***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

Alkuperäinen kirjoittaja mama-84:
Naksos: mulla kans vaavi jo tiputtanu ittensä alas tos kutakuinkin jo kuukaus sitten... sillon sf-mitta pieneni kolmes viikos 1cm... ja nyt sit taas tasasesti on kasvanu!!! Käyrällä sillon vaan näytti melko hurjalta!!! Itekki sillon huomasin, et oli maha yht'äkkii humahtanu alas ja rupes tuntee, ku toisen pää kolisee pimppaluihin varsinki aina ku sil on hikka!!!
Onko sulla vauva jo siis siellä lantiossa? Vai keikkuuko vielä siinä yläaukileessa?
Mulla tää pienokainen ei siis ole vielä ollenkaan kiinnittynyt vaan käy välillä melkein jopa poikittain ja olikin viime neuvolassa poikittain. Siksi ihmetyttää miten olis jo laskeutunu jos ei ole tuonne lantiokuoppaan hakeutunut.

Illalla meinas tulla jo hätä kun yhtäkkiä huomasin yöpaidan olevan edestä märkänä :eek: ...herui maito sitten jo ihan näkösille asti. Ihan uutta ja outoa mulle!

J84
Ihanaa tiitu87, paljon onnea plussan johdosta :heart:

Tänne on tullut pahoinvointi kyläileen :x Eilen päivällä maha alkoi tuntua oudolta ja olo oli etova. Iltapäivällä sain syötyä pienen annoksen ruokaa, kunnes tökki niin pahasti, että oli mentävä vessaan oksentaan. Sama jatkuu edelleen..kahvin hajukin laittoi voimaan pahoin ja aamupalan syömis ajatuksesta jouduin luopumaan kokonaan :/

eipä tänne oikein muuta..

J84 30+2

Aurinkoista huomenta B)

tiitu87 onnea kovasti :heart:

Kysymys: Onko kellekkään todettu streptokokki b:tä? Mulle testit kerto et sellanen löytyy, hoitoja ei aloteta kun vasta sitten kun synnytän, eli sillon saan antibioottia vissiin suoraan suoneen, oon ihan epätietoinen asiasta, netti ei paljoakaan mua selvennä :( lääkäri kun soitti oli tosi lyhyt sananen enkä saanu suoria vastauksia. Neuvola on ens tiistaina et sit pääsen kysyy neukkutädiltä, siinäki kusee se et siel o sijainen josta en aikanaan puhelimessä tykännyt yhtään :( oma neukkutäti tulee lomalta vasta parin viikon kuluttua :/

Nii ja sit ois hiiva kolmella plussalla, canesteenia määräs lääkäri mutta millä hitolla mie sellasen voide määrän laitan värkkiini sormella ku ei asetinta saa käyttää?? uskomatonta että osaa olla vaikeeta. En kyll kuuria ole vielläkään alottanut, juttelen neuvolassa siitäkin ja katsellaan sitten :/

Masussa voidaan hyvin, kovasti liikkuu ja tila vissiin käy vähiin kun tuntuu et vatsanpeitteet repee sekunnillamillä hyvänsä :D . Uutta kuvaa otan perjantaina kun viikot vaihtuu :)

Vauva kamat on siis jo kaikki hommattu mut mikään ei ole paikoillaan, vaatteitakaan en oo pessy, pitäs ottaa ihteesä niskasta kiinni ja pestä ne nii sekkii rumba ois ohi. Ku vaan jaksas |O
Väsymys vaivaa taas vaihteeks :/

Ens perjantaina taas reissuun ja matkaa ois useempi sata kilometriä ja n.3-4h autossa :/ Voin vaan kuvitella kui monta pysähdystä on matkalla, vessassa ravataan joko minun, isännän tai tyttären takia, nälkäki saattaa joskus tulla tai kahvin himo, ja mikä kamalinta voin vaan kuvitella kui paljon selkään ottaa istuminen+supistelu. Se onkii sit viimonen pitkä reissu enen syyskuuta, elokuussa käydään viel Joensuussa pyörähtää mut sit saa autoreissut mun osalta jäädä. Kamalaa valivalia, sori :D

Mut josko tässä ois taas tullu kirjoteltua. Iltapäivällä jos sit lähtis tyttöä käyttää uimassa, siivota täytyy hieman :) hmmmm, josko tänään pesis koneellisen vauvan vaatteita :)

Päivän jatkot kaikille!!

