Syyskuun söpöläiset 2014 (:

Meillä tulee esikoisen kans ikäeroks 2v ihan niinku nurmollakin eli esikoinen on syntynyt syyskuussa 2012.
Ruokahimoja ei vielä varsinaisesti ole mutta jano on koko ajan, turvottaa jo tää veden määrä... Multitabsin raskausvitamiini mulla käytössä mut enää vajaa neljännes jälellä joten kohta pitää kipittää apteekkiin.
Fb ryhmään mäkin tulen sitten kun semmonen tulee :)

ihanaa että tänne tulee koko ajan plussanneita! Tarrasukkia kaikille :)

lintetsa 4+5
 
Meillä muksujen ikäeroks tulee 4v2kk ja 2v5kk. Jännittää tuon nuorimmaisen kanssa miten tulee menee, on tosi temperamenttinen likka ja mustasukkanen musta. Kaipa se tottuu. :)

Himoja ei oo tullu vielä, jano on kokoajan ja vesi kelpaa. nälkä iskee myös jo yllättäen ja täysillä päälle ja jollei ruokaa saa ni ei hyvä heilu, tämän huomasin tänään.

Fb ryhmä vois olla kiva, mutta vähän myöhemmin ehkä . kaks aikasempaa ketjua on kuivunu ihan kasaan fb ryhmä ku tuli. :/ ja itse ainakin haluun "varmoille" viikoille ennen fb:tä (ei kyl hajuukaa miks ) ..

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!
 
Heips,

Täältä vois mukaan ilmoittautua yks esikoisen odottaja, Vantaalta.
Tärppäsi toisella yrittämällä. Faceen jos joku ryhmän perustaa, niin sinne tulisin kyllä mielelläni mukaan, tulee sitä helpommin ja nopeammin selailtua :)

1.9/ Santrana / 26 / 1 / KOS
 
Meillä poika nyt 3,5 v eli nelivuotias ois tämän syntyessä. On sen verran temperamenttinen heppu, että veikkaampa hänen ragoivan hyvin vahvasti... Jännä nähdä :D

Mulla alko eilen kans sellanen ällö olo. Närästää. Kauhee polte ruokatorvessa. Ja tänään jumpatessa olin kokoajan epävarma siitä joudunko juoksee yrjöömään. Ja sykkeen noustessa korkeelle, tuli epämukava olo...

Mä soitin eilen ja varasin ajan neuvolaan. Kysyin samalla tästä tiputtelusta jota on edelleen. Kuulemma voi olla ihan harmitonta, kuhan ei muutu veriseksi tai runsaaksi. seksiä ei saa harrastaa niin kauan ku vuotaa. Tästä uutisesta ei ollut isäntä kovin innoissaan xD Kamalan ahdistavaa tää kyl on. Joka kerta vessaan menee ihan paniikissa. Loppuispa jo! Oon miettiny sitäkin, että voikohan urheilua harrastaa normaalisti, vai pitäiskö seki lopettaa kunnes tiputtelu loppuu? Harmi että unohdin kysyä. Onko kelläään muulla tiputtelua? sain muuten neuvola ajan 22.1. Menispä aika nopee :p
 
Joo mäki eilen illalla rupesin vuotaa et pyyhkiessä tuli punaista, siteesee asti ei ollut aamulla tullut mut pyyhittäessä tuli tusehtavaa tuhruu. Paniikki iskee ku koskaa aikasemmin ei ole tommosta kummassakaa raskaudessa ollut. Joten saas nähä meneekö kesken.
 
plussatuulia toivotaan että on harmitonta tuhrua!! Tarrasukkia sinulle ja kaikille muillekkin. <3

Täällä taas aamulla testailtu, ehkä aavistuksen viiva tummunut, mutta edelleenkään ei läheskään kontrolliviivan tummuinen..
Luulenpa että käyn tänään viellä sen digin ostamassa.. Lähipiirissä hyvälle ystävälle tullut juuri keskenmeno yms, niin pieni paniikki itselläkin persauksissa kokoajan vaikka oireita onkin joka lähtöön ja on se vahva tunne että pieni on matkassa..
 
