***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

Onnittelut jälleen vauvan saaneille :flower: :flower:

Tsempit käynnistykseen/sektioon meneville :hug:

Neuvolakuulumisia tältä päivältä: rv 37+3, sf 32cm, paino+500g, pissa puhdas, paineet 117/76, Hb 125 ja sykkeet 140. Arvot siis ok, mutta edelleen terkkari yhdessä opiskelijan kanssa arpoivat, että onko tuossa ylävatsallani nyt pää vai peppu, kun on niin selkeä ja kova möykky näkyvissä ja tuntuvissa. Potkut tulevat suoraan oikeaan kylkeen melko keskelle. Sydänäänien perusteella veikkaavat raivotarjontaa, kun päätäkään ei alhaalla enää tuntunut :/ Kiva odotella synnytystä tällain, ettei viitsitä edes varmistaa mitenkään tuota tarjontaa :headwall: Josko sitten h-hetken koittaessa saisi ennen pungertamista tietoonsa miten päin kaveri on tuolta ulos haluamassa :whistle: Itse olen kyllä sitä mieltä, että pää on tainnut nyt vaan laskeutua lähtökuoppiinsa tuonne alas :D

Harjoitussupparit ovat nyt muuttuneet hiukan napakammiksi ja menkkajomotusta on havaittavissa vähän väliä. Selkä on siivoiluista ja remppahommista ihan juntturassa, mutta ei auta valittaa suuremmin edes miehelle, kun eilenkin saatiin vain mojova riita aikaiseksi kun pyysin hieman apua :'( Mun voimavarojen pitäisi edelleen olla ilmeisesti samanlaiset kuin normaalisti "ylienergisenä" omana itsenäni :/

Nyt on ihana saada joka päivä lukea muiden vauvakuulumisia, alkaa tuntua todemmalta omakin tilanne :D Ei enää kauaa meillä häntäpääläisilläkään :D

Kristelle 37+3
 
Neuvolakuulumisia aamulta: Kaikki ihan ok, paitsi että sf mitta tippui alakäyrän alapuolelle. Saattaa tietysti johtua vähäisestä lapsiveden määrästä, mutta kyllä sitä vettä siellä th:n mukaan kuitenkin on. No lähete yliaikaisuuskontrolliin meni tänään (rv 39+6) ja saattaa olla, että noiden kahden asian takia voisi tulla kutsu kontrolliin jo ennen rv 42 (toivottavasti). Vaikka eipä vauvalla mitään hätää ole, ja 3 viikkoa sitten olleen ultran mukaan vauvan koko silloin 3200g ja nyt pitäisi olla 3600g. Mun siskon vauva, joka syntyi 1,5 viikkoa sitten painoi kyllä vaan 2700g syntyessään rv 41. Joten mulle tulee iso vauva siihen verrattuna. :)

Ja onnittelut niille, joita en ole vielä onnitellut.

Pitäsi tänään lähteä metsästämään jostain kaupasta orthexin harmaita pauliina-ruukkuja. Ostin niitä vuosi sitten, mutta nyt en ole niitä missään kaupassa nähnyt. Toivottavasti ne ei ole poistuneet myynnistä. Mutta onhan ne valkoisetkin sitten ihan ok, jos ei harmaita löydy. Ajattelin meinaan istuttaa ja jakaa vähän anopinkieliä. On niin tylsää täällä kotona istuskella, kun kaikki tutut on töissä päivisin.

Helinä 39+6
 
Kristelle mun kohdalla heräs epäilys vauvan perätilasta juuri viime viikolla sydänääniä kuunneltaessa . Aiemmin ovat kuuluneet ihan normaalisti tuolta alamasusta mutta nyt yht'äkkiä siellä oli täysin hiljaista. Kerkesin siinä jo itsekin vähän hätääntymään mutta sitten neuvolatäti löysi äänet reilusti navan yläpuolelta. Ja kun ei päätäkään kunnolla löytänyt niin äippäpolille marssittivat missä perätila sitten varmistui. Toivotaan kuitenkin, että sulla on raivossa niin pääset alatiesynnytykseen.

