syyskuisten pino

Onko täällä vielä syyskuussa vauvansa saaville omaa ketjua? Tein äsken positiivisen raskaustestin ja laskettu olisi kaksplussan laskurin mukaan 1.9.2010
Itse en osaa niitä ketjuja päivitellä ym. joten ois kiva kun joku tekis joka osaa =) Toivottavasti tulee paljon syyskuisia vauvoja
 
Hei! Millon oot tehnyt positiivisen testin? Onnea :flower: Niin varmasti alkaa tulla pian muitakin syyskuisia =) Monesko lapsi sulla on tulossa? Meillä neljäs.Olen vielä ihan epäluuloinen tuon positiivisen testin suhteen koska ennen esikoista kärsimme lapsettomuudesta ja nyt tämä raskaus alkoi ensi yrittämästä niinkuin edellinenkin ja sitä edellinen alkoi noin kolmen kierron yrittämisen jälkeen.Mulla jotenkin ensimmäisen jälkeen hedelmällisyys parantui =) Mutta on tää kyllä ihanaa =) Ensi syksynä meillä on neljä pikkuista!! :heart:
 
Eilen tein :heart: Meille on myöskin neljäs lapsukainen tulossa :LOL: Me esikoista yritettiin yli vuosi ja nämä kolme muuta raskautta ovatkin alkaneet melkeinpä pelkästä ajatuksesta. Hienosti on teilläkin lähtenyt alun ongelmien jälkeen perhe kasvamaan. Saitteko jotain apua ensimmäisen vauvan yritikseen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja cinnamo:
Eilen tein :heart: Meille on myöskin neljäs lapsukainen tulossa :LOL: Me esikoista yritettiin yli vuosi ja nämä kolme muuta raskautta ovatkin alkaneet melkeinpä pelkästä ajatuksesta. Hienosti on teilläkin lähtenyt alun ongelmien jälkeen perhe kasvamaan. Saitteko jotain apua ensimmäisen vauvan yritikseen?
Voi miten hauska sattuma et teillekkin on neljäs tulossa :D Eihän vaan synnytysairaalakin ole sama eli oys? Minkä ikäisiä aijemmat lapset ovat? Meillä 1v,4v ja 6v. Lapset syntyneet noin kahden vuoden välein.ei keretty saada apua ekaan raskauteen kun olinkin jo raskaana,mutta tutkimuksissa kerettiin käydä kun yritystä oli noin 3vuotta ja niin nuoriakin oltiin silloin(just 20v täyttäneitä ku alettiin yrittään).Tuolloin mulla saattoi joskus jäädä kuukautiset kokonaan tulematta ja yhdesti ne oli monta kuukautta pois jolloin jouduin keltartauhashormoonilla "käynnistään" ne.Nyt onkin ihan toisin.Kuukautiset tulee melkeen kellon tarkasti ja kestää sen 28päivää.Siksi olen ovulaatiopäivästäkin aika varma.tänään on kyllä ollut outo päivä.tärisin melkein hermostuksissani kun tein testin ja sitten olin vaan tosi onnellinen,mut jossain vaiheessa päivää rupes pelottaan se onnellisuus,et jos tää meneeki kesken tai jos ne menkat alkaaki tänä iltana tai huomen aamulla ja testi olikin väärässä.No aattona teen sen varmistustestin aamuvirtsasta ja jos se viiva on tummempi niin koitan rauhottua :LOL: Niin mahassa on tuntunut jotain vähän kuin menkkamaisia tuntemuksia,mut jospa se vaan kuuluis asiaan
 
