***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

joo-o, ja nii-in, mitäpä luulette,.......
kasassa edelleen..... näin saa vastata uteliaisiin kyselyihin päivittäin ja vielä monta kertaa päivässä.!
mä en jaksa! :headwall: :headwall: :headwall:

fiksu ja brutus 40+6
 
jep mua alkaa pikkuhiljaa kans ärsyttään joko joko kysymykset, eipä voi mitään kun ei ala mitään tapahtuun..Ei ees suppareita ollu pariin päivään. Huomenna neuvolatädille ja se varaa sit aikaa sairaalalle ens viikolle.
Mulla ollu viimeset 2 kertaa sf-mitta 35 ja pari viikkoo sitten jo neuvolatäti sano et vauva painaa noin 3,7 kg.

aurinko73 41+1
 
Kasassa edelleen joo...ärsyttää tosiaan nuo jokojoko-kyselyt :kieh: Taidankin jättää ilmoittamatta sitten kun tämä vihdoin syntyy :kieh:

Mulla sf-mitta oli viime viikolla 33cm ja sitä edelliset pari vko 32cm. Huomenna neuvola (joka edelleen ois aikomuksena passata ;) ). Olin juuri vajaat 3h shoppailemassa, käpöttelin korkkareilla ja tuloksena hemmetin kipee alaselkä sekä pahentuneet liitoskivut :ashamed: Onneksi muutamia supistuksiakin :D Eilen illalla nukkumaan mennessäni mulla tuli tuntuvia, ei kipeitä, suppareita reilun tunnin ajan 10 min välein ja jo hiukan heräsi toivo, mutta sitten oli uni korjannut ja veskireissulle herätessäni taas ihan normi olo :headwall: Nyt kyllä tuntuu, että vauva olisi shoppailureissun aikana valahtanut vielä alemmaksi :eek: Jospa se koittaa löytää tietään ulos ;) :D

Epätoivoisesti koitan saada pojan nukkumaan päiväunet, että pääsisin itsekin makuulle hetkeksi. Jatketaan me loppupääläiset vielä päivien kuluttamista syöden ja mahdollisuuksien mukaan leväten, kyllä me vuorotellen aikanaan synnärille päästään kaikki :D :hug:

40+2
 
Täälläkin ollaan kasassa edelleen... Puuh...
Kovasti oli toiveet etää viime yönä olisi lähtenyt synnytys käyntiin (aikasemmat 2 raskautta kun on lähtenyt just vastaavana yönä käyntiin),mutta ei,tämä vauveli on päättänyt viihtyä lämpimässä yksiössään...

Tänään kävin esikoisen kanssa phks:ssa korvapolilla tutkimuksissa,kun neuvolassa ja kaupunginsairaalan kuulontutkija löysi alkukesästä kuulonalenemaa.Noh,nyt sitten kuulontutkija tokas meillle että pitikö siis kuulossa olla jotain vikkaa,kun hänen mielestään tytöllä on ihan priima kuulo. Ja lääkäri sitten katto vielä tulokset ja sano että kuulossa ei ole mitään vikaan! Nice! Kyllä oli kiva saada tämäkin asia pikku hiljaa päätökseen ja vielä näinkin onnellisesti!

Nyt harjottelemaan tytön kanssa lukuläksyjä!

Kärsimätön ja väsynyt virtahepo 41+3
 
Heippa pitkästä aikaa. Olen palstaillut viime ajat Sydäntenmurskaajissa. Nyt kun Leidi on kuvioissa mukana niin pakko myöntää, että aika on aikas kortilla eikä sitä kerkiä paljon muuta kun imettämään, pesemään rintakumeja, lämmittämään maitoa jne. Eli elämä pyörii kakan ja ruokailun ympärillä mutta niinhän sen pitääkin mennä :LOL:

Nyt kuitenkin pieni hetki aikaa kun mies ottaa lepoa Leidin kanssa. Mietitte täällä sf-mittoja. Itselläni se nousi tasaisesti 1cm/vko ja oli viimeisellä mittauksella 35 (vko 38). Koko ajan meni ihan yläkäyrillä ja jännitin kovasti millainen köriläs sieltä oikein tulee. Leidi näki siis päivänvaloa 38+4 ja tyttö oli pieni, 47cm ja 3100g. Eli ei tuo sf-mitta ainakaan minun kohdallani pitänyt yhtään paikkaansa!

Koittakaa kaikki jakautumattomat jaksaa, ihan loppusuoralla ollaan :hug: Ja muistuttelen taas, ettei sisään ole kukaan jäänyt vaikka siltä varmasti jo tässä vaiheessa tuntuu. Mutta sitten kun oma nyytti on sylissä niin siirtykää kakkakeskuskeluihin tuonne Sydäntenmurskaajiin meidän kanssamme. Voimia kaikille! Ja paljon onnea kaikille jakautuneille

Cummastelija & Leidi 2vkoa 6pvä :flower:
 
Huomenta!

