Syyskuun Sydänkäpyset *heinäkuu*

Noopu, tsemppiä! Onneksi tosiaan ihan hyvillä viikoilla jo ollaan kaikki :) On sua kyllä koeteltu :(

Minäkään en ole kuullut, että kohdunsuu olis levolla mennyt "kiinnemmäs", mutta pysähtyä tilanne kyllä voi piiiitkäksikin aikaa. Mulla oli viimeksi 2cm auki yli kolme kuukautta, ja lopulta synnytys piti käynnistää :D Eli se lepäämienn kyllä kannattaa, vaikka se tympeää onkin.

Melkein kaikki ovat jo saaneet kokoarvion lääkärineuvolassa! Miksiköhän mulle ei tehty ollenkaan?!? Nyt enää tavallisia neuvolakäyntejä jäljellä, paitsi tietysti synnytystapa-arvio sitten vko 36...no siellä viimeistään katsotaan koko sitten.

Omaa napaa: vauva on liikkunut tosi vähän nyt kahtena edellisenä päivänä...siis riittävästi kuitenkin kun olen tehnyt liikenlaskentaa, mutta vähän verrattuna aiempaan. Helle, päänsärky, verenpaine ja turvotus vai mikä kumma? Ehkä ei vaan enää ole niin paljoa tilaa?

myy ja möykky 31+3
 
marja joo soittelin sit lääkärille ja sanoivat että voi käyttää ja että on jo kuulemma useita vuosia käytettty raskaus aikana tätä lääkettä. aloitin sen sit tänään.

vaatteista: tänään pesen pienimmät ja alkaahan niitä jo olla, ehkä olen vielä niin suuruden hullu että vaatteita pitää olla kamala kasa.

mulla vauva siis raivotarjonnassa ja liikkuu hyvin. kohdun suusta en tiiä ei oo tarkastettu nyt. kauhee väsymys ja tää helle käy voimille ei jaksa edes ulkoilla. nukuttua saa kjun on tuuletin ja ikkuna auki.

joku kyseli sairaalassa olo ajasta. me esikon kanssa oltiin viikko tosin sai vuorokauden valohoitoa ja kakkosen kans sit 2vrk:tta ei ne pitkään pidä jos ei ihmeitä ole.

paino arviota sain 1620g (en muista joko mainitsin) ja nyt sit poksuukin jo 31+0
 
Eilen oltiin käyrillä tunti makoilemassa. Oireet alkoi viitata (lievään) raskausmyrkytykseen, joten kävin näytillä. Käyrät ok, pissa puhdas, verenpaineet ok. Lääkäri katsoi vielä ultralla vauvaa ja sai arvioksi 2300g (tuon mukaan syntymäpaino 3600g), mutta sain sen käsityksen, ettei arvio tosiaan kovin tarkka olisi (eihän ne aina olekkaan). Kuitenkin reilu 2 kiloa siellä jo ollaan ja hyvin voidaan :) Liikkuu kovasti! Pitkistä sääristä puhui, mutta ei kuitenkaan maininnut mitään viikkoa vanhemmasta tai muusta, kuten 4D-ultrassa mainittiin. No, kotiin päästiin ja kaikki mainiosti. Täytyy tarkalla tilannetta ja lepäillä :)

Noopulle tsempit! :hug:

innoM + Pulla 34+2
 
Noopu Eipä ole sun matka äidiksi kaikein helpoin, mutta nyt ollaan jo voiton puolella :) Kovasti voimia!

On muuten tosi kiva, että kaikki ollaan vielä yhtenä kappaleena ja pikkuiset on mahassa. Nyt rupeaa varmaan kaikilla olemaan viikkoja jo kohtalaisesti kasassa vaikka rupeaisikin ensimmäiset syntymään.
 
Tänään poksuu 34+0

Noopulle jaksamisia, parempi on synnytys varmasti kuin riskeerata sinun ja vauvan vointi :hug:

Liikunnasta olen lenkkeillyt hissuksiin välillä koirankin kanssa, onneksi se on rauhallinen tassuttelija. Nyt helteillä en ole jaksanut lenkillä käydä, sen verran helteet verottaa.


