Syyskuu 2007 ketju 4

  • Viestiketjun aloittaja Johanna()
  • Ensimmäinen viesti
*Maria
Tervetuloa minunkin puolesta uudet syysvauvojen odottajat!

Kiitosta vaan Maisa, mut koitan nyt ens hätään saada noi serkkutytön vaunut alle. ;) Vaikka tälle suunnalle näköjään matkaan pian käytkin.

Mun täytyy sanoa et vaikka heräilen yöllä vessareissuille, olen nukkunut nyt tosi sikeästi ja hyvin, ja viime aamuina olen jopa herännyt ihan virkeänä! Toinen hassu juttu on toi mahakumpu, aamulla ei mitään, iltapäivällä koulusta kotiin talsittuani älytön pallo ja sit taas iltaa kohti tasotuu. Liekö johtuu kun liikunta laittaa nesteet liikkeelle..? Kotiin tultua tempasenkin aina pienimmät äippäfarkut jalkaan, on mukavan rennot kotosalla.

Että näin täällä tänään. :) Ja ihana aurinkoinen päivä taas!!! Voiko muuta vielä toivoa.
 
Hoppu
02.09 Miuski82 24v.,esikoinen,Vantaa, kättäri
05.09 Ida81 26 v., toinen lapsi, Kuopio (KYS?)
08.09. Takorautaa 36 v., toinen lapsi, TAYS
08.09 Maisa 34 v., neljäs, Kätilöopisto
09.09. elva 28v, esikoinen, ei vielä tiedä sairaalaa
11.09. Piparminttu-Pipsa 23 v., esikoinen, Kätilöopisto
14.09. Syysmasu(ko) 24v. toinen, Kys
15.09. Murunen79, 27 v. esikoinen, PK-seutu (en tiedä vielä sairaalaa)
15.09. Jo77, 30v., esikoinen, Lapin lääni
15.09. Tinka 30v. toinen, Jorvi
15.09. Juulia77, eka, Kätilöopisto
15.09. Hoppu, esikoinen, 33 v. TAYS
19.09. Mii83 24v. toinen, PHKS
20.09. ÄssÄ 29v, kolmas, kanta häme
20.9. minni´85, 22v, esikoinen, ?
21.09 Heather21v, esikoinen,Oulaskankaan aluesairaala
21.09. Isomasu(ko) 34v kolmas, Lapin lääni
21.09. Maria, 23 v., esikoinen, MKS
22.09. Spyrre, ?? v. toinen, ??
24.09. Tiikeri 29 v. toinen, Ylöjärvi (en tiedä vielä sairaalaa)
28.09. Nippe78, 29.v, toinen. KOKS
28.09. Karo74, 32 v. esikoinen, Tays
30.09. Zusa 39 v., neljäs, Hki, Nkl

Eli, eilen kävin np-ultrassa ja laskettu aika hieman muuttui. Meitä onkin oikein ryntäys 15. päivä :) Onneks ei kuitenkaan samaan sairaalaan ;-D Tulis jo ruuhkaa.

Ultrassa oli kaikki hyvin, no proplemos.

Mulle on tullut maha ja ihan muutamassa päivässä! Se pullottaa jo aamulla, mitä ei aiemmin vielä ollut. Ihanaa!

Gallup: onks linea negraa näkyny? Mä jos oikein kuvittelen, niin jotain tummaa häämöttää navasta häpyluuhun. Hih..haamu! Taitaa olla verisuoni :)

Hoppu 13+6
 
mii83'
Eikö tää väsymys koskaan lopu? Aina vain nukuttaa

Ja öisin myös täällä heräillään. Ite käyn 1-2 kertaa vessassa ja lähes poikkeuksetta esikoinen herättelee pariin kertaa. Mulla on vielä jemmassa 2v4kk aikaisia univelkoja. Olisi kiva ehtiä nukkua niitä pois ennen kuin uudet tulee.

