Syyskuun söpöläiset 2014 (:

kapuH:lle kiitos fb-ryhmän väsäyksestä, minäkin liityn sitten jos pääsen 12+ viikoille saakka. :flower:

Meillä oli esikoisella wallaboon kaukalopussi ja on säilössä edelleen. Tykkäsin, kun ei tarvinnut talvella pukea paksua toppaa päälle, nollakelillä riitti sisävaatteet ja pakkasilla fleece/villapuku. Tosi lämminhän se on :) Ja kaupassa kätevä kun voi vaan avata pussukan, eikä pienelle tuu turkasen kuuma.

Mietin uusiksi noita tuplia, kun tuli vastaan tuollaiset britaxin b dual rattaat. Periaatteessa voitaisiin myydä meidän matkikset pois ja ostaa tuollaiset tilalle, käytettyinä näkyy saavan n. 300€:n hintaan. Noista kun saa sitten sekä yksös että tuplarattaat, niin käyttöikä olisi paljon pidempi. Jos kokemuksia löytyy niin saa jakaa :)

äitii88 + sulo rv 5+3
 
EnniEmilia: Mä mietin, ostanko esikoiselle kaukalopussin, että mahtuuko kun kohta siirrytään kuitenkin isompaan turvaistuimeen. Päädyin sitten ostamaan Eisbärchenin pussin ja ollu meille ainakin todella nappi! Toppahaalarissa, kun ei saa mitään raajaa liikutettua. Kaukalopussi ollut helppo ja nopea. Sisävaatteet päällä pussiin ja pystyy leikkimään kaaresta roikkuvilla leluilla kun kädet vapaana. Pelkkää hyvää sanottavaa. Ja meillä matkikset, jotka menny kaukalon kanssa niin senkin puolesta helppo ollut lähteä autolla liikenteeseen myös viileämmillä säillä.

Mä en syö multivitaa, foolihappo ja D-vitsku vain. Multivitassa mun mielestä jonkin verran foolihappoa löytyykin ja sit tietty kaikesta tuoreesta vihreestä esim. Parsakaali :)

Mun serkut on identtiset kaksoset mut kaksoset yleensä tulee äidin puolelta ja meillä eri äiti eli en odota odottavani yhtä enempää. Lähisuvussa en muita kaksosia tiedä. Meiän ed. Odotusryhmässä ei muuten ollu yksiäkään kaksosia. Harvinaista kyllä.

Mä en pysty tekemään tähän tekstiin korostuksia tms. Kun pääasiassa puhelimella tapailen.
 
Tein digitestin tänään aamulla, joka näytti raskaana 2-3 viikkoa. Eli ilmeisesti vielä kaikki on kunnossa! En oikein voi uskoa tätä todeksi!

susanna85 , minä kirjoittelin tosiaan migreenistä ja estolääkityksestä. En ole nyt lääkärin kanssa keskustellut, mutta silloin viime raskauden alussa (joka meni kesken) lääkäri vain poisti estolääkityksen. Mulla on aikaisemmin ollut tuo propral, sitten se vaihdettiin bisoprololiin, ja nyt vain jätin siis edellisen ohjeen mukaan lääkkeet pois. Täytynee ottaa asia esille neuvolassa, jos sinne asti jaksaa kulkija mukana pysyä :)

Fyi , mulla on myös järkkyä turvotusta. Se sijoittuu lähinnä ylävatsaan, eli ylävatsa pullottaa alavatsan "yli"... inhottava olo. Auttaako sulla juominen?

Kaksosia olen minäkin pohtinut, että kukahan on tuplaraskaana :) Ultrakuulumisia odotellessa sitten!

Liikuntaa en taida harrastaa pahemmin, mulla on työ, opiskelu, perhe+harrastukset ja nyt saa sitten kuntosali jäädä. Olen siellä käynyt vähemmän epäsäännöllisesti, mutta se on stressaavaa (salista riippumattomista syistä) ja vastenmielistä tällä hetkellä muutenkin seuran takia, niin nyt fysioterapeutti sanoi, että jätä sali pois. Stressiä pitäisi vähentää keinolla millä hyvänsä ja löytää lepoaikaa, ei saisi koko ajan olla menossa ja touhottamassa jotain. Onneksi työni pitää minut liikkeellä ja ulkoilemassakin päivittäin. Saas nähdä, miten miljoonien rappujen kapuaminen jatkossa onnistuukaan...