Onnea rimpsu! :flower: Kyllä sää varmaan oot raskaana jos oireita on eikä kuukautiset ala ja jos kerran himmeä positiivinenkin tuli =) Mullahan kans oireita ollut jo vähän reilun viikon,mut silti viivaa tuskin ensin näki.Mut sit se vahvistui sen verran et sen kuitenkin ihan huvin huomaa.Aattona kuitenkin joulumielen varmistamiseski uusi testi joka toivottavasti on tummempi..ettei joulumieli lähe pois :LOL: Mulla on kans ollut keskenmeno ennen esikoista rv.6 ja kohdunulkoinen raskaus joka jouduttiin laparoskopialla hoitaan pois kun ei mennyt itestään kesken ja jouduin kovien kipujen takia sairaalaan.Minäkään en nuiden takia oikeen uskalla kovasti riemuita ennenkuin enmpi viikkoja kasassa.Ja eka ultra on kans aina ollut sellainen että raskaus muuttuu todellisemmaksi,Ilmoittelehhan huomenna mitä testi näytää.Minä ilmoittelen viimeistään aattona.toivottavasti jaksan sinne asti odottaa :whistle:
 
Täällä olis myös yksi mahdollinen syyskuinen :heart: Komppaan lähen kokonaan Rimpsua eli eilen sain Clearbluella haamun ja oireita ollut n. viikon verran. Unettomat yöt, iho muutokset, muutokset ruokahalussa, alavatsan ja alaselän juiliminen.
Laskettuaika oli myös mahdollisesti 30.8. tai 1.9. ja erittäin toivottu pikkukakkonen voisi olla aluillaan :heart:
Jouluaattona ajattelin testailla uudestaan, josko saisi selvän plussan :)
 
Onnea Lauren-78 :flower: Kivaa että meitä syyskuisia löytyy enempikin =) Minä nyt jotenkin jo uskon että olen raskaana koska kuukautisten piti eilen alkaa, eikä ne alkanut! Ja ne on tullu tosiaan ihan täsmällisesti pienimmän imetyksen lopettamisen jälkeen.Palelu vaan jatkuu.Aamutakki vetästävä heti aamulla yöpuvun päälle ja silti tulee vilunväristyksiä.Illalla ku menin nukkuun piti ottaa kaks peittoo päällekkäin vaikka mulla on uusi untuvapeite joka on oikeesti tosi lämmin.Oli kyllä kummallista herätä tänä aamuna tietäen että olen taas raskaana :heart: Tuntuu että ihan vasta odotin meidän pienintä ja nyt jo uusi vaavi mahassa =) Silloin ennen lapsettomuutta mietittiin miehen kans että ehkä 2-4 lasta ois meille hyvä luku,mutta lapsettomuuden myötä mieli muuttui siinä määrin että nuo neljä olivat itsestään selviä ja olemme jopa viidennestäkin puhuneet,mutta voi olla että tämä pikkuinen jää viimeiseksi =) ..joten täytyy nauttia joka hetkestä nyt raskausaikanakin,jos tää sattuu olemaan viimeinen raskauteni.Täytyypä tästä lähteä laittaan lapsille aamupalaa ja ulkoilla ennenkuin alkaa autot elokuva neloselta =)
 
Rimpsu onnea kyllä saa varmasti oot raskaana jos taas testi oli positiivinen :heart: Nehän voi näin alussa olla tosi haaleita.Ymmärrän silti jos vielä testailet kun ihmetyttää varmasti se vuoto.Mullakaan ei oo tullu yhessäkään aijemmassa raskaudessa mitään verisiä vuotoja joten jos nyt alkas vuoto niin heti luulisin keskenmenoks.Mut mun ystävälläni oli tota verenvuotoo alussa useastikkin ja sillä jatkui silti raskaus normaalisti =) Sehän on normaalia et sitä vuotoo voitulla sillon ku menkkojen pitäs alkaa ja jos sulla se oli kerran rusehtavaa niin voit varmaan nyt olla onnellinen raskaudestasi :heart: Meillä 1v löysi just kesähatun ja kulkee nyt se ja haalariyöpuku (vetoketju avonaisena) päällä ympäriinsä..on hieman hauskan näköinen :D
 
Onnittelut Lauren-78 ja Rimpsu =) Meidän lapsukaiset on 2-v, 4-v ja 6-v. Mulla ei oikeestaan ole mitään oireita välillä ehkä hiukan ällöttää mutta ei muuta mainittavampaa. No mikäli vanhat merkit paikkansa pitävät niin kahden viikon päästä vessanpönttl on mun aamuinen paras kaveri :|
 
