SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *huhtikuu*

Iltaa kaikille :D Meidän neitokainen on ruvennut mylläämään masussa kanssa kunnolla. Nyt rupee oma pelko hellittämään ja itse pystyy enemmän nauttimaan raskaudesta, kun liikkeitä tuntuu kunnolla.
Tänään kokouksessa oikein säpsähdin kun antoi kunnon potkun keskenkaiken...sitä oikein pysähtyy miettimään ja odottamaan uusia potkuja :)

Tervetuloa Oliivimaria :wave:

Minun oloni piti paikkansa ja poika olis meillekin tulossa <3 Tänään rakenneultrassa kaikki vallan hienosti, pööpö vastasi vkoja 20+0 ja kaikki kunnossa, minä vielä tivasin kätilöltä kaikkea mitä se ei automaattisesti kertonut -lapsiveden määrää ym. :whistle: Valokuvamallia vauvasta ei kuulemma tule, kun ei suostunut oikein poseeraamaan, mutta saatiin me muutama kiva sivuprofiilikuva kasvoista ja jalkapohjista mistä varpaat erottui ihanasti!

Diabeteshoitajalla meni kaikki kans nopsaan, mun sokeriarvot on ollu huipputasolla ihan koko mittailujen ajan ja jopa lomareissulla, vaikka tuli mätettyä reippaammin herkkuja. Toki mittailua pitää jatkaa loppuun asti ja koittaa pitää paino ja ruokavalio kurissa, mutta toistaiseksi mun ei tarvitse kuin mitata 2 aamuarvoa ja yhden päivän kaikki arvot/ viikko ja laittaa ne sähköpostilla diabeteshoitajalle kahden viikon välein, kätevää!

Uimisesta mulla on myös se mielikuva että uida saa jos se ei tunnu pahalta ja jos paikat ei ole auki. Lopussa kai voi tulla herkemmin rintatulehdus, jos vesi on kovin viileää? Kattelin muuten tänään Prismassa uikkareita ja siellä oli tosi paljon kivoja toppi-mallisia yläosia!

Tänään on taas ollut liitoskipuja liikkuessa ja harkitsen Carriwellin masutuen ostamista, jos se tukisi ja auttaisi niihin? Selkä ei kiukkua eli siihen en tukivyötä tms. tartte *kop kop, koputtaa puuta*. Kampin Bebes eikä Stockmann ainakaan myynyt niitä kun kävin kyselemässä, eli nettikaupasta kai pitää tilata...

Flunssaa pukkaa TAAAAAAS :( Mä en kestä! Just kätilöllekin sanoin et oon ollut koko tän odotusajan joko flunssassa tai toipumassa flunssasta!! Täti sanoi, että raskausaikana limakalvot paksunevat ja sen takia flunssat kestää pidempään. Matkalla alkoi taas kurkkukipu ja nyt yskittää ja aamuisin nousee paksua vihreää limaa kurkusta ja nenästä. Kiva soittaa aamulla töihin viikon loman jälkeen et on sairaana :headwall: Mutta nyt on mitta täynnä ja pakko mennä työterveyslääkärille hakemaan kuuri, ei tää kierre tunnu muuten loppuvan! Miten muuten, kun oon jostain kuullut että jos äiti raskausaikana syö antibiootteja niin vauva sairastuis helpommin korvatulehduksiin ym.? Että ne antibiootit laskee vauvan puolustustasoja? Onko kukaan muu kuullut tämmöisestä? Oon jotenkin niiin lääkevastainen ja nyt varsinkin, et pelottaa ottaa joku antibiootti.

Huomenna poksuu! miirikki ja pööpö 19+6

Santtu olipa kiva tuo uimapuku,pitääpä laittaa mietintään jos iteki tilais tuolta ;) ja hitsi pitäis tuo matkasänky itelki,myin edellisen kirppiksel pois..kattoo nyt miten paljon tulee reissattua...

Leolle ihanaa matkaa ja rentoudu!!!

R-M ihania kuvia!ja hyviä ultrauutisia!Meil ei mies ole oikee viel päässy nauttii potkujen voimaa mut poikani pääsi eilen aamulla :p

Ruutinen jakselemisia sinne,onko sun supistukset olleet sit kipeitä?mietin vain ku neuvolas aina puhuvat noista et ei hätää jos ei ole niin ku synnytyssupistuksia tai säännöllisiä:confused:...no iteki saan ehkä tänään jotai selvyyttä..

Hipsunen on kyl aika itsekästä exältäs jos ei halua lastakaan sit nähä:kieh:...mut minkäs teet,ja voihan sen mieli viel muuttua täs odotuksen aikana/synnytyksen jälkeen...