Ihana kun täällä on näin tätä vertaistukea! Faceen en ehkä uskalla liittyä ryhmään, ehkä loppuraskaudesta sitten tai jotain, sillä niin vielä km pelottaa. Viimeksi meni kesken 9+ viikoilla. Jotenkin haluaisi hehkuttaa tätä raskautta ihan hirveästi :)
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on kans tallessa esikoisen ajalta Wallaboon kaukalopussi, se oli tosi kätevä ja käytössä niin kauan kuin mahtui :) En tiedä vaihtaisko sen siihen Eisbärchenin vastaavaan, kaverilla oli sellainen ja näytti kätevältä kun sen sai jotenkin tiiviimmäksi kun sitä sai kiristettyä jostain naruista. Täytyy vielä tarkistella kun en tarkkaan muista minkälainen toi Wallaboon oli, mutta tyytyväinen olin siihenkin.

Mä hain raskausvitamiinit ja kalkkia missä on d-vitamiinia. Kotoota löytyy omega 3 vielä, niillä mennään.

Mulla oli niin vaikea raskaus esikoisesta, että tää tuntui toistaseks todella helpolta. Oon ihan ihmeissäni voiko raskaus olla oikeesti näin helppoa :O Plussaamisen jälkeen seuraavana päivänä oksensin kolme kertaa, mutta sen jälkeen on vaan välillä etonut, ei sen kummempaa. Tissit on arat jos niihin koskee, mutta ei mitään verrattuna siihen mitä ne oli esikoisen raskausaikana. Janottaa ja pissattaa, välillä nippailee tai vihlasee mahasta. Siinä ne oikeastaan. No onhan tässä viikkojakin vähän vasta kasassa, että ehtii niitä oireita tulla. Oon kyllä enemmän kuin kiitollinen jos näin vähällä selviää! :)
 
Mulla on ihan kamala pelko että käy samallalailla kuin viimeksi, eli vuoto alkaisikin kohta. Ihan epätodelliselta vielä tuntuu! Huomenna aamulla vielä testaan clearblue plus-testillä ja jos posti tuo digitestitkin huomenna niin viikonlopun aikana vielä digillä.
En jotenkin voi vain uskoa että vauva sieltä voisi olla taas tulossa!

Tupliakin kerkesin katselemaan salaa tänään esikoisen päikkäreiden aikana. Hirveä valikoima eikä mitään havaintoa mitkä olisi hyvät! Bugaboo donkeyt näyttää ihanilta!

Jos huomenna on vielä plussa niin ilmottaudun virallisesti mukaan listalle! :)
 
Kiva kun joku muukin on ihastunu Bugaboon Donkey tupliin ;) Mä kuolaan niitä varmaan joka päivä :) Harmi kun ei pääse hypistelemään niitä livenä. Toisena vaihtoehtona mulla on Bumbleride Indie Twin rattaat ja kolmantena Easywalker Duo Plus. Vaikea olla innostumatta asiasta :D
 
  • Tykkää
Reactions: lindacandy
Hei! Taidanpa minäkin uskaltautua mukaan keskusteluun. Plussasin muutama päivä sitten ja nyt olen vaan ihmeissäni hokenut itselleni 'sä olet raskaana, sä olet raskaana'. Jotenkin niin vaikeaa uskoa, että tässä ollaan. Yksi lapsi on jo ennestään, mutta tämän tekeminen olikin sitten haasteellisempaa. Nyt on pelko persuksissa, että mitä jos menkat vaan alkaakin ja kaikki on ohi. Tavallaan olen optimistinen ja sitten taas panikoin. Tämä alkuodotus on vaan niin järkyttävän pitkä ennen kuin saa virallisia todisteita ja voi innostua kunnolla.

