SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *huhtikuu*

Alkuperäinen kirjoittaja Mädchen;23501698:
innoM: Mulla kans lyhdyt sammuu viikolla paljon aikaisemmin kuin ennen. Viikonloppuisin tulee nukuttua enemmän ja siten jaksan valvoa "jopa" puolille öin =)
Ja mitä noihin mustiin karvoihin tulee, niin taidat poikaa odottaa ;) Mulla myös esikoisen odotuksessa iski mutanttikarvat mahaan ja siinä ovat edelleen :headwall: Eivät siis kadonneet raskauden jälkeen, vaikka toivoinkin. Pinseteillä riittää töitä :p
No, meillehän jo veikattiin sukupuolta rv 16 ultrassa, mutta mä en silti jaksa uskoa noihin "karvoja=poika" juttuihin :D Googlettelin, niin moni saanut tyttöjäkin, vaikka masusta kasvaa karvoja ;) Enkä mä niitä kyllä ala pinseteillä nyppimään :D

Sedna, todella kurjaa :( :hug: Voimia kovasti!

Äitiyshousuista voi käydä pätkäisemässä ompelijalla lahkeita, ihan yhtälailla, kuin muistakin housuista :) Jos ei siis ite osaa. Mun äitiyshousuissa on resorit lahkeissa, joten ei haittaa, vaikka olisi vähän pitkiä.

Ainiin, meillä on jo pinnasänkykin tuon hoitopöydän lisäksi hankittuna :) Pinnasängyksi tuli ihana pähkinän värinen Brio Moon Lux :) Laitaa saa siis laskettua, otettua pois ja pohjan kolmeen korkeuteen. No, nyt on sekin sitten jo valmiina! :)

innoM + Pulla 18+3
 
Täällä ei sitten tarvinutkaan jännittää, miten sitä jaksaa juhlia. Aloin nimittäin oksentamaan perjantai-iltana juuri, kun oltiin kotiin päin ajelemassa, kun oli koira viety hoitoon. Sitä sitten jatkui kotona sen illan ja seuraavan aamun. Ja sitten onneksi helpotti. Vetohan nyt oli ihan pois koko eilisen päivän ja illaks nosti vähän lämpöäkin :/ Onneksi ei sen kauempaa tuo oksentaminen kestänyt, koska tostakin tuli jo tosi heikko olo... :x

Vähän tietysti taas mietitytti, miten tauti vaikutti pikkuiseen, mutta onneksi tänään on tuntunu hyvinkin vilkkaasti liikkeitä mahassa, joten hyvin siellä tunnutaan voivan. Näin paljon ei itseasiassa ole vielä tuntunutkaan noita pikkuisia tumpsahduksia :heart:

Ja joku kyseli pesänrakennusviestistä. Täällä on selvästi ollut ilmassa sisustusvimmaa. Kaikenlaisia lehtiä on tullu osteltua ihan mielettömästi ja kukkiaki oli pakko näin kevään kunniaksi ostaa väriä tuomaan. Tosin tää on ihan joka keväinen ilmiö, en tiedä onko raskaudella tekemistä asian kanssa...

Heinäneito ja papunen 18+4
 
Täällä päin oltu enemmän luekelu linjalla, ei oo oikeen ehtiny kirjottelee aika vaan menee. meillä kans tosiaan koko perhe poti vatsa tautia alkoi viikko sitten ja ajtkui sinne torstaihin.

poksuttiinki eilen eli 15+0 puoli väli jo kuukauden päästä ajatella.

NIIN kuinkas moni on jo täällä joutunu/saanut vaihtaa mamma jousuihin ?? Ja millä viikoilla noin aloit käyttää mamma hoúsuja ?? mie nimittäin oon nyt jo pikku hiljaa huomannu että mukavampi liikuskella näissä mamma housuissa kun tavan farkuissa.

millaista raskaus ajan liikuntaa harrastelette? mie en oikeen muuta ku mitä nyt aina kävelen mutta sekin tuppaa pahasti aina jäämään jonnekki taka alalle ei vaan tuu lähettyy.. onneksi ei oo viel paino noussu paljoo ainakaa terkkarin mielestä.

niin Kävin neuvolassa ja siellä kaikki ok verenpaineet normaalin hb 119 ja syön sit rautaa..
paino noussu 7viikkoon 2kg mutta herkutellu oon ihan liikaakin..

mutta tässäpä nää kuulumiset nyt sit sohvalle makoilee

kaneli ja pieni 15+1
 
Sunnuntaita!

Ihanan keväinen ilma ja ku vielä tuo flunssa on taaksejäänyttä elämää.. kopkop...