En saa mitään aikaiseksi. Katselen vaan kelloa ja ihmettelen miten tämän päivän saa kulumaan. Ja millä ihmeellä ensi yöstä selviää. Nyt pitäis vissiin keretä niitä voimia mutta hitto, on niin levoton ja jännittynyt olo että kierrän kämppää kun kissa kuumaa puuroa :kieh: .

Tunteet on myös ihan käsittämättömän pinnassa. Sain eilen ihan hirveen itkuraivarin miehelle kun hän vähän tiuskas mulle (oikeesti, ei edes mikään iso juttu). Lukittauduin sit veskiin vollottamaan ja jatkoin sitä makkarissakin varmaan tunnin verran. Kunnon teini! Tänään on sitten silmät muurautuneet lähes umpeen :whistle: . Täytyy myöntää, että olin vähän kohtuuton mutta ne on nää hormoonit... :D
 
Neuvolakuulumisia - oikeasti olisi ollut vasta huomenna käynti, mutta huonon olon ja päänsäryn takia siirrettiin tälle päivälle. Kaksi päivää olen vaan maannut sängyssä ja välillä täällä käynyt lukemassa teidän kuulumiset. Syytä oloon ei löytynyt, mutta vuodelepoa pitää jatkaa ja oman voinnin mukaan sitten tehdä muita juttuja.

Rv 38+3 (37+4)
Pissa puhdas (puhdas)
Verenpaine 128/78 (136/86)
Paino 73,8 kg (74,4 kg) kerrankin näin päin :)
Sf 34,5 (34)
Syke + (+)
Liikkeet ++ (++)
Tarjonta RT (RT)

Nyt takaisin sänkyyn, kun alkaa taas huono olo nousemaan.. Onneksi mies on ollut ihana ja tehnyt ruokaa ja muutenkin tehnyt kaikenlaista, kun itse olen vaan maannut :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Kristelle mun kohdalla heräs epäilys vauvan perätilasta juuri viime viikolla sydänääniä kuunneltaessa . Aiemmin ovat kuuluneet ihan normaalisti tuolta alamasusta mutta nyt yht'äkkiä siellä oli täysin hiljaista. Kerkesin siinä jo itsekin vähän hätääntymään mutta sitten neuvolatäti löysi äänet reilusti navan yläpuolelta. Ja kun ei päätäkään kunnolla löytänyt niin äippäpolille marssittivat missä perätila sitten varmistui. Toivotaan kuitenkin, että sulla on raivossa niin pääset alatiesynnytykseen.

En saa mitään aikaiseksi. Katselen vaan kelloa ja ihmettelen miten tämän päivän saa kulumaan. Ja millä ihmeellä ensi yöstä selviää. Nyt pitäis vissiin keretä niitä voimia mutta hitto, on niin levoton ja jännittynyt olo että kierrän kämppää kun kissa kuumaa puuroa :kieh: .

Tunteet on myös ihan käsittämättömän pinnassa. Sain eilen ihan hirveen itkuraivarin miehelle kun hän vähän tiuskas mulle (oikeesti, ei edes mikään iso juttu). Lukittauduin sit veskiin vollottamaan ja jatkoin sitä makkarissakin varmaan tunnin verran. Kunnon teini! Tänään on sitten silmät muurautuneet lähes umpeen :whistle: . Täytyy myöntää, että olin vähän kohtuuton mutta ne on nää hormoonit... :D

Kyllä mä taidan tässä luottaa enemmän omaan mutu-tuntumaan kuin terkkariin (aika olematon tapaus :headwall: ). Alakautta koittaisin silti perätilankin synnyttää, edellinen synnytys niin helppo, että uskallusta löytyisi yrittää =) Onneksi sydänäänet kuului tosiaan selvästi alavatsalta vasemmalta, joten niiden perusteella asento sopisi raivotarjontaan.

Koitahan nyt saada levättyä ennen huomista :hug: En osaa edes kuvitella, miten päin itse olisin jos odottelisin käynnistystä tai sektiota. Vielä mulla on aikaa joutua odottamaankin, vaikka toivon tämän lähtevän spontaanisti käyntiin.

