Onnittelut vauvoista O&O, Usvatähti ja mama-84 :flower: :flower:
Täälä pikkuhiljaa alkaa elämä voittaa pukamasta huolimatta :ashamed: En tiedä kuinka paljon siihen on vaikuttanut turvotukset, jotka on viikonloppuna yhtäkkiä rantautuneet tänne..
Sormien nivelet ja varpaatkin ihan kipeät ja nilkat näyttää puupökkelöiltä.. nyt ei mun runsas veden juontikaan poista niitä kokonaan, lepoon yhditettynä toki lievittää jonkin verran.
Tässä neuvolakuulumisia eiliseltä, suluissa viime viikon käynniltä.
rv 36+4 (35+4)
RR 114/78 (110/72)
Hb 125 (ei mitattu, aik. 137)
Sf-mitta 35cm (34,5cm)
painoa + 875g/vk (+500g/vk)
turvotus ++ (+/-)
:heart: 144-152
tarjonta: RT
Vauva vaikuttaa isolta ja siltähän tuo sf-mittakin näyttää. Kätilö sanoi, että kahden viikon päästä laittaa mut käymään äitipolilla ettei päästettäisi tuon koon takia yliaikaiseksi. Kakkosesta painoarvio viikolla 38 ultran mukaan 4kg, lääkäri sanoi silloin äitipolilla, että käteen on yli 3,5kg, mutta alle 4kg ja synnytys käynnistettiin 38+4 ja poika painoi 3700g.. Tarkat oli sen lääkärin näpit
Neuvolan kätilö arveli tämän olevan nyt liki 3,5kg, joten suurin kolmesta lapsestamme on tulossa ja itse olen mielessäni siihen nelikiloiseen varautunut. Kakkosen aikana samainen lääkäri sanoi äitipolilla, että yli nelikiloinenkin mahtuu tulemaan vaikka mitään varsinaisia mittoja tms. kuvauksia ei mulle silloin tehtykään. Ja sitten sain eilen neuvolassa ohjeita, miten toimia jos vauva syntyy matkalla sairaalaan ja mitä kannattaisi varata autoon mukaan..
Täälä Pohjanmaallahan hiljattain syntynyt vauva autoon sairaalamatkalla ja kun mulla synnytykset niin nopeita, niin kätilö vissiin ajatteli, että pitää varautua siihenkin vaihtoehtoon..
Herkästi käski lähteä synnärille näytille, jos supistelee säännöllisesti. Nyt kun olen tuon pukaman vuoksi makaillut, niin on supistellutkin selvästi vähemmän. :/ Toisaalta ihan hyvä näillä viikoilla. Ensi viikon loppupuolella saakin sitte supistella niin paljon kuin tykkää, kun alkaa olla viikot lähempänä 38:aa..
Anteeksi tämä omanapaisuus!! :ashamed: Huomaa, että olen tämän viikon viettänyt suurimmaksi osaksi sohvalla maaten eikä ole juuri juttuseuraa ollut..
Mielenkiintoista odottaa saako kenenkään vauva tuota 090909-päivämäärää syntymäpäiväkseen!! Sehän kyllä jo meni eilen, mutta onhan joku voinut silloin synnyttää eikä ole vielä tietenkään siitä ehtinyt infota!! Mä olen vähän haaveillut "tähtääväni" tuohon toiseen "maagiseen" päivämäärään tänä vuonna, nimittäin 20.09.2009
Tsempit kärvistelijöille tältä "perässä hiihtäjältä" =)
Micade 36+5