Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

Kiva lukea joo että täällä muitakin ylläri/shokki raskaaksi tulleita:) Mulla ei oo sitä miestä ees mutta varmaan muuten samoja fiiliksiä Amanda-88 ja Eeva-Maria kuin teillä. Herään vaan siihen todellisuuteen joka aamu, että mitä jos en pystykkään tähän. Mulla on ennestään 4 ja 11v pojat. Onneks ovat sentään noin isoja sitten.

äitiyspakkaus Mä en ottanut sitä viime raskaudesta ollenkaan, mutta sen näkee myöhemmin otanko että kuinkapaljon on tullut hamstrattua tavaraa ja vaatteita valmiiksi sitten jo vaavalle, mä olen himo kirpputoreilija:D

Mulla on alkanut nyt alaselän särky ja tuntuu et joku ikävä tulehduskin ois, eiku lekuriin soittamaan vaan. Muutoin eivieläkään pahaaoloa, närästystä vaan. jee. Varasin myös varhaisultraan ajan ja se on10pvä:)

Smesmi+salamatkustaja 6+5
 
Liikunta Saa liikkua ihan normaalisti ja kunnolla jos vaan pystyy.Se mikä on äidille hyväksi on myös vauvalle.Ja kaikki mikä tuntuu hyvältä äidistä tuntuu myös hyvältä vauvasta.Jos kipua kuuntelematta reenaa niin silloin on kyl jo ihan omaa tyhmyyttä.Maksimisykkeitä eikä maksimi painoja suositella,mutta tuskinpa kauheen moni pystyiskään kovin kauaa pitkällä raskautta vetää maksimeilla.Joskus oli ohjeistus että syke yli 150 ja yli 15min ei suositella.Nykyään nuo sykeohjeistukset on hävinneet ja kehoitetaan liikkumaan oman voinnin mukaan.Pyöräillä saa kyllä myös,miksei sais??Kaatumisriskinkö vuoksi??Voithan sää kaatua suoralla tielläkin,kompastua omiin jalkoihin.
Ite kävin esikoisesta sunnuntaina bodypumpissa ja keskiviikkona käynnistettiin.Synnytyksestä kotiuduttiin kolmantena päivänä ja heti lähdin koiran kanssa 5km lenkille.Vauvan ollessa 10pvä olin jo vauvajumpassa sekä zumbassa.Esikon ollessa 7kk juoksin puolimaran.Kroppa on palautunut hyvin,vatsalihakset plus muu lihaksisto kunnossa ja varsinkin lantionpohjanlihakset joita aloin tekemään 2h synnytyksestä.Tällä hetkellä käyn 2xsali ja 3xjumppa plus jokapäivä lenkit esikko selässä,vaunuissa tai pulkassa koiran kanssa.Alun pahoinvinnin kassa reenaisn vähemmän mutta nyt pystyy taas vetään kunnolla.

nurmo ja pikku-baby II 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: Aniko
Täällä alkoi pahoinvointi reilu viikko sit, ja viikolla tuli vähän oksenneltuaki. Perjantaina ostin nää pahoinvointirannekkeet, enkä enää uskalla ottaa pois! Nää helpottaa pahimman olon, eikä tule yökkäiltyä muuten kuin jos on liian nälkä. Eikä sillonkaan tule mitään. Yölläki on nää ranteissa ja kunnon painaumat tullu. Suihkussa oon käyny ilman näitä, ja kyllä pelotti!

Joo, eli siis pahin olo menee näillä pois, mutta ei silti sitä jatkuvaa kuvotusta ja sitä, ettei tee mieli mitään ruokaa vaikka kuinka nälkä ois. :( Ääh... Oikeesti musta on tullu ihan kamala valittaja, ja jos tätä joutuu vielä viikkoja kestämään, niin en tiiä, jaksanko enää ikinä tätä alkuraskauden krapulaa!! Oonki katkerana puhunu miehelle, että saispa seki osan näistä oireista niin voitas molemmat kärsiä. :D

Meillä ei tapahtunut tää raskautuminen kovin helposti, vuos yritettiin ja olin miettinyt, että jos ei tästä tärppää niin otan yhteyttä lääkäriin ja tutkitutan itteni. Edellisellä viikolla plussauksesta vielä itkin katkerasti elämän epäreiluutta. :D Ja ei kenenkään pidä kokea siitä syyllisyyttä, jos raskautuu helposti tai vielä vahingossa! Vaikka kuinka mua ärsytti yrittäessä kaikki raskaanaolijat, niin tiedostin kokoajan, että kyseessä oli mun oma ongelma eikä ne ollu siihen yhtään syypäitä. :)

Liikunnasta, mä en oo pystyny enää liikkumaan ihan vaan tän kaameen olotilan ja väsymyksen takia. Kerran yritin käydä salilla, ja se sen jälkeinen olotila oli ihan karmea, joten se siitä toistaiseksi.

