Syyskuun Sydänkäpyset *kesäkuu*

Tuikku83 Mä en oo pakannut kassia vielä, mutta täytyy varmaan pistää tavaroita sit lähempänä kasaan. Haluun omat shampoot sairaalaan ehdottomasti ja omat vaatteet yms. Ne sairaalavaatteet hiostaa niin hulluna... Meilläki esikoinen oli reilu tunti kalvojen puhkaisusta ulkona (olin sillon 6cm auki kun kalvot puhkaistiin) niin voipi olla, että tää toinenkin tulee aika haipakalla. Kuulema pitää tulla aika vauhdilla, jos vedet menee kotona :D Ei viitsi sillon enää alkaa pakkailla kassia...

Miten muilla järjestyy lasten hoito että mies pääsee mukaan synnytykseen? Mä en vielä tiedä... Mummot ja papat on vielä työelämässä niinku tietty kaikki kaveritkin melkeinpä. Onneks pari kaveria on kotona muksujen kanssa, ovat luvanneet et voivat sit ottaa meidän esikoisen hoitoon tarvittaessa. Kiva vaan joskus yöllä lähtee kuskaamaan lasta hoitoon! Tosin jos tulee kiire niin me asutaan puolen tunnin päässä sairaalasta, samoin kuin mummotkin (mutta ne asuu just eri suunnassa!) et joka tapauksessa esikoinen joudutaan herättää kesken unien jos (kiire) lähtö tulee yöllä. Mua kyllä hirvittää kun esikoiselta paikat aukes niin vauhdilla ja olin kuitenkin makuulla. Mitäs sit, kun istun jossain autossa... Saa vielä mies ottaa kopin!

Marja76 Toivottavasti pieni pysyis vielä matkassa! :) Mutta onneks jo hyvillä viikoilla ollaan kuitenkin. Mua mietityttää kans vauvan ulkonäkö, hiusten väri jne :) Meillä on aika sama tilanne kuin teilläkin, oon itse tumma ja mies vaalea. Kaikki tietty oletti et esikoinenkin on tumma, mutta mitä vielä, se on ihan blondi! Nyt nään tän vauvankin vaan sellasena sinisilmäisenä pellavapäänä, ihan outoa jos se onkin ruskeasilmäinen ja tummatukkainen! Jotenkin vaan oon jämähtänyt ajatukseen, että tää uusi tulokas ois paljon esikoisen näköinen.

kivunlievityksestä Miten te ilman kivunlievistystä synnyttäneet ootte kokenut kivun ja synnytyksen muutenkin? Mulla tosiaan kun on tilanne, että esikoinen tuli aika haipakkaa (luojan kiitos olin saanut spinaalin!) niin luultavasti tää toinenkin tulee ja on aika todennäköistä, ettei mulle ehditä puudutuksia laittamaan. Täällä ei saa ilokaasuakaan... Hirvittää ja pelottaa! Mulla ei oo ponnistuskivustakaan mitään hajua, kun olin vielä täysin puuduksissa, en tuntenut mitään ponnistamisen tarvetta. Musta tää vauva on nyt vielä perätilassa, en oo kyllä varma.

Oon kauhea, mutta melkeen toivon, että se ois ja jäis niin. Mulla ois hyvä syy sektioon... En suostuis ikinä synnyttää alakautta perätilavauvaa, mutta en toisaalta halua sektiotakaan mutta jos vauva ois perätilassa niin sektiolle ois hyvä syy ja pitäisin sitä itse turvallisempana siinä tilanteessa kuin alatiesynnytystä :ashamed:

Nää neidit on iholtakin ihan eriväriset. Nyt varsinkin sen taas näkee. Tummempi on aina sen näkönen kun olis maannu auringossa ja vaalea ei rusketu juuri ollenkaan:) Tosin mä olen iholta tumma ja mies myös vaalea ja ei tartu aurinko juuri ollenkaan:)

R-M
Jeenille peukkuja! Ja voi ei mikä juhannus Huldiksella ollut :( Tsempit sinne molemmille!

