Syyskuun Söpöliinit 2012 *Huhtikuussa*

Crossway on käsittääkseni City Crossia edeltävä vaunu, periaatteessa siis sama, nimi vaan vaihdettiin jossain vaiheessa, en tiedä tehtiinkö jotain pientä uudistusta siinä vaunumalliin samalla.

Guitar
 
BiBa siis ostin netistä sellasen testipaketin mikä kertoo oliko se 83%:n varmuudella että kumpiko on tulossa. Saas nähä mitä näyttää. Maksaa sen 50 euroa :( kokeilin ton soodatestin uudestaan oikeemmilla mittasuhteilla ja nyt näytti poikaa. Katsotaan mitä se la aamun testi kertoo. Siihen ehkä luotan enemmän :D

Kusma ja hattivatti 15+4
 
Huomenta!
Tulihan se perjantai viimein! =)

Ihan pakko tulla tänne avautumaan ja nurisemaan tosta "kiinteistökuningattaresta". Hän kun ei aio imettää ja ei aio pitää mitään äitiyslomia ja miten se sano että ei aio ripustautua tai jäädä kiinni vauvaan,vauvalla kun on myös isä! aika kylmästi sanottu! ja nyt hän hehkuttaa että herää joka aamu JO 6.30! siis mitä v*ttua! onko se muka aikasin?! kyllä minusta aika moni työssä käyvä ihminen herää aikasemminkin! Minä ainakin! ja suomalaiset on hänen mielestään lasikoja... Huh Huh!!

sori tämä hormoonihirviöpurkaus heti aamusta.... :ashamed: :LOL: siis ei oikeesti kiinnosta pätkääkään tuon julkkistyrkyn elämä,mutta pisti vaan silmään kun luin iltalehtee,ei vissiin pitäs lukee. :D

kaktuspiikki 18+6
 
Joo minäkin vain iltalehtien juttujen perusteella kommentoin, että aika hurjalta kuulostaa naisen puheet. Ja tänään herätty klo 5.30... mutta jokainen tekee omat valintansa :)

Ihanaa tosiaan, PER-JAN-TAI!!!

syksyn taimi ja papunen 18+4
 
Jeeeeeeee se olis niinku PE-PE-PERJANTAI ja vielä 13 pvä jaiks :attn:

Ja tänään saankin mennä töistä päin suoraa hakeen vaunulasta sen ihanan kirahvi pinniksen =) sitten saankin ruveta siivoilemaan makkaria ja laitan miehen heti kokoamaan pinniksen ja sitten laitan sen jo valmiiksi ja ja ja voi IE olis jo SYYSKUUU :LOL: Sitten JOS vain innostus pysyy korkealla niin aijon kyllä siivota sen ietunan vaatekaapin ja laittaa jo pienet vaatteet sivuun, on taas päässyt joku riehumaan vaatekaapillani ja kaikki vaatteet on ihan sekaasin ja puolet pursuaa jo lattialle :ashamed:

Seksihaluista Nyt on mennyt silleen että oon itte ruvennut tekemään usein aloitteen ;) hih ja sitten useasti tulee vain kiusattua miestä niin kauan ettei oo muuta vaihtoehtoa kuin mennä puuhiin :LOL:

Niin joo tein muutes eilen sormustestin ja soodatestin. Tuo sormustesti oli aivan yli jännä tehtiin kaverin kans se kaverilta näytti poikaa ja mulla taas näytti TYTTÖÄ, sitten illalla kun tein soodatestin niin se rupesi sihisemään joten POIKAA lupas jeeeeee kyllä olin onneni kukkuloilla sen jälkeen :) hahahahahahah kaikki tulokset on viitannu TYTTÖÄ niin tuo poika oli kyllä niin kiva juttu, ittellä kun on niin vahva poikaolo ja miehellä taas tyttöolo niin en todellakaan tahro antaa periksi että mies "voittaa" :LOL: Mutta tosiasia on että sukupuolella ei nyt ole niin suurta merkitystä se on kaikkein tärkein että sieltä vauva tulee kunnossa :heart:

Kakaa ja Toukka 18+2
 
Hei vaan,

Ihan pikaseen vaan kirjoittelen, kun tökkii niin pahasti nää sivut, etten viitsi pitkästi kirjoitella jos ei sitten saakaan ladattua sivua.