Tämmönen valitusjuttu tällä kertaa. :D

7+0 (Jee!! Ja torstaina varhaisultraan.)
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Aurora81: syynä siihen että mun vanhemmat on vauvaa vastaan on varmaan suurimmaksi osaksi se, että olin vielä lokakuussa itse tosi huonossa kunnossa sairaalassa ja ne kai jo luuli että kuolisin sinne. Ja kun olen vieläkin sairauslomalla niin pitäis kuulemma hoitaa ensin itsensä kuntoon. (Itselle kun vauva antaa juuri syyn jatkaa ja tekee kaikesta tän arvosta)
Toiseksi sitten oon niiden mielestä liian nuori (21) ja kun ei ole vakituista työpaikkaa, omaa autoa ja asuntoa yms.. :(

Daesha ja pilkku 8 + 3
 
Nyt sopii toivoa parasta, mutta pelkään pahinta :(

Eilen illalla iski päälle aivan järkyttävä ummetus. Siis aivan järkyttävä kipu, alavatsalla kipeitä kramppeja. Yöllä helpotti sellaiseksi paineentunteeksi alavatsalla, joka ei ole enää kauheen kipeä, mutta liikahtaessa tunuu edelleen inhottavalta. Ikinä ei vatsa ole ollut näin kovalla. Tuo paineen tunne alavatsalla ei vaan häviä ja sain onneksi lääkäriajan ja pääsen tarkastamaan tilanteen. Toivottavasti tämä ei ole sitä mitä pelkään. Takana yksi kkm ja se alkoi oirehtimaan juurikin ummetuksen tunteena.

Nenna 7+2
 
Nenna81 Toivotaan parasta!!:hug:

Jaiiiks vihdoinkinn tämän viikon perjantaina meilläkin on se kauan odotettu ultra!!! Vaan kyllä tässä olisi vielä moonta pitkää päivää odotettavana! ;)

Tänään olisi tällä mammalla työhaastattelu, toisaalta tuntuu tyhmältä pimittää raskutta, mutta en aijo siitä mitään vielä mainita. (Edell. raskaudessa minut irtisanottiin luvattomasti juurikin raskauden takia, vein jutun työsuojeluviranomaisille asti..).
Pakkohan tässä on jotain päästä tekemään, ennen uutta äippälomaa, ihan jo huonon rahatilanteenkin kohentamiseksi! Oletteko muut joskus käyneet haastattelussa raskaana ollessanne?

KapuH & jiri n.9+5
 
Viimeksi muokattu:
nenna81 :hug: Toivottavasti väärä hälytys ja kaikki olisikin hyvin!!

kapuH Mulla ei ihan samanlaista tilannetta ole, mutta itse olen määräaikasena, työsuhdetta jatkettu jo kerran ja tämä pätkä loppuisi toukokuun lopussa. Vähän on jo lupailtu jatkoa, mutta tuskin saan peiteltyä tätä raskautta toukokuuhun asti (viime raskaudessa maha pompsahti todella aikasessa vaiheessa) ja sittenhän sen melkein tietää miten käy :ashamed: Toivoisin vain, että saisin jatkaa siihen asti kun äippäloma alkaa..

dolly 5+5
 
Päivitetty

Mistäs täällä olikaan juteltu..

nenna81 Toivottavasti kaikki hyvin!

Liikunta Aion liikkua ihan oman voinnin mukaan ja kesällä varmasti pyöräilen jos pystyn. Onks kukaan kokeillu Piloxinia? Kävin testaamassa ja oli minusta niin mukavaa, et menen uudelleenkin!

