Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Tervehdys kaikille pikaisesti täältä työkiireiden keskeltä!:wave:

Viimeisin kuukausi on mennyt erityisen tiiviisti raksalla ja voin kertoa että olen pudonnut jutuista jo aikaa sitten... Ajattelinkin nyt koittaa pysyä elokuun jutuissa mukana ja lueskella noita vanhoja siinä sivussa :p

Yllätys oli melkoinen kun huomasin ensimmäisten käpysten syntyneen! Mahoton onnea Jeenille ja Huldikselle :heart: Täällä on siis päästy tositoimiin. Hurjaa menoa.

Koska en ole ehtinyt perehtyä viime päivien polttaviin aiheisiin napailen nyt itsekkäästi ja palaan sitten muihin asioihin. Vointi on täällä edelleen hyvä. Päivät menee töissä ja illat raksalla eli siinä suhteessa ei mitään uutta alla auringon. Tällä hetkellä näyttää siltä, että talo saadaan valmiiksi ennen pikkuisen tuloa, ellei hän sitten päätä yllättää ja putkahtaa maailmaan reilusti ennen aikojaan. Edellisellä neuvola käynnillä kaikki oli mallillaan. Painoa on kertynyt yhteensä hieman vajava 10 kg. Vaikka painon nousu ei ole tuon suurempaa polvet alkaa olla lujilla kaiken lattioilla konttaamisten ja pitkien päivien kanssa. Niin ja onhan minulle ilmestynyt yksi ikävä vaiva nimittäin hermopinne. Josta seuraa, että käsissä ei ole ollut kunnolla tuntoa yli kuukauteen. Öisin heräillään hermo- /nivelsärkyyn ja välillä valvotaan koko yö panacodista, hieronnasta ja venytelystä huolimatta. Lääkäri ja kätilö ovat molemmat todenneet, että ilkeä vaiva mutta ei sille mitään voi. Helpottaa kuulemma synnytyksen jälkeen. Hierojalla käyn 2 kertaa viikossa ja se lievittää oireita hetkellisesti. Aamulla menee vähintään tunti, että saa kädet toimimaan sen verran, että saa puettua ja pestyä hampaat :headwall: Onko muilla ollut vastaavaa? Minä en ole koskaan ennen edes kuullut moisesta...

Mukavaa päivää kaikille! Tämä paalaa töiden pariin hetkeksi ennen kuin rientää ruokatunnilla hierojalle.

Hurrikas & pentu 33+ jotain
 
Tömpsis Mä ostin itelleni Changesta 75F (Change ja oikeasta laidasta Maternity) ja isompiakin oli (näkyy olevan J asti), mitä kokoa sä kaipailet? Noissa kyllä kaarituet, mutta tuntui TOSI hyviltä! Mulle tolla koolla on Villiankasta tulossa L kokoiset. Ja jos siellä nettisivujen mukaan ei kokoa ole, kannattaa laittaa meiliä! Mä laitoin ja päivitti heti sivuille saldoa :) Liikkeessä saattaa olla vaikka netti sanoisi ettei ole.
 
Tänään olis äippäloman eka päivä :O miten tämä aika rientääkään niin nopsaan.
Aamulla oli myös neuvola, sijainen vaihteeksi..
Kaikki muut ok, mutta RF-mitta oli sama kuin viimeksi, vajaa pari vk sitten.. epäili, että johtuu eri mittaustavasta, mutta pyysi viikonpäästä uudelleen seurantaan...
Tänään olis tarkoitus piipahtaa kaupungilla imetysliiviostoksilla, luultavasti päädyn henkkamaukka osastolle tai Lindexin liiveihin.
Ja jos vaikka pari imetyspaitaakin löytyisi.

