Syyskuiset 2025

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Moikka!

Plussasin haaleasti jouluaattona, hienosti vahvistuneet viivat.
Taustalla yritystä 4 kuukautta ja 2 kemiallista/alkuraskauden keskenmenoa. Eli lähes joka kierrosta tärpännyt.
Kolmas lapsi.
Katsellaan, en jotenkin uskalla kauheasti suunnitella tulevaa. Varhaisultraan menen varmasti. Vaikka sekään ei takaa mitään niin en itse pysty odottamaan kolmea kuukautta.

Moikka!
Täällä yksi syyskuista odottava🥰 viisi kuukautta kerettiin olla ilman ehkäisyä kunnes plussasin aatonaattona ja tällä hetkellä menossa viikot 5+3🩷 laskettuaika olisi 4.9 Meillä on vuoden ikäinen esikoinen ja nyt kovasti odotetaan tulevaa pikkusisarusta🥰 ajattelin käydä 7 viikolla varhaisultrassa tsekkaamassa että kaikki hyvin☺

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Msrko31
vierailija
Plussasin 17.1 todella haalean plussan rfsu liuskatestiin, tein toisen seuraavana aamuna, edelleen haalea just silminnähtävä viiva. Sit eilen aamulla pregchekin liuskatestiin tulikin jo todella voimakas punainen viiva joten olihan se uskottava jo että raskaana ollaan. Useampi varhainen keskenmeno takana, ensimmäisessä olen saanut nuin vahvan plussan testiin, mutta sain keskeytyneen keskenmenon. Nyt jännittää, hieman jopa pelottaa tuleeko tämä menemään kesken kans 😔 mulla olis jo laskelmien mukaan 6+4 joten laskettuaika syyskuun 12pvä. Ensimmäinen lapsi olis kyseessä jos kaikki menee ok! Toivottavasti tänne tulis samassa tilanteessa olevia kirjottaan kans 🥹

vierailija
Plussasin 17.1 todella haalean plussan rfsu liuskatestiin, tein toisen seuraavana aamuna, edelleen haalea just silminnähtävä viiva. Sit eilen aamulla pregchekin liuskatestiin tulikin jo todella voimakas punainen viiva joten olihan se uskottava jo että raskaana ollaan. Useampi varhainen keskenmeno takana, ensimmäisessä olen saanut nuin vahvan plussan testiin, mutta sain keskeytyneen keskenmenon. Nyt jännittää, hieman jopa pelottaa tuleeko tämä menemään kesken kans mulla olis jo laskelmien mukaan 6+4 joten laskettuaika syyskuun 12pvä. Ensimmäinen lapsi olis kyseessä jos kaikki menee ok! Toivottavasti tänne tulis samassa tilanteessa olevia kirjottaan kans 🥹
Onnea raskaudesta ja kovasti tsemppiä ekoihin viikkoihin! Saanko kysyä että onko noita keskenmenoja tutkittu? Kolmannen keskenmenon jälkeen niitä aletaan kyllä halutessasi tutkia. Ovathan ne tosi raskaita käsitellä. ❤

vierailija
Onnea raskaudesta ja kovasti tsemppiä ekoihin viikkoihin! Saanko kysyä että onko noita keskenmenoja tutkittu? Kolmannen keskenmenon jälkeen niitä aletaan kyllä halutessasi tutkia. Ovathan ne tosi raskaita käsitellä.
Kiitos ❤ Ei oo tutkittu, mulle sanottiinkin 2022 syksyllä keskeytyneen keskenmenon saatuani, että mikäli vuoden aikana ei tärppää tai on useampi km niin pääsisin sitten tutkimuksiin selvittään syytä, mutta mä ns heitin hanskat tiskiin viimesimmän jälkeen(reilu vuosi sitten ja meni heti plussattua kesken..) ja ajattelin jatkaa avopuolison ja meijä ihanan lemmikkiperheen kaa elämää niinkuin ennen 🥺
Itellä ikää 27 ja avopuoliso jo 37, joten kyllä ensimmäinen lapsi molemmille olis jo tervetullut!
Tein vielä laimeasta pissasta päivällä eilen testin, siihen tuli todella vahva viiva lähes heti minuutin sisään, en muista missään raskaudessa ennen km saaneeni nuin vahvaa!! Et kai se nyt on uskottava että tässä taas ollaan, vaikka pelko varjostaakin takana kokoajan... 😭 Ja raskauskalenterissa 6+5, perjantaina soitellaan eka neuvola aika 🤗

vierailija
Oho en muistanu käyneeni eilen kirjoittamassa täälä jo, oon semmosessa jännitysshokissa että ajatukset ja muisti katkeilee 🫣😅
Mutta niin haluisin kertoo tähän omat raskausoireet ja mistä tajusin sitten sen lisäks että menkat myöhässä, että nyt tulee plussa kyllä ihan 99% varmuudella...