Tunteet on tosiaan pinnassa ja sen takia tulee riideltyä harmittavan usein nykyään :ashamed: :(

Sain juuri esikoisen nukkumaan, joten pitää itsekin heittäytyä hetkeksi levolle, jotta jaksan jatkaa vitriinikaappien pesua.
 
:flower: =) Onnittelut kaikille vauvansa saaneille! Mä en enää pysy perässä. :ashamed:
Kohta lähden neuvolaan, josko tämä olisi se vika kerta? Kerron neuvolavisiitistä myöhemmin lisää. =)

Muffa 40+1 <- eihän se näin pitänyt mennä.. :snotty: Odotellaan vieläkin. :ashamed:
 
Cummastelija: Meillä oli läppäri esikon aikaan sairaalassa mukana. Kättärillä siis oltiin. Laitettiin siellä jo kamerasta kuvatkin koneelle ja sähköpostilla eteenpäin isovanhemmille :) Mekin toivotaan kovasti perhehuonetta, mutta saa nyt nähdä millaiseen sumaan sitä joutuu. Ahdistaa vähän ajatus, et joutus olemaan vauvan kanssa kaksin siellä sairaalassa :/ Esikon aikaan en olis edes selvinnyt yksin siellä. Voimia kovasti huomiseen; hienosti se menee!! :)

Tunteet
on täälläkin pinnassa. Ei miehen kans riidellä, mutta mua itkettää tosi helposti, jos esikko kiukkuaa tms. Mä jotenkin väsyn siihen kiukkuamiseen parissa minuutissa ja sit alkaa itkettään, kun ei jaksais.

Mulla on huomenna neuvola. Viimeinen varmaankin. Toivottavasti siellä nyt sit varataan aika siihen yliaikaisuuskontrolliin, kun sekin olis sitten jo ens ke.

Nyt ompelemaan vaavi-sänkyyn reunapehmustetta :wave:

rimpulakissa rv 40+6 (huomenna taas poksuu, "jee".... )
 
Neuvolassa sit käyty ja sielhä se öllötti positiivinen tulos streptokokista. Toisaalta helpotus jotta ny se tiedetään ja saahaan heti synnärille mennessä antibiootti käyttöön.

Uutta aikaa ei enää antanut (nyt viikkoja 39+6) sanoi että jos ei ole huomiseen iltapäivään mennessä syntynyt nii soittelen hälle ja hää laittaa lähetettä synnärille käynnistykseen. Antoi määräyksen kipeisiin suppareihin ottaa reippaasti särkylääkettä sekä rentouttavaa lääkettä uneen, jotta saan nukuttua.

Sf-mitta tippunut 2 cm, joten vauva laskeutunut alemmas kyllä, tai sitten vain eriasennossa, kaikki muu ok, mutta tosiaan näki kuulemma heti päällepäin että olen nii väsy, että sanoi ettei enempää ja kauempaa venytetä tätä raskautta. Tuol on kyllä ihana ymmärtäväisiä noi kätilöt. Olo helpottunu ja nyt sitten tuntuukin että kyllähän tämän jaksaa vaikka ootella ensiviikkoonkin asti....ku tietää että neuvolassa laittavat heti ku tahdon, lähetteen käynnistykseen.
 
Elämänilolla hyviä uutisia..tosi hienoa etteivät anna sun kärsiä enää pidempään.. :hug:

Mulla huomenna viel vika neuvola vaik ma se käynnistys..mut on kaip se sielkin käytävä..en meinaan ole elokuun puolenvälin jlk siel pyörähtänyt.. :eek: Nyt siel sijainen joka on ihan kätilö ammatiltaan..normisti ihan tavallinen terveydenhoitaja vaan.. :wave:

Äippä35v ja Nuppu37+3 :flower:
 
Heissu: Mä oon kans miettinyt ihan samaa, että tuo käynnistys on kuitenkin melko harvinaista ja tuntuu, että tosi monella käynnistetään. Esikon odotusaikana olin kans palstailemassa ja silloin ei ennen laskettua aikaa taidettu käynnistää kuin yhdellä vai kahdella. Muutamalla meni sit yli ja siks käynnistettiin. Mut kyllä mäkin nyt vielä luotan, että tulee itsellään tuolta ulos, jos ei mitään muita vaivoja ilmene :) Olkoon siellä sitten vaikka vielä viikon!