Eilen sitten hain pari päivää saikkua työterveydestä ja huomisaamuna on se neuvolalääkäri, eiköhän tuo pistä saikkua sinne äippäloman alkuun asti. Töihinkin jo ilmottelin, että enpähän mä taida sinne enään mennä. Nyt ei oo ollu supistuksia tai selkäsärkyä kun voinu ihan omaan tahtiin elellä kotosalla.

Unia vauvasta nään harvase yö! Tai kaikesta vauvaan liittyvästä. Esimerkiks viime yönä näin unta että mulla tuli maitoa ihan valtoimenaan eikä loppunu millään :LOL: Mies oli kans nähny unta, että pojalla oli syntyessään tositosi vaalee kihara tukka :D Se vaan on aika epätodennäköstä ku myö molemmat ollaan tummia. Oon nähny niin hyviä unia ku painajaisiaki vauvasta. Kerran näin et vauva alko syntyä ja mun äiti oli siinä, se alko sitten soittaa kyytiä sairaalaan, vissiinkin ambulanssia tai jotain mutta soittikin väärään numeroon ja jäi siihen puhelimeen sit jaarittelee et mulla on synnytys alkanu ja käläkäläkälä :LOL: Sit vauva synty siinä ja samalla oli istukka revenny kun tuli kaamee verenvuoto ja mä tajusin et kuolen verenhukkaan. Heräsin ihan paniikissa sitten. Tossa viime viikolla näin, että maattiin miehen kans sängyllä ja kateltiin mun masua ku yhtäkkiä vauva olikin siinä masun päällä syntyneenä. Tajuttiin et se on nyt kyllä syntyny liian aikasi ja laitettiin takasin kasvamaan samaa kautta mistä tulluki! :D :D

Sairaalakassin pakkaamista en oo vielä silleen miettiny, tietty vähän silleen et mitä sinne sit ehkä tarviis, mut jos sen pakkais sit lähempänä h-hetkeä. Ja meiltä ajaa sairaalaan alle vartissa että eiköhän hätätapauksessa ehi sen pakata lähtiessäkin.

Niin ja maitoo täällä tulee jo, ei paljoa kuitenkaan ja lähinnä jos puristelee. Viikko sitten heräsin yks aamu siihen, ku pussilakanassa oli kaks märkää länttiä tissien kohalla :D

Marjalla on tosi nättejä tyttöjä! :)

R-M & Eemeli :heart: 30+2

Kiitos! Mä meinasin pyörtyä kun tää meitin blondi synty, kun nostivat vaalean neidin mahanpäälle:) Katselin kummissani, että kenenkähän tää mahtaa olla:) Mulla siskot ja minä olemme ihan tummia ja ruskee silmäsiä ja veli on ihan vaalee ja sinisilmäinen. Samoin äitini on tumma ja ruskeesilmänen ja sen sisko ihan vaalea ja sinisilmäinen. Meillä tää mustalammas on vaalea versiö:) Jännää on myös, että vaikka sanotaan, että tumma on dominoiva väri, niin mun viidestä lapsesta ainoostaan tällä toiseks nuorimmaisella on ruskeat silmät:) Isommat neidit on sitä mieltä, että saamme ruskeasilmäisen blondin tällä kertaa...kohtahan sen sitten näkee:)

Marjalla suloisia tyttöjä :) Meillä kans pojat ovat vaalea ja tumma ja muutenkin kuin yö ja päivä! Mutta molemmilla ruskeat silmät. Kovasti kiinnostaa minkänäköinen masussa asustaa.

Lasten hoito synnytyksen aikana luultavasti järjestyy niinkuin viime kerrallakin. Mun vanhempani ovat eläkkeellä jo ja asuvat lähellä. Tässä ollaan itsekin vähän niinkuin valmiudessa, siskolla on ensi viikolla laskettu aika :D

Sairaalakassia en ollut vielä edes miettinyt. Periaatteessa synnyttämään lähtiessä en tarvitse kuin neuvolakortin, ja kameran ikuistamaan ensihetket :) kaiken muun voi mies tuoda jälkikäteen. Tosin pakkaan kuitenkin kassiin omat hygieniatuotteet ja juotavaa! Se jano on jotain kamalaa. Huulirasva ehdottomasti ollut ennen tarpeen, jotenkin sairaalan ilmastointi kuivattaa huulet. Sairaalassa oloajan käytän sairaalan kaapuja, pyykkiä riittää kotona muutenkin. Kotiutumisvaatteet molemmille saa mies tuoda kun tulee hakemaan kotiin.

