Syyskuun Sydäntenmurskaajat *HuHtIkUuSsA*

J84
hanjuu, mä en odotellut kuin päivän sen jälkeen, kun sain tiedon, että seula oli hälyyttänyt. Soitin neuvolaan ja selostin tilanteen. He ottivat jo samana päivänä sisälle ja kuuntelivat sydänäänet, sillä liikeitä en oikein tunne niin varmaksi en osannut sanoa onko vauva vielä elossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellona84:
hanjuu, mä en odotellut kuin päivän sen jälkeen, kun sain tiedon, että seula oli hälyyttänyt. Soitin neuvolaan ja selostin tilanteen. He ottivat jo samana päivänä sisälle ja kuuntelivat sydänäänet, sillä liikeitä en oikein tunne niin varmaksi en osannut sanoa onko vauva vielä elossa.
Jellona84: En ole vielä ehtinyt lukea syyskuussa synnyttävien keskustelua taaksepäin, joten en tiedä "taustoistanne". Siksi kysynkin, mikä seula sinulla hälytti ja millä viikoilla?

Itse olen käynyt kolme kertaa neuvolassa (1. neuvola: ultraus vk10+; 2. Np-ultra vk12+5; 3. lääkärineuvola: ultraus vk 15+5). Kaikissa näissä vauva on liikkunut ja ollut aktiivinen.
 
J84
hanjuu, Mä kävin tos seeruminseulassa 14+5 ja siitä soitettiin 16 päivä, et seula oli hälyyttänyt ja ne epäilee vauvalla olevan trisomia 18. Sit iski ihan hirvee paniikki, et onkohan pieni edes vielä elossa, kun en kunnon potkuja ole saanu ym. niin soitin sit heti perjantaina itkien neuvolaan, jotta sydänääniä voitaisiin kuunnella, kun pelotti niin kamalasti. Äänet kuuluivat ja mielikin rauhoittui keskiviikkoon asti. Keskiviikkona mulla oli TAYSssissa tarkka rakenneultra ja kaikki näytti olevan hienosti, mutta lapsivesipunktio otettiin kuitenkin, jotta saadaan täysi varmuus pienen olotilasta. Tänään sitten tosiaan tuli soitto ja se oli paras uutinen ikinä jonka olen eläessäni kuullut.

Kovasti voimia ja :hug: , epätietoisuus on kamalaa :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellona84:
hanjuu, Mä kävin tos seeruminseulassa 14+5 ja siitä soitettiin 16 päivä, et seula oli hälyyttänyt ja ne epäilee vauvalla olevan trisomia 18. Sit iski ihan hirvee paniikki, et onkohan pieni edes vielä elossa, kun en kunnon potkuja ole saanu ym. niin soitin sit heti perjantaina itkien neuvolaan, jotta sydänääniä voitaisiin kuunnella, kun pelotti niin kamalasti. Äänet kuuluivat ja mielikin rauhoittui keskiviikkoon asti. Keskiviikkona mulla oli TAYSssissa tarkka rakenneultra ja kaikki näytti olevan hienosti, mutta lapsivesipunktio otettiin kuitenkin, jotta saadaan täysi varmuus pienen olotilasta. Tänään sitten tosiaan tuli soitto ja se oli paras uutinen ikinä jonka olen eläessäni kuullut.

Kovasti voimia ja :hug: , epätietoisuus on kamalaa :(
Voi, onnea minunkin puolestani! Varmasti maailman parhaita uutisia tällaiset :heart: Epätietoisuus on tosissaan kamalaa. (Jos tänään en tunne likkeitä, soitan kyllä heti huomenna neuvolaan.)
 
Mä oon vaklannu tät pinoo, vaikken tänne virallisesti ole ilmottautunut.

Hanjuulle tulin vaan sanomaan, että noin apaut samoilla viikoilla mennään, ja mulla kolmas tulossa. Edellisestä synnytyksestä noin 8v aikaa. Eli taidan olla kohtuni puolesta lähes ensisynnyttäjä. Niin, tosissaan, en todellakaan tunne liikkeitä. En muista tarkalleen, koska edellisista olen tuntenut, mutta mielikuva on että kohtalaisen aikasin. Nyt tosiaan on 19 raskausviikko, enkä kädelle tunne en siis mitään. Hyvällä mielikuvituksella voin ajatella, että jotkut möyrinnät mahassa ovat liikkeitä, mutta en mä niitä laske, kun en ihan varmaksi voi sanoa. Välillä esim istuessa tuntuis pieni muks, mut en oo varma. Kotona saatan makoilla vaikka kuin käsi mahan päällä, enkä tosissaan siinä tilanteessa edes hyvällä mielikuvituksella tunne mitään. Kuitenkin pe neuvolassa sydänäänet oli kunnossa ja terkka jaagas niitä siihen malliin, että kuulemma vauva liikkuisi "karkuun". Kai se sitten siellä liikkuu? Eli ei vielä hätäillä, kyllä meidän beibeillä on kaikki hyvin!

ei muuta.