Tosiaan hyvillä viikoilla aletaan jo olemaan. Onneksi kuitenkin vielä yhtenä kappaleena. Nämä helteet sais kyllä loppuu, menee hermot:kieh:
 
noopulle tsemppiä ja toivotaan et kaikki menee hyvin,onneksi viikkoja on jo hyvin...

Kokoarvio+lääkäri ei mullakaan ole tehnty mitää sellasta eikä varmaan tehdä ja täällä viimeinen lääkärikäynti on puolivälis eli mulla oli tuolloin rv21...

Ei tehny hyvää tuo eilinen siivous edellises asunnos,illan supisteli ja vihloi alas...tänään samaa ollu,käytii kaupungilla mutka ja nyt menin oikeesti ihan etanavauhtia!ei pystyny yhtää normaalivauhtia meneen ku vihloi tonne ihan alas(kohdunsuulle?) niin...ajattelin ma kysyä samal ku esikoista meen käyttää 5v neuvolas jos lääkäri ehtis kattoo tilanteen...ku vauvaki oli jo laskeutunu niin mietityttää.ja mun iskias is back,ei kiva mut oli odotettavissa..
 
Noopulle Tsempit! Ja tuosta perätila synnytyksestä, meillä esikoinen syntyi perätilassa rv 39 ja painoi 2840g, ja hyvin sujui synnytys!

Liikkunnasta: Mä yks päivä kävin pikku lenkin, oisko ollu jotai 3km ja tuntui että lantio on tulessa ja supisteli ja muutenkin ihan väsy-poikki olo, hengästyn tosi herkästi, liekkö syy, kun hb vaan 102! Ei näillä helteillä jaksa kyllä juurikaan liikkua, hyvä kun kotityöt tulee tehtyä...

Rv 34+4
 
Noopu: Tsemppiä!

innoM: Hyvä, että siellä kaikki kunnossa.

Tänään alkoi jo 35. viikko eli 34+0 tänään, uskomatonta.

Liikunnasta: Harrastan edelleen lähes päivittäin liikuntaa, tosin lenkkeilyn muodossa enää. N. 5-6 km lenkkejä heitän, välillä tuon kuumuuden vuoksi ottaa koville, mutta muuten jaksan ihan hyvin. Zumban lopetin rv 32, kun alkoi tuntua sen verran paljon masussa.

Raisu 34+0
 
heippa!
mä oikeastaan tuolla lokakuisissa olen kirjoitellut, mutta lueskelen aina syyskuun pinoja myös mielenkiinnolla. la kun on jo heti 1. päivä lokakuuta, niin monesti nämä syyskuun jutut osuu enempi kohdilleen kun lokakuun. en vaan ole tainnut ennen tälle puolen kirjoitella.

Myy73 mitä lääkettä aloitit syömään nyt raskausaikana? ja muutkin jotka mahdollisesti jotakin lääkettä masennukseen olette raskausaikana syöneet, neuvot ja vinkit olisivat terevtulleita. en oikein tiedä mitä tekisin...
mulla meinaan on aivan sama tilanne, että olen huomannut, että ne ensimmäiset masennuksen oireet nostavat päätään. itse lopetin citalopram lääkityksen heti plussauksen jälkeen. kaiketi tuota olisi voinut syödä raskausaikanakin, mutta toivoin voivani olla ilman lääkettä raskausajan. nyt vaan uupumus ja muut masennuksen oireet alkavat olla todella voimakkaita. ja minä mietin, että selviäisiköhän tässä ihan ilman lääkettä, jos kävisi vaikka neuvolapsykologin juttusilla tämän pari kuukautta ja sitten vasta aloittaisi lääkityksen. tai jospa löytyisi jokin lääkitys mistä ei olisi niin kovia vieroitusoireita vauvalle. en tiedä. tuo citalopram kun pitäisi kuulemma lopettaa hyvissä ajoin enenn synnytystä, vauvalle voi tulla muuten melkoiset vieroitusoireet, IIK. ja täytyy sanoa, että vaikka itsekin lopetin tuon lääkkeen pikkuhiljaa lääkärin ohjeiden mukaan, niin aika rajut vieroitusoireet tuli. en olisi uskonut. joten jos nyt aloitan sen saman lääkkeeen, niin saan jo melkein samoin tein ruveta sitä lopettelemaankin. eli ei kai kannata. en kyllä ollenkaan tiedä, että mitä tehdä. täytyy ottaa asia puheeksi neuvolassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liinukka, mä kyselin aika paljon tosta pään koosta ja sen vaikutuksista. Lääkäri oli sitä mieltä, että jos pää mahtuu niin kaikki muu tulee ulos oikein helposti sen jälkeen. Jos pää ei mahdu, ei edes laskeudu tarpeeksi missään vaiheessa. Toivottavasti näin todella on! Ei ollut oikein huolissaan asiasta mutta minun mielenrauhan takia sain ajan uuteen ultraan.