M :heart: 28+5 edelleen ;)

Viimeksi muokattu:
Luomusynnytyksestä: Mulla tuli esikoinen täysin luomuna, ja toiset pelkällä ilokaasulla. On tullut se kauhea kontrollin menettämisen tunne joka kerta niiden kipujen kanssa. Tosin tietty toisella ja kolmannella kerralla sen jo tiesi että ne ei kestä loputtomiin, joten oli helpompaa. Oisin kyllä ollu ottamassa mitä vaan kivunlievitystä, mutta on ollu lääkärilakkoa ja ruuhkaa synnärillä ja yksi tuli mullakin niin syöksyllä ettei siinä mitään ehtiny laittaa...

Tavallaan olenkin ihan iloinen, että tällä kertaa on tulossa väkisinkin se suunniteltu sektio vaikka se pelottaakin. Jotenkin ajattelen, että olen "ansainnut" hallitun synnytyksen...hmm, onpa pöhkö ajatus. Siinähän ne kivut tulee sitten jälkeenpäin ja jatkuu tod. näk. piiiiitkään.

Mullakin huomenna lääkräineuvola ja pyydän kyllä saikkua loppuun asti. Olen nyt ollut kesälomalla kolme viikkoa ja vaikka unet on yhä ihan onnetonta torkkumista, niin supistukset on jääneet ja pahoinvointi samaten, kun on voinut elellä ihan omaan tahtiin. Tai lasten tahtiin ;) Kotitahtiin jokatapauksessa.

Hei oletteko tilailleet Amazon.comista tai eBaysta lastentarvikkeita, vaunuja tms? Usan Amazonissa aivan ihanilla kuoseilla (ja edullisesti!) näitä travel system -paketteja, joka meillä harkinnassa. Tulleista en vain ole oikein perillä...

Hui, tekö mietitte jo sairaalakasseja? Kääk, pitäis varmaan havahtua itekin...mulla on kestovaippojen kerääminenkin vielä vaiheessa kun käytettynä hankin niitä vähän kerrallaan.

Toisaalta ei malttais enää yhtään odottaa ja toisaalta tuntuu että kauhistus, kohta se vauva-arki on taas todellisuutta :)

myy73 ja möykky 28 tasan <3

Santtu teillähän on sit ollu lomaa siellä;),hyvä välillä niinkin et saa omaa aikaa,itelläni sitä VIELÄ on joka toinen vk ku poika isällään,ikävä sen viikon aina on mut tietää et kohta taas tulee ja ku on kuite samalla paikkakunnalla ja poika jo sen verran iso että soittaa jos haluaa tulla käymään,niinku toissailtana ku oli kynsi lähteny niin halus tulla näyttämään,se siis jäi 3vk sitte auton oven väliin.

Sairaalakassia en ole pakannu ja varmaan tuossa elokuun aikana pakkailen valmiiksi ellei sit aikaisemmin aihetta sille ole...ja me ku asutaan vartin matkan päästä sairaalasta niin ei oo kiire,mies voi vaikka sit hakee kotoa mitä tarvin..

Kivunlievityksestä...mie olen siis saanu vain ilokaasua,josta ei tullu ku paha olo,ja kyllähän ne tuskat oli sellaset,mut ne kyllä unohti sit synnytyksen jälkeen et olin ihan tyytyväinen et ei tarvinu muuta ottaa,ja yritän nytkin olla ilman puudutuksia.Aloin väsymään jossain vaiheessa synnytystä ja kätilö sanoki et ottaa kohta imukupin käyttöön et saadaan vauva ulos,mut ei sitä tarvinu ku sain sen verran voimaa et sain puskettua ulos..Mutta kyllä mie nyt ajattelin puudutuksen ottaa jos kivut hirveet ja jos vain ehtii tälläkään kertaa,ihmettelen tosin tuotaki et mikseivät laittaneet spinaalia viimeks ku sen ilm. voi laittaa vaikka olis auki enemmänki(epiduraalia ku pyysin ja tarkastivat niin olin 7-8cm auki),ilm en sitä saanu ku aukesin niin nopeaa et ajattelivat et turha antaa..