Minä se en malttanut oottaa huomiseen :whistle: Vaan tein heti apteekista tultua predictor raskaustestin.Ja positiivinenhan sekin oli :heart: Oisin kyllä toivonut että viiva ois tummempi mut kyl se oli vähän tummempi kuitenkin kuin eilinen..ois vaan pitäny malttaa odottaa :D cinnamo Hassua et nuo meidän lastenkin iät nuin täsmää..pian nimittäin meidän kuopuskin täyttää 2v =) Minkä ikäset rimpsun ja laurenin esikoiset on? cinnamo: mua vähän hirvittää tuo pahoinvointi jos se kovin pahaksi yltyy.Miten sitä jaksaa nää muut hoitaa jos oksentaa kaiken mitä suuhunsa laittaa..se vie aivan kaikki voimat.Ja väsymyskin mulla oli niin kovaa esikoiselta varsinkin että jouduin ottaan pari viikkoa sairaslomaa töistä ja nukuin ja oksensin päivätkin.Pyysin jopa neuvolassa pääsyä tiputukseen ku olo alko olla niin aliravittu ja tosi heikko,mut sillon painonlasku oli pysähtynyt niin seurailimme vielä tilannetta kotona.Toivottavasti ees jäis ilta tai aamupahoinvointiin eikä tulis sitä vuorokauden ympäri pahoinvointia.Mut pienestä pahoinvoinnista oon vain tyytyväinen ku sehän on vaan hyvä merkki.Enkä usko selviäväni ihan ilman pahoinvointia kuitenkaan.Mulla se ällötys olo vähän helpottanut toissaviikosta,mut eilen ku nälissäni viimein ahmin ison lautasellisen ruokaa niin tuli aika huono olo.Viluinen oon edelleen ja finnejä ehkä pukkaa nyt jonkun verran kasvoihin vaik olin just saanu ihon niin "täydelliseen" kuntoon =) No kaiken tämän kestää ja vähän lisääkin kuhan vaan sais terveen vauvan ensi syksynä :heart: Kaveri muuten sai pari päivää sitten vauvan ja kun näin sen kuvan niin tuli niin hieno olo..että meilläkin on pian pikkuinen
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninja85:
haikeana täällä uutta syyskuisten pinoa lueskelemassa. alkaa olla vuosi siitä kun tuo meidän pieni sydäntenmurskaaja sai alkunsa <3

ninja85 & pikku-ukkeli 2,5kk
:heart: :heart:

Voi elämänkevät...täällä niitä uusia sydäntenmurskaajia vaan on tuloillaan...onnea kaikille plussasta! :hug:

Komppaan edellistä joo..kohta vuosi kun pikkunuppu sai alkunsa...niisk.. :ashamed: :heart:

Äippä35v ja Nuppu 3kk ja rapiat päälle :heart:

 
Ninja85 ja Nuppu09 Minä taas äsken kirjoituksia selatessani huomasin huhtikuisten listan ja mietin kuin vasta siellä kirjoittelin ja pientämme odottelin.Nyt hän on jo vuoden ikäinen vesseli ja uusi vaavi on tulossa :heart: :heart: Kiitokset onnitteluista! On tämä aivan ihanaa =) Just sanoin miehelle että ensi jouluna meillä on sitten noin kolmikuinen vauvakin lapsikatraamme jatkona :) Eilen muuten jouluostoksilla menin tekemään jotain hölmöä.Kävelin suoraan lastenvaateosastolle ja ostin pienen bodyn ja housut joita olin jo pitkään ihaillut :whistle: Päätin että jos tämä menee kesken :'( niin sitten annan ne jonkun muun vauvalle tai odotan uutta raskautta,mutta toivon niin kovasti ettei mene!! Eilen riehuin imurin ja luutuusrätin kanssa yöhön asti ja illalla jo tuli maha kipeeksi.Nukkumaan mennessä pelotti että jotain tapahtuu,mutta nyt mahakipu on mennyt ohi =) Hyvää joulua kaikille! :xmas:
 
Hyvää joulua!

