Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

Jaksamista keskenmenon kokeneille! :hug:

Täällä edelleen pahoinvointia... Toivottavasti alkaisi tämän viikon jälkeen helpottamaan - ainakin noissa rauskausviikko selosteissa lukee, että sitten viimeistään :) Viikko ja yksi päivä nt-ultraan... Veri- ja pissanäyte on jo hoidettu, osallistun seuloihin, vaikka kyllä pitkään harkitsin.

Mä käyn täällä kyllä päivittäin lukemassa, mutta jotenkin nyt ainakin vielä on vähän vaikea kirjoitella... Toivottavasti tuossa nt-ultrassa olisi kaikki hyvin ja saisi sen jälkeen vähän enemmän varmuutta tähän odotukseen. Ja sen jälkeen voisi sitten alkaa kertoa uutisiakin, kun tähän asti ollaan kyllä hieman salailtu :)

Joiku ja 11+0 POKS!
 
Voi etusivulta huomaan et lisää on tullut menetyksiä! Voimia heille! :hug:

En oo hetkeen käyny tääl ees lukemassa kun oon niiiiin poikki ja huonovointinen ollut. Ja kaikenlisäks ollaan oltu taas kipeenä, mies sai influenssa diagnoosin mut me poitsun kaa taidettiin päästä helpommalla. Vaikka ab kuurin poikaki sai.

Labrassa kävin tiistaina ja ultraan on varattuna aika, tiistai 25.2 ja klo 12.45 :D
piiitkä aika sinne viel, nii ja ens viikolla on keskiviikkona neuvolalääkäri klo 13. Omana syntymäpäivänä xD

Tässä on tohinaa ny ku lauantaina juhlitaan poitsun 2v synttäreitä. Iltavuoroon oon menossa ja valmiiks jo ihan puhki ku tein kakkupohjan ja siivosin kämpän. Tahtois vaan nukkumaan... huomen sit tulee kaveri viikonlopuks, on myös poitsun kummi. Vähän apuja :)

Oloista nyt sen verran et välil lentää oksu välil ei. huonoo oloo on ihan riittävästi ja oonki jo itkeny miten en jaksa enää tätä. Toivottavasti loppuis nopeaan!

Päivitystä kai vois laittaa ny toistaseks et

LA 6.9

laitetaan ny noin ennen ku sit ultras selvii enemmän.

-miude- 10+5
 
Heip,

Täälläkin ollaan edelleen hengissä ja kuten ennenkin, melko oireettomana. Eka neuvola takana ja siellä tulikin juteltua tilanteesta monelta kantilta. Todettiin yhdessä tuumin, ettei mua taida kummemmin mikään vielä auttaa kun viimeksi kaikki mikä voi mennä pieleen myös meni pieleen. Tuhruvuoto voi olla vaaratonta, ei ollut. Sykkeen näkeminen jopa monta kertaa tuo turvaa, ei tuonut. Voi hengähtää kun pääsee turvallisille viikoille, ei olisi kannattanut. Ärsyttää kun tuntuu, että huolestutan teitä muita turhaan mutta ei tälle ololleen oikein mitään voi. Anteeksi kuitenkin ja kiitos kun saa johonkin purkaa :)

Joten näillä mennään ja varasin kaikesta huolimatta nt-ultran, se olisi edessä 10.3. Kauhean pitkä aika vielä! Onneksi maanantaina on se alkuraskauden ultra niin saa ehkä hetkeksi huojennusta.

Olen muuten samaa mieltä ja taisin sitä jo aiemminkin ihmetellä, että tästä ryhmästä on pudonnut uskomattoman paljon porukkaa. Kaikki sympatiani teille ja voimia suruunne!

-Napsi 7+6-
 
Napsi Tiedän tuon tunteen! Tänään juurikin yritin selitää vastavalmistuneelle terkkarille tuota, että se epävarmuus on kaikesta huolimatta niiden kokemusten takia!

