Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Onnea Marja ja Kaz :heart::flower:
Voi kuinka ihanaa, että Marjakin on saanut pikkuisen viimein maailmaan!! :)

Mä liityn teidän muiden kateellisten joukkoon, MÄKI HALUAN!
Eilen illalla tuntui mukavasti selässä polttelua ja kiristelyä ja jotenkin jo oli semmoinen olo, että ehkä tässä tämän viikonlopun aikana jotain tapahtuu, mutta eih..Yön nukuin taas hyvin ja kaikki supistelut sun muut on tipotiessään!

Voih, Jiimii..Mä olen niin kateellinen sulle :)

nessu Kaappaahan sieltä kaupungilta muutamat napakat supistukset matkaan ja puhaltele niitä vähän tänne meidänkin suuntaan:whistle:

MioMio :LOL: Varsin hyvän kuuloinen suunnitelma, mäki voisin tehdä samanlaisen! Vielä kun tosiaan vaan keksis, että miten saa suunnitelman käytännössä toteutettua!


Mustikalle onnea meduusasta! :D Syntyi sieltä nyt ainakin semmoinen ensihätään :LOL: Sä olet jo paljon pidemmällä siis kuin minä asian suhteen!

Ruutiselle tsemppiä!! Olisinpa jo itsekkin tuossa vaiheessa :)

Nauroin ääneen santzuun idealle ajaa autolla mahdollisimman kuoppaista tietä :LOL: Kyllä me naiset aletaan olemaan jo aika epätoivoisia! :D

Mittailin taas aamulla paineita ja nyt ne oli ihan kohtuulliset, 136/83 ja proteiinit heikolla plussalla. Ei siis ainakaan tähän hätään tarvitse sairaalaan lähteä! :)
Mun lähtöpaineet on tosiaan 124/73, joten eiliset 150/99 alkoivat olemaan jo pikkuisen liikaa!
Olokin on ihan hyvä, nukuin hyvin ja päänsärky on hävinnyt! Katottiin eilen kauhuleffa ja toivoin, että mun säikähtämiset olisivat saaneet vauvaan vähän vauhtia, mutta se lopetti aina möyrimisen kuin seinään kun mä säpsähdin :D

Vaniljainen ja "Peppi" 38+6 :heart: Jee, huomenna poksuillaan! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: santzuu
Kiitos Viola hirveän paljon tästä kirjoitukesta. Itku silmässä sitä luin moneen kertaan. Tuntuu lohduttavalta, että muitakin saman kokeneita on ja tietää jotenkin minkälaisia tunteita käyn läpi. Ensimmäinen ajatukseni itseääkin oli, että kunpa poika voisi edes kävellä. Ja tätä tunteiden vuoristorataa käyn edelleen.

viikuna
 
Viikunalle iso :hug: Mä en voi kuin kuvitella kuinka rankkaa tuo on... ja ristiriitaista.

Carlotta
: käynnistys tosiaan taitaa olla viim. 42+1, koska sen jälkeen istukan toiminta alkaa hiipumaa ja vauvalle ei ole enää suotuistat oltavat. Missään nimessä ei päästettäisi 43+ viikoille. HUS:in alueella on äpkl kontrolli viim. kun raskaus on 12 päivää yliaikainen, eli 41+5, jotta nähdään vauvan sekä äidin vointi ja tarkistetaan istukan toiminta. Sillä käynnillä ne tekee käynnistystarpeen arvion.

Itse täällä vain odottelen, että pääsisin tapaamaan tulokkaan. Tuntemukset, mitä ihmettä ne on??

Verus ja iso maha 41+3
 
Vaniljainen täällä mä yhä edelleen olen ja ilman supistuksia! Kävellessä tuntui että kiristeli mahaa, mutta se siitä...

Mutta nyt on imetysliivit ostettu =) Nyt vois pieni syntyä :D Mutta mä taidan myös tosiaan mennä niille 40+ viikoille... Mutta kun ei millään enää jaksais odottaa!
 
:wave: Pikainen moi täältä synnäiltä taas.

Tulin okaitosiinitippaan tuossa puolilta päivin ja nyt on supparit 3 min välein tulollaan. Kohdunsuu oli siis aamullakin kiinni. Nyt tätä rumbaa viiteen asti ja sit osastolle takas jos ei ole käynnistynyt tai sit täällä ähistellään poika ulos. Jompsin kumpsin.

