Syyskuiset 2023

vierailija
Jos ovat udelleet laskettua aikaa niin olen sanonut esim. Kesän jälkeen. Kysymys on yleensä, miten et tiedä sitä tms. Kun ei sillä lasketulla ajalla ole merkitystä sen kummemmin ja näin sanoi neuvolassakin, kun kelan papereihin joutui jotain laittamaan.

Mietin ensin, että käyn yksityisellä kätilöllä hakemassa todistuksen, mutta kun se lähin oli 2,5 h päässä niin siksi valitsin 10 min matkan ennemmin. Kyllä ehdin kysellä jo kätilöltä miten on.

Olisi mukava kulkea saman henkisen kanssa kanssa samaa matkaa jakuulla toisen valinnoista ym. Tosiaan se 98 - 99 % tekee ns. Ohjeiden mukaan kun taas se 1% on omantiensä kulkijoita.

mulla on tänne nimimerkkikin jos haluat vieras vaihtaa ajatuksia tai kanssakulkijan

Mulla ei oo tänne nimimerkkiä. 🥴 miten me pystyttäis yv:tä laittamaan?🤔 kyllähän sitä tietenki yksin on omalla polulla, kun on päättänyt olla hiljaa eikä kertoa ihmisille totuutta. Muutaman ihmettelevän kysymyksen olen saanut, just lähinnä koskien laskettua aikaa, mutta oon jotain ympäripyöreää vastannu. Ite oon lasketusta ajasta heittäny sinne päin arviota siksikään en oo sanonu tarkkaa päivää että saa olla omassa kuplassa viimeiset viikot. Ollaan valittu kotisynnytys ja kätilö tulee paikalle.. kätilöltä sain myös raskaustodistuksen. Luultavasti sulle olis voinu kätilö etänä tehä sen, mut säästit siinä muutaman kympin ku hait neuvolasta sen. Olen kuunnellut vapaa synnytys suomi podcasteja. Niitä kannattaa oikeesti jokaisen kuunnella, olipa sun mielipide villistä raskaudesta ja kotisynnytyksistä mitä tahansa. Niistä varmasti saa moneen kysymyksiin vastauksia.

vierailija
Itse valitsin suunnitellun sektion, minuun on lapsesta asti istutettu niin suuri synnytyspelko, isoäitini menehtyi synnytettyään kotona verenhukkaan ja pelkopolilla minua rauhoiteltiinkin, että sairaalassa synnyttäessä kaikki apu on niin lähellä, ettei vastaavaa riskiä ole, mutta silti pelko on niin suuri, että halusin sektion, sekin minua pelottaa!

Pidän kaikkia alateitse synnyttäviä kyllä todella rohkeina ja kotona synnyttäviä vielä rohkeampina! Sehän on luonnollisinta ja jos niikseen on tarkoitettu, luonto korjaa toisin kuin sairaalassa, jossa pystytään pelastamaan herkemmin.

Eli arvostan kotisynnyttäjiä ja luonnonmukaisuutta, mutta itse olen niin pelokas, että hoidan synnytyksen täysin vastoin eniten arvostamiani asioita.

Kaikille kotisynnyttäjille hatun nosto ja onnea ja iloa matkalle!

vierailija
Mulla ei oo tänne nimimerkkiä. miten me pystyttäis yv:tä laittamaan? kyllähän sitä tietenki yksin on omalla polulla, kun on päättänyt olla hiljaa eikä kertoa ihmisille totuutta. Muutaman ihmettelevän kysymyksen olen saanut, just lähinnä koskien laskettua aikaa, mutta oon jotain ympäripyöreää vastannu. Ite oon lasketusta ajasta heittäny sinne päin arviota siksikään en oo sanonu tarkkaa päivää että saa olla omassa kuplassa viimeiset viikot. Ollaan valittu kotisynnytys ja kätilö tulee paikalle.. kätilöltä sain myös raskaustodistuksen. Luultavasti sulle olis voinu kätilö etänä tehä sen, mut säästit siinä muutaman kympin ku hait neuvolasta sen. Olen kuunnellut vapaa synnytys suomi podcasteja. Niitä kannattaa oikeesti jokaisen kuunnella, olipa sun mielipide villistä raskaudesta ja kotisynnytyksistä mitä tahansa. Niistä varmasti saa moneen kysymyksiin vastauksia.
Täytyy luoda joku diipadaa sähköpostiosoite josta noukkii sitten oikean ihmisen jos tunkua tulee 😅