Galluppi:
1.On muutamaan otteeseen (kohdunsuun/-kaulan tilanne)1lääkärikäynnillä ja sit 2krt olen joutunu käymään mahakipujen takia...saa nähdä pitääkö nyt taas...
2.Ei ole sektiopäätösiä tms. mut luulenpa et ihan normilla mennään,mut hieman olen kahen vaiheilla et jos tällä kertaa ehitää antaa puudutusta,muutaki ku ilokaasua,niin otanko sit kuitenkaan,mut ku on kattonu nuita synnäriohjelmia niin kyl mie taidan kuite pyytää epiduraalin..
3.Seksihalut on nyt tällä hetkellä ehkä kasvanu,alussa oli aika minimis mut nyt palanneet
4.Vaunut,turvakaukalo,sitteri,rintapumppu,mitkä ostan kyl kaverilta mut menee niihin silti väh. 350€
5.Kesällä alan laittaan,jos pinniksen tuos heinäkuus niin saa siihen rompetta ja vaatteita alan peseen sit elokuun aikana..
6.vastaus tuliki tuos ylempänä.

Verensokereita ei ole mitattu,rasitukseen menen joskus touko-kesäkuussa..sf-mitta katotaan eka kertaa ens kerralla eli parin vkn päästä,viimeksi oli tuos navan kohalla menossa..

Uimista ei sais harrastaa sillo jos on paikat vähänkään auki mut mun tietääkseni muuten voi ihan oman kunnon mukaan =)

(.) ajattelin soittaa sitä sairaslomaa nyt sitte tai ainaki mielipidettä,alkaa kassalla istumatyö supisteleen(eikä siis kipeitä mut inhottavan tuntosia..) ja osastolla taas käy selkään mikään ei ole pidemmän aikaa hyvä...ja hempat tuntuu et nyt on laskenu,joskus maaliskuus viimeks katottu,viime neuvolas ei katottu ollenkaan:confused:
Pyöräilemäs käytiin pitkä lenkki sunnuntaina ja sievästi piti ottaa ettei kovin supistele..

Rakenneultra aika olis nyt aamulla ja poikaki luultavasti lähtee mukaan,se ei oikee osannu viel päättää et haluaako mennä hoitoon ennen sitä vai lähtee mukaan..
Mut nyt tää lähtee suihkuun,on nimittäin heränny jo 4.30 ku ei ole taaskaan saanu nukuttua kunnolla|O!!!!!Miehellä on kumma tapa nukkua keskellä sänkyä ja mulle jää sit se toinen laita tilaa ja lisäksi saan kyynäpäätaklauksia,tahtoo vaihtaa 140cm sängyn 160cm kiitos!!!
AURINKOISTA PÄIVÄNJATKOA!!!!

JiiMii&Piipari 21+3

Tervetuloa Oliivimaria :wave:

Minun oloni piti paikkansa ja poika olis meillekin tulossa <3 Tänään rakenneultrassa kaikki vallan hienosti, pööpö vastasi vkoja 20+0 ja kaikki kunnossa, minä vielä tivasin kätilöltä kaikkea mitä se ei automaattisesti kertonut -lapsiveden määrää ym. :whistle: Valokuvamallia vauvasta ei kuulemma tule, kun ei suostunut oikein poseeraamaan, mutta saatiin me muutama kiva sivuprofiilikuva kasvoista ja jalkapohjista mistä varpaat erottui ihanasti!

Diabeteshoitajalla meni kaikki kans nopsaan, mun sokeriarvot on ollu huipputasolla ihan koko mittailujen ajan ja jopa lomareissulla, vaikka tuli mätettyä reippaammin herkkuja. Toki mittailua pitää jatkaa loppuun asti ja koittaa pitää paino ja ruokavalio kurissa, mutta toistaiseksi mun ei tarvitse kuin mitata 2 aamuarvoa ja yhden päivän kaikki arvot/ viikko ja laittaa ne sähköpostilla diabeteshoitajalle kahden viikon välein, kätevää!

Uimisesta mulla on myös se mielikuva että uida saa jos se ei tunnu pahalta ja jos paikat ei ole auki. Lopussa kai voi tulla herkemmin rintatulehdus, jos vesi on kovin viileää? Kattelin muuten tänään Prismassa uikkareita ja siellä oli tosi paljon kivoja toppi-mallisia yläosia!

Tänään on taas ollut liitoskipuja liikkuessa ja harkitsen Carriwellin masutuen ostamista, jos se tukisi ja auttaisi niihin? Selkä ei kiukkua eli siihen en tukivyötä tms. tartte *kop kop, koputtaa puuta*. Kampin Bebes eikä Stockmann ainakaan myynyt niitä kun kävin kyselemässä, eli nettikaupasta kai pitää tilata...

Flunssaa pukkaa TAAAAAAS :( Mä en kestä! Just kätilöllekin sanoin et oon ollut koko tän odotusajan joko flunssassa tai toipumassa flunssasta!! Täti sanoi, että raskausaikana limakalvot paksunevat ja sen takia flunssat kestää pidempään. Matkalla alkoi taas kurkkukipu ja nyt yskittää ja aamuisin nousee paksua vihreää limaa kurkusta ja nenästä. Kiva soittaa aamulla töihin viikon loman jälkeen et on sairaana :headwall: Mutta nyt on mitta täynnä ja pakko mennä työterveyslääkärille hakemaan kuuri, ei tää kierre tunnu muuten loppuvan! Miten muuten, kun oon jostain kuullut että jos äiti raskausaikana syö antibiootteja niin vauva sairastuis helpommin korvatulehduksiin ym.? Että ne antibiootit laskee vauvan puolustustasoja? Onko kukaan muu kuullut tämmöisestä? Oon jotenkin niiin lääkevastainen ja nyt varsinkin, et pelottaa ottaa joku antibiootti.