Mulla ei näy nyt napaviivaa. Esikoista ennen oli ihan selvästi, siis ennen kuin edes olin raskaana. ;o)

mii rv13+1
 
spyrre
02.09 Miuski82 24v.,esikoinen,Vantaa, kättäri
05.09 Ida81 26 v., toinen lapsi, Kuopio (KYS?)
08.09. Takorautaa 36 v., toinen lapsi, TAYS
08.09 Maisa 34 v., neljäs, Kätilöopisto
09.09. elva 28v, esikoinen, ei vielä tiedä sairaalaa
11.09. Piparminttu-Pipsa 23 v., esikoinen, Kätilöopisto
14.09. Syysmasu(ko) 24v. toinen, Kys
15.09. Murunen79, 27 v. esikoinen, PK-seutu (en tiedä vielä sairaalaa)
15.09. Jo77, 30v., esikoinen, Lapin lääni
15.09. Tinka 30v. toinen, Jorvi
15.09. Juulia77, eka, Kätilöopisto
15.09. Hoppu, esikoinen, 33 v. TAYS
19.09. Mii83 24v. toinen, PHKS
20.09. ÄssÄ 29v, kolmas, kanta häme
20.9. minni´85, 22v, esikoinen, ?
21.09 Heather21v, esikoinen,Oulaskankaan aluesairaala
21.09. Isomasu(ko) 34v kolmas, Lapin lääni
21.09. Maria, 23 v., esikoinen, MKS
21.09. Spyrre, 31v. toinen, tyks
24.09. Tiikeri 29 v. toinen, Ylöjärvi (en tiedä vielä sairaalaa)
28.09. Nippe78, 29.v, toinen. KOKS
28.09. Karo74, 32 v. esikoinen, Tays
30.09. Zusa 39 v., neljäs, Hki, Nkl

päivitin listan, kun tässä jossain vaiheessa oli mukaan temmattu vanha lista,
enkä ole aiemmin jaksanut sitä korjailla. Meitä on myös 21. pvän tienoilla aika monta, mutta sentään ympäri suomen :)

Mä kävin ekasta raskaudesta yöllä vessassa ehkä n 4 kertaa koko raskauden aikana, joten rakko ei vaivannut yhtään. Nyttenkään (ei ainakaan vielä) en joudu heräämään öisin vessaan. Väsymys alkaa kyllä helpottamaan, mutta mä rakastan nukkumista ja voisin ihan nukkumisen ilosta vedellä kellon ympäri. Esikoinen on nukkunut omassa huoneessa jo n 6 kk:n iästä ja melkein siitä lähtien nukkunut täydet yöunet. On tullut varmaan äitiinsä :) Toivottavasti tämä seuraavakin olis hyvä nukkumaan.

ViivaG: mulla ei ollut lainkaan viivaa ekasta, eikä nyttenkään kyllä (ainakaan vielä).

Eilen kerroin työkavereille. Onnittelivat ja olivat tyytyväisiä kun jään vasta elokuun puolivälissä, niin tuuraan heidän lomat :)

mukavaa viikonloppua

Spyrre 13+0
 
Katinka76
Tervepä terve taas kaikille! Kyllä se vaan tää odotusaika on ihanaa... varsinkin kun nyt niin monenä päivänä on aurinkokin porottanut =)

Tervetuloa myös kaikki uudet syyskuulaiset. Meitä onkín jo ihan kiva lista ja muutamalle päivälle on tosiaankin ruuhkaa. Mutta ei haittaa!

Eilen oli eka neuvolalääkäri ja sain kuulla pikkusen sydänäänet. Hymyhän siinä huulille tuli moista kuunnellessa. Kaikki muuten ok, mutta hemoglobiini jo näin aikaisessa vaiheessa 104!!! Hui, vähän säikähdin mutta jospa se siitä lähtee nousemaan, kun lääkärin kehoituksesta otan joka toinen päivä yhden rautatabletin. Sehän tässä outoa on, kun itse tunnen olevani elämäni kunnossa... ei väsytä ja lähes joka päivä olen tehnyt reippaita tunnin kävelylenkkejä. Joskus vähän noustessa huippaa mutta ei mitenkään pahasti.

Äitiyspakkausta mä en taida tällä kertaa ottaa, kun esikoiselta se jäi niin hyvään kuntoon. Ostan sitten sillä rahalla jotain puuttuvaa ja tarpeellista. Vaunutkin meille välttää vähän vanhemmatkin, sillä enimmäkseen autolla liikutaan.