Noopulle oikein paljon tsemppiä ja :hug:

Liikunnasta: kävin bodypumpissa noin viikolle 28 saakka ja sit loppui salin jäsenyys muuton takia. Sen jälkeen on tullut lähinnä reippaita kävelylenkkejä heitettyä ja ihan hyvin jaksaa.

Marsa 31+4
 
mätky, citalopramia nimenomaan. Sitä pitää tosiaan alkaa ajamaan alas jo kohtapuoliin, mutta auttoi siihen alavireisimpään ja ahdistuneimpaan olotilaan kyllä nopeasti ja ennenkaikkea paransi unen laatua. En tiedä kannattaako tuota lääkettä tosiaan nyt enää tässä vaiheessa aloittaa jos sulla LA jio 1.10...Ota kuitenkin asia puheeksi neuvolassa. Ite mietin sen niin, että jos en hoida odotusajan mieliala- ja uupumusoireita, on varmaan riski synnytyksen jälkeiseen masennukseen melko kova.

Jaksamista ja kirjoittelehan tänne mietteitä, sekin saattaa jo helpottaa :hug:
 
mätky: Minä syön cipralexia tällä hetkellä 10mg päiväannoksena. Ja nimenomaan lääkärin kanssa keskusteltiin ja hänkin oli sitä mieltä että kun muutenkin on altis masennukselle, niin baby bluesia silmälläpitäen olen siis syönyt sitä koko raskauden ajan. Olen sen merkinnyt jokaiseen paperiin mitä on neuvolassa täytetty eikä mistään päin ole tullut puhetta siitä että pitäisi ajaa alas ennen synnytystä. Pitänee ottaa äitipolilla puheeksi asia, koska siinäkin on melkoiset vieroitusoireet. Jos mä alkaisin sitä ajamaan alas nin se pitäisi kyllä aloittaa nyt heti.

Ja muille tiedoksi, ei se mun pikkareiden kastuminen johtunutkaan lapsivedestä. Ihan valkkaria se oli, vetistä vain. Loppui nimittäin seuraavana päivänä ja neuvolassa sanoivat että jos se olis lapsivettä niin se tihkuis kyllä koko ajan.

Ruutinen ja Leo 33+0 POKSISTA! =)
 
POKS 31+0 :heart:

Jeenille ja Noopulle nyt oikein paljon tsemppiä!! :heart: Jokainen päivä jonka vauvat viihtyvät masussa on aina voittoa, mutta onneksi tosiaan viikkoja rupeaa olemaan jo sen verran, että kaikki menee varmasti hyvin, vaikka pikkuiset putkahtaisivat maailmaan jo nyt! :hug:

Myy Mekään ei olla saatu mitään kokoarvioita.
Kuulemma sitten syyskuun alussa neuvolalääkäri tekee käsin kokoarvion, mutta tarkempaa tietoa ei varmaankaan saada..Myöskään synnytystapa-arvioinnista ei ole ollut puhetta, en tiedä onko se sitten tuolloin samalla kertaa :confused:

Liikuntaa tulee edelleen harrastettua säännöllisesti reippaan kävelyn muodossa. Meillä on iso koira, jonka kanssa teen pitkiäkin lenkkejä, tosin nämä lämpimät ilmat ovat tehneet sen, etten minä, eikä koirakaan jakseta pitkiä lenkkejä :whistle: Viilempinä päivinä käytetään kyllä tilaisuus hyväksi ja tehdään yli tunnin lenkkejä :)