Kävin tuossa aamusella kirpparilla jaois kyllä tehny mieli ostaa kaikkia vauvan vaatteita,muttei uskaltanu,ku ei tiiä kumpi tulossa. Sitte kesämmällä uudestaan ku on rakenneultrassa käyty ja tietää ,toivottavasti,sukupuolen...

Kaneli kyseli mammavaatteista ja liikunnasta, ensinnäki mammavaatteita en vielä osaa käyttää,farkkulegginssit menee vielä kauan ja liikuntaa edelleen juoksen(just tein 12km:n lenkin) ,kävelen,lihaskuntoa jne.. hiihto jäi,ku ilmat lauhtu ja kuntosalille ku sais ittemi roudattua niin se ois huippu...

Kuopus on nyt opetettu omaan huoneeseen isosiskon kaveriksi,mutta aina se yöllä kipittää äipän ja iskän väliin

Olo hyvä,ei juuri pahoinvointia ja väsymystäkään.

Osanotto sednan perheelle,voimia...

Pai ja Luna-Uuno 14+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Liikunnasta: Käyn zumbassa kerran viikossa ja lenkkeilen, välillä koiran kanssa, välillä yksin. Zumbassa olen paljon rauhoittanut menoa, joten hyvin olen jaksanut, vielä ainakin... Kyselin jo aiemmin muita zumbaajia, mutta sillon ei kukaan sanonut käyvänsä?

Pakkastyttö 16+4 kai :)
 
Sedna :'( Olen pahoillani, itku pääsi kun luin uutisesi...

Mulla on todellakin joku siivous/sisustusvimma päällä! Luulen että se on ihan vaan tätä kevättä mikä sen tekee :) Kellarista haettiin tytön vauva-aikaset vaatteet ja laitoin lipastoon odottamaan jo kaikki unisex-vaatteet ja tarvikkeet! Kevät matto tuli ostettua ja laitettua karvalanka-talvimatto pois ja Iittala outletistä lähti 100€ mukaan vaaleanpunaisia astioita ja kivi-tuikkulyhtyjä. Kukkiinkin vaihdoin mullat ja sitä rataa, kohta saakin tytön kanssa istutella rai-ruohot!! Parveke olkoon sit seuraava projekti, kädet syyhyää jo ruukkunarsissien perään :D

Onko muilla mieli herkässä? Mulla ei viime raskaudessa ollut, ja tää tuli nyt ihan puun takaa!!! Siis eilen illalla katsottiin Sinkuelämää 1 -leffaa ja mä niiskutin yli puolet siitä, kun oli niin surullista ettei häitä tullutkaan ja kun Carrie oli niin surkeena! Ja tänään aamulla kun luin tuon Sednan-jutun niin kyyneleet vaan virtasi, mieskin kattoi ihan ihmeissään, tuli paijailemaan ja sanoi ettei mun varmaan kannattais lukea näitä juttuja, heh. Taitaa todenteolla nyt hormonit jyllätä? Mä kun en yleensä itke oikein koskaan, varsinkaan mitään elokuvia ym. enkä ole masentunut tai apea muuten, ihan hassua.

Mä löysin kirppikseltä eilen ihania vauvan-vaatteita; ompun vihreät ja tummemman vihreät velourhousut kokoa 62 ja ihanan uusretron vauvan myssyn, sekin iloisen värinen oranssi-ruskea. Itelleni löysin H&m harmaat tosi siistikuntoiset lökö-verkkarit ja mustan siistin pidemmän tunika-mallisen paitapuseron. Niin ja 3v. pinsessalle ostin pieni merenneito 2 -ja Walle -dvd:t. Kivaa kun joskus löytää jotain ja vieläpä halvalla! Mulla on itsellä pöytä siellä ja huomenna tarttis mennä tyhjentämään ja hakemaan rahat, kauppa on käynyt hienosti eli toivoskelen sieltä mukavaa tiliä :whistle:

Mulla on tiistaina sokerirasitus, hiukan jännittää...on tullut herkuteltua ihan liikaa: eilen irtokarkkeja, tänään hillomunkki ja pizzaa :ashamed: Ei mulla varsinaisesti ole mielitekoja, mutta ennemminkin "inhokkeja" eli ei maistu kauheesti perus kotiruoka, lämmin ruoka yleensäkään, ja olenkin syönyt töissä lähinnä voileipiä ja viiliä tai rahkaa tms. En kyllä yhtään tiedä onko paino noussut kuinka paljon, kun ei meillä ole vaakaa ja neuvolassa tää väli on tosi pitkä (eka kerta rvkolla 10 ja toka rvkolla 22!) Maha kyllä on ottanut jonkun spurtin ja joka päivä tulee noita venymiskipuja-ja vihlaisuja...

