Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

nessu86 laitoin sulle yksäriä, kun olen myös Jyväskylän suunnalta :)

O&O Mun ymmärtääkseni Jiimii on fb- ryhmän perustaja, korjatkaa joku jos olen väärässä! Jiimiille ainakin itse laitoin kaveripyynnön.

Supistus-tuulia lähettelen kaikille teille, joilla alkaa jo olemaan laskettuaika käsillä tai mennyt jo ylikin! ~~~~:whistle:

Mä lähdin miehen mukaan käymään koiran kanssa lenkillä ja kiitos mun löntöstelyn, tunnin lenkki venyi kaksi tuntiseksi :D :rolleyes: Muuten ei tuntunut ollenkaan pahalta, mutta joku hemmetin lihaskramppi masussa vaivasi melkein ihan alusta asti, tuntui siis kokonaan oikealla puolella vatsaa, niin ylhäällä kuin alhaallakin :kieh: Oli siis pakko istuskella välillä ja se aina auttoi, mutta heti kun jatkettiin matkaa niin tyhmä kramppi palasi!

Nyt syömään! :)

Vaniljainen ja "Peppi" 37+0 :heart:
 
onnea vauvan saanneille!!!

Santulle vielä voimia ja jaksuja on niin väärin että elämässä näin käy. joskus kuullu
sanottavan että kaikella tapahtuvalla on tarkoitus, mutta mikä tarkoitus on sillä
että pieni vauva kuolee joka ei ole mitään ehtiny vielä tehdä.
mielessäni olet. Tunsitko sitten vauvan liikkeitä kun sanoit että ollut jo pari viikkoa
kuolleena?
 
Santulle vielä voimia ja jaksuja on niin väärin että elämässä näin käy. joskus kuullu
sanottavan että kaikella tapahtuvalla on tarkoitus, mutta mikä tarkoitus on sillä
että pieni vauva kuolee joka ei ole mitään ehtiny vielä tehdä.
mielessäni olet. Tunsitko sitten vauvan liikkeitä kun sanoit että ollut jo pari viikkoa
kuolleena?
poistettu
 
Viimeksi muokattu:
Santtu haluan myös toivottaa sinulle osanottoni ja jaksamista tulevaan. Tälläiset tapahtumat kyllä pysäyttävät ja laittavat miettimään elämän epäreiluutta.

Onnea myös kaikille vauvansa jo saaneille :flower:! Teitä on jo toosi monta! Loppukuisena alkaa jo olla aika kärsimätön kun haluaisi vaan saada jo oman nyytin ja nähdä kuka masussa asustaa. Joku kyselikin mitä on sairaalalaukkuun pakattu..Meillä mukaan lähtee ainakin salmiakkia ja pähkinäsekoitus muiden peruskamojen lisäksi.

( . ) Omassa navassa ei tunnu tapahtuvan mitään erityistä. Nyt kun supisteluja ei tarvitse enää varoa niin niitä ei juuri tule. Toisaalta ihanaa kun on päässyt lenkkeilemään ja touhuilemaan. Eilen tosin pitkän lenkin jälkeen nivusia sattui ihan järjettömästi koko illan aina sohvalta noustessa. Lepo auttoi ja aamulla olin ihan lenkkikuntoinen. Käväisin tällä viikolla synnytystapa-arvioinnissa yksityisellä ja kokemus oli kyllä helpottava kun mieltäni on askarruttanut et mahtuuko vauva tulemaan normaalisti perintötekijöistä johtuen. Kaikki näytti hyvältä. Onneksi. Painoa oli tällä hetkellä 2935 g (arvio) ja olihan se aikamoinen mötikkä verrattuna siihen rakennusultran kuvaan! Jos raskaus menee loppuun asti oli arviopaino 3600g - 3800 g. Pää ei ollut vielä kiinnittynyt ja kohdunkaula ei kuulema ollut enää ihan kiinteä, mutta sitä oli jäljellä n. 2,8 cm ja jotain lääkäri sanoi johtoviivasta..

Täällä siis ollaan hyvin odottavaisilla mielin..