Me oltiin eilen synnytysvalmennuksessa! Me tykättiin kovasti, siinä käytiin hyvin läpi synnytyksen eteneminen ja mieskin sanoi, että sai paljon hyvää tietoa! Hyvä tieto oli mm. se, että missä vaiheessa sinne sairaalaan kannattaa lähteä, me oltais varmaan ilman tota tietoa oltu siellä jo kaks vuorokautta liian aikaisin, siis silloin kun alkaa tulemaan niitä kivuliaita supistuksia :D Sitten selvisi, että supistuksia saa tulla vähintään viiden minuutin välein ja kestoltaan saa olla minuutin luokkaa, ennen kuin kannattaa mennä sairaalaan. Mutta sitten kovasti painotti, että jos ei vaikka saa nukutuksi ollenkaan supistusten välillä ja on tosi väsynyt, niin sitten saa tottakai mennä aikaisemmin, että saa unilääkettä ja unta vielä ennen tositoimia. Kätilöt tuntuivat todella mukavilta ja mulla jäi tosi hyvä olo, melkeinpä innolla aloin odottamaan synnytystä :)
Mulle oli tosi hyvä tieto sekin, että kätilö ihanasti hymyillen kertoi, että se kipu mitä supistukset tekevät, ei ole pahaa kipua, eikä aiheuta mitään pahaa, vaan on pelkästään hyvä ja ihana asia! Että sen kun muistaa kivun hetkellä, niin pärjää jo pitkälle.
Sitten kätilö kertoi niin ihanasti just siitä inhottavasti pään työntämisestä, että siinä vaiheessa kun tulee se inhottavin vaihe, että pää on melkein jo ulkona eikä saa ponnistaa, vaikka kuinka tekisi mieli, niin on enää sekunneista kiinni että pikkuinen syntyy ja oman nyytin saa maailmaan :heart:
Vierailtiin myös vastasyntyneiden teho-osastolla ja voi niitä pikkuisia keskosia mitä siellä oli :heart: Miehelle tuli tippa silmään, eikä pystynyt niitä juuri katsomaan. Yksikin tyttö oli niin pieni, että pää ei juuri ollut tennispalloa suurempi :heart:

Onneksi me tosiaan kaikki ollaan jo näin pitkällä! :heart:

Vaniljainen "Peppi" 31+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
R-M
Mekään ei olla saatu kokoarviota, mut ymmärtääkseni saahaan sitten rv36 synnytystapa-arviossa. Ainakin viimeks neuvolassa oli puhetta jostain semmosesta ja ymmärsin että silloin ois myös lääkärineuvola. Mutta tiiä sitten.. :confused:

Me meinataan mennä ens viikon lauantaina synnytysvalmennukseen, aiemmin kun ei olla keretty kun on ollu kaikenlaista ohjelmaa. Onneks sinne ei oo ollukaan mikään kiire, se suositushan on rv32 jälkeen. Ihan mielenkiinnolla ootan sitä, mut luulen vähän ettei sieltä ihan kauheesti saan mitään ahaa-elämyksiä, kun niin paljon oon lukenu aiheesta ja jutellu synnyttäneiden kanssa jne.. Mut toki hyvä tietää mistä ovesta sitten mennään sisään yms.

Voi kauhistus miten sitä voi olla voimat pois! Kaupassa käyminenkin tuo semmosen olon välillä että ihan ku ois maratonin juossu! Äsken imuroin koko kämpän (85 neliöö kahdessa kerroksessa) ni eipä varmaan tarvii paljoa muuta tänään tehäkkään enää.. Ehkä tää kuumuuskin vaikuttaa hieman asiaan.

Pääsin käymään torstaina ikeassa, nyt on pinnikseen reunapehmuste, suojalakanoita ja tavallisia lakanoita. :) Kangastakin ostin josta ajattelin verhot pojan huoneeseen, jos anoppi vaikka viitsis ne ommella, iteltä ku ei tuo ompelu mitenkään hyvin luonnistu. Kirpparilta löysin muutamalla eurolla uudenveroisen pussilakanasetin, ikean mallistoa sekin. Alkaa muksun huone näyttää pikkuhiljaa asuttavalta. :) Miehen kaverilta ollaan saamassa hoitopöytä vielä.

