Syyskuun Söpöliinit 2012 *Maaliskuussa*

biba minkä merkkistä olutta oot juonu? mullakin tekis saunan pääle aina kylmää olutta mieli mutta sillo alkuraskaudessa join nikolai merkkistä ja se maistu ihan kissankuselle :x sen jälkeen en oo ostanu eikä meijän kyläkaupasta muuta saakkaan! ei noi siideritkää oikeen uppoo,hyvä kun saa sen 0,5 juotua. mutta välillä on mukava fiilistellä! :D

salmiakki ja lakritsi molemmat nostaa verenpainetta.

Tänään innostuin siivoomaan oikein kunnolla! lattioita pestessä sitten tuli iskias,eipä ole ennen tullu lattianpesusta! yleensä vaivannu jos on hangella tai muulla epätasasella paljon kävelly. Onko muilla vaivannu?

En tiiä miten tunnen liikkeitä jo nyt. mullakin istukka edessä,mutta toinen raskaus kyseessä,ehkä se sitten vaikuttaa,erottaa liikkeet mahan möyrinnästä. Nämä kyllä tuntee ihan selvästä,kunnon naputuksia ovat! :heart:

Verenpaineita oon mittaillu,ei ne ainakaan kotona kovin päätä huimaavia ole ollut,124/81. alapaine vois tietty olla matalempikin! lääkkeetkin kyllä varmaan jo vaikuttaa.
Huomenna pitäs mennä labraan,taas. Tällä kertaa ottaavat jonkun munuais-arvon ja samalla pitää ottaa kotiin se pissipönttö,pitää vuorokausi virtsa kerätä. Huomenna pitää alottaa aamulla klo9 ja lopettaa tiistaina aamulla klo9. Mahtaa olla iso pönttö!! :O :D Seuraavat sitä valkuaista :|

Jospa nyt köllähtäs sohvalle ja huilaisi ennen saunaa. Leppoisaa sunnuntaita!

kaktuspiikki 16+1
 
Unohdin tuossa aiemmin sanoa, että hienoa kaktuspiikki, että ultrassa asiat vaikutti nyt paremmilta :) Ehkäpä tosiaan pääset kohta jo relaamaan odotuksen kanssa :)!!

Iskias vaivaa täälläkin AINA rasituksen jälkeen, että kiva vaiva jo tässä vaiheessa raskautta...mutta siitä huolimatta käyn kyllä jumpassa jne., mutta pikkasen kyllä katon, että millasiin jumppiin uskallan mennä. Joku pumppi jää kyllä suosiolla pois, tai on jo jäänytkin...

Mulla kans istukka etuseinässä eli johtuneeko siitä, etten oo kyllä vielä oikein liikkeitä tuntenu vaikka kerran LUULIN tuntevani, mut oliko kuitenki ilmaa :D
Tänä iltana taidan kuitenki yrittää taas hiljentyä kuuntelemaan, jos pikkunen antais jonku merkin itsestään!

Mutta juu, eipä tässä kummempia. Täällä on vähän keskustelu hiljentyny, ilmeisesti suurin osa on siellä facebookissa nykyään jutskaileen!

Toksoplasmoosista joku mainitsi. Mitenhän siihen kokeeseen pääsis? Meilläkin pari kissaa ja joskus kyllä mietityttää tuokin asia. Mitä sille voi tehdä, jos sellanen löytyy..? Tai puhkeaa?

Mulla on järkyttävä roskaruuan himo, mutta onneks asutaan täällä syrjemmässä niin ei pääse illalla hakemaan mitään, kun ei viitti ajella pidempää matkaa sen takia. Tänäänki haaveilin et menisin syömään raxiin huomenna :D mut saas nähä. En mä kyllä siis ole roskaruokaa juurikaan syöny, mut himo on kyllä valtava. Yhen hampparin kyllä vetäsin toissapäivänä. Oli hyvvääää :)

Hyvää alkavaa viikkoa mahanaisille!

Syrän 14+4
 
jahas, niin se vaan alkas olla viikonloppu kasassa pikkuhiljaa. Onneksi huominen vielä vapaa.. Lauantain olin töissä ja on ollut niin hulina vk, että tuntuu, että ei yhessä päivässä kerkee toipua |O
Huominen puuhaillaankin kaikkea kivaa lasten kanssa :) Esikoinenkin jää pois eskarista niin saahaan porukalla olla.