-Erikoisin oire mihi kiinnitin huomion yli 2 viikkoa sitten, mun näkö yhtäkkiä pamahti jotenki super tarkaksi ja kirkkaaksi, värit ympärillä oli todella kirkkaita, ihanku oisin ollut jossain hyvällä tripillä! 😅 Mulla tosiaan on todella huono näkö, käytän piilolinssejä, nii siks tää oli todella outoa!
-Heti alkuun alko aiva kamala ummetus ja kivut ympäri suolea sen takia...+ilmavaivat.
-Väsymys sekä unettomuus, ollu läsnä 3 viikkoa jo... Vuorotellen nuita.
-JÄÄTÄVÄ TURVOTUS!!
Huvittavaa ku olin ottanu yli 2 viikkoo sitten kuvia läpällä mun mahasta kaverille, et luoja, tältä näyttäsin jos oisin raskaana, mulla on lievää ylipainoo, nii voitte kuvitella siihen lisäks vatsa turvonnu ku ilmapallo enkä saa yriettyäkään vetää vatsaa sisään, mut aattelin sen johtuvan lähestyvistä menkoista... 😅
-Yöllä iskee hirveet sipsikarkki himot...
-Nyt parina päivänä ollut lievää pahoinvointia.
-Haistan hajut voimakkaammin.

Siinäpä aikalailla omat oireet mitkä uskon johtuvan raskaudesta, mikään ei oo ollu kuviteltua koska en yhtää ole miettiny ees että mitä jos oon raskaana, siks tää tuli vähän "yllätyksenä" oltiin kuukaus kipeenä siihen päälle stressiä ja surua mahtunut paljon, joten mä en hirveesti oo jaksanu sängyssä puuhastella, mun mielestä ovulaatio menkkakalenterin mukaan oltii skipattu täysin, joten en ole 100 varma millon tää on saanu alkunsa 🫣
Sori hirveenä tekstiä, oon eka kertaa koskaan kirjottelemassa tämmösellä vauva palstalla! 😊

Täällä myös plussattu.
Ajatukset on vähän sekaisin, koska meillä on kotona alle yksi vuotias. Pelottaa ajatus kahdestä pienestä, tai oikeastaan siitä, kuinka itse jaksaa.
Tiesin jo viikko sitten olevani raskaana oireista, kun pissa alkoi haista omituiselle, myös kaikille muille hajuille erityisen herkkä. Sama tuttu tyyneys myös iski, kuin kaikki hälinä loppuisi.

• Tykkää
Reactions: jauhopeukalo
Miekin ilmoittaudun täällä. Vuosi takaperin poistin viimeisen ehkäisyrenkaan ja sen jälkeen lapsi on saanut tulla. Syyskuusta lähtien tukena ollut letrot buustaamassa ovista ja nyt näyttää tähdet ja kuut osuneen meidän kohdalla kohilleen. Plussan sain testiin maanantaina ja laskujen mukaan la olis nippanappa syyskuun puolella 30.9. toisaalta itsellä esikoinen jo teini-ikää hipova ja hän syntyi aikoinaan 4vk etuajassa joten oletan tämänkin tulevan jo ennen laskettua mikäli ei km satu kohdalle. Aikaisemman liiton aikana yksi icsi tyttö, myöhemmistä hoidoista/siirroista kemiallinen ja varhainen km saldona.