Tosiaan... yöunet on mullakin tosi katkonaisia. Heräilen joka yö 3-5 kertaa mutta olo on aamulla ihan virkeä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!
 
mii83'
Oltiinpa tipahdettu.

Täällä suht pirteä mamma. Eilen kävin jo kahdeksalta nukkumaan (kun sain esikoisen jo puoli kasi nukkumaan). Mä nukahdin ihan heti. Puolilta öin heräsin tepsutuksiin kun esikoinen tuli viereen. Hyvin meni loppuyökin. Ollaan esikoisen kanssa opittu nukkumaan vierekkäin. Ei enää häiritä toisiamme. Aamulla sitten nukuttiin lähes kasiin. Lähes 12h yöunia!

Päikkäritkin onnitui tänään, ainakin 2h nukuttiin. Ihanaa! Voi kun saisi aina nukkua päikkäreitä.

Eipä muuta.

mii rv 13+3
 
ÄssÄ!
Huomenta!

meillä hiljanen vkonloppu ollu. Tytöt lähti perjantaina mummun ja papan kanssa ikaalisiin kylpyläreissulle, ja me on nukuttu älyttömästi! Ihanaa!

Eilen satoi lunta koko päivän ja nyt on maa valkosena, höh! Toivottavasti sulaa pian.

mulla alkaa yökötykset laantua, tissit on edelleen kipeet, ilmavaivat ja finnit on tallella =)

Hyvää sunnuntaipäivää kaikille T: ÄssÄ rv 13+3
 
Piparminttu-Pipsa.
Huomenta huomenta!

Ihana lukea, miten pirteitä ja energisiä te muut olette! Olen oikeastaan vähän kateellinenkin tuosta, sillä itse olen ollut koko viikonlopun kipeänä. Perjantaina oli kuumetta ja eilen&tänään kurkku on ollut aivan helkutin kipeä. :( Pahinta on se, että olen yksin kotona, kun mies on 1,5 viikkoa kestävässä työharjoittelussa pohjoisessa. Oli aika kurjaa käyttää koiria ulkona kuumeisena, saati käydä kaupassa. Mut minkäs teet, en viitsinyt pyytää ketään tuttuakaan avuksi. Onneksi tauti alkaa helpottaa, huomenna on varmaankin mentävä töihin kun ei kuumetta ole.

Siis mitä, jokos täällä on tunnettu vauvelin liikkeitä??? Toista tai kolmatta tai neljättä odottavilla se on tietysti ihan ymmärrettävääkin, tehän kaiketi osaatte bongata liikkeet paljon aiemmin kuin me ensikertalaiset? Itse olen myös yrittänyt kuulostella liikkeitä etenkin iltaisin, mutta en ole kyllä tuntenut yhtään mitään. Ja varmaan meneekin vielä jopa kuukausi ennen kuin niitä tuntee? Jotenkin niitä liikkeitä vain odottaa malttamattomana!!! *minäkö kärsimätön?*

Mulla hajut ällöttää vieläkin. :/ Millonkahan se loppuu? Muuten olo on OK. Masu on ehkä himpun verran kasvanut mutta vanhat vaatteet mahtuu vielä. Olen huutamassa joitakin äitiysvaatteita huuto.netistä ja ajattelin ensi viikonloppuna käydä katselemassa niitä mm. HM:ltä. :) Housut, hameen ja pari paitaa voisi jo hankkia, vaikka ei niitä ihan akuutisti vielä tarvitsekaan.

Oikein aurinkoista sunnuntaita ja muistakaahan käydä äänestämässä, jos ette ole vielä sitä tehneet! :) Itse lähden äänestyspaikalle ihan kohta...

PP ja Piipiäinen rv 14+5
 
mii83'
Mä en usko että tunnen liikkeitä vielä kuukauteen, ainakaan. Esikoiselta tunnistin joskus rv 20+. Mä en uskalla edes unelmoida ennen rv 18+ nyt. Tosin kyllä niitä tunnustelee nytkin. Tosin vielä tiedän että kyseessä vain ilmaa suolistossa. Mulla ensimmäiset liikkeet tuntuivat ihan samalta esikoisen aikoihin. Eli muutkin, malttia malttia, kyllä ne sieltä aikanaan tulevat...