Tuikku no varmasti tuntuuki jo tollanen hbn lasku ku alkuarvot noin hyvät!itelläni se on samaa luokkaa,siis alkuarvo ja viimeksikin oli vielä 134!syöttekö muuten monivitamiineja?mietin vain et johtuisko itelläni multitabseista että arvot pysyny noin hyvinä eikä lisärautaa ole tarvinu.Sullahan on ihan aiheellista pakata se kassi valmiiksi matkan pituuden takia ja noiden edel. raskauksien kulkujen..

Marja No jo on kyllä ”värieroa” :D kauniita tyttöjä=)!ruskea on kyl dominoiva väri mut ei se vaan kaikille ”tartu”,olen nähny tässä naapurissa saman homman,siellä 4 lasta; 3 ”tummaa” ja 1 nuorimmainen just tollanen ihan vaalee,tosin kaikilla on ihan vaalea iho!

Eliiisa Kuulostaapa tutulta tuo työnantajan toiminta!Itse olen joskus tehny saman ”virheen”.Meillä lääkäriajasta(mistä epäilee/tietää saavasta saikkua) pitää ilmoittaa työnantajalla heti ajan saatuaan,ja kyllähän sitä ite tietää onko kykenevä töihin vai ei.Tuo on hieman tuota työnantajankin ajattelemista,että ilmoittaa jo aamulla jotta työnantaja ehtii varautua ja tehdä valmisteluja sitä varten. Joskus ne sit töksäyttää sen sanomisen noin ja se tuntuu kurjalta: /...

( . ) Täällä taas poukkoiltu hereille 4 aikaan ku ukko heräs:whistle:,jostain kumman syystä ei unta riittäny taas ku reiluks 4tunniks!Heti ku kaupat aukee niin lähen ostaa kauan haikailemani digikameran =P
hieman kipeämpiä supistuksia täällä ollu havaittavissa lähipäivinä,ekaa kertaa oli joku pv sitte niin et piti pysähtyä ja odottaa et menee ohi...ja enemmän on alkanu taas oleen mut varmaan johtuu ressistä ja liikkumisesta,pitäis muistaa levätäki välil...
Seuraavassa neuvolassa(ens vklla) pyydän neuvolatätiä tilaaman mun epikriisin edel. synnytyksestä,sillä mua se jotenki vaivaa ja haluan sen nähä.
Tiedättekö mistä vois löytää hyviä vinkkejä keittiökaakeleista,siis lähinnä värimaailmasta??olen yrittäny miettiä et miten laittas kaakelit,millä väreillä,harmaata luultavasti ja varmaan paria eriä sävyä mut olis kiva nähä jotain malleja...entäs onko kukaan maalauttanu sisäportaita?tai "pintaremontoinu" saunanlauteita vai onko uudet helpompi/parempi portaihin olen miettiny laminaattia,mutta myös maalaus käyny mielessä ja saunan lauteet on hieman ränsistyneet joten mietin et olisko paras laittaa ihan uudet entä alkaa ehostaan...
jiimii&poju 30+4

Huomenta! Tänään poksutaan jälleen :)

Mulla nuorimmainen tuli ainoastaan ilokaasun voimin...Synnytyksen kesto oli 29min ja 6 supistusta ja neiti oli ulkona. Taju meinasi lähteä ja supistukset oli niin kovia, että kun tää viimenen tuli, niin kätilö kysy, että ponnistuttaako mua? Sanoin, että ei. Olin kyljelläni ja sanoin vaan, että nyt tulee taas supistus... Sitten havahduin siihen, kun kätilö huutaa, että älä ponnista. Huusin takaisin, että en ole ponnitanutkaan, mihin vastasi, että kyllä ponnistat ja vauva on tullut jo ulos :) Olin ihan häkeltynyt ja opiskelija nauro mun jalkojen välissä ihan hulluna. Kysyin, että mitä oikein naurat, niin kehu, että neiti tuli niin vauhdilla, että sai just napattua kiinni, ettei pudonnut lattialle. Oma pää ei todellakaan päässyt mukaan synnytykseen, kun kaikki tapahtu niin nopeesti :(

Ekan kohdalla otin epiduraalin, mikä puudutti toisen puolen niin, että juutuin sänkyyn ja en pystynyt edes pitää jalkoja koukussa, ilman tukea. Muista olen ottanut kohdunsuun puudutuksen. Tästä haluaisin kyllä kokeilla sitä ( spinaali)? puudutusta. Ainoa, että pelkään kyllä, että eivät kerkee antaa mitään..