Tsempit Noopulle! Kuten muutkin on sanonu, niin onneks ollaan kaikki jo niin pitkällä että varmasti kaikki menee hyvin vaikka syntyis jo nyt. :) Tokihan olis hyvä jos meijän kaikkien vaavit kasvais loppuun asti masun puolella.

Tähän loppuun kuva aamulla otetusta masusta, 33+6:

katso liitettä 13247

R-M & Eemeli :heart:
 
mätky mulla oli lääkäriaika kesäkuun lopussa lääkityksen aloittamisen suhteen ja lääkäri oli sitä mieltä et jos ei pakottava tarve ole niin ei kannata aloittaa tässä vaiheessa että yrittää tän loppuajan nyt pärjätä ja kattoo sitte synnytyksdn jälkeen jos tulee tarvetta,mutta ainakaan ennaltaehkäisevästi ei kannata!mulla ollu vaihtelevasti tää olotila,välillä tuntuu et lääkitys olis tarpeen ja välil ei,raskauden aikana ku mielialat muutenki heittelee,itse lopetin optiparin plussattuani ja sitä söin masennukseen,paniikkikohtauksiin.

Synnytysvalmennuksesta soitella huomen et mihin ryhmään pääsis ku mun neuvolaki vaihtuu ens kuussa...

Käytiin ikeassa mutka,kylläpäs paloi rahaa mut nyt on kivoja juttuja =)vauvan sänkyyn verhokatos,lakanat jne ja sit ikean vieres olevasta tosi isosta lelukaupasta löyty kaikkee ihanaa =) ostin myös sellaen umpisen roskiksen hoitopöydän viereen ku jos yöllä kakkavaippaa niin ei tarvii alakertaan lähtee sen takia...
Nimetön tulehtunu haavan takia ja supistellu vklopun ja tää kipuili joten huomenna yritän päästä lääkärille.....

Ja pokspoks!!
Jiimii&poju 34+0
 
Kestovaipat olen pessyt Ecoverilla, saa ihan Prisman pesuainehyllystä ja sopii kestoille. Ja ihan pienellä tuli käytettyä lisäksi kestovaipassa sellaista kertakäyttöistä kestoliinaa. Niitä myydään parilla eurolla iso rulla (2 rullan paketista on vieläkin reilu puolet käyttämättä toista vauvaa odottamassa), ja siis toimivat niin, että liinanpätkä laitetaan siihen vaipan ja pyllyn väliin. Ja kun se tosi löysä kakka siihen vaippaan sitten tulee, niin sen kestoliinan voi huljauttaa roskiin ja vaippa on helpompi pestä. Mutta tämä ei tietysti ole ihan yhtä ekologinen vaihtoehto kuin täyskestoilu :) Tuo sappisaippua on sitten hyvä poistamaan niitä vaippaan tulevia kakkatummentumia, toimii kuten tahranpoistoaine ja voi käyttää muutenkin :)

Pulssista siellä 80-90 huitelee. Neuvolasta sanoivat, että raskaana pulssi on lepotilassa jatkuvasti 10-15 lyöntiä nopeampi minuutissa kuin normaalitilassa.

Noopulle kovasti jaksamisia ja pienelle myös! :hug:

Kokoarviosta meillä ei lääkärineuvoloissakaan tehdä, äitipolilla vaan. Sinne taas joutuu vain erityissyystä, eli periaatteessa vasta synnärillä näkee, miten iso pieni on tulossa.