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

miirikki ja pötsi 16 + 4
 
Heippis :wave:

Kuulin tuossa mielenkiintoisen teorian, minkä muutama kaveri mielellään allekirjoittaa... Eli liittyen karvoihin ja niiden kasvuun... Tyttöä odottaessa karvojen kasvu hidastuisi ja poikaa odottaessa kiihtyisi, tämä johtuisi hormooneista mitä vauva meihin jakaa... Itsellä vankka tyttö olo ollut alusta asti ja tämän teorian ja lääkäri ei niin varman katselmuksen mukaan olo olisi paikkaansa pitävä... Tiedä sitten onhan niitä hullumpiakin kuullut :D

Oman navan tuijotusta... Meillä on siis kärsitty eri pahoista liitoskivuista ja osin myös supistuksista... Kaikki on vauvalla hyvin ja vauhtia masussa riittää, henkisellä sairaslomalla ollaan kun olen työtön... vaikeaa olla vain tekemättä mitään, kun kotona häärää energinen eskarilainen ja kolme koiraa... Herra 11v on kyllä ollut ajoittain suureksi avuksi :heart:
Päivän työt hoituvat pikku hiljaa ja viiveellä, mutta onneksi apujakin löytyy jos hätä tulee... Viikoista ihan sekasin, kun on kärsitty kaksi oksetautia ja korkea kuume, mutta taitaapi olla nyt tänään 17+0 :heart:

Keväisin ja sateisin terveisin Hipsunen ja vuokralainen :heart:
 
Sedna Suuren suuri osanotto :( :hug:


Enpä ole paljon kerennyt kirjottelemaan hetkeen..
Ens viikolla pitäis tulla doppleri ja geeli.. jos sais mielenrauhan sitten..
Olis vielä 3 viikkoa rakenneultraan ja sitä odottelen kovasti.. sukupuolta kun aijotaan kysyä :)

Kuinka monella uudelleen synnyttäjällä tuntuneet jo liikkeet? itse en tunne vieläkään tai enään tai jotain esikoisesta tunsin rv 18-19

O&O + pikkuinen 17+1
 
Täällä vaihettu äippähousuihin jo muutama viikko sitten. Omat vaan ei yhtenä aamuna mennyt enään jalkaan vaan napin ja reijän väliin jäi useampi sentti :D

Kyselyä Helsinkiläisille: Oletteko saaneet neuvolasta lappua odottaville äideille suunnattuun fysioterapiaan/Oletteko menossa?
Mä sain lapun silloin ekassa neuvolassa ja oari viikkoa sitten varasin paikan toukokuun ryhmästä Malmin sairaalalle :)

Mä alan tulla hulluksin noiden äippävaate etsintöjen kanssa!! No kovin monessa paikassa ei varmaan viellä kesävaatteita pahemmin ole, mutta musta alkaa tuntua siltä, että kuljen eksän jossian säkissä kun löytyy vaan paitoja muttei capreja/sorteseja :( Montaa kymppiä en halua maksaa kun en tule niitä sitten tarviimaan kesän jälkeen. Ennen löysin hyviä H&M/Lindex/KappAhll -sektorilta, mutta nyt ei äippävaatteita tunnu olevan nosita kun H&M ja ne on jotenkin hassun mallisia (oon kokeillut jo muutamia kun tilasin). Polarn O. Pyretillä on kans, kattelin jo netisät paria hametaa, täytyis käydä myymälässä tutustumassa tarkemmin. ihan halpoja nekään ei ole, mutta halvempia kuin äitiysvaateliikkeiden. Tilaamaankaan ei jaksais alkaa...

Huoh... Tulis nyt edes kevät niin pääsisi nosita toppahousuista eroon... Niisäkin pitää olla jo nappi auki. Kakkosen odotusaikaan ostin vedenpitävät kuorihousut kokoa XXL niin menevät hyvin päälle pitkän aikaa :D

Santtu ja Pikkutirriäinen 14+2
 
Räpä: Ymmärrän todella hyvin nuo ristiriitaiset tunteet...Kun esikoista odottaessa alkoi supistella en tiennyt mitä olisin tehnyt. En tiedä mitä esimieheni olisi tuumannut tilanteeseen, mutta itse olin jotenkin ihan pihalla. Mun teki tosi paljon mieli olla töissä ja koska supistukset ei alussa tehneet mitään kohdunkaulalla en saanut mitään kieltoakaan lääkäreiltä-silti mietitytti kun niitä suppareita oli todella paljon. Mä en vaan osannut jäädä töistä pois...Ennenkun oli pakko:( Tein kylläkin vain 3 päivää viikossa mutta sekin oli jo jossain vaiheessa liikaa. Mulla se kohdunkaulan lyheneminen alkoi ihan yhtäkkiä, ensin supparit ei tosiaan aiheuttaneet mitään-olin tosin tarkassa seurannassa ja kävin kontrolleissa kerran viikossa-ja yhtäkkiä sitten tuli äkkilähtö jo sairaalaan. Ehkä ois auttanut jos olisin alkanut hölläämään vielä enemmän aikaisemmin, tai sitten ei. Kannattaa kuitenkin yrittää kuunnella omaa kehoa ja esimiehen sanomisilla ei ole mitään väliä, tärkeintä on sun ja vauvan terveys :)