Täällä väsymys palannut. osasyinä kiireinen työviikko, ja se, että yöllä pitää monta kertaa käydä vessassa.. jo nyt. Kauhulla odotan mitä se hyppääminen on sitten isommilla viikoilla. Neitokaista oottaessa kävin parhaimmillaan 5-6krt ja ne yöt oli aika painajaista. Helpommalla pääsi kun typy syntyi ja päästiin heräilemään vaan yösyöttöjä varten :D

ruokahimoista.. Mulla ei oo tehnyt tällä viikolla mieli mitään, mutta hirmuinen nälkä vaivaa koko ajan ja koko ajan saa olla jotain ruokaa ehtimässä. Suussa tuntuu maistuvan ihan kaameelle 24/7. Vuoroin jäystän purkkaa, vuoroin pesen hampaita päivän aikana....

oon Kaktuspiikin kans samoilla linjoilla tuosta Nikolai oluesta.. Minusta ois sama kun nuolis jotain peltipurkkia.. Ei mitään hyvänmakuista.. Muutaman olen juonut jos on oikein kovasti mieli tehnyt. Sidukat ja limpparit ei uppoa.. Vissyvesi ja kotitekoinen hapotettu vesi, johon liraus sitruunaa, on kova sana kun jotain hapollista tekee mieli.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

danjuska ja manna 16+4
 
Nikolaioluttapa hyvinkin olen juonut :D Mun mielestä se on ihan yllättävän hyvää alkoholittomaksi. Tölkistä en kyllä koskaan juo vaan kaadan lasiin =) Mutta ne on makuasioita ja eihän sitä nyt ihan normi olueen voi verrata :)

Täällä on kans yks joka ravaa pissillä jatkuvaan!! Todella rasittavaa enkä muista että esikoisestaois tässä vaiheessa näin paljon pissattanu. Vasta loppuvaiheessa :kieh:
 
Täälläkin tekee hirveesti mieli roskaruokaa ja lihaa! Liittyiskö proteiinin tarpeen kasvuun?

Ostin alkoholitonta valkkaria, ja oli kyllä aika kauheen makuista, juomatta jäi, enkä kyllä uudelleen osta. Holiton siideri vielä jotenkin menee, mutta toi oli jo pahaa.

Muakin kiinnostaa toi toksoplasmoosi asia, meillä on kanssa 2 kissaa. Oliko joku käynytkin jossain testissä, verikokeellako se selvitetään? Neuvolassa ei olla puhuttu tai kyselty tästä mitään... Täytyy ottaa puheeksi.

Guitar 17+5
 
Pitkästä aikaa en ole tänne kirjoitellut, vaikkakin olen käynyt lukemassa. Mulle ei mitään järisyttävää uutta. Neuvolassa kävin tällä viikolla, sydänäänet kuului ja kohta 2v. esikkokin oikein pysähtyi niitä kuuntelemaan leikkien lomassa vakava ilme naamalla. :) Väsymys on vieläkin ihan älytön, tosin nyt ei väsytä ehkä kahteen tuntiin heräämisen jälkeen, mutta sitten taas iskee. Voisi loppua jo tuokin "vaiva", alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään, kun olen ollut väsynyt jo kolme kuukautta. Kunnon ruoka ei myöskään maistuisi vieläkään, mutta roskaruoka, sipsit, leivät yms. uppoaisi vähän liiankin hyvin. Hapankorppuhimo iski. Ja voi hyvä ihme, että maksamakkaraleipä maistui taivaalliselle, kun yhden sellaisen itselleni sallin. :LOL:

Alkoholitonta viiniä maistelin jokunen viikko sitten, ja se oli ihan mielettömän hyvää. Merkki oli muistaakseni Torres, sellainen vihreä puolikkaan kokoinen pullo. Tai tuossa oli alkoholia 0,5%.

Toksoplasmoosi minulla testattiin esikon odotusaikaan. Se otettiin silloin samassa yhteydessä kuin muutkin veritestit nt-ultran jälkeen, ja neuvolan kautta sain siihen lähetteen. Nyt, kun kissat ja kissojen elämäntavat ovat pysyneet samana reilun kahden vuoden takaisesta, ei testiä ole ilmeisesti tarpeen ottaa.