Voikukka 35 ja POKS :)
 
Onnea Jeeni:hug:
Onnea Noopulle:hug:

Neuvolakuulumisia eiliseltä:
RR ok
Hb 126
Pissa leukkarit ++, varmaan johtuu valkovuodosta, kuulemma normaalia että plussalla on tässä vaiheessa, viljelyyn näyte meni
Paino +450g/vko
Raivotarjonnassa on ja syke pienellä 156, vauvan liikkeet ++
Sf 33,5 Keskikäyrän yläpuolella kasvaa, ilmankos ihmiset jo kyselee että joko se syntyy pian, sitte ilmeet muuttuu kun sanon LA:n olevan vielä 4 viikkoo:O
Turvotus -

Tässäpä näitä, kaikki hyvin. Viikon päästä sitte se Pelkopoli joka korvaa viimeisen lääkärin. Pakkasin jo vauvalle kotiintulovaatteet mutta omat pakkailen sitte lähtötohinoissa jos ehdin. Voihan mies tuoda loput jos ei muuta ehdi kuin neuvolakortin ottaa.

Hitsi eilen kirjoittelin pitkät jutut mut server error tms. poisti kaiken.

Ihanaa kun ilma viileni, mut mä silti hikoilen :D. Taas jaksaa lenkkeillä, eilenkin kahdesti lenkillä. Toisella kertaa oli koiruudet mukana, toinen isännän taluttimessa.

Mulla ei maitoo oo viel herunut. Imetysliivit ostin minäkin H&M:ltä, jotenkin vaan tuntuu nää tissit kasvavan että näinköhän mahtuu enää kohta...


äippäliini ja vintiö 35+3
 
Noopulle ja Jeenille pikaisesti isto onnentoivotukset :flower: Toivottavasti kaikki kaikilla hyvin?

Kiitos vakkaripaikasta onnitelleita :)

Tulen takaisin paremmalla ajalla. Saatiin eilen lähtölupa ja reissattiin tänne miehen kotikonnuille. Neuvolassa lääkäri totesi että lähteä saa, siitä myöhemmin enemmän!

Zophie 33+0 ja poks rv 34
 
Oi, aikas monta vauvauutista jo....:heart:

Paljon paljon onnea siis Jeenille ja Noopulle pienistä pojista ja Huldikselle pienestä tyttärestä!! Hienoa että kaikkien pienokaiset voivat hyvin, äideillekin pikaista toipumista!!

En ole täällä juuri ehtinyt surffailemaan, enkä sitä ehdi nytkään, en tajua mihin kaikki aika oikein menee.... Samat vaivat täällä kuin monella muullakin, eli maha on iso ja vähän jo tiellä, närästää ja jostain kumman syystä koko ajan väsyttää -> sen seurauksena vieteri kireällä koko ajan. Miehellä alkoi nyt kesäloma, joten koitetaan saada mahd. paljon kotihommia tehtyä ennen kuin pikkuinen syntyy, pientä rakennushommaa ulkosalla jne. Onneksi säät viilenivät, saa öisinkin nukuttua huomattavasti paremmin.

Meillä on esikoinen syntynyt 37+6, kuopus tasan 40+0, eli saa nähdä meneekö tämä kaveri sitten sen pari viikkoa yli...:D Toivottavasti ei. Veikkaan että vähän menee yli kuitenkin, ja syntymä tapahtuisi rv 40-41. Päivää en lähde arvelemaan. Ensi viikon torstaina on lääkärineuvola, sitten saadaan kokoarviota. Tällä hetkellä käsikopelolla arvioiden olisi tulossa ihan normikokoinen vauva, eli sellainen 3,5kg.

Ihanaa alkanutta elokuuta kaikille!!

Niksu & pikku-ukko 35+5
 
Onnea Noopulle :flower:!

Imetysliiveistä Itse kävin paikallisessa liiviliikkeessä, jossa oli asiantuntevaa palvelua. Normaali kokoni kun on 85C, suosituksesta otin nyt 85 F:n, pikkasen on varaa vielä kasvaa, mutta olen jo käyttänyt ja hyviltä tuntuvat.

