Syyskuiset 2024

Joko te pidemmällä olevat olette siirtyneet äitiyshousuihin? 😃 Olen vähän katsellut äitiysvaatteita kesää silmällä pitäen mutta mitään hankintoja en ole vielä tehnyt. Hirveästi tekisi mieli jo ommella vaippoja ja pieniä vaatteita ja kierrellä kirppareita vauvalasit päässä. Jospa nyt kuitenkin vielä pari kuukautta malttaisi mielensä...

Reilun viikon päästä on nt-ultra, ja koska samalle päivälle sattuu kehityskeskustelu, pitää varmaankin kertoa tästä lähiesihenkilölle. Olen nyt saanut projekteille due dateja loppuvuoteen ja jopa ensi vuodeksi, vaikka olisi tehnyt mieli sanoa, etten ole töissä enää elokuun jälkeen ja minun tärkein due date syyskuun lopussa. 🤭

Suunnittelin, että lapsille voisi järjestää pääsiäisenä yllätyksen laittamalla suklaamunien sisään terveiset tulevalta pikkusisarukselta. 🐣 Täytyy etukäteen testata onnistuuko käytännössä! Muille sukulaisille olisi hauska kertoa sitten aprillipäivänä. 😁
 
@Frid , mulla ollut nyt reilun viikon äitiyshousut käytössä, ja onhan ne ihanat kun ei purista mistään. Varsinkin jos on pissahätä, niin alamaha on jo pinkeä pallo. Mulla on ollut isot vauvavatsat joka kerta: esikoista odottaessa LA oli juhannuksena ja jo tammikuussa lyhyttä sijaisuutta hakiessa haastattelija kysyi että anteeksi tää tungettelu, mutta ehditkö sä paljon enää olemaan töissä. Ja kerta kerralta maha on mennyt vaan suuremmaksi. 😅
No, on täs nykyään läskiäkin päällä, mutta ihan mun vauvamaha on ollut aina holtiton pötsi.

Ajattelin myös kertoa ensi viikolla omassa työtiimissä mikä on homman nimi niin ei tarvitse enää sitten peitellä huonoa oloa ja mahan kasvua. Joku heistä alkaa luultavasti tehdä myös mun sijaisuutta, niin siihenkin on hyvä valmistautua henkisesti.
 
vierailija
Joko te pidemmällä olevat olette siirtyneet äitiyshousuihin? Olen vähän katsellut äitiysvaatteita kesää silmällä pitäen mutta mitään hankintoja en ole vielä tehnyt. Hirveästi tekisi mieli jo ommella vaippoja ja pieniä vaatteita ja kierrellä kirppareita vauvalasit päässä. Jospa nyt kuitenkin vielä pari kuukautta malttaisi mielensä...

Reilun viikon päästä on nt-ultra, ja koska samalle päivälle sattuu kehityskeskustelu, pitää varmaankin kertoa tästä lähiesihenkilölle. Olen nyt saanut projekteille due dateja loppuvuoteen ja jopa ensi vuodeksi, vaikka olisi tehnyt mieli sanoa, etten ole töissä enää elokuun jälkeen ja minun tärkein due date syyskuun lopussa.

Suunnittelin, että lapsille voisi järjestää pääsiäisenä yllätyksen laittamalla suklaamunien sisään terveiset tulevalta pikkusisarukselta. Täytyy etukäteen testata onnistuuko käytännössä! Muille sukulaisille olisi hauska kertoa sitten aprillipäivänä.
Itse maltoin mieleni hankintojen suhteen siihen saakka, että nt-ultra oli pois alta ja siinä todettiin kaiken olevan hyvin. Joissain omissa housuissa ollut sen verran istuvuusongelmaa jo lähtökohtaisesti, että nyt turvotuksen myötä istuvatkin ihan ok. Eli toimivatkin tällä hetkellä erinomaisesti, eikä ole vielä tarvinnut siirtyä raskaushousuihin. Ja turvotustahan tämä pitkälti vielä on, maha ei ole sillä lailla vielä pompsahtanut esille. Rv. 14 päättymäisillään. Nyt olen ostanut pari äitiyshametta, joiden ajattelisin olevan mukavat näin kun kohti kevättä mennään.