Kaktuspiikille erityisesti haluan toivottaa onnea hyvistä ultrakuulumisista! Olen täällä taustalla jännittänyt puolestasi.

Hyviä vointeja kaikille! :) Niin ne viikot vaan etenee, vaikka aika kulkeekin mielestäni ihan liian hitaasti.

Hengessä mukana, aktiivisemmin facebookin puolella kirjoitteleva

Krumeluu rv 16+5
 
Mä sain lähetteen toksoplasmatestiin ihan neuvolaan soittamalla. Ja tosiaan, jos vasta-aineita löytyy, ei uudesta tartunnasta (tai siis vanhan tokson aktivoitumisesta) ole haittaa sikiölle. Mitään sen kummempaa syytä en sanonut, kuin että vuosia olen kissojen kanssa ollut tekemisissä.
 
Okei pitäneepä sitten ens kerran kysellä pitäisikö itekin mennä tuohon toksoplasmoosi-testiin...meillä kissat on kyllä sisäkissoja olleet koko ajan (ymmärsin jotenkin, että ulkokissoilla olis jotenki isompi riski, että niiltä sen sais tjs.) ja laatikon putsauksen jälkeen olen kyllä aina pessy kädet (onpa ihmeellistä :D) ja muutenkin oon ollu aina tarkka, etten pidä esim. leipää tms. pöydällä jossa kissat hyppii...mutta mistäpä näitä tietää. Voishan tuon käydä ottamassa...
 
Huomenta!
Minunkin pitänee mainita tuosta toksoplasmatestistä. Meillä on yks sisäkissa,mutta mies on kyllä minun raskausajan vaihtanu hiekat,enkä oo hirveesti pussaillu kissaa nytten. :) Vois sen varulta ottaa!

Blääh,pitäs lähtee valumaan sinne labraan,saas nähä millasen pissipöntön ne mukaan laittaa :D toivottavasti ei oo paljo porukkaa,yleensä meen vähä myöhemmin niin on kiireiset (mummot ja ukit) kerenny jo käydä,nyt ei ehi odottelemaan kun pitää se pissankeräys saada alulle.
Onnes on perjantaihin asti vapaata! :cool:
Ja kiitos tsemppauksesta kaikille! toivotaan että jatkossakin saadaan hyviä uutisia!

Hyvää viikonalkua!! :wave:

kaktuspiikki 16+2
 
Viimeksi muokattu:
Heips taas pitkästä aikaa!

Hiljaiseloa tullu vietettyä ku oli toi pikkunen niin kovin kipee. Ei tullu paljon öisin nukuttua. Viime yönä sitte nukuttiin joten eiköhän se tästä ala taas helpottaa.

Mulle on tullu muutenki epäusko koko raskautta kohtaan. Ihan ku olis mahaki jonneki kadonnu. Aamusin aina tuntu kumpu alavatsalla ja nyt tuntuu ettei sitä enää ole. Liikkeetki oon tuntenu aina tosi aikasin, esikoisestaki jo 16+ viikoilla. Nyt kuitenki jo neljäs raskaus ja en todellakaan oo varma oonko tuntenu mitään. Pari kertaa on ollu sellanen fiilis et olikohan toi mut sit oon tullu siihen tulokseen et ei se ollu mitään. Reilu viikko sitte perjantaina käytiin 2v. neuvolassa ja sillon pyysin et kuuntelis samalla sydänäänet. Kyllähän ne sillon kuulu mut silti... Oma neuvola on reilun viikon päästä. Tuntuu et sinne on niin pitkä aika!! Nyt toivois että olis se oma dopleri millä kuunnella sydänääniä.

Taitaa tää raskaus mennä samalla lailla ku kakkosta odottaessa. Koko ajan pelko persiissä et jotain ihan varmasti tapahtuu. Kyllä ne keskenmenot kummasti vaan jää takaraivoon kummittelemaan! Olis kiva nauttiakin tästä ku tää on kuitenki viiminen raskaus. No toivottavasti sitte rakenneultran jälkeen osais olla pelkäämättä. Jos sinne asti kaikki hyvin menee ja jos siellä on kaikki hyvin.