Mies lähti keskiviikkona reilun parin viikon reissuun ja ei sen vuoksi pääse rakenneultraan, mikä mulla siis

20.4.

En oo vielä osannut päättää kysynkö ultrassa sukupuolta. Mies siis sanoi, että saan ihan ite päättää, että hän ei niin välttämättä halua tietää, mutta ei myöskään haittaa, jos haluan kysyä niin voin kysyä. Huoh, miten hankalaksi tämä nyt menikin. Aluksi olin varma, että haluan kysyä, mutta nyt on jostain syystä kuitenkin alkanut arveluttaa. Viikko aikaa miettiä.

Teeu 19+4
 
no totisesti tökkii nämä sivut! ihan hermostuksissano oon koittanu tänne päästä monta tuntia!! Luulin jo että meijän nettiyhteys pätkii tai kone paskana! enpä sit älyny että muille sivuille pääsee normaalisti...!

Mutta hyvää viikonloppua mammoille ja pikkusille!
 
kusma Enpäs ollut kuullutkaan tollasesta testistä? =) tule sitten kertomaan mitä näytti :D Mä taidan malttaa odotella sinne rakenneultraan, mutta jos ei sitten selviä niin vois harkita sitä ;)

Täälläkin sivut tökkii..eikä ole kyllä eka kerta :kieh:

Nyt on nälkä joten lähettävä tekee ruokaa! Tekis kyllä mieli kotipizzaa, kun näin lehdessä siitä mainoksen :p
 
Juonen aamuna Tuun kertoo mitä se näytti :)

Sellasta kysyisin että mitä mieltä ootte. Katselin yhtä käytettyä hoitopöytää joka on kirsikan värinen ja jos sen saan ni aijon maalata sen valkoseks. Voisinkohan maalata sen ite vaikka oonki raskaana? Vesipohjasella tietenkin ja niin että ikkuna on auki. Minussa asuu tällanen pieni remontoija ni pakko päästä tekee jotain. Miten tänne saa lisättyä kuvia? Päällystin kaverilta saadun sitterin uudestaan. Edellinen kangas oli jo niin rispaantunut :)

Kusma ja hattivatti 15+5
 
Juu, tää kaksplus tökkii. Ei anna hymiöitäkään tai lihavointia tms.

Sain eilen varattua seuraavan neuvolan 2.5, jolloin saan raskaustodistuksen ja KELAn laput. =) Neuvolan täti oli ollut 3,5 viikkoa sairaslomalla ja sijaista ei ole juuri otettu. Näin Tampereen kaupunki säästää odottavissa äideissä ja lapsiperheissä. Murr...

Lisäksi selvisi tänään 2.4 otetun verikokeen tulos. Eli tiitterit ennallaan 128, mutta mikä parasta, IU-arvo on lähtenyt laskuun! =) Sehän oli aluksi 41, sitten 39 ja viimeisin 37 IU/ml. =) 11.4 tehtiin myös ACM-mittaus, joka on edelleenkin koholla näille viikoille 33cm/s, mutta ei edellytä toimenpiteitä vielä. Antaas siis vauvan kasvaa ja vahvistua. <3 23.4 uus ACM-mittaus ja jos se lähtee nousuun, niin sitten lähete punasolusiirtoon Naistenklinikalle. Onneksi nyt sekin alkaa olla jo fysiologisesti mahdollista, eli olemme selvinneet kriittisimmän ajan yli. =) Ehkä nyt vois kertoa vauvauutisen jo 91v. isomummullekin...