Mulla on ollut nyt muutaman päivän ajan välillä aika kovaa painetta tuolla alapäässä. Pelottaa mitä tuleman pitää...Mun kohtu roikkuu oikeesti niin alhaalla ja lantiopohjanlihakset on tosi huonossa kunnossa. Suppareita ei ole ollut sen kummemmin, välillä kuitenkin jotain kiristelyjä ja puristeluja ja ajattelen sitten että ehkä tunnen supistukset huonommin kun tuo kohtu tosiaan on ihan alhaalla. En oikein tiiä kuinka paljon uskallan enää liikkua. Jos tämä olotila jatkuu niin pitää varmaan ensi viikolla mennä tarkistuttamaan kohdunkaulan tilanne. Nyt oon kävellyt muutaman kerran viikossa tunnin lenkkejä, muu liikunta on jäänyt. Uimassakaan en ole käynyt mutta siellä kyllä pitää alkaa taas käymään. Pojan kanssa käyn uimakoulussa ja siellä tulee kyllä siinä samalla liikuttua jonkun verran. Eilen paineentunteeseen helpotti se, että sain käytyä punnertamassa isomman hädän pönttöön-tuntuu että täällä alkaa olemaan ummetusta jonkun verran. Ehkä sekin lisää paineentunnetta. Katsellaan nyt, välillä mut valtaa kamala pelko siitä että mun kohdunsuu ei pidäkkään kun vauvalle tulee lisää painoa:'(

Sydämen muljahteluja on edelleenkin, tosin ei enää kai niin paljoa kuin aikaisemmin...

Mieli ei oo niin herkässä kuin alkuraskaudessa mutta kyllä mä silti helpommin itken..

Nyt lähden tästä syömään, moikka!

Casanna 16+0
 
Sednalle :hug: voimia!

Keikoista itse suunnittelen meneväni ensi viikonloppuna Apiksen keikalle, kaveri kävi joulukuussa vielä keikalla kun tammikuussa sai lapsen. Kun osaa itse varoa, uskon siellä ihan pärjäävän.
Äitiyshousuista, mulla on Mamaliciouksen farkut, jotka on ihan kamalaks menneet muutamasta käytöstä, lerpahtivat ihan ja ovat tosi löysät. Toki, normituumakokoni vyötäröllä on 28 ja nuo on 29, mutta silti. Millä merkillä olis napakat ja omaa kokoa hyvin vastaavat äitiysfarkut, jotka vielä olisi tyylikkäät? Käyttänyt olen nyt pari viikkoa siis äitiyshousuja, omat farkut menis jalkaan, mutta napit painaa ikävästi jo mahaa.

Harrastuksista, itse ratsastan edelleen lähes kuten ennenkin. Hevosella on pari kertaa viikossa vuokraaja, joka hoitaa, muuten ratsastan itse ja hoidan itse kuten ennenkin. Vesijumppaan aion mennä ja pyöräilyn aloitan jahka kaikki tiet sen sallivat. Lähinnä työ-/tallimatkat.

mieli on herkemmässä kuin ennen, mutta pääosin olen iloisempi kuin ennen :)
Pesänrakennusvietistä, jonkin verran on, on hiukan mielialasta kiinni :D

Santtu81, täältä tein tilauksen juuri: Maternity clothes - Maternity wear, dresses and jeans | New Look, saas kattoa mitä sieltä tulee, ens viikolla odottelen pakettia saapuvaksi :)

Liikkeistä, pari kertaa olen ollut tuntevinani, ekat joskus 14+6 ja toisen eilen 15+4, en ole varma...
Mustia karvoja huomasin pari navan ympärillä, hui :eek:
Rasvauksesta, Joko rasvaatte kovasti mahaa/rintoja, ja jos, niin millä?