Lievää kuvotusta on jo esiintynyt ja epämääräisiä mielenliikkeitä ;) Tänään hieman parempi olo, mikä tietenkin myös heti pisti miettimään, että mitä nyt. Pitäisi vaan pitää itsensä kiireisenä koska jos näitä asioita analysoi liikaa tulee hulluksi. Sain jo vakuutetuksi itselleni, että tottahan sellainen digitesti pitää käydä ostamassa kun kaikki muutkin siitä puhuu ;)

LA 9.9.? /Sasse /2. lapsi / KOS tai JS
 
Mä ajattelin ottaa äitiyspakkauksen, mikäli tää homma jatkuu niin pitkälle. Mun mielestä se on niin hieno perinne Suomessa, että haluan hyödyntää, oli värit mitä vaan. :)

Tänään olin lomapäivää viettämässä kaupungilla ja huh huh kun olo väsyi. Klo 16 tienoilla "normaalina iltapäiväkooma-ajankohtana" olin ihan tolkuttoman väsynyt ja teki vaan mieli istua alas ja tuijottaa kaukaisuuteen. Nyt otan lepoa loppuillan kotona.

Onko muille tullut arkisissa tilanteissa yhtäkkisiä väsähdyksiä?
 
Nyt on pakko tulla tänne avautumaan tästä turvotuksen määrästä. Maha on ihan pallona! Jouduin töissä tänään avaamaan housut ja olemaan housut auki koko päivän. :LOL:
Joten töitten jälkeen marssisin Seppälään ostamaan löysiä, lämpöisiä legginsseja eli taidan pelkästään käyttää tässä tulevaisuudessa legginssejä ja tunikoita, housut hautaan hetkeksi.
 
Mimzy: joo palelemista oli viikonloppuna ihan tolkuttomasti. Olin kylässä ja palvelin paksun villaviltin alla huppari päällä, kun muilla oli ohuet paidat :p

*kukkis: mä pidän vaan joustavia hameita ja alla paksuja legginsejä tai sukkiksia. En vois kuvitellakaan farkkuja :D Joku päivä fleece-housutkin puristi ja mietin, pitääkö käydä ostamassa isomman koon vastaavat!
 
Palelua täälläkin! Kokoajan paleltaa, paitsi sillon ku lämmitän taloa ja istun avoimien luukkujen edessä tai halaan pönttöuunia :p

Ja väsähdän todella, ja väsymys on älytöntä, tulee ihan puun takaa ja on lamaannuttavaa. Yks päivä vetäsin kahet päikkärit! Kerran nukuin tunnin päikyt ja heräsin hirveen energisenä, suunnittelin jo kaikkea mitä teen, mutta kun olin käyttänyt toisen koiran tunnin lenkillä ni meinasin taas kuolla väsymykseen. Onneks oli vkl ja mies on tosi mahtava kun ymmärtää ja antaa mun lepäillä..

Äitiyspakkausta ei oteta, esikoiselle otettiin ja kaikki on tallessa. Uuden pussin käyn ostamassa finlaysonin tehtaanmyymälästä. Haluun että kaikilla lapsilla on omat makuupussit. Meillä muutenki kaikki vaatteet on, sekä pojalle että tytölle kun kaikki vaatteet on säästetty.
 
Ohhoh, täällähän keskustelu käy vilkkaana :)

Mä haluaisin ottaa äippäpaketin, mutta jos se ei yhtään miellytä silmää niin kyllä sw sitten saa jäädä.
Meijän äiti on kaikillw muksuille ottanu, vaikka ois edellisten jäljiltä ollutkin tallessa. Niin kao se mielikiva siitä elää vahvana, että kaikkien omienkin kohdalla tulis otettua.

Varhaisultrastakin aloin haaveilla, kun tuli kahteen työhaastatteluun kutsu, että ehkä uskaltaisi vähän ylimääräistä laittaa likoon.

Alkaa tässä pikkuhiljaa sisäistämäänkin, että täähän on oikeasti tapahtumassa :)
 
Äitiyspakkaustaen ottanu esikoiselle enkä ota nytkään.Saatiin veljen kolmelta lapselta niin paljon vaatetta yms kampetta ettei tarvittu ja samat on tietty tallessa tulevallekkin.Ostin vaan ison laatikon johon oon keränny kaikkia muistoja.

Eisbärcheninmakuupussi meillä jo onkin ja on ollu huippu vaikka onkin ollu käytössä vaan vaunuissa!Toisen voisin ostaa tulevallekkin koska pikku-baby I käyttää edelleen sitä rattaissa ja pulkassa.

Turvotuson jäätävää....Eikä se kohdistu pelkästään vatsaan vaan myös muuallekkin.Vielä menee kuitenkin omat farkut jalkaan mutta paidat kinnaa:)

FB-ryhmäänvoin liittyä vaikka varhaisultran jälkeen jos/kun siellä joku asustelee!