Elämänilo:
Kiva, että sieltä löytyi ymmärrystä :hug: Helpottaa varmasti paljon omaa oloa.

Multa puuttuukin sopiva vanu tuohon reunapehmusteeseen. Pöh. Jäi ompelut ihan kesken.
 
Moikka,

Onnea kaikille vauvan saaneille :heart: On tää vaan niin ihanaa. Hän saa kyllä kaiken huomioni ja siksi en ole ennättänyt tännekään kirjoitella.

Synnytystarinaa

Mut siis otettiin naistenklinikalle sisään viime tiistaina korkeiden verenpaineiden takia. Voitte vaan kuvitella kuinka kamalalta tuntui jäädä ja kun mies lähti pois :'(

Ekana päivänä minua ja vauvaa seurattiin jatkuvasti. Synnytystä lähdettiin käynnistämään keksiviikkona aamulla. Keskiviikkona ei tapahtunut juuri mitään muuta kuin laitettiin viel pari pillerii. Torstai menikin sitten odotellessa. Synnytysosastolle päästiin neljän aikoihin. Aluksi sydänkäyrää vauvasta ja sitten kalvojen puhkaisu ja oksitoksiinia perään ja johan alkoi tapahtua pikku hiljaa. 10 aikaan tuli kipeitä supistuksia. Aluksi yritin lievittää kipuja ilokaasulla ja lämpimällä pussilla. Supistukset alkoi olla jo niin kipeitä että pyysin epiduraalin sitä jouduinkin sitten oottaan sellaset 1,5 h. no onneks se lääkäri tuli kesken toisen operaation sen laittamaan. 4.45 aamuyöstä meillä oli ihana pikku prinsessa maailmassa.

Olo synnytyksen jälkeen oli aivan mahtava ja pääsinkin melkein heti jalkeille. aamulal seiskan aikoihin päästiin osastolle. Viikonloppu oltiin sisällä ku lääkäriä ei ollut sunnuntaina.

Maanantaian kotiuduttiin silmätulehduksen kanssa. Nyt silmätulehdusta on hoidettu, mutta ongelmaksi on muodotunut se, että tytön silmässä on kaksi bakteeria ja lääkärit naistenklinikalla pohtii mitä tehdä? Pelottaa hiukan mitä tuo tullessaan. Ei jaksaisi enää oottaa lääkärin soittoa.

Mikäs se meen uus pino olikaan jo synnyttäneille?

Jooseppi & Möykky 7 päivää
 
Nyt on neuvolassa taas käyty. Pissatestin mukaan limatulppa on nyt sitten irronnut kokonaan. Istukka toimii vielä hyvin. Vauva edelleen tiukassa raivotarjonnassa. Turvotuksia reilusti, näkee kuulemma naamastakin. :x Ens maanantaina uusi neuvola-aika. Neuvolatäti antoi ohjeita vyöhyketerapiaan, täytyypä sitäkin vielä tänään kokeilla. =)

Muffa 40+1
 
Heijjaa... Neuvolassa käyty ja siitä seurasi seuraavaa.

Tänään kävin ä-polilla kun neuvolassa vauvan sydänääniä kuunnellessa kuului "rytmihäiriö". Se näky ultraäänellä. On kuulemma hyvän laatunen ja korjaantuu todennäkösesti sitten kun vauva on päässyt maailmaan. Tänään ois takasin sairaalaan meno klo 18.oo kun ottaavat osastolle, illalla saan särkylääkkeet kipuihin ( oon valittanu niistä erittäin pitkään, alan olla tosi huonona sekä henkisesti että fyysisesti) ja unilääkettä jotta saan nukutuksi yön yli, aamulla alkaa käynnistys näil näkymin. Empähän ois koskaan uskonu joutuvani moiseen hommaan mutta ihana on tietää että kivut loppuu ja siihen ei mene enää pitkiä aikoja. Toivottavsti vauva on muuten terve ja päästään sit pikimmiten kotiin :)

Mieli on tosi surullinen ja pelokas, pakko vaan jaksaa ja tsempata ihteeni että jaksan loppuun saakka.