Nyt tuli ihan vaan omaa napaa... täytyy tästä lähtee vähän siivoilemaan! Nyt vielä ku jaksaa!!

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Aksuliina 15+5
 
viimeinen viikko maaliskuuta käynnistyi:eek:

(.) Sain eilen kebabbia omn omn omn sluprs:p, sitten illalla kattottiin miehen kanssa leffaa ja herkuteltiin sipsuilla+dipillä, karkeilla ja suolapähkinöillä =) Ja siinä sohvalla kun makailin ja pidin käsiä mahan päällä olin aivan varmana tuntevani kuinka Toukka sielä möyri, en tuntenut niitä liikkeitä masussa mutta käteen tunsin ne, hmmm jännäää :eek:

Hmmm itteäkin rupesi tuo toksoplasma mietityttämään, meillä tosiaan on kaksi kissaa ja ne pyytävät pihalle asioimaan ja tulevat sisälle syömään ja nukkumaan, itse olin lukenut ja ymmärtänyt että tuota toksoplasmaa voi tulla kissanhiekasta tai siis ulosteesta,
itse olen samallalailla möyrinyt ja suukotellut kissoja kuin ennenkin ens viikon torstaina olisi neuvola pitääpä sielä kysyä vähän tuosta. Kuuluuko tuohon toksoplasma virukseen jotain oireilua jos sen on saanut?

Kakaa ja Toukka 15+5
 
Nyt kun keskustelu täällä hiljenee, niin ehkä on sopiva aika liittyä joukkoon.
Olen siis Santra, 25v ja la on 22.9. Toinen lapsi on tulossa. Ultrassa käytiin joku hetki sitten, kaikki hyvin. Seulontoihin emme menneet. Raskauspahoinvointia on ollut koko ajan, tänään oli ensimmäinen päivä, että sain voileivän alas. Lihan ajatteleminen saa mahassa aikaan epämiellyttävää myllerrystä, ja sen käyttö onkin vähentynyt tosi paljon. Karkkia taas kuluu hirmuisesti, sillä saa tällä hetkellä pahan olon pois.
Santra ja nimetön 14+2
 
tervetuloa santra:wave:

(.) mulle iski nyt kauhea nimi kuume, oon tässä jo listannu nimiehdotuksia :p Ja muutenkin nyt on sellainen olo että ei jaksaisi yhtään odottaa ens viikkoon neuvola käyntiin, sitten ei jaksaasi odottaa toukokuun rakenneultraan ja ei todellakaan jaksaasi odottaa syyskuuhun. tahtoisin tämän vaavin syliini ja pitää sitä sylissä, halata,pussata ja katsoa sitä ja ja aawww:heart: Jotenkin tuntuu että syyskuu on päivissä niiiiiiiiiiiin kaukana nyt menossa "vasta" 16 viikko mutta sitten taas kun ajattelee että herran jestas pian ollaan puolessa välissä jo ja eihän siihen kuukausissa ole paljoa enään aikaa :eek:

hohhoh kyllä on nyt ollu hiljaanen päivä taas vaihteeksi, sain kaikki hommat tehtyä jo ennen ruokkista niin nyt on sellaista että mitäs sitä nyt tekis ja toisaalta taas ei huvita tehrä mitään. Päätä jomottaa TAAS :headwall: nyt jo 4 päivänä pää ollu kipiänä. Lauantainaki heräsin siihen ku pää olo haljeta ja kokopäivän se kipu kesti, silloin kun söi jotakin niin päähän ei ottanu kipiää.

Täälä kans kova karkinhimo aina otan töihin mukaan jotain pienta naposteltavaa mitä mussutan sitten salaa :ashamed::popcorn::LOL:

Nii joo saatiin lauantaina miehen siskolta lahjaksi tälläinen vauva mobiili
Fisher Price Rainforest Musical 1-2-3 puuhamatto - BumBeez
Ja heti oli pakko testata =) ja sitten sielä oli ihana nallekuvioinen potkupuku :heart:

Toivottavasti tämä fiilis pysyy tälläisenä hyvänä eikä tule enään noita pelko tiloja mitä muutama viikko sitten oli =)

