Syyskuiset 2023

vierailija
Mulle soitettiin neuvolasta tänään ne hcg-tulokset. Rv 5+1 ne oli 604 ja eilen rv 5+3 1500, eli oikein hyvin on onneks noussut. Maanantaina täytyy vielä käydä mittaamassa ja tiistaina rv 6+0 on sitten varhaisultra. Alunperin ultraajan piti olla hoitaja, mutta se vaihtuikin nyt lääkäriksi, mikä on ehkä vain hyvä asia. Jännittää todella paljon, näkyykö siellä mitään
Minä myös kävin pari kertaa mittauttamassa hcg-arvot tässä alkuraskaudessa. Viikolla 4+4 oli 550 ja viikolla 5+4 8499. Halusin mittaukset, kun oli niin epävarmuus alun kovien vatsakipujen takia, vaikka yksilöllisiä ovatkin tulokset. Varhaisultraa odotellessa. Onneksi arvot on sullaki noususuuntaan ja pääset pian ultraan. ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Pirate91
vierailija
Hei,

Olisi kiva jos kirjoitettaisiin kaikki aina viestin perään, millä rv ollaan menossa. Kivampi vertailla ja miettiä millä viikoilla on minkäkinlaisia mietteitä ihmisillä ollut 😊
 
vierailija
Hei,

Olisi kiva jos kirjoitettaisiin kaikki aina viestin perään, millä rv ollaan menossa. Kivampi vertailla ja miettiä millä viikoilla on minkäkinlaisia mietteitä ihmisillä ollut
Ihan kiva idea. Itse osallistun tähän kuitenkin vasta joskus kun pääsen ekaan ultraan noin kuukauden kuluttua, kun ei ole oikein tietoa viikoista 🙈

Neuvolaan kun kerroin parhaan epäilyni viime menkkojen ajankohdasta (siinä oli 3 viikon aikaväli mihin arvelin, että olisi voinut jossain siinä olla), niin hän sanoi, että laittaa nyt vaikkapa tämmösen päivän. Eli neuvolan mukaan itsellä viikko 8 🤣 Totuus varmaan jotain 7-10 väliltä.
 
Hohhoijaa, täällä aika matelee. Täällä jotain 6+2-6+6 välillä. Viime viikko meni vielä aika ok, nyt on viime torstain jälkeen olo huonontunut merkittävästi. Läpi päivän kuvottaa koko ajan. Mitään ei tee mieli syödä, hetkeksi kuitenkin pahin olo helpottaa kun vähän jotain syö. Viime viikolla vielä urheilinkin, nyt on tuntunut että miten ikinä pystyisi. Menee sohvalla lokoillessa koko päivät. Kumma kyllä en ole vielä oksentanut kertaakaan vaikka koko ajan olo on sellainen että
Voisi. Viime viikolla vielä töistä selvisin kun tuntui kroppa tsemppaavan ja illalla sitten aina olo oli kaksinverroin pahempi. Nyt vähän pelottaa miten tällä viikolla töistä selviän 😭 ei kai se auta kun käydä kokeilemassa. Voisipa tämä olo kohta alkaa helpotta, en tiedä kauanko tätä jaksan. Tai miksi ei voi olla vain aamuisin. Viime yö oli ennätys kun heräsin oksettamisen oloon yölläkin ja unetkin oli aivan levottomia sen vuoksi.
Mulla viikon päästä vu. Jos siellä kaikki kunnossa, niin voisin harkita faceen liittymistä.
 
  • Tykkää
Reactions: jempppis
Hohhoijaa, täällä aika matelee. Täällä jotain 6+2-6+6 välillä. Viime viikko meni vielä aika ok, nyt on viime torstain jälkeen olo huonontunut merkittävästi. Läpi päivän kuvottaa koko ajan. Mitään ei tee mieli syödä, hetkeksi kuitenkin pahin olo helpottaa kun vähän jotain syö. Viime viikolla vielä urheilinkin, nyt on tuntunut että miten ikinä pystyisi. Menee sohvalla lokoillessa koko päivät. Kumma kyllä en ole vielä oksentanut kertaakaan vaikka koko ajan olo on sellainen että
Voisi. Viime viikolla vielä töistä selvisin kun tuntui kroppa tsemppaavan ja illalla sitten aina olo oli kaksinverroin pahempi. Nyt vähän pelottaa miten tällä viikolla töistä selviän ei kai se auta kun käydä kokeilemassa. Voisipa tämä olo kohta alkaa helpotta, en tiedä kauanko tätä jaksan. Tai miksi ei voi olla vain aamuisin. Viime yö oli ennätys kun heräsin oksettamisen oloon yölläkin ja unetkin oli aivan levottomia sen vuoksi.
Mulla viikon päästä vu. Jos siellä kaikki kunnossa, niin voisin harkita faceen liittymistä.