:xmas: :xmas:
 
Hei vaan pitkästä pitkästä aikaa.

Muutaman sivun luin taaksepäin ja muutaman kerran olen käynyt aiemmin lukemassa.

Jellonalle onnittelut iloisista uutisista! :)

Hanjuu: eihän kaikki tunne liikkeitä vielä tuossa vaiheessa. Jotkut alkavat tuntemaan vasta puolenvälin jälkeen. Toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin ja kohta alkaa myllerrys. :)


Minulla viikkoja 21 tasan tänään. Huomenna rakenneultraan yksityiselle, kun ei tämä kaupunki tarjoa mitään. Jännityksellä odottaen. Olen ostanut vaatteita, vaaleansinistä, vihreää ja ruskeaa lähinnä. Karhupukuja, ne on suosikkeja. :D
Vaunuja ja turvakaukaloa on katseltu ja merkit ja mallit on päätetty, nyt odotellaan laskeeko hinnat vielä kesään ja sitten laitetaan tilaukseen. Tulevat saksasta meille siis. Huomattavasti halvemmaksi tulee tämä paketti.
Oma olo on suhteellisen hyvä. Päätä särkee usein, mutta ibuprofeiinilla se on vähän helpottanut. Sitä saan syödä tosin enää vain 5-7 viikkoa ja sitten pitää pärjätä jollain, jos tämä jatkuu. Liitokset on kipeät välillä, masu on iso. :D Äitiysvaatteita on muutamia.
Tänään ostin uudet housut kärkkäiseltä, maksoi vain 5e alennuksesta. Siellä oli niitä vielä, vinkvink ;) Perusfarkkuja oli.
Paino on noussut tarpeeksi, en tosin tiedä paljonko, liikaa. Sf-mitta oli viime neuvolassa joskus rv 18 aikaan 15. Ensi viikolla on taas neuvola. Seuraavat tarkkaan raskausmyrkytyksen vuoksi ja synnytyksen jälkeisen masennuksen. Ja ensi viikolla kai pitäisi saada jo hakemukset jne.. :D
Tosin pitää ensin kysellä onko jo uudet pakkaukset jaossa, ennen kuin uskaltaa hakea.
 
Jellona84 Onnea Onnea Onnea, ihania uutisia!!! Hymynaamoja, kukkia ja sydämiä teille! :) :) :) :flower: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart: Laitan sutki siniseks tonne listalle ;)

Mulla taas työt jatku sairasloman jälkeen... Ja kyllähän sitä lounastauolle asti päästiin, ja vähän ylikin,, kunnes alkoi selkää jomottaa ja häntäluu taas kipeytyi - viikon oon saanu nauttia siitä ettei se oo kipee, ja nyt sit samantien alko!! :kieh: Epäreiluu, katoo se vähäinenkin motivaatio tehdä yhtään mitään, kun heti alkaa sattumaan! Mutta.. Mulla on enää tää, ja ehkä - EHKÄ ens viikko töitä, sit jään työttömäksi... Mutta eipä se kamalasti lohduta, jos ei tätäkään viikkoa jaksa olla siellä kun sattuu ja väsyttää ja v_tuttaa kokoajan....

Ei jaksa muuta edes ajatella. Onneks tulee vappu, kolme päivää vapaata, joista nautimme mökillä!! Jos siellä on jäät sulanu... Pääsee souteleen, kalastaan ja saunomaan!!
Muuten, kai raskaana voi saunoa ihan normaalisti? Onko kellään tullut huippausta tms ongelmaa saunasssa? Mulla on välillä muutenkin tullut heikko olo saunassa, koko ikäni... Mutta silti saunomista rakastan kovin... mietin vaan, kannattaakohan kamalia löylyjä heitellä. Täytyy ainakin muistaa juoda hyvin.

Ja nyt on takki tyhjä, ei kykene enempää....

21+0 *poks*
 
Roona82 Minulle ainakin saunominen tekee hyvää! Rentouttaa ihanasti lihaksia ja muutenkin oloa.. Siellä ne *köhöm*halutkin on minulla korkeimmillaan ;) En siis ole negatiivista saunomisesta löytänyt, kun vain muistaa juoda vettä paljon ettei kuivu koviin löylyihin :) Harmi että ei ole omaa saunaa niin sinne ei pääse sillon kun haluaa.
 
mOi!

