syyskuisten pino

Ilmoittaudun mukaan minäkin! Plussasin aatonaattona ja la olisi kuukautisten mukaan 31.8. Meillä on ennestään 6- ja 4-vuotiaat tytöt, jotka on antaneet odottaa itseään reilusti yli lasketun ajan. Siksi siis nytkin mennään varmasti syyskuun puolelle, jos vaan sinne asti päästään. Ja niiiin kovasti täällä toivotaan, että päästään! Kiva huomata, että jouluna plussanneita on nyt jo näinkin paljon. :)
 
Tervetuloa vivianna-08 ja Neila :flower: ja onnittelut plussista :heart:
Jännälle tosiaan kuulostaa vivianna-08 tilanteesi,mutta toivon mukaan kaikki menee hyvin.Neila meillä onkin sitten saman ikäiset tyttäret.Meillä myös tytöt 4v ja 6v ja poika 1v. =)
cinnamo : mikään ei tosiaan näytä olevan hyvä :LOL: Minäkin odotan että pahoinvointia kuuluis olla kun on ollut aijemminki..tietää siitä sitten että kaikki niinku pitääki,mutta toisaalta toivon niin paljon että tää jäis vaan pikku ällötykseski ettei tarvi viimesillä voimillaan aina vaan kontata pöntön luo ja takas makaamaan.Kukaan sellanen joka ei oo kokenu rajua pahoinvointia ei voi tietää mitä se on.Mulla on ystäviä jotka on oottanu vauvaa ihan niinku eivät ees ois raskaana.Mahasta vaan huomas että vauva oli tulossa,mut muita "vaivoja" ei ollu.Minä taas söin ruuan makuullaan sohvalla ja juoksin kesken kaiken oksentaan ja taas jatkoin.Oksensin hajuista ja jopa joskus jo ruuan näkemisestä.Mies teki yhessä vaiheessa ruuat ku jos oksensin koko ruuanlaiton ajan niin eipä se ruoka sitten enään maistunut.Muistelen kyllä kauhulla sitä monen kuukauden "krapulaa" :'( Onneksi se on joka raskauden kohdalla vähän helpottanut,joten jospa tää ois vielä helpompi ku viimeks.Aijon silti ton pahoinvoinninkin kestää jos siitä on vauvan saanti kiinni :heart: Yhesti hävetti aivan kamalasti kun ootin toista lastani ja olin ystävieni ja esikoisen kanssa lähdössä rannalle.Iski yhtäkkiä huono olo ja siinä sitten oksensin raskaus mahani ja pienen esikoiseni kanssa yhtien kerrostalojen edessä..ajattelin et joku kuitenki luulee et tuo äiti on ihan krapulassa ja vielä raskaana :/ Mutta tosiaan pientä huonovointisuutta on nytkin mutta sen kans pärjää vielä,kun menee ohi jos syön heti jotain.Aamulla hyökkään keittiöön ja syön ensimmäisenä jugurttipurkin ennenkuin laitan lapsille aamiaisen niin olo ei pääse liian huonoksi.
Nyt alkaa väsy painaa joten nukkumaan mentävä.Toivotaan että kaikilla pysyy vauvat mukana ja plussat vahvistuu! Mää oon kyllä aioka tollo mutta taidan huomenna vielä tehdä yhden testin..viimeksi kun viiva ei juuri ollut edellisen testin viivaakaan tummempi.Ois ihana saada ihan tumma plussa :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rimpsu:
Täällä ollaan h-moilasena,en usko enää että sittenkään olen raskaana vaikka kaksi plussaa sain aikaseksi sillä testasin vielä 25 päivä clearblue digillä negan :whistle: Ja jotenki kaikki oireetki kadonneet,liekkö kuvittelin kaiken vauvakuumeissani tai jotain mutta enää ei ole jäljellä ku väsymys. Hmm jännä sillä vielä 23. päivä halasin pönttöä,mutta toisaalta voihan se olla että ois ollu sitten tuulimuna tai jotain.Testailen nyt kuitenki vielä varmaan uudenvuoden aattona mutta uskoisin että negaa näyttää.