Synnytyksestä. Meidän toinen lapsihan syntyi TAYSissa väärässä tarjonnassa, otsa edellä ja lopussa sydänäänet alkoi laskea ja kätilö kiirehti synnytystä. Sain oksitosiinia nenäsuihkeena. Repesin vaan aika pahasti, sulkijalihas repesi kahdesta kohtaa. Lisäksi olimme vauvan kanssa molemmat mustelmilla. Vauva oli senkin takia valohoidossa kahteen otteeseen (5pv) ja minä pääsin korjausleikkaukseen vasta viime syyskuussa, pitkän taistelun jälkeen. Vauva syntyi 2/10. Olin kirurgin mielestä kuulemma rajatapaus, kun todelliset vauriot ei näkyneet heti päälle päin. Kätilö silloin totesikin, että pientä nirhaumaa vaan tuli. Leikkausta ennen kävin pitkään fysioterapiassa. En tehnyt asiasta (hoitovirheestä) lopulta isompaa numeroa, kun lapsi selvisi ilman vammoja. Löysin myös fysioterapeutin kautta kohtalotoverin, jolle oli käynyt sama juttu toisessa synnytyksessä ja hänkin pääsi uusintaleikkaukseen viime lokakuussa. Tapahtuneen takia minut leikannut kirurgi suositteli suunniteltua sektiota, kun oli puhe vielä kolmannesta lapsesta. Sektiota puoltaa myös se, että se on anemisoituneelle vauvalle nopeampi ja turvallisempi. Äidillehän siinä on lopulta isommat riskit. Vauva sen sijaan pääsee nopeasti verenvaihtoon. Itseä pelottaa enemmän tuo sektio ja lähinnä se pahoinvointi mitä siitä tulee. Syyskuinen leikkaushan tehtiin spinaalissa ja sain sen jälkeen voimakasta pahoinvointia kipu- ja pahoinvointilääkkeistäkin...

Vaunuista. Pitikin lukea täältä tuosta Z-line Twin Riderista. ;) Nyt pitääkin käydä katsastamassa kyseiset vaunut ja verrata niitä noihin P&T Exploreihin, jotka lupasimme naapureilta ostaa. Nelipyöräiset vois olla vakaammat, kun koiriakin ulkoiluttaa...

Mukavaa viikonloppua! =)

Yeppee ja Pikkuinen 19+6
 
Noniin nyt näyttää pelittävän nsivut taas jotenkin, eilisestä asti ainaki on tökkinyt ja ensin ajattelin jotta työkones sekoilee mutta muillaki näytti samaa vikaa olevan :)

(.) Täälä viikonloppu menny oikein kunnolla mässäilynä :p karkkia sipsuja ja limukkaa taas vedetty oikeen kunnolla. :whistle: paitsi että nyt on jotenkin makuaisti muuttunut :O hmmm kaikki maistu jotenki kummalliselta suus ei yhtään sellaiselta ku piti joten ei nyt niin paljoa tullut mässäiltyä ja nyt tekee hervottomasti mieli suklaata ja sitä ei nyt sitten ole ollenkaan :kieh:

HÖH mies ei luvannut koota pinnistä kehui jotta ei viitti laittaa sitä pölyyntymään ja karvoottumaan, noooh taitaa mies kyllä olla oikeassa siinä asias, ja ehkä sitten JOS vain maltan odottaa vähän lähemmäs H-hetkeä niin on sitten kiva laittaa makkaria kunnolla vauvalle, ja nyt kun kaikki suurimmat hankinnat on tehty niin sekin on sitten varmaan kiva kun saa odotella tuota pinniksen laittoa.
Vielä sain yhet farkut mahtumaan jalkaan, meinaa toi ääshi levetä joka päivä kun ei alku viikosta pitämäni farkut enään mennykkään puosta ylemmäs :mad: ja lantiokin on vissiin levennyt kun ei nappikaan meinaa kii mennä joissain housuissa. tulisi vain jo kesä niin tarkenisi pelkillä lekkinseillä ja tunikalla/mekoilla.

Nyt lähretään kaverin työ joten hyvää lauantai illan jatkoa mamit =)

Kakaa ja Toukka 18+3
 
Poksumista tulin myöskin harrastelemaan, 17+0!!

Onkin ollut ihme päivä, aamupäivä alkoi itkulla (järkyt mielialan vaihtelut nyt parina päivänä ollut) sitten ylläripylläri oksentamisena (lenti lattialle kun tuli niin äkkiä!) ja nyt sitten onki hirvee bilefiilis ja aattelin lähtee rimpsalle :D Alkoholiton karpalolonkero korkattu :p Kaikkea mahdollista päivään mahtunut.. Toivottavasti illasta tulis mukava ja jaksais hetken jossain ollakin :)

Ainiin, olen pari päivää nyt tuntenut EHKÄ liikkeitä.. En ihan varmaks uskalla ajatella että se on baby, mutta katsotaan katsotaan..