Ihanaa, jo viisi päivää ilman migreeniä :D Ehkä tämän saa aikanaan synnyttää ilman, että pää lähtee harteilta… ;)

Branwen ja Sissi 30+3
 
RD:STÄ olikos täällä muita jotka saanu lääkityksen. mietin vaan voiko se sokeri laskee sit liian alas? kun mulla oli viikko ennen äitipoli käyntiä sokerit korkealla ja sit kun menin siellä käymään niin alkoi taas olla normaalia lukemia, siltikki sain ne sokeri lääkkeet. näytin kyllä lääkärille kaikki ne arvot. niin että jos mulla sattuiskin olemaan nuo arvot normaaleja ilman lääkettä ja nyt kun sitä syön niin voiko se viedä ne sit liian alas. kaikkea tulee miettineeksi tässä mutta kumminkin.

huh että on ollu kuuma ja väsyttääkin.

pulssi mulla on ollu kans korkee pulssi ja välillä tulee niitä rytmihäiriöitäkin.
 
Täällä käyty jälleen mustikkametsällä vanhimman neitokaisen kanssa ja saaliina 12 kg mustikkaa. ELi oli n. 18 litraa..

RD:stä että kyllä ne sokerit voi laskea liian alas. Pitää varuilta kuljettaa mukana pientä patukkaa tmv. joka nostaa sokereita nopeesti. Jos tulee huonoa oloa, päänsärkyä, huonovointisuutta jne..kannattaa tarkastaa sokerit. Mulla ainakin tableteilla laski tonne 3.8 ja sillon rupes olee huono olo. Nyt insuliinilla ei sitä ole tapahtunut kyllä ollenkaan.
 
Heipä hei!

Täällä 10 päivän mökkeilyt takana. osan tekstistä luin, osa lukematta. Tässä kommentia johonkin:

Reunapehmuste meilläkin esikoiselle ikeasta hommattu luonnonvalkoinen :D Se laitetaan tälle kolmosellekin samalla kun sänky pedataan.

Sairaalassa oloaika Esikoinen syntyi su iltana ja kotiin lähdetiin keskiviikkona, 3 päivää siis oltiin. Kakkonen syntyi ma aamuna ja ti lähdetiin kotiin, eli reilu vuorokausi meni. Lastenlääkärintarkastuksessa käytiin pari päivää myöhemmin. Tällä kertaa lähden kyllä niin nopeasti kun pääsen, mieluiten vuorokauden sisään....

Painoa viime vaakakäynnilla oli tullut 10kg, ennen mökille lähtöä kävin, silloin oli tullut 2 viikossa 300g. Toivottavasti sama tahti pysynyt ;)

Perjantaina on täällä sitten istukan paikan varmistus ultra edessä. Mies ei mukaan pääse kun lapsille ei saada hoitajaa :( aion kyllä kysästä että sukupuoli on edelleen pysynyt samana ;)

Jatkan lukemista ja kommentoin sitten lisää...

sitten jatkuu :D

Kestovaipat ja pesuaine Meillä käytetään vatteiden pesuun LV pesujauhetta ja koska se täyttää noin lestovaippakriteerit, niin samalla nekin pesin :D Sillä colorilla siis, kun valkaisuainetta ei saa olla.

päänympärys esikoisella oli 33cm (3320g, 50cm) ja kakkosella 34cm, (3970g, 51cm), joten en odota tästäkään kovin isopäistä.


29+0 ja 30+1

-S ja M-M 30+2
 
Viimeksi muokattu:
Päänympärykset muksuilla olleet 34,35 ja 36 cm (että olisko seuraavalla vuorossa 37 cm :LOL: )

On ollut sängyistä ja reunapehmusteista puhetta. Mä ajattelin laittaa vauvan ekaksi makuupaikaksi ihan vain kopan lattialle. Jos vauva ymmärtää siinä nukkua niin sitten vasta kasataan pinnasänky. Mutta jos veljiinsä tulee niin nyhjää mun kainalossa ja turha silloin mitään sänkyä laittaa makkariin tielle kun lipasto vauvan tavaroillekin vie siellä tilaa.

Huomenna pelkopoli aika ja vähän jännittää. Edellisistä synnytyksistä jäi vähän hampaankoloon ja halusin keskustelemaan niistä ja tietty tästä tulevastakin. Olivat laittaneet myös lääkäriajan että oliskohan ultrakin samalla?

m ja vauva 33+
 
Päänympärykset on meil vissiin ollu melko pienet :D 32,4 ja 33.. no varmaan on tuo vaikuttanut vähän siihen et ponnistusajatki on ollu suht lyhkäset... kolmas neiti kasvaa samoil käyril ku siskonsa eli varmaan jotain tuollaist odotettavissa.