Mutta onnea kaikille plussista ja hurrrjasti tarrasukkia matkaan :heart: :heart: :heart:
Tosi kummallista kyllä :| käyhhän vielä ottaan raskaustesti terveyskeskuksessa tai tee myöhemmin uudelleen.outoo jos kaks testiä ollu plussaa.oliko ne ihan haaleita?entä onko sulla tota vuotoo tullu? ilmottele jos teet vielä testin myöhemmin.toivotaan parasta :heart: ja voimia..on varmasti raskasta elää epätietosuudessa :hug:
 
Ihanaa täällähän oli vielä muitakin uusia =) Onnittelut plussista pikku3nen ja MaybeSomeday ja tervetuloa mukaan!! :flower:
MaybeSomeday: minä aijon kans huomenna varailla neuvola aikaa samalla kun varaan isoille lapsille neuvola ajat =) Meillä ei ainakaan kukaan oo nauranu vaik oon aijemminkin varaillu ekan neuvolan tosi aikasin.Ompahan kiva sit oottaa jotain tiettyä päivämäärää.Sun tilanne kuulostaa vähän samalle kun mitä mulla oli esikoisen kans.Minä olin kans 23v kun aloin odottaa esikoistani ja takana oli raskas lapsettomuusaika,mutta pitempi kuin teillä(3v yritystä).Me kerkesimme käydä lapsettomuustutkimuksissa ennenkuin tulin raskaaksi,mutta vikaa kummastakaan ei löytynyt.Onneksi sillä tuo raskaus muutti elimistöäni..hormoonitoimintaani ja muut raskaudet ovat alkaneet todella nopeasti.
 
varailin neuvola aikaa ja yllätyin positiivisesti.Ensinnäkin ajattelin että eka aika saattaa mennä helmikuunkin alkuun,mutta sainkin sen rv9+0 ja lasketusta muistelin että se on aina neuvolan laskurin mukaan menny eteenpäin,mutta se menikin taakseppäin eli laskettuni onkin 31.8.2010 :heart: Taidan silti jäädä ensisijaisesti syyskuisten kanssa keskustelemaan,koska kaksi viimeisintä raskauttani on mennyt reippaasti lasketun yli ja esikoinenkin ootti tasan laskettuun päivään..joten olen melko varma että tämäkin menee ainakin jonkun verran yli.Hyvä ainakin varautua ja ajatella niin kun muuten se loppuaika on ihan tuskaa.Toivon tietysti että syntyis jo elokuun puolella vaik viikon ennen laskettua,mutta tuskin =) Mun vauvat on tykänny pysyä mahassa =) Ja tietenki parempi niin.Ensimmäinen ultra on sitten rv.11-14 ja se oli iso pettymys että oys ei enään teekkään ultria vaan ne tehdään terveystalossa = kuulemma kontinkangas.Nyt sitten ei muuta kuin odotella tuo nelisen viikkoa että pääsee neuvolaan ja toivoa että sydänäänet kuuluu taas jo viikolla 9 niinkuin aijemmissakin raskauksissa =)
 
rakkaudesta äiti: mukavaa että sait neuvolan jo varattua, kiva se on jptaom odottaa...mie odotan ensin huomenna postin tuovan digitestin ja kymmenen muutakin (oletin että tässä jkestää kuukausia tms) testiä.. kun ne eiliset oli hailakoita, kuitenkin selvästi punertavia haamuja/viivoja...ei ne ihan haamuja voinu olla kun mieskin näki..ja innostu sekin...koetetaan molemmat piätellä intoa kun se km niin hyvässä muistissa vielä... :( täällä kunta tarjoaa odottajilla varhaisultran jo viikoilla 6-7 joten se eka neuvolakin ois jo ties kuinka aikasin jos vaan sinne soittas...*huokaus* toivottaasti kaikilla pysyy vauvat mukana
 
Jipii, soitin neuvolaan ja peruin sen lapsettomuuspolin ajan ja sain sitten ekan äitiysneuvola-ajan 21.1. Silloin oletetusti viikkoja 7+5 ja sitten jo kuulemma ultrataan!!! Ihanaa, koska olin siinä luulossa, että täällä eka ultra vasta viikolla 12. Näkeepähän sitten, onko siellä ketään :heart:
 
Täällä myös yksi uusi juuri plussannut haluaa mukaan! Testasin eilen illalla haalean haamun ja nyt oli pakko käydä aamulla apteekissa.... Nyt sain esikon päikkäreille, ja sain uudella testillä selvän plussan =) Nyt en malttais odottaa, et mies tulee töistä kotiin!
 
