LA 5.9.2014 / Ilokarpalo / 34 / eka lapsi / KOS (tai NKL/Jorvi)
Heissan!
Täällä yksi uusi. Vihdoin päätin liittyä mukaan, kun paksuna olo jatkuu edelleen(!)
Päällimmäiset mun taustasta lyhyesti:
- en oo aiemmin ollut raskaana
(paitsi 04/2013 haalea plussa samana päivänä kun menkat alkoi eli superaikainen keskeytyminen)
- mulla on endometrioosia
(ei pahasti oireileva, mut antanut kuulua itsestään joka kuukausi 03/2013 lähtien)
- tärppäsi 10. yrityskierrosta
- ovisplussa tuli 13.12.
- raskausplussa tuli ensin superhaaleana kuvitteluhaamuna 24.12., vahvempi haamu 26.12. ja ihan selkeä vaalea plussaviiva 29.12.
- mies ei ihan usko edelleenkään, vaikka oon selittänyt testipaketissa lukeneen "vaikka viiva olisi hyvin heikko, tulos on positiivinen"
- oireita jo vaikka muille jakaa:
*tissit hitsin arat viikonlopusta lähtien
*mieliala menee ylös alas
*tiuskahtelen miehelle pikkujutuista, ärryn helposti (normaalisti pitkä pinna)
*liikutun pikkujutuista
*välillä aivan tolkuton väsymys
*hengästyttää helposti
*alavatsassa tuntemuksia, välillä särkyjäkin
(osin varmaan mun endoa, joka sopeutuu nyt raskautumiseen )
Mitäs vielä. Epäuskoinen olo tietty. Onneksi on lomaa nyt just reilu viikko, kunnes uusi työ alkaa 7.1. ti. Pelottaa vähän, että mitä uudessa työpaikassa ajatellaan, jos oon ihan sikaväsynyt.
Lähimmille kavereille kerroin raskautumisesta jo sunnuntaina, en malttanut odottaa. Oon niiden kanssa jakanut myös yritykseen liittyviä fiiliksiä viimeisen vajaan vuoden aikana. Mies ei halua, että vielä kerrotaan muille. Sovittiin kuitenkin, että mä saan kavereiden kanssa puhua "naistenjuttuja" tähän raskautumisaiheeseen liittyen, säästyypä mieskin, kun ei joudu paasaamista/intoilua niin paljon kuuntelemaan.
Myöhemmin lisää. Ai niin vielä onnea kaikille meille! Vaikka oma olo olisi vaihteleva ja epämääräinenkin, niin pohjalla kait kuitenkin elämän alkuunlähdön ihme, joka on aikamoinen tapahtumasarja <3 <3