Huomenna poksuu! miirikki ja pööpö 19+6
Mulla sokereiden mittaus mennyt nyt 12 pvää! Paastosokerit on melkein kokoajan koholla. 5.3 - 5.9 on normiarvot. Mitä sulla on arvot olleet? Mulla on jännä, että monesti tunnin arvo on matalampi, mitä ennen aamupalaa/lounasta tai päivällistä. Rasituksessakin paasto 5.4 2h 6.2 (vain) ja 1h arvo 5.5.

Ihanaa, kun muutkin jo alkaneet tuntea kunnolla liikkeitä! Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille! :)

Liikkeitä tuntuu yleensä näin aamulla heräämisen jälkeen, päivällä (nykyään myös liikkuessani), illalla, yölläkin :) 4 viikossa on liikkeet/potkut lisääntyneet ja vahvistuneet huomattavasti!

Uimisesta en tiedä mitään, kun en normaalistikkaan tuonne järveen pulahda, enkä ajatellut nytkään.

Huomenna neuvolaan! :)

innoM + Pulla 21+6

Jaahas, josko sitä jotain tulis kommentoimaan taas. Kiitos sympatioista, kyllä tämä tästä. Pistäminen sujuu itseenkin jo kuten muihinkin, maha muistuttaa mustavalkotelkkaria pikkuhiljaa ja mietityttää kovasti, saanko kk:n pistämisen jälkeen lopettaa pistot vai jatkuuko kauan...lääke on kuitenkin kallista, Kela-korvausten jälkeen 85e/10 päivän satsi. Tuntuu inhottavalta pistellä mahaa, kun toinen siellä oleilee, mutta onneksi piikit ei ole pitkiä ;)

Ruutinen, nyt vaan lepoa, ota rauhallisesti ettei pahene...
Jiimii82, mulla myös tuntui töissä pari viikkoa sitten pieni supistus, kun joutui tuhatta juoksemaan ja painamaan mutta onneksi oli siinä. Lepäähän sinäkin, ettei pahemmaksi äidy : /

Paljon onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista, poika-/tyttölupauksista ja puoliväleistä :)
Uomapuvuista, ostin Stockalta Mamaliciouksen tavallisen mustan uikkarin, maksoi 19,90e ja ihan peruskivan näköinen uikkari. Jos sitä alkais herkuttelujaan hiukan poistaa uimisella.... :D

1. Onko tehty tämän raskauden aikana sisätutkimusta? Siis käsin kokeiltu kohdunsuun ja -kaulan tilannetta?
Rv 12 ekassa ultrassa lääkäri katsoi kohdunsuun tilanteen ja nopeasti tunnusteli.
2. Onko kenellekkään tehty päätöstä jo sektioista?
Ei ole.
Toiuvottavasti ei ole tarvettakaan.
3. Onko seksihalut samat kuin ennen raskautta? Jos ei, onko vähentyneet vai kasvaneet?
No ei ihan samassa, haluja on mutta vähentyneet ovat, kerran pari viikossa, ja tokihan sitä oli aika usein seksiä ennen raskautta että lapsi saatiin alulle :LOL: niihin lukemiin tuskin päästäisiin nyt ;)

4. Mikä on tälle vauvalle rahaa vievin hankinta?
Mies osti "uuden" auton jo ja omanikin menee vaihtoon. Ne siis, ja jollei autoja lasketa, niin sitten ehkä turvakaukalo/hoitopöytä kun vaunut ostaa vanhempani.

5. Koska meinaatte alkaa laittamaan pikkuisen huonetta/"nurkkausta" kuntoon?
Huonetta aletaan varmaan laittaa sitten vasta kun lapsi sinne muuttaa, alkuunhan tuo asuu meidän huoneessa.

6. Koska aiotte pestä vaatteet valmiiksi?
Kesällä pesen ja laitan valmiiksi, kun saavat ihanasti kuivua raikkaassa ulkoilmassa :)

Oliivimaria, tervetuloa :)

Liikkeet on edelleen vaimeita ja hipaisuja, mutta tosiaan istukka etuseinällä taitaa vaimentaa aika tehokkaasti. Harmittaa vaan kun HALUAISIN niin kovasti tuntea jo ne kunnon monotukset :D

(.) Ollaan tosiaan pääsiäinen oleiltu oman perheeni kanssa mökillä saaristossa ja nyt ollaan miehen perheen luona pohjoisemmassa. Perjantaina paluu kotiin ja lauantaina taas töihin.
Eilen totesin miehelle että onkohan meille tulossa poika kun katselin jalkapalloja yms kaupassa :D
Eilen poksuttiin raskausviikolle 20, nyt sitten olisi 19+1.
Hyviä vointeja :)

Mä unohdan aina ottaa tuon paastoarvon ennen aamiaista :ashamed: Nyt aamiaisen jälkeinen arvo oli 5,9 eli ihan ok, mutta paastossa mulla rasituksessakin se häiriö oli. Tosin silloin 1h arvo koputteli melkein rajalla, että siihen nähden hyviä arvoja saan, kun kaikki ovat olleet alle 6.