Mä oon kuunnellut vapaa synnytys dodcasteja ja huomannut, miten sua kohdellaan sairaalassakin kun jotain liukuhihna kamaa. Et saa valita mitään.

nyt mulla on hirmu lista kaikkee mitä en halua tehtävän. Mä tiedän tai osaan jo varautua, että niistä tulee vääntöä sairaalassa. Toki toivosin syöksy synnytystystä että sais vaan olla kotona , mulla on yksi sellainen takana. Nyt tulee pienet pienellä ikäerolla myös. Aikoinaan 19 v sitten lapsilla olijust himpun vuosi ikäeroa ja syöksyllä syntyi toinen. Tosin sen jälkeen muut synnytykset on edenneet maltillisesti. Viimeksi 6 h ja ei se tuntunut niin pahalta ajalta.

vierailija
Mulla ei oo tänne nimimerkkiä. miten me pystyttäis yv:tä laittamaan? kyllähän sitä tietenki yksin on omalla polulla, kun on päättänyt olla hiljaa eikä kertoa ihmisille totuutta. Muutaman ihmettelevän kysymyksen olen saanut, just lähinnä koskien laskettua aikaa, mutta oon jotain ympäripyöreää vastannu. Ite oon lasketusta ajasta heittäny sinne päin arviota siksikään en oo sanonu tarkkaa päivää että saa olla omassa kuplassa viimeiset viikot. Ollaan valittu kotisynnytys ja kätilö tulee paikalle.. kätilöltä sain myös raskaustodistuksen. Luultavasti sulle olis voinu kätilö etänä tehä sen, mut säästit siinä muutaman kympin ku hait neuvolasta sen. Olen kuunnellut vapaa synnytys suomi podcasteja. Niitä kannattaa oikeesti jokaisen kuunnella, olipa sun mielipide villistä raskaudesta ja kotisynnytyksistä mitä tahansa. Niistä varmasti saa moneen kysymyksiin vastauksia.
Pistä tonne viestiä tunnistettavalla tavalla. Joku trokari käy sinne kuitenkin pistää sinne viestiä tai ellei joku poista tätä Diipadaakaksplus@outlook.com

vierailija
Itse valitsin suunnitellun sektion, minuun on lapsesta asti istutettu niin suuri synnytyspelko, isoäitini menehtyi synnytettyään kotona verenhukkaan ja pelkopolilla minua rauhoiteltiinkin, että sairaalassa synnyttäessä kaikki apu on niin lähellä, ettei vastaavaa riskiä ole, mutta silti pelko on niin suuri, että halusin sektion, sekin minua pelottaa!

Pidän kaikkia alateitse synnyttäviä kyllä todella rohkeina ja kotona synnyttäviä vielä rohkeampina! Sehän on luonnollisinta ja jos niikseen on tarkoitettu, luonto korjaa toisin kuin sairaalassa, jossa pystytään pelastamaan herkemmin.

Eli arvostan kotisynnyttäjiä ja luonnonmukaisuutta, mutta itse olen niin pelokas, että hoidan synnytyksen täysin vastoin eniten arvostamiani asioita.

Kaikille kotisynnyttäjille hatun nosto ja onnea ja iloa matkalle!
Harmi että sulla tälläisia kokemuksia. Toivottavasti saat apua ja pääset peloista yli ja saisit mitä juuri eniten haluat.. ❤🙏

vierailija
Harmi että sulla tälläisia kokemuksia. Toivottavasti saat apua ja pääset peloista yli ja saisit mitä juuri eniten haluat..
Sain kyllä tässä tilanteessa sen mitä halusin, eli sektion. Ensimmäinen ja viimeinen lapsi, synnytykseen aikaa enää 2 viikkoa, peloista en ehdi yli pääsemään, mutta sektio on vaihtoehdoista vähiten pelottava. Rohkeutta jos olisi, arvostaisin kotisynnytystä eniten, mutta synnytys ei minulle kuitenkaan ole mikään asia mitä haluaisin elämässä kokea, vain pakollinen paha, joten tämä ei kuitenkaan jää minua harmittamaan etten koe luonnollista synnytystä 😊

vierailija
Ihanaa, että täällä alkaa taas olla ihmisiä! Pian voi alkaa tulemaan ajat, jolloin ensimmäiset syyskuiset saavat vauvansa! Etenkin jos syntyy aikaisemmilla viikoilla.