Kiva, kun syyskuun odottajia alkaa ilmaantua =) Tein tänään vielä kolmannenkin testin ja kyllä sekin plussaa näyttää :D Oireita ei ole juuri mitään paitsi rasittava yövalvominen, onko muita valvojia? Nukahdan illalla kohtuullisen helposti, mutta parin tunnin päästä herään ja valvoskelen aamuun saakka, välillä torkahtaen. Sitten aamulla ja päivällä on ihan yliväsy. Rinnat on kasvaneet, mutta eivät ole kipeät, ei huonoa oloa, ei mitään. Omituista, mutta parempi kai se näin on ja ehtiihän niitä vielä tulla.
Neuvolaan en ole vielä soittanut, ajattelin varata ajan helmikuun alulle itselle ja pojalle 1,5 v neuvolan samalla.

Rakkaudesta äiti: milloin sulla oli kp1, kun la siirtyi 31.8.? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun meillähän oli laskureiden mukaan samat la:t, joten saa nähdä siirtyykö minullakin.
 
MaybeSomeday ja Neila kiva kun teillä on ultrat niin aikasin =) Se on ihana nähdä että kohdussa on elämää.Siihen asti onkin niin epätietosuudessa elämistä,ku pelkää kaikkee mahollista..ainakin minä.kohdunulkosta,tuulimunaa,keskenmenoa..mutta välillä taas tuntuu että kaikki on varmasti hyvin ja pieni kasvaa ja kehittyy ihan normaalisti siellä misä pitääkin. :heart: Mullahan oli kans esikoisesta ultra tosi aikasessa vaiheessa ku kerettiin käydä niissä lapsettomuustutkimuksissa.Sillon varsinki pelkäs kaikkee(en oo varmaan ikinä itkeny niin paljo ku sen raskauden aikana,välillä huolesta,välillä ilosta) ja olin aivan ylihysteerinen kun lasta oli niin pitkään toivonut.Tuo aikanen ultra oli kyllä silloin tosi tarpeen =)
pikkuvintiön äippä: Onnittelut plussasta ja tervetuloa! :flower: Minähän aijon tehdä tänään vielä kolmannen varmistustestin mutta sain itteni hillittyä ja ostin sitten itselle "palkinnoksi" kaksplussan :D
lauren-78 Mulla on tota valvomista illalla.Valvoin eilenkin puoli yhteen saakka,ku mietin vaan kaikkee ja eniten tietty tätä raskautta.Yön nukun sitten hyvin(kun ensin alan nukkua),mutta aamulla lapset herättää aika aikasten.Onneksi ei oo vielä mitään kovaa väsymystä ilmaantunut.Nännit on alkanu tuntua jotenki jännille :LOL: Rintojen en oo huomannu kasvavan,mut ne nännit on koko ajan jotenki kovemmat ku normaalisti.Viimeiset kuukautiset mulla alko siis 25.11 ja kierto on sen 28pv
 
täällä käyty digitesti ostamassa samalla kun alessa..ja noin 30sek meni kun näyttöön tuli teksti "raskaana" joten :D huomiseksi mulla vielä ihan tavallinen testi on ja semmonen viikkonäytällinenkin jäi vielä jemmaan...niitä kun sai ton viikkonäytöllisen kun osti ni sen tavan digitestin kaupanpäälle...yht 12e ..nyt meille kaikille vaan PALJON tarrasukkia matkaan!
 
Vitsi, tätä rataa kun porukkaa tulee, niin eihän sitä pysy enää kärryillä lainkaan... :LOL: Hieno juttu, että plussia tupsahtelee, toivotaan että kaikki pysyy loppuun asti!

Ripsu, toivottavasti plussa vielä ilmaantuu! Ei kai plussia tule jos ei raskaana ole, ainakaan kahta! Neganhan se kyllä voi näyttää... Ootko testannut uudelleen? Onko vuotoa tullut? Pidetään peukut ja varpaat pystyssä!! Voimia sulle!!

