vierailija
Ei vielä löytynyt tuleville syyskuisille ketjua🫶
vertaistukea, ajatuksia ja fiiliksiä jaettavaksi.

Onnea raskaudesta ja kovasti tsemppiä ekoihin viikkoihin! Saanko kysyä että onko noita keskenmenoja tutkittu? Kolmannen keskenmenon jälkeen niitä aletaan kyllä halutessasi tutkia. Ovathan ne tosi raskaita käsitellä.Plussasin 17.1 todella haalean plussan rfsu liuskatestiin, tein toisen seuraavana aamuna, edelleen haalea just silminnähtävä viiva. Sit eilen aamulla pregchekin liuskatestiin tulikin jo todella voimakas punainen viiva joten olihan se uskottava jo että raskaana ollaan. Useampi varhainen keskenmeno takana, ensimmäisessä olen saanut nuin vahvan plussan testiin, mutta sain keskeytyneen keskenmenon. Nyt jännittää, hieman jopa pelottaa tuleeko tämä menemään kesken kans mulla olis jo laskelmien mukaan 6+4 joten laskettuaika syyskuun 12pvä. Ensimmäinen lapsi olis kyseessä jos kaikki menee ok! Toivottavasti tänne tulis samassa tilanteessa olevia kirjottaan kans 🥹
KiitosOnnea raskaudesta ja kovasti tsemppiä ekoihin viikkoihin! Saanko kysyä että onko noita keskenmenoja tutkittu? Kolmannen keskenmenon jälkeen niitä aletaan kyllä halutessasi tutkia. Ovathan ne tosi raskaita käsitellä.
onnea kulta sinulle rukoilen että kaikki menee hyvinMoikka!
Täällä yksi syyskuista odottavaviisi kuukautta kerettiin olla ilman ehkäisyä kunnes plussasin aatonaattona ja tällä hetkellä menossa viikot 5+3🩷 laskettuaika olisi 4.9 Meillä on vuoden ikäinen esikoinen ja nyt kovasti odotetaan tulevaa pikkusisarusta
ajattelin käydä 7 viikolla varhaisultrassa tsekkaamassa että kaikki hyvin
![]()
Alkion sydän alkaa lyödä 25pv ikäisenä eli jos tiedät tarkan ovulaatio ajan niin siitä laskettuna rv 5+3 pitäisi sykkeen näkyä. Itse pähkäilin myös tuota varhaisultraa mutta vasta rv8 koska silloin km riski pienenee.Hei, liityn kanssa mukaan kirjoittamaan fiiliksiä
Plussasin torstaina 23.1, dpo 13, testiin tuli haalea viiva (päivällä tehty testi) joten tein varmuudeksi digitestin seuraavana iltana, johon tuli: raskaana 1-2 viikkoaKolmas lapsi olisi perheeseen tervetullut
Edellisiä raskauksia: 2019 ensimmäinen raskaus, maaliskuussa -19 ekassa rv 13 ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno, arviolta rv 7 loppunut mutta ei vain ollut alkanut itsestään. Tämän jälkeen yritystä vuoden päivät ja 2020 kesäkuussa plussasin, josta syntyi esikoispoika 1/3/2021Esikoisen ollessa 1v, annoimme pikkusisarukselle luvan tulla ja raskauduin yllättäen nopeammin toukokuussa 2022 ja pikkuveli syntyi 9/2/2023🩵
Ehkäisyn jätin nyt pois heinäkuussa 2024 ja syksyllä oli luultavasti yksi keskenmeno, jota siis en ehtinyt edes testaamaan, mutta arvelen näin koska vuoto alkoi aikaisin ja oli runsasta pitkään.
Nyt koitan ajatella positiivisesti, vaikkakin tuo keskeytyneen keskenmenon kokemuksen vuoksi meinaa välillä pelottaa että kävisi jälleen samoin.. Mietinkin tässä mihin ajankohtaan uskaltaisin varata aikaisintaan varhaisultran? Uskaltaako varata oletetun 6+0 viikon jälkeen heti..
Kiitos tästä, täytyypä miettiä malttaisiko odottaa tuohon 7+0 viikolle saakka varhaisultraa. Olen käynyt molempien poikien osalta rv 7 varhaisultrassa julkisella, nyt muuttunut että se täytyy varata itse yksityiselle jos haluaa käydä niin pohdin enemmän tuota ajankohtaakin.Alkion sydän alkaa lyödä 25pv ikäisenä eli jos tiedät tarkan ovulaatio ajan niin siitä laskettuna rv 5+3 pitäisi sykkeen näkyä. Itse pähkäilin myös tuota varhaisultraa mutta vasta rv8 koska silloin km riski pienenee.
Itselläni oli tänään soittoaika neuvolaan ja pääsen äitiyspolille varhaisultraan kun kierto heitteli paljon letrozoleista huolimatta (30-42pv). Nyt vaan kärsimättömänä odotan milloin saan ajan sinneväsymys on jotain päätä huimaavaa, yleensä olen ollut hyvin pitkälle iltaan melkein puolille öin valvova. Nyt olen jo viimeistään 21 valmis nukkumaan. Olen kyllä onnellinen että pystyn liikkumaan. Salitreeniä olen lyhentänyt yhdellä sarjalla/liike eikä vesijumpassa voi repiä aivan täysillä mutta tahti pysynyt silti reippaana. Nyt ollut muutamana päivänä myös repäisykipuja vaikka oletin niiden tulevan vasta myöhemmin. Mielenkiinnolla odotan mitä tästä tulee
Täälläkin on hyvin oireeton olo, mikä on täysin eroavaa edellisiin raskauksiin, joissa olen kärsinyt hyperemeesistä joka ikisessä, keskenmenneissä ja täysissä raskauksissa.Täällä odotetaan myös innoissaan syyskuussa syntyvää vauvaa Viikkoja kasassa 5+3 ja aika vähillä oireilla mennään. Esikoisen sain n. 10 vuotta sitten ja yhtä oireeton taisi olla hänenkin raskaus.
