Merkkari, hui! Joko se jakautumis päivä on ens maanantaina?!?!? Mihin tää aika oikeen katoo? Helpottavaa tosiaan kuulla, että muillakkin hommat "vähän vaiheessa"
. Meillä pohja seisoo pinnistä vasten tekemättömänä. Tulee vaneripohja, johon pitää ajaa ilmaraidat ja koivuvaneri reunat ja sitten lopuksi hioa ja käsitellä kosteusvaurioiden varalta. Koko pinnasänky on tehty kasasta ikivanhoja raaka puita, missä oli alussa reunoilla kuoretkin melkein paikoillaan. Täytyy myöntää, että hetken epäilin, että meinaako se mies kasasta oikeasti saada jotain valmista aikaiseksi, mutta tunnusta, että on hienompi kuin kaupasta saatavat *ylpeenä* :saint:..
Joo suppailee kyllä aikas usein. Viime yönä heräsin siihen, että oli mieletön jumppa päällä joka laukas tosi kipeän supparin ja siihen päälle vielä henki salpautu ja tuli sellanen puolittainen ponnistus olo. Kyllä pikkasen nosti pulssia, että "ei kaa tää nyt tähän synny tosta vaan" :O
Carlotta, paikallisten "ammattilaiset" osaa kyllä yleensä olla parhaimpia vitsin vääntäjiä
. Kiva kuulla, että joku muukin on "huudellut" raskaudestaan vähemmän. Meillä ennen masun näkymistä tiesi vain pari lähintä ystävää, muut ovat saaneet tietää sitä mukaa kun ovat masusta itse asian huomanneet. Eikä tosiaan kaikkia ole edes nähty, joten eivät tiedä vieläkään. Esim. fb:ssä en ole asiasta sanallakaan maininnut...
Miirikki, onnea täysiaikaisuudesta
.
JAndhe, tervetuloa vikoille viikoille
Ansuliini, huh, sulla viikot alkaa olla jo todella vähissä ihan virallisestikkin! Voin lähetellä täältä näitä suppaireta vähän antamaan lisävauhtia, kun niitä täällä tuntuu riittävän! Ei muuta kuin lähtösäteitä vain~~~~
Hipsunen, täällä samoissa tunnelmissa! Tosin sisustamisen sijasta oon purkanu turhaa tavaraa laatikoihin kellariin vietäväks tulevaa muuttoa odottamaan. Pesty vauvan vaatteita, järkkäilty paikkoja ja siivottu nurkkia. Taitaa vihdoinkin pesänrakennusvaihetta pukata
.
Aivan mahtavaa! Tosin luin ensin että sulla sairaalaan matkaa 340km ja meinaat kävellä
!!! Kun mä mietin niitä just joilla pari kilsaa sairaalaan, että tekis varmaan hyvää mennä kävellen, jos vaan ehtii/kykenee. Itekkin sen tekisin, niin ei tarttis kävellä sit sairaalaa ympäri, mutta tosiaan matkaa on autolla yli puoli tuntia. Kilsoina ei ole tullu mitattua. Kai jotain 50-70km...
Casanna, oletpa ollut hyvässä hoidossa ja tarkassa syynissä. Meillä lopulta taisi juuri keskimmäisen pään koon takia käynnistys päätös tehdä, kun aattelivat että on tosi iso. Syntyessään olikin 38cm ja repeämiähän tuo tiesi, mutta lopulta painoa oli kuitenkin "vain" vähän vajaa 3900g, vaikka veikkasivat jo vähintään 4,5kg! Meillä sisaruksia ei saa ottaa mukaan ollenkaan sairaalaan, ei edes perhehuoneeseen
. Siis yöksi. Edellisessä olisi saanut, mutta sulkivat mokomat koko sairaalan
. Onnittelut täysiaikaisuudesta!
Marja76, erikoista että ensin olis ollut todella iso ja nyt lopettanut kasvun. Toivottavasti vaan edellisissä ollut mittausvirheitä. Mä en rehellisesti sanottuna luota sinnepäinkään noihin varsinkaan jos joka kerta eri lääkäri mittaamassa. Kahessa viimesessä kun mullakin seurattiin tosi tarkkaan painoa ja kävin vikoilla viikoilla varmaan kolme neljä kertaa ultrassa niin seurasin ite silmäkovana miten ja mistä kukakin mittas ja kommentoinkin heille siitä, että mittaavat ihan eri kohdista. Kun esim päätä mitatessa yksi mittasi kallon sisäreunasta ja toinen ulkoreunasta ja vartalonympärystä mitatessa joku mittaa koko ympäryksen vetämällä viivat mahan muodon mukaiseksi ja toiset mittaa vaan suunnilleen ympyräks sen, jolloin mittaamatta jää aika paljonkin, kun ei se maha ole symmetrisen pyöreä. Sama kuin huomasin joskus, että nlatädit mittää fundusta niin, että toiset mittaa häpyluun korkeimmasta kohdasta aina rintalastaan ja toiset häpyluun reunasta sinne mistä korkeimman kohdan löytävät. Nytkin ma multa mittas puolesta väliä kylkeä fd:n kun sano, että pylly on siellä :O ! Ja sykkeisiin vielä sen verran, että jospa vaavi nukku mittauksen ajan? Sehän laskee just ton verran sykettä. Ja itse just vertailin kaikkien lasten nlakortit ma käynnin jälkeen ja huomasin, että kuopuksesta kävi just samalla tavalla sykkeet kun sulla nyt. Hmm....tosin sillon myös väitettiin että kasvu oli pysähtynyt ja lopulta synnytys käynnistettiin. Lopputulos oli se, että prinsessa oli ihan hyvän kokoinen eikä muutenkaan mitään "vikaa" löytynyt. Tsemppiä kovasti! Onneksi tää tietämättömyyden piina on kohta ohi viimeinkin!
Kärttyisyys
, mun mielestä mä en oo kärttynen, mutta mies taitaa olla toista mieltä. Väsynyt olen kyllä ja siitä muksut huomauttelee kun nukun päikkärit muutamana päivänä viikossa. Välillä kyllä huomaan, että vähän päätä kiristää ja jonkun verran tulee tiuskittua, mutta en myönnä, että olisin mikään pirttihirmu.
Mädchen, Hih, meillä kans mies jo mietti, että ostetaan joku iso patja ja leikellään sopivaks. Hassua että on niin vaikee löytää just oikeen kokosta! Tuolla kodinykkösessä olis ollu just ton kokonen patja mitä sä etit. Mä taas tosiaan sit eilen löysin prismasta oikean kokosen eli 60x120cm. Kun koko pinnis tehtiin sen mukaan, että on sitten helppo löytää oikean kokonen patja siihen :O . Makaroonilaatikkoa....mmmm....tahtoo...slurps
( . ): Tosiaan taas heräsi yöllä kamalaan mylläykseen, josta kipeä suppari. Tästä henkisalpautui niin, että tuli puolittainen "ponnistus" sellainen ponnistamisen tarve. Onneksi vain tuo yksi, mutta kyllä herätti, että "ei kai tää nyt tuu tosta vaan tähän?"
Eli edelleen tulee napakoita ja välillä aika kipeitäkin suppareita. Nyt tätä...tosin melkoseksi romaaniksi jo venynyttä tekstiä kirjotteassakin on jo kolme kertaa supistanut. Aikaa on tainnut mennä 45minsaa suunnilleen. Kyllä voi olla, että jossain vaiheessa alkaa tää touhu kyrsiä, jos näin jatkuu vielä viikko tolkulla eikä mitään ala tapahtua....