Kuitenkin, tänään siis syke ultrassa nähty eli ihan oikein kuulin ne sydänäänet! Hetken helpotuksen siitä sai ja tietysti kiva, kun voi nyt dopplerilla itse kontrolloida sydänäänet :) Ultran mukaan viikot 9+2, mutta uskon kyllä, että omat laskelmat pitää paremmin paikkansa eli 8+3 olisi tänään. Laite oli niin antiikinaikainen, että mittavirhe tuli varmaan siitä, mitaksi terkka sai huisit 2,4cm. Nyt sitten ootellaan np-ultra-aikaa saapuvaksi ehkä 2vk:n sisään. Seuraava nla käynti olisi sitten rv 16-18. Mun puolesta saa mennä lähemmäksi sitä 18 viikkoa :) Ensimmäistä kertaa nyt mulla on sellanen olo, että meille taitaa tulla vauva! Eli alan totutella siihen ajatukseen, mikä suurimmalle osalle on tullut silloin viikkoja sitten plussatestin myötä! Oon vähän teitä jäljessä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Daesha
Voimia keskenmenon kohdanneille, toivotaan ettei niitä enempää tulisi!

Terkkuja NP-ultrasta (vaikka np-mittaukset ja seulonnat skipattiin viime hetkellä)!!
Kysyin tosiaan alussa onko mahdollista ettei sitä seulontaa tehtäiskään vaikka olen jo verikokeissakin ehtinyt käydä, kun ei joka tapauksessa mentäis jatkotutkimuksiin niin tyhmä se olis huolestuttaa itseään kun joskus seula hälyttää ilman syytä. Ihana hoitaja sanoi heti että tottakai on mahdollista, hän ilmoittaa lääkärille! :)

Siellä oli oikein eloisa ja vilkas kaveri pyörimässä (kirjaimellisesti), kauhee meno päällä 6cm pitkällä babyllä, ei meinannut kuvaa saada taaskaan kun heilui ja zumbaili. Saa nähä mikä adhd sieltä tulee! :D Just kun sai selvää miten päin hän on, niin päättikin kierähtää kasvot alaspäin ja viuhtoi minkä kerkes. Lääkäri sanoikin et ei ole mikään ihme etten ole saanut dopplerilla ääniä vielä, pari viikkoa saa rauhassa odotella, kun kaveri saattaa heti vilahtaa jonnekin eri paikkaan kun sydänäänet muuten löytyisi. Oli se ihana ja helpotus nähdä et kaikki on hyvin ja aivot paikallaan jne. :) Lääkärikin koitti heidän dopplerilla eikä löytynyt. On niin taaksepäin kallistunut kohtu ja tosiaan tämä zumbaaja siellä!

Koon mukaan hän olis puoli viikkoa VANHEMPI (mehän luultaiin VU:ssa ja sen jälkeen että ois samanverran pienempi) kuin lasketun ajan mukaan (12+3) mutta LA ei muutettu noin pienen heiton vuoksi. Joten se pysyy siinä 28.8. Pysyn silti tässä syyskuisten ryhmässä enkä jaksa enää alkaa vaihtaa elokuisiin vaikka suurella todennäköisyydellä tää tuleekin sit jo elokuun puolella.

VOI TÄTÄ ONNEA!! <3 <3 Anoppi kysyi eilen illalla saako hän tulla mukaan ultraan, ja toivon ettei loukkaantunut kun sanoin että mentäis kyllä mieluiten ihan kahestaan sinne... Olivat molemmat anopit eilen Tre:lla käymässä ja jossain löytäneet ale-tangon raskausvaatteita ja ostaneet mulle kolme raskauspaitaa ja yhet housut. Yhet farkut mulla olikin jo, että tästä se lähtee! :)

Taisin olla eka np-ultralainen, onnea muillekin, kohta niitä onkin sitte jo joka päivä jollain! :D

- Maikkki & zumbaava Minimöö 12+0, POKS POKS!!
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Sielä näkyi syke :heart: Voi kuinka ihminen voikaan olla onnellinen että ainakin nyt on kaikki hyvin :) Yksityisellä kävin ultrassa ja oli kyllä hyvä että menin! Jotenkin sitä on nyt vasta raskaana. Tähän asti en oo osannu ajatella että olisin raskaana, kaikki on ollut epätodellista varsinkin kun on ollut vuotoa. No, syke on nyt nähty ja taas nää "yllätys" fiilikset palas :D

muhvi ja pätkis 7+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Daesha ja eva-maria
Varhaisultrassa kävin minäkin, femedassa Merja Metsä-Heikkilällä ja sen lisäksi että rouva oli aika tympeä niin lysti kustansi 186e!! mielestäni aivan sikapaljon ottaen huomioon että aiemmin Brunolla 4D-rakenneultra maksoi vähemmän ja samassa paikassa viereisessä huoneessa Olavi Yli-Korkala käsittääkseni tekee saman ultran mukavana henkilönä ja puoleen hintaan. No en kysellyt hintaa soitellessa koska pääasia kuitenkin oli tieto siitä,että

Kaikki hyvin so far.

