**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Moikka,

Angi tsemppiä täältä käynnistykseen myös. Roona toivottavasti olosi paranee pian. Oli mukava kuulla et kaikki on kunnossa.

Mii: suihkuttele haavaa lisää ja haava ei saa jäädä kosteaksi ja anna ilmakylpyä runsaasti haavalle. Jos vuoto ei lakkaa kannattaa käydä näyttämässä lääkärissä. Onko ne hyytymiä vai ihan normaalia verenvuotoa?

Mua kans ärsyttää tuo jatkuva kysely supistuksista ja olotilasta kylmä sit kerron ku sen aika on.

Eilen oli hauska päivä ajeltiin pitkin ja poikin äidin ja veljen kanssa. Nyt vaan odotan et mies tulis mökiltä hakee mua ja päästäisiin rauhoittumaan taas omaan kotiin. Nyt ei enää sitten ennen vauvan tuloa ajateltukaan lähteä kotiseudulle kyläilemään. Nyt vaan keskitytään toisiimme ja vauva tuloon :heart:

Jooseppi & Möykky 37+4 haluaa jo vaavin kainaloon!

esmeralda mie pien peukkuja!!! :p

Nyt on könytty lattiat puhtaiks, tuloksena on tässä vaiheessa jomotusta reisissä ja alaselässä.
Nyt aattelin ihan rauhassa ootella ukkoo kotiin ja äitiäni jonka pitäis tänään tulla :) Illalla meinasin pyyytäämiestä tkee sitä akupainantaa mulle :) saas nähhä mitä siit lystistä tulee :D

zeny

Oikein paljon onnea Roonalle pienestä prinssistä :heart:

Angille tsemppiä käynnistykseen :heart:

Ja esmeraldalle peukut pystyyn, toivottavasti pääset jo tosi toimiin :D

Täällä on alkanut kovat kivut tuolla alhaalla, vauva poraa kunnolla päällään alaspäin. Toivottavasti kiinnittyy pian ettei pääse enää kääntymään takaisin väärin päin.
Muuten oma olo on aikas hyvä, vähän väsyttää..

Ajatella että enää max.7vko ja meijän rinsessa on täällä :heart:
Kai se pitäis kohta alkaa ostelee loput pikkutavarat ja laittaa alakertaan äippälaatikosta sänky. Pinnasänky on meillä yläkerrassa makkarissa..
niin ja sairaalakassia vois kans kattoo jossain vaiheessa :D

zeny mistä kohtaa jalasta ne akupisteet löytyy?
Täytyy ottaa parin viikon päästä kaikki keinot käyttöön, esikoinen meni 2vko yli ja käynnistettiin, nyt toivoisin niin että pääsis alkuun luonnollisin tavoin.

Inka ja Maisa 34+6 **Huomenna poks poks**

Tuli eilen illalla käytyä äippäpolilla kääntymässä. Iltapäivällä tuli lapsivettä aika reippaasti ja illalla soitin sitten sairaalaan että mitäs nyt. Pyys tulemaan käymään, että katotaan tilanne.
Lapsivettä ei enää tullu ja sydänkäyrässä olin parikyt minsaa, kaikki näytti olevan hyvin. Ultras myös että pää on alaspäin, jos sieltä lähtee tulemaan, siellähän se oli. Otti myös pissanäytteen ja verenpaineen ja kaikki oli kunnossa, joten kotio vaan.

Sen verran kätilö kyseli että joko on kaikki valmiina vauvaa varten. Ja käski pakkaamaan sairaalakassin valmiiksi.

Viime yön nukuin sitten tosi huonosti, heräsin puolen tunnin välein vaihtamaan asentoa kun mikään ei ollu hyvä. 10 vaille viis jouduin nousemaan sängystä, kun tuli supistuksia niin pirusti. Siirryin sohvalle kattelemaan telkkaa ja lukemaan lehtiä. Herätin miehen siinä seiskan aikaan tekemään mulle aamupalaa. Mies jatkoi sen jälkeen sohvalla nukkumista ja mun supistukset loppu kymmenen aikoihin. Siitä lähtien ei oo taas ollu mitään. Sain nukuttua sitten lisää kymmenestä puoli yhteen saakka.