Toi olo kyllä niin raastavaa 😢 mulla kesti kuukauden toi pahin vaihe (viikot 5-8). Kertaakaan ei oksentanut mut koko ajan hirvee olo, pieni helpotus oli tuoremehun juominen tasasin väliajoin ja pahoinvointirannekkeet 🤢 nyt alkaa olla toisinaan ihan siedettävää, iltasin vaan iskee paha olo ja syöminen on vieläkin vastenmielistä...
Tsemppiä, kyllä se joskus helpottaa 😌


9+2
 
Raskaudessa, joka sitten oli myöhäinen keskenmeno, sairastelin paljon. Meillä oli mieletön flunssakierre. Oon nytkin flunssassa ja mua pelottaa aivan hysteerisesti, että jatkuva sairastelu aiheutti keskenmenon ja se on mulla taas edessä. Eipä mulla muuta tänään, omaa napaa vain.

8+6
 
@jempppis kiitos tsempeistä! Tuoremehu ei mulla toimi, oksettaa enemmän vaan. Kaikki suolainen on parasta, helpottaa edes vähän. Pitäisiköhän itellä ottaa nuo pahoinvointirannekkeet kokeiluun. En muista enää oliko esikoisen raskaudessa tälläistä, kun silloin oli viikolle 15 asti kova raskauspahoinvointi läpi päivän. Muistelen vaan että silloin kyllä ruoka maistui eikä kaikki kuvottanut, että välissä oli ns parempiakin hetkiä kun oli oksentanut ensin 😅 nyt kun ei oksenna niin sitten koko ajan on se kuvotus ja todella heikko ja sairas olo. Toki mieluummin ehkä otan tämän, toki olen toimintakykyisempi nyt kun en oikeasti oksentele koko ajan, mikä on tärkeää nyt kun tuo esikoinen on jaloissa pyörimässä ja lähes 100% työ myös (ensiraskaudessa tein vain keikkatöitä), mutta on kyllä hermo kireällä ja en yhtään meinaa jaksaa vääntää tuon uhma-tahtoikäisen kanssa 😩
 
  • Tykkää
Reactions: jempppis
Viimeksi olen ollut sairaana 20/21 vuodenvaihteessa kun odotin esikoista ja nyt on taas pöpöt iskeny, 1,5 vkon sisään toista kertaa sauraana. Ilmeisesti mulla raskaus jotenkin heikentää vastustuskykyä. Yökkirefleksi on melko herkillä tän kaiken liman kanssa. Mut mitään raskausoireita ei varsinaisesti oo. 24.2. on toimen neuvola, jossa katotaan ultralla onko kaikki ok. Mulla ois tulossa viikon työreissu ulkomaille maaliskuun alussa, vähän pähkäilly että kerronko TAlle raskaudesta ennen sitä..
 
vierailija
Mulla ollu järkyttävä pään särky koko päivän, eikä Panadol auta. 😑 muuten aika perus vointia, huono olo aaltoilee.
Meen joka ilta ainakin puoli tuntia aikasemmin nukkumaan entä ennen, vaan yöt on aika levottomia.
Tuo viikko juttu onkin huippu, täytyy alkaa itekkin laittaa jos seuraavassa ultrassa kaikki hyvin. Nyt jotain 7+6-8+6 väliltä ehkä. 😅

-R
 
vierailija
Neuvolan aatamin aikaisella vermeellä tänään ensimmäisen neuvolakäynnin yhteydessä testattiin, saako mitään näkyviin vatsan läpi. Hyvin näkyi ja kohdussa oli melkoista vipinää ja vilskettä.

Varhaisultraan sain lähetteen, jotta viikot saadaan tietoon.

Konkretisoitui hieman, että ihan tosissaan siellä joku elää nyt.
 
Toi olo kyllä niin raastavaa mulla kesti kuukauden toi pahin vaihe (viikot 5-8). Kertaakaan ei oksentanut mut koko ajan hirvee olo, pieni helpotus oli tuoremehun juominen tasasin väliajoin ja pahoinvointirannekkeet nyt alkaa olla toisinaan ihan siedettävää, iltasin vaan iskee paha olo ja syöminen on vieläkin vastenmielistä...
Tsemppiä, kyllä se joskus helpottaa


9+2
Mulla viimeisen viikon ollut aika karmea olo, ei onneksi joka päivä koko päivää, oksennus ei ole tullut kertaakaan, mutta ei ole ollut kaukana. 😅 Hedelmiä menee ihan tosi paljon, ne ei jostain syystä ällötä ollenkaan, eritoten omena.
Kyllä on odottavan aika pitkä, parin viikon päästä labroihin ja siitä sitten pari viikkoa ja eka ultra. Neuvola soittelee mulle ensi viikolla niin saan lähetteet. 😊
Viikkoja taitaa olla 7+6.
 