Tällästä tänne

zeny 39+6
 
tänään 40+1 ja kävin taas kerran paino/kasvukontrollissa äippäpolilla. vauvan painoarvio oli 3040g, kanavaa 2cm jäljellä ja sormensa se lääkäri työnsi kanavaan (?) sisälle ja sanoi, että hyvin mahtuu.. eli ilmeisesti on paikat auenneet. tyhmän olis ehkä pitänyt kysyä :D
lääkäri varas ens viikolle vielä ultra-ajan ja sanoi " viikko odotellaan vielä", kun kysyin käynnistyksestä. viime neuvolassa terkka siis sanoi, et käynnistys 41+3.

mut viimeisiä viedään.. jännää :) ainut, et meillä kylpyhuoneessa kosteusvaurio ja joudutaan tässä ettimään väliaikaismajoitus kuivatuksen+rempan ajaksi :kieh: kivakiva, just tälleen loppusuoralla, kun ei muutakaan stressattavaa oo...
 
zeny no onpas kiva että sullakin loppuu se kipuilu ja toivottavasti pikkuisellakin sitten hyvä olla. =) :hug:

Mä nukkunut nyt sen jälkeen ku tulin kotia neuvolasta. Vähä parempi mieli ja olo vaan kyl sitä täytyy olla tyhmä, että nyt sitten ruennu miettiin että eiköhän se synnytys ala ennen ku pää levii kokonaan näihin kipuihin, että kylhä mä jaksan, että oishan se parempi et luonnollisesti lähtis jne....grrr.... :kieh: :kieh: Noh, huomen iltapäivästä sit kuiten soitan tonne neuvolaan ja kai se sit selvii et laitetaanko se lähete sinne käynnistykseen vai kokeilenko viellä. Neukka täti oli kyl sitä mieltä ettei enää ota mua vastaan näi yhtenä kappaleena vaan panee mieluummin sen lähetteen. Ihmeesti tuokin lupaus nii paljon helpotti mieltä ja oloa.

Rekkumaaria sä oot nii hyväntuulisen oloisena siellä! Ihana!! Tuli oikei hyvä mieli ku luin sun juttus, ettet valita jne. Ihtestä ku tullu nurisevapallomaha ilmeisesti. :LOL:

Rimpulakissa sulla samoin nii ihana positiivinen olo, et "olkoot siellä sitten vaikka viikon" =) Voi ku ihte jaksas ajatella samoin ja aatella et kyl se ihtekseen tulee ennen kui painoa on liiaks ja et selviisiin näistä kivuista yöllä ja päivällä.
 
ElämänIlo3
heh mies vois olla tosta positiivisuudesta toista mieltä :D

ehkä tänään vaan on joku tilapäinen mielenhäiriö ja mä oon hyvällä tuulella! tai sit se johtuu siitä, et max. 1.5vko ja sit pitäs vaavin saapua maailmaan! :heart: ehkä se auttaa jaksamaan, kun tietää et kyl se sieltä vielä pihalle tulee.. mut päivät matelee! ja jotenki sitä kuulostelee ja toivoo päivittäin, et josko tänään olis se päivä kun homma edistyy..