Mutta sellasta täällä....

VK + rinsessa 35+2

inka85

Täs on sulle linkki

http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

ja sit tälläsen kopsasin täältä jostain ketjusta mutta en löydä sitä ketjua enää mistään ..

Vyöhyketerapiapisteet supistusten saamiseksi löytyvät seuraavasti:

1. Isovarpaan sisäsyrjällä, noin puolivälissä varvasta on luu, ja sen päällä on kipeä kohta kun painat. Sitä saa hieroa vain minuutin, ensin oikeasta sitten vasemmasta jalasta.

2. Nilkan sisäsyrjällä olevan luun kohdalla (mikäs luu se onkaan) on lähellä jalkapohjaa sellainen paisunut kohta raskaana olevilla, ja sitä tulee hieroa 10 min molemmista jaloista.

3. Em. luun aivan alapuolella (siis lähempänä luuta kuin edellinen piste) on seuraava kohta jota hierotaan myös 10 min molemmista jaloista.

4. Seuraa isovarpaan kohdalta sormella jalkapohjaa pitkin kohti kantapäätä. Kun kantapää alkaa, siinä on tää viimeinen kohta jota tulee hieroa myös 10 min molemmista jaloista.

5. Sama kuin 1. kohta, vain minuutin hieronta.

Kussakin kohdassa tuntuu selvä kipu, joten siitä tiedät, että paikka on oikea (mulla alkoi heti aristamaankin, muttei vielä vaikutusta). Hiero pyörivillä liikkeillä. Sarjaa voi tehdä useamman kerran peräkkäin, välissä tunnin tauko.

tässä onkin varmaan tullut virhe ihan vahingossa sillä kun otin selvää tuosta luusta joka mainitaan kohdassa 2. onkin se ihan eripuolella nilkkaa eli se onkin ulkosyrjällä eikä sisäsyrjällä.sain tämän tiedon jäsenkorjaajalta/vyöhyketerapeutilta eli jos haluat yrittää käynnistää synnytystä niin tämä kyseinen piste löytyy nilkan(ja siis VAIN vasemman nilkan ulkosyrjältä, terävän "nuppiluun" ja kantaluun välistä jossa on tämä pehmeä alue.tiedät kivusta että piste on löytynyt.

Hienoa että roonalla on kaikki kunnossa. Pikaista paranemista!

Mieheni on ihan kipeänä, lämpö koholla, kurkku kipeä ja nenä vuotaa. Meillä on kyllä aina eri aikaan flunssat. Itse olin parisen viikkoa sitten ja nyt on hän. Mä oon vaan niin tottunut nyt olemaan hänen passattavaan, että täytyy oikein panostaa häneen, kun häneltä on voimat hieman kadoksissa. :ashamed:

No mutta onneksi olen itse hyvässä kunnossa. Tänään ollaan kyllä koko päivä maattu sängyssä tai sohvalla, ihanaa vaan levätä :heart:

Helinä 37+2

Helinä83 meillä mies kans jo toista päivää kipeenä ja on ollut ihana passata sitä kun yleensä se on toisin päin, tai siis tän raskauden aikana.. :p Ei kuumetta..mutta tosi kipeä olo ja ei oikein jaksanut mtn tehdä..saikkua vaan ja kuumaa juotavaa ja rakkautta ja hellyyttä.. :heart:

Äippä35v ja Nuppu34+6 :flower:

Vain nopeasti merkkaan. Edelleen kännykän kautta netissä. Sairaalassa. Hempat tänään edelleen alle 90 :kieh: Saas nähä kuin huomenna. Poika nukkuu tos tissi suussa, yritän stimuloida maidot kunnolla nousuun..! Voi että kuin toista voi rakastaa paljon! Ja miestä on ihan kamala ikävä vaik se onkin tääl 10h päivässä, mut silti. Tahtois jo kotiin oleen perhe... Kerttuneiti, kirjoitan synnytyksestä tarkemmin kun pääsen koneelle. Voin kertoo: ei oo kiva tollanen nopeutettu käynnistys ilman epiduraalia. Onneks sain sen sentäs loppuvaiheessa ku piti ponnistaa. Sit se loppu oliki mukavaa ja meni tosi hyvin ja vauhdilla. Kivat tikit ku repesin, mut ei se niin paha ollu ettenkö toista suostuis tekeen viel tässä elämässä :)