Ihan ekaksi isot onnittelu Jellonalle hyvistä uutisista!!!!!!!!! :flower:

Vihdoinkin siis koitti tää päivä että näkee pikkuisen "Manun" livenä :D . Rakenteet oli kaikki ok ja kasvu tasaista. Laskettuaikakin piti paikkansa. Painoarvio oli 421g ja näyttäisi hieman siltä että meille olisi tulossa pikkuinen TYTTÖ, kun ei mitään ulokkeita näkynyt jalkovälissä heilumassa =) .

Pikkuinen liikkui niin ahkerasti että ei meinannut lääkäri saada kuvannettua sydäntä kunnolla ja sekös heti alkoi huolettaa mua että mitä se noin kauan sitä haeskelee. Kysäisin sitten että onko jotain vialla niin tuumas vaan et tää tahtoo karkailla koko ajan nii ei saa kunnon näkymää
=) =) . Ekaksi se oli istualleen ja sitte pyörähti lempiasentoonsa poikittain pää vasemman kyljen puolelle. Ihan niinkuin siskonsakin aikoinaan.
Täytynee nyt alkaa kutsumaan tätä lapsosta työnimellä Miina kun ei toi Manu enää oikein passaa =) .

Ihanaa nyt pääsee shoppailemaan!!!!

Naksos 21+4
 
Hei vaan ja onnittelut heti kaikille ihanista ultrakuulumisista!
Täälä auringonpaiste hävis jonnekkin heti kun tulin töistä, joten jäin koneen äärelle lueskelemaan. Viikonloppukin oli aurinkoinen, mutta vietin lauantain siivoten.. Mitäpä sitä muutakaan vapaapäivänä tekis? Onneksi aurinkoinen sää kuivatti edes pyykit ulkona nopeasti.
Jellonalle onnitteluhali ja rutistus hyvistä uutisista! Varmaan uskomaton tunne huokaista kaiken sen pelonsekaisen odottamisen jälkeen, en voi edes kuvitella.. :heart:

Roona82, mulla myös "omituisia" tuntemuksia saunan jälkeen. Aikaisemmin olen ollut lähes himosaunoja, mutta nyt on ilmaantunut kuvaamaasi huimausta ja jopa jonkinlaisia rytmihäiriötuntemuksia saunomisen jälkeen.. Aika ikävän olon tekee vaikka meneekin melko nopeasti levossa ohi. Odotan siis kesää ja savusaunan löylyjä, siellä aina niin pehmeät löylyt, että uskon huimauksen unohtuvan.. Toivottavasti ainakin =) Uneksijalle, kiitos vinkistä. Ehkä voi syynä olla se etten ole riittävästi kiinnittänyt huomiota juomiseen..

Täälä liikkeet tuntuu entistä tiuhempaan, ihan selkeitä jaksoja päivän mittaan. Mitään potkuja en tunne, mutta sellaista myllerrystä edelleen. Kuperkeikkoja taitaa ipana pääasiassa heitellä :) Täällä oli ollut kovasti keskustelua esimaidon tulosta rinnoista ja nyt vasta hoksasin, että sitä "vaivaa" mulla ei vielä olekaan! Kahdessa ensimmäisessä raskaudessa sitä on kyllä ollut ja muistelisin, että ainakin puolesta välistä olen joutunut pitämään liivinsuojia.. Nyt ei vuodosta tietoakaan.. En kyllä millän muista, että millä viikoilla se on aikaisemmilla kerroilla alkanut. Tämä odotus on kyllä ollut muutenkin ihan erilainen kuin kaksi ensimmäistä, joista siis tuloksena kaksi poikaa... :whistle: Työkaverit ainakin on sitä mieltä, että tämä kolmas on ilman muuta tyttö. Mutta Aavalan tyttöä lainatakseni, eipä taida tuo mies tehdä muita kuin poikia :LOL: Vähän tuntuu pitkältä aika vielä rakenneultraankin odottaa, jossa mahdollisesti voisi sukupuolta kurkata. Ultra vasta 19.5. Onneksi ensi viikolla on neuvola, että pääsee kuulemaan edes sydänäänet. Vaikka nuo liikkeet toki muistuttaa masuasukista.

Micade + ipana 17+3
 
kertokaapa, onko kellään kyljet kipeenä???? Eilen teki niin kipeää että kyyneleet valu silmistä ja taas vähän jäytää.. Kummallista repivää kipua, ihan kun nahka repeis! Meneeköhän miulta nyt munuaiset vai mitähän tää on? Vyötärön korkeudelta siis kyljet kipeät/kiristelee/repii, joskus kipu tuntuu enempi masun puolella ja joskus selän..
 