Reilu 10v raskauksien välillä näkyy oireissa ja niiden voimakkuudessa. Tämän hetken saldona:
- etiäinen, enneuni raskaudesta plussaa edeltävänä vkloppuna
- herkkä hajuaisti
- pahoinvointi verensokerin heitellessä, tasaisilla ruokailuilla olo pysyy hyvänä
- väsymys, iltavirkku on jo 21 aikaan valmis nukkumaan
- unettomuus aamuyöllä

vierailija
Heippa! Tuun minäkin mukaan ja toivottavasti saa olla loppuun asti 🥰 meille odotetaan kolmatta saapuvaksi ja la 23.9. eli 5+5 mennään täällä ja viikot on tuntuneet eeeerittäin pitkiltä, koska plussasin jo DPO 9 malttamattomuuksissani 😅
Tällä hetkellä oireina on aamu-unettomuus eli herätys tulee aikasin eikä uni enää maistu. Toisaalta päiväuniaikaan meinaa nukahtaa melkein väkisin ja oonki kaikkina vapaapäivinä nyt ottanu päikkäreitä 😇 tissit on myös herkkinä, mut vielä tuntuu tosi epätodelliselta koko raskaus. Viikon päästä ois tarkotus mennä varhaisultraan ihan vaan että onhan siellä jotain 🙏🏻

• Tykkää
Reactions: Msrko31
vierailija
Hei, liityn kanssa mukaan kirjoittamaan fiiliksiä😊

Plussasin torstaina 23.1, dpo 13, testiin tuli haalea viiva (päivällä tehty testi) joten tein varmuudeksi digitestin seuraavana iltana, johon tuli: raskaana 1-2 viikkoa🥰Kolmas lapsi olisi perheeseen tervetullut❤

Edellisiä raskauksia: 2019 ensimmäinen raskaus, maaliskuussa -19 ekassa rv 13 ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno, arviolta rv 7 loppunut mutta ei vain ollut alkanut itsestään. Tämän jälkeen yritystä vuoden päivät ja 2020 kesäkuussa plussasin, josta syntyi esikoispoika 1/3/2021💙Esikoisen ollessa 1v, annoimme pikkusisarukselle luvan tulla ja raskauduin yllättäen nopeammin toukokuussa 2022 ja pikkuveli syntyi 9/2/2023🩵

Ehkäisyn jätin nyt pois heinäkuussa 2024 ja syksyllä oli luultavasti yksi keskenmeno, jota siis en ehtinyt edes testaamaan, mutta arvelen näin koska vuoto alkoi aikaisin ja oli runsasta pitkään.

Nyt koitan ajatella positiivisesti, vaikkakin tuo keskeytyneen keskenmenon kokemuksen vuoksi meinaa välillä pelottaa että kävisi jälleen samoin.. Mietinkin tässä mihin ajankohtaan uskaltaisin varata aikaisintaan varhaisultran? Uskaltaako varata oletetun 6+0 viikon jälkeen heti..

Moikka!
Täällä yksi syyskuista odottava🥰 viisi kuukautta kerettiin olla ilman ehkäisyä kunnes plussasin aatonaattona ja tällä hetkellä menossa viikot 5+3🩷 laskettuaika olisi 4.9 Meillä on vuoden ikäinen esikoinen ja nyt kovasti odotetaan tulevaa pikkusisarusta🥰 ajattelin käydä 7 viikolla varhaisultrassa tsekkaamassa että kaikki hyvin☺
onnea kulta sinulle rukoilen että kaikki menee hyvin ❤❤

Hei, liityn kanssa mukaan kirjoittamaan fiiliksiä😊

Plussasin torstaina 23.1, dpo 13, testiin tuli haalea viiva (päivällä tehty testi) joten tein varmuudeksi digitestin seuraavana iltana, johon tuli: raskaana 1-2 viikkoa🥰Kolmas lapsi olisi perheeseen tervetullut❤

Edellisiä raskauksia: 2019 ensimmäinen raskaus, maaliskuussa -19 ekassa rv 13 ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno, arviolta rv 7 loppunut mutta ei vain ollut alkanut itsestään. Tämän jälkeen yritystä vuoden päivät ja 2020 kesäkuussa plussasin, josta syntyi esikoispoika 1/3/2021💙Esikoisen ollessa 1v, annoimme pikkusisarukselle luvan tulla ja raskauduin yllättäen nopeammin toukokuussa 2022 ja pikkuveli syntyi 9/2/2023🩵

Ehkäisyn jätin nyt pois heinäkuussa 2024 ja syksyllä oli luultavasti yksi keskenmeno, jota siis en ehtinyt edes testaamaan, mutta arvelen näin koska vuoto alkoi aikaisin ja oli runsasta pitkään.