Täällä taas valvottu viime yö |O
Soitin sitten tänään jo lääkäriin ja vein tytön sinne!
Onneksi mentiin koska itkulle löytyi syykin. Korvatulehdus :( :kieh:
Nyt toivottavasti nukutaan jo tämä yö...
Alkoi nimittäin jo viime yönä menemään hermo kun kohta 2 vuorokauteen en ole nukkunut kuin muutaman tunnin yössä. :headwall: :kieh:

Vointi itselläkään ei mitenkään mainio. Flunssa tekee tähänkin kroppaan tuloaan :snotty:
En ala mitään jos pitää kipeänä synnyttää :'(

Tänään poksuu taas viikot POKS*POKS* 38 :heart::heart:
Enää niin vähän aikaa ja oma nyytti kainalossa :D :heart:

Roona paljon voimia parantumiseen :hug:
Ja kaikille muillekkin kivuista ja flunssasta kärsijöille täältä oikein super :hug:

Bebes & Salamatkustaja 38 :heart::heart:

jiihaa

Nopeeta merkkausta täälläkin vain :D

Niin ja jännityksellä odotellaan Roonan synnäri kertomusta!!!
TSEMIÄ SINNE SIIS!!!

HEhe :LOL: tässä vähän viihdykettä mammoille:
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/terveys.asp?id=1722109

esmeralda- ja pikku ukko 39+0

Huomenta mammat!

Täällä pitäisi tänään viettää siivouspäivää.Nyt just ei kyllä vähempää vois napata,mutta jospa sitä edes pientä inspistä löytyis ku alkaa vaa touhuumaan.

Musta tuntuu että mun maha "tipahti" eilen...En sit tiiä kuvittelenko vaan... Mutta jotenki tuntuu,ettei ihan niin ahdista enää tuolla ylhäällä ja näyttäiski erilaiselta.Eilen ku kylästä lähettiin ja aloin turvavyötä laittamaan,ni koin tämän ihmetyksen,että mihin se masu tosta ylhäältä katos. =)
No huomena olisi se odotettu viimeinen neuvolalääkäri,ni saa kuulla mikä se tilanne tuolla alhaalla on..

Niin uskomattomalta näyttää,kun joillain on jo tuo 39 poksunu... =)

rv 36+1

Virtahepo: Se mahan "tipahtaminen" kuuluu asiaan. Se tarkoittaa että vauva on laskeutunut lähtökuoppiinsa. Mulla tuota ei ole vielä tapahtunut vaikka viikkoja 2 enemmän kuin sulla. Sainkin Kättäriltä ukaasin että jos nyt ei oo Ötzki laskeutunut ja lapsivedet menee niin ehdottomasti ambulanssilla vaakatasossa sairaalaan ettei napanuora luiskahda esiin...

Usvatähti: Laitoin sulle yksäriä...

Olkkis ja Ötzki 38+1

Nopea kurkkaus tälle aamua..

Roonan reissu kuullosti aika hurjalta, kun luin vielä edelliseltäkin sivulta, että mites se menikään. Toipumisia sinne!! :hug:

Uneksija85, koska sulla on seuraavan kerran neuvola? Kun mun korvaan kuullostais raskausmyrkytystä enteileviltä oireilta sun päänsärky + turvotukset. Tai turvotukset kai ainaki ihan normaalia tos loppusuoralla, mutta tuo ihan päivittäinen päänsärky pisti epäileen.. En toki tiedä, tämä on vaan ns. "mutu-tuntumaa", että älä nyt kauheesti mun diagnosoinnista pelästy!! Mutta ottaisin sinuna yhteyttä neuvolaan, jos ei aikaa sinne ihan lähiaikoina ole..