Ulkoilu kummasti piristää, ainakin hetkellisesti. Oltiin reilu tunti esikoisen kanssa pihalla. Tosin nyt alkaa hiljalleen väsymys palailla.

Mulle ei mene enää mitkään vanhat housut, ei edes verkkarit. Onneksi on esikoisen odotus ajalta isompia housuja, sillä mamma housut eivät vielä tunnu kivoilta. Niitäkin löytyy kyllä kaapista.

mii rv 13+4
 
minni´85
täällä ollaan nautittu myös viikonlopusta. tänään on eduskuntavaalitkin, vois kohta lähtee äänestämäänki. :)
Kiva kuulla, et muillaki on finni-ongelmii, mul on aina ollu (myös murrosiäs) hyvä iho, nyt sit raskauden aikana iho on mennyt huonoksi, mustapäitä ja finnejä kasvoillla..eikä auta, vaik mitä tekis. Oon kuullu sanonnan, "tyttölapsi vie äidiltä kaiken kauneuden".. Oiskohan tää massussa oleva kaveri sit tyttö... jännää..
Raskausoireet on muuten aika lailla kadonneet..
Leppoisaa sunnuntaita kaikille!
 
Tiiikeri
02.09 Miuski82 24v.,esikoinen,Vantaa, kättäri
05.09 Ida81 26 v., toinen lapsi, Kuopio (KYS?)
08.09. Takorautaa 36 v., toinen lapsi, TAYS
08.09 Maisa 34 v., neljäs, Kätilöopisto
09.09. elva 28v, esikoinen, ei vielä tiedä sairaalaa
11.09. Piparminttu-Pipsa 23 v., esikoinen, Kätilöopisto
14.09. Syysmasu(ko) 24v. toinen, Kys
15.09. Murunen79, 27 v. esikoinen, PK-seutu (en tiedä vielä sairaalaa)
15.09. Jo77, 30v., esikoinen, Lapin lääni
15.09. Tinka 30v. toinen, Jorvi
15.09. Juulia77, eka, Kätilöopisto
15.09. Hoppu, esikoinen, 33 v. TAYS
19.09. Mii83 24v. toinen, PHKS
20.09. ÄssÄ 29v, kolmas, kanta häme
20.9. minni´85, 22v, esikoinen, ?
21.09 Heather21v, esikoinen,Oulaskankaan aluesairaala
21.09. Isomasu(ko) 34v kolmas, Lapin lääni
21.09. Maria, 23 v., esikoinen, MKS
21.09. Spyrre, 31v. toinen, tyks
21.09. Tiikeri 30 v. toinen, Ylöjärvi (ehkäpä TAYS)
28.09. Nippe78, 29.v, toinen. KOKS
28.09. Karo74, 32 v. esikoinen, Tays
30.09. Zusa 39 v., neljäs, Hki, Nkl

Korjasin lasketun ajan kun olikin näköjään vanha netissä laskettu jäänyt listaan ja oikea osuu ruuhkapäivälle 21.9. =)

Mäkin olen suht virkeä vaikka kello on vasta vähän yli seitsemän. Heräsin jo ennen kuutta koska menin nukkuun jo ennen ysiä, sain nukkua yön ihan putkeen =). Olin koko viikonlopun tosi väsyny kun esikoinen huutelee öisin ja kyllä työnteko rasittaa =(, ei sitä ole niin energinen kun kaikki energia menee töihin. Tylsää kun haluis energian käyttää esikoiseen, mutta minkäs teet kun iltasin on ihan rätti ja viikonloput menee toipumiseen.

Esikoinen sai eilen flunssan ja mies nukku sohvalla et jos se kovasti huutelee niin siitä helpompi mennä lohduttaan. Mä sain nukkua heräämättä omassa sängyssä, kerrankin =)! Ei vaan sit tietty esikoinen ei ollu heränny kertaakaan no hyvä tietty! Ois se ihanaa kun lapset osais aina nukkua pienestä asti heräämättä koko yön, vanhemmat jaksais paljon paremmin, mutta harva niin hyvin nukkuu.

Hyvää päivää!
 

Yhteistyössä