Äitiyspakkaus (oon tainnu ennenkin ilmaista mielipiteeni mut kerran vielä sitten) Niin samoilla linjoilla Hämy22 kanssa! Se on ihan loistava etuus meille ja en ymmärrä sitä jatkuvaa valitusta pakkauksesta. Jos ei tykkää niin otaa rahan ja silleen. Se ei kuitenkaan ole mikään itsestäänselvyys vaan sen on joskus meille joku taistellut etuudeksi. No valittajat valittakaa mut mun ei sitä tartte ymmärtää enkä itse valita. Ei se kertaakaan ole ollut täysin sellainen mikä ois kokonaisuudessaan miellyttänyt mut otan vastaan sen mitä saan. Ne vaatteet on ollu hirmu isoja ja ne ei minun tirppanoilla ole pysyny päällä mut osa ollu käytössä silti. :D Odotan innolla uutta pakkausta ja otamme sen ehdottomasti, luultavasti.

Mahallaan on hiukan vaikea olla. Herään yleensä, ku käännyn mahalleni ja pitää vaihtaa asento pois.

ON Eipä sitä kummempaa. Huonoa oloa pukkaa jos ei syö. Suolainen maistuu, makea ei niinkään. Hirveä väsymys edelleen. Eikö tää koskaan lopu..?

POKS 10+0 ja eilen löysin dopplerilla sydänäänet. Hain kauan ja vielä kauemmin kunnes tajusin kokeilla ylempää ja siellä se puksutti! 171 oli näytössä lukemat. Lyhyen ajan sisällä kolmas raskaus joten kohtu varmaan siks vähän ylempänä mitä normaalisti näillä viikoilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Pyöräilystä, tosi ihanaa jos saakin pyöräillä! Minä luin jotain terveysnettisivuja joilla selitettiin että raskauden lopulla ei pyöräily enää ole hyväksi ja ajattelin tietenkin harmissani että jos laskettu aika on syyskuussa niin sittenhän nimenomaan paras pyöräilykausi ON raskauden loppuaikaa. Mutta ehkä vielä esim. kesäkuuta ei tarvitse laskea loppuraskauteen mukaan? :)
 
Höpötän nyt vain sen verran että Daesha, kirjoittamasi perusteella meillä on varsin samantyylinen elämäntilanne. Sairaslomalla olen ollut syyskuusta, sairastellut olen enemmän tai vähemmän viimeiset 5 vuotta... Sairaalassakin on tullut aikaa vietettyä, ensi viikolla alkaisi taas uusi kierros. Töitä yms. ei ole, enkä niitä pystyisi tekemäänkään ja yhtä nuoria ollaan. Parantuminen siintää jossain hamassa tulevaisuudessa, mutta motivaatio on nyt korkea ja aion syyskuussa olla monta harppausta pidemmällä! Todellakin vauva tekee kaikesta tämän arvoista ja auttaa jatkamaan. :) Jos haluat jutella niin laita vaikka yksityisviestiä, luulen että me käydään aika samanlaisia asioita läpi tällä hetkellä.
 
Jospa minäkin uskallan omat tietoni lisäyttää etusivulle. Keskusteluun olen kyllä jo osallistunutkin. Koneelle en taida päästä koskaan, joten en saa tekstiä punaiseksi, jospa tämä silti näkyisi.


20.9./Lontoon rae/25v./2. lapsi/KYS


Tänne suunnalle ei kuulu mitään uutta. Kamalaa pahoinvointia ja päänsärkyä edelleen. Ajatuksetkaan ei oikein kulje. Huomenna saan äidin apuun tänne, toivottavasti se piristäisi mieltä ja pääsisin vihdoin ylös sohvalta.
 
Parisuhteesta ja yrityksistä sen verran, ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 6 vuotta, ekaa yritettiin n. 3 kk, poika on nyt 2 vuotta. Toista yritettiin samoin n. 3kk. Aika helpolla ollaan siis raskauduttu.

Lontoon rae ja Suffeli 7+2
 
daesha voi harmi, kuulostaa tosiaan siltä että vanhempasi tarvitsevat hieman uutiseen sulattelu aikaa. Varmasti hekin alkavat pian sisäistää ajatuksen vauvasta ja mitä kaikkea iloa siihen liittyykään. Tsemppiä sinulle, ihanaa kun olet itse noin hyvillä fiiliksellä vaikka on ikävää sairastelua taustalla. :)

äitiyspakkauksesta kävin katsomassa ton tämän hetkisen pakkauksen ja voi miten suloinen haalari+makuupussi siinä onkaan. Ja tossa haalarissahan taitaa olla ne hihojen ja lahkeiden päälle käännettävät osat, tosi kätevät.
 
