Todella harmi että on tullut niin paljon huonoja uutisia
Oikein paljon voimia ja halauksia sellaisia saaneille :hug:
Myy73: Tervetuloa mukaan!
Zophie: Älä hätäile niistä sydänäänistä! Mulla alkoi kuulumaan kotidopplerilla rv9+ MUTTA en ole kuullut tähän päivään asti vauvan sydäntä koskaan iltaisin. Aamuisin kuuluu kaikista parhaiten, silloin olen löytänyt sydänäänet joka kerta. Päivällä en ole edes tainnut koskaan yrittää tai en ainakaan muista. En tiedä mistä tuo johtuu, illalla vaan kuulen mun oman sydämen sykkeen todella hyvin ja kaikenlaisia ruuansulatusääniä(?), ehkä se on siitä että maha on täynnä. Välillä ärsyttää jos illalla satun kuuntelemaan enkä kuule vauvan sydänääniä mutta kuuntelen sitten seuraavana aamuna ja tähän mennessä ne on aina sitten kuulunut. Pitää kysyä np-ultrassa missä kohtaa istukka on...voisko sekin vaimentaa noita ääniä. Ja yleensä kun rupeen kuuntelemaan vauvan sydänääniä niin vauva aika nopeesti lähtee lipettiin ja pitää ettiä uudestaan. Meillä esikoinen oli samanlainen, se lähti aina äkkiä pois dopplerin alta ja myöhemmin mojautteli aina antureita kun otettiin sydänkäyrää ja supparikäyrää (kuului rutiinitarkastuksiin mulla joka viikko, myöhemmin jopa päivittäin koska kohdunkaula alkoi lyhenemään...).
Kannattaa kokeilla kuunnella eri aikaa päivällä...ehkä silläkin voi olla jotain vaikutusta niinkuin mun tapauksessa.
Ja mie saan sydänäänet paremmin kuulumaan kun laitan runsaasti ultrageeliä.
Hoitopöytä meillä on edelleen 2-v pojalle ja se on ollut kovassa käytössä ja tosi hyödyllinen! Vaihdetaan siinä edelleenkin esikoisen vaipat ja puetaan se. Tosin toivon että se oppis käymään potalle ennenkuin vauva syntyy, mut saas nähdä.
Mitäköhän muuta...Mulla on perjantaina sitten np-ultra! Toivottavasti kaikki on hyvin! Sen jälkeen lähdetäänkin sitten pienelle viikonloppureissulle kun miehellä on pe vapaata=) Lähdetään vähän lämpimään, vaikka täällä ylhäälläkin on ollut nyt päivisin lähemmäs kymmenen astetta. Mut katottiin että sinne mihin mennään on luvattu 17 astetta joten se on meille kun kesä! Toivon vaan ettei esikoinen tule kipeemmäksi, sillä on nyt yskä.
Mulla on pahoinvointi loppunut melkeestään kokonaan. Eilen tosin tuli yhtäkkiä sellanen olo että kohta pitää oksentaa. Olin anopin ja esikoisen kanssa kävelemässä kun se olo iski. Piti vähän hengitellä syvään ja sitten kohta se paha olo vaihtuikin karmeaksi näläksi...Auttoi kyllä kun sain syödä mahan täyteen. Muutenkin on paljon pirteempi olo, tosin illalla olen aika naatti ja edelleenkin alkaa paleltamaan ihan kauheasti kun väsyttää. Päänsärkyä mulla on ollut ja voi että se on inhottavaa! Eilen taisi olla pieni migreenikin, tosin en ole varma oliko se kohtaus vai ei. Kävin toissapäivänä osteopaatilla ja se taas manipuloi niskoja ja kallonpohjaa sillä lailla että oli kyllä olo sen jälkeen. Ehkä se laukaisi tuon oudon migreenin, toisaalta ois hyvä jos terapia sais migreenit noin miedoiksi ettei näköhäiriötä paljoo olisi ja kipukin pysyisi aisoissa eikä kohtaus olisi kovin pitkä.
Ja nyt siivoomaan, poika on tänään tarhassa!
Casanna 12+3