Kakaa ja Toukka 15+5
 
pelkotiloista muuten..meikä on kehitelly ihan ihmeellisiä pelkoja! eilen rupesin saunassa pelkäämään että jos lauteet hajoo ja tipun lattialle :ashamed: :LOL:
Sitten illalla mietiskelin tulevaa kesää niin alko pelottamaan käärmeet,entä jos ne pistää mua?! mitäs sitten vauvalle käy! :O :D kohta en uskalla sängystä poistua! :LOL:
Pliis sanokaa että teilläkin näitä outoja pelkoja,etten vaan oo hulluks tulossa!

ootko kakaa seurannu verenpainettas? pääkipu voi johtua siitäkin. Toitotan sitä nyt melkein kaikille kun itellä sattuu hieman olemaan arvot koholla ja päähän koskee aina välillä :ashamed: mutta lääkäri käski minun seurailla paineita ja myös sitä millon päähän koskee.

labrasta anto se hoitsu 2 3litran purkkia,että pitäs pissan mahtua,jos ei mahu niin voi pissata vaikka kurkkupurkkiin sitten! :D

Tervetuloa santra! täälä on tosiaan hieman juttutahti hiljentyny,liekkö kaikki siellä facebookissa :)

kaktuspiikki
 
kaktuspiikki en oo seurannu verenpainetta ku ei oo mitään laitetta ittellä millä sitä seuraisi, ainakaan viimeksi ei ollu mitään ihmeellistä verenpainees ja pysynykki samassa. 5.4 on seuraava neuvola jotta sielä sitte näkee onko verenpaine muuttunu mihin suuntaan.
Ja kyllä tääläkin välillä nuo pelkotilat laukkaa kuinka sattuu ja tulee mietittyä melkein heti että jos jotain tapahtuu että mitä vauvalle käy, esim tässä taannoin tuli kännisiä asiakkaita tänne toimistolle ja ne rupesivat valittamaan niin ensimmäisenä oli että mitä mä teen jos ne puukottaa mua.. Ja muutes oon miettiny kaktuspiikki saunassa tuota samaa että mitäs jos nää lauteet yhtäkkiä tippuus :LOL: viimeksi viime tiistaina mietiin sitä =)

Hemppa mulla oli laskenu 149:stä --> 126:een ja käskettiin ruveta syömään d-vitamiiniä, toivottavasti nyt on sitte noussu.

Kakaa ja Toukka 15+5
 
Böö;)
Aurinko paistaa ja kesä tulee kovaa vauhtia!Ehkä jo ens kuun lopulla!:attn:
Oon kirjotellu tuolla FB:ssä ni en oo sit kahteen paikkaan jaksanut tuntojani listata...

Onnea kaktuspiikille hyvistä uutisista!

Väsymystä ei ole enään pahemmin eikä pahoivointiakaan ollenkaan!Raskaan tässä kuitenkin ilmeisesti ollaan kun tuo maha näyttää kasvavan ja joku siellä potkiskeleekin!:LOL:
Tissit olleet todella kipeet, kuumat ja kovat löllykkä pallot!Ei kuljetakkaan enään ilma rintsikoita..eivät ole enään mitkään minitissit !:LOL:On tässä kyllä taas ihmettelemistä et miten vartalo voikin muuttua näin radikaalisti...Vielä kun saisi tämän kovan jatkuvan nälän taltutettua niin ei noita kilojakaan tulis kokoajan niin kovaa vauhtia!Oon nimittäin päässyt ihan uusille kymmenluvuille...

Meenkin tästä istuttelemaan yrttejä ja kukkia:p Ai minullako pesänrakennusvietti?:whistle:
 
kärsiikö kukaan muu supistuksista????

Ite oon tässä parisen viikkoa kuulostellut ja kyllä nää supistuksia on. Tulee lähinnä kotosalla kun olen esikoisen kanssa kaksin. Paljon joutuu sillon kumartelemaan ja nostelemaan ja sitten rupee tuntumaan ilkeeltä alavatsalla ja mahaa puristaa. Tällä hetkellä varsinkin tuntuu olevan sellainen kestosupistus päällänsä. Onneks huomenna neuvola!!!