Tein tänä aamuna positiivisen raskaustestin. Olen tässä muutaman päivän sinnitellyt ja tarkoitus oli eilen testi tehdä mutta sain pantattua jouluaattoon :) Tämä olkoon nyt koko perheen yhteinen joululahja vaikka ei nuo kaksi edellistä tytsky kohta 5v ja poitsu 3v aivan tajua asiaa. Kerroin heille jo että äitillä on vauva masussa niin sanoivat vaan että äiti narraa, äitillä pieni masu, kun on vauva tulee iso masu :D

Mulla on jo pahoinvointia joten mietiskelen olisikohan monikkoraskaus... Hmm... Yleensä mulla on pahoinvointi kuitenkin alkanut vasta parin viikon päästä plussaamisesta. Sitä on sitten tosin riittänyt pitkään... Esikosta oksensin läpi raskauden ja vielä synnytyksen jälkeen vauva meni kansliaan ja mä yrjösin komeesti pari tuntia sairaalan vessassa :D Kakkosesta oksentelu loppui n. puolessa välissä muistaakseni. Nyt vasta on siis kuvottava olo mutta lienee odotettavissa taas pöntön halailua :x
 
kerrostalokyttääjä Onnittelut positiivisesta :flower: Minäkin mietin tuota monikkoraskautta kun minulla alkoi pahoinvointi jo vajaa viikko ovulaatiosta ja vaikka mulla on aijemmin ollut rajua pahoinvointia niin ei se koskaan ole alkanut näin aikaisin.Vielä kuitenkin ruoka maistuu ja tänään onkin tullut syötyä maha kipeeksi jouluherkuilla.Ihana joulu kyllä ollut.Mahtavin lahja kyllä tuo vauva mahassa ja myös se että tänä jouluna meillä oltiin kaikki terveenä.Mutta saimpas mieheltäkin ihanan yllärin..oli ostanut minun toivomat kauniit korvakorut =) :xmas: Hyvää joulua kaikille!
 
Aattoaamuna tein uuden testin ja plussaa näytti sekin :heart: Kai se on pakko uskoa, että pieni ihme on aluillaan. Laskureiden mukaan LA olisi varmaankin 1.9. Aika kiva, kun esikoispoika on syntynyt 1.8.2008. Ikäeroa näille tulisi kaksi vuotta ja kuukausi (niin tietty olettamalla, että syntyy la:na, joka tuskin pitänee paikkaansa, mutta kuitenkin). Eiköhän tänne syyskuisten pinoon ala hiljalleen plussanneita ilmaantua, toivottavasti :)
 