En eilen päässyt kirjautumaan niin en pystynyt mitään kirjotella.
Joten tässä ois eilisin kuulumisia äippäpolilta:

Menin siis kasvukontrolliin, ja ultran mukaan vauva ois nyt n. 3800gmax ja tietokoneen mukaan 3500g. Eli ei mikään pieni mutta kuulemma ihan normi kokonen.
Vauva on mullakin vielä aika korkeella( vaikka viime neuvolassa oli kuulemma laskeutunut ja kiinnittynyt). Lääkäri sanoi että koska vaavi kasvaa ihan normaalisti niin odotellaan synnytystä. Mulla ei suositella käynnistystä kun sektio takana ja kohtu jo "ohut".
Seuraavaks nyt ma neuvolaan ja sit perjantaille aika yliaikakontrolliin jos vaavi ei ole syntynyt. Ja sitten siis käynnistellään..
Jouduin myös olla ensin 2h siellä äippäpolilla sydänkäyrässä, ja koska siinä ei ollut tarpeeksi vaihtelua (vauva nukkui) niin laittoivat vielä sinne synnytysosastolle 2h käyrään.
Siihen oli sit lääkäri tyytyväinen ja päästi meidät kotiin..
Joten odottelu jatkuu :D

Nyt täytyy lähteä hakemaan poikaa mummulasta, kauhea ikävä vaikka ollut siellä "vasta" 2yötä :heart:

Inka ja Maisa 40+3 :heart: :heart:
 
Huomenta!

Neuvolassa käyty taas tänä aamuna, toivottavasti nyt viimeisen kerran :kieh: Ensi tiistaille varattiin kuitenkin aika ja sieltä sitten ensi torstaille varataan yliaikaiskontrolli äippäpolille, jollei ole syntynyt. Kaikki oli ok, painoakaan minulle ei ole tullut viime viikosta yhtään (herkuttelu siis jatkukoon :p ), sf-mitta sama 33cm, paineet samoissa pysyneet koko raskauden (118/78) ja sykkeetkin siinä 140 kieppeillä, jossa lähes aina pyörineet =) Kiinnittynyt tyyppi oli jo viime viikollakin, lähtökuopissa siis lojuu äitiään kiusaamassa ;) :heart:

Mun äitini on nyt jo pari viikkoa ollut valmiudessa tulemaan meille pojan vahdiksi kun lähtö koittaa. Nyt kun LA on ohitettu, niin äitini ei ole nukkunutkaan enää öisin, vaan kytännyt kuulemma puhelinta :D Eilen illalla siellä kyläiltiin ja mä koitin äitiä rauhoitella, että kyllä mä sitten ajoissa ilmoitan, kun jotain alkaa tapahtua. Eikä meillä välimatkaa ole kuin 25min ajomatkan verran =) Tuntuu, että kaikki muut ovat malttamattomampia odottamaan kuin minä :eek: :kieh: Eilenkin sain lähemmäs kymmenen viestiä ja puhelua, joko??? onko mitään merkkejä??? :kieh:

Tälle päivälle en onnistunut kehittelemään mitään ohjelmaa, joten kai se on taas siivottava :whistle: Ulkonakin on niin kylmä, etten tarkene sinne mennä varmasti ennen iltapäivää, kun ei kerran ole takkia, joka menisi kiinni :whistle:

Kristelle 40+3
 
Jep tästä sitten tulee lokakuun lapsi,saa viettää äitin kanssa samana kuukautena synttärit.
Mentiin lasten kanssa pihalle ja haravoin etupihan kokonaan.Sain selän taas kipeäksi |O
Tylsää kun vaan odottelee jotain tapahtuvaksi,no huomenna tulee paketti postiin niin on jotakin kohokohtaa tähän tylsään elämään :LOL:
40+3
 
yliaikaskontrolli takana ja kanavat hävinneet kokonaan ja olin reippaasti sormelle auki :D jotain on siis sittenkin tapahtunut.. Sunnuntaina käynnistykseen jos ei sitä ennen tule ja sanoivat että todennäköisesti pääsen suoraan synnytys saliin ja puhkaistaan kalvot ettei paikkoja tarvitse alkaa enään kypsyttelemään.. Olo on niin onnellinen että meillä onkin "jo" tällä viikolla pienipoika. Niin tai sano nyt pienestä kun ultran mukaan painoarvio oli reipas 4kg :O .. mutta joo enköhän jaksa sinne asti odotella kun nyt on takaraja annettu..