 
Hello!
Päivitin yksityisviestien perusteella tonne etusivulle pari uutta tietoa... Ei oo voimavaroja/aikaa ihan kaikkia viestejä plärää läpi, joten laittakaas vaan niitä yksäreitä kun ehditte niin saadaan listaa ajan tasalle :)

Jooseppi! Mä tossa aikaisemmin kirjoittelin, että mä voin sellasen pinon tehä, mut jos tehään sit synnyttäneiden pino kun meitä alkaa oleen vähän enemmän ja porukalla alkaa olla aikaa kirjoitella? Siis, itellä tuntuu, et aika menee vaan niin nopeesti, että ei tässä koneella kerkiä kamalasti olee. Toki varmaan vaikuttaa sekin, että ne hetket kun vauva nukkuu, yritetään sitten miehen kanssa olla yhdessä :heart: Että josko ens viikolla sit saisin aikaseks tehä sitä listaa? Toki voitte sellaisen avata ne joilla on intressejä :)

Mulla menee hermot noiden nimenantojuhlien järkkäämisen kanssa... Ne olis niinkö 26.9... Miehen kaveri joka tulee "kummiksi", tulee jo edellisenä iltana tänne Rovaniemeltä. Ok no ei siinä mitään, saavatpahan olla sit kaverukset pojun kanssa. No sit ilmoitetaan, että miehen siskokin tulee tänne jo silloin perjantaina! Vähän alko keittään, multa ei kysytä mitään! Anoppi+Appikin tulevat jo pe käymään,.. Ei kauheena nappaa kestitä tääl puolta Rovaniemee kun ihan väsy ton vauvan takii, ja sit pitäs lauantaina kuitenkin kokata ja tehä kakut ym. 20 ihmiselle.... Eli täällä hajoo sit PÄÄÄÄ!!!!!

Tänään oli toka lastenneuvolakäyntikin pojun kanssa... Paino noussut kyllä tosi hyvin, neuvolatäti vähän jo naureskelikin, että hyvin poika syö :eek: Ja arvatkaa kenen ajasta se syöminen on! Äskönkin oltiin yli tunti sängyssä, puol tuntii meni tapellessa ja leikkiessä tissin kanssa, ja varmaan puol tuntia sit lutkutti maitoo siinä. Sit viel mies kehtas kysyy, et pitäskö mun vähän pumpata viel imetyksen jälkeen! Yeah RIGHT!!! Pikkuhiljaa alkaa tuntuun siltä, et oon vaan pelkkä iso tissi. :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Nyt ruuanlaittoon, jos täs kerkeis iteki syyä ennenkö pojulla taas nälkä...

Roona
 
Kristelle: mulla vauva on ns. RT II-asennossa. Eli vauvan selkä tuntuu masun oikealla puolella, josta sydänäänetkin kuuluvat selkeästi navan alapuolelta. Ja potkut taas tuntuu vas. kylkeen keskelle tai vähä alemmas. Sulla tuntuu kirjoitukses perusteella olevan just päinvastoin ja sanoisin, että on RT I.. Mullakin vauvan pää niin alhaalla, että sitä hankala tunnustella.. Toivottavasti edes vähän helpotti sun epätietoisuutta =) Onhan se perätilakin tietysti mahdollinen, mutta taitaa olla tosi harvinaista, että ihan loppumetreillä kääntyy.. Vaikka Cummastelijalle niin käynytkin.

Tsempit Zenylle huomiseen käynnistykseen, Cummastelijalle sektioon ja Elämänilolle käynnistykseen myöskin, jos sinne sitten päädyt!!

Mä lähden nyt pienelle kävelylenkille. Toivon selviäväni ilman suppareita :D Yritän kovasti tsempata itteeni, että masuasukki pysyis yksiössään vielä pari viikkoa. Mulla noi viikot sen verran vähän vielä kuitenki!! Turvotuksista huolimatta ei ihan tajuttoman huono olo oo ja jos jotain positiivista (en tiedä uskaltaako ääneen sanoa), niin oon nukkunut oikeastaan koko viikon vähän paremmin kuin aikoihin. :) Täytyy sanoa, että Rimpulakissan ja Rekkumaarian positiivisuus auttaa itteäkin jaksamaan! :heart:
 
Roona: Sanot vaan anopille ja appiukolle, että tuovat ruokaa tullessa ja annat niitten kestitä sua ja vaikka siivota nimenantojuhlaa varten. Sanot vaan reilusti, että olet väsynyt, niin saat nukkua tai käydä vauvan kanssa vaunulenkillä. Pistät vaan miehen ilmoittamaan asian niille. Tsemppiä!