KaksosetMeillä ei oo minkäänlaista ns.sukurasitetta kaksosiin mutta never know!!Ois aika....omg!

nurmo ja pikku-baby II 5+1
 
Turvotus tuttua täälläkin. Oon muutenkin taipuvainen turpoomaan iltaa kohti, niin nyt tää homma on paisunu ihan järkyttäviin mittoihin...

Äitiyspakkausta en oo vielä mietiny, mutta luulisin sen ottavani, jos tää projekti niin pitkälle etenee.

Varhaisultraa olen myös harkinnut, mutta jotenkin mua pelottaa ajatuksena se tosi paljon. Siis siksi, jos onkin mennyt kesken. Mielummin sitä ottaisi sen vuodon varoitukseksi, kuin että todettaisiin ultralla ensin. Todennäköisesti kuitenkin sen tässä varailen, kunhan tämä tästä vielä vähän etenisi hiukan. Olishan se kuitenkin kiva tietää, että sikiö on oikeassa paikassa jne. (ja kyllähän mä koiratkin aina ultraan vien jos pentusuunnitelmia on, miksen sitten ultraisi itseäni :D )

Palelua on täälläkin hetkittäin havaittavissa, mutta samoin myös "kuumia aaltoja". Tosin sillon kun hirvittävä kuumuus iskee on usein myös heikko olo ja saattaa hieman kuvottaa samalla. Vaikka siis varsinaista pahoinvointia mulla ei toistaseks oo ollu.
 
Moi kaikki!
Minäkin taidan uskaltautua jo mukaan keskusteluun. Olen 21vuotias yhden 2v pojan äiti. Plussasin viime viikon perjantaina. Rv tällä hetkellä 4+6. Olen kuudetta kertaa raskaana(5keskenmenoa). Uskon ja toivon kovasti, että tämä raskaus päätyisi lapsen syntymään. Varhaisultraan olisi tarkoitus mennä tässä parin viikon päästä, ehkä se helpottaisi pelkojani.

Raskausoireita tässä raskaudessa on ollut enemmän kuin yhdessäkään keskenmenneissä. Kuvottaa, paleltaa, väsyttää, vatsa on arka ja erittäin turvoksissa, minkä takia jo äitiyshousut käytössä..

Anskuikkeli & vaavi 4+6
 
Heippa,

Kai sitä nyt uskaltaa kahdeksan positiivisen testituloksen jälkeen liittyä joukkoon ja ruveta sormet ristissä jännäämään tulevia kuukausia :D Ekan hailakan plussaviivan sain 23.12. ja 26.12. oli 25 mlU-testissä erittäin tumma ja tukeva viiva. Viikko sitten tehty digitaalinen 2-3 tulos antoi viimeistään uskoa, että nyt mennään. Terveyskeskuksen pissatesti myös positiivinen, joten eka neuvola varattu ensi kuun alkuun! Olen surkea ja tein tänään taas testin, ja edelleen positiivinen (ylläri, hahaha).

Nyt olisi siis viikot 4+3 ja laskettu aika noin 8.9.14 Eka lapsi kyseessä ja vielä tämän kuun olen 22-vuotias. Oulussa asutaan, joten OYS olisi synnärinä. Mitäs vielä.. No, jännittää!!

Oireina ollut toistaiseksi vain turvotus, kipeät tissit ja kova himo kalaan. Rakastan graavilohta muutenkin, nyt on erityisen tuskallista pysyä erossa siitä :( Pomolle oli jo pakko kertoa, koska tarvitsen työvaatteisiin paaaljon joustavuutta jos tämä turpoaminen jo näin alussa alkaa. Varalta pyysin myös mahdollisimman vähän aamuvuoroja kun en sitten tiedä iskeekö pahoinvointi!

Ei ole ollut mitään vuotoja ja vain lievää menkkamaista jomotusta välillä, toivottavasti kaikki on ja pysyy hyvin.
 