Voi Laura! Kiitos päivän piristyksestä, nauroin ääneen sun jutuille :LOL:

Nyt on hirvee touhuilu päällä, kun ä-loma alkoi. Eilen lakanasetin ompelua vaaville, puutarhahommia, ostoksia, ja uuden lipaston kokoamista, 4 h meni... Mahatyyppi jo potki illan aikana, että lopeta jo... Sitten selkä ihan jumissa illalla. Täytyy vielä yrittää puuhailla niin kauan kun jaksaa.

Kseena ja tyyppi 34+ 0
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut koko perheelle Huldis, Jeeni ja Noopu! Ihanaa, että kaikki on hyvin pienistä mitoista huolimatta :)

Täällä ollaan yhtenä kappaleena, mutta toivottavasti ei enää kovin montaa viikkoa. Jaksaminen on mitä on. Väsyn todella helposti, kyykistely on hankalaa ja masu on tiellä kokoajan. Huono olo tulee, jos ei vähän väliä syö jotain. Supistuksia ja muita kipuja on päivittäin ja viikon päästä 9.8 (36+5) on neuvolalääkäri, jolloin nähdään onko mitään edistystä tapahtunut.

Imetysliivejä en ole vielä hankkinut. Varmaan kohta pitäisi. Ei tihku maitoa :)

Väsymys riippuu päivästä. Joskus tulee nukuttua kunnon yöunet (12 tuntiakin), mutta joskus heräilen pitkin yötä, eikä uni enää tule. Asennon löytäminen on hankalaa, mutta kyljellään nukun, puolta vaihtaen.

Kengät ei purista. Crocseilla menty tämä kesä lähes kokonaan.

Vauva myllää todella paljon nykyään. Lähes jatkuvasti jotain ja kipeetäkin tekee, mutta parempi näin :)

Sairaalakassia en ole kokonaan vielä pakannut. Kotiutumisvaatteet tulee varmaan perästä ja ne on jo valmiina hoitolaukussa. 50cm ja 56cm housut, ph-body, sukat, pipo, nallehaalari (tämä 56cm). Eiköhän niillä pärjätä, kun autolla tullaan ja ulkona olemista on sen minuutin sairaalasta autolle ja autosta kotiin :)

Täällä on kaikki hankinnat valmiina (pesty ja puhtaina) :) Yhdistelmät tilattiin eilen (Ora Taiga 2011), joten vain vaipat enää puuttuu niistä "tärkeimmistä".

innoM + Pulla 35+5
 
Noopulle Onnea pojasta!

Hurrikas: Mulle tuttua tuo hermopinne kahesta edellis raskaudesta ja nyt myös ruenu sitä esiintymään! Todella inhottava vaiva...Voimia sulle kipujen kans, kokemuksesta tiedän ettei yhtään kivaa, mulla joskus oli niin pahana ettei tavarat meinannu käsissä pysyä ja yöllä heräsin monta kertaa! Edellis kerralla kesti vielä useamman kuukauden synnytyksen jälkeen!

Tänään käyty neuvolassa: vauva oli edelleen raivotarjonnassa, sf-mitta 32-33cm! syke oli 117-160, keskisyke 135! Mulla vaan oli paino noussu tosi paljon, liekkö turvotuksen ja ummetuksen syy! RR 128/86 pulssi 76 ja pissa puhdas! Muuten kaikki oli siis ok paitsi tuo oma painon nousu!Hb 121, että on rautakuurista ollu apua!
viime yönä supisteli ja aamulla tuli joku limaklöntti, liekkö sit oli osa limatulppaa!

ansuliinu ja mussukka rv 36 POKS
 
Ollut pientä katkosta viestien lukemisesta veljen häätouhuilujen takia. Nyt ne ovat kuitenkin takana päin ja oikein hyvät ja railakkaat kekkerit olivat. Mutta kyllä sitä on sen jälkeen ollukki tosi väsy, sunnuntaina olin ihan koomassa, kun juhlittiin yhteen asti yöllä ja sit ajoin ½h matkan kotiin. Eilen jo vähän parempi, mutta aika ajoin kyllä väsy iski vieläkin...