Marja + 27 POKS!

Jeeni voimia ja toivottavasti huoli on aiheeton! :hug:

Nukkuminen onnistuu vielä toistaiseksi ainakin, nukahtaminen on vaan vaikeaa, kun maha painaa keuhkoja. Tuntuu, että saa vaan hönkäillä lisää happea…

Vaniljainen ja marja onko teille minkälaisia arvioita annettu vauvan koosta? Itseäni jäi vaan tiistailta arveluttamaan, kun äitipolilla katsoivat pikkuisen vastaavan viikkoa isompaa (26+ vastasi 27+4) ja painoarviokin oli jo 1200g. En sitten helpotuksissani tajunnut kysyä, että kasvaako miten isolla käyrällä… ja lähdetäänkö laskettua nyt sitten muuttamaan :confused: ja marjalle kovasti jaksamista lepäilyyn :hug:

Huldis huh, mikä juhannus : / Toivottavasti nyt pieni jaksaisi taas vähän pitempään pysytellä mahassa. Hienosti olet jo saanut viikkoja kuitenkin kerättyä noiden vuotojen varrella :hug:

Sairaalakassia en ole vielä miettinytkään, sitten lähempänä. Mitään ihmeitä tuskin kuitenkaan otan, ja asutaan niin lähellä sairaalaa, että mies saa sitten tuoda unohtuvat :)

Kivunlievityksestä Esikoisesta aloitin kuumalla suihkulla, sitten ilokaasu ja epiduraali, kun olin 6cm auki. Oli toimiva paketti ja olin tosi tyytyväinen, lisäksi mies hieroi ihan loppuvaiheessa alaselkää, kun piti viimeinen sentti tikistellä ja epiduraalia ei haluttu lisätä, kun ponnistus oli jo niin lähellä. Samalla tyylillä jos pääsisi tämän toisen kanssa...

Branwen ja Sissi 27+0 *poks*

Viimeksi muokattu:
Mulla oli sen 1200g eilen ja sano, että iso on Viikot näytti 28+5, vaikka oli 26+6. Mut kontrolloidaan 2 viikon päästä ja sit ruvetaan katsomaan kerran viikossa. Tässä vaiheessa ei laskettuja enään muuteta, kun vauvat kasvavat omaan tahtiin. Kyllä mä jännitän kans tota neitokaisen kokoa. Katsoin vanhoja neuvolakortteja ja muutamalla neitokaisella 29 rv on painoarvio ollut 1,3kg ja yhdellä 32 rv 1,7kg :) Tosin tän "köykäsen" neidin istukka ei toiminut kunnolla ja käynnistettiin 37+0. Syntymäpaino oli silti 3150g.

Vaniljainen, ne hääunet onkin sitten myös oma ilonsa. Minulla niistä kokemusta viime syksyltä ja oli aika järkyttävä herätä, kun oli nähnyt unta, että oma hääpuku onkin ihan pilalla juuri ennen häitä tai kampaaja kyninyt hiukset lyhyiksi :) Onneksi kaikki on vaan unta!!

JiiMii, käy kattelemassa keittiöliikkeissä valmiita keittiömalleja, niistä saa ihan kivoja vinkkejä kaakeleihin ja muutenkin pienempii yksityiskohtiin. Portaiden maalaus pitäs ainakin olla suht inhimillinen projekti - hiomalla epätasaisuudet pois ja uutta maalia pintaan. Kavereilla oli tämän jälkeen ainakin ihan uuden veroiset portaat.

Huldikselle voimia, toivottavasti pieni sinnittelee vielä masussa jonkin aikaa!

Sairaalakasiin en ole uhrannut vielä ajatustakaan. Ehkä sitten elokuussa.

