SYYSKUUN SULOISUUDET 2013 *Ja viimeinkin tuli syyskuu*

Hei,

Lista nyt päivitetty tähän asti. Tein vauvapuolelle meille oman ketjun jota voin päivittää silloin tällöin jos haluatte jotain listaa osallistujista tms. ehdottakaa että mitä haluatte tohon etusivulle laitettavan.

Terveisin Sanuli ja pienimies 3vko ja 3 pv
 
Ja vähän myös omia kuulumisia :)
Meillä on vauvan kanssa menny tosi kivasti ja sisarukset tykkäävät kovasti pikkuveljestään <3 , vauva on ihan rauhallinen mutta syö ja paljon! :D painokin oli senmukainen eli hyvin on noussut oli nyt 6 vk ikäisenä 5040kg! Ja tuo syntymä painohan oli se 3460kg . Oma olo alkaa myös olla jo pikkuhiljaa normaali, lukuunottamatta toisinaan ilmaantuvaa lantiokipua ja alavatsalla vihlasuja .. Painokaa ei nyt tälläkertaa oo lähteny mitenkään tramaattiseen laskuun mutta kaipa sekin jossain vaiheessa palaa normaaliksi ???? , sitä kertyikin taas huimat 20kg ! Mies kyllä vitsaili ( tai tosissaan ) että kun mulla on jo tätä ikää ( huimat 30 ) :D ja usempi lapsi niin nää kilot ei lähe heh ..
Imetys lähti hyvin käyntiin jo sairaalassa ja sillä ollaan menty :) , ainoo huono on että kun ei itelle meinaa oikeen maistua mikään ruoka :/ , pakolla sitten yrittäny syödä .. Onko muilla samaa ongelmaa ??
Baby2003 ja poika vauva 6vk
 
*rumpupäristystä* Ehkä meille syntyy vihdoin tänään meidän pienokainen, hyvin on ainakin supistellut eilisaamusta lähtien, tänään säännöllisemmin 7-8min välein n. 15sec pätkiä, jo parin tunnin ajan.. soittelin jo synnärille ja lähteä saa kun siltä tuntuu. Meillähän tosiaan olis yliaikaiskontrolli klo 11, katsotaan jaksanko siihen asti odotella. Ei ainakaan vielä tunnu pahalta, odotin että supistukset olis tuhatkertaa pahempia jo nyt.

Jännittää!! Taidettiin täpärästi välttää käynnistys :D

Beibei & Ipana 41+5
 
  • Tykkää
Reactions: Qevnie ja AnnMaria
Onnea taas uusista vauveleista :heart:!

Meillä edelleen odotellaan omaa nyyttiä :popcorn:. Kolmena yönä on supistellut, mutta täysin kivuttomasti edelleen. Lauantaina oli paineentunnetta alakerrassa ja vähän jo juhlin, että nythän poitsu on laskeutunut, mutta nyt sitä ollaan taas tiukasti kylkiluissa kiinni eikä paineentunteesta tietoakaan. Alkaa kyllä olla aikas pinkeä olo ja tenavan liikkeet on sen verran tujakoita, että vois vaikka lähteä synnyttämään.

BeiBei olen niin iloinen ja toiveikas puolestasi. Toivottavasti olet päässyt tänään jo tosi toimiin ja yliaikakontrollia ei ole tarvittu. Tulethan kuitenkin pian kertomaan kuulumisia! Meillä yliaikakontrolli on huomenna klo 11 eli vähän samoja aikoja elellään.

rosalienisim ja paljon tsemppiä sulle kanssa :hug:! Eiköhän mekin ne vauvat vielä tällä viikolla saada.

Sanulille kiitokset uudesta vauvaketjusta! Toivottavasti kelpuutatte meidät lokakuulle haudontaa jatkaneetkin mukaan ;).

AnnMaria 41+4!!!

P.S. Ai niin, meidän poitsun alkuperäinen laskettu aika oli eilen 6.10. joka sitten ekassa ultrassa tarkennettiin 26.9. Niin että vesseli myöhästyi sitten tuosta alkuperäisestäkin ajasta :LOL:.
 
Ei mitään uutta vielä, lääkäri ronklasi ja pyöritteli kalvoja, nyt on supistellut ihan eri sfääreissä kun aamulla, tosin epäsäännöllisesti.. Kipeetä ottaa. Sormelle auki ja kaula kadonnut, luojalle kiitos! Edes jotain edistystä. Painoarvio 3500g MUTTA koska päästä ei saanut kunnon kuvaa, niin ei ole luotettava. Ja sukupuolta ei suostunut näyttämään vieläkään.