On nää vauvan liikkeet aina vaan yhtä ihania bongattavia :heart: Samoilla viikoilla mä kahdessa edellisessäkin vasta kunnolla tunsin liikkeet. Vielä ei oo niin voimakkaita, että silmällä tavoittais tai varsinkaan käteen tuntuisi, mutta liikkeita yhtäkaikki! =)

M :heart: 19+5

Marja76 Mulla oli rasituksessa arvot 5,2 / 10,3 / 9,6 Mutta nyt mittaillessa aamun korkein arvo ollut tasan 5, muut 4,7-4,9 !! Ja aterian jälkeinen korkein 7,3 kun söin päivällisen päälle 150g irtokarkkia :ashamed: Muuten on ollut näin: ennen ateriaa 4,2- 4,6 ja tunti jälkeen 5,0- 5,6. Mutta diabeteshoitaja varoitteli että tossa hiukan myöhemmillä viikoilla tulee monilla hormonien takia notkahdus ja arvot nousee ja että varsinkin aamupalan hiilareihin tulee silloin kiinnittää huomiota.

Mulla vaan flunssaa pukkaa, siis tämä on valehtelematta kuudes flunssa tämän raskauden aikana!! Nyt on poskionteloissa paksua limaa ja akuutti keuhkoputkien tulehdus ja 10 vuorokauden Kefexin kuuri :mad: Jospa tämä kierre nyt loppuisi?

Pööpö potkii kovasti, eilen ekaa kertaa virtsarakkoon niin että tuntui, eh, ei kiva! Potkut tulee jatkuvasti vasemmalle puolelle, et ehkä ne pojat potkii vasemmalle ;) Ei vaan, mulla on istukka edessä ylhäällä ja ehkä hieman enemmän oikealla puolella, eli se vaimentaa potkuja, näin sanoi ultraava kätilö eilen.

Eilen illalla mietittiin sit poikien nimiä miehen kanssa, niitä olis nyt listalla 4 vaihtoehtoa... (tytölle olis ollu 15!) Me tykätään noista vanhahtavista suomalaisista nimistä, mies ehdottikin Vilhoa :whistle: Hahha, noooooo pitänee miettiä vielä! Meidän pihallahan syntyi juuri kaksi poikaa, toisesta tuli Kaarlo Miro ja toisesta Tarmo, minä jo pelkäsin että jompi kumpi vie meidän vahvan nimiehdokkaan, mutta ei onneksi! Meillä kun on molemmilla ollut R-vika, niin rajataan se kirjain lapsienkin nimistä pois, se taipumus kun voi periytyä...

miirikki ja pööpö 20+0 *poks*

Mulla oli ekat 6 pvää niin että, 6 arvoa oli yli sallitun ennen ruokailuja ja 1 yli 7.8. Käskivät jatkamaan sen toiset 6pvää ja nyt ne paastosokerit on melkein kaikki koholla...tekisiköhän sitten se, että viikkoja on enemmän. Korkein paasto on ollut 6.6, mutta muut sen 5.5 - 5.9. Ihmetyttää vaan, että mun ruokailun jälkeiset arvot ei nousu kun muutaman lukeman korkeammalle ja silti ennen seuraavaa mittausta ne on edelleen liian korkeat. Viimeraskaudessa jäin "kiinni" vasta 26 vkon jälkeen ja nyt jo 15vkolla:( Perjantai-iltana lähtö Kreikkaan kaksin miehen kanssa ja mummu tulee hoitelemaan muita lapsia :)
Juuri meinasin saada sydänkohtauksen, kun tyttären poikaystävä ajoi kolarin mopolla ja käytiin sairaalassa. Onneks selvittiin pienin murtumin, mutta ikävää, että ovat kasvoissa;(

Miirikki jakselemisia sinne,toivotaan et nyt olis tän kevään/kesän viimonen flunssa!!Mun kaverin pojan nimi on Vilho,se on hieno nimi=) Me taas halutaan jotain kansainvälistä mut helposti lausuttavaa...

Marja76 ihanaa lomaa sinulle ja miehellesi,nauttikaa!!!!:cool:

(.) Ultraterveisiä!Eipä menny oikeaan nuo tuntemukset ja aikasempi lääkärinarvaus(se ei ollutkaan mikään ”vauvaultraaja” ;D), aika selvä tirri oli tällä kaverilla notta POIKALUPAUS.380g oli painoa ja koko vastasi hieman alle noita päivä mut ei muutella mihkää.Siellä poju nieleskeli ilmeisesti lapsivettä ku kieli ja suu siihen malliin liikku:D.Istukka oli edessä,niinkuin oli esikoisestaki.JA poika ei sit kuitenkaa loppujen lopuks lähteny mukaan,vein sen hoitoon aamul ku sinne halus,tylsää sillä olis tullutki..
Neuvolassaki kävin katotuttaan hempat ku tuntu et on laskenu mut ei 132 näytti olevan,johtuisko sit nesteenpuutteesta tää heikotus ja supistuksetki voi kuulema johtua siitä!lääkäri kirjoitti sairaslomaa 8.5 asti,mun pakara huutaa hoosiannaa!!!joten nyt sit lepoa ja venyttelyä..
Nonih nyt saa sit alkaa miettiin tuota pojan nimee ku meillä oli se tytön nimi valmiina :D onneksi siihen on vielä aikaa ku se pitää päättää...

