Syyskuun Söpöliinit 2012 *Maaliskuussa*

Huomenta!
Täällä on raahattu olkapää puuduksissa niitä pissapönttöjä labraan! :LOL: onnes ei ole pitkä matka kävellä,n.kilsa.

facebookista en aatellu liittyä sinne ryhmään,muutenkaan ei tule siellä monesti viikkoon käytyä. Eikä olla mekään kerrottu kun vasta perheelle,kaverit ei tiijä mitään,enkä aatellu kyllä muutenkaan julkistaa facessa vaikka rakenneuä menis hyvin. en oo sen tyyppinen että kuulutan kaikelle kansalle asioitani ja kun on oppinu siihen että mitä vaan voi tapahtua. : / kukin tyylillään tosin! ;)

Vitamiineista vieläkö syötte niitä? mulla loppu se purkki viikko sitten enkä oo aikaseksi saanu ostettua uutta,eihän se tietenkään pahaa tekis syödä edelleen. Neuvolan oppaassa luki että näillä viikoilla kannataa rueta katsomaan syömisiään ja syödä tuoretta ja terveellistä ruokaa. entäs jos tekee vaan mieli kebabbia ja ranskalaisia?! =) eiköhän sitä koko raskausajan kannata syödä tervellistä ja tuoretta ruokaa ja kahtoo syömisiään,joten miksi juuri näillä viikoilla?

liikkeet tuntuu pitkin päivää,millon missäkin tilanteessa. Jos rupeen maate ja koitan keskittyä tuntemaan,en varmaan tunne! yks kaks päivän mittaan niitä aina tuntee. Eilen koitin heilutella mahaa nukkumaan mennessä mutta ei mitään vaikutusta. Yleensä ultrassa ja sydänääniä kuunnellessa siellä alkaa potkiminen.

supistuksistaei hajuakaan onko ollu jo...:confused: kaipa ne sitten huomaa! jotain vihlomista on tuntunut kun oon työpäivän aikana enempi lapsia nostellu tai tehny jotain fyysistä,esim.lapioinu tuota saakelin lunta!

Anoppi kävi eilen ja toi sellasen suojelusenkeli taulun,sen missä siinä sillalla ne kaks lasta ja sitte se enkeli. Pitää laittaa pinnarin yläpuolelle JOS sellanen saadaan hankkia!
Täälläkin siis tätä JOS JOS tautia liikkeelä!

Tiistain jatkoja!

kaktuspiikki ja tyyppi 16+3
 
Viimeksi muokattu:
heibo dei kaikille =)

Heti ensiksi kommentoisin tuosta facebookin ryhmästä eli se ryhmä on salainen ja liittymiset/kommentoimiset/kuvat yms.. eivät näy muille kuin ryhmäläisille joten sinne voi rohkeasti liittyä ne jotka haluavat. ei tuu näkymään julkisesti mikään!

Supistuksista täälä ei oo mitään hajua, esikoista odotan niin ei oikein tiedä mitä kaikki tuntemukset on. Liikkeitä sen sijaan oon tuntenut tässä nyt ihan mukavasti, toki en ole niistähään ihan 100% varma onko nyt kaikki niistä liikkeitä varmasti. Mutta eilen illalla kun sohvalla olin tuntui taas käteen jotain möyrintää, siis en erota mitään potkuja mutta tunsin selvästi kuinka Toukka meni masussa paikasta toiseen, sitten tunsin tuola peräsuolessa kans jotain outoa vähän niinkuin elohiiri tai vahva syke sellainen jomotus olinkin että onkohan se toukka, kun välillä tuntu hiljaa ja sitten pari voimakkaampaa jomotusta. vaikea selittää mutta ilmavaivoja ne ei kyllä ollut =)

(.) Aamu alkoi tänään erinomaisesti, löysin tuosta yhestä fb:n kirppari palstalta todella halvalla häkin pupun pennuille =)
Nyt on tuntunut taas kuplintaa ja pientä hipausuja kohdussa, sielä se pikkuinen polskii :heart:

Kakaa ja Toukka 15+6
 
Joku kyseli aiemmin erilaisista raskauksista. Mulla kaksi ekaa olivat ns. helppoja raskauksia. Oli silti närästystä ja levottomat jalat sekä iskias vaivaa. Iltaisin oli tytöistä lievää pahoinvointia makuulle mennessä, mutten oksentanut kertaakaan. Ei mitään mielitekoja. Alussa ei maistunut suklaa. Maitotuotteet maistui yllättävän hyvin ja mm. satsumat. Maha oli ns. poikamaha molemmista. Nyt maha on levinnyt enemmän sivulle (masukuva fb:n puolella) ja mielitekona maistunut iltaisin kaikki suolainen. Alussa ei maistunut suklaa. Iskias on alkanut vaivata vasta nyt. Tokasta jo ennen kuin plussasin. Rinnat ovat nyt olleet aremmat ja kasvaneet enemmän sekä maitotippoja on tullut. Pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan. Ajattelinkin, että tuleekohan meille kolmas tyttö, kun on ollut mulle näin fyysisesti "helppo" raskaus. Ajattelin, että olisin oksentanut pojasta niin kuin äitikin pikkuveljeäni odottaessaan.

Harjoitussuppareita on ollut, mutta ei onneksi kivuliaita. Eiliset tais olla kohdunvenymiskipuja.

Äitipolilla käyty ja heti piti tulla tänne kertomaan kuulumiset. Tänään siis 17+2. Verenpaine ok ja pissa puhdas. Vauvan painoarvio 172g. Kovasti oli liikkeessä. =) ACM-huippuvirtaus (aivojen veren huippuvirtaus jolla seurataan anemisoitumista) oli keskiarvon yläpuolella. Verikoevastaus ei ollut vielä tullut, mutta näillä näkymin rv 21 HUSiin napasuonipunktioon ja mahdollisesti punasolusiirtoon. Lääkärisetä kysyi halutaanko tietää sukupuoli ja haluttiinhan me. Pojalta näytti, muttei sanonut ihan varmaksi ja miestä hymyilytti kovasti, kun meillä on 2 tyttöä ennestään. Itsekin näin, unta että saatais vaaleatukkainen poika joka on alle 3500g. Uni oli hyvin todentuntuinen ja imetinkin siinä toisesta rinnasta. Herätessä huomasin, että yöpaidassa oli maitotippoja toisella puolen. Parin viikon päästä 11.4 tehdään uudelleen ACM-huippuvirtausmittaus ja samalla rakenneultra. Eli saimme sekä hyviä, että huonoja uutisia, mutta silti olen hyvillä mielin ja hymyilyttää. =)
Mukavaa odotusta kaikille! Levottomat jalat ja alkaneet iskias kivut saivat jäädä omaan arvoonsa. Aion nauttia nyt tästä viimeisestä raskaudesta ja Pikkuisen liikkeistä. =)

Yeppee ja Pikkuinen 17+2
 
Hienoa, kiitos :)
Täällä siis kahden tytön (2v. ja kohta 6v.) äiti, joka ajatteli joskus haluavansa kolmannen mutta masun asukas päättikin tulla nyt!
Meille tämä siis oli aivan yllätys, jota nyt pikkuhiljaa koitetaan alkaa uskoa
todeksi :)
Meillä la on 11.9. eli tänään viikkoja 16+0.
Tänään pienen etsiskelyn jälkeen neuvolassa sykkeet löytyi, ilmeisesti edessä
olevan istukan takia äänet oli vaikea löytää ja kuului vaimeina.

En vielä ole täysin varma tuosta synnytyspaikasta, kaksi aiempaa ollaan
käyty K-HKS:ssä "tekemässä" mutta nyt itsellä ajatuksena mahdollisesti
maksusitoumuksen pyytäminen Hyvinkäälle..
Jäi hiukan paha maku suuhun viime kerrasta osastolla, jonka vuoksi nyt pähkäilen..