Nuppu09 suloinen pikkunen teillä =)
Lauren-78 Ihanaa että toinenkin testi oli plussaa! Meillähän on sitten sama laskettu päiväkin! =) mutta mulla ainakin on aina sanottu neuvolasta eri laskettu kuin tuo joka tulee kaksplussan laskurilla(jonku päivän heittää),joten täytyypi odotella mikä laskettu sieltä sitten sanotaan.Missäs vaiheessa meinaatte soittaa neuvolaan?Mun pitäs varata isommille lapsille neuvola aikaa niin ajattelin samalla varata itelle ekan äitiysneuvola ajan :heart: Varmaanhan se aika menee johonkin tammikuun loppuun tai helmikuun alkuun...mitenhän sitä jaksaa odottaa?Millä viikoilla se eka ultra olikaan? Tämä kysymys niille joilla siis kaksi ultraa.Onko teillä toiveita sukupuolen suhteen? Minulle on ihan sama kumpi tulee,toivon vaan tervettä vauvaa.Nuorimmaisen kannalta ois varmaan kiva jos uusin tulokas olisi poika niin olisi ehkä enempi yhteisiä leikkejäkin.Vanhimmat lapsemme ovat tyttöjä ja heillä menee leikit niin hyvin yksiin että samaa toivoisi tietysti näille nuorimmaisillekkin =) Mutta ihan yhtälailla toivon tyttöä kuin poikaakin :heart: Joulunaika on sujunut meillä edelleen oikein mukavasti.Sitä vaan olen nyt miettinyt että saako tuota joulukinkkua syödä suoraan jääkaapista (kylmänä) ? Ku oon laittanu sitä leivän päälle ja eikös kaikki lihat yms. pitäny hyvin kypsentää?Ootteko muut syöny kylmänä ja voiko siitä olla jotain haittaa? Pieni huonovointisuus on yhä jatkunut ja muistuttaa minua tästä raskaudesta aina välillä ja viluinen olo on edelleen mutta luulen että lämpö ei enään ihan niin korkeella oo missä se välillä kävi.Raskaudesta ei oo kerrottu vielä muille kuin muutamalle ystävälleni vaikka joulun aikaan on nähty kummankin vamhemmat ja sisarukset.Mieli on kyllä tehnyt kertoa tämä sydämmellä oleva salaisuus mutta olen saanut pidettyä suuni kiinni ;) Mutta en ihan täysin kuitenkaan kun ne muutamat kaverit tietää ja kenellekkään ei aijottu vielä kertoo :LOL: Tää on vaan niin huippu salaisuus että tästä haluis kertoo heti koko mailmalle =) Lapset meillä ei vielä tiedä ihan keskenmenoriskin vuoksi.Kerromme varmaan sitten eka ultran jälkeen.
Toivotaan että tänne syyskuisten pinoon tosiaan alkaisi tulla lisää porukkaa =) Ja kiva kun meillä jo tulleilla on ihan syyskuun alussa laskettu niin luulisi että me ensimmäisten syyskuisten joukossa sitten vauvamme saamme :heart:
 
Täällä kanssa yksi odottelee mahdollisesti vauvaa syyskuulle, laskurin mukaan 3.9. En vielä kuitenkaan uskalla täysillä iloita, ollut vähän draamaa tämä joulunaika... Meillä siis yksi lapsi -08 syntynyt, joka sai alkunsa ekalla yrittämällä. Tätä toista on nyt tehty viitisen kuukautta. Testailin ovulaatiota, kun ihmettelin miksi ei vauvaa kuulu, ja selvisi sitten että se on aivan liian myöhään. Kiertokin ollut vain 26 pv. Mulla jäi liian vähän aikaa siis ovulaation ja menkkojen väliin. Kävin yksityisellä alkukuusta ja se kirjoitti reseptin Teroluteja. Niitä nyt popsin ovulaation jälkeen yhden päivässä. Gyne sanoi, että jos ei riitä ja menkat alkaa taas ennen aikojaan, niin seuraavaan kiertoon 2tbl/pv. No menkkamaiset kivut alkoivat kuten tavallista kierron 27 pv, eli lääkitys oli varmaan liian pieni. Pientä rusehtavaa vuotoa tuli, kun kävin vessassa ja ajattelin tietysti, että nyt menkat alkaa. Iltaan mennessä ei kuitenkaan alkaneet ja otin sitten vielä päivän Terolutin varmuuden vuoksi. Aamuun mennessä ei mitään tapahtunut ja siis aattoaamuna testasin haalean plussan. Paniikissa mietin pitäisikö ottaa terjoa tuplat ja enhän mä saa sitä lääkäriä jolla kävin jouluaattona kiinni, jotta voisin kysyä. Soitin sitten sairaalaan ja sain kiinni päivystävän gynen ja sanoi, että ota vaan tuplat, ei siitä mitään haittaakaan ole. Pientä vuotoa paperiin tuli sitten illalla, ei kuitenkaan kirkasta verta. Perjantaina tuli taas maha ja selkä kipeäksi ja pelkäsin pahinta. Pari tuntia ja vessassa käydessä tuli verta, myöhemmin myös vähän siteeseen. Ajattelin, että tämä oli sitten tässä... Illalla ja aamulla ei taaskaan mitään ja testasin. Taas haalea plussa. On ollut kyllä aivan mahdotonta, hyvä etten hypi seinille... Syön teroja vielä maanantaihin ja sitten pitäisi odotella kolmisen päivää, ennen kuin voi uskoa todeksi. Sitten pitäisi alkaa menkat jos ovat alkaakseen... Vähän pelottaa, mutta toisaalta, miksi sitä plussaa testit näyttäisi, jos sielä masussa ei jotain olisi... Että voi sanoa että jännittää...