Lääkärissä käyty. Kohtu aristaa, ei vuotoa. Pe ultra ja konsultoi gyneä. Laittoi lähetteen ja ottavat kuulemma polilta yhteyttä 1-7 päivän aikana. Loppuviikko onkin sitten sairaslomaa ja katsellaan miltä tilanne näyttää.

Ei millään jaksais tätä epätietoisuutta. Toisaalta, pääkoppa on jo sitä mieltä että ei se kohtu aristais jos jokin ei oo pielessä :(
 
Nyt mua stressaa! Mulla on nyt 2-3 päivänä tullu semmosta tosi haaleen vaaleenpunaista vuotoa pikkusen.. ei oo kipuja ollut. Mulla on siis ollut flunssaa ja nyt aika hurjaa yskääkin, et voiko yskä olla pahaksi ja että enteileekö tommonen vaaleenpunanen jotain pahaa? :( Hälytin miehenkin, et käy apteekissa töiden jälkeen hakemassa testin ja jotain mikä auttaa tähän yskään.. Rinnat on edelleen todella kipeät ja se on melkeen ainut oire, josta tiedän varmasti jotain kehossa tapahtuvan. Tällä hetkellä on vielä vähän hätääntyny olo, vaikka järki sanoo ettei kannattaisi hätäillä. Oli nyt vaan pakko purkaa tuntoja tänne.. |O Varhaisultra on sitten tasan viikon päästä

Piretti ja Pirpula 6+3

muoks. anteeks nyt vaan omaa napaa... :ashamed:
 
Mua välillä mietityttää, kun on päässyt tähän asti niin helpolla. Tekis mieli vain olla ja nauttia tästä olosta, mutta jotenkin takaraivossa jyskyttää se pelko, että jokin menee vielä pieleen. Maaliskuussa meillä vasta ultra ja eka lääkäriaika, tämä kuukausi pitäisi odotella rauhassa.
No, ehkä sitä on kaikki kunnossa..

Tänään 7+6, huomenna poksuu taas :)
 
Piretti! Ole tosi tarkkana sen yskänlääkkeen kanssa. Olen itse käynyt lääkärissä asti raskaana ollessani yskän (ja muutenkin karmean flunssan) takia ja tuo lääkäri ei tiennyt yhtäkään troppia joka olisi sopinut raskausaikana. Käytännössä käski yskimään yskän pois, vauvalle siitä ei ole haittaa.
Pinkki vuoto voi meinata pahaa tai olla meinaamatta, nuo on aivan hermojaraastavia nuo alkuraskauden vuodot. Lääkäri sanoi minulle viime perjantaina, että se ruskea vuoto oli ehkä kiinnittymisestä lähtöisin olevaa vanhaa verta. Mutta vain ehkä, ja muita vuotopaikkoja hän ei bongannut. Pidän peukkuja, että sinäkin selviät säikäydyksellä!
Onko sinun mahdollista aikaistaa varhaisultran aikaa? Noilla viikoilla ainakin itse olen saanut kolmesti nähdä sykkeen joten en uskoisi sinun olevan liian aikaisessa.

-Napsi 6+3-
 
Mäkin voisin varmaan nyt liittyä Syyskuun odottajiin, tässä päivitystiedot:

8.9.2014
Hokkis/33/3/Lohjan sairaala tai Jorvi


Meillä oli ollut suunnitelmissa kolmas lapsi niin sanotusti iltatähdeksi, muutaman vuoden päästä. Mulla todettiin vuos sitten PCO ja lääkäri sanoi että raskautuminen ilman lääketieteellistä apua saattaa olla hyvin vaikeaa. Tän vuoden suunnitelma oli laihduttaa kaikki ylimääräinen pois (ja sitä on valitettavasti paljon) ja sitten lähdetään hakemaan apua lääkäriltä siihen iltatähteen.