Omaan napaan ei uutta, pari kertaa maha on krampannut ja silloin on hetken saanut olla paikallaan, että on mennyt ohi, kun liikkuminen silloin sattuu. Muuten vointi ennallaan.
InnoM:n tapaan olen väsyneempi kuin ennen ja sammun usein 22-23 sohvalle, ja tarvitsen päikkärit, kun ennen en nukkunut juuri koskaan päikkyjä ja valvoin helposti puoleen yöhön ja pärjäsin 6h unilla...en enää :D

Zophie 15+5
 
Sedna: :hug:

Räpä: Todella ikävä tilanne sulla työpaikalla, mutta Vaniljaisen tavoin kehotan kyllä menemään sen mukaan, miltä itsestä tuntuu ja mitä lääkärikin on sulle sanonut. On siis varmaankin parempi jäädä pois ajoissa, ettei tilanne osaltasi pahennu.

Liikunnasta, zumbaan neljä-viisi kertaa viikossa ja sen lisäksi käyn lenkillä useamman kerran viikossa. Mulla ei ainakaan vielä vaikuta masu mitenkään zumbaamiseen, vaan ihan samalla sykkeellä vedän kuin normaalistikin.

Karvoista sen verran, että vaikka esikoinen olikin poika, niin omassa kehossani en huomannut sen kummempaa karvankasvua kuin normaalistikaan. :D Nytkään ei ole vielä ilmaantunut mitään ylimääräistä kasvustoa, mutta kerkeehän se vielä..

Äitiyshousut ei ole vielä käytössä, enkä tosiaan aikonutkaan vielä ihan hetkeen edes ostaa. Omat farkut ja farkkulegginssit mahtuu varsin mainiosti edelleen. :)

Jes, vihdoin meillä alkoi noiden yläkerran makkareiden tekeminen, siellä se mies ahkerasti nytkin uurastaa. Saadaan kaksi lisämakkaria siis yläkertaan ja esikoinen saakin sitten sieltä uuden oman huoneen eli esikoisen nykyinen huone "vapautuu" vauvalle. Sisustusvimmaa siis täälläkin liikkeellä ja myös muiden asioiden kuin tuon yläkerran osalta.

Valvomisesta sen verran, että normaali-iltana valvominen klo 22 asti tekee tiukkaa, eli normaalisti simahdan jo yhdenksän maissa, töihin kun kuitenkin saa herätä jo kuuden maissa, tai jos reissua pukkaa, niin mahdollisesti jo neljän maissa. Nuo "iltamenot" ovat sitten oma juttunsa eli kerran parissa kolmessa kuukaudessa jaksaa valvoa vähän myöhempään, kun on hyvää seuraa ja mukavaa touhua. :)

Huomenna sitten taas töihin ja se tietää sitä, että viikolla ei varmaan taas kauheasti kerkeä juttuja lueskelemaan/kommentoimaan.

Raisu 18+1
 
Viimeksi muokattu:
Mammavaatteista: H&M:stä löysin parilla kympillä kivat äitiysfarkut tosi skinny fit ja istuu super hyvin. Mutta taisi olla vanhaa mallistoa, mahtaako saada enää. Myös Bebesin nettikaupassa oli aika kivan näköisiä pöksyjä. Samoin kannattaa kurkata Nelly.com. Nyt kun saa mamma tregginsejä ja pillifarkkujakin. Ite pärjään vielä "normaali" tregginseillä kun ovat vaan joustavaa kangasta. Kovasti odotan että ilmat lämpenee niin saa taas käyttää legginsejä, ne on vaan niin mukavat.

Oksentaako joku vieläkin? Mun hormoonit ei vaan luovuta pahoinvoinnin suhteen. Rupee todella jo väsyttään tää pöntöllä ravaaminen :( Pisimmillään olen ollut 4 päivää oksentamatta ja sitten pahoinvointi taas pyyhkäsee yli ja pakko oksentaa. Terkka kyllä varoitti että jotkut oksentaa koko raskauden ajan, mutta laskin sen varaan että mä en kuulu niihin.

Casanna Mulla on kanssa nyt ollut pari viikkoa paineen tunnetta ja ajattelin huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä vähän siitä (ja sanoo pahoinvoinnista). Varsinaisia supistuksia ei ole ollut, mutta välillä maha/kohtu on tosi kipee. Yleensä se paineentunne on tullut vasta rv 36 sen takia en nyt ollenkaan tykkää tästä :|

Maximilian ja vauva 17+
 
Santtu81 Mä sain myös sen lapun fysioterapiaan lantionpohjajumppa-ryhmään, mutten ole vielä ilmottautunut sinne...saamaton tai jotain...mut tarkotus olis mennä Oulunkylän ta:n fys.teriin.

