Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

R-M
Zophie, täälläkin käden nivelet kipeänä, ollut jo varmaan kuukauden. Puristusvoimaa ei tosissaan oo, varsinkaan aamuisin. Ja puutuvat nukkuessa varsinkin ihan sairaan helposti.

Toi uimarengas onkin varmasti hyvä, olisin luultavasti semmosen hankkinutkin jos kaveripiirissä ei ois nyt kierrossa ihan semmonen sairaalan rengas.. Yks oli källinny semmosen sairaalasta ja nyt sitä sit kierrätetään sille kuka tarvii :D

tömpsis, just tuon takia jännittääkin soitella sit synnärille ku tarve tulee, et minkähänlainen elämäänsä kyllästyny tapaus siellä vastaa.. : / Tosi paska homma sulla kyllä! :kieh:

Täällä kärsitty supistelusta! :D :O Neljän maissa alkoi, kun mies läks töihin. Jonnekin päälle kuuteen pyörin ja nuokuin sängyssä, tuli 5-20min välein ehkä. Sit oli jo pakko nousta kun ei sängyssä olosta tullu mitään ja nälkäkin oli :D Siinä siitä suppareita sitten tuli ja häijyä teki, mut rauhottu joskus kasin maissa silleen, että sain vähän levättyä ja nukuttua. Sitten heräsinkin n.tunnin unien jälkeen ku supisti ihan reippaasti ja se suppari kesti ja kesti.. Joten ehkä se tästä..!? :confused:
 
Tömpsis, mikähän ihmeen hapannaama sulle on sinne puhelimen toiseen päähän osunut? Jessus! Tosiaan, luulis niiden jo synnärillä tottuneen raskaanaoleviin naisiin ja välillä hassuihinkin soittoihin. Vaikka eipä sillä, että tuossa sun puhelussa mitään huvittavaa olis ollutkaan, ainakin mua ohjeistettiin soittamaan jos ei liikkeet tunnu :O Kaikenlaisia uunoja välillä töissä!

Santtu, on siellä päivystykses viel yks sellanen nyrpeä tätönen töissä. Vastas mulle kahdesti puhelimeen ja kerran oli vielä mun hoitajanaki siinä, mut onneks niil vaihtu sit vuoro :D Tän nyrpistelijän tyyli ei oikei jaksanu naurattaa siinä kohtaa, kun sattu ja hermostutti. Ehkä nyt toisen kerran jo osais olla iteki rauhallisempi :D

Ja kyllä, täällä ollaan edelleen yhdessä kappaleessa. Vauva on varmaan niin kiintynyt tuohon omaan yksiöönsä, ettei haluu viel tulla pois. Onhan siellä toki lämmintä ja hämärää ja varmasti huomattavasti mukavampi äänimaailma ku täällä, että sillee ei voi kyllä toista syyttää!

Yöllä en meinannu saada nukuttua ollenkaan, 20min välein heräsin suppareihin nukahtamislääkkeest huolimatta! Hyi olkoon. Ja aamulla anopin koirat alko ulisee, kun eivät halunneet mennä lenkille sateeseen :D
Nyt mä vaan makaan sitten sängyssä ja syön kohta tuonviimeisen jäljellä olevan Litalginin ja mietin, että mitähän sitten teen. Tässähän kärvistellään siihen asti, että kivusta tulee älytöntä. Tai että vedet menee.
Ainakin lupaavasti limatulppaa jäi vähän paperiin kun kävin vessassa :cool:

Ja mitä tulee siihen pirun vääpeliin, ni sanoin puolisollekin, että voi kertoa vääpelille ystävälliset terveiset, että se ei todellakaan halua yhtä hormonihirviötä sinne riehumaan. :stick:

Jemmiksi&Omppu
 
Onnea vauvan saaneille! :)

Vaipoista, niin oon ostanu Liberon 2 kokoa. Jotenkin epäilen että tää on yli neljä kilonen. Tuo mein kakkonen paino syntyessään 4390g ja ne 1koon vaipat oli tosi nafteja.

Äsken yritin olla miehelleni avuksi ja kannoin muutaman sylillisen saunapuita katokseen, mut sit rupes koskee niin, että kävely tuottaa tuskaa : /
Ja yöllä supisteli muutaman kerran tosi kipeesti, mutta sit ne lopahti.

Isosiskot vauvaa päivittäin komentaa, että ala nyt syntyä ja ala koskemaan äitin masua :D

eijukeiju ja pieni 38+6
 
Onneksi olkoo Ansuliinu ja kiva kuulla synnytyksestä! Aika nopeaa toimintaa. Systerillä alkoi kans synnytys "out of the blue", ilman ennakkovaroitusta ja vesien tulolla. Täytynee siis varautua siihen, ettei välttämättä anna ennakkoa.

Tsemppiä Jemmiksille supistelujen kanssa! Ja Mökinakka voisi ottaa vähän iisimmin, ettei paikat kipeydy...

Joku sanoi, että alakerta on hellänä tutkimusten jäljiltä. Itsellä sama juttu, ihan hyppyyttää siinä tuolissa, kun sairaalassa tutkittiin, vaikken muuten ole ollut herkkä. Neuvolasta ohjattiin ostamaan Ceridal Intim-öljyä, mutta apteekista sanottiin, että sen valmistus lopetettu, kun ei vastaa laatuvaatimuksia. Ostin sitten sellaista Acon intiimirasvaa.

Sain neuvolasta ohjeen pyöritellä lantiota jumppapallon päällä, kun toiveissa olisi laskeutuminen ja kiinnittyminen ja kohta ulostulo...

Kseena + tyyppi 38 + 2
 
*POKS* rv 38+0 !!!

*Sataa sataa ropiseee* Ihanan tylsä sadepäivä :D Mä taidan todellakin olla syksy-ihminen kun tykkään tämmöisistä ilmoista ja pimenevistä illoista! Olenhan syyskuussa itsekin syntynyt :)

Justiin otin porkkanasämpylät uunista, ihana tuoksu :p Mulla on maailman paras resepti, joka onnistuu joka kerta ja vie kielen mennessään!

Pööpö on ollu tosi hiljanen koko aamupäivän, nukkuu mokoma sekin sadepäivää :heart: En kuitenkaan huolissani ole, kun tuo on jo pidempään nukkunut 09-11 välisen ajan -->aamupäiväpäikkärit ja kun kuitenkin välillä jotain pientä liikettä tekee.

Voi vitsit miten moni on jo suppaillut ja aukeillut, huiii! Huomenna on syyskuu ja vauvoja pompsahtelee maailmaan urakalla! =) Hirmusti tsemppejä kaikille tulevaan koitokseen!
Mulla on tuliset hiilet pyllyn alla tasan viikon päästä, en varmasti saa nukuttua leikkausta edeltävänä yönä!! Alkaa pikkuhiljaa jännittämään enempi ja enempi.

Nyt lämmintä sämpylää napaan ja sohvalle lukemaan vauva-lehtiä...
miirikki ja pööpö
 
Moikka!

Nyt on hieman aikaa niin kirjoittelen nopsaan synnytyskertomusta...=)

Lauantaina päivällä mulla oli iltapäivällä kamalan väsynyt olo, en olisi jaksanut tehdä yhtään mitään. Siinä vähän mietin että olisiko joku merkki että synnytys lähenee, sillä esikoisesta olin kanssa edellisenä päivänä kauhean väsynyt. Supistuksia tuli silloin tällöin, mutta niistä en mitään osannut päätellä koska mulla niitä on niin pitkään jo ollut ja jonkun verran kipeitäkin. Illalla katsottiin miehen kanssa kaksi elokuvaa telkkarista ja olinkin silloin ihmeen pirteä eikä nukuttanut enää ollenkaan.

Toinen elokuva päättyi kahdentoista jälkeen yöllä ja mies oli jo nukahtanut elokuvan aikana. Nukkumaan käydessä kuulin mahasta naksahduksen mutta en ollut varma kuuluiko se kalvoista vai oliko jotain muuta. Napsahduksesta seurasi lievää kipua alamahalla ja ajattelin että voi olla että vedet menee tai sitten ei. Päätin vaan makoilla siinä ja vähän ajan päästä lapsivettä alko valua ulos. Sanoin miehelle että nyt ylös, lähtö synnytykseen tuli just nyt.

Mies alkoi soittamaan sairaalalle kätilölle ja mie menin vessaan istuskelemaan. Lapsivettä valui pönttöön ja mukana tuli hieman verihyytymiä ja lapsivesi on hennosti oranssia. Laitoin alkkareihin pari terveyssidettä, puin päälle ja mies kävi herättämässä 2,5-vee pojan. Se olikin tosi herttainen kun sanottiin että nyt vauva syntyy niin meni hakemaan vauvan turvakaukaloa ja olisi halunnut ottaa sen jo mukaan.

Lähdettiin sitten ajelemaan sairaalaa kohti, kello oli jotain 00:40. Supistuksia tuli silloin tällöin ja ne oli jonkun verran kipeitä mutta ei mitenkään erityisesti. Sairaalalla oltiin jo yhden jälkeen kun yöllä täällä ei ole yleensä paljoa liikennettä. Yksi auto ohitettiin jossain vaiheessa.

Sairaalalla kätilö otti meidät vastaan ja ohjasi synnytyssaliin. Otettiin käyrät ja keskusteltiin kätilön kanssa tulevasta synnytyksestä. Sanoin ettei mulla ole sen kummempia odotuksia, mutta mainitsin sen että viimeksi "sain" epiduraalin mielestäni liian nopeasti ja halusin nyt kokeilla miten pitkälle ilman sitä pötkitään. Kätilö teki sisätutkimuksen ja sanoi että oon 4 cm auki (mistä olin tosi iloinen sillä esikoista synnyttämään menossa olin vain sentin auki ja supistukset tuntui jo ihan kauheilta). Sanoi että suoli on aika täynnä ja ehdotti suolentyhjennystä että vauvalle saadaan enemmän tilaa laskeutua ja että pää pääsee optimaaliin asentoon. Tehtiin sitten se tyhjennys ja istuinkin sen jälkeen vessassa varmaan puoli tuntia kun suoli tyhjeni. Ja siinä välillä tuli tosi tujuja supistuksia enkä oikein tiennyt missä asennossa tässä enään pystyy olemaan kun koskee niin älyttömästi.

Mies ja poika olivat saaneet perhehuoneen jonne mies sitten sillä välin kun minä kärsin supistuksista yritti poikaa nukuttaa. Ensin ei meinannut onnistua millään mutta ehkä joskus kolmen aikaan poika oli nukahtanut ja mies pääsi synnytyssaliin mun luokse ja otti itkuhälyttimen mukaan että kuultaisiin jos poika herää.

Suolentyhjennyksen jälkeen kävelin huoneessa ympäriinsä ja yritin kestää suppareita jotka muuttuivat pikkuhiljaa voimakkaammiksi ja pidemmiksi. Jossain vaiheessa menin sänkyyn makaamaan ja mut laitettiin käyrille. Supistukset voimistuivat taas ja joka kerta kun supisti kätilön tai miehen piti hieroa kovasti mun ristiselkää, se helpotti jonkun verran. Kätilö laittoi mulle kuumavesipullon ristiselkään ja alavatsalle lämpimän kaurapussin. Kätilö haki mulla myös teetä johin laittoi rypälesokeria että saisin hieman energiaa.

Siinä sitten kituuttelin ja yritin päästä aina yhden supistuksen yli kerrallaan. Jossain vaiheessa kätilö tutki kohdusuun ja sanoi että 7 cm auki, hyvin menee. Siinä vaiheessa ajattelin että ei apua, vielä 3 cm täytyy aueta ennenkuin ponnistaminen alkaa, miten jaksan siihen saakkaa niitä supistuksia??? Supistukset kipeytyivätkin sitten ihan älyttömästi ja meni pitkä aika ennen kuin jotenkuten totuin kovempaan kipuun. Joka ainoalla supistuksella tarvitsin kätilön täydellisen tuen, samoin miehen. Kätilö psyykkasi koko ajan aivan mahtavasti. Jossain vaiheessa olin niin kipeä, että kätilö sanoi että antaa mulle jotain lääkettä mikä ottaa pahimman terän supistukselta. No, se lääke jäi kuitenkin siihen pöydälle kun en nähtävästi tarvinnutkaan sitä niin kipeästi:D Tai olisin kai tarvinnut mutta selvisin siis ilmankin.

Jossain vaiheessa alkoi mun karjuminen ja huutaminen joka supistuksella. Kivut olivat jotain aivan järkyttävää. Ponnistamisen tarve alkoi kanssa tulla ja kätilö tutki kohdunsuun ja sanoi että kohdunsuu on auki mutta joku repale siellä vielä on. Kätilö sai sen kuitenkin jotenkin siirrettyä syrjään(?) ja se sattui aivan mielettömästi (supisti samalla). Sanoi että nyt on auki, eikun ponnistamaan jos siltä tuntuu. Ja tuntuihan se, mutta kipukin oli jotain hirveää. Siinä vaiheessa alkoi mun täysi toivottomuus ja anelu: Haluan keisarinleikkauksen (ehkä "vähän" liian myöhäistä:LOL:, menen tajuttomaksi, en jaksa enää...). Yritin taas kaikkia keinoja että pääsisin tilanteesta pois vaikka sitä tietää että ei siitä mihkään lähdetä. Ajattelin että jos ponnistaminen kestää taas niin kauan kuin esikoisesta (1,5 h) niin en todellakaan selviä tästä. Kun ponnistamisen tarve sitten tuli se ei minnekään kadonnut ja ponnistin pojan ulos noin kolmella pitkällä ponnistuksella. Jossain vaiheessa kätilö sanoi että lopeta ponnistaminen nyt ja sain kuin sainkin lopetettua ja sitten sain ponnistaa uudestaan ja poika oli ulkona. Voi sitä helpotusta!!! Olin ihan äimän käkenä että tämä oli nyt tässä. 5 minuutin ponnistus vaihe, en olisi ikinä uskaltanut unelmoidakaan sellasesta minun kohdalla!

Kätilö oli joku aika sitten ennen ponnistamista soittanut lääkärille että voi tulla synnytykseen. Siinä vaiheessa mies sanoi tietäneensä että ei mene enää kauaa ja poika on maailmassa. Niinhän se oli että ei lääkäri kerennyt millään synnytykseen enää, tuli sitten jossain vaiheessa tikkaamaan alapään.

Poika oli hyvässä kunnossa heti syntyessään ja alkoi itkemään tomerasti. Sain hänet heti syliin. Kätilö veti hieman napanuorasta, mua ponnistutti ja jälkeiset tuli nopeasti ulos. Sitten tuli lääkäri joka laittoi tikkejä, repeämät olivat 2.asteen ja joku haava oli tullut emättimän sisälle ja jotain nirhaumaa välilihaan. Sen jälkeen imetin vauvaa n. puoli tuntia ja sitten kuultiin että esikoinen oli herännyt. Mies kävi hakemassa pojan katsomaan veljeään ja se oli aivan mahtava hetki! Poika oli niin silminnähden innoissaan vauvasta ja ihasteli sitä koko ajan, antoi suukkoja ja silitti.

Jossain vaiheessa tuli seuraava kätilö vuoroon ja synnytyksessä mukana ollut kätilö sanoi että tulee iltapäivällä taas vuoroon. Vauva mentiin tutkimaan toiseen huoneeseen ja mulle jäi siihen aikaa soittaa äitille ja laitella teksi-viestejä lähimmille sukulaisille ja tutuille. Olo oli todella hyvä, mulla oli vaan kamala nälkä! Jonkun ajan perästä menin vauvan kanssa perhehuoneeseen jossa mies ja poika majailivat ja sitten sain aamupalaa ja vietettiin sitten päivä ja seuraava yö siinä huoneessa ja maanantaina keskipäivän jälkeen kun lastenlääkäri oli tutkinut vauvan päästiin kotiin.

Ihan mielettömän hieno synnytys oli! Kätilö kävi vielä juttelemassa synnytyksestä meidän kanssa iltapäivällä ja sanoi että mahtava, luonnollinen synnytys oli ollut myös hänelle. En voi oikein vieläkään uskoa todeksi että ihan luomuna synnytin. Ja oli kyllä erilainen kokemus mitä esikoiselta jossa oli tosiaan epiduraalia ja supistustippaa ja kaikki ne johdot sun muut laitteet siinä ympärillä!!! Ja nyt ei mitään muuta kuin kuumavesipullo, kaurapussi ja teetä=) Ja mahtava kätilö, ilman häntä en olisi tuohon pystynyt. Enkä ilman miestä, joka tsemppasi kanssa tosi ihanasti.

Nyt sitten ollaan muutaman päivän ajan nautittu perhe-elämästä ja kaikki sujuu hyvin. Vauva on aivan ihana ja yritän nauttia joka hetkestä, koska tähän perheeseen ei luultavasti enää vauvoja tule..Keltaisuutta on kyllä ollut mutta se ei ole vielä ylittänyt raja-arvoa. Huomenna on vielä keltaisuuskontrolli lastenlääkärillä ja toivotaan että arvo on alkanut laskea.

Kätilö tulee meille 10 päivän ajan koska se on täällä yleensä tapana, varsinkin jos lähtee sairaalasta aikaisin kotiin. Kätilö tarkkailee kanssa vauvan keltaisuutta, hoitaa napanuoran tynkää, katsoo että imetys sujuu, tarkastaa multa kohdun tilanteen, katsoo haavat jne.

Imetys on sujunut tähän mennessä tosi hyvin! Oon niin iloinen! Esikoisen kanssa se oli yhtä showta varsinkin ensimmäiset viikot jolloin vain pumppasin ja se oli jotenkin niin raskasta. Ihanaa kun voi vaan imettää=) Paitsi että mua sattuu kyllä tisseihin ja nyt kun maito on noussut ne on ihan pallot. Musta tuntuu että mulla on vähän häikkää imetysasennoissa ja sen takia nännit kipeytyy, pitää katsoa kätilön kanssa tarkemmin mistä tuo johtuu.

En ole vieläkään kerennyt lukea kaikkia teidän juttuja, mutta toivon kaikille tosi paljon tsemppiä raskauden loppuvaiheeseen ja synnytykseen ja jo synnyttäneille hurjan paljon onnea!!!:heart:

Tulen taas kirjoittelemaan kun aikaa löytyy=)

Casanna ja poika 4 pvä
 
Santtu, on siellä päivystykses viel yks sellanen nyrpeä tätönen töissä. Vastas mulle kahdesti puhelimeen ja kerran oli vielä mun hoitajanaki siinä, mut onneks niil vaihtu sit vuoro :D Tän nyrpistelijän tyyli ei oikei jaksanu naurattaa siinä kohtaa, kun sattu ja hermostutti. Ehkä nyt toisen kerran jo osais olla iteki rauhallisempi :D

Jemmiksi&Omppu
Voi ei :O Pahasti kuulostaa siltä samalata tätiltä :( No jospä ei tarttisin sen luona vierailla ollenkaan tällä kertaa ;)

Tsemppiä sinne suppareihin!! Toivottavasti pian tapahtuisi jotain merkittävää ja pääsisit oikeesti tosi toimiin!
 
Kiitos synnytyskertomuksesta Casannalle. Kuulosti tosi hyvälle. Ihanaa vauva-aikaa koko teidän perheelle! :heart:

( . ) Eilen tuli kipeitä supistuksia, jee! Ei tän vielä tarttis syntyä, ku vasta huomenna 37+0, mutta toiveet on suuret, ettei menis yliajalle ja mahtuis alakautta tulemaan. Eilen piti jo koittaa eri asentoja supistusten aikana, aika mahtava fiilis, ku viimeksi mun keho ei tehny elettäkään käynnistääkseen synnytystä. Toivoa siis on! :D Ja pitihän eilen kaivaa reppu esille ja aloittaa sairaalakassin pakkaaminen ;) Nyt palapelin kimppuun, ku poika on päikkäreillä. Supistuksia toivoen itselle ja toisille! :)

Mayah ja Pupu 36+6 :heart:
 
Hei vaan!

Tulin kertomaan että meille syntyi eilen sulonen pieni poika :heart:
Painoa hänellä oli 3554g ja pituutta 49cm, eli hiukan pienempi oli mitä arvioitu.
Synnytys oli nopea, nelisen tuntia kalvojen puhkaisun jälkeen vauva oli jo maailmassa!

Olo on nyt niin onnellinen ja helpottunut todella rankan odotuksen päätyttyä, kun synnytyskään ei mennyt ihan ilman jännittäviä käänteitä, mutta loppu hyvin kaikki hyvin! :)
 
Miau, onnittelut koko perheelle pojasta! :)

Neuvolassa käyty jälleen. Masentava käynti! Ensimmäistä kertaa suoraan sanottuna v*tutti! Kerroin lauantaisesta Päxissä pyörähtämisestä ja alapääni tilanteesta. "Joo, taitaa mennä vielä aikaa, kun syntyy". Kerroin myös nyt kolme päivää kestäneestä liman tulosta (joka tuntuu päivä päivältä voimistuvan), poltoista ja "ehkä" lorauksesta lapsivettä, mutta oli edelleen samaa mieltä. En tiedä olinko liian herkällä tuulella. Kivut kuitenkin olleet jo sitä luokkaa välillä, että olisin jo halunnut kunnon kivunlievitystä! Vaikka ohi onkin aina menneet. Eikä tässä kaikki :D Viikossa melkein 3kg tullut painoa! (Yhteensä nyt siis 13kg) Turvotus ++. En saisi syödä mitään missä on suolaa :O Pissa puhdas, verenpaineet ok, sf-mitta 35cm. Vauva on tosiaan jo hyvissä asemissa. Pää heiluu vähän, mutta eihän sen täydy kiinnittyä pakosti ennen syntymää? Tiistaina taas neuvolaan, vaikka toivon, että tämä oli viimeinen kerta!*

Lastenneuvolaan oli tutustuminen tämän jälkeen. Kyseli kaikenlaista meiltä molemmilta ja jäi tosi positiivinen kuva käynnistä :) Ihana täti! :)

Vihdoin ja viimein ostin vartalotyynyn (Lidl). Vaikuttaa hyvältä! Päällinen nyt pesussa. Ei tartte niin montaa tyynyä ryövätä :D

Eipä tänne muuta. Limaa tulee, supistuksia, vilontaa yms "normaalia". Väsyttää!

innoM + Pulla 39+6
 
Casanna kiitos synnytyskertomuksesta,ihan tuli tippa linssiin:heart:

Miau! Onnittelut pikku prinssistä!!

...voi kunpa täälläki jotai tapahtuis,odottelen sitä tuttua napsahusta ja vesien menoa :D ja niin se olis helpoinki,tietää ainaki et nyt mennään eikä meinata!
 
:heart:Onnea Miau!!:flower:

Kseena, sanos muuta. Tänään olenkin lähinnä makoillut...
Ja miirikillä sielä sämpylät tuoksuu, oih!
Ja Casannalle kiitos, kun jaksoi kirjoitella synnytyskertomusta, näitä on aina mukava lukea.

Miten niin täällä ollaan kans vähän herkillä, tuli nimittäin ihan tippa linssiin tuosta vauvahaaveitan tsemppitoivotuksesta. Tai ehkä sanasta loppurutistukseen. Sitähän tämä on.
 
  • Tykkää
Reactions: vauvahaaveita
jeeni
vaipoista libero koko 1 alkaa täälläkin käydä jo pieneksi, ostakaa suosiolla niitä 2 kokoa. poika tänään 3500g ja 51cm. (5vk syntymästä)

elämäänsä kyllästyneet tädit
silloin kun itse soitin synnärille, niin piti jotekin itse todistella tädille, että tarttis nyt tulla kun supistelee ja tiputtelee vettä. hänen mielestään vettä olisi pitännyt tulla tulvimalla, vaikka viikkoja ei ollutkaan paljon.

toisen elämäänsä kyllästyneen lääkärin kohtasin tänään pojan lääkärineuvolassa, kun pyysin, että voisiko samalla vilkaista epparia kun reunat näytti minusta pahoilta. tätä kysyin puhelimessa jo mennessä, hän sanoi, että on hyvin aikaa, mutta meinasi kuitenkin sitten pojan katsottuaan jo ajaa mua pois. piti sitten uudeleen kysyä siinä paikan päällä, tympeästi sanoi, että voi vilkaista. ja nimenomaan vilkaisi, totesi, että tuolta se monilla näyttää ja se olikin sitten siinä. onneksi 3vk päästä virallisesti se jälkitarkastus...

jeeni
 
Peesaan Santtua vaippa-asiassa: Meillä pojat molemmat olivat yli 4-kiloisia ja 54 ja 55cm ja ne ykköskoon vaipat kävivät hienosti alkuun, ainakin sen ekan paketillisen verran. Eli kun ei liian kanssa niitä varastoon hanki, niin kyllä se pikkupaketillinen 1-koon vaippoja ihan passelisti alkuun käy.
 
No nytkö se sitten alko! Anoppi soitti ja kysyi "Mitä kuuluu? Vieläkö olet yhdessä koossa?"
Joo olenhan mä, laskettuaika kun on KUUKAUDEN PÄÄSTÄ!!! Ystävällisesti kyllä vastasin ;)

No se pyysi lapset sinne viikonlopuksi, joten olisi hyvä hetki vauvan syntyä kun lasten hoitokin on järjestyksessä ;) Toiveikkain mielin siis huomiseen lääkärineuvolaan (ja sieltä suoraan kaupungille tapaamaan kaveria ;) )

Niin ja se joka kertoi lantion pyörittämisestä, kiitos vinkistä! täällä on nyt lantiota vatkattu niin ustuen kuin seisovilleenkin :LOL:

-S 35+5
 
Onnea oikein kovasti Miau! ihanasta pikkuprinssistä! :heart:

Meistähän on jo moni jakautunut, vaikka ei olla edes syyskuulle vielä päästy :)

Voi jessus, mikä idiootti Tömpsikselle vastannut puhelimeen! :O Älä anna moisen kiukkupussin masentaa, sä teit ihan oikein kun soitit sinne!! :hug:

Ja Innomilla on ollut masentava neuvolakäynti, mutta nyt pää pystyyn! Sulla ei voi mennä enää kauan!! :) Sanokoot neuvolatätiset mitä sanovat, mutta me täällä sanotaan, että olet jo ihan viimehetkillä! :hug:

Ja vielä Jeenilläkin huonoja kokemuksia lääkäristä :kieh: Onkohan kaikilla lääkäreillä joku syysmasennus päällä vai mistä moinen johtuu!
Hyvä kuitenkin, että vilkaisi edes, niin kyllä kaikki varmasti on ihan kunnossa! :hug:

Kiitos Vauvahaaveita, kun kävit meitä moikkaamassa :hug: Tsemppiä sulle odotukseen myös :hug:

Omaa napatskua: Täällä ei ole tänään ollut sitten minkäänlaisia tuntemuksia masussa |O Mukavaa tietysti välillä näinkin, johan tossa useamman päivän jomotteli ja vaikka mitä..Onhan tässä ihan kiitettävästi vielä aikaa laskettuun aikaan, että ehkä mä vaan elättelen toiveita, että pikkuinen tulisi vähän etuajassa :whistle: Välillä tuntuu, että olen ihan viime metreillä jo ja sitten taas vilkaisen kalenteriin ja tajuan, että ääh..Tässä voi mennä hyvin vielä kokonainen KUUKAUSI tai jopa sen yli!!

Menin tänään koiran kanssa tunnin aamulenkin ja olo oli tosi hyvä senkin jälkeen, joten menen vielä miehen seuraksi ja teemme toisen tunnin lenkin..Mies saa varautua kyllä siihen, että rupean jossain vaiheessa lyllertämään perässä kesken lenkin


Ai, niin! Vihdoinkin mulla on alkanut sentään jotain tulemaan rinnoista, ihan semmoista kirkasta nestettä tulee, tosi, tosi vähän kyllä puristaessa, mutta kuitenkin! :)

Vaniljainen ja "Peppi" 36+3 :heart:
 
Vaipoista Monen muun lailla mä myös meinaan ostaa liberon 1-kokoa alkuun. Se menee ne ekat viikot ihan hyvin. Meillä tytöllä LIberot toimi parhaiten koko vaippaiän, on hoikka tapaus ja ne istui parhaiten.

Ikäviä neuvotätejä, kätilöitä ja lääkäreitä ollut :( Ne saa niin ikävälle tuulelle! Ei haittais jos vähän viestinnän opintoja olisi terveydenhoitohenkilöstön koulutuksessa enemmän!! Ja kyllä kannattaa aina joko soittaa tai mennä näytille, jos huolettaa vauvan liikkumattomuus! Sanoi kuka mitä tahansa puhelimessa! :kieh:

Miaulle ja Casannalle onnea vauvoista! :flower:

Jotain muutakin piti kommentoida, mutta ei nyt muista ja ehdi. Omaa napaa pikaisesti. Tänään oli se odotettu neuvolääkäri sf-mitan laskun vuoksi. Äitipolille tuli sitten lähete : / Ultrasi ja kokoarvio nyt 2,3kg, mitat olivat toisiinsa nähden hyvin epäsuhtaisia, osa mitoista näytti 2-3 viikkoa pienempää : / Laskettuna aikana olisi n. 3kg, jos kasvaa tätä tahtia. Lapsivettä oli vähänlaisesti, vielä niiden arvojen sisällä, mutta alarajalla. Heräsi sitten lääkärille epäilys istukan toiminnasta ja mietti noita mittoja, että kun ovat keskenään niin eri viikkoja vastaavia. Sf-mitta oli kasvanut 0,5cm 1½ viikossa, ollen nyt 28cm. Vauva alhaalla, mutta paikat tiukasti kiinni. Toivottavasti saisin sen ajan polille nyt nopeasti ettei tarvitse pitkään ressata vauvan kasvua, toivottavasti kaikki olisi kunnossa ja olisi siskonsa tavoin vain pieni! Esikoinen siis syntyessään rv 41+1 2800g. Varmistui ultrassa että tyttö on tulossa :heart: Muuten kaikki ok neuvolassa, paino oli noussut 500g, kokonaisnousu nyt 5,5kg.

Tulen paremmalla ajalla lisää kommentoimaan!

Nessu ja pieni 35+6
 

Yhteistyössä