Sen verran historiastamme, että ensimmäistä lasta ei suunniteltu yhtään vaan
hän vain ilmoitti tulostaan (kuten nyt tämäkin) mutta toista oikein toivomalla
toivottiin ja tekemällä tehtiin...ja tuona aikana tuli koettua myös yksi KU josta
olin leikkauspöydällä asti sekä yksi KM joka osastolla tyhjennettiin...ja sitten kun
aloin jo miettiä että olkoot ja katotaan myöhemmin niin kuinkas kävikään :D

Tällä hetekllä tuo nuorempi on kuumeessa joten pakko lähteä hoivaamaan,
mutta palaan lukemaan tarkemmin muiden kuulumisia kun tauti helpottaa..
 
  • Tykkää
Reactions: Peppi85
Vanilla Whip: Kylläpäs on erilaisia käytöntöjä noiden seulonnan tulosten kanssa. Itse sain myös verikokeen seulonnan tuloksen heti nt-utran yhteydessä. Kätilö laski arvot siinä samalla. Oli tosi hyvä ja huojentavaa ettei tarvinnut jäädä pohtimaan verikokeiden tuloksia. Jospa saisit tuloksesi pian!! Mutta tosiaan eihän niissä nyt ihan useita viikkoja pitäisi mennä, että rohkeasti vaan otat yhteyttä!

Paksu olo ja nälkä koko ajan. Tai oikeestaan tekee vaan mieli syödä. Ensin tekee mieli jäätelöö, sitten yhtäkkiä makkaraa ja kohta on taas joku uus ruoka mielessä :D Ei ollu esikoisesta tälläistä! Paino on nyt siinä mitä oli ekassa neuvolassa..välillä laski pari kiloo ja nyt alkaa nousemaan :O Hirvittää ihan mihin tahtiin alkaa nousemaan!

Biba ja pikkunen 14+5
 
Kiitos Vanilla Whip vinkistä! Kuulostaa tosi hyvälle ja luontevalle, mutta eipä tullut itselle mieleen. Lomat täytyy ilmoitella tässä juuri meilläkin ja se onkin hyvä paikka sanoa. Jotenkin se tuntuu niin hölmöltä töksäyttää yhtäkkiä keskustelun väliin lounaalla tai kahvipöydässä, että hei muuten, olen raskaana :D Toi sinun saama neuvolakohtelu on ihan ala-arvoista. Kyllä ne tulokset täytyy saada joka tapauksessa eikä turhaan odotella. Meillä siis tulee kirje, jos tulokset ok ja soitto, jos jotain häikkää. Max 2 viikkoa sanottiin niissä kestävän ja tulos tuli kirjeellä viikon päästä.

Yeppee meillä on samoihin aikoihin rakenneultra, meillä on 12.4. Enää pari viikkoa!

Guitar 18+0
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Saako tulla mukaan? Olen 33-vuotias neljättä lastani odottava. Laskettu aika 9.9. Harkitsen synnyttämistä Lohjalla tai Hyvinkäällä. Lohjasta ei ole kokemuksia, mutta mielenkiinnolla toivon niitä löytäväni.
Olen nyt aloittanut tutustumisen aktiiviseen synnytykseen, joten siitäkin olisi kiva keskustella.
 
Heippahei, onpas jännää kun täällä on jo topicci marraskuun vauvoille, tuntuu että me ollaan jo ihan senioreja! :vampire:

Kuulumisia; Masu alkanut kasvaa, dopplerilla kun kuuntelen niin Nökö potkii koko ajan, kuuluu vaan sydämen laukka kun se painelee dopplerin alta seuraavaan paikkaan. Melko vilkas kaveri :D Nyt dopplerista on tullut ihan hauska vekotin, mies luulee että stressaan sydänäänien kuulumista mutta ei pidä paikkaansa, se on vaan ajanviete ja tekee tätä konkreettisemmaksi kun liikkeet ei vielä kunnolla tunnu. Jotain muljahtelua, mutta en osaa sanoa onko liikkeitä vielä.

Kysymys ja vähän arkaluontoisempi.. Miten tuntuu että ihan kuin tulisi jotain vuotoa enemmän, tullut koko raskauden ajan? Siis valkoista, toisinaan läpinäkyvää, falskaako pissa pari tippaa vai mitä? Pikkuhousuja vaihtelen sen vuoksi useammin kuin tavallisesti. Tulehduksia ei ole. Onko kenelläkään samanlaista?