JiiMii&poju21+3

kiva kun mun uikkarilinkistä on mahdollisesti apua muillekin :)

Lasten kanssa jo kotiuduttiin ja nyt kuuntelen vuorotellen molempien kiukuttelua siitä, kuinka äiti on tyhmä kun haki hoidosta liian aikaisin. Toinen oli juuri aloittanut kavereiden kanssa sähly-pelin ja toinen vasta pääsi pihalle. Huoh... No toisaalta, Tirppa monottaa oikene kunnolla tossa koneen reunan kohdalla (läppäri sylissä mahaa vasten) ja kun työntää käden väliin niin tuntuu selvästi :D
Meneehän se iltapäivä näinkin ;)

Illalla olisi sitten esikoisen tulevan koulun vanhempainilta. Ei jaksais mutta pakko se on mennä.

Santtu ja Tirriäinen 17+5

Rakenneultrassa käyty...

Sinäänsä kaikki oli hyvin.. mutta mutta..

Laskettu-aika on neuvolan ultran (12viikolla) ja menkkojen mukaan 13.9.
Äitipolil ku noit rd asioit kävin kuuntelee ni vastas viikot paria päivää enemmän...
Ja nyt ku ultras käytiin ni viikkoja oli 20+1, mutta kätilö sai kooksi vastaan 18+6 eli laskettuaika olis n.22.9.
Itse oon laskenu heti alkuunsa et laskettu aika ois 17.9 - ovulaation ku tiesin millon oli ni sen mukaan selkee oli laskeskella..
Eli tuon ovun mukaan ei sit oiskaan niin paljon kooltaan pienempi viikkoihin nähden - eli sen nelisen päivää..

Olipas essee :D mut uudelleen pitää hommata ultraan aika 25 viikolle ni tarkastetaan kokoa...

niih.. ja meil tuli tyttölupaus :) eli meiän neiteil ois sit tulossa pikkusisko :)

Tuikku83 ja mötikkä 18+6 - 20+1 :D

No niin, lopetin yksinkeskustelun eilen just ennen ku olis tullu kavereita juttelemaan! ;) Mut ollaan taas yhtäaikaa täällä Santtu ! :wave:

Eilen ku valitin potkujen vähäisyydestä, niin johan alkoi monotukset ja jatkui koko illan ja sängyssäkin tuntui pientä liikettä! :heart:

Joku täällä oli myös pääsiäishuuruissa unohtanut siman, viime vuonna unohdin myös, mutta silloin oli aivan jotkut muut huurut :xmas: Ajattelin silloin että tuleehan se vappu taas ens vuonna, ja kuinka kävikään... Pitää varmaan laittaa muistutus puhelimeen ens vuotta varten! :headwall:

Tämä päivä on vastustanu kaikella lailla, kaikki alkoi siitä kun esikoinen oli nukkunut päiväkodissa vartin unet illalla kuudelta -> nukkumaan päästiin n. klo 24 |O Ja aamulla neiti heräsi jo 7:n jälkeen, jolloin pääsi piru irti... Vein neidin kymmeneltä hoitoon ja käväisin kaupassa, ja muistin siman ja sen etten sitä ole muistanut laittaa käymään... Sama vastustus jatkui töissä, siitä ei sen enempiä, toivottavasti tämä nyt jo alkaa pikku hiljaa helpottamaan! :kieh:

Onko kokemuksia sähkökäyttöisistä rintapumpuista, mikä olis hyvä, mikä huono? Viimeksi ostettiin käsikäyttöinen, ja sen hankaluuden vuoksi jäi käyttämättä alussa ja sitten ei neitille enää kelvannut ku tissistä, ja äiti oli kahlittu vauvaan 7 kk :eek: ei enää kiitos!
Nyt päivitän tekstini ja ehkäpä tulen vielä kertoilemaan lisää illemmalla...

eleana+ sepi 19+1 :heart:

Sähkökäyttöinen rintapumppu

mulla oli ainu medela - eli se helvatan kallis pumppu.. sain vissiin irti parhaimmillaan 10ml maitoa sillä :D käsinki sain enemmän irti... voi toki vaikuttaa et maito ei noussu älyttömän hyvin, mutta tuo pumppu ei mul kyl auttanu sen nousemiseenkaan yhtään... onneks lahjaks sain ja hyväl hinnal möin poiski :D nyt taidan tyytyä halpaan käsikäyttöseen tai pärjään ilman ku enpä usko et maito nousee nytkään yhtään sen paremmin ku aiemminkaan :/

Heipähei eleana :wave:

simasta: Jätin tarkoituksella laittamatta tänä vuonna, kun sehän sisältää alkoholia kun on käymisteitse valmistettu. Joo ehkä menee vähän yli :D Lapsille ei muutenkaan ole simaa annettu, joten mäkin olen tänä vuonna vain Pommacci linjalla ja leikin juovani simaa. Mies kyllä sitten itselleen (ystävällisesti) osti Porvoon koti simaa... Mutta munkit kyllä aion paistaa, niitä multa ei saa pois vietyä :D Sitä paitsi, simasta tulee kamalsti ilmaa mahaan, jos niitä positiiviisia puolia simattomuudesta etsii :p ;)