Mä ostin just HenkkaMaukalta farkkuhameen ja 3/4-lahkeelliset mammalegginsit ja pari pidempää, ihan normiosaston toppia kesäksi ja sinne Turkin matkalle. Nyt kaipaisin valkoista lyhythihaista boleroa, muttei meinaa löytyä mistään. Noita caprihousuja mulla on edellisestä raskaudesta ja viime kesältä ihan perus trikoomekkoja, eli niihin yhdistän ens kesänä sit vaan mammaleggarit. Mutta hirmu huonosti on noissa liikkeissä noita äitiysvaatteita! Kurjaa että Lindex:kin lopetti ne :|

Liikkeistä Mulla on tuntunut liikkeitä vkosta 13 lähtien ja ne vaan voimistuu kokoajan. Tuntuu että vauva on ihastunut pötköttelemään masun oikealla puolella, koska potkut tuntuu melkein aina vasemmalla puolella. Ja kun supistaa niin pystyy oikein tuntemaan että on isompi möykky tossa oikealla puolella mahaa eli siellä se pööpö hengailee kaiketi?

Liikunnasta Myönnän, olen sohvaperuna :wave: Mun liikunta on lähinnä hyötyliikuntaa, mun työ on seisomatyötä ja olen paljon liikkeessä, nostelen painavia laatikoita ja juoksen kotihoidon asioilla, joten kotona iltaisin sit viihdyn liiankin hyvin sohvalla...On mulla crosstrainer, mutta jotenkin siihen on mennyt jo maku eikä huvita sillä tempoa. Odotan vaan niiiiiin kevättä ja että toi liukkaus loppuu, niin pääsee kävelylle ja jos uskaltautuis pyöräilemäänkin, no ylipäätään ulkoilemaan.

Karvoista Mulla ei edellisessä raskaudessa tullut mitään ylimääräisiä karvoja (tyttö), eikä nytkään ainakaan vielä, voihan olla että niitä vielä tulee. Ihoa joutuu rasvailemaan joka päivä suihkun jälkeen ja käytän body shopin vartalovoita, niissä on aivan ihania tuoksuja ja koostumus on sopivan rasvainen minulle.

miirikki ja pötsi 16+4
 
Äitiyshuousut Itse jouduin vaihtamaan äitiyshousuihin jo rv 13 kun oli niin paljon turvotusta ettei mennyt omat housut kiinni..

Liikunnasta eipä hirvesästi tule harrastettua kun on niin paljon töitä ja kun kotiin pääsee niin lapsi ja kotityöt odottaa..

Valvomisesta Hyvällä tuurilla jaksan olla hereillä 22.00 asti.

Pesänrakennusvietti Järjestin makuuhuoneen uudelleen että pinnasänky mahtuu olemaan kunnolla sängyn vieressä

Mieli herkässä jatkuvasti :)

O&O+ pikkuinen 17+2
 
jeeni
maximilian kyllä oksentaa, ei enää joka päivä, eikä ehkä edes joka viikko, mutta juuri käännyin tässä töistä kotiin, kun oksensin autossa päälleni....vois jo loppua...

liikunnasta lähes normaalisti. hepankin selkään olen vielä kiivennyt, mutta rauhallisempia lenkkejä sen kanssa tehnyt. kävelylenkeillä käyn silloin tällöin.

valvomiseta yleensä simahdan 21-22, mutta sitten herään 03-04 ja sen jälkeen ei sitten uni tulekaan :/ tietäisikö joku jotain keinoa unettomuuteen?

pesänrakennus koko ajan sisustelen :D

jeeni ja kaveri 17+6
 
Etusivulle vois laittaa iäksi 27v ja lapsiluku on 2+1 eli 3 :D kaks taapertaa jo täällä ja yhtä kannetaa matkassa vielä.

Olo on suhtkoht normaali...selkä jumittaa toiselt puolelt ihan totaalisest. Vetää tost pakaran kohdalt ihan jumiin ja siit säteileen kivun nilkkaan asti. Liikkua viel pystyy mut kun on tunnin verran vaik kaupassa ni alkaa tuntua et on jo pakko istua ettei lähe jalka alta :/ makuuasennost ylöspääsy on tuskaa välillä ja vali vali vali... nyt vaan toivon et kipu pysys toisel puolel eikä tulis molemmil puolil koska sit mä en taida enää pahemmin liikkua :/

sydänääniä päivittäin etsiskelen ja noin kerran kolmes päiväs ne löydän :D osaa kaveri vissiin piiloutua viel melko hyvin... neuvola on joskus kunhan sen keskiviikkona varailen.. pitäs varmaan rauta-arvot käydä tsekkaan ettei ehdi hirveen mataliksi mennä.. näil viikoil normaalist alkanu vauhdil jo laskemaan..