Rupesin jo olemaan innoissani ja ns. huoleton tätä raskautta kohtaan, mutta ei näkyy olis pitänyt. Tätä menoa jos supistelee niin kesken menee ihan varmasti taikka keskosena syntyy.
 
Rae89 onko ne siis kipeitä suppareita vai inhottavan tuntusia harjotussuppareita? Miulla alko edellisessä raskaudessa inhat harjotussupparit joskus rv 11 (ihan päivittäinen vaiva) ja poika synty vasta käynnistyksellä 41+4
Harjotussupparithan on ihan normaaleja, ja nekin voi tuntua aika epämieluisilta :/ Eli olisko kyse niistä? Miullakin oli silloin myös semmosia kestosupistuksia..
Niin ja esikoista odottaessa en oikein edes huomannut niitä juuri ollenkaan.

Menhit ja Touho 15+6 :heart:
 
Tänään oli vihdoin neuvola, ja toisin ku viimeks, tällä kertaa lähdin sieltä ihan hyvällä mielellä :) Pissakin tikutettiin, ja sydänäänet kuunneltiin! Jee! Nyt oon iloinen!! :) Sydänääniä kun täti kuunteli niin hyvä ettei räjähtänyt koko aataminaikainen masiina, kun jyskytti niin kovaa ja selvästi :D :heart:

Mulla on ollut jonkin aikaa hirveen voimaton olo ja huimannu päivittäin tosi paljon, selvis sitten sekin; hemoglobiini pudonnut 128->96 :( Rautaa nyt sitten, toivottavasti löytyy pian sopiva, ei yleensä nuo rautatabut sovi miun vatsalle ..

Pau~ ja Tyyppi 15+4
 
Rae89 ja supistuksista: kävin juuri viime viikolla neuvolassa, ja kun kävin pitkäkseni tutkimuspöydälle sydänäänten kuuntelua varten ja terkkari alkoi kokeilemaan kohdun kokoa, kysyi hän, että tunnenko supistuksen; kohtu tuntui aivan kovaksi supistuneena hänen käteensä. En tuntenut mitään. Th sanoikin, että supistuksia usein tulee juurikin esim.makuulle käydessä, ja ne eivät haittaa mitään, jos eivät tunnu. Neuvolan jälkeen olen kuitenkin vähän tunnustellut "tuntosarvet herkkinä", ja kyllä, väittäisin, että välillä supistukset tuntuu puristavina. Esikoisesta supisteli muistaakseni heti puolivälin jälkeen, ja silloin taas ohjeistettiin, että jos supistuksia tulee kipeinä yli kymmenen päivässä, niin sitten olisi syytä mennä tutkituttamaan kohdunsuun tilanne. Silloin tilanne tsekattiinkin, eikä kohdunsuulla ollut mitään tapahtunut. Mutta jos itseä vaivaa, niin kannattaahan tilanne käydä varmistamassa. Ole ihmeessä yhteydessä neuvolaan, vaikka tuskin on mitään syytä huoleen.
 
Täällä poksutaan tänään 16+0!

Aksuliina kuvasit ajatuksiani niin hyvin! Pelko seuraa mukana jos ei ihan vieri vierellä joka hetki niin ainakin kantapäillä :) Olin viikko sitten kuunteluttamassa neuvolassa sydänääniä kun iski niin hirveä pelko ettei kaikki ole masussa hyvin. Iloa kesti muutaman päivän ja olin jo tuntevinani liikkeitäkin, kunnes nyt viikonlopun ja tämän päivän aikana ei mitään... olen taas aivan paniikissa :/ Miten teillä muilla, jotka liikkeitä tunnette, tuleeko niitä kun masua heiluttelee ja yrittää "herätellä" pientä, vai missä tilanteessa? Monet yöt olen maannut käsi kohdun päällä ja yrittänyt saada vaavia liikkumaan, mutten ole tuntenut silti mitään. Viime viikolla tuntemukset tosin ajoittuiva lähinnä istumistilanteisiin...