Mukavaa lauantai-iltaa kanssaodottajat!

hawwe & minipapu 17+0 :heart:
 
Vaunuista. Syksyn taimi taisi kysellä näistä mistä myös kiinnostuin. Kävimme tänään testaamassa päällekkäin istuttavia tuplia. Z-line Twin Rider ei ollut ainakaan meidän juttu. Siinä on tosi pieni istumakorkeus isommalle lapselle verrattuna Phil & Teds Exploreriin. Meidän 2-vuotiaalla teki jo tiukkaa mahtua istumaan niihin. Päädyimme siis noihin jälkimmäisiin. Eli ostetaan ne naapureilta. Niihin sitten hankitaan vielä Brion puolikova koppa (P&T:n oma oli tosi lyhyt), hyttys-aurinkosuoja sekä sadesuoja.

Siinäpä se tärkein asia tällä kertaa. =)

Yeppee ja Pikkuinen 19+6
 
Moi!
Omistaako joku ennestään leikkikehän? Mä tässä funtsin sellasta jossa olis jalat. Ei olis lapsi pyörimässä tuolla koirankarvojen keskellä. Niitähän ei voi välttää vaikka imurois 10 kertaa päivässä.

Tein tänään ite hoitopöydän. Tai no vähän tuunasin sitä :) ostin jyskistä neljä laatikollisen lipaston ja värjäsin ne laatikoiden etupaneelit yhen punaisella, yhen sinisellä, yhen vihreellä ja yhen keltasella. Sit liimasin siihen päällevielä limenvihreän värisiä puunumeroita. Ja päälle ostan kovan hoitoalustan. Tekis mieli laittaa kuvaa mut en osaa :/ tässähän innostuu tekeen vaikka mitä :)

Kusma ja hattivatti 15+6
 
Voih,mullakin tekis jo niin mieli ostaa kaikkee ja laitella! tällä viikolla tuli sellasta intoo. mutta ei vaan uskalla ennen rakenne ultraa!
Eilen kattelin tai yritin ehtiä mobilea. En halua sellasta soivaa,välkkyvää ja pyörivää muovihötisköä,vaan sellasen kevyen joka tulis kattoon,mutta eipä kovin helposti löydy,ainakaan googlettamalla.
nämä ehkä lähimpänä sellasta mitä meinasin.
Enchanting Mobile / SISUSTUS - Mobilet / lillerilalleri.fi

Mulla vähä samantyyppistä "ongelmaa" kun kakaalla, mikään ei maistu oikein miltään. Tänään tehtiin broilerisalaattia ja ihan himona ootin et pääsen syömään,niin ei maistunu sit oikeen miltään... :(
Muutenkin ollu jotenkin hankala päivä,koko ajan oon hermoillu ja tiuskinu.
pitää varmaan lähtee nukkumaan,josko huomenna ois jo parempi! :)

Hyviä öitä,mammat ja pikkuset!

kaktuspiikki ja tyyppi (joka on jo banaanin pituinen!) :D
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Viikonloppui kaikille! :)

Täällä poksutaan 17+0! :heart:
Ja 2vkon kesäloma alkoi.
Nyt saa ottaa iisisti. :p

Mul on alkanut oleen myös mielialan vaihteluita vauvan suhteen..
Alussa oli ahdistusta ja ahdistusta heh.
Nyt taas oon hirrrrrveen iloinen, et meille on tulossa vauva.
Maltan tuskin odottaa, että saadaan tietää kumpi on tulossa.
Sit heti aion hankkia vaunut. :heart:
Ja jos on poika niin sit täytyy panostaa poikien vaatteisiin.
Tyttöjen vaatteit miulla on jo aikas paljon,
mut tod vähän poikien vaatteita. ^^
(Vaan siks, ku harvoin löydän ihanii poikien vaatteit)

Hiiii jänskättää.<3
 
Ekat POTKUT! Eivät kyllä tuntuneet perhosen siipien sivelyltä tai kalan näykkimiseltä, vaan ihan mojovat selkeät kolme potkua mahaan! Ei ole epäilystäkään. Sen jälkeen on tuntunut sellaista kuplimista, etten ole varma, mitä ne ovat.

Närästys on alkanut toden teolla. Kurkkuun polttaa tosi paljon.

Selkä on aivan poikki jo kolmen aikoihin iltapäivällä. Täytyy makailla paljon.

Mies maalasi rottinkinsängyn valkoiseksi vauvalle. Nyt täytyy ostaa patja ja tehdä lakanat yms.