T: Sabrin ja pieni (37+3)
 
:heart: Onnea kovasti vauvatuneille:heart:

Viikonloppu meni touhutessa. Pitkästä aikaa oikein hyvä olo ja into päällä fyysiseen työhön. Oltiin mökillä mettän raivaushommissa ja samalla saatiin taas tulevaksi vuoksiksi halkoja. sen verran luistin normihommista etten ihan isoimpia puita kannellut,mutta risusavottassa häärin. Unikin maistui kunnolla kun pitkästä aikaa rehki kunnolla. Ja nyt kotona tänään vielä ikkunat pesin niin nyt sitten tuntuukin kropassa:( Mitään supistuksen tapaista en saa aikaan vaikka kuinka rehkin,sen opin jo ehkä toisessa raskaudessa...että hiki vaan virtaa!!
Tosin sisäreisissä ajoittain sähköilee ja pakaroissakin tuntuu hassulta...voiko ne olla suppareita? Harkkasupparit kun vain kovettaa mahan ja joutuu siten hiukan menoa hidastamaan...Käynnistyssupparit taas oli NIIIIN omaaa luokkaansa ettei epäilystä muusta..koko keskivartalo tulessa!

Vihdoin hain siskolta meidän vanhat vauvan vaunut ( 5 poikaa köllinyt peräjälkeen niissä,jokohan se olisi sitten tytön vuoro ? ) ja kiskaisin kaikki kankaat pesuun,liekkö osaan koota takaisin?! Sitten vielä pitäisi lunastaa ystävältä lainassa ollut rintapumppu ja kasa harsoja...Ja vielä odottaa että sisko hommaa kuopukselleen uuden turvaistuimen ja saan kaukalonkin takaisin. Jospa sitten olisi kaikki alkuun tarpeellinen kasassa.

Meillä on nyt loppuajan neuvola viikon välein..tuntuu ihan hyvältä. Varsinkin tosiaan Santun :'( erittäin ikävän ( ja yhä niin itkettävän )tapahtuman jälkeen!

Klematis ja rv 37 POKS!!!!
 
Voi ei Santtu, miten kauheita ja surullisia uutisia! Syvimmät osanottoni, surunne on varmasti hirmuinen.

Joudun nyt omanapailemaan tähän perään: meille syntyi pieni tyttö 2.9. klo 14:55 (rv 39+4). Ihanuudella oli pituutta 50 cm ja painoa 3530 g. Synnytys meni hyvin ja koko perhe voi hyvin.
Oltu sitten Kättärillä samana aikaan... Mihin aikaan menitte? Me oltiin synnytysosastolla aamulla klo 8.30 asti ja sen jälkeen päivystysoasastolla klo 16 asti. Ei kyllä huoneen ulkopuolella sattuneesta syyst liikuttu, joten i olla voitu nähdä, mutta mietin ollaanko oltu synnytysosastolla samaan aikaan? siellä oli meidän kanssa samaan aikaan ensin kaksi ja sitten tuli kolmas. Me oltiin muuten siellä huoneessa 8.
 
Paljon Onnea Arminen =)

Tasan 12 vuotta sitten lähdin esikoista synnyttämään :heart: Vähän alkaa jännitämään mitä tulevana yönä tapahtuu!! Olisihan se ihan hienoa sanoa, että nuorimmalla ja vanhimmalla on ikäeroa tasan 12 vuotta :D
 
Arminen, onnea paljon :)

Vaniljainen, mulla kans on oikea nivunen ihan sikamaisen kipeä. Vauva myös tuntuisi porautuneen alemmas koska punkee alempana nyt ja hengittäminen on asteen helpompaa.

Kuljeskelin hevosen kanssa tänään kyllä aika paljon enemmän kuin yleensä, joten on tämä liikkuminen saattanut nivusen suututtaa. Vai voiko olla jotain supistusten säteilyä kun reittäkin pakottaa... Yöllä oli hulluja selkäpolttoja ja piti napata gramma Panadolia että sai nukuttua!

Hääpäivä vietetty ravintolassa ruokaillen ja 20 ruusuakin ilmestyi pöydälle :heart:

Zophie+murunen 37+5
 
  • Tykkää
Reactions: Vaniljainen
Arminen, onnea tytöntylleröstä :heart:

Vaniljainen
, tänne kiitos niitä suppareita lisää kiitos. Kuulostaa että oon saanu "mukavan" lihaskrampin. Mulla kans vatsalihakset kramppaa välillä ja just alavatsalla ja tekee muuten aivan hullun kipeetä.