Helinä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Micade:
Mielenkiintoista odottaa saako kenenkään vauva tuota 090909-päivämäärää syntymäpäiväkseen!!
Sain ilon ja kunnian tulla ilmoittamaan että ainakin yksi on jakautunut 090909! :heart: :heart: :heart: Naksoksen perheeseen syntyi suloinen tyttövauva klo:20.12, painoa tytöllä on 3055g ja pituutta 49cm. :heart: :heart: :heart: Loput hän voi tulla sitten itse myöhemmin kertoilemaan kunnes kotiutuvat.

"pikku-sisko" Tellu30
 
Merkkaan..kauheesti tekstiä ja oon ihan sekasin, onnee vauvan saaneille kuitenkin =)

kauheesti hommaa ja koitan kerätä supistuksia nyt kun toi mies on tämän maan kamaralla, jotta tää vauva haluaisi syntyä. nyt on siis lupa syntyä!

kerttuneiti ja puru 39+2
 
Ainiin, mies vie mun koneen huomenna huoltoon, kun on äänikortti paskana ym. Joten en tiiä sit ehdinkö ens viikolla päivisin kamalasti palstaileen, kun en tota ukon konetta yksin oikein uskalla käyttää... Se on jotenkin tosi pelottava rakennelma, tiedä vaikka alkas vielä puhumaan :LOL: Vähän tulee tylsää kun jää yksin kotiin ilman tietokonetta :eek: |O :headwall: Toivottavasti siinä ei mee kauaa... Joten kattoo sit sitä uuden pinon aloittamista myöhemmin...... Grrh. Päivitin taas etusivulle yhden uuden mukelon :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
En saa mitään aikaiseksi. Katselen vaan kelloa ja ihmettelen miten tämän päivän saa kulumaan. Ja millä ihmeellä ensi yöstä selviää. Nyt pitäis vissiin keretä niitä voimia mutta hitto, on niin levoton ja jännittynyt olo että kierrän kämppää kun kissa kuumaa puuroa :kieh: .
Tunteet on myös ihan käsittämättömän pinnassa.
Oih voi, mä uskon. Mulla on aivan samalaista, ja vielä 5 päivää pitäisi yrittää pysyä järjissään. Mä haahuilen yöt ja päivät pitkin kämppää ja purskahtelen itkuun. Ainut mitä pystyn hetken aikaa tehdä on siivoaminen. Siivoilin äsken vaatehuoneessa ja järjestin mm. kaikki sukkahousut väri järjestykseen...

Miehen kanssa ei onneksi ole mitään riitoja, mutta on sillä ihmettelemistä kun jatkuvasti pillitän.

Kivut vaan pahenee :( Istuminen, nouseminen ,kävely, eli ylipäätään kaikki liikkuminen tekee tosi pahaa.. Ja kipeitä supistuksia tulee n.yksi tunnissa..

Vauva onnittelut, Naksos ! :flower:
Kaikkea hyvää Cummastelia huomiseen :flower: Hyvä päivä vauvan syntyä (minunkin synttäripäivä ;) ) !!
 
Naksokselle onnea vauvasta! Hulppean synttäripäivän sai kyllä! :heart:

Täällä on mennyt päivä mukavasti kokkaillessa. Ihana kokeilla kaikkia uusia leivonta- ja ruokareseptejä, kun on kerrankin aikaa! Normaalisti meillä ei juuri itsetehtyä ruokaa syödä ja nyt mun äippäloman aikaan on syöty vaikka mitä. Tosi mukavaa puuhastella kaikkea kotona ja enpä ois ikinä uskonu iloitsevani tämmösestä, mut jee, meille tulee huomenna uusi imuri! :LOL: Ei siis ajankäyttöongelmia täällä. Musta sekin on ihanaa, että jos ei jaksa tehä mitään, niin voi luvan kanssa vaan lööbailla eikä tarvii tehä yhtään mitään. :)
 

Yhteistyössä