Ja täällä jytkytellään taas konetta vasten :D

Katoin justiin niin mun uikkari on lähetetty, löytyy seurantapalvelusta, joten ehkäpä sen saisi jo huomenna haettua postista kun lisäpalveluna näkyi olevan tekstiviesti ilmoitus :popcorn:

Voi vitsit tätä biletystä :D

Pitkästä aikaa jälleen kirjoittelen, lukemassa olen silloin tälläin käynyt, vähemmän sitäkin lähiaikoina.
1. Onko tehty tämän raskauden aikana sisätutkimusta? Siis käsin kokeiltu kohdunsuun ja -kaulan tilannetta?Ei ole.
2. Onko kenellekkään tehty päätöstä jo sektioista?
Ei ole.
3.Onko seksihalut samat kuin ennen raskautta? Jos ei, onko vähentyneet vai kasvaneet?
Vähentyneet selvästi, toisaalta kyllä haluaisi, mutta yleensä ei jaksa. Mies tulee monesti myöhemmin nukkumaan ja siinä vaiheessa olen jo nukahtanut...
4. Mikä on tälle vauvalle rahaa vievin hankinta?
Luulen, että auton istuimet tulee ehkä kalleimmaksi. Tai uudet rattaat jos joutuu hankkimaan.
5. Koska meinaatte alkaa laittamaan pikkuisen huonetta/"nurkkausta" kuntoon?
Kesällä vasta, pinnasänky tulee meidän huoneeseen. Ikäeroa isoveljeen tulee 11 vuotta, mutta ollaan ajateltu ensimmäiset vuoden ainakin mahuttautua nykyiseen asuntoon.
6. Koska aiotte pestä vaatteet valmiiksi?
Kesällä sitten äippäloman alettua...

(.)Edellissessä neuvolassa oli hb tippunut 114 ja lisä rautaa suositeltiin, kävin sitten ostamassa rautaa ja sain siitä maksimaalisen ummetuksen. Jonka kanssa onkin nyt saanut taistella, minulla muutekin hidas aineen vaihduta. Joten ei kivaa, bufalakia joudun päivittäin käyttämään. Onko muilla ollut kovasti ummetusta nyt raskausaikana? Jokakeväinen katu/siitepölykausi on jälleen alkanut ja sen myötä joka keväiset oireet. Allergiaa mulla on eritetty useamman kerran tutkia, mutta mitään ei oikein ole löytynyt. Kovasti vain huvittaa lääkärien tämän keväiset vinkit ensimmäisellä kerralla ehdotti "pysy pois siitepölystä" ja seuraavan konsti oli "riittävän tiheä vedenjuominen, ettei nielukuivu" Mulla nimittäin tulee lähtemään kesän mittaan ääni lähes kokonaan ja mitään allergia lääkkeitä ei tässä vaiheessa luvattu. Joku täällä kyselikin hoitoalalla töissä olevista, olen mielenterveyspuolella hoitajana. Meillä potilaat on fyysisesti toiminta kykyisiä, joten nostamisia tai siirtämisiä ei ole. Mutta tämä äänen lähteminen jonkin verran huolestuttaa, suurin osa työstä kun tehdään puhumalla. Meillä myös periaatteessa 3-vuorotyö, mutta olen paikassa jossa valvotaan yksin ja yksin raskaana valvominen on kiellettyä. Seuraava neulola tulossa vasta 24.5. ja rakenne ultra 4.5. sitä odotellessa. Sokerirasitukseen joudun myös minä perjantaina menemään, jotenkin ei vain itse jaksa uskoa että tuossa mitään olisi. Liikkeet alkaneet tuntua lähes päivittäin ja maha kasvaa kovaa vauhtia, kohta alkaa näkymään työvaatteiden alta (jotka aika väljiä). Vielä tämän illan kun jaksaa töissä olla niin alkaakin 1 1/2 vk loma. Ihanaa... :heart:

Nici ja tulokas 19+3 :wave:

Nici mulla myös oli ummetusta alkuraskaudesta ja viime raskaudessa rauta laittoi mahan ihan jumiin ja toisen merkkinen rauta teki päinvastaisen reaktion... Mulle sopi parhaiten nestemäinen rautavalmiste, salus floradix (apteekista ja luontaistuotekaupoista), ja nyt oon ostanu valmiiksi jo sellasta ku ferroforte (cittarista). Noi tosiaan vatsaystävällisiä...

Eipä tässä muuta, ku kotia kohti, työpäivän päätteeksi!

eleana+ seppo 19+1 :heart:

Jopas tänne on taas tekstiä tullut huimat määrät, kun olin viikon verran nettipimennossa! Hyvä tyttöset :)
Täällä ollaan siis kotiuduttu pääsiäisen vietosta, oltiin torstaina risteilyllä ja muuten vaan rentouduttiin omieni ja miehen vanhempien luona! Kaverit kovasti laivalla ihastelivat mun masua ja minäpäs se tietysti kävelin masu tötteröllä, ylpeänä kuin mikä :D

Tänään ei olisi voinut aamu enää ihanemmin alkaa!!! Tunsin ekaa kertaa oikein kunnon potkun, jonka tunsin siis kädellä!! :heart: Ei herranjestas, että tuntui ihanalta!! Ihan itku meinasi tulla...