Silti vähän ihmetytti kun ultrasi siinä eikä sanonut mulle mitään,en nähnyt ruutuakaan ensin vaan se oli niin että lääkäri jamies näkivät. Sitten siinä kyselin että mitä näkyy jne niin lääkäri oli ihan hiljaa ja mies koitti että kyllähän siinä jotain mutta eihän hän osaa sitä katsoa. Lääkäri edelleen hiljaa, kysyttäessä sitten vastasi että yksi mutta ei saanut sanottua onko sykettä vai ei vaikka kysyin että no liikkuuko se,onko kaikki kunnossa?! Otti pari kuvaa ja lopulta totesi miehelle että tuossa on pää ja syke ja sitten käänsi näytön mullekin ja näytti että tuossa se on ja syke näkyy tuossa. Huhhuh miten jännät hetket oli kyllä,takana tosiaan myös alkuraskauden ultra aiemmin jossa sykettä ei löytynyt joten pitkä hiljaisuus sai pulssin nousemaan miljoonaan.

Laittoi saikkua vähän turhankin reilusti, 16.3 asti ja hävetti AIVAN SAIRAASTI soittaa töihin siitä. Toki mieluusti menisin takaisin aiemmin jos vaan vointi antaa myöten mutta lääkäri nyt totesi näin ja pisti diagnoosiksi hypermesis gravidarumin. Että saas nähdä miten käy. En kyllä kehtaa maata himassa jos vointi paranee jo vaikka rv10 vaan sitten vaan menen töihin.

Mitat beibillä oli 11mm ja vastasi täysin laskemaani 7+2.
 
hei! vieläkö mahtuu mukaan? =) oon siis ihan alusta asti lukenu teiän juttuja mutta nyt vasta sain aikaseksi tehä omat tunnukset tänne :D
babylove/22/toinen lapsi/LKS nii ja se laskettu aika on vielä vähän epäselvä kun neuvolassa ne laskee sen 28 päivän kierron mukaan ja mulla on kierto 34 päivää mutta mennään ainaki nyt aluksi sillä neuvolan tyylillä eli LA 31.8 =)
 
Carioca, ei tuo hinta "paha" ole. Tampereella soittelin paikkoja läpi muutama viikko sitten ja hinta oli tuo 180-220€. Mutta joo, toki saisi olla puolet halvempi eikä ne kelakorvauksetkaan järin päätä huimaa..

Mistä näitä pieruja oikein tulee..
 
Heippa vaan! Jokapäivä oon lukenut, kirjottelu on jäänyt.. Ihan kamalan jäätävä väsy on varsinki illalla, töissä sen kasista neljään jaksaa jotenkuten, mitä nyt haukotuttaa paljon. Illalla nuokun vaan sohvalla ja kympiltä oon valmis jo yöpuulle. Hieman tuo esikoinen ihmettelee, että miten äiskää noin väsyttää.. Huonovointisuuskin vaivaa ja edelleen on sellainen aaltoileva huono olo pitkin päivää. Ja minä kans ilmottaudun asioita unohtelevien joukkoon..rasittavaa.. Töissä kerroin tänään pomolle, jotenki helpottava fiilis, ei tarvi "salailla". Varasin varhaisultran ens viikolle, samoin eka neuvola on viikon päästä. Huoh, kumpa olisi kaikki hyvin! Halaus kaikille menetyksen kohdanneille ja tervetuloa uusille!

Miumaukku 7+jotain (muistaakseni)
 
Juuri kun pääsin sanomasta, että tunteet tasottunu, niin tänään sit liikutuin kunnolla, kun katsoin netistä uutisista abirekkojen kuvitusta ja osuvia viittauksia Putous-hokemiin. Tuli niin jotenkin liikuttunut olo, miten vahvasti tänä vuonna hokemat on levinneet käyttöön ja käytännössä jokainen suomalainen on kuullut ainakin jonkin hokeman :) Ja tää yhdistettynä omiin penkkarimuistoihin ja nuorison tulevaisuuden miettimisen ni hohhoi.