Itse en tiedä uskaltaako vieläkään luottaa mihinkään. Tänään sain kyllä haalean plussan aamulla apteekin omaan testiin, eikä vuotoakaan ole ollut. Viimeisen Terolutin nappasin aamulla ja lekurin mukaan sitten noin kolmen päivän päästä menkkojen pitäisi alkaa -jos ovat alkaakseen. Ensimmäinen kierto (ja toivottavasti viimeinen) Terotuleja menossa, joten en oikein tiedä uskoako vielä, että oikeasti raskaana ollaan -tai että pysytään! Pelkään niin, että loppu viikosta menkat tulee ja menee kesken... Onko kellään tietoa tarkemmin noista Teroluteista? Jostain syystä pelkään, kun lääkitys päällä, ettei vaan uskalla luottaa, että raskaus varmasti jatkuu lääkityksen loppuessa... Mietinköhän ihan hölmöjä, tietysti kaikkeahan voi tapahatua... :ashamed: Harmittaa, kun en tiedä lääkkeestä tarpeeksi. Eipä tässä paljon neuvolaan vielä uskalla soitella, ehkä sitten voipi kysellä, kun ensi kuun lopulle pitää varata tytön 2v. neuvola. Voi kun olisi edes jotain oireita! |O
 
Neila: kiva kun tulee plussia =)
Rimpsu: miten siellä menee?ootko enään testannut?Toivottavasti kaikki ok :hug:
Vivianna-08: toivotaan että kuukautiset ei ala vaan pysyt raskaana!! Lääkkeestä ei oo tietoa,mutta ymmärrän huolesi.
Mulla edelleen pientä ällötystä ja viimeyönä pissatti niin paljon että aamuyön heräilin siihen mutten kuitenkaan jaksanut nousta vessaan.Aivan ihania muuten nuo masukuvat täällä odottajien palstalla.Miehelle jo sanoin että haluun äkkiä sellasen pallon.Vaikka nyt itse sanonkin niin mulla on ollut aina tosi kaunis maha(niinhän varmasti jokaisen mielestä oma raskaus maha on) :D Oon hoikka ja pitkä niin maha alkaa näkyä vasta loppuvaiheessa enempi ja sitten se tosiaan onkin sellanen pallo :heart: Tuo mahan kasvu mua eka raskauksissa huolettikin kun kaikki aina päivitteli kuin pieni maha mulla on ja itellä pelotti kasvaako vauva ollenkaan.Kolmannessa raskaudessa vatsanpeitteet kai oli jo niin venyneet että vatsa alko näkyä n rv.10 ja siitä olin ihmeissäni ku puolituttutki huomas sen.Kai oli lähinnä jotain turvotusta.4v tuli tähän syliin huomautteleen että "elä kirjota äiti nuin pitkästi tai se häviää" täytyy kai sitten lähtä lasten kanssa leikkimään =)
 
Onnittelut kaikille uusille plussista :heart:
Mä ajattelin varailla ultra ajan yksityiselle kolmen viikon päähän. Mulla on taustalla yksi keskeytynyt keskenmeno vkl 9 :'(
Mulla on lapsukaiset syntyneet ennen laskettua aikaa joten jos tämänkin tulokkaan kohdalla kävisi niin niin saisin vauvan jo elokuussa =) Toisaalta mun raskaudet on pidentyneet kerta kerralta niin voihan se olla, että tämä meneekin sitten yli lasketun ajan :LOL:
 
miekin taijan varata sinne yksityiselle kun ei tonne enuvolaan tee vielä mieli soittaa...vaikka sais sen täällä sitäkin kautta mutta kumminkin...jotennkin vaan tuntus paremmalle ensin varmistaa koko asia ja sitten soitella neuvolaan....jos sen varais sinne rv 7..mitähän nyt ois menossa....olisko villi veikkaus et rv 4+2?? ainakin jonkun laskurin mukaan...tiedä sitten...tarrasukkia matkaan meille kaikille.
 
Minä se en saa itteeni piettyä kurissa.Tänään piti hakee lääkettä apteeksista niin enkös vaan eksynyt raskaustesti hyllylle :ashamed: No kolmas ja viimenen testi tehty ja nyt se näytti mun mieliksi heti plussaa ja tummakin testi viiva oli.Yhtä tumma kuin tarkastusviivakin =) Tulipahan ainakin hyvä olo ja nyt tuntuu taas että kyllä tää raskaus hyvin menee.Paitsi välillä iskee hätä kun mahalkipuja on.Ainaki äkkinäisistä liikkeistä.Nousin kai jotenki hankalasti penkiltä niin oikeen vihlas mahaa ja menin kivusta kyyryyn..sillon kyllä säikähin et nyt varmaan alkaa vuoto..mut ei onneks.Paljokohan yksityisellä maksaa ultra? Kauheesti haluttas mennä.Oon päättäny käydä nyt alkuraskaudessa tai sit 4d ultrassa myöhemmin tai sit kummassaki :LOL: On se ku ei malta oottaa ;)
 