Täällä on ollut jo vaikka kuinka monella rakenneultra! :) Itsellä on vielä melkein kaksi viikkoa odottelua, aikas malttamaton alan jo olemaan! :D

Ummetusta tuli mulla myös ensin noista rautalääkkeistä ja lisäksi ihan järkyttävän huono olo, joka johti oksentamiseenkin, mutta molemmat vaivat helpottivat nopeasti. Obsidan on mulla nyt lääkkeenä, kun Retafer ei auttanut. Levolac auttaa mulla ummetukseen tosi nopeasti. On kyllä varsin ikävä vaiva!! :hug:

Tuikku Tosiaan, jos olet ovulaation tiennyt varmaksi, milloin siis tapahtui, niin hyvinhän se koko voi sitten vähän heittää! Ei varmaan kannata huolestua :)

Jiimii Ihania ultrakuulumisia! :heart: Itse vielä jännitän, että pitääkö mun erittäin vahva poikaolo paikkaansa, vai kuinka käy! Mitään väliä ei kyllä ole, että kumpi tulee! :)
Nyt vaan lepoa, mulla myös tuo iskiaskipu vaivaa ja tänään taas töissä vihoitteli oikeen kunnolla toinen pakara : / Toistaiseksi kuitenkin pärjään asian kanssa..

Mie lähden nyt tekemään ruokaa :)

Vaniljainen 18+3 :heart:

Kolmas neuvolakäynti takana. Hb oli laskenu arvosta 131 arvoon 117, joten sain neuvolasta rautatabut ( retafer ) mukaan. Joka toinen päivä antoi suosituksen niitä syötäväksi. Toivottavasti maha kestää.. Sf mitta huitelee yläkäyränkin yläpuolella ollen nyt 21,5 cm. Painoa ei ole tullut alkupainosta kun 1,2 kg. Verenpaineet normaalit 133/71. Onko muilla tuo sf-mitta yli käyrien?

Rakenneultrassa istukka oli aika alhaalla takaseinässä. Tämän takia joudun käymään ylimääräisen ultran rv 28. Toivottavasti se siitä nousisi, sektio ei ole toivelistalla. Sanoivat kyllä, että normaalisti nousee kohdun kasvaessa. Sokerirasitukseen täällä joutuvat kaikki, minulla se koittaa 18.5 raskausviikolla 24.

Laura ja pienimies 21+0

Onnea taas ultrakuulumisista!:heart:

Tulin vaan ihan nopeesti kirjoittamaan. Muhun iski eilen illalla joku vatsatauti tai mikä ikinä onkaan. Koko yön närästi ja mahaa väänsi ja poltteli ihan kamalasta. Nukuin pieniä pätkiä ja heräilin aina kipuihin. Onneksi poika oli tänään tarhassa ja koko päivä menikin levätessä ja nukkuessa..On kyllä tosi heikko olo:( Vauva on kyllä jytännyt mahassa KOKO ajan, yölläkin siis aina kun heräsin niin vauva oli tosi vilkas. Olipahan seuraa:)

Rintapumpusta: Mulla oli esikoisen aikana sähkökäyttöinen tuplapumppu lainassa apteekista. En tiedä mikä käytäntö on Suomessa-ehkä sieltäkin voi lainata? Se pumppu oli tosi hyvä ja tehokas ja mulla oli sille käyttöä koska vauva ei 2 ensimmäiseen viikkoon suostunut syömään rintaa ollenkaan. Täällä lääkäri antaa reseptin pumpulle jos siihen on tarvetta ja sen saa sitten lainaan apteekista, mulla se tais olla sen 6kk. Ja sairasvakuutus maksoi sen, eli tosi kätevä juttu.

Tuun taas kirjottelemaan joku päivä paremmalle "ajalle", eli kun mulla ei oo ihan näin heikko olo, nyt pitää lähtee pötköttelemään!

Casanna 19+3

Hei vaan kaikille :heart:

Ihana vapaapäivä tänään takana; pitkä,rauhallinen aamiainen, pientä kauneudenhoitoa, ystävän kyläilyä ja nyt illalla mammajoogaa ->Suosittelen! Puolitoistatuntia rauhallista liikettä ja rentoutumista ja nyt on mieli niiiin korkealla =)
Toivottavasti jatkuu samoilla huomisen neuvolakäynnin jälkeen; iso lista tehtynä neuvolatädille kymysyksiä, mukaanlukien juuri tuo allergialääkkeistä kysyminen. Nenä vuotaa ja silmät kirvelee jo nyt ja jos ohjeena tosiaan tulee olemaan tuo Nicin saama lääkärin vinkkaus siitepölystä pois pysyminen, aika tuskaisa kesä on tässä edessä... :p
Kertoilen jos saan jotain muita yhtä hyviä vinkkejä tänne sitten muillekkin =)

Tänään tullut ystäväpiiristä jo kaksi ihanaa vauvauutista. Taitaa tätä olla liikenteessä nyt ;)

Aurinkoista iltaa.