Ihanaa, että nyt on kaikki sovitut menot takanapäin, ei olis enää oikein jaksanukaan mitään sen kummempaa actionia. Nyt vaan toivotaan, että pikkuinen jo sielta parin viikon sisällä vaikka putkahtaisi. Tänään neuvolassa terkkakin sanoi, että nyt ei enää tarvi pidätellä tai varoa, että saapi pikkuinen tulla, jos on tullakseen :heart:

muita neuvolakuulumisia:
RR 133/84, paineita mittaili useaan kertaan... vähän on koholla tuo alapaine, muttei nyt hälyttävästi vielä kuitenkaan. Itestä tosin tuntuu, että aamusta pulssikin pompottelee muutenkin ja neuvola oli jo 8.30... jos ensi viikolla vielä siltä vaikuttaa niin antaa kotiin mittarin mukaan
Pissat kunnossa
Painoa nyt lähtöpainoon 10,5kg
Turvotukseen laittoi +/-, iltaisin on pariin kertaan ollu jalkaterät vähän turvonneet, mutta onhan tässä niiden häiden kanssa painettukin pitkiä päiviä jalkojen päällä, joten johtuisiko osittain siitäkin...
Tuo massun mitta oli 34,5
Sydänäänet hyvät ja tasaiset ja kaveri mylläilee masussa aika ajoin tukalankin kovasti

Nyt on ollut mullakin viimeksi neljä neuvolakäyntiä sitten oma sama terkka ja sen jälkeen on vaihdellut joka kerta eri, joten tiedä sitten kuinka paljon se vaikuttaa täälläkin noihin mittoihin sun muihin :/

Vähän jäi itseä mietityttämään tuo verenpaine juttu... toivotaan, että se on jo ensi viikolla taas ihan ok.

Heinäneito ja papunen 35+6
 
Ennen uppoutumista juuri tulleeseen Kaksplussaan, täytyy kehua Villiankan toimintaa!! :) Eilen siis tilasin itselleni Carriwelin liivit ja tänään posti ne jo toi :D Ja tosi hyviltä liivit vaikuttivat! Kiitos vaan Miuskille vinkistä ;) (jos satut tällä puolen kurrkimaan).

-S 31+4
 
  • Tykkää
Reactions: Miuski00
Ennen uppoutumista juuri tulleeseen Kaksplussaan, täytyy kehua Villiankan toimintaa!! :) Eilen siis tilasin itselleni Carriwelin liivit ja tänään posti ne jo toi :D Ja tosi hyviltä liivit vaikuttivat! Kiitos vaan Miuskille vinkistä ;) (jos satut tällä puolen kurrkimaan).

-S 31+4
Ollos hyvä ja miten niin "jos satun kurkkimaan"..? Joka kertahan mä tännekin "eksyn", kun omassa pinossa vierailen :LOL:

-Miuski elokuisista
 
  • Tykkää
Reactions: Santtu81
Noopulle onnittelut vauvasta!

Imetysliiviasiaa vielä. Täällä meillä päin tuo Changen liike ilmeisesti on lopettanut, ei ollut siellä missä ennen ollut, kun kävin kaupungilla viimeksi. Changen liivejä mulla on, mutta uskaltaiskohan sitä netistä tilata? Täytyy miettiä asiaa..

Ärsyttää ihan sikana, kun meillä kahvinkeitin (Moccamaster) meni huoltoon viikko sitten ja eilen piti olla valmis, mutta eipä ollut.. Vasta perjantaina saadaan! Kahvia tekee ihan karmeesti mieli, kai se on pannukahvia alettava keittämään! :kieh:

Nessu ja pieni 31+5
 
Onnea Jeenille, Huldikselle ja Noopulle perheineen!
Jännittää tosiaan aina ryhtyä lukemaan palstaa kun täällä on voinut tapahtua mitä tahansa parissa päivässä!
Seurailen kuulumisia ahkeraan mutta oon aina pari sivua peräs niin ootte ehtiny vaihtaa niin sujuvasti jo aihetta etten sitten vanhoihin viitsi enää kommentoidakaan:)
Imetysliiveistä: Ostin Anita-merkkiset jotka ovat normaalisti jotain 60€, mutta Seinäjoella Huvikummus ne oli alennukses, olisko ollu -50%. Yllätyin kun löytyi omaa kokoakin E-kupilla (liivinmetsästys yleensä hankalaa, tai sit kärsivällisyys loppuu ennenkun löydän). Tuolla merkillä siis hyvinkin ainakin tuohon asti kokoja. Niitä löytyy varmaan aika helposti lastentarvikeliikkeistä joissa on odotus/imetysvaatteita ja ehkä liivikaupoistakin. Olin ajatellut että ostaisin kaarituelliset päiväkäyttöön ja tuettomat yöksi, mutta myyjä selitti että kaaritukien päät painavat justiin maitorauhasiin ja lisäävät tulehduksen riskiä, siksi suositellaan päiväkäyttöönkin tuettomia. Ostin muistaakseni oman kokoisella kupilla mutta rinnanympärys oli isompi joten kuppikin oli vähän tilavampi. Voi olla että ihan aluksi tarvitsee vielä isommat, mutta noillekin tulee varmasti käyttöä kun maidontulo tasaantuu.
Hankin Name It- harsoja joissa on kuviollisia, värillisiä ja valkoisia samassa paketissa. Valkoiset oli mun mielestä huonolaatuisempia kuin värikkäät. Reunojen ompeleet oli huonosti ommeltu ja langan pätkiä oli kauheasti, lisäksi nukkaa lähti ihan valtavasti kun tapaan rumpukuivata ne ekan pesun jälkeen. Värillisistä taas lähti tosi paljon väriä! Laitoin ne ensin lämpöseen veteen sankoon pykkinpesuaineen kanssa ja pesin koneessa valkoisia sillä aikaa. Kaksi kertaa vaihdoin vedenkin ja silti se oli ihan violettia viimeiselläkin kertaa. En tiedä kuinka niitä pesee jatkossa jos päästävät noin paljon väriä. Mutta ne värikkäät ovat niin kauniita!
Muistaakseni ootte täällä valitelleet kun kylkiluihin sattuu. Oon ihmetelly että miten niihin voi sattua mutta nyt muutaman päivän ajan on todellakin sattunut! Ikävä tunne.
Käytiin lauantaina Ikeassa ja sitte kun keräiltiin kamoja sieltä varastosta oli kyllä aika kamala olo. Mahaan sattui sillai jännästi, en tiedä supisteliko vai mitä se oli. Sunnuntaina mentiin asuntomessuille ja siellä kävely taas ei saanut mitään kummallisia tuntemuksia aikaan. Molempiin on meiltä pari sataa kilsaa, mutta Ikean matka oli kyllä tuskainen kun mentiin pakettiautolla jossa ei ollut ilmastointia.
Viimeinen parin sadan kilsan matkarutistus joka on tiedos olis kylpyläreissu torstaina mutta eiköhän siitäkin selvitä. Uikkareista alko tulla paniikki kun huomasin että oma helmallinen uikkari mahtuu kyllä mutta helma pömpöttää ihan tyhmästi. Sain kaverilta kuitenkin samantapaisen helmauikkarin lainaan (tärkein kriteeri puvussa, en tykkää reisistäni yhtään) ja se näytti tosi kivalta masun kans.
Reissu on kihlalahja kavereilta ja odotan sitä innolla. Siellä on kuoharia ja mansikoita sekä ruusun terälehtiä vuoteeella kun mennään ja aamiainen huoneeseen. Lisäksi huoneen luovutus vasta kolmelta. Oon kyllä niin ilonen kun säästettiin sitä reissua tänne asti, ihana tapa viettää vielä aikaa kaksin ennen vauvan syntymää. Kihloihin mentiin siis jo viime lokakuussa. Pitää varmaan soitaa sinne tuosta kuohuviinistä, oon pitäny aika tiukkaa linjaa etten juo lasillistakaan raskausaikana..
Kertokaa mulle vielä mitä meinaa sellaset menkkamaiset kivut ja kova kipu varsinkin rasituksen jälkeen siinä ympärillä. Poraako se ittiänsä jo paikoilleen vai mitä?
Syntymäajasta arvailuja: Oon koko aja ollu sitä mieltä ettei tää jaksa ootella loppuun asti, vaikka ensisynnyttäjänä tää menee luultavasti yli reippaasti lasketun.
Tuli vähän tollanen romaani, mut hypätkää yli jos ette jaksa lukea:)
Mun iäksi saa muuten vaihtaa 21.
Eliiisa ja baby 32+2
 
