Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Miuski, kiitos, Emma Janet näytti olevan sopivasti tarjouksessakin, joten josko sitä kokeilisi niitä ainakin kotioloihin :) Sulla vissiin ne on ja on hyvät?

Zophie+murunen 37+0
On, itse asiassa vieläpä kahdet ;) Mä tykkään todella, eivät paina, tukevat jonkin verran ja todella näppärät sitten avata ja mahtuu kunnon kokoiset liivinsuojat! Mä tarviin isot ja imukykyiset :D
 
R-M
Neuvolasta kotiuduttu. Verenpaineet ihan ok, pissa ok (no edelleen hieman plussalla kuten tähänki asti), hemppa noussu rautakuurin ansiosta ja painoa tullu viikossa 87grammaa. Painonnousu siis tasottunut/loppunut, turvotusta on edelleen kyllä vaikka muille jakaa. Kotona paineiden mittaaminen ja pissan testaaminen jatkuu.
Poikanen möllöttää kyllä alaspäin, mutta ei oo vielä laskeutunu. Th/kätilö halus sit tsekata kohdunsuun tilanteen, kun noita suppareita ja 'sukkapuikkoja' ollu paljonkin ja kun tunnusteli masua niin sillonkaan ei meinannu supistus loppua millään. Mutta siis, kohdunsuu kiinni mutta pehmentyny. Että jotain nuo supistukset ja poraamiset on tehny jo! :) Ei kuitenkaan ainakaan tänään synny, sanoi neuvolatäti. ;)

R-M & Eemeli jolla on tänään nimpparit 39+1 :heart:
 
Zophie minulla oli esikoisesta rv 37 sormelle auki, 2 cm kaulaa ja paikat pehmeät niin 3 viikkoo meni siitä kun synnytys alkoi :) kovin kuitenkin on yksilöllistä.

Ansuliinille onnea tytöstä!!!

Rintaliivikoko B oli ennen nyt C. Ehkä ne rinnat vähän pienenee kun imetys loppuu, muistaakseni näin kävi aiemminkin, kävi entiset liivit vaan eihän sitä tiiä käykö enää, aikamoisesti ovat kyllä muuttuneet ja kasvaneet.




Sairaalan verkkoalushousuista oli joskus puhetta, niin nehän on mainiot!!! Ainakin mulle passas ison vaipan kanssa hyvin ja varsinkin kun sektiolla synnytin niin hyvin ylsivät yli leikkaushaavankin eikä painanut ollenkaan. Kotiin viemisiksi otin niitä myös koska sektiohaava avautui muutaman tikin verran ennen kotiutumista:| Oli niissä helppo olla ja aion käyttää niitä tälläkin kertaa!
 
Ansuliinulle lämpimät onnittelut! :flower:

Jemmiksille voimia ja huojennusta olotilaan!

Zophie: me oltiin esikoisen kanssa ihan samoissa lukemissa samoilla viikoilla, ja käytiin myös kahdessa kontrolliultrassa pienen koon vuoksi. Aina kaikki oli hyvin ja kasvu tasaista, vaikka pieni pieni olikin. Lopulta saatiin ihan normimittainen (3410g, 50cm) tyttö viikoilla 42+2. Eli yli meni ja olis mennyt varmaan enemmänkin ellei oltais käynnistetty. Älä siis turhia murehdi, jos ei lääkäritkään. Sitä paitsi tämä raskaus on edennyt mun osalta kaikinpuolin saman kaavan ja samojen mittojen mukaan kuin esikoisenkin, ja tällä kertaa ei ainaskaan vielä kukaan ole edes ehdottanut kontrolleja... Tosin huomenna on pelkopolin ultra, joten saas nähä mitä siellä sanotaan :eek:

Kaikille reipasta mieltä :p
Kiippu & kaumujunior (36+0)
 
Ansuliinu onnittelut!!!:flower:

Zophie, täällä oltu tuossa tilanteessa rv34+ ja edelleen vauva mahassa pysyy =) sano mulleki lääkäri ja kätilö sillo et ei loppuunasti pysy MUTTA hyvin näyttää viihtyvän!!olisi ihan kiva tietää mikä tilanne on tänä päivänä kun tuon jälkeenkin on ollu monta pidemmän kestänyttä supistusjaksoa(3h/8min, 4h/10min, 1h/3min.....)