Oliivimaria 21+6

Onnea taas kaikille ihanista ultrakuulumisista! :flower:

Liikkeistä vielä sen verran, että verrattuna aiempaan raskauteen, niin tää kaveri on kyllä huomattavasti hiljaisempi, ihan eri meininki oli viime kerralla, kun poikaa odotin ja potkua sateli jatkuvasti. Tosin nyt mulla on istukka edessä ja se varmaan vaimentaa aikalailla potkuja.

Toinen asia, mikä myös vaikuttaa noiden liikkeiden tuntemiseen, on se, että mun työpäivät ovat niin jumalattoman kiireisiä, etten kerkeä edes noteeraamaan, vaikka noita potkuja satelisikin. Tällä hetkellä odotan sitä äippälomaa kyllä aikalailla, sillä työtilanne on suht stressaava ja ylitöitä/reissua saa painaa monena päivänä viikossa.. Huh.

Ummetuksesta, eipä ole kyseisestä vaivasta tarvinnut koskaan aiemmin kärsiä, mutta nyt sitten viime aikoina senkin edestä. Tosi raivostuttava vaiva!

Mulla sf-mitta oli ihan normikäyrillä, vai olisko ollut jopa vähän alle. Viime viikolla neuvolassa mitattiin rv 20+3 17 cm.

Supistuksia on täälläkin aina toisinaan havaittu. Varsinkin, jos yhtään raskaampaa liikuntaa harrastaa pidemmän ajan kerrallaan, niin alkaa ikävästi supistaa. Pitäis vissiin osata ottaa vähän rauhallisemmin..

Mut taidanpa siirtyä tohon sohvalle potemaan taas vaihteeksi päällä olevaa migreeniä.. :|

Raisu 21+4

Huomenta :wave:

Kerrankin ollen hereillä ennen muita ja saan hetken jopa rauhassa kirjoitella!

JiiMii82 Juu sitä tässä nyt odotellaan, että koska mieli muuttuu. Olen asiasta nyt yrittänyt vääntää 2-3kk ja kerranki voin sanoa, että kaikkeni antaneena! Tulin loppujen lopuksi siihen tulokseen, ettei se minulta ole pois vaan häneltä.

-laura- Täällä oli ihan sama juttu tuon istukan kanssa. Sitä arpoivat siinä pitkän tovin. Tosin tulivat siihen tulokseen, ettei tarvitse käydä tarkistuttamassa tilannetta. Vähän jäi mieltä vaivaamaan. Totta kyllä, että istukka nousee kun masu kasvaa toivottavasti sinulla myös :)

Ihanaa onnea uusista ultra kuulumisista ja lupauksista :heart:

Käytiin tiistaina lasten kanssa kaupungilla ostamassa vappu krääsää ja pojalle housut. Siinä sitten lindeksin -70% rekistä löytyi ihka ensimmäinen itse ostettu mekko pienelle neidille!! Luulisin, että lupaukseen on aika tarkka luottaminen omasta olosta ja 8 silmää olisi varmaan ultrassa huomanneet pienenkin "ylimääräisen" osion!

Kyllä on odotuksesta tullut ihanaa, kun liikkeet tuntuu selvästi ja on lupauskin siitä prinsessasta :heart:

Meidän eskari neiti on aivan innoissaan sisko lupauksesta. Ei juuri muusta ehdi puhumaankaan. Meillä ei ole vieläkään saatu kerrottua kaikille tutuille ja kavereille. Eikä ole juuri kukaan kysellytkään. Mutta tuo Neiti on kyllä aika hyvän huolen pitänyt, ettei asia jää kenellekkään epäselväksi :D

Mutta nyt herättelemään noi lapset, josko oltas ajoissa jossain tänään =)

Moi vaniljainen :wave: Tulin pitkästä aikaa moikkaamaan. Eiks ookki kiva kun alkaa tunteen liikkeitä.Siitä ne vahvistuu :heart: Mulla nyt olis vaan lähdön odottelua ja ehkä vähän haikeet fiilikset kun maha lähtee ja tää on viimeinen niin kun se lähtee niin lähtee lopullisesti. Aikaki meni niin nopeesti etten oikeen tajua edes :D Hyviä vointeja sulle,tulen välillä kurkkimaan !!

NeliApina ja palli-petteri 39+6

Vauvan nurkkausta: Laittelen varmaan äitiyslomalla sitten. Ollaan laittamassa taloa myyntiin ja jos kuut on oikeassa asennossa, olisi ihana asua jossain muualla kuin tässä talossa kun vauva syntyy ;)

Vauvan vaatteet: Pesen sitten samoihin aikoihin. Jotain kirppikseltä ostettuja olen pessyt jo heti, mutta pesen kaikki sitten vielä kerran niin ei ole pölyisiä yms.

Sf-mitta rv17+4 mulla oli 22cm, joten korkea on :D

-laura- Mulla on sama homma istukan kanssa, paitsi että on osittain kohdunsuun päällä. Juhannusviikolla on kontrolliultra.

Ensi viikolle varasin 4D-ultran, nyt iski kova kuume tietää sukupuoli, kun ei rakenneultrassa selvinnyt :D

Yhteistyössä