Kuka teistä sanoikaan, että aluksi oli ahdistusta ja ahdistusta ja nyt alkaa olla iloinen olo. Täällä sama juttu! :)

Aloitin raskausajan joogan, tuntui hyvälle.

Seksihaluista on puhuttu. Ne olivat kovat viikolle 17 asti, mutta sen jälkeen ne katosivat jonnekin.

ei vielä ja poika 19+
 
ei vielä: Täällä myös närästystä jo ihan kunnolla ajoittain..:kieh: Piimä on ollut minulle tehokkain keino helpottaa oireita. Esikoista odottaessa joudun kantamaan loppuraskaudesta aina Renniet mukana, nyt sitten alkoi jo tässä vaiheessa polttelemaan.

Rakenneultra keskiviikkona! Hui!

Ls ja pikkuinen 19+6
 
Heh, juuri kun sanoin käyväni joka päivä tääl ni nytten oo avannukkaan konetta moneen päivään! :D

En tiä johtuuko tää hormooneista vai siitä et isäntä on aina töis, mutta mulla on kuulkaas iskeny aivan järkyttävä romantiikan nälkä :LOL:
Oon nyt kolmessa päivässä lukenu kaks kirjaa joissa yhteensä melkein 1000 sivua ja katellu leffojakin... Mä niiiiin rakastan sitä tunnetta kun oikein keskittyy kirjaan/elokuvaan ja päähenkilöiden kemiat pelaa yksiin ni ite nauraa kun ne nauraa ja välillä mahassa menee hassuja väristyksiä kun oottaa niitten pussaavan tai jotain! Joo tiiän..oon tainnu seota.. :p

Nopeesti kirjottelen nyt, kun joku meni samoissa huurupäissään varaamaan tupper-kutsut itelleen (siis ihan pelkän emännänlahjan takia) ni tarttee rupee imuroimaan.. Toisaalta ei kyllä jaksais innostua (muusta kuin tosta odottavasta kirjakasasta, mut lupasin olla tänään alottamatta seuraavaa) mutta tehty mikä tehty..

Liikkeitä on nyt tuntunu, ei vielä mahan päältä kun on tuota ylimäärästä rasvakerrosta tuossa mahan seudulla mutta melkonen muljaus siellä välillä tuntuu.. Onhan tuosta mahasta sen verran etua ettei vielä erota vauvamahaa lainkaan..mutta oisin kyllä mieluummin hoikka ja omaisin sen pallomahan jo :ashamed:
No, kun suunnitelmat pienentymisestä siirtyi (vain koska tää mahan tyyppinen sieltä kerran väkisin tahtoo maailmaan) niin syksyllä sitte tehokkaasti..

En muista mitähän muuta piti kommentoida...tarttee sitte tulla taas kun muistan..
Nyt imurin varteen...vai ehtiskös tässä vielä yhen leffan katsoa kun lupauksen tein tosta kirjasta.. ;)
 
Hankinnoista Mä en ole ostanut vauvalle vielä yhtään mitään! Ja oikeastaan ei tarvita muuta kuin ne vaunut ja sit vaatteita toki haluan ostella..mutta vasta rakenneultran jälkeen..Jos sais vinkkiä siitä sukupuolesta..

Liikkeitä olen tuntenut jo muutaman viikon ja nyt jo ihan kunnon tumpsauksia tuntuu :D Mutta ei vielä mahan päältä tunnu..Esikoisesta olin raskauspäiväkirjaan kirjottanu viikolla 21 että mieskin tunsi vauvan potkut :)
Kirjoittaako muut raskauspäiväkirjaa? Itse kirjoitin esikoisesta viikottain ja nyt myös. On kiva verrata tuntemuksia esikoisen aikaiseen ja nyt tähän :) Muutaman vuoden päästä sitten kaiholla niitä lueskelen..

Voi kun ois jo esim heinäkuu niin pääsis kesälomalle :p Ja sitten ois mammalomakin lähellä! Ois niin kiva laitella kotia vauvalle valmiiksi, viikata pikkuisia vaatteita ym..

Tänne Kuopion lähelle aukee Ikea kesäkuun lopulla! Vähänkö minä lähen sitte shoppailemaan sinne!!! Ei tarvi enää ajella puolta suomee ikean takia :D

Lepposaa sunnuntaita mammat! Täällä ohjelmassa ulkoilua, salia ja makkoilua :heart:

Biba ja pikkunen 17+3
 

Yhteistyössä