miten Jemmiksin kättärikäynti???

ja noista verkohousuista sen verran että aion minäkin kyllä käyttää,ei ne hehtaarirätit normihousuihin mahu ja jos mahtuuki niin veikkaanpa et voi ahistaa,tää arse ku on kuite leventyny muutenki ja pikkuhousut on kokoo "ennen raskautta",no tietty muutamat ostanu mut en mie joka pv pyykkää...
Vinkkejä,onko muuta viilentävää ku kaalinlehdet mikä auttaa/helpottaa alun rintojen kuumotukseen jne.? muistan vaan esikoisen ajalta et ne kaalinlehdet oli ihan MUST juttu,heti siis mies vihanneskauppaan ku kotiutuu...
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia kaikki tukijat ja omakokemuksia kertoneet teille :heart: Tulee aina jotenkin turvallisempi olo kun täällä porukka rauhoittelee :)

Hauskaa oli kun lääkärikin sanoi, että voi se olla että sulla on nyt latenssivaihe menossa, tai sitten se syntyy 42 viikolla ;) No, se tässä onkin jännää kun yhtään ei tiedä kauanko se tuolla kyydissä keikkuu.
Äsken siivosin koko kämpän eikä ainakaan tuntunut yhtään pahalta.

Voi kun osaisi nukkua noin hyvin kuin Vaniljainen!!! Nauti! Hih, mua rupes heti kiinnostamaan kun sanoit että yksi kaasosi on turkulainen, että oliskohan meilläkin ollut joku yhteinen kaveri facessa, mutta sitten hokasin, että olisihan sitä ainakin morsiamen tunnistanut kuvasta :)

Miuskin "ohjeen mukaan" :D tilasin kahdet Emma Janet, kokeillaan nyt ainakin, aina voi palauttaa jos ei tykkää ja kaarituelliset haen sitten Changesta. Carriwellin maternity brat löytyy x 2, ne sport mallit ja niiden kanssa jos yöt oleskelisi...

Jemmiksille tsempitykset, miten meni??
 
Imetysliiveistä: Mää yritän mennä vanhoilla rintsikoilla ja topeilla. Normaalikuppi on A, joten myös B-kuppeja löytyy kaapista ja omasta mielestä tuo rintavarustus ei nyt niin hirveästi ole kasvanut. Varmaankin ostan sitten liivit, kun pääsen imettämisen makuun.

Verkkoalushousut: Täällä samaa ongelmaa eli persus levinnyt sen verran, että turha edes yrittää omia alushousuja päälle. Sitten oon ylipihi ostamaan mitään uutta muutamaksi kuukaudeksi, koska vakaa usko ja luotto siihen, että persus palautuu entiselleen mahdollisimman pian, on todella suuri :rolleyes:

Mullakin oli eilen tunne, että Jepanderi on laskeutunut entisestään. Närästys oli poissa pari päivää, oli helpompi hengittää ja se pää tuntu alhaalla. No, viime öisen möyrimisen jälkeen Jepanderin pylly oli aamulla taas tossa rintojen alla. Nyt on onneksi laskenut alaspäin, mutta hyvä ystäväni närästys on tullut takaisin.

On teillä koiraihmisillä koira muuttunut? Täällä mitä pidemmälle mennään koirasta on tullut todella huolehtiva, kyttää joka menoani, on ihan kiinni ja suojelee ulkona enemmän kuin ennen. Oonkin miettinyt, että tuskin osaa laskea yksi + yksi = kaksi, vaan lähinnä kokee minun voivan huonosti ja sen takia käyttäytyvän noin.

Gepanderi ja Jepanderi 36+4
 
Koirat Täällä on kyllä koirien käytöksissä huomattu suuria muutoksia!! Yksi vahtii koko ajan kun tulee vieraita (yrittää syliin tai ainakin pitää hänen tassustaan pitää kiinni, eikä halua mennä vieraita moikkaamaan ollenkaan), toinen on aina jaloissa (esimerkiksi yöllä ja aamulla se nukkuu sohvan vieressä niin ettei ylös pääse ellei päälle hyppää) ja kolmas seuraa kun hai laivaa joka paikkaan kuitenkaan olematta tiellä... Kolmannessa narttu kun on huomattu vahtivietin lisääntyminen... voi jestas mikä määrä haukkumista mahtuu meidän asuntoon... eikä tilannetta taatusti paranna se että sillä on juoksu alkamassa... :kieh:

Välillä meinaa vähän kiehahtaa, kun koko ajan on joku perässä hiippailija =)
 
Vinkkejä,onko muuta viilentävää ku kaalinlehdet mikä auttaa/helpottaa alun rintojen kuumotukseen jne.?
Maitorahkahauteet. :D Kuulostaa aika ällölle, mutta kannattaa ehkä kokeilla. Siis jääkaappiviileetä maitorahkaa sideharson sisään ja tissien päälle sitten se haude.
Mut noi hiukan rikotut kaalinlehdet on kans aika pop.
 
Ansuliinille ja Casannalle onnittelut pienistä kääröistä! :) Alkaahan täällä vihdoin tapahtua!

Mun esikoinen oli tosi rauhallinen mahassa ja rauhallinen myös mahan ulkopuolella (paitsi jos joku asia ei mene hänen mielensä mukaan, jolloin tulee kunnon raippi). Tämä kakkonen on myös rauhallinen mahassa, saa nähdä millainen on ulkomaailmassa.

Omaan napaa ei mitään uutta. Hyvin saan nukuttua ja hyvin jaksaa vielä mennä.

Kurpitsainen ja mörrimöykky 37+6
 
Meillä koirat ulkotarhassa joten niistä en osaa sanoo miten vauvan tulo vaikuttaa... Mut kaksi kisua meillä on ja toinen on alkanu viihtyy mun vieressä, muutenkin seuraa kun hai laivaa :) :)
Mitenhän sit kun imettää ja maito tuoksuu musta ja vauvasta, varmaan enemmän vaan viereen änkee =)
 
Viimeksi muokattu:
tää meinas varautua vauvan kotiintuloon ja lähtee vaippaostoksille, mut koska oon ensisynnyttäjä, niin tarviin mielipiteitä eli;
mitä vaippoja suosittelette vastasyntyneelle??

tiikkonen ja "JD" 36+4
Meillä molemmilla ollut käytössä Liberot alusta asti (ja kestot siinä rinnalla) ja tälle kolmosellekin on Paketti Liberon 1 kokoa ostettuna (taitaa olla 2-4kg)
 
Imetysliiveistä, sairaalassa ei sitten saa mitään helpotusta vuotaville tisseille jo maitoa tulee paljon ja ite jouduin aina käärimään jotain harsoja ympäri rintoja, että pysyis paidat ja sairaalatakit edes hetken kuivana, oli muuten PIKKASEN rasittavaa, joten todellakin haluan liivit mukaan laitokselle.
Itse kävin ostamassa juurikin tänään ä-polikäynnin jälkeen ihan Kappahlista ihan randomina yhet liivit. Nyt olen käyttänyt C80, joten ostin samaa kokoa ä-liivitkin. Ovat kaarituettomat ja tosi ohkaset ja joustavat, joten uskon, että menee sen verran, että ehtii sitten ostaa oikean kokoiset kun tietää mitä kokoa tarvii. Kun sekään ei auta, että ostat heti imetyksen käyntiin lähdettyä oikean kokoiset, koska kun maidon tulo alkaa vastata vauvan maidon tarvetta niin taas voi kuppikoko pienentyä aika reippaastikkin. JA tosiaan nuo ostamani liivit makso 14,90€, joten ajattelin kärsiväni mielummin tuon kuin liivittömänä olon sairaalassa.

Ansuliini ihanat prinsessa onnittelut koko perheelle :heart:

Zophie, yhdyn muihin. Meilläkin noilla viikoilla pientä kokoa epäiltiin ja parin viikon päästä syntyi 3,2kilonen täydellinen prinsessa. Ja la:han sulla kolme viikkoa vielä matkaa ja jos yhtään yli menee niin kyllä se yli kolmikilosena syntyy, joka on aivan normaali. Itse olisin rehellisesti sanottunu tuossa tilassa kuin omassani, josta lisää omassa navassa...Tsemppiä ja murheet pois, tosiaan kun lekurikaan ei ollut ja vauva voi erinomaisesti eikä istukassa kalkkeumia niin ei mitään hätiä :hug:

Jemmiksi, muista juoda paljon ja LEPÄÄ. Toivottavasti ei kehity toksemiaksi asti, tsemppiä ja parempaa vointia! Oi ja joudutkin lähtemään sairaalaan. Voimia sairaalareissuun!