Silmät kertaalleen kostuttanut Ilokarpalo + Pipana 11+1
 
  • Tykkää
Reactions: Aniko
No niin, ekaa kertaa lensi sitten laatta raskauden aikana. Eilen illalla oli jo vähän paha olo ja aamulla jouduin käydä yökkäilemässä. Koko päivän oli myös vähä paha olo ja nyt illalla ihana mies teki voileivän, mutta pahaksi onneksi se oli kastunut pöydälllä olevaan appelsiinimehuun ja en kestänyt sitä ruisleipä+appelsiinimehu yhdistelmään. Yrk. Oksentamisen jälkeen yskin ja näytti, kun mukana olisi ollut vähän verta. Onko normaalia? Kurkku on tosi kipeä, olen viime päivinä yskinyt paljon aina kun meinaa oksettaa. Oisko kurkku vaan ärtynyt ja siksi verta? Mietin kyllä myös, että oksettikohan raskauden takia vai onko mahatautia, kun niin kauan ollut heikko olo. Yö varmaan selventää sen.

Näytän nyt jo sille, kuin olisin nielaissut pallon! Järkyttävää. Työkaveritkin (jotka tietää), sanoivat että selvästi on jo maha kasvanut. Ja yöllä pitää ravata vessassa 1-3 kertaa.

Eilen oli eka neuvola ja täti oli tosi kiva!
Ootteko muuten huomannu, että onko teillä tasaisesti huono olo joka päivä vai onko joku viikonpäivä jolloin tavallista pahempi olo? Mulla to ja pe aina pahimmat, omien laskujen mukaan to vaihtuu aina viikot.

Vuuti 8+0
 
Jaksamisia menetyksen kohdanneille ja onnittelut joillekkin iloisista ultrakuulumisista!

Minä kun olen tälläinen stressipallo, rupean aina huolehtimaan esim. kaikesta. No, tämän päivän keltaisissa lehdissä oli uutinen sikiksen paluusta joka on nyt jo vaatinut viisi kuolonuhria ja pahin vasta edessä. Kehotus kuului myös kaikkien riskiryhmäläisten mennä hakemaan rokotus jos ei sitä ole jo saanut sikainfluenssaa ehkäisten. Me raskaanaolevathan kuulumme riskiryhmään. Joten, onko joku tietoinen raskaanaolevien rokottamisesta, onko oikeasti paikallaan ja jos on, onko rokotteesta haittaa vauvalle? Toki ajattelin soittaa neuvolaan ja kysyä mielipidettä sieltä mutta kunhan myös kyselen teidän mahdollisista kokemuksista.

Toissapäivänä tuli postissa aika nt-ultraan, 7.3 olisi tuo ja silloin vu:n mukaan 12+2. Kolme viikkoa tuntuu taas ikuisuudelta!

Omalta äidiltä kyselin, mitä oireita hänellä odotusaikana oli, kuulemma väsymystä lukuunottamatta ei oikeastaan mitään. Joten ei ole omena kauas puusta pudonnut tässä asiassa, toki itsellä on jotain oireita enemmän, mutta suurimmalta pahoinvoinnilta ollaan säästytty kumpikin! Saas nähdä miten sitten vatsan kanssa, äidillä näkyi vasta puolessa välissä raskautta ja silloin tuntui myös potkut vasta.

Väsymys on kyllä sietämätön taas, eilen nukuin kahdet päikkärit ja yöllä 10 tuntia ja pikkuhiljaa taas nukkumattia treffaamaan!

anskk 9+1
 
Täällä varmaan joudutaan kans kohta poistumaan listalta.. :(
Eilen illalla tuhrutti vähän ja aattelin et se on ihan normaalia.. Tänään aamulla vessa käynnin yhteydessä tulikin pyyhkiessä vähän enemmän ja hyytymiä.. Neuvolaan soitin ja sanoivat, että seuraat vaa ja soittelet kättärille ku maanantaina on ultra, että mitä sen kanssa tehdään.

Enhän mä malta odottaa.. Terveyskeskukseen on aika klo 10.10.. Sisko tulee vahtii esikoista siks aikaa. Ihan hirveetä ku huomenna ois töitäkin..

mirkkunen_ ja 11+3..
 
Voi ei mirkkunen! Nyt tarrasukkia! Pysy kiinni pieni pysy!

Olin just kirjottanu pitkät pätkät mut kaikki katos... en kyllä ole mikään tekniikan ihmelapsi.