Nyt koitan ajatella positiivisesti, vaikkakin tuo keskeytyneen keskenmenon kokemuksen vuoksi meinaa välillä pelottaa että kävisi jälleen samoin.. Mietinkin tässä mihin ajankohtaan uskaltaisin varata aikaisintaan varhaisultran? Uskaltaako varata oletetun 6+0 viikon jälkeen heti..
Alkion sydän alkaa lyödä 25pv ikäisenä eli jos tiedät tarkan ovulaatio ajan niin siitä laskettuna rv 5+3 pitäisi sykkeen näkyä. Itse pähkäilin myös tuota varhaisultraa mutta vasta rv8 koska silloin km riski pienenee.

Itselläni oli tänään soittoaika neuvolaan ja pääsen äitiyspolille varhaisultraan kun kierto heitteli paljon letrozoleista huolimatta (30-42pv). Nyt vaan kärsimättömänä odotan milloin saan ajan sinne 😅 väsymys on jotain päätä huimaavaa, yleensä olen ollut hyvin pitkälle iltaan melkein puolille öin valvova. Nyt olen jo viimeistään 21 valmis nukkumaan. Olen kyllä onnellinen että pystyn liikkumaan. Salitreeniä olen lyhentänyt yhdellä sarjalla/liike eikä vesijumpassa voi repiä aivan täysillä mutta tahti pysynyt silti reippaana. Nyt ollut muutamana päivänä myös repäisykipuja vaikka oletin niiden tulevan vasta myöhemmin. Mielenkiinnolla odotan mitä tästä tulee

vierailija
Alkion sydän alkaa lyödä 25pv ikäisenä eli jos tiedät tarkan ovulaatio ajan niin siitä laskettuna rv 5+3 pitäisi sykkeen näkyä. Itse pähkäilin myös tuota varhaisultraa mutta vasta rv8 koska silloin km riski pienenee.

Itselläni oli tänään soittoaika neuvolaan ja pääsen äitiyspolille varhaisultraan kun kierto heitteli paljon letrozoleista huolimatta (30-42pv). Nyt vaan kärsimättömänä odotan milloin saan ajan sinne 😅 väsymys on jotain päätä huimaavaa, yleensä olen ollut hyvin pitkälle iltaan melkein puolille öin valvova. Nyt olen jo viimeistään 21 valmis nukkumaan. Olen kyllä onnellinen että pystyn liikkumaan. Salitreeniä olen lyhentänyt yhdellä sarjalla/liike eikä vesijumpassa voi repiä aivan täysillä mutta tahti pysynyt silti reippaana. Nyt ollut muutamana päivänä myös repäisykipuja vaikka oletin niiden tulevan vasta myöhemmin. Mielenkiinnolla odotan mitä tästä tulee
Kiitos tästä, täytyypä miettiä malttaisiko odottaa tuohon 7+0 viikolle saakka varhaisultraa. Olen käynyt molempien poikien osalta rv 7 varhaisultrassa julkisella, nyt muuttunut että se täytyy varata itse yksityiselle jos haluaa käydä niin pohdin enemmän tuota ajankohtaakin.

Jännä, miten ennen testiä tuntui olo raskaana olevalta, testin jälkeen edelleen varmistui olo ja nyt sitten alkanut tuntua jälleen epävarmalta, kuten aiemmissakin raskauksissa.. Tuntuu että koko ajan tarkkailee itseään ja välillä toivoo että tulisi nyt jotain ruokahimoja tai oireita että olo tuntuisi taas "varmemmin raskaana olevalta" 🙈🥴

