Alkuperäinen kirjoittaja Hemppu81:
Meillä ei kyllä tullu esikoisen nimeä mihinkään sänkyyn ym näkyville. Tuossa syntymäkortissa, mikä siinä sängyssä oli, luki vaan että tyttö sukunimi. Mie oon saanu sen käsityksen, että se etunimi on siinä vaan hätäkastetta varten.. En sitte tiä, mikä on käytäntö eri sairaaloissa, mutta noin Oyissa pari vuotta sitte.
Tuo hätäkaste on kuitenkin ymmärtääkseni uskonnollisena toimenpiteenä vapaaehtoinen. Jos tarkoitus ei ole muutenkaan kastaa vauvaa, niin tuskinpa häntä sitten hätäkastettakaan.. Ehkä me jätetään ne kans tyhjäksi kuten
Tige. Ei tarvii vaivata päätä sitten sen enempää ja tosiaan, kyllä ne sitten kyselee, jos niitä tarvitaankin. Tyttö/poika Sukunimi sopii mulle ihan hyvin sairaalassa olon ajaksi.
Kerttuneidin viestistä tuli mieleen, että mä en edelleenkään tunnista kuin satunnaisesti, miten päin tää lapsukainen masussa majailee. Lääkärineuvolassa tää oli kyllä raivotarjonnassa, mutta möngertää menemään kyllä vieläkin niin hurjasti, että ihan varmasti on kääntyillyt monta kertaa. Ja jos potkuja satelee yhtä aikaa molempiin kylkiin, niin ei kai tää raivotarjonnassakaan voi olla? Mä oon kyllä lempeästi yrittänyt sille sanoa, että vois alkaa jo pysymään raivotarjonnassa..
(.)Mä oon vähän suunnitellut juttelevani ens viikolla näistä selkäkivuista neuvolassa tai työterveydessä. Ei mulla tässä enää töitä olis kuin 2 viikkoa, mutta tää istumatyö saa mun selän huutamaan hoosiannaa jo puolen tunnin jälkeen. En haluais mitään selkälihaskramppia tässä murehdittavaksi enää, eli varmaan parempi mennä nyt vielä, kun kykenee omin avuin.
Ainiin ja siitä
masun naksumisesta... Eilen illalla kateltiin miehen kans taas, kun masu touhuili omiaan. Mies piti kättä masun päällä ja *NAKS* sieltä se kuulu taas, niin kovaa, että mieskin ihmetteli.
Mä googlettelin tuota eilen enkuksikin ja tosi monella tuntuu masu poksuvan, mutta kukaan lääketieteen ammattilainen ei tunnu tietävän, mistä se johtuu. Ja mua kun kiinnostais ihan hulluna tietää, mitä siellä sillon tapahtuu! Ehkä se on tosiaan taas yksi näitä raskausajan mysteereitä.
Ihania nuo teiän masukuvat! Niitä on mukava kattoa.
Oma on kasvanut myös, mutta aika pikkunen se edelleen on, kun vertaa muihin.
Mukavaa ja aurinkoista lauantaipäivää kaikille! :flower:
Rosehip ja pampula 32+3, muistaakseni