Freundin, voih, teilläkin reissutyöläinen. Ei kyllä yhtään kivaa. Onneksi meillä nyt ilmeisesti synnäri asia ratkeaa niin mies voi jättää ensi viikon reissun väliin. Tosin meinasi kuitenki päiväksi lähteä ja ajaa yötä vasten kotiin...saa nähdä kuin käy. Omassa navassa tilanne päivitys...

Myylle täysaikais onskut!

Jiimii, sanos muuta. Mulla kanssa painunu ylälantioon, mutta pikkasen pää liikkuu vielä, joten ei ihan lähtökuopissaan ole. Tosin ultralla kun katsoi niin sanoi, tänään siis oli ä-poli, että pää todella alhaalla. Ota tuosta sitten selvää?? :O ISoa kuitenkin luvassa....auh...

Hö, InnoM, nyt suppareiden jatkolähetystä sinne, että pääsisit arpomasta ja vihdoin tositoimiin bd !

Zophie, ei tää enää tuntis päiviä...katoin vielä kalenterista että kun on menny yli puolen yön jo, että huomenna alkaa syyskuu vaikka tiesin, että siinä on 31.päivä välissä :O . Tätä tää RaDE teettää :D

Ä-POLI kuulumisia, joopa joo...eli kahen viikon takaisesta sisätutkimuksesta kun väitti että kanavaa kolme senttiä ja kiinteä/kiinni, jota siis en kyllä uskonutkaan, oli tämän päivän tuomio, että kanavaa ei oikeastaan enää ole ja muutan on paikat valmiit, mutta sisäsuu oli sen verran kiinni, ettei ihan saanut sormea kalvoille asti. Paksut sormet lääkärillä ;) ? HIhi...
No, kokeili sitten mahan päältä ja arveli mahan koon silmämääräsesti ja kopeloimalla, että oli noin 3,6kg vauva. Sitten alkoi ottaa oikein hartaudella mittoja, koska ei tahtonut itsekkään uskoa tuloksia ilmeisesti. KAIKKI lukemat mitä sai, vaikka mittasikin ne todella moneen kertaan ja Teppanakin välillä vähän vaihtoi asentoa, että sai mittoja uudesta kulmasta olivat isoja...
Tämän hetken painoarvio oli himpun alle 4,1kg! Monissa mitoissa mitä ruudulta itsekkin katsoin oli sellaista 4.2 jopa 4.3kg...
Oli vähän nuorilääkäri hämillään ja sanoi konsultoivansa erikoislääkäriä asiasta. Esitti asiaa niin, että kun kuitenkin TUNTUU vain 3,5kiloiselta, vaikka kuinka yritin selittää että tuohon lankaan ei kannata mennä koska olen niin pitkä, että samaan halpaan ovat kaikki menneet ennenkin kun mahan koon ja käsituntuman perusteella ovat arvioineet vauvan kokoa...
No, joka tapauksessa lopputulema oli se, että sain ensi torstaille polille uuden ajan ja JOS sisäsuu on auki jo silloin niin puhkastaan kalvot, ettei nyt 5kilosta tarvitse alkaa punnertamaan ulos.
Eli tänne saapi nyt lähetellä oikein urakalla kaikki ylimääräset supparit, että alkais jotain tapahtumaan, joko syntyis ennen torstaita itsestään tai sitten olisi tuolloin paikat valmiit. MÄ EN TAHO JÄTTILÄISIÄ!!! :rolleyes:

Että tälläistä täältä tällä kertaa...

Hassel & jättiläis Tepsukka 38+4
 
Moikka

Ansuliinulle ja Casannalle superihanat onnittelut kääröistänne! lisää näitä kiitos=)

Meidän perhe teki sitten onnistuneen lomareissun pohjois- suomeen/norjaan..ainoastaan automatkat (n.700km yhteen suuntaan ) aiheuttivat megaturvotusta. Mulla on vihkisormuksien tilalla ollut käytössä hieman isompi sormus ns.kakkossormus ja sekin jumi sormeen kiinni :kieh:
No juominen ja liikkuminen helpottivat sitten oloa. Ja tietysti reissun jälkeen järkky väsymys,kun ei ollut oma sänky alla..yöt oli yhtä jauhamista ja sai tunkea tyynyä tueksi selän taa,jalkoväliin,mahan alle ymym. No ny toma koti ja oma sänky ja hieman paremmat unet takana.

Zophie kyseli paikoista ja synnytyksen ennustuksesta. Mulla oli kakkosen kohdalla jotain rv 37 auki n.3cm ja kanavan pituus 1,5cm ja varoitus tosiaan että voi kyllä tulla koska vaan. NO eihän ne mulla itsestään lähde tulemaan,vaan rv 40+5 käynnistettiin! Että en ole enään uskonut noita tulee pian - heittoja!

Imetysliivejä olen jo usemmat tilannut. Kokemuksesta jo tietää suunnilleen että minkäkokoiset on sopivat ja muutamia olen jo pitänytkin kun omat kinnaa ja pahasti. sairaalaan otan ehdottomasti liivit ja suojat mukaan..ja pysyy ne kaalinlehdetkin paikoillaan:) vaikka mulla on mennyt se kaksi päivää kun maito nousee kunnolla rintoihin.

Verkkohousut on ollut myös jokakerta käytösssä. Pysyy se hehtaariside hyvin paikoillaan, eihän ne mitkään seksipöksyt ole:D,mutta erittäin käytännölliset. Jälkivuotoa on tullut sellaiset 3viikkoa.

Vaippoja on hommattuna Liberon 2-4kg ja oliko se seuraava koko 3-5kg. Pienempi koko käy aikasta äkkiä pieneksi,jos tämäkin vauva liki neljä kiloa tullessaan.

Supparivinkkejä:whistle: jos joku sellaisia kaipailee..eilen kun leikkasi nurmikkoa 2tuntia niin jopas tuntui aikana ja jälkeen sellaista kovettumista,painetta ja puristusta ettei koskaan aiemmin. Ja mun kohdalla siis kolmen synnytyksen kokeneena,en ole tuntenut noin vasta kuin ihan h-hetkellä...juuri aiemmin ei ole koskaan ennen supistellut ja olinkin superyllättynyt että mitä nytkö jo?! mutta sitten kun huilaili ja joi niin siihenpä jäi.

No nyt saunomaan ja huomiselle lasten koulukamppeet tarkistamaan!

Klematis ja rv 36+2
 
Ainiin

Vielä kommenttia maha-asukin liikkumiseen suhteessa sitten lapsen liikkumiseen maan päällä...muistelin että esikoinen oli sellainen rauhallinen jo mahassa, hitaita ja kevyitä pyyhkäisyjä ja sitten nämä 2 jälkimmäistä ovat olleet raisuja touhukkaita jo mahassa. Tosin kun raskaudet kestäneet hyvin pitkään niin loppuuhan se tila temmeltää ja liikkeetkin rajoittuu. Sitten onkin tosin heilunut koko maha kun laps vähän pyörähtää ja hitto että se tekee pahaa alapäässä:kieh:
Tämä lapsi onkin sitten touhukkain,että hiukan hirvittää mites liikkuu synnyttyään,mutta selvää rytmiä on liikkumisen ja nukkumisen kanssa että jospa se lupailisi hyvää. Hikkakin on useita kertoja päivässä ja yölläkin sopivasti vessareissun jälkeen, kun unta odottaa niin mahassa alkaa tasainen nakutus|O

No nyt niitä supistustuulia sellaisia kaipaaville ja ei muutakuin aamulla tarkistamaan moniko mamma on sairaalan yöllä lähtenyt!

klematis ja tytär?
 
Onnea ansuliinu :heart:

Ihana, kun on alkanut tulemaan päivittäin näitä vauvauutisia :D Tosiaan luo uskoa omalle kohdallekin ;)

Freundin ja Hassel, mulla myös reissaajamies. Onneksi viime viikolla oli viimeinen yön yli reissu ja nyt rauhoitti syys-lokakuun reissuvapaaksi. Tosin marraskuussa viimeistään alkaa taas rumba.

Ylihuomenna neuvolaan, saas nähdä onko vauvan pää edelleen kiinnittymättä.

Vaippoja ostin tällä kertaa Pampersin 1 kokoa, ne kun oli 2-5kg, pojilla käytössä oli enimmäkseen Liberot ja niitäkin tulen testaamaan varmasti pikkuisella.

M :heart: 37+4
 

Yhteistyössä