Itse olen myös kuunnellut hypnosynnytysvalmennusta ja rentoutusharjoituksia.
En siksi, että pelkäisin yhtään, mutta siksi että haluaisin olla entistä paremmin valmistautunut.

Huomaan kyllä että ajatuksissani kipu on todella voimakas sana. Sitä minun on vaan vaikea kiertää ja kieltää.
Lähden ennemmin siitä, että en syötä itselleni aalto sanoja tai muuta hömppää, vaan opettelen rentoutumaan, olen tietoinen mitä tapahtuu ja hyväksyn kivun, joka siihen asiaan kuuluu.
Lisäksi otan kaiken tarvittavan lääkkeellisen avun jos koen sitä tarvitsevani.

Synnytys tosiaan näkyy olevan jo monen mielessä..

rv 33+1

vierailija
Täällä yksi "syyskuinen" syntyy huomenna suunnitellulla sektiolla. Liityin tosiaan tähän ketjuun raskauden alkumetreillä, kunnes viikolla 13 sain kuulla, että raskaus on oletettua pidemmällä ja lapsi onkin elokuinen, mutta en enää lähtenyt vaihtamaan ryhmää, kun tähän olin jo niin paljon kirjoitellut.

Jännittää hurjasti huominen jo.

Rv 39+0

vierailija
Vau! Mielettömästi onnea jo etukäteen! 🥰

Tää on niiin mielettömän jännittävää, kun ei yhtään tiedä milloin vaUva päättää syntyä!
Minä olen nyt rv 36 menossa ja vähiin käy viikot. Olo on jo valtava ja väsynytkin ajoittain kun en saa oikein asennoilta nukuttua. Mutta nautitaan nyt ❤❤❤

vierailija
Tervehdys!
Täälläkin viimeiset viikot menossa. Mulla laskettu aika 7.9., mutta synnytystapa-arviossa päädyttiin siihen, että tehdään suunniteltu sektio 31.8.

Minun edellinen synnytys oli pitkä ja vaikea sekä lisäksi sain 4.asteen repeämät. Lääkäri oli sitä mieltä, että ei oteta riskejä uusista repeämistä vaan tehdään sektio. Mulla on lisäksi radi ja lapsi kasvaa isohkona verrattuna edelliseen.

Sektio kyllä jännittää tai ei niinkään se leikkaus vaan se toipuminen. Kaikki on jo valmiina vauvaa varten, joten eipä tässä ole muuta kuin odotella.

vierailija
Niin niitä pikkupalleroita alkaa pikkuhiljaa putkahtelemaan maailmaan. 😍❤
Mulla nyt rv 37. Voi vitsi miten pitkiä viikkoja vielä edessä päin kun tuntuu että rv 36 oli pitkä. Haluais vaan hypätä sinne la:n tiennoille.
Harkkasuppareita tulee, tuntuu mahankovettumina ja alapäässä.

vierailija
Täälläkin harkkasupistuksia tulee jo päivittäin. Koko raskausaika mennyt ilman supistuksia, muttanyt niitä on alkanut tulla ja ihmekkös tuo. Vauva heiluu tosi alhaalla kun kävelee ja kävely muuutgunut töpöttelyksi 😅 jännittävää!

vierailija
Nyt ekaa kertaa tänne kirjoittelen!
Itellä menossa siis nyt rv 37+2 ja tässä jännittyneenä ootella vaan koska vauva päättää syntyä 😄 Laskettu siis 7.9 mutta saa nähdä meneekö yli koska kyseessä ensimmäinen. Kävely ja nukkuminen alkaa olemaan aika tuskallista kaikenmaailman kipujen ja särkyjen kanssa. Harkkasuppareita tulee paljon enemmän, varsinkin rasituksessa joten kovin pitkiä lenkkejä ei enään pysty tekemään, vauva painaa muutenki jo alapäätä ja rakkoa ikävästi 😅 Onneksi kaikki hankinnat alkaa olemaan valmiina ja kyllä tässä alkaa tätä raskauttakin olemaan jo niin täynnä että voisihan se syntyäkin jo 😂

vierailija
Minä olen syyskuisten loppupäästä, mutta täällä seuraamassa koska rupee ensimmäisiä syntymään!
Itsellä tänään rv 35 tasan joten viikko 36 alkaa sitten.
Itse asiassa mulla ei ole kauhea hätä vielä, mä olen ihan tyytyväinen vaikka onkin kaikennäköisiä vaivoja.
Mulla on edellisetkin lapset tulleet pari viikkoa la jälkeen, että saattaa olla et lokakuisten puolelle siirtyy tämäkin vauva.