Onnea kaikille teille plussanneille! Tarrasukkia pikkuisille! :heart:
 
Onnittelut kaikille uusille :heart:
Vivianna-08 ompas sulla jännitettävää ja toivottavasti kaikki menee hyvin.
Mä olen edelleen oireeton no ehkä välillä vähän viluttaa ja aamuinen hampaiden pesu saa aikaan oksennuksen. No oireita kyllä kerkiää tulla varmaan ihan omiksi tarpeiksi kun saa viikkoja lisää. Toisaalta olisi mukavaa saada ilman oksennusta oleva alkuraskaus kerrankin. Sitä kyllä sitten varmaan miettisi vaan, että onkohan siellä mahassa mitään?! Eli mikään ei ole hyvä :LOL:
 
täällä kanssa yks mahdollinen syiskuinen....takana km 9/09 ja sen jälkeen sitten onkin ooteltu..ja aamulla siis s-marketin testiin haamuinen kuitenkin pienesti punoittava viiva ilmestyi ...mikä lie tuon testin vahvuus / luotettavuus...kp 28/30 menossa ja dpo 12 ilmeisesti että semmosta..katsotaan minne tilanne kehittyy =) tarrasukkia matkaan kaikille meille...viimeksi sikiö oli kuollu rv 7 ja se huomattiin aikanaan ultrassa...ja kotoa löytyy 3kpl neitosia nuorin 4v ja vanhin 6v ja se yks siihen väliin...ollaan uusioperhe ja asutaan maalla. hoitoalalla itse työskentelen. Tässä siis jotan meistä..ja mie NIIN toivon että plussaksi vahvistuu ja matkassa kestää...
 
rimpsu: sanattomana täällä mukana eläen....toivotaan parasta kumminkin vaikka kieltämättä kuulostaa surulliselle...paitsi jos testasit erittäin herkällä ne ekat ja hormonit sitten ei vielä ole tarpeeksi noussu...?? täti kumminkin pysynyt poissa? :hug: sinne.
 
Minäkin ilmoittaudun mukaan odotukseen joka toivottavasti kestää sen yhdeksän kuukautta. Olen 23 v, esikoinen tulossa. Vauvayritystä takana kahdeksan kuukautta ja oli jo aikakin varattu lapsettomuustutkimuksiin mutta kai sen ajan nyt sitten saan perua ja muuttaa sen äitiysneuvola-ajaksi.... Todella epäuskoinen olo...Tein ekan testin perjantaina, dpo 15 (kp 28) ja ihan selkeä plussa sieltä tuli. Kp 29 tein Clearbluen digitaalisen ja siihen tuli teksti "raskaana 1-2" ja tänä aamuna vielä tein Apteekin oman testin ja plussa siihenkin.... Kai sitä pitää vielä muutama testi tehdä.... :LOL: Jos kaikki menee hyvin ja viikot on kohillaan, niin laskettu aika olisi 4.9.2010.

Täällä on eka ultra kai vasta viikolla 12, joka tuntuu aika kaukaiselta ja tuntuu, että ei kyllä sinne asti jaksa odottaa...Tiettyhän yksityiselle pääsisi aikaisemmin mutta en oikein tiedä, mitä te muut meinaatte tehdä?

Mietin, soittaisinko neuvolaan jo huomenna ja varailisin sitä ekaa neuvola-aikaa...Nauraakohan ne mut sieltä pihalle kun huomenna on vasta 4+2... :ashamed:
 

Yhteistyössä