Johan meitä alkaa kivasti kertyä! Onnea kaikille uusille plussanneille. Mä en saa naputeltua tänne viestejä, vaikka päivittäin luenkin. Jotenkin hankala puhelimella väkertää pidempiä viestejä... No, jos sais tsempattua.
@Norway, tosi inhottava tilanne sulla vuodon ja odottelun kanssa :/ Eilen kirjoitit, että vuoto on loppunut. Eihän ole alkanut uudelleen? Esikoisen ryhmässä kans oli vaarattomia vuotoja monella, runsainakin. Mut tiedän, etten itekään osais olla huolehtimasta.
@Haaveilia(ko) Mä ajattelin, että tän ketjun (pino? mikä tää on? termit hukassa) aloittaja on etuoikeutettu FB-ryhmän luoja. Eli tässä tapauksessa Syssynen. Vai ajatteliko
@Syssynen ja muut samalla lailla? En mä tiedä, esikoisen ryhmässä tehtiin ainakin niin.
Eihän niitä ryhmiä kannata montaa tehdä, keräännytään kaikki halukkaat yhteen.
Katselin just tässä yksityiseltä ultrausaikoja. Vasta kuun lopulle saisi sellaiselle, kenelle haluaisin. Yli 100 euroa maksaa täällä Terveystalolla, mutta sairauskassa korvaa aika hyvin noita käyntejä. Naapurikaupungissa käy yksi kätilö (Meri-Oulun Neuvola) tekemässä edullisia ultrauksia, mutta hän on nyt lomilla helmikuun puoleen väliin asti. Esikoiselta kävin hänen luonaan hieman ennen rakenneultraa ja sain tietää sukupuolen. Vinkki vaan muillekin, jos sattuu Oulun seudulta olemaan porukkaa täällä
Nyt pitäis alkaa tsempata jo ruokavalion kanssa. Edellisessä raskaudessa todettiin raskausdiabetes silloin joskus rv15 tienoilla ja se oli mun pelastus. Koko raskaudessa tuli alle 10 kg painoa ja nehän oli jo poissa pari viikkoa kotiintulon jälkeen. Nytkin haluaisin radi-diagnoosin, niin saisin tsempattua itseni tosissaan. Lisäksi tykkäsin niistä lukuisista ultrakerroista, mitä edellisessä raskaudessa oli. Radilaista kyllä seurattiin hyvin.
Mitäs vielä... Raskausoireita on ollut vaihtelevasti. Lievät etomisetkin meni jo ohi, paleluakaan ei niin pahasti ole. Rinnat ei oo yhtään arat ja turvoksissa enää, mutta maidon heruminen on ollut tosi tiukassa. Mulla on haaveena imettää esikoista mahdollisimman pitkään. Vähän jossain asennoissa tai yskiessä repäisee alavatsassa. Ja nostaessa vähänkään mitään painavampaa, vihloo häpyliitosta. Ei kai jo tässä vaiheessa? Toisaalta, synnytyksestäkin on aika tasan yks vuosi aikaa, niin onkohan paikat ihan täysin palautuneetkaan
Mä haaveilen jo uusista rattaista, ei turhan ennenaikaista tämäkään
Onneksi en oo ehtinyt hävittämään muita vauvatavaroita.