Vivid
Mulla ainakin tuntuu välillä kyljissä. Ne ikäänkun puutuu/rasittuu. Ja sit mä aina töissäkin välillä hinkkaan ja hieron niitä, kuten selkääkin. Ja mulla on sit edelleen sellanen yks kipupiste tuolla alaselässä, joka välillä jomottelee.

Voi vitsi, kun Hennesin kuvastossa oli ihania pojan vaatteita... Sellasia t-paitoja, huppareita ja shortseja, mitä miehillekin on, mutta vaan minikokosina. Me ei oikein kumpikaan innostuta mistään muumi-, nallepuh- tms. vaatteista. Kunnon tyylikkyyttä heti pienestä pitäen :p

Ihanaa, kun kesä tulee. Tulee tehtyä ihan erilailla kaikkee. Eilen oltiin koko päivä pihalla ja nytkin tultiin parin tunnin lenkiltä. Löytyykö muuten muita Geocaching-harrastajia?

Vivid ja Hippu 22+3
 
Eli miun kyljys-tuskat on sit vissiin ihan normaalia :) Välillä tuntuu kyl tosi ilkeeltä mut kaippa mie maltan ootella seuraavaan käyntiin saakka. Iltasin kipua tuntuu enemmän.. on varmaan just jotain rasitusjuttua..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Micade:
Hei vaan ja onnittelut heti kaikille ihanista ultrakuulumisista!
Täälä auringonpaiste hävis jonnekkin heti kun tulin töistä, joten jäin koneen äärelle lueskelemaan. Viikonloppukin oli aurinkoinen, mutta vietin lauantain siivoten.. Mitäpä sitä muutakaan vapaapäivänä tekis? Onneksi aurinkoinen sää kuivatti edes pyykit ulkona nopeasti.
Jellonalle onnitteluhali ja rutistus hyvistä uutisista! Varmaan uskomaton tunne huokaista kaiken sen pelonsekaisen odottamisen jälkeen, en voi edes kuvitella.. :heart:

Roona82, mulla myös "omituisia" tuntemuksia saunan jälkeen. Aikaisemmin olen ollut lähes himosaunoja, mutta nyt on ilmaantunut kuvaamaasi huimausta ja jopa jonkinlaisia rytmihäiriötuntemuksia saunomisen jälkeen.. Aika ikävän olon tekee vaikka meneekin melko nopeasti levossa ohi. Odotan siis kesää ja savusaunan löylyjä, siellä aina niin pehmeät löylyt, että uskon huimauksen unohtuvan.. Toivottavasti ainakin =) Uneksijalle, kiitos vinkistä. Ehkä voi syynä olla se etten ole riittävästi kiinnittänyt huomiota juomiseen..

Täälä liikkeet tuntuu entistä tiuhempaan, ihan selkeitä jaksoja päivän mittaan. Mitään potkuja en tunne, mutta sellaista myllerrystä edelleen. Kuperkeikkoja taitaa ipana pääasiassa heitellä :) Täällä oli ollut kovasti keskustelua esimaidon tulosta rinnoista ja nyt vasta hoksasin, että sitä "vaivaa" mulla ei vielä olekaan! Kahdessa ensimmäisessä raskaudessa sitä on kyllä ollut ja muistelisin, että ainakin puolesta välistä olen joutunut pitämään liivinsuojia.. Nyt ei vuodosta tietoakaan.. En kyllä millän muista, että millä viikoilla se on aikaisemmilla kerroilla alkanut. Tämä odotus on kyllä ollut muutenkin ihan erilainen kuin kaksi ensimmäistä, joista siis tuloksena kaksi poikaa... :whistle: Työkaverit ainakin on sitä mieltä, että tämä kolmas on ilman muuta tyttö. Mutta Aavalan tyttöä lainatakseni, eipä taida tuo mies tehdä muita kuin poikia :LOL: Vähän tuntuu pitkältä aika vielä rakenneultraankin odottaa, jossa mahdollisesti voisi sukupuolta kurkata. Ultra vasta 19.5. Onneksi ensi viikolla on neuvola, että pääsee kuulemaan edes sydänäänet. Vaikka nuo liikkeet toki muistuttaa masuasukista.

Micade + ipana 17+3




eli taitaa sitten olla ihan normalia minun esimaidon ruikkimiset.
Pelästyin,hassua, mutta ikinä en ollut edes kuullut..enkä ainakaan että näin ajoissakin se olis jo ihan normaalia.
No onneksi mulla oli jo liivinsuojuksia kun sain ne toiselta tarpeettomina :)


-18+1 ja enää viikko neuvolaan :heart:
 
dada:
Kyllä täälä ainaskin tulee muutamia tippoja välillä. saunassa varsinkin!