Voimia kaikille kanssa odottaville

Dindei 41+4

p.s. Sanoin miehelle tänään synnärillä että hetkonen meitä on huijattu.. Meille luvattiin syysvauva mutta tuleekin lokavauva :LOL: ja että jos heti olis kerrottu että lokakuulle menee niin en kyllä millään olis jaksanu odottaa.. Ihan kun olis ollut jotain muita vaihtoehtoja :LOL: :LOL:
 
voi ihanaa täällä vielä muitakin kun minä! :)

koko yön oli menkkamaista kipua, mutta sain silti kohtalaisen hyvin nukuttua, sitten heräsin aamu seiskalta rajumpaan kipuun, ja ajattelin et ny mennään, no niin siinä sitten piruvie taas kävi, et ne hiipu!

siis mä en kestä tätä eipäs juupas leikkiä enää päivääkään! :headwall:

hitto miten tän saa loppumaan?

pieni lenkki vois auttaa, mutta kun en pääse enää edes kävelee, kun alapäätä vihloo niin pahasti! :(

voi jumala, armahda jo mua, ja päästä mut näistä kärsimyksistä! kiitos!

Ps: katotaan onko sitä jumalaa olemassa, vai meneekö multa viimenenkin uskon hiven? :LOL: =) :| :(

fiksu ja brutus 41+0
 
heippatirallaa !

Enpä olis ikuna uskona että lokakuulle asti mennään..
Tänäin neuvolan täti varas mulle ajan käynnistykseen, eli viimestään ens kesk. 7.10 käynnistys. Olen jonotuslistalla, tarttee toivoa että pääsis jo aikasemmin.
Täällä kans niin hirvee painontunne ja vihlominen alapäässä että kävely on tosi hankalaa :eek:

Aurinko73 41+2
 
Neuvola täti soittaa mulle maanantaina ja jos en ole jakautunut,niin menen sitten perjantaina äippäpolille tarkastukseen ja katsellaan käynnistämistä.Ajattelin päästää kunnon märyt ettei tarvitse enää kotiin sitten tulla enää mahan kanssa :xmas:

Meillä sitten tippui ojaan tuo nuorimmainen,kun kauppaan oltiin menossa.Ei oo meikäläinen ikinä niin lujaa juossut kuin silloin.Vettä oli nilkkoihin asti ja naamansa oli kastellut :/
Leipomaan että ajan saisi kulumaan :D
 
Täällä kasassa tuskalleen edellee...
Tänään siivoillu ja pihaa duunaillu talvi kuntoon ja kanervat ja callunat pääty ruukkuihin ja lootiin... Jes!
Selkä on vihotellut aamusta asti... Ja ei se oikein tosta touhuilusta ole tykännyt,mutta onpahan mieli mukavampi ku on paikat taas paremmas kondiksessa.

Huomena aamusta sinne yliaikaskontrolliin.Saa ainakin jotain inffoa siitä onko tuola alakerrassa jotain tapahtunut ja varmaan sitten vauvasta koko arviota ja sitten sen päivän koska viimeistään tämä raskaus loppuu...Maanantaina kaiketi viimeistään käynnistys,silloin viikkoja 42+1,eikö?

Mutta nyt iltasadun lukuun ja itekki potslojoon,selkä ainakin tuntuis jo sitä huutavan...

Huominen kyl vähän jänskättääki...

41+4
 
Täällä alkanut eilen pienet supistukset, yöllä tuli muutamia ja aamulla puol kasin aikoihin alkoi taas. Ei oo vielä kovin kipeitä ja välit on n. 5-10min, joten toivotaan että kovenevat:D
Ja huomasin hetki sitten vessassa että limatulppaa irtoo, Jee! :D :D
Joten josko tää rinsessa tulis tän viikonlopun aikana;) :heart:

Inka ja Maisa 40+4 :heart: :heart:
 
Tsemppiä Inka85! Toivottavasti pääset nyt tositoimiin =)

Mä olen ärsyyntynyt, tekisi mieli sulkea puhelin ihan piruuttaan, kun jo seitsemästä lähtien on taas tänään tullut kyselyitä; eikö vieläkään?? Anoppikin soitti jo heti aamutuimaan uteluitaan olotilasta :kieh: Ihan normaalia loppuraskautta tässä elellään, tarvisko mun jokaisesta supistuksesta ym. raportoida jollekin? :kieh: :headwall:

Mä laskin eilen jollain raskauslaskurilla, että jos mun kuukautiskiertoni pituus (37pv) huomioitas, niin laskettu aika olisi vasta 8.10. Mutta kun lasketaan sen 28pv:n mukaan, eikä ultrassakaan heittoa ollut kuin 6pv, niin tässä odotellaan olevinaan "yliajalla". Mulla itellä kun ei ole mikään kiire saada tätä vauvaa ulos, niin ärsyttää muiden hoppuilu, ihan kuin mä voisin päättää koska hän sieltä päättää syntyä :headwall:

Mun pitää taas koittaa kehitellä jotain mukavaa tekemistä muutamaksi päiväksi eteenpäin, että päivät kuluu nopsaan =)

Kristelle 40+4
 

Yhteistyössä