Äh, kun unohdan taas mitä kaikkea pitikään kommentoida :( Ainakin on pitänyt tässä kaktuspiikille välittää onnittelut viimeviikkoisista uutisista! Kaikille muillekin hyviä vointeja toivottelen ja yritän vielä parantaa tapani ja alkaa kommentoimaan erikseen paremmin. Tämä ketjun lukeminen on kohdallani kyllä päivittäistä, lähinnä kännykällä lueskelen nopsaan, mutta kommentoiminen ei kännykästä ole yhtä kätevää kuin koneelta, jossa sitten tuleekin vietettyä vain hetkinen töiden jälkeen ja niin se palstailu jää vähemmälle.

Harmittaa, minkä takatalven iski eilen ja nyt kun tulevaa säätiedotusta katselee, niin ensi viikonlopuksi luvassa Hgin alueelle nollakelejä. Pöh.

Roskaruokaa tekee täälläkin mieli! Tänään upposi lisäksi suklaalevy ihan huomaamatta :ashamed:

Joitain vaunukokemuksia olikin palstalla jo alkuaikoina jaeltu, mutta kysyisin nyt teiltä parin/useamman lapsen äideiltä, millaiset tuplat olisivat hyvät? Vierekkäin mentävää mallia en halua, vaan päällekkäiset. Taitaa jäädä phil&tedsit aika lailla vaihtoehdoiksi, vai onko muita hyviä ja huokeampia vaihtoehtojakin olemassa?

syksyn taimi ja papunen 16+0
 
Tänään kävin neuvolassa uudelleen, kun ei lääkäri viime viikolla saanut niitä sydänääniä kuuluviin. Hoitajalla kesti muutama kymmenen sekuntia löytää ne. Ilmeisesti tyyppi majailee kuitenkin jossain ihan kohdun takaosassa, koska enemmän kuului äänien kaiku ja vähän aikaa vaan kunnolla varsinaiset äänet. Taaksepäin kallistunut kohtu onkin. syksyn taimi Liikkeitä tunnen monesti illalla sohvalla makaillessa.

Töissä kuulema on jo työkavereilta kyselty, olenko raskaana, joten kai se olis aika kertoa, ei toi masu oikein löysilläkään paidoilla enää peity. Se on vaan jotenkin kummallisen hankala sanoa, kun ei sovi mihinkään keskusteluun vaan täytyy ottaa erikseen puheeksi. No täytyy rohkaistua.

Voiko tästä raskaudesta ihan kunnolla ilman pelkoa nauttiakaan? En ois uskonut tän olon olevan näin epävarmaa. Neuvolassa tänään täti sanoi musta kivasti, että toisaalta nämä säikäytykset ja epävarmuus kasvattavat myös siihen äitiyteen.

Supistuksista, oon kanssa miettinyt voiko niitä olla jo? Välillä tuntuu alavatsa sellaselle kireelle ja epämiellyttävälle, mutta se menee sitten ohi. Ei siis ole kivuliasta, mutta sellainen tosi hassu tunne. Just vähän niin kuin Krumeluu kuvailit, melkein ei huomaa, mutta kuitenkin vähän sellanen outo olo masussa. Ehkä ne on noita Menhitin mainitsemia harjoitussuppareita?

Pau mulla oli kanssa hemoglobiini taas pudonnut, oli nyt 101, ja siltä tuntuukin tää väsymys. Nyt pitäis tuplata rauta-annos, toivottavasti vatsa kestää...

Toksoplasmasta kyselin kanssa, sitä ei testata. Jos sen on joskus sairastanut, uusi tartunta ei pitäis olla haitallinen. Jos taas ei, niin voi olla, mutta eipä se testaus taas siihen auta. Ohjeena oli vaan laittaa mies putsaamaan kissojen laatikko :D niin kuin se on nyt tehnytkin. Ja muutoinkin hyvä hygienia, vihannesten pesu jne. Meillä kanssa 2 sisäkissaa, jotka ei koskaan ole ollut ulkona, niin luulen, että en sitä noilta saa. Maalta olen kotoisin ja siellä ollut aina ulkokissoja, jotka nukkuu sisällä, eli voi olla, että olen sen jo niiltä sairastanut. Eli näillä mennään.

Tänään oli ihanan aurinkoista, mutta nyt taas lunta sataa...