Sanoi lääkäri osastolla että huomis iltaan katellaan ja tiputellaan ja sitten ryhdytään mietimään sectiota :( Kiukku :mad: Siis eivät sitten laittaneetkaan sitä cytotecia kun on jo yksi sectio alla. Voi kuulemma olla liian rajuja supparit. Tiedä sitten...

Kivunlievitystä en ole kyllä kysellyt vielä kun tuntuu siltä että pystyn hallitsemaan kivun. Saa nähdä miten kipeiks nämä muuttuu.

Nämä on nyt tosi omanapaisia nämä mun viestit tänne, anteeks. Mut muutenkin on hidasta kun välillä pitää pitää luovia taukoja :D Luen kyllä kaikkien tekstit ja olen ihan täysillä mukana teidän kaikkien vaiheissa :hug:

Ruutinen ja Leo 41+0 yhäkin... Miten O&O? Ja muut ylityksillä menevät?
 
ruutinen,mulla puotettiin eka 18ml määrällä tuota tippaa ja sit ku nostettiin 24ml niin alko tapahtua,ennen tuota kivut helpotti kaasulla keinutuolis kiikaten,sit ku nostettiin annosta mun alapäästä kuulu hirvee pamahus ja siitä alko sellaset tuskat että,sit kaikki meniki tosi vauhilla...toivotaan että sulla vielä tänään tulis vauhtia noihin supistuksiin!mulla tais olla tota cytotecia..en nyt muista..

Viikunalle halit,on varmasti rankkaa niin vauvalle kun koko perheelle!voimia ja toivotaan että kaikki menisi kuitenkin hyvin!
 
Tsemppiä Ruutinen! :hug: Toivotaan nyt kovasti kunnon supistuksia ja alatiesynnytystä!!!

Viikunalle jaksamista ja valoisaa mieltä! :hug:

( . ) Eilen saunassa ja sen jälkeen lupaavia supistuksia, mutta kappas vaan, lopahti kuin seinään ja täällä ollaan. Koko päivä shoppailemassa sai aikaan YHDEN supistuksen autossa matkalla kotiin, mahtava saldo :LOL: Kamalaa päänsärkyä ollut eilisestä saakka ja sillä ihmelääkkeellä nimeltä PANADOL mennään eteenpäin : /

Jaksamista ja paljon vauvoja toivottelee

Mayah ja Pupu 39+2 :heart:
 
5,5 tuntia tallilla ja hevosen hoitoa, ja pari supistuksen tuntua ja kipeät nivuset. Siinä kaikki. Hevosen kisat meni superhienosti ja ajattelinkin, että edes se tunnemylläkkä olis saanut jotain aikaan, vaan ei. Tämä lapsi on päättänyt olla mahassa.
Jotain hyvää sentään, maha on roikahtanut hiukan. Huono olo jatkuu edelleen ajoittaisena. Huomenna jos vielä on, soitan kyllä synnärille, ettei taas se myrkytys nostaisi päätään kun päätäkin särkee...

Viikunalle paljon jaksamista :hug:

Ruutiselle tsemppiä!!!

Vaniljainen, mä liityn sun vihreään kateusseuraan... Mä olen niin kypsä....
Eilen illalla tuli taas pieniä limatulpan näköisiä osia, mutta ihan pieniä ja ihan vähän. Samoja tuntemuksia ku sulla välillä, että jos nyt alkais touhu, mutta ei. Illalla supisteli ja jomotteli hiukan, mutta aamulla vain paha olo seurana. BLAAH!
 
Heissan , jospa jotain järjellistä tekstiä sais koneella aikaseks. Tosiaan puhelimen kautta kun kirjottaa niin tulee kyllä mitä sattuu tekstiä ja muokkaus ei onnistu. Yritin kyllä muokata tuota ilmoituksen "aikuista"-sanaa, joka siis piti olla "pikkuista" :LOL:, mutta eipä onnistunut.

Muffi, Kaz ja Marja Vauvantuoksuiset onnittelut täältäkin :heart:

Kaz, Meillä onkin melkein kaksoset! Katoin, että ei ole montaa minuuttia ikäeroa meidän ihanuuksilla :). 08.10 pe aamuna pullahti meidän prinsessa.

Tiikkonen, mulla oli muuten just tollaset oireet edellisenä päivänä, ennen tänne lähtöä bd bd bd!!!

Mayah, joo, melko masentavaa, kun mies osu unillaan oikeeseen, mut me ei! No, pitää harjotella enemmän ni jos se siitä ;)

SYNNÄRIÄ pukkais, kun mies lähti kävelylle ja prinsessa nukkua tuhisee kaukalossaan...