Mullakin tullut saunassa heikkoa oloa...koskaan ennen ei ole tullut...sekä että hengästyy siellä helposti...joka on outoa...Tämmöiselle himo saunojalle :p

Zeny:
kerro ultra kuulumiset heti!

esmeralda- + Jamppa 22+1
 
Black Panther
Rakenneultrakuulumisia: tultiin siis juuri rakenneultrasta, kaikki oikein mallikkaasti :heart:
Painoarvio 340g
HC 169
BM 45
AC 150
FE 33

Istukka edelleen etuseinämässä, mutta riittävän korkealla. Huh. Kohdunkaulaa ei "suostunut" mittaamaan, sanoi että ei kuulu heidän toimenpiteisiinsä. Noh, nyt sitten vaan toivotaan ja luotetaan siihen ettei supparit lyhennä sitä ennen aikojaan.

Onneksi ei haluttu kysyä sukupuolta, tyyppi oli nimittäin koko ultrauksen ajan selkä tai päälaki vatsanpeitteitä kohti. Emme missään vaiheessa päässeet näkemään edes kasvoja, kun ei pikkuinen halunnut kääntyä. :kieh: Ultraaja määräs mut kääntymään kyljelleen ja heti takaisin, kävelemään pitkin huonetta pariinkin otteeseen jne. mutta kun ei, niin ei. Liekö tämä ominaisuus äidiltä vai isältä perittyä :LOL:

Pääasia että kaikki oli hyvin. Ja viikot vastasi täysin, edelleen sen kaksi päivää "edellä " laskettuun aikaan nähden.

Näin omanapaista tällä kertaa.

BP + skidi 20+0 Jee, puolivälissä ollaan!
 
Black Panther : Onnea ultrakuulumisista!!!

Täällä poksuu viikot tänään!!! Oottelen torstaita, et pääsen lääkäriin. Eiliset labratuloksetki kaikki sillon sit tullu ni selviää onko niis jotai vikaa vai, mistä johtuu jatkuva supistelu!!! Ei tarvii ku aatella jotain tekemist ni heti supistelee! Nyt toivon, et lääkäris katottais onko kohdunkaulalle alkanu tapahtuu jotain supistelujen myötä!? Toivottavasti ei! Ja saas nähä jatkuuko saikkukin sit vaan!!!

mama ja kääpiäinen 22+0
 
Piiiiitkästä aikaa taas lueskelen/kirjottelen... :wave: Jellonalle onnea ihanasta uutisesta!! :flower: :) Ja hanjuun puolesta pidetään peukkuja et vauvalla on kaikki hyvin!! :hug:

Mulla oli eilen neuvola.. hyvin vaikutti kaikki olevan! :)
Painoa +188g/viikko (onneks ei enempää!!)
RR 118/69
B-Hb 119 (laskenu,mut ei viel tarvi rautaa)
sf-mitta 17cm
vauvan syke +136

Tuo sf-mitta mitattiin nyt eka kertaa ja meni kyllä ihan yläkäyrillä, edellisissä raskauksissa menny aina siinä keskellä tai hiukan alle sen! Toivotaan ettei ihan mieletön maha kuitenkaa tuu, vaikka on tää selvästi jo isompi tähän aikaan ku aikasemmissa raskauksissa!! Vauvan sykkeestä jos vois jtn päätellä, ni tyttö ois tulossa :whistle: Nimittäin vertailin pojan ja tytön raskauksissa olleita sykkeitä ja pojalla oli selvästi korkeampi syke koko ajan! Mut en nyt tiiä voiko noista oikeesti päätellä mitään... ;)

Mulla oli tuossa muutama päivä sitten ihan mieletöntä kutinaa pitkin vartaloa ja heti alkoi pelottamaan maksahepatoosin uusiminen, ku mulla tuli se ekassa raskaudessa. Onneks kutinat helpotti kuitenki muutamassa päivässä ja terkka sano että se suurin riski hepatoosista pitäs olla vasta +30 viikolla. Toivottavasti menis tää raskaus ilman sitä vaivaa!!

Ilmat on ollu uskomattoman ihanat ja kesäiset! Eilenki oltiin koko porukalla ulkona yli 2h ja oli lämmin!!! B) Nytki näyttää olevan +12 astetta, vois siis suunnata kohta ulos!

Anrika + "Tepi" 18+4
 

Yhteistyössä