zeny 32+2

Usvatähti Minä törmäilen vähän joka paikkaan ja kuvittelen olevani paljonkin kapeampi :) Vaatteissa huomaan saman - puen jonkun vanhan paidan päälle ja tajuan, että eihän se ihan kaikkea peitäkkään. Eilen taas "tartuin" kiinni parvekkeen oven väliin, kun ajattelin nopeasti siitä sujahtaa, mutta en mahtunutkaan. Hölmö olo välillä :)

tiitu87 Onnea plussasta :hug:

Me kotiuduttiin eilen Helsingin reissulta ja mentiin kavereiden luokse suoraan istumaan iltaa. Ärsyttää niiiiin paljon, kun mies on edelleen siellä :kieh: Hitto kun ei edes kotiin malta tulla yöksi!!!! Saatiin siitä jo eilen illalla kiva pikku kahina aikaiseksi, kun sinne jäi ja jouduin yksin lähtemään kotiin. Oon niin pirun herkkäkin nykyään, että itken joka asiasta. Ja kaiken muun lisäksi ajattelin, että mies tulee yöllä kotiin ja nukuin sitten tosi huonosti, että millon se soittaa avaamaan alaoven (ei ollut omia avaimia mukana).. Nyt tuli pitkä valitus, anteeksi.

Masussa voidaan oikein hyvin! Kovasti pyöritään ja piristetään ärsyyntynyttä äitiä :heart:

uneksija85 ja papu 30+6

Naksos: Ei oo viel mullakaan kiinnittyny alas lantioon, onneks ei ihan viel. Mut muuten kyl pysyttelee vaan tuolla alhaalla, lähtövalmiudes!!! (kuiteski päättää viel järjestää loppuyllärin ja kääntyyki perätilaan)!!!

Vivid
Nopea merkkaus vain!

Käytiin eilen hommaamassa äitiyspakkauksen päällystämiseen kankaat ja sit materiaalit pariin alu- ja pussilakanaan. Pitää käyttää ne pyykkikoneen kautta ja sit huomenna vois ommella.

Vointi on ihan jees, selkä vähän vaan oikkuilee.

Vivid ja Hippu 34+2

Mama-84 ja Naksos: Täällä myös vauveli laskeutunut, 2 viikossa oli sf-mitta tipahtanut 4cm :eek: ja pää kyllä kolisee tuonne pimppaluihin, on niin kipee, niin kipee alapää :'( Myös sydänäänet kuunneltiin viimeksi häpyluun päältä kun on niin alhaalla mutta ei kuitenkaan kiinnittynyt, pää heiluu edelleen..

Tiitu87: Hurjan paljon onnea ja tarrasukkia sinne :heart:

Vitsi et voin inhota tätä kuumuutta, koko ajan on vaatteet ihan läpimärät ja hiukset kans, tosi tukalaa |O

Mäkin olen nyt hommannut ihan kaiken tarpeellisen, paitsi turvakaukalo viel puuttuu mut senkin tiedän tasan minkä ostan et se on nopee hankinta =)

TiiuHti ja Nipa 32+5

Alkuperäinen kirjoittaja TiiuHti:
Mäkin olen nyt hommannut ihan kaiken tarpeellisen, paitsi turvakaukalo viel puuttuu mut senkin tiedän tasan minkä ostan et se on nopee hankinta
Mulla on sama juttu, enää turvakaukalo puuttuu mutta meillä on vielä mietinnässä se että ostetaanko suoraan se turvaistuin mikä on tarkoitettu 0-18kg painaville vai ostetaanko tuo kaukalo... Mietin sitäkin että vuokrattais tuo kaukalo meidän vakuutusyhtiöltä ja sitten saatais aikaa säästää tuohon turvaistuimeen ja saatais sitten se hommattua. Tosin taas vauvan vaari lupas yrittää auttaa jos niikseen tulee mutta tää on meillä vielä ihan auki.

Masussa on sitten ollut aika hiljaista... Onneksi muutama liike tuntuu päivän aikana niin tietää että Ötzki sentään on elossa. Mietin että varmaan tää helle yhdistettynä siihen ettei helteen takia oikein ruoka tahdo maistua, on vienyt Ötzkiltäkin tuon liikkumisenergian ihan niin kuin mammaltaankin. No onneksi tässä on luvattu pian viilenevää niin ehkä meidän pikkuinenkin taas virkistyy.

Olkkis ja Ötzki 33+0

Täällä on iskenyt joku ihmeen kesäflunssa, tai paremminkin kauhea kurkkukipu ja voimaton olo. Kuumemittarista varmaan loppuu kohta patterikin, kun koko ajan mittailen, että onko kuumetta. On meinaan semmoinen olo, että olisi, mutta eipäs sitä kuumetta vain ole. Viime yökin meni ihan harakoille, kun kurkkuun vain sattui, enkä saanut unta.
Toivottavasti olisi huomenna jo normaali olo.