Eli tosiaan torstai illalla viideltä käänsin sängyllä kylkeä ja tuntu että jotain lorahti pöksyyn. Oli vähän vihertävää tai jotain....muuta ku vaaleanpunasta niin aattelin sitten että ehkä sitte pissiä lorahti tai jotain, eikä sitä enempää sitten tullutkaan. Kuitenki supistuksia alko tulla 8minsan välein aika säännöllisesti, mutta eivät kyllä kipeitä olleet.
joskus kymmenen yhentoista aikaan alko tulla 6minsan välein, mutta ei ihan säännöllisesti kuitenkaan. Päätin kuitenki soittaa puol kahentoista aikaan synnärille, että mitäs pitäis tehä ja sanovat, että jos nyt kuitenki tulisitte käymään kun uudelleensynnyttäjä ja reilu puolen tunnin ajomatka. Lähettiin sitten puolen yön jälkeen ajelee, käytiin yöpalalla ABC:llä matkalla. Supparit oli pikkasen koventunu, mutta väli oli sama.
Synnärillä oltiin puoli kahden aikaan. Kahen jälkeen päästiin käyrille ja kätilö tarkasti tilanteen. SAMA kuin viikkoa sitten! Sanoi, että sisäsuu niin kiinni, ettei pääse edes kalvoja puhkasemaan. Epätoivo... Olin ihan varma, että pistää vielä kotiin takasin.
Käyrä ajettiin ja onneksi näytti kätilöllekkin, että supparit on säännölliset, vaikka avautumista ei ollutkaan tapahtunu yhtään. Onneksi ei laittanu kotiin enää, muuten ei olis hyvä heilunu...Päätettiin sitten, että mennään miehen kanssa lepohuoneeseen, että nukutaan aamuun ja katellaan sitten onko edistynyt, että pääsis puhkasee kalvot. Kello oli tuolloin kolme.
Mies kuoraa, minä suppailen....

Jaaha, vieraita tuli...jatkan myöhemmin!
 
Mulla nyt takana 6 tuntia tuskaa ja kiinnioleva kohdunsuu :kieh: Ja arvatkaapa mikä oli kivunlievitys?

a) Pinadol
b) Panadol
c) Punadol

Siis lääkkeillä aikaansaadut hiton kipeet supparit eikä mitään kivunlievitystä?! Eivät kuulemma anna ennen kuin synnytys on käynnissä. Oikein kuulkaa tosi mahtava selitys...

Ruutinen ja niin pois päin....
Mä veikkaan
a) Pinadol ;)

Olisko ne vaikak antanut viahtteksi muuta kun Panadolia :LOL:

No ei vaineskaan. Tsemppiä sinne suppareiden kanssa! Toivottavasti saisivat jotain aikana niin saisit kivunlivitykset kohdilleen eikä tarttisi vain "läkeroliin" turvautua.
 
Tsemppiä Ruutiselle! :heart: Ajattele sitä ihanaa palkintoa!!

Täällä on nyt kolmisen tuntia tuntunut selässä supistuksia, ei järin kipeitä, mutta kiristäviä ja polttavia..
Luuttusin iltapäivällä lattiat, sitten mies tuli ja kellisti mut ja hoiti toisen ässän pois ja sitten tehtiin vielä kunnon lenkki koiran kanssa..En kyllä edellenkään uskalla toivoa mitään suurempia supistuksia, mutta pitkästä aikaa edes jotain tuntuu tapahtuvan!:)

Nyt Punahilkkaa katsomaan ja mutustelemaan viinirypäleitä :popcorn:
 
Onnea vauvautuneille, ei jaksa luetella kaikkia kun teitä niin monta! Ehkä meillä muillakin on siis toivoa...

Mä tulin kanssa ilmoittautumaan "roikun täällä pitkälle lokakuuhun"-kerhoon. Otetaanko kisa kenen vauva on itsepäisin ja viipyy pisimpään masussa? ;)

Nyt olis silti niin mun tuuria että tää lähtis tyyliin ens yönä syntymään. Matkustin nimittäin vanhempien luo pois synnärin läheisyydestä... Kotoa siis matkaa 10 km ja täältä 60 kilsaa... Lisäksi mies on reissussa 300kilsan päässä. Et aika otolliset olosuhteet olis nyt pikkukaverin tehdä kiusaa meille :D Mut empä usko, se vaan peppuaan nylkyttelee mun kylkeen ja hikkailee. Mistään muusta ku harkkasupistuksista tietoakaan...

sanzilla ja möhkis 38+1
 
  • Tykkää
Reactions: Talvicci

Yhteistyössä