( . ): Keskittyminen alkaa tehä tiukkaa...Kaks päivää on nyt siivottu. Tänään purettiin vaatehuonekkin, siis käytiin läpi kaikki vaatteet ja harrastusvälineet yms. että saatiin tilaa säilytystä varten. Tässä kämpässä kun ei tuota säilytystilaa ole sitten ollenkaan. Onneksi kohta pitäisi päästä muuttamaan...Olis kyllä ollut kiva muuttaa ennen vauvaa, mutta minkäs teet. Talo on jo, mutta muuttamaan päästään vasta n. kahen kuukauden päästä :| .
No, siis tämä oli esipuhe sille, että taas/edelleen supistelee. Meinaako tää pistää esikoista paremmaks ja synnytän tässä niinku monta viikkoa? Tunti tolkulla taas illasta supistellut 8-11minuutin välein ja välillä niin kipeästi, että piti kunnolla keskittyä, että mites sitä tässä tilassa pitikään rentoutua, ettei koskisi niin kovin.
*syvä huokaus* Ei oo kyllä reilua! Ja hitto soikoon jos oikeesti ei to ole sisäsuu auennut ja näin paljon olen suppareita saanut kestää niin...niin...:mad: !!!
Ja on muuten TAAS kääntänyt itsensä johonkin toiseen asentoon, koska potkut tuntuu toisessa kyljessä. Voiko se oikeesti vielä kääntyä akselinsa ympäri niin, että pääkin kääntyy tuolla alhaallaa? Koska ei voi olla sellanen akrobaatti, että kääntäis pelkästään kroppaa 180astetta!
Ja ei muuten ole nukuttu taaskaan. Nyt on selkä tämän huhkimisen takia ollut niin kipeä, ettei kertakaikkiaa missään asennossa ole hyvä, paitsi selälleen olisi hyvä selälle, mutta sitten painuukin koko sisuskalusto kasaan niin ettei niinkään voi olla yhtään...vali vali....sori vaan....hermot menee.... :saint:

Hassel ja Teppana 39+2
 
Huomenta

Täällä sitä vielä ollaan! Eilen illalla taas muutama kunnon suppari, mutta ei niin ei! Yli mennään ihan varmasti niin että kolisee!!
Vkl aikana tuli siivottua varmaan enemmän kun viimeseen kk, mutta ei häätö yritykset kyllä auta ei sitten yhtään! Onnistuisiko taktiikkaa vaihtamalla?? Jos mä en teekkään viikkoon mitään?!?! Tänään olisi ollut hyvä päivä niin olisi isoveli saanut synttäreiksi vielä vauvelin syliin =)

Alkaa kyllä pikku hiljaa ottamaan jo päähän... :headwall:

Hipsunen ja Vuokralainen 39+1 :heart:
 
Huomenta!

Täällä oli kanssa eilen illalla muutamat aika napakat supistukset ja nyt yöllä särkyä ja kolotusta.. aamulla 4-5 välillä heräsin hirveeseen lantio ja ristiselkä särkyyn.. joutu hengittelee himan syvemmin ku normaalisti että sai tasattua kipua.. nyt sitte puol 7 noustu ylös sängystä pyörimästä ja vieläki vihloo lantiota mutta ei enää niin kipeesti... no kohtahan sitä pääseeki jo lähtee neuvolaan n. tunnin päästä.. Huomenna on esikoisen syntymäpäivä että saas nähä tuleeko pikkuveikasta synttärilahja isosiskolle :D

No palailen viimeistään neuvolan jälkeen kertoilemaan kuulumisia ;)

Tsemppiä supisteluiden kanssa ja käynnistystä odottaville :)

O&O + pikku jäppinen 39+2
 
Huomenet kaikille ja onnittelut vauvaantuneille:heart: Nyt näyttää uutisia rupeevan tippumaan...

Eilen tuli muutamia supistuksia ja ykskaks sängyssä hirveen huono olo...mahassa kiersi ja sitten tulikin tyhjennys operaatio ja isännälle sanoin, että on se kumma, jos synnytys ei käynnisty tällä suolen tyhjenemisellä...mutta paskat! Yön nukuin heräämättä kertaakaan...
Mulla on kans vähän fiilikset, että vauveli on jossain ihme asennossa...Eipä taida olla ainakaan pää alaspäin...mutta ei mielestäni ole kokonaan kääntynyt takas perätilaan...makaiskohan osittain poikittain...
No huomenna neuvolaan, jos sielä sais tietoa...
Saa nähdä kuinka pitkään saa kärvistellä, kun näköjään riippuu niin lääkäristä, mitä meinaavat käynnistyksen suhteen vai ei mitään...alusta asti puhuttu, että voi n itse päättää koska haluan synnyttää ja viimevkon lääkäri meinas seuraavan kontrollin eka 39 rv, mutta sit kysy, että jaksanko varrota sinne asti ja sanoin, että en, niin anto sit tasan 38rv...ihmettelin jyllä, kun kumminkin toi insuliini menee, niin pitäs sydänääni käyrät ottaa 1krt/vkossa...no pääseehän sitä päivystykseen jos näyttää vaivaa olevan...Lähden hakemaan Gracon mosaicin matkarattaat....pongasin ne torilta ja kävin torstaina katsomassa...oli kun uudet ja haen ne tänään. Ne vaunut jotka ostin naapurilta, niin painokin ihan helvatusti, joten autoon niitä en rupee nostelemaan. Saa matkarattaat siis pysyä autossa ja istuimenkin saan napattua niihin kiinni hyvin:)
 
Eli meidän pojan syntymämitat 3456g ja 52cm (39+5) :heart: aivan ihana tuo tuhiseva nyytti!

