotuksen jne takia... sano kuite et hyvä ostaa taskuun aski,kävinpä sitte heti kaupassa :D
Nyt pyttipaanun tekoon ennen ku nälkä oikeen yllättää ja mies tulee kotiin,ehin ottaa viel ruokalevon ennen töihin menoa :)
 
Voipi muuten olla että merkkaavat istukan paikan neuvolakorttiin vasta rakenneultrassa, jolloin istukka on löytänyt jo oman paikkansa.

Mies oli tänään kuopuksen kanssa neuvolassa niin aiemmat kortit ovat hällä mukana (kahden ekan äitiys- ja lastenneuvolakortit on samassa "kansiossa")

-Santtu
 
jeeni
JiiMii82 Multa kysy, kun hemoglobiini oli 137, että oonko juonu tarpeeksi. mielestäni kyllä olin, mutta aamulla tuo mitattiin ja öisin on aina järkyttävä jano. neuvolatäti sano, että saattaa joskus johtua korkea hemoglobiini kuivumisesta/nestehukasta. Mutta mulla on muutenkin tollasia arvoja, että en tiedä mitä se siitä niin riemastu. Ei mielestäni edes älyttömän korkea. Mutta siis asia oli, että oletko huomannut johtuuko sulla hemoglobiinin nousu vuorokauden ajasta tai siitä paljonko olet juonut?

Istukasta Täällä edessä, kertoivat sen nt-ultrassa kun näki jo silloin mihin on tulossa. kortissa ei kuitenkaan merkintää. siitä huolimatta tunnen kyllä välillä jo nyt masussa tuntemuksia, jotka tulkitsen liikkeiksi. näin erityisesti iltaisin tai jos sattuu yöllä heräämään niin tuntee paremmin. päivällä ei huomaa. ja ensimmäinen kyseessä, että liekö sitten vaan herkempi tunto tuolla mahassa? päälle päin ei kyllä liikkeitä tunne ja sydänäänistä en tiedä, kun ei ole vielä kertaakaan dopplerilla kuunneltu.

jeeni ja tyyppi 14+0
 
Hemoglobiinista, siis 137 ei ole ede mikään korkea. Naisen hemoglobiinin viitearvo on 117-155, joten tuo on täysin normaali hb.
Itsellä on aina ollut 133-144 välissä, ja todettu sen ainoastaan olevan hyvä, jota se onkin. Ja ihan eri aikoina päivästä sitä on mittailtu eikä tuon suuremmin ole heitellyt. Joten nou hätä :)
 
Mutkin voi poistaa listalta, tänään todettu ultrassa ettei pieni jaksanut kasvaa, oli kuollut jo muutama viikko sitten...
Kauhea suru, ensimmäinen keskenmeno ja tyhjä olo, huomenna sitten tyhjennykseen. Ehkä näin oli vain tarkoitus käydä.

Paljon tsemppiä kaikille teille, toivottavasti olin viimeinen surullisten uutisten tuoja!
 
Osanottoni poistuneille :/

Tänään itsellä oli lääkärineuvola.. Eka neuvolassa kurkittiin jo ultralla ja pieni ihmisen alku siel köllötteli.. ja yhähän hän siellä matkassa oli mukana hyvissä voimissaan. Kovin oli vaikea tapaus mittailtavaksi, ei millään kääntänyt takamust niin että olis reiden pituutta saanut mitattua.
Laskettua aika nyt muuttuu - mennään sit neuvolan laskureiden mukaan... eli saa vaihtaa lasketuksiajaksi 13.9.
No voi odottaa et voi synnytys mennä lähemmäks laskettua tuolla ajalla, kun ovulaation mukaan ois neljä päviää myöhempi laskettuaika - mut lekurit luottaa vaan noihin omiin laitteisiin ja mittoihin..

Nyt odotellaanki sit vaan aikaa äippäpolille... rd-seurantaa taas pukkaa..
nyt kohta nukkumaan ja huomenna ajeleen isovanhempien luo.. katsotaan joko joku kehtaa kysyy ootetaanko meil taas :D kukaan lähipiirist ei viel tiedä enkä ajatellu kertookaan jos ei joku kysy suoraan :D
 
Perhana! Hain sitten heti sen dopplerin ja johan sitä piti testata. Varmaan puoli tuntia hain ja ainoastaan oman sykkeeni löysin. Millä viikoilla ja missä kohtaa olette saaneet sykkeen kuulumaan?
Juuri torstaina ultrassa kuului ja näkyi 171 syke, mutta nyt en sitten kuullut mitään. Toki ultrayksikön laitteet on paremmat, mutta anyway...Olishan se pitänyt arvata, että stressi tuon laitteen kanssa vaan saadaan aikaan....
 
Liian monet ovat saaneet huonoja uutisia, osanottoni ja kovasti voimia teille :hug: Pitäisi muistaa itse olla valittamatta vaikka huono olo vaivaakin... :ashamed: Ylihuomenna np-ultra.

Jospa ensi kerralla jaksaisi kirjoitella pidempään, jätettiin esikoiselta tutti pois (ikää 1v 8kk) sunnuntaina ja nyt on sitten unet kovin levottomia. Eli tämä mamma painuu petiin. Öitä!
 
pikaisesti kuulumisia:


Tänään sitte käytiin ultrassa. Kaikki oli hyvin pikkuisella. Niskaturvotustakin oli vain 0,7mm =)
laskettu aika pysyy nyt tuona kuin tossa etusivulla on. Pää-perä mitta pikkuisella oli 4,3cm. Hurjasti on kasvanu.
Oli kyllä iso helpotus kun näki että kaikki oli kunnossa ja pikkuinen heilu siellä hurjasti :D

Tänään vähän lyhyempi teksti =)
Nyt nukkumaa.
 
Jeeni niin siis täti ihmetteli tuota verenpainetta ku oli niin alhainen ettei yläpainekaan mene yli sadan,mut niin on monella muullakin eli se vaan nyt mulla on muutenki alhainen ja ei se tosta hempasta mitää sanonu,muuta ku et hyvä on!ja mulla on kans normi hemppa 130-145 =) esikoista odottaessa laski rv20 paikkeilla 120 ja sit aloitin raudat...

Santtu niin joo voihan se olla et merkkaavat sen tosiaan vasta sitten...

Zophie hyvä doppleri on ja halvalla olet kyllä saanut!!=)

Mammaz voimia!!! :hug:ihan hirveästi nyt noita huonoja uutisia,ei yhtään kivaa:'(

On muute Muutaman päivän ajan tuntunut pieniä hentoja liikeitä vatsassa =) ihanaa,ei tarvitse enää ainakaan kuukausia odottaa,esikoisesta tunsin ensimmäiset rv16+,eilen tuon asian tarkistin vanhasta raskauskalenterista =),muistaakseni se oli toi 16+,en jaksa nyt lähtee kattoo :D
mites muute teillä muilla tuntuuko kohtu kuinka paljon kun makaatte selällänne?
Tuntuu vaan välillä kun selälleen menee ettei mul mitää mahaa ole,läskit ne on mitkä tohon eteen pukkaa :D
 
Zophie kyllä mä kuulin tuolla samanlaisella rv10+,aika alhaalta kuuluu...eipä kyllä ole sen jälkeen paljoa tarvinu ku laittaa vatsalle laite niin heti kuuluu ku nyt tietää kohdankin...oliskos patterit vanhat??sekin kuulema voi vaikuttaa...

*muoks*niin ja aika isolle kannattaa laittaa niin kuulee paremmin!!
 

Yhteistyössä