Ja nyt mä sen päätin, menen synnyttämään naistenklinikalle. Se on sitten lähellä ja myös tehohoito ensiluokkaa. Oma syntymäni, kun ei isosta koosta johtuen ollut ihan ongelmallisin niin moni asia hirvittää.... Eli saa päivittää.

Marsa 28+2

Lastenhoitoa synnytksen ajaksi ei olla mietitty vielä ollenkaan. oletetaan vaan että kyllä joku sukulaisista ottaa :D Täytyis varmaan tosa elokuulla alkaa vähän kyselemään. Viimeksi mun äiti otti esikoisen, otti töistä vapaata.

Ilman Kivunlievitystä en ole selvinnnyt aiemmin, enkä aikonut selvitä nytkään. Tälläkin kertaa tarkoitus pärjätä omillaan (suihku, kaurapussi ym) mahdollisimman kauan ja sitten epiduraalia kiitos :D Kuopuksen kanssa kävi niin, että odottelin ihan viimeisen asti epiduraalin pyytämistä, ja sitten olikin ruuhkaa (Kättärillä oli sulku) ja jouduin odottelemaan epiduraalia 1,5h :O Siinä kyllä tuli testattua ettei musta todellakaan ole synnyttämään ilman kivulievitystä!

Mä tilasin Amazonista imetystyynyn. Pitäisi tulla maanantaina. Kaukalon jälkkeen tarvittava turvaistuin aiotaan tilata sitten sieltä, ainakin tällähetkellä se sais reilu 200eurolla kun täällä maksaa 450e. Mä tilasin brittien amazonista niin ei tule mitään tulleja. http://www.amazon.co.uk/

Raskausmonivitamiinia oon syönyt viime syksystä, kun yritys aloitettiin. Sen lisäksi oon nyt kahtena päivänä ottanut rautaa ja magnesiumia menee 350mg ton lisäksi.

Meillä lapset kotiutuivat eilen hieman ennen 20 ilalla ja menivät suoraan suihkun kautta nukkumaan. Aamulla heräsivät 9.30 :D Täytyy laittaa nuo useammin isoisovanhempien mukana mökille :D

tänään vuorossa pyykinmpesua, huomenna kun lähdetään jo Turkuun, jossa yövytään muumimaailmareissun ajan. Sunnuntaina kotiin. Kävin muuten eilen ostamassa läppärille laukun, saa otettua mukaan. Ja hotellissa on ilmainen w-lan :D

-Santtu ja M-M 26+6

Funmumit on isoja mitoitukseltaan, mulla on S-koon hame ja oon M-kokoa normaalisti. Ja hame on just hyvä. Ostin kerran M-koon suorat housut nettikaupasta, ja ne oli järjettömän isot. Siksi ovatkin nyt huutiksessa ;)
Tässä kokotaulukkoa:
http://www.bebelane.com/files/bebelane/i/kokotaulukko_funmum.jpg
Kiitos taulukosta! Mittasin lantion ja tilasin sitten ton taulukon mukaan, toivottavasti ei tuu liian isoa :O No kai sen saa palauttaa... Tai sit pienennän jos ihastun siihen niin :D Tosin tää mun maha on sen verran iso, että ihan hyvä jos on tilaa :D (vy navankohdalta viime mittauksella 115cm : / )

Hauskannäköiset tytöt Marjalla ovat tosiaan ihan "eri maata" enkä ekana lähtisi siskoksiksi arvaamaan! :)
Mun mies on vaalea, viikinki kuvaa kai parhaiten, eli vaaleat hiukset ja parta ja sinivihreät silmät ja minä taas tumma. Tyttö oli vauvana ihan kopio minusta, syntyessään sillä oli jo pikimustat silmät niin ettei iiristä erottanut! Jotenkin olin ajatellut että tottakai tämä tulevakin näyttää samalta, kunnes yksi ilta havahduin ja tajusin että tosiaan, voihan sillä olla sinisetkin silmät!!! Mä kyllä jotenkin toivon että ois ruskeet niin tuntuis enemmän omalta vauvalta? (Miehen pojilla on molemmilla kirkkaan siniset silmät ja vaaleat hiukset) Mulla ja mun siskolla on molemmilla ruskeat silmät ja veljellä taas siniset!! Koitan linkata kuvan mun tytöstä, jos onnistun.