Synnytystä: kävin to vielä tosiaan pyörällä nlassa ja muutenkin touhusin päivän normaalisti, ei mitään ennakoivia tuntemuksia. Illalla noin kuuden aikaan huomasin että entisenlaisia kivuttomia supistuksia tuleekin säännöllisesti n. 5 min välein mutta en vielä siinä vaiheessa kiinnittänyt niihin sen erityisempää huomiota. Sitten noin 21-22 aikaan illalla supistukset muuttuivat pikku hiljaa kipeämmiksi, niin ettei paikallaan tehnyt mieli olla, mutta hyvin kuitenkin vielä pärjäsi ihan "helposti". Supistukset jatkuivat samalaisina vähän yli puoleen yöhön ja alkoivat sitten harventua, mutta eivät kuitenkaan loppuneet. Yritin torkkua supistusten välit lämpötyynyn avulla.
Neljän jälkeen yöllä kylkeä kääntäessä kuului "naps" ja ajattelin että nyt meni lapsivedet, mutta mitään ei tullut. Saman tein tuli kuitenkin aikaisempaa selkeästi kipeämpi supistus, ja toinen ja kolmas, ihan parin minuutin välillä. Nousin ylös ja siihenhän ne lapsivedet holahtivat. Siitä lähtein supistukset tulivat heti 2-3 min välein ja kipeytyivät myös nopeasti.
Olin synnärillä viiden aikaan, kohdunsuu 5 cm auki, menin ammeeseen jossa olin melkein pari tuntia, sen jälkeen salissa yritin vielä sinnitellä ilman mitään (ilokaasua kokeilin mutta ei sopinut minulle yhtään niin kun ei esikoisenkaan kanssa), mutta supistuksia tuli niin tiheästi ja kipeästi että sain sitten spinaalipuudutuksen klo 8 jälkeen (tällöin ks auki 7-8cm). Auttoi todella hyvin ja kun paineen tunnetta alkoi tuntua sainkin alkaa ponnistamaan ja reilun 10 min jälkeen poika syntyi! :heart: ei tietoakaan kauheasta 1 1/2 h äheltämisestä ja tuskasta niin kuin esikoisen kanssa!
Jotenkin sitä tuntuu olevan sekä fyysisesti että henkisesti oikein loistokunnossa, melkein kun ei koskaa olisi synnyttänytkään. Olen todella hyvillä mielin synnytyksen kulusta! Kyllähän se kipeää teki, mutta niin sen kuuluukin ja palkinto on kyllä mitä mahtavin. :) tänään tosiaan mennään vielä näytille kun lähdettiin vrk:n iässä kotiin.

Paljon onnea kaikille muillekin vauvautuneille ja tsemppiä ja supistuksia vielä palkintoa odottaville! :D sain vihdoin ja viimein kahlattua kaikki teksit läpi, olipas sitä taas tullut :)

Jandhe ja pikku-ukko 3 vrk
 
Santulle :hug: voimia , lämmin osanotto... :flower: Eihän tapahtunutta oikein käsitä... tuntuu pahalta... Jaksamisia!

Onnitteut vauvansa saaneille.Freuundlinilla pieni tyttö,paljonko oli viikkoja?
Mulla oli viimeviikon utrassa painoarvio 2.4kiloa ja viikkoja 36.

Ei kummempia tapahtunut. Ihan normaaleja supistuksia,lenkit onnistuu,hyvin menee.

Pai ja tyttö 36+6:heart:
 
Oikein paljon onnea kaikista pienistä nyyteistä! :) :flower: Huomaa, että olemme siirtyneet syyskuulle, kun vauvoja alkaa syntyä ihan urakalla! Ihanaa!

Santulle vielä :hug:.

Santun kokemukset on saaneet "pientä" hermostumista aikaan. Tunnen aika vähän liikkeitä ja ne ovat juuri sellaisia tönimisiä, joita Santtukin tunsi. Valitin neuvolatädille vähäisistä liikkeistä viime kerralla, mutta silti en saanut seuraavaa aikaa kuin vasta lasketun ajan jälkeen eli yli kaksi viikkoa edellisen käynnin jälkeen. Nyt hermostuttaa asia enemmän, mutta pitänee yrittää ängetä itsensä päivystykseen, jos vauva oikein hiljenee.