Siinä mielessä mietin tuota kesävaatteiden ostamista, että kannattaako ihan vielä, kun ei tiedä painonkehitystään? Toki väljemmät mekot ja muut menee vaikka koko vähän heittäisikin. Mutta ymmärrän tuon innon tehdä hankintoja, itsekin katsellut jo mielenkiinnolla, millaisia äitiysmekkoja ja muita kesävaatteita on tarjonnassa. 😊

vauvavaatteiden suhteen sanoisin kyllä, että anna mennä! Viimeistään kun nt-ultra pois alta. Itse olen ainakin yrittänyt muuttaa ajattelua siihen suuntaan, että on hienoa pystyä olemaan myös innoissaan ja luottaa asioiden kulkuun, eikä elää pelossa ja epävarmuudessa synnärille asti. Ja siitähän se huoli vasta alkaakin, kun lapsi tähän maailmaan on tullut.
 
  • Tykkää
Reactions: Frid
Joko te pidemmällä olevat olette siirtyneet äitiyshousuihin? 😃 Olen vähän katsellut äitiysvaatteita kesää silmällä pitäen mutta mitään hankintoja en ole vielä tehnyt. Hirveästi tekisi mieli jo ommella vaippoja ja pieniä vaatteita ja kierrellä kirppareita vauvalasit päässä. Jospa nyt kuitenkin vielä pari kuukautta malttaisi mielensä...

Reilun viikon päästä on nt-ultra, ja koska samalle päivälle sattuu kehityskeskustelu, pitää varmaankin kertoa tästä lähiesihenkilölle. Olen nyt saanut projekteille due dateja loppuvuoteen ja jopa ensi vuodeksi, vaikka olisi tehnyt mieli sanoa, etten ole töissä enää elokuun jälkeen ja minun tärkein due date syyskuun lopussa. 🤭

Suunnittelin, että lapsille voisi järjestää pääsiäisenä yllätyksen laittamalla suklaamunien sisään terveiset tulevalta pikkusisarukselta. 🐣 Täytyy etukäteen testata onnistuuko käytännössä! Muille sukulaisille olisi hauska kertoa sitten aprillipäivänä. 😁

Itse nyt 11+0 ja pakko oli netistä tilailla muutamia äitiyshousuja testiin. Kaikki kireä tuntuu sattuvan vatsaan ja nyt kuljeskelen nappi auki housuista 😆
 
  • Tykkää
Reactions: Frid
Meillä ei oikeastaan ole enää mitään vauvanvaatteita tai -tarvikkeita valmiina, kun nuorimmainen on jo 5-vuotias. Toisaalta tiedän tarkkaan, mitkä kaikki hyviksi havaitut ja toimiviksi todetut asiat kannattaa hankkia. 😊 Tiedän, millaiset vaunut meille tarvitaan, mikä rengasliina on ihanin, minkä merkkiset kestovaipat ovat parhaita ja kuinka paljon vaatteita on sopivasti. Meillä on ollut jo kevät-, kesä- ja talvivauvat, joten tällainen syysvauva vielä puuttuikin. 🧡
 
Heips!
Ajattelin tulla myös kirjoittamaan tänne. Olen välillä käynyt lukaisemassa tätä ketjua, mutta mulla on ollut niin kova pahoinvointi, ettei oo jotenkin jaksanut keskittyä itse kommentoimaan. Mulla on la 16.9 ja nyt ois 12+6. Toissapäivänä oli np-ultra ja siellä oli kaikki hyvin, liikkuvainen pieni oli.
Äitiyshousuista, mulla on ollut ekat jo useamman viikon, oisko jopa kuukauden. Aikaisemmat farkut on ollut kaikki niin napakoita ja mulla taas näköjään kauhee turvotus ollut alusta asti. Ja varmaan takapuolikin leventynyt sen verran että mahtuisko enää muutenkaan normaalit housut, en viitti koittaa ettei tuu paha mieli 😀
Vauvalle uskallauduin ostamaan yhden newbien yöpuvun jo ennen tuota np ultraa. Muuten yritän nyt malttaa odottaa rakenneultraan asti, jos saisi silloin tietää sukupuolen niin olisi kivempi ehkä shoppailla sen mukaan. Viimeksi kun sukupuoli oli yllätys syntymään asti niin sitten vähän harmitti kun oli etukäteen ostanut sellaisia "tylsän neutraaleja" vaatteita 😀
 
Mulla ei ole mitään vaikeuksia olla shoppailematta vauvalle, kaikki shoppailu on musta niin vastenmielistä, että yritän välttää sitä viimeisen asti 😅 Sitten pakon edessä ostan jotain vaatepaketteja Torista. Mulle riittää kun kamat on ehjiä ja puhtaita.