  • Tykkää
Reactions: jempppis
vierailija
Tosiaan hedelmät ja tuoremehu uppoaa! Kahvia en enää kans juo kun ihan max kupin ja sen lopetus on ollut tosi vaikeaa vaikka tietää että siitä saa huonon olon. Voisin elää mandariineillä ja Coca-Cola zerolla.🥲
Ja turvotus.. se on vahvasti läsnä..
-R
 
Tosiaan hedelmät ja tuoremehu uppoaa! Kahvia en enää kans juo kun ihan max kupin ja sen lopetus on ollut tosi vaikeaa vaikka tietää että siitä saa huonon olon. Voisin elää mandariineillä ja Coca-Cola zerolla.🥲
Ja turvotus.. se on vahvasti läsnä..
-R
Mulla ei uppoa mikään colajuoma, normaalisti voisin juoda päivittäin. 😃 vesi, tarkemmin sanottuna kuplavesi on se mitä tekee mieli juoda! Omenamehu on kans hyvää!
Mä en juo kahvia normaalistikaan vaan teetä, sekin alkoi jo tökkiä joten en juo sitten mitään kofeiinia. Toivoisin, että joisin, edes vähän, jos ei väsyttäisi näin paljon! 😂
 
Mulla on mandariinit ja omenat ollu suurinta herkkua tässä. Kahvia oon juonu maximissaan pari kuppia viikossa. Alkaa päätä särkemään jos on monta päivää ilman ja sitten on juotava ees se puolikas kupponen. En oo kyllä itteeni semmosesta määrästä alkanu ruoskimaan tai ressaamaan että pitäs lopettaa kokonaan.
Huomenna on varhaisultra joka jännittää. Oon asennoitunu silleen ettei siellä välttämättä mitään erikoista näy vielä näin aikaisin, mutta pakkohan sinne on mennä kun neuvolasta käskevät.

Tänään viikot kuukautisista laskettuna 5+6.
 
vierailija
Minulla on pahoinvointi ja väsymys vuorotelleet. Olen vain tyytyväinen oireista, että voin ainakin kuvitella et kaveri on pysynyt matkassa. Alan harkitsemaan ensimmäistä neuvolaa sittenkin varhaisemmille viikoille että saan asiasta jonkinmoisen mielenrauhan. Ehkä jonnekin parin kolmen viikon päähän.

Kiva lukea teidän juttuja! Toivottavasti kaikki eivät katoa facebookiin, sillä sinne tuskin itse lähden mukaan.

5+4
 
vierailija
Täällä myös hedelmiä menee päivittäin, toisin kuin normaalisti.

Kahvia join ennen raskautta 2-3 isoa kuppia päivässä ja olin koukussa pepsi maxiin.
Mulla kesti pahoinvointia vain 1,5 viikkoa, arviolta viikoilla 5-6 ja silloin alkoi inho cola-juomiin ja kahvin huomasin lisäävän pahoinvointia, joten kummatkin lopetin.

Pahoinvointi kun lakkasi niin kahvia tekee päivittäin mieli, mutta yksi iso kuppi enää menee päivässä, enempää ei tee mieli.
Colajuomia ei edelleenkään tee yhtään mieli, joka ei kyllä harmita, jospa pääsin koukusta vihdoin eroon 🤣

Mulla myös kuplavedet ja tuoremehut maistuvat.

Jännä, mikäköhän tossa colajuomassa alkaa tökkimään kun täällä muitakin, joilla sama? Mulla siis se maku, hyi hitto, en voisi kuvitellakaan pistäväni sitä suuhun - mun entistä herkkuani 🤣

?? 8+?
 
vierailija
Lähti edellinen viesti liian nopeasti 🙈
Mitenkäs muilla unettomuus?

Täällä nukahdan kyllä illalla helposti, mutta herään 5 tunnin unien jälkeen pirteänä. Väkisin makoilen sängyssä ja nukahdan joskus aamulla vielä 1-2 tunniksi, pitempään en saa unta. Päivällä onkin sitten todella uupunut, normaali unentarve on mulla 8-9 tuntia, joka ei ole täyttynyt moneen viikkoon.
Tokikaan näiden yöheräilyiden lomassa tämä älylaitteen tuijotus ei varmasti auta asiaa 🤣
 
Lähti edellinen viesti liian nopeasti
Mitenkäs muilla unettomuus?