Guitar 17+6
 
Rae89: Samoja mietteitä täälläkin supistuksiin liittyen... Johan näillä viikoilla harjoitussupistuksia voi hyvinkin alkaa tulla, mutta kun esikoisen aikaan ei supistellut, niin nämä tuntuu tosi pelottavilta...: / Itselläni on ollut supistellut nyt muutaman päivän ajan. Jos joudun tyttöä nostelemaan tai tekemään mitä tahansa vatsalihasten varassa, niin heti supistaa. Ei kivuliaasti (joka on hyvä merkki), mutta kyllä ne huomaa! Viime yönä jopa heräsin yhteen supistukseen, kiristi niin kovin. Pitää vaan uskoa, että kuuluvat etenkin uudelleensynnyttäjällä asiaan. Monet tuttuni on saaneet sairaslomaa supistelujen takia juuri näillä viikoilla ja vähän myöhemmin, vaikkei ne olisi vaikuttaneet kohdunkaulan tilanteeseen. Itsestä tuntuu, etten kuitenkaan sairaslomaa olisi vailla, mutta kiva tietää viimeistään rakenneultran yhteydessä kohdunsuun tilanne. Työni on pääasiassa sellaista, ettei fyysistä rasitusta onneksi tule.
 
Tiistaihuomenta kaikille!

Täällä odotellaan edelleen yhdistelmäseulan tulosta...! Voitteko kuvitella.. - minä en voi! Tänään alkoi rv14 ja kävin nt-ultrassa ja verikokeella yli 1,5 viikkoa sitten.. Aika kohtuutonta mielestäni tällainen lähes kahden viikon määräämätön odottelu. Soitin eilen neuvolaan, josta vaan todettiin että eipä ole tuloksia näkynyt. Kysyin että no onko tämä normaalia niin vastaus kuului: kyllä ne yleensä tulee. Ok, ei kai tässä sitten muuta kuin odotellaan vaan edelleen... Ajattelin huomenna soittaa, kun tulee lähes kaksi viikkoa kuluneeksi ja vaatia niitä hemmetin tuloksia. Raivostuttavaa ja turhauttavaa. Lisäksi meillä alkaa talviloma, joten haluan todellakin rentoutua lomallani ja unohtaa koko seulan.

Muutoin vointi on ollut ihan kohtuullinen, pahin väsytys on ohitse (?) ja oli jopa energiaa lähteä hölkälle. Ruoka ei edelleenkään maistu, eikä paino ole noussut. Raskaus ei edelleenkään näy ulospäin.

Facebookista: itse en ole aktiivikäyttäjä, enkä oikein innostunut koko touhusta, joten en ole liittynyt ryhmäänkään. Toisaalta tuntuis aika tyhmältä liittyä kun ei olla vielä kerrottu kaikille lähimmillekään sen seulan tulosten odottamisen takia.. Piti tosiaan viime viikolla kertoa lähimmille, mutta saa nähdä kerrotaanko vielä tälläkään viikolla. Katsotaan jos sitten myöhemmin liittyisin FB-ryhmäänkin, kun asia on hiukan "julkisempi".

Supistelusta: Ekakertalaisena en oikeastaan edes tiedä miltä supistus tuntuu, mutta oletan että hölkkälenkin jälkeen oli muutama supistus?! Semmoinen ikävän tuntuinen, pistävä/painostava tunne tuolla jossain kohdunsuulla, voisko olla supistus? Pari kertaa voi jopa sanoa, että sattui vähän. Pitäiskö noista kipeistä supistuksista olla huolissaan..?

Guitar: Oon myös miettinyt että miten sen sitten työkavereille kertoisi ja tällainen tuli mieleen, en tiedä voisitko itse hyödyntää ideaa :) Eli varmasti teilläkin jutellaan jo kesälomista ja loma-ajankohdista? Ajattelin ujuttaa oman uutisen semmoiseen keskusteluun jotenkin niin, että totean että "jäänkin sitten varsinaisen kesäloman jälkeen vähän pidemmälle lomalle - jos sitä nyt lomaksi voi ylipäätään nimittää" ja merkitsevä hymy päälle. Jos tuosta eivät tajua niin olkoot tajuamatta sitten ;) No, ainakin kommentti poikii lisäkysymyksiä ja sitten voikin kertoa että meille on tulossa uusi perheenjäsen. Olisko tuosta ideasta sulle apuja?

Vanilla Whip (14+0)
 

Yhteistyössä