Onneksi vauvalla on niin paljon serkkuja ja pikkuserkkuja, että vaatteita tulee paljon valmiina. Oon strategisesti saanu kolme neljästä lapsesta silleen, että ovat muutaman kuukauden nuorempia kuin jotkut mun sisarusten lapsista, niin on päässyt hyvin lokittaa valmiita vaatekasseja 😀 Tietysti myös laittanut meiltä serkuille eteenpäin, en ole pelkkä pummi 😅. Ja mua tai vauvoja ei ole haitannut, jos vaatteet on "väärän" värisiä, joten sukupuolellakaan ei ole väliä.
 
Ite ollu niin malttamaton että selvitään varmaanki alkuaika niillä mitä nyt on. Tietenki vaunut yms isommat hankinnat sit vielä päälle. Löyty hyvä diili kestovaippojaki nii niitäki alkaa oleen.
äitiyshousuja/collareita jo käyttäny yli kuukauden ku ei muut oo ollu enää mukavia. Siivoilin poiski kaikki pieneks jääneet vaatteet pois viemästä tilaa.
tällä viikolla alko toinen kolmannes joka ihan hullua 🥺
 
  • Tykkää
Reactions: Frid
Ajattelin myös itse siivoilla kaapista kaikki pienet vaatteet, nyt aina aamulla vaikea pukeutua kun vain tietyt vaatteet menee päälle ja mitään kireää ei viitsi pukea kun en halua vielä kenenkään näkevän pullottavaa mahaa. 😄

Täällä myös samat fiilikset, että ihan uskomatonta, muutaman päivän päästä ensimmäinen kolmannes ohi. 🤯 meillä niskaturvotus nyt tasan viikon päästä, silloin 12+4.
 
vierailija
Täälläkin alkaa nyt jo vähän housua kiristää, vedän kyllä normihousut jalkaan etätyöpäivänä mutta nappi pysyy kyllä auki. 😅 Maha alkanut pömpöttää mielestäni muutoinkin kuin vain turvotukseksta, esim. aamulla selällään maha selvästi vähän koholla. Saas nähdä, tapahtuuko tämän viikon tai ensi viikon aikana joku isompikin muutos vatsan koossa. Raskausviikon 15 puoliväliä elellään.
 
Toisaalta tiedän tarkkaan, mitkä kaikki hyviksi havaitut ja toimiviksi todetut asiat kannattaa hankkia.
Minäkin tiedän, tai tietäisin - mutta mun suosikkeja ei enää saa. Ilmeisesti olen jo liian vanha tähän hommaan kun ennen oli niin paljon paremmin 😅

Esikoiselle vuonna 2008 hankkimani Gessleinin yhdistelmät on edelleen ylivoimaisesti parhaat vaunut joita olen työntänyt, ja monia on tullut vuosien varrella kokeiltua. 3v sitten löysin vielä Torista sellaiset samanlaiset, mutta ne on nyt niin loppuun ajettu että ei varmasti enää selviä seuraavan vauva-aikaa loppuun, eikä niin vanhaa mallia näytä enää kellään olevan myynnissä. Meillä on myös toiset paljon uudemmat Hartanin yhdistelmät, mutta päädyttiin viemään ne mummolaan, kun muinaiset Gessleinit on vaan niin ihanat.

Sama kävi kestovaipoille, kun Fuzzeja ei saa enää mistään kuin vanhoina ja lahonneina, ja haalareille kun Travalle ajoi tuotannon alas. Ja vastasyntynyttä ei saa enää pitää liinassa kehtosidonnassa, niin sekin vielä. 🤷🏻‍♀️Kyllä ennen oli kunnollista 😀
 
vierailija
Olin tuntevinani äskön selkeän muljahduksen mahassani kun vaihdoin istuessani huonoa asentoani, ei mikään lihaskramppi tai suolistonliike, siitä olen varma. Tuntui myös siinä kohtaa missä vatsa selvästi eniten koholla (ilmeisesti epäsymmetria aika tavallista, vauva viihtyy tietyllä puolella/asennossa) Ihan kuin joku alienmainen kalamuljahdus vatsassa. 😳 kertokaa te ei-ensimmäistä odottavat, koska olette tunteneet ekoja liikkeitä ja onko ensimmäiset tuntemukset tosiaan myöhemmin vahvistuneet juurikin niiksi vauvan liikkeiksi? Jännittävää!
 