Täällä nukahdan kyllä illalla helposti, mutta herään 5 tunnin unien jälkeen pirteänä. Väkisin makoilen sängyssä ja nukahdan joskus aamulla vielä 1-2 tunniksi, pitempään en saa unta. Päivällä onkin sitten todella uupunut, normaali unentarve on mulla 8-9 tuntia, joka ei ole täyttynyt moneen viikkoon.
Tokikaan näiden yöheräilyiden lomassa tämä älylaitteen tuijotus ei varmasti auta asiaa
Mä herään vasta joskus 6-7h unien jälkeen ja oon oppinut saamaan uudelleen unenpäästä kiinni. Mutta syy on selkäsärky, silloin vaan pyörin ja vaihdan asentoa, joskus helpottaa esim siirtyä sohvalle pötköttelemään. 🤷🏻‍♀️
Mutta sit on unet! Oon nyt katsellut seksiunia niin monta yötä putkeen etten edes muista 🤣 Toki ei niissä mitään vikaa ole, eipähän näy painajaisia!
Ja tuo colajuomajuttu, tää on tosiaan kolmas raskaus nyt ja kaikissa sama, huomaan vaan alkuvaiheessa, että en enää vaan muista edes koko pepsi maxia tai kokista. Oonkin naureskellut, että se on mun kohdalla se selkein raskausoire. 😅
Tänään 8+0, alkaa jännät ajat, kaksi edellistä mennyt tästä reilun viikon aikana kesken! Toki jos nytkin niin se selviää vasta kk päästä.
 
vierailija
Mä herään vasta joskus 6-7h unien jälkeen ja oon oppinut saamaan uudelleen unenpäästä kiinni. Mutta syy on selkäsärky, silloin vaan pyörin ja vaihdan asentoa, joskus helpottaa esim siirtyä sohvalle pötköttelemään.
Mutta sit on unet! Oon nyt katsellut seksiunia niin monta yötä putkeen etten edes muista Toki ei niissä mitään vikaa ole, eipähän näy painajaisia!
Ja tuo colajuomajuttu, tää on tosiaan kolmas raskaus nyt ja kaikissa sama, huomaan vaan alkuvaiheessa, että en enää vaan muista edes koko pepsi maxia tai kokista. Oonkin naureskellut, että se on mun kohdalla se selkein raskausoire.
Tänään 8+0, alkaa jännät ajat, kaksi edellistä mennyt tästä reilun viikon aikana kesken! Toki jos nytkin niin se selviää vasta kk päästä.
Tsemppiä piinaviikkoihin. :(

Täällä myös ei löydy rauhaa kyllä millään, jospa ens viikolla ollaan viisaampia onko pieni jatkunut kasvua vai hiipunut, oireita nyt ainakin on vaan kun sekään ei kerro mitään. 😬

Unet on kyllä sekavia ja uni aika ohutta, karkaa helposti kun käy hereillä. 🥱
 
Jännä toi et cola tekee pahaa monilla, mulla myös 🤢 lopetin Pepsi Maxin litkimisen juuri ennen sitä kiertoa mistä tärppäsi, olin ihan hirveessä koukussa 🙈 nyt ajatuskin karmii 🤭
Sain tänään dopplerilla toista kertaa sykkeen kuulumaan 🥺 iltasin ei saa millään ilveellä kuuluviin mutta aamulla ja kovalla alustalla maaten onnistuu🙏
Täällä unettuus on väistynyt mutta unet on tosi lennokkaita.

9+3
 
Mua ällöttää eniten leipomoiden hajut. Siis meinaan yrjötä kun menen läheltäkin leipomoa. Siis varsinkin jos jotain rasvasia pullia ovat valmistaneet.

Jännä kun yleensä se on monesta ihan mukava tuoksu. Myös jotkin ravintolat haisee ulos mun mielestä pahalta varsinkin jotkut kiinalaiset..

5+4
 
vierailija
Jännä toi et cola tekee pahaa monilla, mulla myös lopetin Pepsi Maxin litkimisen juuri ennen sitä kiertoa mistä tärppäsi, olin ihan hirveessä koukussa nyt ajatuskin karmii
Sain tänään dopplerilla toista kertaa sykkeen kuulumaan iltasin ei saa millään ilveellä kuuluviin mutta aamulla ja kovalla alustalla maaten onnistuu
Täällä unettuus on väistynyt mutta unet on tosi lennokkaita.

9+3
Ne kaikki colan halut on selkeästi tullu tänne. 🤣 en yleensä edes juuri juo limpparia ym.

Mulla oli tänään parempi päivä närästyksen kanssa ja vähä uskalsin kahvia maistaa. Ei myöskään turvota ja oon ollu ihmeen virkeä, johan tässä on taas aihetta paniikkiin...😅🥱
 
  • Haha
Reactions: jempppis

Yhteistyössä