Pää alaspäin mahas köllötellään - niin ku on ollut jo viimeseet pari kuukautta eli ei taida enää kääntyillä..

Pinnasängys on joku pehmuste (taitaa olla vihree sävynen..) kun noita on kaapeis ollu 3-4kpl:tta :D kunhan nyt sänkyyn kii saa ja pystys pysyy ni oon ollu tyytyväinen - eli ei oo niin nuukaa et passaako petivaatteet yhteen :D

Äitiyspolilla käväsin myös 32+3:
Painoa ei katsottu mut nyt tullut vajaa 5kg
RR 118/64 (mistä ole ihmeissäni, koska edellisis raskauksis ja ilmanki on yleensä korkeat paineet..)
Hemoglobiini oli viikkoa aiemmin 119 eli rauta nosti viikossa +20 :D
RT, ei vielä kiinnittynyt, mut ei välttis kiinnitykään vasta ku tositoimissa
Painoa pikkuneidillä oli 1890g :)

Totesinki miehelle että vauva ku lihoo sen 20g ni on samanpainonen ku mä ite olin syntyessäni :D

Insuliinia menee kohoavis määris.. kohta on 30 yksikkö iltasin pistettävä et saa tuonne alla 5.5 tippuun paastoarvot.. no kuulemma näil viikoil tuota yksikköä saa jatkuvast nostaa ja sit 36 viikon pinnas alkaa tasottuun taas..

Kahden viikon pääst taas polille tsekkaileen vauvaa.. pitäs viel muistaa soitel neuvolaan et ottavat vasta-ainetestit uusiksi vielä.. jonku takia :D ilmeisest liittyy siihen et edellinen lapsi oli sinivalos ni nyt pitää kattoa nuo jotku jutut ennen synnytyst uusiksi..

mut synnytystä odotellessa - 50 päivää laskettuun ja kolmisen viikkoa siihen et aletaan olla täysaikaisia :)

Tuikku83 ja möhkö 32+6 eli huomen poksuu viikot taas :)

ps. kiva että pehmeät paketit ovat saapuneet jo osalle perille :) http://tuikukka.kuvat.fi/kuvat/Kirpparia/
 
Hui! Täällä alkaa oikeasti olla ihan päivistä kiinni, milloin ensimmäiset pienet syntyvät:heart: Onneksi tosiaan alkaa kaikilla jo olla ihan mukavasti viikkoja kasassa.

Tampereen keikka tuli heitettyä noilla hellekeleillä ja vähän jo pelästyin, kun oli turvotusta jaloissa havaittavissa, mutta taisi johtua tosiaan noista kuumista ilmoista, koska nyt ne on jo palautuneet aika mukavasti normaaleiksi. Yö hotellissa oli kyllä aika tuskaa, kun huoneessa ei ollut kuin pieni pöytätuuletin ja koko yön oli tosi hautova ilma ja sit kun oli juonu paljon pitkin päivää ni piti vielä ravata vessassaki, että sillai 1-2h välein tuli sitten herätystä syystä tai toisesta :/

Keskiviikkoa odotellessa täällä ollaan... mitä se lääkäri sitten tekee ja sanoo :) Hurjaa ajatella, että lääkärikäynnistä on laskettuun aikaan enää 5 viikkoa ja täysiaikaisuuteen enää 2 :eek: Kait sitä tuossa elokuun alussa ihan oikeasti pitäs pakkailla sairaalakassia valmiiksi. Täällä on muuten koira ollut tänään ihan outona... roudailee tollasta kumista possua pitkin kämppää ja vinkuu tossa ympärillä... aistiikohan se nyt jotenkin tän babyn läsnäoloa jo vai onko vaan ohimenevä hoivavaihe, joita on kyllä ollut joskus ennenkin...? Hermot kyllä menee jos se on loppuodotus sitten tollasta :/

Ja joskus lupailin laitella tänne kuvia noista ompeluksista vaaville, niin tässä niitä nyt tulee pyynnöistä huolimatta :D

Tässä ensin pari vaunusuojaa, toisen annoin kaverin tyttövauvalle ja ensimmäisessä kuvassa oleva tulee omaan käyttöön.