Nyt vaan odotellaan.. Mun sairaalaherkuille käy kohta köpelösti jos ei tämä täältä pian aio tulla. :D

Ke klo 8.00 käynnistetään ellei ihmeitä tapahdu.
 
AnnMaria kiitos tsempistä. Ei edelleenkään mitään. Muutakun että oon nukkunu viime viikkoina paremmin ku aikoihin lukuunottamatta paria yötä välissä kun ollut huono olo tai mukamas supistellut. Viime yönäkin nukuin 12-6 ja sillon kävin vessassa siitä vielä tuohon kymmeneen komeesti. Ja ntt tässä sängyssä köllötellessä havahduin että huomennahan on ji se kontrolli :eek: alkoi nyt vasta pelottamaan synnytys. Varsinkin jos se joudutaan käynnistään :(

Rosalienism ja Poitsu 41+4?
 
Nyt on yliaikakontrolli takana. Suurella todennäköisyydellä mennään käynnistykseen torstaina. Kohdunsuu edelleen kiinni ja kaulasta hävinnyt vasta 0,5 cm alkuperäisestä eli tällä hetkellä 2,5 cm. Vauva voi mainiosti: syke, napanuoran virtaukset ja liikkeet oikein hyviä. Kokoarvio 3300 g, mutta ei saatu oikein kunnolla mitattua kun pennulla oli taas vauhti päällä ;o).

BeiBei ja rosalienisim, peukkuja molemmille :hug:!!!

AnnMaria 41+5
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Huh, mä oon ollu ihan hysteerinen nyt pari päivää, jännittää niin pirusti huominen käynnistys. Onneksi kohdunsuu on auki jo edes 1,5cm eli jotain toivoa on, että lähtee hyvin käyntiin. Toivon nopeaa synnytystä (joo just varmaan meneeki niin..), ihan vain oman itsenikin takia. Viimeyönä nukuin lähes koko yön hyvin, en herännyt kuin pissalle. Univelkaa vähän oli/on, niin teki hyvää nukkua edes yksi yö kunnolla. Ensi yönä sitten ei varmaan nukutakkaan..

Tsemppiä meille! Kohta meilläkin on vauvat :) Uskomatonta. Kaksivuotta tässä menikin, ja nyt on viittävaille valmista, ei voi uskoa todeksi vieläkään..

Ps. supistelee n. 8min välein jo toistapäivää ja TODELLA kipeästi, mutta ei tässä vielä kehtaa mitään puudutuksia pyydellä. :LOL:

Beibei & Ipana 41+6
 
Yö mennyt supistusten parissa. Ihan kummallisia ovat. Välillä loppuu ja tulee taas vartin välein mutta kipu on järkyttävä ja tuntuu että se supistus kestää viis minuuttia :s panadolia ja lämmintä kauratyynyä että vielä pärjäisi kotona. Jos ei muuten tuu lähtö niin sitten 8.30 on se aika varattuna... pelkotilat iskeny. Supistusten aikana vaan kauhee tärinä ja paha olo :/

Tsemppiä meille viimeisillekkin <3

Rosalienism ja Poitsu 41+5
 
BeiBei ja rosalienisim, teillä molemmilla on tänään jännä päivä ja mulla on "välipäivä". Tänään ohjelmassa on vähän siivousta, tuttipullon ja tutin sterilointi ja jos intoa riittää yritän kyhätä vielä yhden vauvan peiton valmiiksi. Laput on virkattuna, mutta pitäis vielä liittää yhteen.

Viime yönä ei ollut kuin pari supistusta ja edelleen kivuttomia sellaisia eli vähän pelkään ettei käynnistetty synnytyskään mitenkään kovin nopeasti etene. Vaan sen näkee sitten. Mulla olo on edelleen tosi levollinen eli ei minkään sortin paniikkia. Lähipiiri sensijaan on ihan jo hysterian partaalla ja joka päivä tulee jostain suunnasta kyselyitä, että joko jo. No, ei vieläkään... Mulla varmaan tuohon levolliseen oloon vaikuttaa se, että ei ole tarvinnut kivuista kärsiä. Tosi huonosti tulee kyllä nukuttua. Aamulla uni maistuu paremmin, mutta illalla/yöllä ei meinaa millään saada nukuttua.

BeiBei, toivottavasti saat tänään vauvan syliisi!