keskiviikkona ois diabeteshoitajal käynti ja eiköhän nyt ainaki pitkävaikutteinen insuliini saada... kun ykskään arvo ei oo ollu kohillaan :D pitää yrittää samalla saada jo tuo ateriainsuliinkin.. tai sit mä syön grillimakkaraa koko kesän :D vedin neljä makkaraa ja sokerit oli tunnin pääst vajaassa 6ssa.. söin kolme ruisleipää ni tunti ja sokerit oli 10.4...

keskiviikkon lähenki tytsejen kaa isovanhemmille pariks päiväksi.. Kuopus täyttää torstaina 2v ja häntä juhlitaan sitten viikonloppuna mummilassa.. Keljuttaa nämä kelit ku en yhtään tykkää tost jään ja veden yhdistelmäst pihalla..

pesänrakennusviettiä ei vielä hirveest ole.. tietty mä jokusen söpön vaatteen oon kirppiksilt hommannu mut ehk sit enemmän tai vähemmän ku sukupuoli selviää.. jos poika tulee ni neitejen kamppeet lähtee myyntiin ja lähes kaikki pitää ostaa.. ja jos tyttö tulos niin ku tähänki asti niin sit onki kaikki suht koht valmiina :) pienimmäinen tyttö siirrettiin pinniksest jatkettavaan ni pinnis ois oottamas meiän makkaris täynnä romua :D voikin yhen pinniksen pistää kiertoon ku suju niin helpost tää jatkettavaan siirtyminen :)
(huikatkaa jos joku etsii edullist pinnist oulu/ylivieska/kokkola akselilta :) )

Tuikku83 ja mötikkä 16+6
 
Ensimmäiset kunnon potkut tunsin tänään aamulla :heart: Tuli vielä monta putkeen :)

Vajaa 2 viikkoa vielä rakenneultraan. Ei paha ollenkaan, kun nämä viikot menee näin nopeesti!

En oksentele enää, mutta välillä iskee huono olo tai vähän kakotuttaa. Muuten ok.

Sisustan kotia muutenkin usein, eikä se siitä ole mitenkään voimistunut, muuta kuin, että aloin tykkäämään kovasti turkoosista mitä en ennen voinut juurikaan sietää :D Makuuhuone meillä menee uuteen uskoon, että mahtuu tosiaan tuo pinnasänky ja hoitopöytä tänne paremmin. Ellei tässä nyt sitten tule muuttokin vielä ennen LA.

innoM + Pulla 18+4
 
Kolmas neuvolakäynti takana. Kaikki oli paremmin kuin hyvin, painoa tullut n. 150g/vko ja verenpaine hyvä. Hemoglobiini oli noussut kymmenen pykälää :D Ja minä kun mietin jo raudan syömistä kun väsyttää. Vauvelin sydän jyskytti semmoista 150 ja julmettu vilske kävi kun yritti anturin alta pois :heart:

Äitiyshousuja olen käyttäny jo jonkun viikon. Normaalihousuista menee jalkaan enää yhdet farkut ja parit farkkuleggarit.

Liikuntaa tulee harrastettua vain hyötymuodossa, kävelen paljon ja touhuan lasten kanssa.

Pesänrakennusvietti
nosti päätään jo ennen plussaa =) Laitettiin silloin koti uusiksi ja nyt vaan odottelen uutta puuskaa tulevaksi. Tällä hetkellä ei huvita mikään :D

Lapsille kerrottiin viikonloppuna tulevasta vauvasta ja innolla odottavat pikkuveljeä, joo-o lisää poikia toivovat :D


Mädchen :heart: "pikkuveli" 16+3
 
Tehän olette olleet taas ahkeria kirjoittajia! :)

Mä salaa jo odottelin sitä doppleria tänään kotiin, vaikka oikeasti se voikin tulla aikaisintaan huomenna :whistle: Huomenna onkin neuvola ja saa ainakin siellä sitten toivon mukaan kuulla taas pienen sykkeen! :heart: Tänään onkin kutiteltu masussa jo aamusta alkaen, sitten taas välillä on ollut tosi rauhallista, liikkeiden vahvistumista malttamattomana odottelen!

Talvicci Mä itseasiassa tunsin ekat liikkeet 14+4, ja sitten seuraavan kerran tuolloin 14+6 :) Eilen oli taas rauhallisempi päivä ja tänään on tuntunut liikkeitä pikkuisen.
Jos ne nyt liikkeitä on :D Kyllä mä uskoisin!

