Moikka!
Ajattelin liittyä teidän seuraan, jos vaan sopii
En kuitenkaan näin alkuun paljasta nimimerkkiäni/itseäni, kun en halua vielä tässä vaiheessa kaikille kertoa. Myöhemmin sitten kirjoittelen omalla nimimerkillä ja voin kertoa itsestänikin sitten tarkemmin. Jos vain sopii? Aika moni minut täällä "tuntee" ja muitakin, kuin palstatuttuja käy täällä lukemassa, joten siinä syy. Haluaisin kuitenkin tähän syyskuisten pinoon liittyä ja samassa tilanteessa olevien kanssa jakaa kuulumisia ja oloja!
Täytyy vähän tarkemmin tätä ketjua lukea, nyt luin vähän alkua ja loppua
Laskettu aika olisi laskureiden mukaan 17.9. ja viikkoja nyt 5+2. Kolmas lapsi tulossa. Synnytyspaikan voisin kertoa myös sitten vähän myöhemmin.
Anteeksi tämä salaperäisyys, mutta kun tosiaan en halua asiaa vielä "julkisesti" kertoa
Tein siis tänään positiivisen raskaustestin ja se oli, jos saa sanoa, alkuun melko suuri järkytys. Eli vahingosta kysymys.. Kaksi edellistä onkin olleet suunniteltuja. Tämä tulee kuitenkin olemaan yhtä haluttu ja rakastettu, tietenkin. Alkujärkytyksestä olen päässyt ja ns. "tottunut" ajatukseen, että meille tulisi kolmas lapsi. Ajoitus ei ole paras mahdollinen, mutta tämä lapsi nyt selvästi haluaa tulla ja sille on tarkoituksensa :heart:
Tämä tuli siis melko suurena yllätyksenä... Tai siis tiedettiin kyllä, että yhden kerran kävi vahinko, en tiedä, viitsinkö ihan yksityiskohtaisesti sanoa, mutta ehkäisy oli ja se petti. Sanotaan vaikka näin. Ollaan oltu tosi tunnollisia ehkäisyn kanssa jo 5 vuoden ajan ja nyt kävi näin ja heti tärppäsi. Tulin kyllä kahden edellisenkin kanssa raskaaksi heti. Eli tiesin ja mieskin tiesi, että tämä vahinko sattui hyvin pahaan aikaan, mutta ei sitten tehty asialle mitään... Jostain syystä. Kun oli kuitenkin epäselvää, oliko se ehkäisy tosiaan pettänyt. No, nyt tiedetään, että pettihän se
Pahoinvoinnista ollut puhe, mulla oli todella kovat pahoinvoinnit kahden edellisen kanssa ja ne alkoi heti, kun tein testin, eli sinä päivänä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Nyt tein testin viikon myöhemmin, kun en ollut tajunnut... Ja kun viime kuukautisten ajankohta ei ollut edes tarkasti mielessäni. Ei ole pitänyt pitää kirjaa, kun ne ovat tulleet aina ajallaan jne. Nyt toivon todella, ettei pahoinvointia tulisi tai ainkaan samanlaista, mitä edellisistä oli. Nyt tänään ollut sitten vähän huono olo, ruoka maistunut kuitenkin, eikä ole kuitenkaan oksettanut. Semmonen etova olo kuitenkin. Aiemmista raskauksista olen siis oksentanut aamusta iltaan. Mikään ei pysynyt sisällä. Ja sitä kesti melkein puoliväliin asti.
Salamanteri, edellä kerroinkin vähän, miten tämä kolmas eroaa ainakin tähän mennessä kahdesta ensimmäisestä. Etenkin ensimmäisen kohdalla rinnat olivat hyvin kipeät ja arat. Nyt ei.
Aiemmista synnytyksistä sen verran, että ensimmäisen kanssa olin sairaalassa yhteensä 19 tuntia, ennen kuin syntyi lopulta imukupin avulla. Toinen käynnistettiin, menin sairaalaan klo 9 ja vauva syntyi 19.30. Epiduraalia otin molemmissa synnytyksissä ja se on ollut ihana helpotus. Tosin, ensimmäisen kohdalla sain sitä niin monta, etten ponnistusvaiheessa tuntenut ponnistamisentarvetta, enkä supistuksia. Kätilö katsoi monitorilta, koska supistaa ja käski ponnistaa. Oli melko haastavaa... Kakkosen kohdalla huomattavasti helpompaa, kun sen tarpeen, sen pakottavan tarpeen, tunsi itsekin
Neuvolaa en ole vielä varannut, kun tosiaan tänään vasta sain tietää... Milläköhän viikolla sinne otetaan? Jos oon oikein ymmärtänyt niin ensikertalaiset taitaa päästä ehkä aiemmin ja meillä muilla ei niiden mukaan ole mikään kiire
Heh. Tai sitten muistan väärin. Siitä on niin monta vuotta, kun oon viimeksi ollut tässä tilassa...
Äitiysvaatteista, aiemmat äitiysvaatteet oli suurelta osin minulla vaan lainassa ja olen ne tietenkin jo palauttanut. HM:llä näyttää olevan aika kivoja (niitä aina silloin tällöin vilkuilen, ihan muuten vaan).
Nyt tuli ihan vaan omaa napaa... Täytyy lukea vähän tarkemmin teidän juttuja, mutta kun sivuja on kertynyt jo 15
Siinä riittää lukemista, kivaa.
Itse vielä kyselisin, että onko täällä muita, joilla olisi kyseessä vahinkoraskaus? Tuntuu (tietenkin) niin erilaiselta tämän raskauden kohdalla, kun aiemmat ovat olleet tosiaan suunniteltuja. Tää tunneskaala mitä oon päivän mittaan käynyt läpi on jotain ihan uskomatonta! Ja kun siihen liittyy niitä negatiivisiakin, tai ei niin positiivisia tunteitakin. Ihan nolottaa myöntää ja kertoa...
Kertomisesta vielä, eli mun äiti ja täti tietää ja 3 ystävää. En myös pysty pitämään ihan täysin salassa, enkä haluakaan. Mutten halua vielä muille/kaikille kertoa, kun aikamoinen yllätys tämä on...
Nyt on muuten koko illan ollut semmonen "pala kurkussa" tunne, siis pahaa oloa, etovaa. Välillä pitää nieleskellä. Ei kuitenkaan niin paljon, että oksennus tulisi. Sit myös röyhtäsyttää koko ajan
Tulipas pitkä teksti, jaksaakohan tätä edes lukea
No, nyt lopetan ja jatkan ketjun lukemista!
P.S. Äh, ei tänne ollutkaan niin helppo kirjoittaa, kun vaati rekisteröitymistä. No, tein väliaikaisen nimimerkin, ennen kuin alan sitten kirjoittaa omalla nimimerkilläni.
P.P.S. Sen halusin vielä tulla sanomaan, että ollaan kyllä haluttu lisää lapsia, ei kylläkään nyt, mutta myöhemmin. Nyt se kolmas on ilmoittanut tulostaan ja se otetaan vastaan :heart: Olen ajatellut, että haluaisin lapsia 3 tai 4. Mies on väähn puhunut, että 3 olisi maksimi, mutta saas nyt nähdä
Salaisuus + pienenpieni salaisuus 5+2.