AnnMaria 41+6 ja huomenna viimeisen kerran poks!
 
Meille syntyi TYTTÖ 9.10.-13 klo 22.04. Painoa 3475g ja 50cm pituutta.

Äiti on onnensa kukkuloilla, synnytys käynnistettiin cytotecilla klo 10.25, hitaasti lähti ja loppukiri tuli. Tosiaan 4 päivää tätä ennen supistellut säännöllisen epäsäännöllisesti. 4 tikkiä sain sisäisiin repeämiin, mutta ei haittaa. Synnytys oli todella positiivinen kokemus minulle (vaika huusinkin kuin pistetty sika :LOL:, muistin kyllä kiittää kätilöitä lopussa). Mies tsemppasi hienosti loppuun asti, ja oli lähellä ettei tirauttanut kyyneltä poskelle!

Beibei ja tyttö 14h :)
 
  • Tykkää
Reactions: Allu13
Eilen kontrollista eka käyrä ok sit lääkäri halus kuitenki uuden käyrän ja nist testin niin tuli yks kova supistus. Yhtäkkiä hoitajia ja lääkäreitä pyöri joka suunnassa kun vauvan sydänäänet romahti. Siinä puhuttiin jo leikkauksesta ja kaikesta mahollisesta. No saliin käyrälle ja oksitosiinia tippuun. Puolessa välissä kuuden tunnin oksitosiini jaksoo alko tuleen kipeitä supistuksia ja loppu menikin vauhdilla meidän Ruttunaama "Ruttis" poika syntyi siis 9.10. Klo 18.30 pituutta 53cm ja painoa 3850g. Kivunlievityksenä kaura ja geelipussit, oxanest (en tiedä kirjotustapaa), ilokaasu ja epiduraali. Epiduraali ei kerennyt auttaa mitään kun mentiin niin rytinällä.

Kaikkensa antanut väsynyt sekä onnellinen mamma ja ruttis 1vrk ?
 
  • Tykkää
Reactions: Allu13 ja BeiBei
Beibeille kysymys käynnistyksestä:
Supisteliko sua kipeesti ennen kun se käynnistettiin lääkkeillä?
Mä vaan tässä mietin ja oon miettiny melki joka päivä viimeset 3 viikkoa et miks hitossa mun synnytystä ei voiti käynnistää! Mulla nimittäin supisteli todella kipeästi maanantaista asti kunnes poika syntyi pe illalla. Ja ekan kerran kun mentiin tiistaina synnärille niin kätilö sanoi hieman alentavasti että ei mun supistukset oo vielä mitään. Näytti käsillä että mun supistukset on tällä tasolla ja synnytyssupistulset on täääällllä tasolla... Itkua väänsin siinä että jos ne tästä kovenee, mä kuolen!!!
Ja kätilö sanoi että et sä mitään kuole, kaikki muutkin ovat synnyttäneet :(
Noh voin todella sanoa että ei ne supistukset juuri edes koventuneet. Ne mitä tunsin silloin oli samoja kuin salissa!!!!

Gyne sanoi synnärillä että ei voida käynnistää kun on omia supistuksia ettei vauvalle tule ahdinkoa. Niin tässä vaan mietin että miksi sulla voitiin käynnistää ja mulla ei. Missä muuten synnytit?

Allu ja jvg kohta tasan 3 viikkoa.
 
Allu13, mun supistukset ei olleet niin kipeitä alussa ennen käynnistystä, mutta supisteli su-aamusta alkaen ja ke käynnistettiin. Kun sain sen pillerin ke klo 10.25 niin alkoivat pikkuhiljaa voimistua. riisipussilla pärjäsin ilokaasuun asti. synnytyskertomuksen mukaan sain ilokaasun käyttöön 16.15.. ja kalvot puhkaistiin klo 16.21, epiduraali tunnin päästä tästä jolloin olin jo todella kipeä. puudute auttoi niin hyvin että taju meinasi mennä. oksitosiniitippa oli klo 19->..
vaasan keskussairaalassa synnytin :)

huomenna kotiin! (toivottavasti)
 
Onkohan se nyt niin, että viimeistäkin vietiin ;o).

Pikaisesti ilmoittelen (kun olen taas vaan puhelimen varassa). Meille syntyi pikkuinen poika 12.10.13 klo 19.20. Pituus 52 cm ja paino 3500 g. Ja viikkoja kertyi 42+2.

AnnMaria ja poitsu kohta 4 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei

Yhteistyössä