• Tykkää
Itse muistan esikoisen odotusajalta myös tuon epävarmuuden raskauden jatkumisesta jos ei ollut mitään oireita. Sitten kun etova olo alkoi nii kesti kyllä myös rv 12 asti. Nyt olen kyllä keskittynyt syömään säännöllisesti ja pieniä välipaloja välissä että ehkä sekin omalta osaltaan auttaa. Eilen kun kävin uimassa niin maha turposi siellä altaassa pieneksi palloksi. Tulkitsin että alkaa nestettä keräämään. Repäisykipuja oli eilen illalla ja yöllä myös että kai se siellä kasvaa

vierailija
Täällä odotetaan myös innoissaan syyskuussa syntyvää vauvaa 🥰 Viikkoja kasassa 5+3 ja aika vähillä oireilla mennään. Esikoisen sain n. 10 vuotta sitten ja yhtä oireeton taisi olla hänenkin raskaus.
Silloin tällöin tuntuu kuukautiskipumaista tunnetta alavatsalla, lievempänä vain. Viikon verran alavatsa ollut todella turvoksissa, se ei häviä edes vatsaa sisäänpäin vetämällä 😄 Toisinaan on päiviä kun väsyttää kamalasti ja nälkä on tavallista useammin, mutta siinäpä ne oireet.
Parin viikon päästä eka neuvola ja mietinnässä myös varhaisultra.
Pelottaa keskenmeno ihan älyttömästi vaikka siihen ei varsinaisesti mitään syytä olekkaan 😞

vierailija
Täällä odotetaan myös innoissaan syyskuussa syntyvää vauvaa Viikkoja kasassa 5+3 ja aika vähillä oireilla mennään. Esikoisen sain n. 10 vuotta sitten ja yhtä oireeton taisi olla hänenkin raskaus.
Silloin tällöin tuntuu kuukautiskipumaista tunnetta alavatsalla, lievempänä vain. Viikon verran alavatsa ollut todella turvoksissa, se ei häviä edes vatsaa sisäänpäin vetämällä Toisinaan on päiviä kun väsyttää kamalasti ja nälkä on tavallista useammin, mutta siinäpä ne oireet.
Parin viikon päästä eka neuvola ja mietinnässä myös varhaisultra.
Pelottaa keskenmeno ihan älyttömästi vaikka siihen ei varsinaisesti mitään syytä olekkaan
Täälläkin on hyvin oireeton olo, mikä on täysin eroavaa edellisiin raskauksiin, joissa olen kärsinyt hyperemeesistä joka ikisessä, keskenmenneissä ja täysissä raskauksissa.
Ainahan keskenmeno pelottaa! Se on ihan luonnollista. Tänään kävin kirjautumassa neuvolaan ja siellä ollessa mietin, että entä jos en olekkaan raskaana ja kaikki tämä turhaan, tai että menekin kesken.
Onneksi tuo edeltävä jälkikasvu vie ajatuksia tehokkaasti pois ahdistuksesta ja peloista 😂

vierailija
Moi!

Kaksi viivaa löytyi raskaustestistä ja olokin on kyllä aika raskaana. Melkein koko ajan on etova, huono olo ja kauhea väsymys päällä. Alavatsassa myös jomotusta. Maanantaina soitin neuvolaan ja kahden viikon päästä olisi eka aika tulossa. Kotoa löytyy mies ja yksivuotias. Sisarusta toivottiin tähän perään, mutta yllätys oli, että tärppäsi näin nopeasti. Ekaa yritettiin 1,5 vuotta. Tällä hetkellä stressaa, miten jaksaa töissä koko kevään. Palasin ihan just takaisin vanhempainvapaalta ja jotenkin hassusti nolottaa, että jos tässä keväällä tulee nyt raskauden + sairastelevan taaperon takia heti poissaoloja. MUTTA eihän näille mitään voi. Haluaisin kovasti jo neuvolaan ja tehdä/nähdä/kuulla jotain konkreettista raskauteen liittyen.

Suljettu fb-ryhmä kiinnostaisi! Esikoisen aikana siitä oli paljon iloa.

• Tykkää
Reactions: Jaanskku
vierailija
Itse muistan esikoisen odotusajalta myös tuon epävarmuuden raskauden jatkumisesta jos ei ollut mitään oireita. Sitten kun etova olo alkoi nii kesti kyllä myös rv 12 asti. Nyt olen kyllä keskittynyt syömään säännöllisesti ja pieniä välipaloja välissä että ehkä sekin omalta osaltaan auttaa. Eilen kun kävin uimassa niin maha turposi siellä altaassa pieneksi palloksi. Tulkitsin että alkaa nestettä keräämään. Repäisykipuja oli eilen illalla ja yöllä myös että kai se siellä kasvaa