Tsemppiä kaikille ja päivitelkää kuulumisianne myös tänne!

vierailija
Ei tää oo aktiivinen ryhmä, harmi. Taitaa suurinosa olla facebookissa.
Mulla menossa 38+jotain.
Väsynyt olo alkaa olemaan tämän mahapallon kans.
En usko että syntyy muutamaan viikkoon, kun ei mitään tuntemuksia ja supisteluja ole.

vierailija
Täällä reilu 2 viikkoa sitten syntyi pikkuinen. Minä se joka en koko raskausaikana saanut mitään tunnesidettä tulevaan lapseen, epäilin tulenko lasta edes rakastamaan, olin ahdistunut enkä odottanut lapsen syntymää lainkaan. En pidä edes lapsista. Sukupuolikin oli pettymys kun se saatiin tietää raskauden aikana.

2 vuorokautta synnytyksen jälkeen ne tunteet tulivat kuin salama kirkkaalta taivaalta ja nyt rakastan lastani enemmän kuin mitään muuta maailmassa ❤❤

Tsemppiä kaikille loppurutistukseen! ❤

vierailija
Täällä reilu 2 viikkoa sitten syntyi pikkuinen. Minä se joka en koko raskausaikana saanut mitään tunnesidettä tulevaan lapseen, epäilin tulenko lasta edes rakastamaan, olin ahdistunut enkä odottanut lapsen syntymää lainkaan. En pidä edes lapsista. Sukupuolikin oli pettymys kun se saatiin tietää raskauden aikana.

2 vuorokautta synnytyksen jälkeen ne tunteet tulivat kuin salama kirkkaalta taivaalta ja nyt rakastan lastani enemmän kuin mitään muuta maailmassa

Tsemppiä kaikille loppurutistukseen!
Paljon onnea!

Kyllä ne aina viimeiset viikot on pitkiä, mutta hassua kyllä raskautta jää kaipaamaan ❤ Ei tietenkään heti synnytyksen jälkeen, mutta kun vauva kasvaa. Nyt kannattaa vielä yrittää nauttia vaikka tuntuukin pitkältä ajalta ja on vaikka mitä oloja ❤

vierailija

2 vuorokautta synnytyksen jälkeen ne tunteet tulivat kuin salama kirkkaalta taivaalta ja nyt rakastan lastani enemmän kuin mitään muuta maailmassa

Tsemppiä kaikille loppurutistukseen!
Ihanaa kuulla! 😍 Paljon onnea pikkuisesta!

vierailija
Ei tää oo aktiivinen ryhmä, harmi. Taitaa suurinosa olla facebookissa.
Mulla menossa 38+jotain.
Väsynyt olo alkaa olemaan tämän mahapallon kans.
En usko että syntyy muutamaan viikkoon, kun ei mitään tuntemuksia ja supisteluja ole.
Joo, täytyy sanoa kans kokemuksesta et raskautta tulee kaipaamaan kuitenkin. Halu muistaa ne liikkeet ja se kaunis aika minkä miehen kanssa jakaa.
Itselläni tämä raskaus on todennäköisesti viimeinen. Oma ikäkin alkaa tulla vastaan. Kolmas lapsi tulossa, koitan nauttia nämäkin hetket vaikka synnytys alkaa olla jo mielessä ja sitäkin jännityksellä ja innolla odotan. Ehkä eniten siksi että haluan tällä kertaa olla valmistautuneempi ja haluan kokea tämän yhdessä mieheni kanssa. Hetken, joka ei koskaan palaa ja joka on meille ikimuistoinen. Toivon vaan et kaikki menee hyvin.
Itsellä viikkoja 36+3 ja taidan olla loppupäässä syyskuisia.
Facebookiin en tämän takia kuitenkaan liity, mikä on sinänsä sääli kun olisi ollut kiva jakaa näitä asioita loppuun saakka täällä yhdessä.

Itselläni on selkeitä lähestyvän synnytyksen oireita, mutta ei vielä mitään sellaista että se nyt juuri heti tästä alkaisi. Keho kuitenkin valmistautuu ❤

Yhteistyössä