Lisäksi on alkanut hermostuttaa synnytys. Isovanhemmat ovat lupautuneet tulemaan meille hoitamaan esikoista vaikka keskellä yötä. Nyt he ovat kuitenkin erittäin tiiviisti mökillä, josta he pääsevät meille ehkä 2,5 tunnissa. Jos siitä laskee vielä oman siirtymisen sairaalaan niin tarvitsen kolme tuntia siirtymiseen sairaalaan! Voi apua! Esikoisen kohdalla ennakoivia supistuksia oli pitkään, mutta loppuvaihe (4cm->10cm) meni ensisynnyttäjäksi nopeasti. Entäs jos nyt ei tule niin pitkään ennakoivia supistuksia ja loppuvaihe on vielä nopeampi? En ehdi sairaalaan tai saan synnyttää yksin... :( Pakko alkaa miettiä muita hoitajia, koska mua todella hermostuttaa asia. Onneksi muitakin vaihtoehtoja on, mutta niissä tapauksissa meidän täytyy kiskoa esikoinen sängystä, jos synnytys alkaa keskellä yötä. Ärsyttää vain, että miksi pitää luvata hoitaa ja sitten ei kuitenkaan voi olla kotona? En usko, että vauva vielä syntyy, mutta vaikuttaa siltä, että he eivät aio olla täällä ensi viikollakaan, vaikka ko viikoilla esikoinenkin syntyi.

Kurpitsainen ja mörrimöykky 38+5
 
Onnea Freundin :heart: Ja kiitos Jandhelle synnytyskertomuksesta :)

Tää on iha väsy :( Joku vois pitää puhuttelun tolle pööpölle, et aamuisin ei zumbata eikä hikotella klo 05! Ja äidin pitää saada nukkua välillä myös vasemmalla kyljellä : / Yläkerran ukolle vois kans pitää puhuttelun, että sen prätkän vois polkasta käyntiin vaikkapa parkkipaikan toisessa päässä, ei meidän ikkunan alla klo 06.15 :headwall: Ja hännänhuippuna kiitokset vaan anopille, että laittoi tekstarin klo 07.10 kysyäkseen ihan vaan kuulumisia. Prkl.
Älkää suotta antako mun nukkua, mä olen oikea päivänsäde väsyneenä! :ashamed:

Ei vaan ihan hyvin täällä jaksellaan, eilenkin illalla lähdettiin aurinkoiseen syysilmaan kävelylle (supisti vain 2 kertaa ylämäessä, ei paha) ja tehtiin herkku-pizzaa, eli hyvissä voimissa odotellaan torstaita koittavaksi!

miirikki ja piinaava pööpö 38+5
 
Freundinille paljon onnea :)

Jandhen synnytys kuulosti sujuvalta :)

Santtu, aika hurjalta kuulostaa tuo että liiketunteet ovatkin olleet supistuksia. Hui. Ihan käsittämätöntä.

Juuri tuo mietityttää itseäkin, että jos alkaakin ennen ennakkovaroituksia...Kun itsellä on Klexane-pistoshoito ja 12h sisään ei ole saanut pistää lääkettä jos mielii saada epin...

Että on kipeä jatkuvasti tuo oikea nivunen, ihan hullu.
Muut nivuskipuilevat, lienee ihan venymistä ja kramppaamista vaan eikä mitään supistelua? Samaten alamahaa kipuilee joten kaipa siellä jotain tapahtuu. Ärsyttää vaan kun neuvolassa ei täti osaa ikinä sanoa mitään, pari viikkoakin sanoi että hänen mielestään tuolla alhaalla oleva on pää. No, olin itse siitä satavarma ja ultrassa juuri ollut rt... Ja aina samat asiat mitkä toistaa, tuntuu, ettei käynneistä saa mitään järkevää irti. Onneksi tuo jää eläkkeelle lokakuussa!

marja76 muuten, itsellä myös ahkerasti aamuisin tyhjenee, mutta sanan varsinaisessa merkityksessä, paskat se mitäänm ennakointia synnytyksestä ole ollut :D

Joko teillä muilla on ihmisiä jotka soittaa joka päivä vointeja jne? Meillä äiti soittaa joka armas aamu niin että hermo on mennä...Ihan ku just yöllä nyt olis tapahtunu jotain ja ei oltais informoitu...
 

Yhteistyössä