R-M
Kiitos taas uudesta pinosta! :) Ja Noopulle suurensuuret onnittelut! :flower:

Tänään meinasin minäkin lähteä liiviostoksille. Oon niitä kattellu monen monta kertaa kaupoissa pyöriessä, mutta jos tänään viimeinkin ostais. Toivottavasti ihan HM-Lindex-Kappahl-sektorilta löytyis. Netistä en viitti tilailla kun koosta ei voi olla varma. Maitoa tihkunu jo pitkän aikaa, liivinsuojia ei oo kuitenkaan vielä tarvinnu. Usein aamuisin huomaa että tissit vuotanu, kun paita tai lakanat maitolänteillä. Ja varsinkin saunassa vuotaa ihan puristelemattakin.

Kengät puristaa, jouduin jo isompiin crocseihin vaihtaa kun omat alko olemaan niin ahtaat. Ja kaikki tennarit jotka on ennen ollu ihan passelit, niin nekin alkanu puristaa.. : / Toivottavasti jalka ei jää raskauden jälkeen isommaks niin ei tarvii uusia kenkävarastoa kokonaan.
Öisin saa nukuttua ihan hyvin, vaikka joutuukin kaks-kolme kertaa käymään vessassa. Hyvän asennon löytäminen välillä vaikeaa.. Päivisin väsyttää iiiihan kokoajan, nukku päikkäreitä tai ei. |O

Täällä ollaan heitelty omia arvioita minkä kokoisena vaavi syntyy. Taitaa meiän poika olla semmonen 3,3kg ja 48cm. Ollaan miehen kanssa molemmat oltu syntyessä suurinpiirtein tuon kokosia. Ja poika syntyy 1.9., eli neljä päivää ennen laskettua-aikaa. Itse oon syntyny 10päivää ennen LA:a.

Enää puuttuu muksun huoneesta hoitopöytä, mut sen tekee mun isä kunhan työn ohella kerkiää. Puuseppä kun on. Saapahan mieleisen. :) Muuten onkin sitten hankinnat tehty, mitä nyt jotain pieniä juttuja uupuu vielä, kuten vaikka D-vitamiinit, siteet ja äidinmaidonkorvikettakin ostettava varmuuden varalta kaappiin. Mut ne ehtii ostaa millon vaan kauppareissulla..

Nyt syömään ja jos lepäis hetken, sitten kaupungille heti kun mies kotiutuu puuhommista vanhempiensa luota.

R-M & Eemeli 35+2 :heart:
 
Voi, oikein suuret onnittelut Jeenille ja Noopulle perheineen!

Hengenahdistusta on ollut havaittavissa täälläkin, lisäksi edelleen sitä inhottavaa huimausta, johon ei neuvolassakaan osattu sanoa yhtään mitään. Onneksi nuo on satunnaisia vaivoja eli eivät koko päivää kestä ja vointi muuten hyvä.

Sairaalakassia en ole ajatellut lainkaan, saatikka sitten pakannut. Eiköhän tässä vielä useampi viikko mene ennen kuin sille on tarvetta ja laskettuun aikaankin on vielä se kuukausi. On niin paljon tekemistä ja ohjelmaa vielä elokuulle, että toivottavasti ei synny paljoa etuajassa. Ja tuskin syntyykään, esikkokin syntyi vain neljä päivää ennen laskettua aikaa.