Santtu ja muutkin, mitä kestovaippoja ootte hommanneet? Meillä tyttö meni kertiksillä, mutta nyt tekis mieli kokeilla ainakin osakestoilua ja oon harkinnut noita babyland -vaippoja. Ainakin kun googlasin niin kokemukset niistä olleet positiivisia? Ja ois kait helppoja näin alottelijalle? Mitä imuja kandee hommata ja kertakäyttö kuivaliinoja kai kans?

Unista Minä näin kans yksi yö unta että vauva oli syntyessään 9-kiloinen ja muutenkin sellanen taapero, hiuksineen ja hampaineen!! Olin ihan pettynyt siinä unessa että enkä mä saanutkaan pientä tuhisevaa nyyttiä :LOL:
(Ja kamalan hääunen näin viime kesänä ennen meidän häitä, sen kirjoitinkin sinne blogiin)

Kivunlievityksestä Ehdin saamaan 2 epiduraalia ennen hätäsektiopäätöstä. Ekan sain kun olin 4cm auki ja vedet meni, ja sit nukuinkin varmaan tunnin siinä onnellisessa tunnottomassa tilassa :D Ja toisen just ennen leikkaukseen menoa, silloin olin 8cm auki ja tipalla laitettiin lisää supistuksia ja ne oli sit kauheita!!! Ilokaasusta tuli huono "känninen" olo ja kuuma suihku ei auttanu yhtään mitään...

Maidosta Joo ei todellakaan ole mitään merkkejä että tulis maitoa, hyvä jos tulee edes vauvan syntymän jälkeen! Sektion jälkeen kesti 4vrk että maitoa alkoi tulla ja siihen mennessä tyttö oli jo oppinut imemään pullosta eikä hommasta tahtonut tulla mitään edes rintakumin kanssa, tyyppi sai vaan raivarit kun maito ei tullutkaan kevyellä imasulla niinkuin pullosta. Mä siis pumppasin pulloon maitoa ekat 3kk ja siihen se hiipuikin, kun tyttö alkoi 6vkoisena nukkumaan läpi yöt enkä viitsinyt laittaa kelloa soimaan ja pumpata yöllä...

miirikki ja pööpö 29+1

voihan väsymys!! |O ei ole saanut aikaiseksi edes tänne kirjotella kun nukkusin vaan kaikki päivät! sitten jos on energiaa, niin pakko pestä pyykkiä ja siivoilla. No, jospa nyt jaksais vähän päivitellä tännekin...

sairaalakassia olen pakannut lähinnä ajatuksissani, että noin suurinpiirtein tiedän mitä sinne varaan mukaan. meilläkin tosin sairaala niin lähellä, että ei haittaa vaikka jotain unohtuisikin, nopeesti saa täydennystä :)

nukkumisesta nukuttaa ihan koko ajan, aamulla, päivällä, illalla, yöllä.. välillä valvon aamuyöllä 3-5 välillä, mut otan sen kyl heti takas :D

meillä mietitään synnytystä lähinnä siltä osalta et tuleeko mies mukaan... eli neuvottelut meneillään :kieh: tuleeko kaikilla muilla mies mukaan synytykseen??

lapsen väristä anopin kanssa mietittiin tuleeko mein vauvalle ruskeat silmät, niinku isällään, ite toivoisin kovasti, mutta ruskea on taas "häviävä geeni" vaikka onkin peittävä, koska miun puolella ei kellään ole ruskeita silmiä :( oon unelmoinu tummatukkasesta ja ruskeesilmäsestä vauvasta, joka on ihan isin näkönen :heart: appiukolla on ruskeat silmät ja heidän neljästä pojasta kolmella ruskeet silmät ja ovat tummia ja yhellä siniset silmät ja vaaleempi ku muut :) kasvonpiirteet on kyllä ihan samanlaiset ku muilla.