Muistatko milloin etova olo sitten suurinpiirtein alkoi silloin? Minulla ei ole pahoinvointia ollut aiemmissa raskauksissa, muuta kuin jossakin vaiheessa alkuraskautta ei lämmin ruoka oikein vain maistunut niin hyvin. Nyt ei myöskään ole etova olo, mutta huomaan ettei vain ruoka maistu kuten aiemmin: ennen aamulla oli aina todella kova nälkä, samoin muinakin ruokailuaikoina mutta nyt tuntuu että joutuu ns pakottamaan itsensä syömään jotain. Varsinaisesti ei ole etova olo syödessä mutta tuntuu vain ettei olisi nälkä..

Tein tänään aamupissasta vielä digitestiin (viikko sitten perjantaina viimeksi oli "raskaana 1-2) kun halusin nähdä, antaako mitkä viikot. No tulos oli" raskaana 2-3 viikkoa" mikä kyllä huojensi mieltä😊

Neuvolaankin soitin ja sanoi, että nyt vain koittaa luottaa testin tulokseen ja koittaa olla stressaamatta ja varaa sitten halutessaan sen varhaisultran jossa tilanne tarkistetaan. Äitiyskortti luotiin ja siihen tuli nyt viikot 5+3 ja LA 29.9.2025❤

Ovulaation testasin 9.1 ja samana päivänä peitto heilui, muita kertoja ei ollut joten siitä saanut alkunsa, itse laskin että ovulaatio siis ollut myöhemmin mitä neuvola laskee, laskujeni mukaan tänään olisi ehkä 4+6. No sitten ultrassa tarkentuu, nyt täytyy pari viikkoa jaksaa odotella varhaisultraa..

Minullakin kiinnostaisi Facebook-ryhmä jos sellainen perustetaan👶🏻

Muistatko milloin etova olo sitten suurinpiirtein alkoi silloin? Minulla ei ole pahoinvointia ollut aiemmissa raskauksissa, muuta kuin jossakin vaiheessa alkuraskautta ei lämmin ruoka oikein vain maistunut niin hyvin. Nyt ei myöskään ole etova olo, mutta huomaan ettei vain ruoka maistu kuten aiemmin: ennen aamulla oli aina todella kova nälkä, samoin muinakin ruokailuaikoina mutta nyt tuntuu että joutuu ns pakottamaan itsensä syömään jotain. Varsinaisesti ei ole etova olo syödessä mutta tuntuu vain ettei olisi nälkä..

Tein tänään aamupissasta vielä digitestiin (viikko sitten perjantaina viimeksi oli "raskaana 1-2) kun halusin nähdä, antaako mitkä viikot. No tulos oli" raskaana 2-3 viikkoa" mikä kyllä huojensi mieltä

Neuvolaankin soitin ja sanoi, että nyt vain koittaa luottaa testin tulokseen ja koittaa olla stressaamatta ja varaa sitten halutessaan sen varhaisultran jossa tilanne tarkistetaan. Äitiyskortti luotiin ja siihen tuli nyt viikot 5+3 ja LA 29.9.2025

Ovulaation testasin 9.1 ja samana päivänä peitto heilui, muita kertoja ei ollut joten siitä saanut alkunsa, itse laskin että ovulaatio siis ollut myöhemmin mitä neuvola laskee, laskujeni mukaan tänään olisi ehkä 4+6. No sitten ultrassa tarkentuu, nyt täytyy pari viikkoa jaksaa odotella varhaisultraa..

Minullakin kiinnostaisi Facebook-ryhmä jos sellainen perustetaan
Kyllä se etova olo alkoi silloin rv7-8, ei onneksi ollut sillon kovin paha mutta porkkanapaloilla selvisi työpäivän.

Mie tein tänään myös vielä digitestin ja 3+ piirtyi näyttöön 😍 neuvola ei osannut edes arvioida laskettua mutta pitäisi pari viikkoa malttaa äitiyspolin ultraan

vierailija
Kyllä se etova olo alkoi silloin rv7-8, ei onneksi ollut sillon kovin paha mutta porkkanapaloilla selvisi työpäivän.