Helinä

Tiitu87, lämpimät onnittelut ja onnea matkaan! :)

Helinälle pikaista paranemista! :)

Täällä kans vauva laskeutunut. SF-mittaa en oo päässy otattammaan, mutta selvästi sivukuvasta näkkee, että maha on muuttanu muotoaan.

Meillä on kaikki valmiina vauvalle. Tai siis olemassa. Valmiina valmiina ei oo muuta ko vaatteet kaapissa. Pitäs pestä vaunujen kankaat (hirveän likaset) ja kantokopan pohjan, joka seki näköjään on jääny esikoisen jäljiltä puhistamatta.

Hemppu ja pikkuprinsessa 33+2

oltiimpa sitten eilen perheen kanssa päivä Puuhamaassa..
Oli rankka reissu ajaa eka se miltein 400km ja olla siellä riehumassa 7,5 tuntia...
ja ajaa sitten sama matka kotia...OLTIIN VÄSYNEITÄ!
'
minun oli pakko jo loppu vaiheesta istuskella, kun alko vissiin supistelee..maha meni ihan kovaksi ja sitä vihloi...kyllä se sitten siitä helpotti kun lepäsi..

kotimatkalla jouduin pitämään jalkoja kojelaudalla, kun niissä oli niin paljon nestettä ja niihin sattui...

mut kaikesta huolimatta reissu oli aivan ihana!

esmeralda- ja kamu 33+6

Täällä ollaan edelleen KYS:sissä kuopiossa...huomenna luultavasti siirto takas JKL:ään k-sairaalaan jos vaan kaikki on hyvin! Mies ja lapset oli täällä viikonlopun (yöpyivät potilashotelissa) ja oli kyllä ihana nähdä viikon erossa olon jälkeen.. kamala ikävä oli jo lapsia ja toki miestäki :heart: Olo itellä ihan hyvä, mut ei kestä kyllä yhtää pitemmästi kävellä tai tehä mitää isompaa ni jo menee maha kovaksi ja suppailee! :| Saas nähä kuin kauan sitä joutuu makoilee sitte jkl:n sairaalassa jos tällasena jatkuu.. pahimassa tapauksessa vielä 4 viikkoa, ni sit oltais viikolla 34 jollon vauva saa syntyä jos on tullakseen.. mut ei auta ajatella niin kauas, päivä kerrallaan on mentävä...

Anrika & Tepi (joka haluais jo ulos massusta) 30+2 :heart:

Anrika: Kiva kuulla sinusta ja voimia sinne!

Zeny: Ei ole tuota mutta sehän on sukupuolitauti, ilmeisesti vähän niinkuin esim. kondylooma joka on aina olemassa mutta voi aktivoitua tai vaan olla mutta ei "päällä" kyl siit löytyy netistä kun kirjoittaa b-streptokokki
Jos toi nyt yhtään autto, on kuitenkin ilmeisesti aika yleinen..

TiiuHti

Zeny Mulla oli esikoiselta tuo streptokokki ja muuten ei olisi huomattu testata,mutta oli toistuvia pissatulehduksia ja hiivatulehduksia.Ei ole käsittääkseni sukupuolitauti,niin kuin TiiuHti epäili.Kysyin silloin neuvolassa että mikä se on ja se on vaan joku bakteeri juttu.Ei ole ollut muissa raskauksissa.
Ja tosiaan saat antibiootin synnytyksen yhteydessä,ettei vauvalle tule mitään.Eikä esikoiselle tullut mitään kun asianmukaisesti hoidettiin.Muista kysyä kun synnärille menet sitten aikanaan,että onhan se antibiootti menossa.Mulla kirjasivat isolla neuvolassa ylös sen että huomaavat että streptokokki on plus.

Tiitu87: Onnittelut täältäkin :flower:

Meillä onkin ollut menoa näillä helteillä. :D
Käytiin tänään lastenkanssa ensin pyörälenkillä. Lapset polki ja minä puuskutin rattaiden kanssa perässä :) Sen jälkeen picnikille ja uimaan rannalle. Oli kyllä mukavaa.
Illalla vielä saunaan ja sieltä kiuas makkarat nassuun :p
Huomenna pitäisi lähteä viettämään päivää saareen. Lapset odottaa jo innolla että
pääsee soutuveneen kyytiin ja mato ongelle :D

Mulla vointi ollut taas vaihteeksi ihan hyvä..kop kop... :whistle:
En ymmärrä mistä se viikon kestänyt päänsärky johtui??? :eek:
Koko ajan on tavallaan pelko päällä että se alkaa uudestaa... :/

Painosta jollakin muulla oli kanssa tullut vain vähän painoa tässä raskaudessa.
Mulla tullut nyt tähän mennessä +600g. Mikä on ihanaa :D
Ei sitä paljon tarvitse enempää tullakkaan.