( . ) tilasin itselleni Anitan Baby Belt-tukivyön.. enkä ole vieläkään päässyt testaamaan sitä kävellessä, mutta istuessa sitä ei voi pitää! heti alkaa vauva melskaamaan ja miulle tulee tosi huono olo, supistelee jne.. voi tietty olla et on liian kireällä, mut jos se löysällä on, niin eihän se tue mitään?! :confused: tosin noita supistuksia nyt oli eilen muutenkin koko päivän, varmaan lähinnä tuon kuumuuden takia!
kotona oleilu on alkanut nyt tympäsemään, kun ei ole tiedossa mitään kesälomareissuja eikä muutakaan.. tekisi mieli lähteä jonnekin tai tehdä jotain.. koulun alkua odotan innolla, saa muuta ajateltavaa :) vauvanvaatteita olen koittanut pestä ja viikkailla kaappiin, mut sekin on niin nopeesti tehty.. : /

tiikkonen ja juniori 27+6 :heart:

Kestovaipoista. Mulla on tallessa ollut kuopuksen vaippoja. On Sisävaipoista on Ronja (taskulla ja ilman), Modern baby, Tirsokas, Totsbots, yhden nimeä en muista. Kuoret on Totsbots, imse vimse ja uusimpana hankintana Muumi :) Taskuvaippoja on Myllymuksut (ostin Prismasta), Dimooo. Imuja on mikrokuitua, bampu/hamppu/puuvilla.

Prismoista siis toisaan löytyy tota Myllymuksuja sekä Prisma ja Cittari molemmat myy Muumi kestovaippoja ja kuoria. Cittarissa muumeissa parempi valikoima kuin Prismassa. (Ainakin Jumbossa).

Mä en kuivaliinoja oo käyttänyt ikinä, vaipan sisäpinta pitää hyvin kuivana (ainakin nuo meidän). Imuista mä tykkään eniten Microkuidusta! Nyt kokeilen noita toisiakin...

Kuopuksella oli noiden pikkuvaippojen jälkeen käytössä Fuzzy Bunsit ja niistä tykkäsin. Ne vaan on neppareilla niin säätö on vaikeampaa kuin tarralla.

Meillä siis ei ole koko-kestoiltu, vaan kertisten rinnalla. Öisin ja kodin ulkopuolella ollut kertikset. Toki kyläillessä pystyi myös kestoilal menemään, mutta jossan Itäksekuksessa tai kaupungilla menin mielummin kertiksillä kun niiden imuteho oli taattu moneksi tunniksi ilman hillitöntä housujen täyttöä :LOL:

Jeenille ja Huldikselle tsempit!:hug:

Marjalla ja miriikillä tosi söpöläiset tyttöset :)
Meillä tytöt ihan isänsä kopiot, saas nähä minkäs näkönen tästä kolmannesta lapsukaiseta tulee.

Kivunlievityksestä niin ehdottomasti epiduraalin haluun. Hyvät kokemukset siitä edellisestä synnytyksetä, en tuntenu mitää kipua, ja olin ihan ällikällä lyöty kun tyttö putkahti maalimaan, että oliko se noin helppoa :D

Äitiyspakkausta odottelen saapuvaksi viimeistään ens viikolla, kun KELAlta on jo se ilmotus tullu jokunen aika sitte. Haluu jo päästä hypistelee niitä pikkusia vaatteita :D

Maitoa kirkas tippa tulee ku puristaa, on ite asias tullu kokoajan ton toisen lapsen imättämisen lopetuksen jälkee ja hänen imetyksen lopetin melkeen 3 vuotta sitte.

Jos neuvola kuulumisia laittais kun tänään siellä kävin:

rv30+0
Painon muutos/viikko +1267g :whistle:
turvotus -
RR 116/70
Pissa puhdas
Hb 111
sf-mitta 31,5
tarjonta rt
syke +145
liikkeet ++

Painoa tullu taas reilusti, nyt tullu yhteensä jo 14kg lähtöpainosta. Mut eipä tuo neuvolantäti ollu viel huolissaa, sano että hoikille saapi tullakin sitä painoa.
Sf mitta huiteli yläkäyrän yläpuolella, mutta nyt oli eri mittaaja kun aiemmilla kerroilla, niin kattoo sitte parin viikon päästä mitä näyttää kun oma hoitsu taas paikalla.
Elikäs nyt on sitte neuvola käynnit 2 viikon välein ja sitte jossai vaiheessa lopussa viikon välein.

eijukeiju 30+0

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä