mä nyt vaan "pikasest" napailen ja kenkuttelen...
eli taustaa.. viime viikol äitipolilla kävin, nii ku nyt pitää käydä joka viikko.. matkaa meil 130km, minä ajokortiton ja kaks lasta kotihoidossa ja mies tekee työharjoittelua. No oli sit lekureit vaihtunu, eli jolleki uunolle jouduttiin. Ultras ja sisätutkimuksen teki - mitään ei viittaa synnytykseen viel
puhu sit et pitäs käydä viikolla käyrää ottamassa, ku on tapana näilt viikoilt ottaa kerran viikos pelkkä käyrä (ja tarpeen vaaties lekuri) ja toinen käyrä sit lekurikäynnin yhteydes. Sanoin et eipä noit käyriä oo ajettu ylimääräsiä edellisiltäkää lapsilt ja samast syyst siis seurannas (rd, insuliinit menee, hoitotasapaino ok). Laps kasvaa käyrillään - tulos laskettuna aikana täl tahdil 3,3-3,5kg neiti.. Ja perustelin et on vaikea revetä täält korvest sairaalalle - kun mies ei niit vapait kuitenkaa määrättömäst saa otettua.. ja kahden muksun kans yksin junalla ni ei oikeen - kaks kilsaa ois pelkästää asemalle.. ja tohon lähempää sairaalaan sama juttu - mies joutus joka tapaukses kuskaan.. eli ei sit käyty käyrillä..
tänään sit tuli postis hoitopalaute - mitä ikää aiemmin oo tullu... sielt sit mainittiin täst et en tule käyrille yms.. ja sit "uä:llä nähdään jo hieman niukentuneessa vesimäärässä vilkkaasti liikkuva sikiö..." eli lekuri ei sit sanallakaa voinu sanoa et veet alkaa vähentyä - mikä vois olla ihan hyvä syy käydä siel käyrillä... tai et ku lapsen sykkeet oli 170+ lähes kokoajan - ei kokenu tarpeelliseks mainita niitäkää et vois seurata.. ja viel "laitetaan erikoislääkärin listalle, synnytyksen käynnistyssuunnittelut tuolloin." tuli vaan mieleen et mähän oon tähän asti kaikki käynnit käynyki erikoislääkäril enkä tollasil uunoilla
ja oishan toi voinu mainita et seuraaval kerral suunnittelus sit et millon käynnistetään.. ois ehk voinu asennoitua vähän et voi olla et jäädään tälle reissulle tai sit ei :/ nyt vaan sit kenkuttaa ja kovasti
nää yllätykset on jotain mistä en pidä en sitten yhtään ja must tulee vaan niin hemmetin itkuherkkä
no huomen sit taas polille ja katotaa mitä meinaavat.. toivotaan et tosiaan on joku osaavamman olonen lekuri täl kertaa.. oli tarkotus jäädä isovanhempien luo viikoks, mut jos ei mitään häikkää ny ole ni mennäänki vast seuraavaks viikoks ja taidetaan jäädä neitejn kaa ootteleen synnytyst sinne sitten.. eipä siin ois sittenkää ku vajaa kaksviikkoo maksimissaa oottelua jos ennne laskettua kuitenki tän ulossaattavat
niin.. ja meiän lastenhoito synnytyksen aikana ja mun osastol olles.. ääääääh.... mun äiteen oli tarkotus vahtia, eli mun mies ja lapset ois siel sen viikon... no just sopivast äidin käsileikkaus aika tuli viikkoa ennen mun laskettua aikaa.. eli niin tai näin ni se ei oo nostelukykynen
ja miehel on hermovaurio kädes eli hälleki ne nostelut on tuskaa.. siel kaks vaivast sit hoitaa noit omapäisiä pikkuneitejä ja mä stressaan osastol oloajan miten ne pärjää :/ mä oon ihan hirvee stressaan ja haluisin vaan samantien auttaan.. mut ei onnistu ku sokereit seurattava ja edellisetki on neljännen päivän kohdil joutuneet valoon - eli varmaan se viikko tulee taas oltua pois kuvioist :/ äääääh....
no nyt on napailtu ja avauduttu :/ luki ken jaksoi