Noin muuten niin oireet hellittäneet, ei ole huonoa oloa eikä väsymystäkään... päin vastoin olen euforinen kesällä 2013 pidettävien häiden järjestelyn kanssa :heart: Mieliala heittelee kyllä ja olen välillä ihan ääliö. Se sallittakoon.

Pipsapippuri&Nökö rv 15+5
 
Facebook: Tekisi mieli liittyä mukaan ihan kovastikin, mutta toisaalta ei sit kuitenkaan...Täälläkin kivaa kirjoitella ja lukea kuulumisianne. Fb:ssa kuulumisenne voisivat olla "syvempiä", kun siellä ei muita ole lukemassa. Itse olen vähän varpaillaan fb:n luotettavuuden kanssa vieläkin. En pitäisi ihmeellisenä vaikka salaistenkin ryhmien jutut näkyisivät jonain päivänä julkisesti. Toivottavasti eivät todellisuudessa kuitenkaan...:)

memmu89: Finnit! :kieh: Täälläkin niitä ilmestynyt päänahkaan ja yksittäisiä kasvojen/yläselän alueelle! Oikeasti olen niin kuivaihoinen, ettei moisia ollut edes murrosiässä! :D Esikoista odottaessa oli sama homma ja tyttöhän sieltä tuli, liekkö nytkin...;)

Maha on jo "suuri". Alkoi näkyä paljon aiemmin kuin esikoisesta ja ihan päivittäin saa kuulla asiakkailta onnitteluja..:) Varmaan luulevat, että olen jo pidemmälläkin. Nautin kyllä mahan kasvusta, samanlaisena kiinteänä "pallona" kasvaa kuin ekan aikaan (eli poikamahan näköinen oli loppuun asti, vaikka tyttö tulikin).

Itseasiassa mietinpä mitä tahansa raskausoiretta, niin samalla tyylillä on mennyt kuin edellisessä raskaudessa ja tyttöolo minulla onkin! :) Ainoat erot: lievempi pahoinvointi ja erilaiset (poikamaisemmat) sydänäänet.

Onko teillä päänsärkyä? Minulla on migreeni joka pysyy onneksi poissa näin raskausikana, mutta nyt on lievempää päänsärkyä ollut jo kolme päivää putkeen...:( Eikä auta panadol...Buranaa en mielellään ota, vaikka sekin on sallittu nykyisin.

pipsapippuri: Ihanaa! Hääjärjestelyjä! :heart:

Tervetuloa uudet, tietysti otetaan teidät ilolla vastaan! :flower:

LS ja pikkuinen 17+2 :heart:
 
Helou

Eilen kävin neuvolassa ja empä tullut muuta kuin huolestuneemmaksi. Kerroin supisteluista ja lääkärille menoa terkka ehdotti ja siihen suostuin, mutta tyssäs siihen kun vuoroa ei ollut antaa. Käski vain mennä päivystykseen jos siltä tuntuu:(
Lisäksi eilen piti olla rv 16+1 ja terkan käsikopelolla hänen mielestään kohtu vastaa rv 20. Eli mikähän siinäkin nyt sitten on. Toivon todella,että on jotain terkan tunnusteluvirheitä, sillä kyllähän tuo nyt vähän ihmetyttää jos vastais olevinaan kuukautta isompaa. Eli lääkärille ei täällä pääse. Eka lääkärineuvolakin taitaa olla tuolla rv 28-30 paikkeilla :stick:

pipsapippuri Kuulostaa jokseenkin tutulta nuo erilaiset vuodot, not nice:ashamed:

Tervetuloa uusille:flower:

Finnit VIELÄ (koputtaa puutä) olen niiltä välttynyt. Tai siis koko aika on muutamia, muta suuremmilta määriltä olen välttynyt. Esikoista odottessa olin yksi finni koko nainen. Jotain hormonihuuruja:|

