Sylin täydeltä onnea
Miimalle ja
Helmitoivolle :heart:! Toivottavasti Miiman pikkuisen sokeriarvot ovat jo kohentuneet. Ihanaa Helmitoivo, että sulla pitkä ja tuskainen odotus on takana!
Paljon tsemppiä teille kaikille, jotka ovat käynnistykseen tai sektioon menossa :hug:!
Aatoksia kurja juttu tuo kilpparihomma, mutta kuten sanoitkin niin toisaalta hyvä saada jokin selitys oireisiin. Toivotaan, että vauvan synnyttyä kilppariarvot palaavat ennalleen ja vajaatoiminta on raskaudesta johtuva.
Moonan sullakin sitten alkaa h-hetki olla pakostikin jo lähellä. Toivotaan, ettei Napura nyt liian hyvin siellä masussa viihdy vaan haluaa jo kohta tulla maailmaa katselemaan
.
Rosalienisim eipä ole kunnollista kokoarviota meilläkään. Viimeksi on ultrattu rakenneultrassa. Neuvolalääkäri oli maanantaina ja siitä jäi jotenkin kovin epämääräinen olo. Kertoilen asiasta lisää vähän myöhemmin.
Voi
Huns, tosi inhottavaa vielä potea flunssaa tässä vaiheessa. Toivottavasti talttuu ennen käynnistystä! Mulla oli kanssa flunssa tuossa muutama viikko sitten ja tuli yskittyä kylki niin kipeäksi, että ei ole vieläkään parantunut.
On taas vähän aikaa vierähtänyt kun viimeksi tänne kirjoittelin. Olen ollut tovin pelkän puhelimen varassa eli olen käynyt lukemassa kuulumisianne, mutta sillä ei kerta kaikkiaan saa kirjoiteltua. Siispä vastailen/kirjoittelen vähän vanhoistakin jutuista, joita muistan lukeneeni.
Olisin myös kiinnostunut jatkamaan jutustelua tämän saman syyskuisten porukan kanssa odotteluajan jälkeenkin. Meillä on täällä tosi kivaa porukkaa ja ihanan kannustava ilmapiiri. Jossain vaiheessa eksyin toiselle keskustelupalstalle kurkkimaan ja kauhistus, millaista siellä oli. Ihan kaameaa toisten tuomitsemista ja haukkumista. En oikein ymmärrä, jos joku saa itselleen kiksejä hädissään olevien ihmisten lyttäämisestä.
Nukkumispaikasta on ollut juttua. Laitoin tänään pinnikseen lakanat ja peiton odottelemaan pikku nukkujaa. Ensin oli tarkoitus käyttää alkuun äippäpakkausta, mutta sitten tuli sama ongelma kun jollain muullakin oli eli ei ole sinne sopivaa peittoa.
Ja sitten (.)
Mulla siis tosiaan oli neuvolalääkäri maanantaina. Siitä ei oikein jäänyt mitään käteen. Oltiin ensinnäkin tunti myöhässä aikataulusta (onneksi äippälomalaisella on aikaa odotella)... Käsittääkseni tässä vikassa lääkärissä olisi tarkoitus tehdä synnytystapa-arvio ja ehkä jopa jotain jutella synnytyksestä. Jotenkin olin kyllä itsekin ihan pöllämystynyt enkä ymmärtänyt kauheasti kysellä. Lääkäri ei käytännössä kertonut yhtään mitään. Sanoi kyllä kokoarvion "vähän reilu kolme kiloa". Mutta en kyllä ymmärrä mihin tuo arvio perustuu enkä myöskään tiedä oliko se arvio tämän hetkinen tilanne vai arvio syntymäpainosta. Kotona myös vasta muistin, että mitään puhetta ei ollut siitä miten mun selkänikaman murtuma/liukuma vaikuttaa synnytykseen (esim. jalasta lähtee tunto, jos makaan vähänkin kovemmalla alustalla selälläni). Selkä on nyt kyllä ollut ihan ok kunnossa koko raskauden ajan, mutta silti vähän mietityttää mitä tapahtuu tuolle liukumalle.
Muuten meillä menee edelleen suhteellisen hyvin. Sf-mitta keskikäyrän tuntumassa ja painoa on tullut n. 10 kg lisää. Labratulokset verikokeista saan ensi maanantaina. Hengittäminen on välillä tosi vaikeaa, erityisesti iltaisin kun menee nukkumaan. Happea ei tunnu saavan niin millään ja lepopulssikin on oikeastaan koko ajan yli 100. Hiukan jos heiluu (esim. kävelee rappusia) niin pulssi huitelee 130-140 tietämissä. Jotenkin siihenkin alkaa jo kummasti tottua. Muita oireita on öisin kramppaavat jalat (menee heti ohi kun liikuttaa jalkoja eli ei paha) ja vessassa ravaaminen (jota ollut siis koko raskauden ajan 3-5 krt yössä).
Poitsu liikkuu edelleen tosi aktiivisesti ja hikottelee päivittäin. On kyllä vielä tosi ylhäällä eli eipä juuri ole sellaista oloa, että tässä lähipäivinä syntyisi.
Pahoittelut (taas) maratonviestistä. Tää on niin tätä kun pitäis vähän ahkerammin olla sellaisen yhteyden päässä, että pääsis kirjoittelemaankin.
AnnMaria 37+1