Viikot poksuu tänään taas POKS*POKS* 33 :heart:
Enään 49 päivää jäljellä. Jos ei mene yli. ;) Uskomatonta miten tämä aika menee??? :snotty:

Bebes & Salamatkustaja 33 :heart::heart:

Mama-84 ja Naksos: Täällä myös vauveli laskeutunut, 2 viikossa oli sf-mitta tipahtanut 4cm :eek: ja pää kyllä kolisee tuonne pimppaluihin, on niin kipee, niin kipee alapää :'( Myös sydänäänet kuunneltiin viimeksi häpyluun päältä kun on niin alhaalla mutta ei kuitenkaan kiinnittynyt, pää heiluu edelleen..

Ei taas osaa näitä lainauksia tehä........
Mutta siis, TiiuHti mulla kanssa on kyllä niiiiiin kipeät häpyluut ja nivuset välillä että on yhtä tuskaa. Yölläkin kun kylkeä kääntää niin auuuuuuts! :( . Ja ristiselkä on tulessa välillä. Sulla on ainakin laskeutunut vauva ihan kunnolla jos 4cm on mitta tippunut :eek: . =)

Viikot poksuu tänään taas POKS*POKS* 33 :heart:
Enään 49 päivää jäljellä. Jos ei mene yli. ;) Uskomatonta miten tämä aika menee??? :snotty:

Bebes Onpa tosiaan aikaa enää kovin vähän jäljellä :eek: , hui. Pitäisikö ostaa aamukampa :D

Nyt kyllä vituttaa suoraan sanottuna :kieh:

Soitin lääkäriin lantiokivústa ja suppareista ja siellä ajanvarauksessa kyselivät että onko tarvetta sairaslomalle ja että onko otettu yhteyttä neuvolaan.. no minäpä ilmoitin että on tarvetta ja enpä pahemmin ole ottanut kun on neuvolatäti kesälomalla. Sitten sieltä sanottiin että neuvolan puolelta joku tyyppi soittelee puhelinajalla 12-13 välillä. Ei sanottu varmaksi saako aikaa tänään tai ylipäätään muuta kun että soitellaan.. kiukuttaa!! töihin en voi kuitenkaan mennä sillä istuminen ja seisominen pitkään sattuu lantioon/ kylkiluihin. :'( En ymmärrä miks ei olis voinut antaa tavalliselle lääkärille aikaa. :headwall:

Onko muilla ollut tarvetta sairaslomaan nyt loppua kohden?

O&O 33+0 :heart:

Anrika: Kiva kuulla sinusta ja voimia sinne!

Zeny: Ei ole tuota mutta sehän on sukupuolitauti, ilmeisesti vähän niinkuin esim. kondylooma joka on aina olemassa mutta voi aktivoitua tai vaan olla mutta ei "päällä" kyl siit löytyy netistä kun kirjoittaa b-streptokokki
Jos toi nyt yhtään autto, on kuitenkin ilmeisesti aika yleinen..

TiiuHti
no kaikki maholliset haut olen yrittäny :/ huh. toivottavasti kuitenki pieni pysyy sisällä loppu metreille saakka :) kiitos kuitenkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aavalan tyttö:
Zeny Mulla oli esikoiselta tuo streptokokki ja muuten ei olisi huomattu testata,mutta oli toistuvia pissatulehduksia ja hiivatulehduksia.Ei ole käsittääkseni sukupuolitauti,niin kuin TiiuHti epäili.Kysyin silloin neuvolassa että mikä se on ja se on vaan joku bakteeri juttu.Ei ole ollut muissa raskauksissa.
Ja tosiaan saat antibiootin synnytyksen yhteydessä,ettei vauvalle tule mitään.Eikä esikoiselle tullut mitään kun asianmukaisesti hoidettiin.Muista kysyä kun synnärille menet sitten aikanaan,että onhan se antibiootti menossa.Mulla kirjasivat isolla neuvolassa ylös sen että huomaavat että streptokokki on plus.
Joo tosta neuvolakorttiin merkaamisesta on kuulemma hyötyä mutta pitää itse siitä erikseen viel mainita, sen verran se lääkäri mua valaisi, mut siinäpä se, ja juu ei oo sukupuolitauti. kaikki maholliset lähteet oon penkonu netistä mutta ei se paljoa selvennä mua. :/

Yhteistyössä