Kyllä mä taidan uskaltaa mukaan ihan kunnolla! Tänään testatti vahvempi viiva clearblue plus-testiin ja nyt oon ihan pihalla! Ihan erillainen fiilis kuin esikoisen plussasta ja jotenkin ei osaa nauttia kun pelkää niin paljon. Toivottavasti tulee nopeasti paha olo niin tietää että jotain tapahtuu :) Vau.fin raskauslaskuri sanoi että laskettu olisi 6.9.14, elikkä nyt olisi rv4+6! :heart:

EN SAA IPADILLA JOSTAIN SYYSTÄ VÄRIÄ VAIHDETTUA! :(

6.9/Lindacandy/20/2./KOS
 
YÖ/NUKKUMINEN: Mulla tuli yöllä ihmeellinen alavatsan kramppi/supistustyyppinen tunne, johon heräsin. Tää oli jo kolmas kerta reilun viikon sisään. Oonko ihan yksin tällaisen oireen kanssa?

Kokeilin jonkun antamaa vinkkiä nukkua liivit päällä. En ois uskonu, mut se auttoi, ei sattunu yhtään niin paljon kääntyessä ym! :)

Heräsin taas pissahätään 3.30 ja valvoin reilun tunnin. Onneks sit tuli uni ja heräsin vasta 8 jälkeen. Kai sitä voi osissa nukkumiseenkin tottua. ;)

Mulla ei siis aiempia lapsia niin kaikki tää ihan uutta. Uniongelmia, lähinnä aamuyöheräilyjä työstressin takia kyllä on ollu, muttei ihan joka yö kuitenkaan. Onneks nyt oon ollu jotenkin rauhallisemmilla fiiliksillä yöllä hereillä. Tuntuu, et tää nyt kuuluu raskausasiaan tällanen heikompi uni ja ei hätää. :)
 
minbebis, mullakin tuntuu olevan aika vähän oireita verrattuna esikoiseen. Tietysti niitä ehtii vielä tulla! Esikoisesta aloin oksentaa liki heti kun plussasin, väsymys oli myös ihan hillitön.

Nyt on oireina ollut vaan juuri tuo jatkuva palelu, alavatsan jomotus ja nippailut, hyvin lievä kuvotus jos tulee nälkä, väsymystä vähän mutta aika lievää. Väsykohtauksia tulee kyllä jos ollaan tehty esim. pitempi lenkki tms ja vatsa kipeytyy. Öisin pissattaa ja täytyy nousta se pari kertaa ylös vessaan.

Ja nyt jo esikoisen nostelu tuntuu vähän ikävältä. Tulee helposti repäisykipuja samalla. Ja tietysti tuo 1,5 v on juuri nyt kiipeily ym häiriköinti iässä :D nimimerkillä ei hetken rauhaa.....

TERVETULOA UUDET!

äitii88 + sulo rv 5+4
 
Hoppista! Pomppasin tänne Toinen lapsi 2014- ketjusta.

31.12 tein ekan haamulaisen dpo 8 ja tänään dpo 11 digi sanoi pregnant 1-2. Viikon päästä teen toisen vielä ja katson että on 2-3 kuten pitääkin. Toivotaan, että pysyy kyydissä. Eka sai alkunsa yk 1 e-pillereiden jälkeen ja tämä yk 3 hormonikierukan jälkeen.

12.9.2014/ RauRau/ 30/ 2. lapsi / SEKS

Laskettu aika on laskurilla katsottu, tuskin se hirveästi tulee tuosta muuttumaan, mutta ilmoittelen ns. virallisen sitten kun olen sen saanut.

Mukavaa alkanutta vuotta kaikille odottajille =)
 
Oireita löytyy. Järkyttävää väsymystä mitä ei kummastakaan aiemmasta raskaudesta oo ollu. Palelee ihan hirveesti. Ja kun nälkä iskee se iskee heti kunnolla ja käy ihan kipeää. Turvotusta on ihan älytön. Alamahan kipuilut ja ovat vähän toispuoleisia joten jännittää..

Äitiyspakkaus Luultavasti otan. Saa nähdä. Se mitä en käsitä, on jokavuotinen valitus siitä millanen pitäis olla ja mitä ei saa sisältää ja mitä pitäs sisältää. Kaikkia ei voi miellyttää ja jo koko pakkaus/raha on käsittämättömän hieno etuus, jonka jotkut on joskus meille tapelleet ja jaksaneet vaatia joten en vaan käsitä miten siitä kehdataan vielä valittaa.

Tervetuloa uusille! :wave:

Kaksoset ois aika shokki mut tuplaonni. En tosin omalle kohdalle usko osuvan.

Tine 5+4
 

Yhteistyössä