Mie tein tänään myös vielä digitestin ja 3+ piirtyi näyttöön neuvola ei osannut edes arvioida laskettua mutta pitäisi pari viikkoa malttaa äitiyspolin ultraan
Ok, saa nähdä muuttuuko pahemmaksi, kun nyt vain ruoka ei aina maistu, mutta uskon että ei ainakaan todella pahaksi tule niin kuin ei ole aiemminkaan raskauksissa käynyt.

Tänään vahvistui tunne raskaudesta, vaikka "oireet" edelleen samoja, vähäisiä. Mutta jotenkin sain pelot karistettua ja koitan nyt vain olla onnellinen raskaudesta ja odotella kärsivällisesti varhaisultraa.. Eipä tässä oikein muutakaan voi toisaalta🙈

Hienoa, itsekin tein vielä digin jotta jotenkin tulisi varmempi olo, mutta nyt ajattelin olla enää tekemättä ja luottaa näihin testeihin ennen ultraa.

Mukava jakaa ajatuksia täällä muiden samassa tilanteessa olevien kanssa ja tsemppiä kaikille ultran odotteluun😊

• Tykkää
Täällä yksi syyskuista odottava 32v! 🙏🏼 Ehkäisylaastari jätetty pois 3/24 ja tammikuun alussa tein haalean plussatestin.

Edellisestä raskaudesta ja synnytyksestä aikaa 11 vuotta, lisäksi perheessä bonuslahjalapset 6 & 7v 🩷💙 Tästä pienestä on haaveiltu niin kauan, että ei voi edes uskoa todeksi, toivotaan, että kaikki sujuu hyvin 🙏🏼❤

Oireet on jo tässä vaiheessa edelliseen verrattuna paljon vahvemmat; jatkuva paha olo 6 vko alkaen, väsymys, kaikki hajut ällöttävät jne, mutta olen päättänyt, että kiitollisena otan kaikki vastaan.

Ensimmäinen neuvola keskiviikkona ja jännittää! Kiinnostaisi tuo varhaisultra, onko monikin käynyt ja millaisia kokemuksia?

Tsemmpiä kaikille 😍❤

• Rakkaus
Tänään täällä 6+0 ovulaatiosta laskettuna.

Miulla ens viikon torstaina varhaisultra. Pääsin hyvinvointialueen ultraan kun kierrot heitelleen yli 2vk tukilääkityksestä huolimatta. Olisin kyllä mennyt yksityiselle jos ei olisi äitiyspolille päässyt.

Täällä yksi syyskuista odottava 32v! Ehkäisylaastari jätetty pois 3/24 ja tammikuun alussa tein haalean plussatestin.

Edellisestä raskaudesta ja synnytyksestä aikaa 11 vuotta, lisäksi perheessä bonuslahjalapset 6 & 7v 🩷 Tästä pienestä on haaveiltu niin kauan, että ei voi edes uskoa todeksi, toivotaan, että kaikki sujuu hyvin

Oireet on jo tässä vaiheessa edelliseen verrattuna paljon vahvemmat; jatkuva paha olo 6 vko alkaen, väsymys, kaikki hajut ällöttävät jne, mutta olen päättänyt, että kiitollisena otan kaikki vastaan.

Ensimmäinen neuvola keskiviikkona ja jännittää! Kiinnostaisi tuo varhaisultra, onko monikin käynyt ja millaisia kokemuksia?

Tsemmpiä kaikille
Miun oma esikoinen täyttää ensi kesänä 13v. Tuleva on nykyiselle miehelle 1. ja plussaa saatiin odotella vuoden verran. Itselläni myös oireet tuli paljon voimakkaampana kuin esikoisen aikaan ja esim hajuaisti herkisty jo ennen raskaustestin +. Nyt pahoinvointi on vielä pysynyt poissa mutta närästää herkemmin jota muistan olleen esikoisen raskausaikana vasta viimeisellä kolmanneksella.

• Tykkää
Reactions: Jannika11
vierailija
Täällä varattiin varhaisultra ensi viikolle, jolloin olisi rv 7+4 kuukautisista laskettuna.
Ensin ei meinattu tätä varata, mutta ekaan kunnalliseen ultraan on niin pitkä aika etten pysty odottamaan sinne asti 😄
Pakko saada oman mielenrauhan vuoksi tietää onko masussa kaikki hyvin 🥰 Ensi viikolla on myös ensimmäinen neuvolakäynti!

Yhteistyössä