Huomenna onneksi neuvola, sillä vauva tuntuu olevan edelleen perätilassa. Aiemmin oli puhetta, että rv 36 laitetaan lähete sairaalaan, jos ei vauva ole siihen mennessä kääntynyt. Nyt olisi sitten se hetki käsillä, mutta huomenna saa varmistuksen.

Eilen käytiin Tykkimäellä ja voi, että kun oli kivaa. Tuli oikein urakalla käytyä laitteissa, sillä useimpiin laitteisiin mahtui vallan hyvin tän mahan kanssa. Äiti oli varmaan enemmän innoissaan kuin tuo meidän 3,5 v poika. :D

Raisu 35+3
 
Noopullekin isot onnittelut :heart:

Huldiksella muistinkin, että oli niitä vuotoja yms, mutta miten Noopu ja Jeeni, en nyt yhtään muista! Oliko tyttösillä jotain ennakoivia merkkejä vai tuliko synnytykset ihan yllättäen?

Aika hurjaa, että tähänkin pinoon on jo monta vauvaa tullut :heart:
 
Onnea Jeeni ja Noopu :heart:

Laittelen myöhemmin enemmän tarinaa, lähden kohta vastasyntyneiden teho-ja tarkkailuos. katsomaan vauvaa.

Ekan päivän joutui olemaan nasaalissa, kun oli keuhkoissa hieman kosteutta ja hengitti nopeasti. Nyt on kaikki muu hyvin, muttei jaksa syödä itse oikein. Nukahtaa kesken kaiken ja saa loput maidot nenä-mahaletkusta. On saanut luovutettua äidinmaitoa tähän saakka, itseltäni olen saanut pieniä määriä lypsettyä ensimaitoa ja niitä viety sitten vauvalle.

Kipulääkkeillä olen hieman ollut jo liikkeellä ja päässyt tosiaan vauvaa katsomaan ja hieman kenguruhoidossakin pitämään.

Tässä kuva ekasta illasta lasten tehon puolelta:





Huldis ja pikkusisko 2 vrk :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Noopu Onnea pikkuisesta ihanuudesta :heart:

Hulda Voi miten liikuttavia kuvia, ihan tippa meinaa tulla linssiin :) Ihana vauva!

( . ) Täällä on alkanut selkeesti "kituviikot". Sen lauantaisen Muumimaailma-reissun jälkeen olo ollut aika tuskainen. Öisin särkee alaselkä ja lonkat niin ettei mikään asento tunnu hyvältä :| Päivisin sit taas väsyttää, menkkajomotusta selässä ja vatsalla, vauva kairaa päällään häpyluuta ja kaikki ruoka närästää... Äh. Minusta on tullut myös tosi hajuherkkä, siis kaikki hajut x100! Haistelin tossa yks ilta et mikä täällä haisee niin pahalle --> 4v.n tennarit lähti sit pesukoneeseen!! Ja hamsterin häkki haisee kans kokoajan, vaikkei muut edes huomaa!!!
Menis nopeesti nää vikat viikot...

Lauralla on ihania juttuja :LOL:

Santtu81Mitkä Carriwellit ostit? Mulla on Carriwellin sellanen imetysliivi/toppi esikoisen ajalta, mut oisko joku vielä parempi malli?
Mulla normisti D/E 80...mitähän kokoa sitä pitäis imetysliivit ostaa...hmmm. Mulla on jotkut kaarituettomat H&M-liivit, jos niillä koittais pärjätä ihan alun ja ostaa sit kunnolliset kun näkee miksikä koko muodostuu.