Äitiyshousut löytyy kyllä kaapista, mutta toistaiseksi en ole vielä niitä joutunut (tai saanut) käyttää. Äitini sai aikoinaan isoveljeni ihan samoihin aikoihin kuin minä nyt saan esikoiseni ja hän muistaa, että joutui ensimmäisen kerran kaivamaan äitiyshousut kaapista vappuna! Saa nähdä miten mun käy :)

Liikuntaa tulee harrastettua lenkkeilyn muodossa, tai siis meillä on iso koira, joka tarvitsee paljon liikuntaa joten sen kanssa tulee lenkkeiltyä parikin tuntia päivässä :)
Muuten menee sitten hyötyliikkunan puolelle, eli en käy salilla tai muuta.

Mädchen Kiva, että neuvolassa oli kaikki hyvin :)

innoM Oih!! Voin vaan kuvitella miten ihanalta tuntuu ne ekat kunnon potkut :heart:

Pesänrakennusvietti on kova! Mä kyllä tykkään muutenkin sisustaa ja laittaa kotia, mutta voi, että kun mun tekis jo mieli päästä muuttamaan ihan omaan kotiin!! Valitettavasti meillä vaan taitaa muutto mennä tuonne loppuvuoden puolelle, niin kovasti kun olisinkin halunnut saada vauvan huoneen laitettua ennen vauvaa! Mutta ehtiihän sitä sitten :)

Huonovointisuus on onneksi mulla loppunut, oikeastaan kokonaan, ainakin toistaiseksi ;) Todella ikävää jos joutuu kärsimään pahoinvoinnista pidemmän aikaa!

Napsasin tänään taas uuden kuvan ja nyt masu näyttää tältä :heart:


Vaniljainen :heart: 15+1
 
Huh, mä en tahdo pysyy teidän kirjoitusten perässä, uutta tekstii tulee niin nopeesti!

Mädchenille kiitokset uudesta pinosta *niiaus*

Täällä oli paljon muitakin menossa Apulannan keikalle. Meillä on myös varattu liput Tavastian keikalle, ja ajattelin kyllä mennä ellei mitään erikoista tapahdu ennen sitä. En usko että siitä on haittaa vauvalle, kun ei sisätiloissa enää polteta tupakkaakaan. Tosin jään ihan suosiolla hieman taaemmas, tungoksessa kun saa varoa iskuja normaalistikin.

Pesänrakennusvietti
on kyllä heräämässä, mutta se pitäs aloittaa siivoomisesta. Ja turhien tavaroiden pois heittämisellä :)

Liikkeitä olen luullut tuntevani muutaman kerran, mutta en oo varma.. On tuntunu ihan selviä töytäisyjä, mutta ne on menny niin nopeesti ohitse etten oo ehtiny analysoimaan tuntemuksia :LOL: Ja sit tun oikein yrittää keskittyy, niin ei tunnu mitään...

Mullakin on InnoM:n tavoin ultra 15.4... jänskättää jo kovasti!

Noopu ja Hipsu 18+1
 
Sednalle :hug:

Ja Mädchenille iso kiitos huhtikuun pinosta!

Nukkumisesta : mulla tulee myös huono olo selälleen ollessa ja oon huomannut saman aiemmissakin raskauksissa.

Äitiyshousut tullut käyttöön jo muistaakseni rv12 kun ei omat housut mennyt kiinni, vaikkei ole painoa tullut juuri yhtään tän raskauden aikana että kaippa se oli jotain turvotusta siihen alkuun.
Ihania masukuvia täällä teillä :heart: On kyllä ihanaa seurata kuinka vatsa kasvaa!

Pesänrakennusvietti olisi hurja jos olisi tilaa johon rakentaa pesää. Koko ajan vaan etsin isompaa kämppää täältä, mutta melko hintavia tuppaavat olemaan..

Mieli on herkemmässä täälläkin kun normaalisti. Ja selkäsärky on ihan kauhee ottaen huomioon ettei olla saavutettu vielä edes puoliväliä raskaudesta ja pahin vaihe selänrasituksen kannalta on vielä pitkästi edessä. Etenkin aamuyöstä, herään särkyyn joskus 3-4 välillä ja sitten en saa enää unta vaan kierin vaan kivussa :'(

Neuvola+lääkäri oli viime torstaina. Painoa oli tullut ekasta neuvolasta (rv 7) yhteensä 800g ja verenpaine oli hyvä. Hemoglobiini oli laskenut, viimeksi oli 121, nyt 118, mutta vielä mulle ihan hyvä lukema tuokin. Vauvan syke oli 150+ kokoajan ja kaikki virtsatestit oli puhtaat. Kaikki siis erinomaisesti :D Paitsi se selkäsärky.

Olikohan tässä kaikki tällä erää?!

Ai niin tänään poksuu!!

Kerran vielä, rv17+0
 

Yhteistyössä