Täältä ilmoittautuu toista odottava. Ikäeroa meillekin on tulossa vajaa 2v niinkun monella muullakin. =) Laskettua aikaa en tarkalleen osaa sanoa, viimeiset menkat oli marraskuun lopulla joten siihen elokuun vikoille tai syyskuun ekoille päiville menee. Esikoinenkin syntyi viikon la:n jälkeen niin eiköhän tämä jokatapauksessa syyskuulle mene. :)

Melko oireeton on tämäkin raskaus ollut. Ihan pientä etovaa oloa jossain kohtaa on ollut ja kohdunkasvukipuja silloin tällöin. Jotenkin rennommin oon osannut suhtautua tällä kertaa. Oon tehnyt vaan yhden raskaustestinkin. Ekasta tein varmaan 5. :D Yksi tuulimunaraskaus mulla on ollut ennen ekaa. Molemmissa aiemmissa raskauksissa on ollut tiputteluvuotoa, tuulimunassa kuitenkin enemmän. Onnistuneessakin raskaudessa tiputtelu jatkui muistaakseni 8-9. viikoille asti. Nyt tuli ihan ministi yhtenä päivänä. Varhaisultraa mietin kun esikostakin käytiin mutta toisaalta kun ei sekään mitään varmaa takaa vaikka olishan se syke kiva nähdä. Tuulimunaraskauskin todettiin ultralla mutta sillon pääsin kunnallisen kautta ultraan ja se raskaus pitikin lääkkeellisesti keskeyttää kun ei itsestään keskeytynyt. No vielä tässä ehtii miettiä. :p

Neuvolaan en oo soittanut. Viimeksikin eka neuvola oli vasta 11. viikolla niin tuskin nytkään on sen aiemmin. Sillon kuunneltiin jo sydänäänetkin niin jos nyt malttais ilman sitä ultraa sinne asti. Ehkä. :D

1.9 / -Brita- / 26 / 2.
 
Tsempit kaikille kellä tiputtelua! Ja tarrasukkia!

Mä testasin kanssa aamulla ja on tummentunu viiva, mutta ei lähellekään kontrolliviivan tummunen. Vähän huolettaa ku kahella aikasemmalla kerralla ollu samana päivänä ku menkkojen piti alkaa saman vahvunen., nyt kuitenki menkat "viikon melkeen myöhässä" ja silti viiva tollanen. Pelottaa että menee kesken. Kaverilla kävi samoin, viiva oli hailakka pitkään kunnes sit meni kesken :/

Mulla on ihan hirvee stressiki ni ei hyvää tee, mies alottamassa omaa yritystä ja eilen tajusin ettei sillä tule olee samanlaista isyyslomaa. Tiesin sen aiemmin, mut eilen illalla iski tajuntaan ja pelottaa miten sitä sit pärjätään.
 
Mites muuten te muut joilla ikäeroa tulee Se pari vuotta, on ajatellut vaunuasiat? Mä mietin et onkohan emmaljungien sisaristuin mistään kotosin vai pitääkö ruveta tuplia metsästämään.. Aikastahan näitä on miettiä mutta kun on niin kovin malttamaton:D
 
meil oli ekan ja tokan välillä 1v9kk ja eivois pärjätty ilman tuplia. Nyt (siis kun tää syyskuinen syntyy) esikko saa kävellä/pyöräillä ja toka ja kolmas saa olla tuplissa lenkeillä. Me asutaan kaupungin ulkopuolella ja kaikkialle kävellään tai mennään autolla kun busseja ei mee, kävelystä tykkään enempi :)
 
Lintetsa täällä on kans toinen hätähousu joka on jo ehtinyt kärryasiaa miettiä. Riippuu varmaan eniten omasta tarpeesta. Me asutaan sen verran syrjässä että kauppareissut ym hoidetaan autolla joten luulisin että isot tuplavaunut jäisi vähälle käytölle eikä niitä kauhean mielellään auton perään nostelisi. Lyhyet siirtymiset puistoon ym menisi varmaan niin että vauva olisi noissa emmaljungan rattaissa ja esikoinen sisaristuimessa. Mietin kuitenkin että olisi varmaan hyvä olla jotkut tuplat missä molemmat voi nukkua tarpeen tullen ja mitkä olis hyvät kauppakeskuksissa ja mahdollisesti satunnaisesti lenkkeilykäytössä. Kattelin että baby jogger city selectit näyttäis näpsäköiltä muunneltavuutensa ansiosta ja niitä ehkä viitsiskin nostella peräkonttiin. Ne tosin ehtii ostaa vaikka sitten vauvan syntymän jälkeen. :) ne kenellä on kärryistä kokemuksia niin jakakaa ihmeessä.
 
Heippa uudet ja tervetuloa messiin! :) Tarrasukkia kaikille, erityisesti teille huolestuneille <3 Onneksi pieni tiputtelu on usein ihan normaalia!