Ehtiköhän Mama84 synnärille ennen Angia? Kun en muistaakseni bongannut Maman tekstiä täältä lähipäiviltä ja mulla mielikuva, että hänelle povattu tyttöä.. Sittenhän tuo järjestys tyttö-poika-tyttö pitäis edelleen paikkansa.. Roonalla siis poika ja sit jos Mamalla tyttö ja Angilla poika.. ;) Kumma kun sitä voi jännittää sllasten ihmisten synnytyksiä, joita ei oo koskaan tavannu =) Mutta onhan tätä matkaa yhdessä tehty.. :heart:

Huominen lääkärineuvola jännittää.. Kuulee onko kipeet supistukset saanu mitään aikaan. :x Vielä ei toki kiire, mutta viime yönäkin tuli vessareissun yhteydessä niin mojova suppari, että pisti ihan henkeä haukkomaan.. Eilen aamulla samoin. Ei niitä mitenkään säännöllisesti tule, mutta ei kai näillä viikoilla tarttis vielä kauhean kipeitä olla ollenkaan.. :( Jonkun muunkin muistan maininneen yöllisten vessareissujen yhteydessä tulevista suppareista, en nyt vaan muista kuka! Mutta siis täälläkin niistä kärsitään :/

Nyt kauppaan, jääkaapis ei oo kuin valo :kieh:

Micade 34+2 * muoks, olipa vaan nopea kurkkaus.. :D

Micade Mä en ole edes ajatellu tuota myrkytys vaihtoehtoa.. Äiti siitä aina puhuu, kun sille tuli se minua odottaessa, mutta en ajatellu että se vois minuakin jossain vaiheessa koskea :whistle: Huomenna on onneksi neuvolalääkäri, joten pitää muistaa mainita näistä vaivoista hänelle. Kiitos kun "varoitit"! :hug:

uneksija85 ja papu 36+0 :heart:

uneksija85: Joo ihan hyvä seurata tuota myrkytysvaihtista ja kysy ihmeessä lääkäristä. Mulla tosin olin turvotusta ja päänsärkyä esikon odotusaikana ihan muuten vaan. Jalat ja sormet oli ihan turvoksissa ja sormien niveliin sattui. Ja päänsärkyä melkein joka päivä. Veden juonti auttoi aika paljon, mutta jouduin kyllä Panadoliakin napsimaan. Toivotaan, et on vaan normaalia turvotusta sulla!

Täällä ei omassa voinnissa mitään ihmeempiä. Yhdessä koossa edelleen ja varmaan aika pitkään :D Nyt meen neulomaan viimeisiä kerroksia vauvan vilttiin :wave:

rimpulakissa rv 38+3

Nyt se flunssa iski sitten minuunkin. Kurkku on kipeä ja nenä vuotaa. Lämpöä on juuri se 37 astetta, että veto on poissa, mutta ei ole kuitenkaan vielä possunuhaa, onneksi.

No täytyy tässä vaan juoda mustaviinimarjamehua ja toivoa, että mies tervehtyy nopeasti ja pääsee hoitamaan mua :D

Helinä

Heips :wave:

Huominen vähän jännittää kun ois vika neuvolalääkäri ja kattellaa miten on paikat lähteny valmistautuu synnytyksee.. :D

Hitsi ku lyö taas tyhjää ajatuksien suhteen... Jotain piti kirjottaa mutta se unohtu.. Palailen sitte taas myöhemmin..

O&O 38+0 *POKS POKS* :heart: :heart:

tänään ollu huano päivä! :'(
verenpaineet taas niin alhaalla, että hyvä kun pystys pysyin tuon 200m, kun kävelin leikkipuistosta kotiin. (aamulla kun lähdin tytön kanssa sielä käymään, kun olo oli vielä ihan ok!)
nyt sit maannu siitä lähtien (11.00).
isoveli (12v) vei kiltisti pikku-siskonsa, vielä kerhoon yhdeksi, kun en itse uskaltanu lähtee kävelee, saati autolla ajamaan! :(
alkaa niin pännii nää paineet, ja siitä johtuva huano olo!
ajattelin jo et täytyykö lähteä jo ennemmin johonkin tarkastukseen, kun lääkärineuvola vasta to, ja äippäpoli ens ma, mut katotaan, mihin tää olo menee iltaa kohti????

fiksu ja brutus 35+4

Yhteistyössä