Itse tulin siis juuri lääkäristä ja iso möykky putosi sydämeltä kun monenlaiseen oireiluun löytyi syy kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Samalla löytyi gluteeniallergia ( ei siis keliakia, vaan yliherkkyys ). Jos alkais nyt olot mennä parempaan suuntaan ja pääsis jatkuvasta sairaalassa ravaamisesta! :) ja toivottavasti pikkuinen ehtii saamaan kaikki hormoonit multa, vaikka niutä onkin muodostunut liian vähän.

Täällä poksahti myös eka pyöreä kymppi, joten tänään on hyvä päivä! :) toivottavasti myös muilla! :)

Eihän enää jäädä pois kyydistä kukaan!? Rutistetaan niitä tarrasukkia nyt lujasti! :)

Iloinen Daesha ja täyden kympin pilkku 10 + 0!
 
  • Tykkää
Reactions: Bhumi
Voi miten surullisia uutisia täällä yhä :( Itsellänikin on kyllä pelko persiissä, kun tuntuu, ettei tuo maha kasva. Ultra on ensi viikolla 19.2. Tarrasukkia tosiaan nyt kaikille, ja masun kasvatusvoimia!

Minä olen herännyt kuolleista! Tai ainakin siltä tuntuu. Olo on paaaaljon parempi, en ole oksentanut kahteen päivään! Osa syy on varmasti niillä pahoinvointilääkkeillä, jotka sain maanantaina. Reseptivapaa lääke, Postafen muistaakseni. Mutta en valita, ihan uskomatonta! Nyt tekee mieli ruokaakin, hedelmiä ja kaikkea "kunnon sapuskaa", ei herkkuja. Ajattelin laittaa tänään herkkusieni-sipuli-kermakastiketta ja riisiä... :)

Kun nyt vain kaikki olisi masuasukilla kunnossa, niin voisi vähän nauttiakin.

Mimzy th 12+0 vu 11+1
 
Ape
Tsemppiä Mirkkuselle, ja toivottavasti selviät säikähdyksellä!

Tänään kävin ultrassa (2.krt) ja pieni oli 2,3cm pitkä ja viuhtoi pienillä jaloillaan minkä kerkesi. :) Vähän jäi askarruttamaan se, että istukasta (?) on tullut verenpurkauma, joka ei nyt kuitenkaan lääkärin mukaan ole mitenkään epätavallista odottajalla. Silti nyt huolestuttaa. Mitään vuotoa en ole huomannut, toivotaan täälläkin parasta, että pieni pysyy kyydissä!

T: Ape 9+1
 
Viimeksi muokattu:
Kävin tänään gynen polilla toteamassa sen minkä jo tiesinkin. Alkio vastasi 6+1, nyt olisi 8+1. Ei sykettä. Sain tyhjennyslääkkeet kun itsekseen on vuotanut vain vähäisiä määriä pari päivää. Minut voi siis poistaa listalta.
 
Kiitokset kaikille, mutta kyllä tää meni kesken ja kauheimmalla tavalla. Aamulla kohtuullinen vähäinen vuoto minkä takia aatteelin et voin mennä kampaajalle. Ei ois kannattanu mennä.. Sieltä ku pääsin pihalle ni hulahti huolella. Housut on pilalla ja autokin melkein.. onneks mies oli kotona ja lapsella hoitaja. Nyt odotetaa laantuuko vuoto jota epäilen. Kättärillä eivät ymmärtäny vissii ihan tilannetta.
 
Voi ei mirkkunen! Mä olen koko päivän päivystänyt et miten sulle käy. Halaus ja paljon voimia! Oletko soittanut vielä päivystykseen tai jonnekin? Ei kai ne voi sua laittaa odottamaan viikonlopun yli?
 
Oon joo soittanu. Kyl ne meinas et pitäis jäädä kotiin mut päätin et haluun tulla näytille jo oman mielenrauhan vuoksi. Maanantaina mulla ois ollu ultra mut en jaksa odottaa. Ite oon aika järkyttyny sekä mies ku soitin kampaajalta päästyä et nyt ei kaik oo ok.
 
Voi kurja, taas täällä on huonoja uutisia :(

Meillä juurikaan asiasta puhumaton mies tuli eilen illalla takaapäin mun luokse, kun vaihtelin vaatteita. Halas mua mahasta ja sanoi, että oho, halas meitä molempia :)
Me käytiin tänään syömässä ja tajusin, että kohta en mahdu tuohon mun toiseen toppatakkiin. Toivottavasti lämpöset kelit tulee, ennenkö maha tästä vielä enemmän kasvaa.
9+3
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki ja Aniko

Yhteistyössä