Kyllä täälläkin on tuplia jo mietitty + kaikkea muuta. Esikoinen on just täyttänyt 2 v. kun vauvan pitäisi syntyä. Tällä hetkellä oon sillä kantilla että en osta tuplia. Niiden käyttö jäisi varmaan aika vähälle/lyhyeen. Kun ekat kuukaudet menee helposti kotona vaan ja kotipihalla vauvelin kanssa, sit esikoinen onkin kohta jo 2,5 v. Jaksaa varmaan sit jo kävelläkkin kun nyt jo kävelee mielellään. Varmaan sen alun kikkailen kantoliinan/pulkan/pyörän/vaunujen/rattaiden kanssa. Autolla kuitenkin liikutaan yleensä ja kaupassa saa sitten käyttää niitä "ihania" tonninpainavia auto+kaukalokärrylaitoksia :p Ehkä emmaljungiin hankitaan se sisaristuin tai lauta (onko niitä?), mutta ymmärsin ettei tuota istuinta edes saa vauvakopan päälle vaan vasta sit istuinosan päälle. Tästä en ole varma. Voi kyllä tulla aika painava yhdistelmä.... |O
 
Meillä brion vierekkain istuttavat ja jos asuu sellasessa paikassa missä ei oo tiet aina putipuhtaat (lumesta siis) ni suosittelen isojen pyörien takia. Omasta mielestä ei oo edes painavat jos vertaa muihin vierekkäinistuttaviin. Parasta kyl ois ku pärjäis vaan seisomalaudalla ja yhenistuttavilla, mut ehkä sit keväällä saa tuplat myytyä ja ykköset vaan käyttöön..

Mites muilla, onko ollut ajatuksissa muilla monta lasta tulette "hankkimaan" ? Meillä tää kolmas tulee mun mielestä olee vika, mies vois haluta enempi. Meillä tulee ikä vastaan ku mies on sen verran vanhempi että pitäs tehä ne muksut nyt heti kaikki kun ei kuitenkaa haluttas että mies on yli neljää kymppiä ku tulee vauva.
Vähän haikeena siis tämä raskaus jos nyt sit onkin vika, koitan nauttia joka hetkestä <3
 
Meillä mies tyytyis varmaan siihen kahteen lapseen, ite haluaisin enemmän, mutta sen näkee sitten kuinka tän ensimmäisenkään kanssa käy :) Jos on kovin haastava tapaus, voi olla, että sen jälkeen riittää sitten pelkät koirat lapsen lisäks :D
Omassa päässä kun on kummitellut se neljä :D
 
h3n3 ja plussatuulia, kun vain se turha vuoto loppuisi ni ei tartteis murhetia sitä :hug:

Tosin oma järki ei oo yhtään nyt niin ku pitäis! Mulla ei mee millään tajuntaan, että voisin olla raskaana ja takaraivossa on, että tää innostus loppuu pian :|

Testasin tosiaan viikolla sillä Apteq-testillä (herkkyys10mIU) ja perjantaihin se oli jo vahvistunu selkeeksi. Tänään testasin sitten Apteekin omalla ja oiskohan aikalailla yhtä vahva viiva tullu, mitä perjantaina toisella testillä. Se ilmeisesti ihan normaalia, ku Apteekin oma ei oo niin herkkä. Mut mietin sitä, et ku menkat on nyt sen 1-2pvää myöhässä ni pitäiskö testin näyttää jo melkein yhtä vahvaa viivaa kuin kontrolliviiva on vai mitä teidän tulokset on ollu? Kun tietäis sen hedelmöittymispäivän ni helpottais vähän :D Digi mulla vielä olis kaapissa, mut sen teen varmaan vasta ens viikonloppuna, et jos se näyttäis jo sitä 3+ ni uskaltais vähän ajatella, et se hcg ois noussu... Onko joku tehny niitä digitestejä ja millä viikoilla mitä tuloksia?

Tuplarattaista olitte puhuneet. Meillä ne ei oo ajankohtaisia ku esikoinen on sit 7,5v ja kuopus melkein 6v. Mut sillon ku kuopus synty ni hankittiin sellaset emman tuplarattaat ja ne ajo asiansa oikein hyvin ulkoillessa. Käytössä ne oli muistaakseni 1,5v. Sit perus yksikkörattaat oli vauvalla käytössä, jos ei sisarus ollu mukana tai nukku vaan päikkäreitä.

Lapsia mies haluais varmaan ainaki vielä yhden tän jälkeen (jos tää nyt onnistuu), mut katotaas :whistle:
 
Minäkin nyt sitten kävin tänään sen digin ostamassa, mietin teenkö huomenna vai koitanko vielä jonkun päivän malttaa olla testailematta, we'll see.. :rolleyes:

Vaunuasiaa täällä ei kyllä ole lainkaan vielä mietitty, onhan tässä aikaa.. ;)
Hei muuten se fb-ryhmä on kasassa, mutta halukkaat liittykööt omaan tahtiinsa (Minulle yv täällä kaksplussassa niin vaihdetaan yhteystietoja), eli ei mitään hoppua.:)
 
ikäerot Meillä esikoisen ja kakkosen välillä 1v3kk ja kakkosen ja tän väliin tulee 1v8kk (riippuu nyt miten syntyy mut suurinpiirtein näin). Meillä on sit vähän aikaa 3 alle 3 vuotiasta. :)

Rattaat Meillä on ennestään sisarusrattaat ja varmasti tarvitaan kolmosen synnyttyäkin. Me ollaan kovia menemään ja ne on olleet meille todella tarpeelliset. Eihän sitä tiedä miten elämä kolmosen myötä muuttuu mut onpahan valmiina eikä tartte nyt niitä miettiä.