Olin tuntevinani äskön selkeän muljahduksen mahassani kun vaihdoin istuessani huonoa asentoani, ei mikään lihaskramppi tai suolistonliike, siitä olen varma. Tuntui myös siinä kohtaa missä vatsa selvästi eniten koholla (ilmeisesti epäsymmetria aika tavallista, vauva viihtyy tietyllä puolella/asennossa) Ihan kuin joku alienmainen kalamuljahdus vatsassa. kertokaa te ei-ensimmäistä odottavat, koska olette tunteneet ekoja liikkeitä ja onko ensimmäiset tuntemukset tosiaan myöhemmin vahvistuneet juurikin niiksi vauvan liikkeiksi? Jännittävää!
Mäki tulin just samaa kysymään! 🤩
Tuntu just semmonen hennon hento muljahdus pari kertaa ilman muuta syytä. Jännä odottaa ja saada selvää onko se vauva joka liikkuu 🩷
 
Jooh kyl se on sellanen homma et itsekkin kävin tänään ostamassa raskausfarkut 😁 ajattelin aina et höpsistä sellasia ja edellisen raskauden selvisin ilman mitään äitiysvaatteita mut en oikeen oo mahtunu nyt vanhoihin vaatteisiin hetkeen ni hitsi noi tuntu mukavilta päällä ja on vielä siistin näköset! Vihdoin muutaki päälle laitettavaa, kun collarit.
Maanantaina tulossa seulontaultra ni jestas et jännittää ja tuntuu et onkohan sielä mitään kuitenkaan 🙈
 
vierailija
Mäki tulin just samaa kysymään!
Tuntu just semmonen hennon hento muljahdus pari kertaa ilman muuta syytä. Jännä odottaa ja saada selvää onko se vauva joka liikkuu 🩷
Se voi kuule hyvin olla, että ollaan tunnettu ensiliikkeitä! Neuvolassa kysyttiin, olenko tuntenut kuplintaa jo, eli hyvinkin mahdollista, että nyt niitä tuntee. ☺ vaikka epämääräisiä ja herkästi huomaamattomia tuntemuksia ovatkin.

Maha saanut tuntuvasti voluumia iha parissa päivässä. Täytyy itsekin tosissaan alkaa miettiä näitä raskausvaatteita.
 
  • Rakkaus
Reactions: Sunsetcoast
Se voi kuule hyvin olla, että ollaan tunnettu ensiliikkeitä! Neuvolassa kysyttiin, olenko tuntenut kuplintaa jo, eli hyvinkin mahdollista, että nyt niitä tuntee. ☺ vaikka epämääräisiä ja herkästi huomaamattomia tuntemuksia ovatkin.

Maha saanut tuntuvasti voluumia iha parissa päivässä. Täytyy itsekin tosissaan alkaa miettiä näitä raskausvaatteita.
Millä viikoilla menet nyt? Itsellä viel maha vaan turvonnut ja liikkeitä odotellessa 👀
 
vierailija
Millä viikoilla menet nyt? Itsellä viel maha vaan turvonnut ja liikkeitä odotellessa
Raskausviikko 16 alkanut, eli toki hyvin varhaisessa vaiheessa vielä, mutta ei ilmeisesti mitenkään mahdotonta että tuntisi liikettä. Ei ne tietenkään mitään selkeitä potkuja tai muita ole ja suurimmaksi osaksi vielä tässä vaiheessa on täysin tiedoton näistä tuntemuksista, mutta juurikin terkkarin kuvaamaa kuplintaa tai muljahduksia, miten itse jotenkin tunsin. 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Xinni
Mites muilla ruokahimot, mikä puhuttelee? ☺

Mulla ei ole mitään ihan ihmeellisiä himoja ollut ikinä, mutta välillä tulee tosi selviä tilauksia siitä, että mitä pitäisi saada. Joka aamu esimerkiksi pitää aloittaa puolukoilla ja jugurtilla. Sitten iski tällä viikolla kauhee himo maustekurkkuun ja viime viikolla olisin voinut syödä levain-leipää ihan miten paljon vaan. Eli ilmeisesti happamat maut miellyttää tätä vauvaa 🙂
 