Niin ja myös seulontojen tuloksia EN eilen saanut vaikka tulokset on jo valmiit. Ei kuulema terkalla ollut sitä lappua siinä missä ne tulokset on eli mie joudun odottelemaan niihin vastauksia vielä 6vkoa eteenpäin, sillon vasta seuraava neuvola. Ei kait niissä sitten mitään häikkää ole, olis siitä kait ilmoitettu. Vanilla Whip mie siis olen odotellut jo jotain 6 viikkoa niitä seulojen tuloksia :/ ja toiset 6 viikkoa pitää vielä odotella ennenkuin vastaukset saan:|

Rae 16+2
 
Ja nyt heti alkuun PO-PO-PO-POKSSSSS nyt lähti viikko 17 käyntiin:attn: tittidittidiiii =)

tinttamaarialle, nannalle ja ikpille tervetuloa joukkoon mukaan,:wave: mukavaa ku tulee lisää porukkaa täälä on vähä keskustelut hiljentyny ku osa on tuola fb-ryhmässä, itsekkin olen sielä mutta tykkään enemmän kirjoitella tänne kuulumisia, jotta jos nyt saatais taas jutun aihetta lisää kun tulee uusia mukaan :p

Pipsapippuri täälä kans tuota valkovuotoa esiintyy runsaasti ja ihan alusta asti on tullut, ja nyt oon huomannu sen että kun käy pissalla ja vaikka kuinka hyvin pyyhkis ja orottais siinä pöntöllä vielä niin aina kun nousee ja on nostamassa housuja jalkaan niin tunnen kuinka muutama pissatippa vielä tipahtaa. Tääläkin saa vaihrella alushousuja vähän väliä mutta nyt sitte ostin eilen pikkuhousun suojia niin ei tarvi olla kokoajan pikkuhousuja vaihtamassa =) suosittelen kans hankkimaan nuita suojia.

(.) Oli ihana tulla eilen kotiin kun mies oli siivoamassa pihalla koirien jätöksiä =) ja sitten kun menin tupaan niin oli mies sieläkin keittiöstä koirien sotkut siivonnut ja pessyt lattiat :heart: minä rupesin sitte kantamaan puita tupaan ja laitoin takkaan ja pönttömuuriin valakian, nyt sai laittaa patteritkin huushollista pois päältä =) Katsoin eileen 4D-dokkaria: maailman lyhyin mies ja voi että kun tuli niin surku sitä kohtaan kuinka sitä kohdeltiin. sniff.

Kakaa ja Toukka 16+0
 
rae89: :hug: Täälläkin hieman huolta supisteluista, mutta onneksi ne on yleensä ihan kohdun herkkyyttä, kun ei ole enää ensimmäinen raskaus. Ja tuo kohdun koko käsikopelolla...Siitä en olisi huolissaan, sillä itselläni on molemmissa raskauksissa näillä viikoilla vastannut isompaa ja monesta paikasta olen lukenutkin että yleensä näillä viikoilla mennään korkeillä käyrillä ja siitä alkaa sitten tasoittua. Siksi sitä on joskus turhaakin mitata tässä vaiheessa.

Pipsapippurille piti vielä mainita, että täällä on jo joulukuistenkin pino! Eli me aletaan tosiaan olla aika pitkällä....:)
 
Meitä uusiahan alkoi tulla ovista ja ikkunoista, hyvä niin :)
Juu, valkovuotoa kuuluuu tulla tavallista enemmän. Kohtu kun puhdistaa itseään useammin.
Elän toivossa, että tämä pahoinvointi alkaisi jo hellittää. Sain eilen syötyä 2 kunnollista voileipää, mitä ei ole tämän raskauden aikana ennen tapahtunut. Wau!
Olin eilen tosi ihmeissäni, kun tunsin eilen kaksi hurjan voimakasta potkua. Ensimmäisellä kerralla luulin, että vatsalihakset kramppaa, mutta kun tuli toinenkin, niin uskottava se oli. Ekassa raskaudessa tunsin liikkeet viikolla 20. Muuten ei ole juurikaan tuntunut. Kai pikkuinen onnistui osumaan jotenkin herkkään paikkaan, kun oikein sattui!
Mukavaa päivää kaikille!
Santra 14+4
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee ja Kakaa
pokista!! 17+0 =)

Uusiakin mukaan tullut :) Tervetuloa jokaiselle!