Heipsis. Täällä huutelee tällainen ehkä plussa. :)

http://www.aijaa.com/v.php?i=5467443.jpg

Varmistelen loppuviikosta tai sitten ens viikon ma.
Laskettuaika menkoista ois 6.9. :D

Mulla oireina vain tissien herkkyys ja painontunne masussa.
Ja en ole kiukutellut yhtään :D Olo on siis melko onnellinen. :LOL:

Umm. Toivoisin nyt vaan, että tulisi varma plussa!!!

NEILA: Mistä ostit noin edullisesti testejä?? :O
 
Lara-: tommonen tarjous löyty nurmeksen apteekista...liekkö muissakin apteekeissa??en osaa sanoa..mutta sieltä siis löyty ja toissapäivänä ostelin...

täällä mietitään miksi viiva ei vahvistu, selkeä se on ja pian tulee näkyviin muttei vielä lähestään kontrolliviivan vahvunen, joko teillä muilla on??? eilen tein TAAS tommosen digitestis ja siinä luki " raskaana 1-2" kamalastikkaan oireita ei ole, nenä tukossa ja ajoittain selkää ja massua juilii ja nukuttaa kyllä hyvin ..siinäpä ne olikin.melkein ootan että ois pahoinvointia tms mistä tietäs et ainakin kaikki massussa ois hyvin ja hormoonit nousussa....

Kukas meidän sivun päivittäjänä onkaan? pitäne vilkasta...kun innoissani aloin silloin vaan kirjoittamaan kun pinon löysin enkä lainkaan etusivua tullu vilkaisseeksi :D onko meitä syyskuisi monta jo? täällä ollaan tää viikko jouluvapailla mutta ens viikolla ois taas töihin meno...kuinkahan sitä jaksaa nousta... :eek: kuulumisia odotellen ja tarrasukkia toivotellen..
 
Lara- Mun mielestä oli ihan selvä plussa, joten onnittelut :flower:
Neila Ei kaikilla tule oireita ja mulla on alkanut oksentaminen vasta 6-7 viikolla aikaisemmilla kerroilla. Etköhän säkin pääse vielä oireista nauttimaan :LOL:
Mulla olo jatkuu edelleen ihan normaalina edelleen mutta toisaalta olen saanut niin vahvat plussat, että eiköhän siellä jotain toivon mukaan ole :heart:
 
Tein tänään huvikseni vielä liuskatestin ja viiva pompsahti niin tummaksi, että ei epäilystäkään. Digitesti viikkonäytöllä on vielä kaapissa ja teen sen ensi viikolla niin nään muuttuuko siinä ne viikot korkeammiksi... :)

Tänään ja eilen oli aamupahoinvointia. Se tuntuu loppuvan kellontarkasti puoleltapäivin. Eipähän tule syötyä liikoja niin saisi painoa pudotettua vähän...Sitä nimittäin on jokunen ylikilo päässyt kertymään...

Meillä ei vissiin ole oikein vielä virallista päivittäjää eikä sellaista varsinaista listaa mitä muissa pinoissa. Pitäiskö meidän aloittaa joka kuulle oma pino niin ei tule niin pitkiä näistä eli jos alotettais 1.tammikuuta " Syyskuun 2010 tulokkaat tammikuussa" ja jos meistä joku osais tehdä listan niin ois mukava seurailla viikkojen kertymistä jne...
 
Nimimerkki.....Mones tulossa.....Ikä.....Synnytyssairaala

31.8
pikku3nen..................kolmas..........???....???
rakkaudesta äiti.........neljäs...........29v....OYS

1.9
Rimpsu........................??????.........???....????
Lauren-78...................toinen.........???.....????

2.9
cinnamo......................neljäs..........???.....????

3.9
Vivianna-08................toinen..........???......????
pikkuvintiön äippä......toinen..........32v.....SeKS

4.9
MaybeSomeday......esikoinen........23v.......OYS

6.9
Lara-........................??????..........???............????


Kerrostalokyttäjä......kolmas........???............????
Neila..........................neljäs..........28v...........KYS
 

Yhteistyössä