Huomenna poksuu...ja torstaina neuvola.
miirikki ja pööpö 33+6
 
Santtu81Mitkä Carriwellit ostit? Mulla on Carriwellin sellanen imetysliivi/toppi esikoisen ajalta, mut oisko joku vielä parempi malli?
Mulla normisti D/E 80...mitähän kokoa sitä pitäis imetysliivit ostaa...hmmm. Mulla on jotkut kaarituettomat H&M-liivit, jos niillä koittais pärjätä ihan alun ja ostaa sit kunnolliset kun näkee miksikä koko muodostuu.

miirikki ja pööpö 33+6
Mulla on normaalisti (siis tällähetkellä) 75F ja otin kokoa L. Tuntuvat olevan venyvää materiaalia, joten pamelanaderssonin saapuessa pitäisi edelleen mahtua :D Tällaiset on Seamless nursing bra -luukkuimetysliivit - Villiankka
 
jeeni
no niin sitä synnytysatarinaa sitten...
vetinen vuoto senkun jatkui, vaikka sitä ei lapsivedeksi alkuun todettukaan. pari päivää siinä sitten sitä seurailin ja viikko sitten sunnuntaina sitten alkoi supistella säännöllisesti. menin päivystykseen, jossa lääkäri käski samantien makuuasentoon, totesi, että vettähän se on ja nyt et sitten nouse sängystä mihinkään. tragtosyl-tippaan supistusten estämiseksi (mitenhän toi kirjotetaan?) kaksi päivää siinä + antibioottia suoneen, kortisonit lihakseen, verikokeita jne. supistuksia esteltiin, että tuli 34 viikkoa täyteen ja sitten sai syntyä jos halusi. melkein heti kun tippa poistettiin alkoivat supistukset, mutta vasta toisena päivänä muuttuivat kipeiksi ja säännöllisiksi ja aika tuskaista oli niiden kanssa olla ennen kuin sitten lähdettiin synnyttämään, siellä sain sitten ilokaasua, kohdunsuun puudutteen ja epiduraalin. epiduraali oli vähän liiankin tehokas, en tuntenut enää supistuksia ollenkaan ja nukahdin :D ponnistus vaihe tuntui sitten kestävän ikuisuuden, kun kätilöiden täytyi vielä kertoa mulle millon ponnistaa ja itsestä tuntei, ettei mitään tapahdu...mutta se olikin kestänyt vain 20min.

Poika syntyi 28.7 rv 34+2, painoi 2930g ja oli 48cm pitkä. Sai Apgarin pisteitä 9, mutta joutui kuitenkin vastasyntyneiden teholle suolisto- ja munuaislöydösten vuoksi. Nyt pojalla on todettu kloridiripuli, peittyvästi periytyvä harvinainen sairaus, jota koko maailmassa todettu 250:llä ja Suomessa n. 60:llä. Mutta katsellaan eteenpäin ja vähän meille on jo lupailtu että kotiinpääsyssä on kysymys viikoista.

Itse kotiuduin sunnuntaina eli 3.päivä synnytyksestä. Siihen asti oli välilihan haava ja epiduraalin kohta niin kipeitä, että kävely oli vaikeaa.

Tömpsis
kyseli isoja liivejä, itse olen etsinyt edullisia isoja liivejä ulkomailta, nyt kun maito on noussut, niin ainakin 2 kuppia tarvitsee isommat olla. Tämän linkin sain joltain (oisko ollu huldis, joka aiemmin laitto?) Nursing bras from Emma Jane nursing bra through to Bravado nursing bras or anita nursing bras ja lisäksi löytyy paljon kun hakee englanniksi. täällä liivit vähän merkistä riippuen 70-75/G-H. Itse havaitsin, että suurin ongelma on tuo ympärys...kyllä isoja kokoja löytyy sitten, jos ympärys 80...

miirikki
mulla tuo lonkkasärky ja alaselän jomotus enteili jo tätä kaikkea, kovasti jomotti jo launtaina. Vauva oli tosin jo todella alhaalla kun sairaalassa tutkittiin.

huldis ja noopu onnea teillekin! hikoiluttaako teitä ja jos niin miten sen kanssa pärjäätte? Täällä on niin tuskaista öisin, kun lakanat hikoaa märäksi hetkessä ja sitten on kylmä hiki, paleltaa jos on märät lakanat, muttei voi ottaa mitään enempääkään päälle kun hikoiluttaa vaan enemmän...

jeeni ja poika 5 päivää
 

Yhteistyössä