Mites muilla ruokahimot, mikä puhuttelee? ☺

Mulla ei ole mitään ihan ihmeellisiä himoja ollut ikinä, mutta välillä tulee tosi selviä tilauksia siitä, että mitä pitäisi saada. Joka aamu esimerkiksi pitää aloittaa puolukoilla ja jugurtilla. Sitten iski tällä viikolla kauhee himo maustekurkkuun ja viime viikolla olisin voinut syödä levain-leipää ihan miten paljon vaan. Eli ilmeisesti happamat maut miellyttää tätä vauvaa 🙂
Noo vieläkin ei oikeen puhuttele.. ens viikolla alkaa toka kolmannes ni odottelen et alkasko ruoka taas maistumaan 😬 pahaa oloa ei oo ollu mut ei vaan saa alas ja heti kauhee turvotus ja ahdistava olo vatsaan kun syö vähänki enemmän.
Kuulostaa hyvältä sun himot 😂 puolukka on tosi terveellinen vitamiinipommi 🤩
 
Täällä myös lievä pajoinvointi läsnä oikeastaan lähes päivittäis, mutta silti saan syötyä ihan hyvin (12+1). Mutta ongelmana ollut ns normaali ruoka, sitä ei ole tehnyt mieli 😂 tekee mieli syödä kaikkea snäksiä ja pieniä aterioita. Yritän sitten tehdä smoothieita johon lisään proteiinia ja paljon marjoja ja vihreää, niin saa sitten ravinteita.. 😅 mutta kyllä olen myös pakottanut itseni syömään kalaa ja normaaleja ruokia, mutta ne vaan ällöttää.

Täällä himottaa suolaiset ja nyt eilen kaupasta oli saatava sellaisia kirpeitä karkkeja, vaikka en tosiaan itse juuri koskaa osta karkkia kotiin!
 
Täällä myös lievä pajoinvointi läsnä oikeastaan lähes päivittäis, mutta silti saan syötyä ihan hyvin (12+1). Mutta ongelmana ollut ns normaali ruoka, sitä ei ole tehnyt mieli 😂 tekee mieli syödä kaikkea snäksiä ja pieniä aterioita. Yritän sitten tehdä smoothieita johon lisään proteiinia ja paljon marjoja ja vihreää, niin saa sitten ravinteita.. 😅 mutta kyllä olen myös pakottanut itseni syömään kalaa ja normaaleja ruokia, mutta ne vaan ällöttää.

Täällä himottaa suolaiset ja nyt eilen kaupasta oli saatava sellaisia kirpeitä karkkeja, vaikka en tosiaan itse juuri koskaa osta karkkia kotiin!
Oiii pitää varmaan itekki kokeilla smoothiee et sais jotsin terveellistä. Mulle ei uppoo kotiruoka ei sit yhtään ainakaa omatekemänä. Noutoruokaa ja ravintolaruokaa tekis vaan mieli ja nyt on sit ostanu pitsaa ym et vaa saa jotain alas. Tiedän et tä helpottaa jossainkohtaa kun edellisessäkin oli ruokahaluttomuutta ja pahaa oloa alkuun ni sit tankkaan kovasti terveellistä ja normaalii ruokaa. Ei oikeen rahatilanne tykkää myöskään tästä noutoruoka asiasta, kun saan kotihoidontukea vaan 😁
 
  • Tykkää
Reactions: Sitruunapiirakka
Jaa ei ois pitäny pahasta olosta sanoakkaan mitään, kyllä sitä on. Jestas sentään. Mulla kyllä meinaa siitäkin tulla ylös jos syön sellasta mitä ei yhtään tee mieli 🤔 hammaspesu on kans jostain syystä ollu nyt nemesis
 
Onko muilla pahoinvoivilla limaongelmaa? Mulla yökkimistä aiheuttaa joka päivä se, että kurkussa ja nenässä on kirkasta limaa, jota pitää rykiä ja niistää - ja aina meinaa oksentaa kun joutuu rykimään ja niistämään 😑 Luulin aiemmissa raskauksissa että lima johtuu jatkuvasta oksentamisesta, mutta näköjään sitä tulee vaikka en edes oksenna 🤷🏻‍♀️

@Xinni, mulla kans hampaiden pesu on ollut semmonen 30 sekunnin sprintti tässä pari viimeistä kuukautta. Hyi olkoon. Ja mulla on myös purentakisko, ai että se yököttää. Yritän kuitenkin pitää edes joka toinen yö, kun jos sitä ei pidä säännöllisesti niin se ei pian sovi ollenkaan.
 
Joo hammaspesu on aiheuttanu yökkimistä mutta toivottavasti loppu 2 viikkoa sitten 🤞🏼 Nenäsuihke flunssan yhteydessä kanssa on ollut paha, sekä niistäminen…
Tänään neuvola ja vihdoinki saadaan kuulla sydänäänet 🥺🩷 kuultiinko muilla jo ultrissa?
 

Yhteistyössä