Muita varusteita Me ei oikein tarvita mitään. Vaatetta varmaan pitää vähän katsella, kun kirppiksellä on tullut myytyä edellisiä. Ja turvakaukaloa ei hommata vaan suoraan sellainen 0-18kg istuin luultavasti. Katsotaan nyt sitäkin sit joskus.

Lapsimäärä Se neljä kuulostaa minun sekä miehen korviin hyvältä. Saapi nähdä. Suunnitellahan saa mut tiiä ikinä miten sit menee.

Tervetuloa uusille! :wave:

Tine 4+6
Ps. Mies hoputtaa ja huomenna soitettava aikaa varhaisultraan, et sais mieskin ehkä sumplittua itselleen vapaata.
 
Heips, täällä yksi uusi varovainen ilmoitus plussasta... Tein testin tänään, Apteekin oman testin, ja selvä viiva tuli. Olen kohdannut keskenmenon aikaisemmin jo, joten todellakin varovaisen toiveikas nyt. Raskauksia tämä mukaan lukien on ollut 6, lapsia on ennestään kaksi, vuosimallia -01 ja -03, eli iso ikäero olisi tulossa. Tätä kolmatta ollaan yritetty vuodesta 2008, joten pidämme peukkuja, että nyt pysyisi!

Laskettu aika on laskureitten mukaan 1-7.9.2014, riippuu mitä tietoja laskuriin laittaa (pitkä kierto, hedelmöitys, yms.) Kuukautiset ovat olleet myöhässä tänään viikon, muita oireita ei oikeastaan ole rintojen aristusta lukuun ottamatta. Vähän paineen tunnetta alavatsalla ja ruokahalun huononemista, mutta molemmat voisi yhdistää jännitykseenkin :)

Älkää lisätkö minua vielä listoille, odottelen ensin, josko tämä raskaus on tullut jäädäkseen... Onnea kaikille syyskuun söpöläisiä odotteleville!
 
Heippa kaikille!
Uus odottaja ilmoittautuu mukaan. Eilen sain plussan testiin. :heart: Digi olis vielä kaapissa odottamassa mutta ajattelin tehdä sen kun on kasassa rv5+ sillonhan testin pitäsi näyttää 3+ ? olenko ymmärtänyt oikein? :D


Minäkin mielelläni liityn fb-ryhmään! Esikoisen odotusajalla liityin sellaiseen ja edelleen vuosia myöhemminkin pidämme pienen porukan kanssa sieltä yhteyttä toisiimme :heart:

Pauliinali/ la 7.9/ 2.lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille :)

mimzy kovasti tarrasukkia, toivottavasti teidän pitkä odotus nyt palkitaan. :)

ikäeroa meillä tulisi olemaan esikon kanssa aikalailla tasan viisi vuotta ja nuoremman kanssa 2v3kk.

rattaista meillähän lapsilla on ikäeroa 2v9kk ja silloin seisomalauta oli huippujuttu, se tulee varmasti olemaan käytössä nytkin vaikka ikäero olisi pienempi. Me saatiin miehen siskolta tuplat lainaksi ensimmäiseksi kesäksi ja ne oli meillä lomareissuilla mukana, koska esikkokin pysty sitten liikkeellä nukkumaan päiväunet. Toivottavasti saadaan ne tuplat nytkin. Kakkonen oli mulla paljon vauvana Manducassa, kun meidän pihassa ja lähipuistoissa on paljon korkeuseroja, niin oli kätevämpi.

Meillähän on kaksi poikaa eli jos poika tulisi, niin eipä paljon tarvitse mitään hankkia, ehkä uudet matkarattaat.
 
Kiitos aurora81 :)

Rattaista jne. sen verran, että nyt yhtäkkiä heräsin "voi hyvänen aika, vauvahan tarttee rattaat ja autonistuimen ja sängyn ja..." Heh! Minä olin katsellut vain äitiyspakkausta ja pohtinut kirpparivaatelöytöjen mahdollisuutta ja ehkä kestovaippoja... Jos tästä vauva tulee, mehän tarvitsemme myös rappuihin portit!
 

Yhteistyössä