Sitten pari huppupyyhettä, Tallinnasta löytyi kivaa vohvelikangas -froteeta (eli toinen puoli toista ja toinen toista) Näistä myös tuo kirahviversio menee 1v lahjaksi kaverin lapselle
 
aamulla käytetty poika 5v neuvolas,hyvin meni,tasapainon kans oli ongelmia,mut johtui keskittymisenkin puutteesta...ja ku vein hoitoon niin soittivat parin tunnin päästä et pojalla 38.5 kuumetta.eilisestä asti on pääkipua ja huonoa oloa ja vatsakipua valittanu.piti mennä isällee tänään mut on nyt mun hoidossa huomiseen..

Kävin tkssa näytillä ja kohdunkaula oli lyhentyny,laitto äitiyspolille lähetteen.
Nyt päikyille...
 
heinäneito Meillä on koira käyttäytyny oudosti jo pidemmän aikaa. Se ei päästä mua silmistään ja kihnuttaa koko ajan jaloissa. Vessaanki saa mennä erityisen vikkelästi, ettei tuo seuraa perässä. :D Se on kuitenkin alkujaan miehen koira, eikä oo missään vaiheessa ollu erityisesti mun perään. Ehkä se sitten vaistoaa jotain. On muuten aivan ihania noi sun ompelukset!

( . ) Töitä on enää 4 päivää jäljellä! Ihanaa! Ekaks kesälomailen 3 viikkoa ja mammailut alkaa sitte suoraan siihen perään. Motivaatiota ei kyllä tahdo enää löytyä... Välillä tuntuu, että mä oon töissä pelkkä koriste, ku sijainen tekee työt ja mä oon enää henkisenä tukena. No, ei musta varmaan vaativampaan hommaan enää oliskaan. :D Lähinnä istuskelen toimistolla ja kattelen, ku masu poukkoilee. :heart:

Liinukka & Antero 31+0 (POKS!)
 
Noopu :hug:

Branwen ja muutkin, kiitos kestovaippa-vastauksista :flower: Minäpä huomenna suuntaan kaupan pesuaine-hyllylle. Muuten, ootteko käyttäneet villahousuja kestoillessa? Kiinnostaisi kokeilla niitäkin! Pitääköhän harsot aina kiinnittää niillä "näpsyillä" snapseilla vai mitä lie, ennen villahousujen laittoa? Vai laittasko sinne alle vaan sisävaipan imuineen?

Täällä vauva on vaihtanut asentoa!! Siis perjantaina just neuvolassa th sanoi että pää on ihan alhaalla ja tuskin enää kääntyy. Tyyppi on siis ollut liki 2 kuukautta pää alhaalla ja kaikki hikat tuntunu lähinnä tuolla nivusen kohdalla ja nyt sitten eilen ja tänään hikotellu ylävatsalla niin että näkyy ja tuntuu kädelle! Eli kaiketi se sukeltelee tuolla vielä miten päin sattuu? Isoa möyryämistä on tänäänkin ollut...

Mulle ei myöskään ole tehty kokoarviota, ultralla katsotaan synnytystapa-arviossa rv 36, muttei muuta.

Heinäneito on tosi taitava! Ihania! Varsinkin nuo vaunusuojat, oi hitsi, miten uniikkeja ja kauniita!

Marja76 Hieno mustikkasaalis :p Nam. Meinaatko pakastaa vai leipoa/hillota/mehustaa? Mustikat on niiiiiiin parhaita!

Me vietiin pupu-vanhus tänään piikille :'( On noi lemmikit vaan niin rakkaita ja perheenjäseniä että kovasti kirpasee luopua. Kamalinta kai katsoa kun toisen voimat hiipuu ja tehdä se päätös kaverin viimeisestä matkasta...
Tytölle on kyllä luvattu hamsteri synttärilahjaksi...vaikka nyt on sellainen olo ettei yhtään lemmikkiä tähän talouteen, kun luopumisen tuska on sit niin kauhee.

miirikki ja pööpö 32+5
 

Yhteistyössä