Vaan hupsistakeikkaa, joulun jälkeen alkoi rinnat aristaa, loppiaisena tuli huono olo. Loppiaisena sitten tein testin ja plussaahan se näytti. Kyllä oli meinaan melkonen ylläri! Hetki jo epäiltiin tuulimunaa kun ei varhaisultrassa löytynyt sikiötä, mutta viime torstaina tarkastus ultrassa se sitten löytyi, siellä se sydän sykki ja käden alut heilui. :heart:

Onnea kaikille muillekkin odottajille! On tää vaan jännää, vaikka kolmas kierros jo onkin. Heti oli ultran jälkeen pakko kaivaa vanha raskausopus esille ja tsekata mitä siellä kohdussa tällä viikolla tapahtuu :)

Hokkis ja alkuiltatähti 9+1
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki ja Aniko
Nenä tukossa on täälläkin, näytti olevan aika yleistä. Myös paha olo on alkanut rantautumaan tähän suuntaan, viikon myöhemmin kuin aiemmissa raskauksissa mutta tulipa kuitenkin. Eilen oli jo aika paha olo ja tänään töissä mietin jo useampaan kertaan pitäisikö mennä vessaan varmuuden vuoksi jos tulee ylös vai ei. Ei tarvinnut ja nyt koitan syödä vähän väliä jospa se auttaisi, syömisessä on vaan se pelko että JOS tulee ylös niin on kyllä ihan kamalaa jos on syönyt paljon.

Huomenna 9h töissä, saa nähdä miten kuitti olen kotiin päästyäni. Meillä ei töissä ehdi istuskelemaan yhtään :/ No ei tässä vaihtoehtoja ole joten turha voivotella. Onneksi sentään ylihuominen on vapaa niin voin sitten vaikka nukkua vuorokauden putkeen :D

Neuvolaan en ole vieläkään soittanut enkä ole sitä varhaisultraakaan varannut. Ehkä sitten ylihuomenna kun on vapaata..

C & 5+5
 
Nokka on tukossa täälläkin ollut jo muutaman viikkoa. Aamuisin pahiten, ihan kun ois joku kamala räkätauti, mutta helpottaa päivän mittaan. Pahoinvointi tuntuu nyt menevän joka päivä hieman aiemmin ohi, olen melkeinpä varma että kohta helpottaa oikein kunnolla, olishan se suuri helpotus ja pääsis töihinkin takas. Yli kuukauden olen nyt ollut tän viikon jälkeen pois, ja seinät kaatuu jo kotona päälle.

Täälläpäin liikkuu ihan kauheasti nyt norovirusta, ja tänään aamuyöllä heräsin siihen kun mies oksensi oikein railakkaasti vessassa... huoh.. en haluaisi tähän muun pahoinvoinnin ja oksentelun lisäksi enää mitään mahatautia, eikä se vissiin tee kovin hyvää sikiöllekään näin alkuvaiheessa jos äiti sairastaa rajua mahatautia. :( Pidän sormet ristissä että säästyisin moiselta kammotukselta. Itsellä sitä kamalaa ummetusta vaan yhä.. saa nähä millaset peräpukamat sitä 9kk:ssa tuleekaan tällä menolla :(

Teiltä kokeneemmilta kysyn, jos jollain on napakorua, että missä vaiheessa raskautta ootte ottaneet korun pois? Vai ootteko ollenkaan? Näin että netissä myydään jotain raskausajan koruakin mutta olen myös kuullut ja nähnyt parilla miten kamalaksi on venynyt se lävistys jos ei ole ottanut ajoissa pois. Tietääkö joku jotain näistä?

Maikkki & Minimöö 10+4
 
Terveiset tiputuksesta! Viikko sairaslomaa eteenpäin. Inhottavaa olla pois töistä ja ilmotella työnantajalle näistä, vaikka pomo onkin tosi kiva ja ymmärtävän oloinen. Milloin tämä helpottaa...?

Huomenna lääkärineuvola, vähän jänskättää!

Mimzy ja yksinäinen matkaaja th 10+3 vu 9+4
 
Voi Mimzy, ikävää et tiputukseen asti oot joutunu!! :( Mullakin on pari kertaa ollu sellanen olo kun mikään ei pysy sisällä ja hullun heikko olo että pitääkö mennä päivystykseen mut sit oon kuitenkin illalla pystynyt taas syömään jotain.. Tsemppiä sinne sulle!! :hug:
 

Yhteistyössä