Rae:
Mut eikös sulla jonkun ajan kuluttua ole kuitenkin rakenneultra ennen seuraavaa neuvolääkäriä? Siellä varmaan selvenee tuo koko asia.. Voihan se olla että terkkarin arvio ei niin tarkka. Ja asiaan vaikuttanee lapsiveden määrä jne..
:hug:

Pipsapippuri: Voisiko olla vaan ihan normaalia valkovuotoa.. Sen runsastuminen on normaalia rasausaikana.. Itse tosin eilen rekenneultraa varatessa kyselin samasta, kun vuoto on tosi runsasta ja mulla se hiiva oli, että voisko olla vielä jotain, mutta sanoivat että jos ei muita oireita niin voi olla ihan normaalia. Sitten jos tulee uudestaan oireita niin tutkitaan.

Täällä meinas huoli nostaa päätään kun pitkään aikaan en ole liikettä tuntenut.. Mutta kaivoin dopplerin esiin ja selvä laukkaava syke kuului =) Mieskin sanoi, että paljon selvempi ja kovempi mitä tähän mennessä.

Mulla alkoi olemaan tietyn asteisia supisteluja tyttöä oottaessa ennen 30rv.. maha peni ihan pikeäksi kun esim. poikaa nosteli jne. mut siitäkin huolimatta syntyi la:n jälkeen. Eilen kun kävin lenkillä niin oli kireyden tunnetta mutta luulen osittain johtuvan vain kohdun/mahan kasvusta.

jahas.. mut kello on jo hirvittävästi.. äkkiä ruokaa nassuun ja töihin..
 
Huomenta päivää!

Onpas taas tullu pitkästä aikaa kunnolla lukemista! Tervetuloa uudet!! :wave: Mukavaa saada vielä tässä vaiheessa lisää porukkaa!

Päänsärkyä on,nytkin koskee jo toista päivää,tai jomottaa sillee ärsyttävästi. Yleensä sitten yltyy ja saa pimeessä maata koko päivän ennen kun menee ohi. Migreeniä?! mene ja tiedä. Lääkäri ei ottanu kuuleviin korviinsa kun sanoin että suvussa on sitä ja siskollakin paheni raskausaikana. Mulla kuulema liittyy verenpaineeseen...joka eilenkin oli hurjat 124/80! no alapaine vois olla alempi,mutta ei kai nuo lukemat vielä saa päänsärkyä aikaseksi?!

vuodot mulla aikalailla sama kun kakaalla,pissan jälkeen lirahtaa vähä housuun. Aluksi luulin että se on lapsivettä kun sitä on vähä,mutta taitaa olla sitä valkovuotoa tai sit ihan vaan pissaa..:ashamed: pikkarinsuojat tääläkin käytössä!

Oireet on helpottanu,siis pahaolo ja väsymys. Aivasteleeko muut paljon?! mulla varsinkin aamut alkaa aivastelulla! ja välillä ikävästi vihlasee mahassa kun aivastaa. Nenä on koko ajan tukkosen tuntunen.

Kauhee kun toiset joutuu oottaa seulan tuloksia nuin kauan!! :O Minä sain kuulla ne heti nt-ultran yhteydessä. Tosiaan noi käytännöt vaihtelee aika paljon! Vaikka samasta asiasta on kyse,luulis että tässäkin ois joku peruskäytäntö joka paikassa!