Silloin tällöin tuntuu kuukautiskipumaista tunnetta alavatsalla, lievempänä vain. Viikon verran alavatsa ollut todella turvoksissa, se ei häviä edes vatsaa sisäänpäin vetämällä Toisinaan on päiviä kun väsyttää kamalasti ja nälkä on tavallista useammin, mutta siinäpä ne oireet.
Parin viikon päästä eka neuvola ja mietinnässä myös varhaisultra.
Pelottaa keskenmeno ihan älyttömästi vaikka siihen ei varsinaisesti mitään syytä olekkaan
Itse muistan esikoisen odotusajalta myös tuon epävarmuuden raskauden jatkumisesta jos ei ollut mitään oireita. Sitten kun etova olo alkoi nii kesti kyllä myös rv 12 asti. Nyt olen kyllä keskittynyt syömään säännöllisesti ja pieniä välipaloja välissä että ehkä sekin omalta osaltaan auttaa. Eilen kun kävin uimassa niin maha turposi siellä altaassa pieneksi palloksi. Tulkitsin että alkaa nestettä keräämään. Repäisykipuja oli eilen illalla ja yöllä myös että kai se siellä kasvaa
Kyllä se etova olo alkoi silloin rv7-8, ei onneksi ollut sillon kovin paha mutta porkkanapaloilla selvisi työpäivän.Muistatko milloin etova olo sitten suurinpiirtein alkoi silloin? Minulla ei ole pahoinvointia ollut aiemmissa raskauksissa, muuta kuin jossakin vaiheessa alkuraskautta ei lämmin ruoka oikein vain maistunut niin hyvin. Nyt ei myöskään ole etova olo, mutta huomaan ettei vain ruoka maistu kuten aiemmin: ennen aamulla oli aina todella kova nälkä, samoin muinakin ruokailuaikoina mutta nyt tuntuu että joutuu ns pakottamaan itsensä syömään jotain. Varsinaisesti ei ole etova olo syödessä mutta tuntuu vain ettei olisi nälkä..
Tein tänään aamupissasta vielä digitestiin (viikko sitten perjantaina viimeksi oli "raskaana 1-2) kun halusin nähdä, antaako mitkä viikot. No tulos oli" raskaana 2-3 viikkoa" mikä kyllä huojensi mieltä
Neuvolaankin soitin ja sanoi, että nyt vain koittaa luottaa testin tulokseen ja koittaa olla stressaamatta ja varaa sitten halutessaan sen varhaisultran jossa tilanne tarkistetaan. Äitiyskortti luotiin ja siihen tuli nyt viikot 5+3 ja LA 29.9.2025
Ovulaation testasin 9.1 ja samana päivänä peitto heilui, muita kertoja ei ollut joten siitä saanut alkunsa, itse laskin että ovulaatio siis ollut myöhemmin mitä neuvola laskee, laskujeni mukaan tänään olisi ehkä 4+6. No sitten ultrassa tarkentuu, nyt täytyy pari viikkoa jaksaa odotella varhaisultraa..
Minullakin kiinnostaisi Facebook-ryhmä jos sellainen perustetaan
Ok, saa nähdä muuttuuko pahemmaksi, kun nyt vain ruoka ei aina maistu, mutta uskon että ei ainakaan todella pahaksi tule niin kuin ei ole aiemminkaan raskauksissa käynyt.Kyllä se etova olo alkoi silloin rv7-8, ei onneksi ollut sillon kovin paha mutta porkkanapaloilla selvisi työpäivän.
Mie tein tänään myös vielä digitestin ja 3+ piirtyi näyttöön neuvola ei osannut edes arvioida laskettua mutta pitäisi pari viikkoa malttaa äitiyspolin ultraan
Miun oma esikoinen täyttää ensi kesänä 13v. Tuleva on nykyiselle miehelle 1. ja plussaa saatiin odotella vuoden verran. Itselläni myös oireet tuli paljon voimakkaampana kuin esikoisen aikaan ja esim hajuaisti herkisty jo ennen raskaustestin +. Nyt pahoinvointi on vielä pysynyt poissa mutta närästää herkemmin jota muistan olleen esikoisen raskausaikana vasta viimeisellä kolmanneksella.Täällä yksi syyskuista odottava 32v! Ehkäisylaastari jätetty pois 3/24 ja tammikuun alussa tein haalean plussatestin.
Edellisestä raskaudesta ja synnytyksestä aikaa 11 vuotta, lisäksi perheessä bonuslahjalapset 6 & 7v 🩷 Tästä pienestä on haaveiltu niin kauan, että ei voi edes uskoa todeksi, toivotaan, että kaikki sujuu hyvin
Oireet on jo tässä vaiheessa edelliseen verrattuna paljon vahvemmat; jatkuva paha olo 6 vko alkaen, väsymys, kaikki hajut ällöttävät jne, mutta olen päättänyt, että kiitollisena otan kaikki vastaan.
Ensimmäinen neuvola keskiviikkona ja jännittää! Kiinnostaisi tuo varhaisultra, onko monikin käynyt ja millaisia kokemuksia?
Tsemmpiä kaikille