(.) Mies sano eilen että maha on pinkeemmän tuntunen :) ja kyllähän se onkin,ei ole enää sitä normilöllöä,varsinkaan tuolla navan seudulla. Olo on ihan jees,yllättävän positiivinen jopa! Tosin korkeet verensokerit taas kettuilee!! en ymmärrä mikä ne villihti,varsinkin aamulla ovat tooosi korkeella! :kieh:
Kattelin eilen vaunuja netistä,miks ihmeessä meikä ihastuu aina niihin kalleimpiin?! :D Ensin ihastuin Brion happyihin ja nyt emmaljunga edge duo combeihin!! Nuo emmat ois varmaan ihan hyvät,ainakin niissä lupaillaan että pärjää 3-vuotiaaksi asti niillä. Jotkut on on sanonu et briossa ois pieni se koppa?! Kokemuksia kellään?!
Onnes tässä on vielä aikaa!!

No mehän ollaan jo tosi pitkällä jos joulukuisten pinokin on ilmestyny!! :D

Viikon jatkoja!

kaktuspiikki 16+4
 
"Ihanaa" että muutkin saavat nauttia finneistä! :p Tälläkin hetkellä naamassa komeilee varmaan kolme finniä ja hiusrajaan pukkaa hikinäppylää jne jne.. Ja pitäiskö tässä tuntea ittensä vielä hehkeäksi?! Noh kai se hehkeys jossain vaiheessa sitten iskee..vai täh?! :D Mikä se facebook ryhmän nimi on?
 
Aurinkoista päivää kaikille! :)

Eipäs ole tullut kirjoiteltua pitkään aikaan tänne mitäänn. Lueskellut kyllä olen. Supisteluista ootte puhuneet, mulla niitä tuli rankan työharjoitteluviikon jälkeen ihan yhtäjaksoisesti koko ajan.. En aluksi älynnyt mitä se on, kun vatsa menee kovaksi ja sattuu.. ja se paine alapäässä. Äitini sitten tiesi kertoa.. Mut niitä tuli ihan koko ajan, hyvä et oli se 10 min väliä.. Eikä semmosta oo aikasemmin ollut, eikä nyt jälkeenpäinkään.. Kävin toki neuvolassa, ja sieltä sain lähetteen kaiken varmuudeksi synnytyspäivystykseen, jossa katottiin että kaikki oli hyvin, eikä mitään riskiä keskenmenoon. Ei kuitenkaan voinut kirjoittaa saikkua etukäteen, kun siitä 2vk päästä jatkuisi vasta työt, eli nyt siis ens viikolla. Mutta se gynekologi sanoi ja epäili, et ne olis normaalia kohdunkasvamista/venymistä.. Mutta ei kyllä noiden kahden päivän jälkeen ole moista ilmennyt.. Muuta kuin joskus rappusia ylös kävellessä... Verikokeet yms ottivat, mutta mitään ei ole nyt viikkoon kuulunut, joten lienee olleet ihan okei..

Tänään sitten meinasin pyörtyä kaupankassajonoon.. Lenkin päätteeksi päätin käydä kaupassa täydentämässä ruokavarastoa.. Vähän joo heikotti jo silloin, kun menin kauppaan, mut en sen enempiä miettinyt, ja koko ajan olin liikkeessä.. Mutta sitten kun piti pysähtyä, niin johan alkoi maailma pyöriä, ja silmissä musteni. Nojailin siinä, ja lopulta näin ihan tosi sumeesti.. Sanoin sille kassalle, et nyt kyllä pyörryttää.. En yhtään nähnyt tunnuslukua näppäillessä niitä numeroita, mut ilmeisesti meni oikein, kun pääsin siitä lähtemään. Onneksi ostin mehua, join sitä siinä kassaneidin käskystä ennen kuin maksoin ostokseni.. Huh, ei koskaan ennen oo tapahtunut vastaavaa.. Ilmeisesti verensokerit meni ihan hullun alas.. Se mehu nimittäin autto, ja hetken päästä alko näkökin tulla takasin.. Oli kyllä ihan hullua.. Olisin varmasti lentänyt ketarat ojolleen, jos olisin luovuttanut.. Päätin, että varmasti pääsen vielä kävellen kotiin... Onnes lyhyt matka.. Huilasin toki sielä pihalla olevalla tuolilla..

Noista yhdistelmäseulajutuista, niitä me ei haluttu ollenkaan tehä.

Villaruusu ja mušu 15+1
 

Yhteistyössä