Syyskuiset 2022 🍁🧡

Elinanen
Meillä ei ole vielä saanut varata aikaa kolmanteen.. mutta otan heti kun saa :)

Itse luotan siihen, ettei rokotetta suositeltaisi ellei tutkimustietoa raskaana olevien rokotuksesta olisi (kuten esikoisen raskausaikana oli). Lisäksi pelkään huomattavasti enemmän ennenaikaista synnytystä kuin rokotetta. Nämä ovat toki henkilökohtaisia mielipiteitä.. perheessäni on useampia lääkäreitä ja korona teholla työskentelevä henkilö, joten ehkä myös siksi kysymys ei itselleni ole vaikea :) koronaa kun nyt on ihan kauheasti liikkeellä, joten epäilen että ajan kysymys koska omalle kohdalle osuu.

minä en myöskään koe, että rokote olisi ”hätäisesti kehitetty” sillä rokote ”pohjaa” on kehitelty vuosikausia. Sinäsnä, olen saanut myös sikainfluenssarokotteen aikanaan sekä ollut hpv tutkimusryhmässä joten suhtaudun rokotteisiin muutoinkin optimistisesti. Kukin tehköön kuten haluaa kuitenkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Evena_4
Osallistun mukaan varovaisin mielin!

Eli hei kaikki, oon 27-vuotias, 1v 5kk tytön äiti ja nyt toinen ilmoitti tulostaan. Ei ollut oikeastaan varsinaista yritystä takana, ilman pillereitä oon ollut kesästä asti mutta enemmänkin sen vuoksi etten piitannut syödä niitä. 😂 Nyt olisi huomenna siis 5+0 🤩

Eli listalle voi lisätä mut 27v, LA 9.9., 2.lapsi, ja synnytyssairaalana Vaasan ks
 
Hei! Täällä vasta aivan alussa (tänään oletan olevan 13dpo), tein yllättävän plustestin tiistaina - ja useita varmistustestejä sen jälkeen! Jonnekin tätä ihmetystä ja intoa pitää saada purkaa😃 Positiivinen testi oli yllätys siksi, että itsellä aiemmassa suhteessa lapsettomuushoitotaustaa eikä meillä nyt ollut virallinen yritys päällä. Olin henkisesti valmistautunut hoitojen tielle jälleen. Minulla ennestään 8v ja 4v lapset, miehelle tämä olisi ensimmäinen.

Oireina tässä kohtaa rintojen arkuus ja ison osan päivästä vaivaava etova olo/pahoinvointi, vähän niin kuin pohjavireenä. Viime raskaudessa oksensin 5 viikkoa putkeen joka päivä, jotenkin toivoisin, että nyt olisi toisin.... Viimeksi minulle puhkesi myös raskausdiabetes, siltäkin olisi mukava välttyä, mutta aika näyttää.


Aloitussivulle tietoja:

Syksy84:3.lapsi/LA 19.9/ikä 37
 
Mulle voi päivittää 32 v ja HUS. Samalla myös LA:n voisi viilata päivällä 2.9. koska siirryin nyt itsekin käyttämään samaa kuin neuvola. Katsotaan miten muuttuu vai muuttuuko matkalla. Eli nyt sitten 6+0.

Itekin oon ajatellut, että on ollut niin vähäoireista, mutta kyllähän niitä on kun alkaa miettimään. Satunnaisia pistoksia ja juilimisia vatsassa, kylmä ja kylmiä väreitä, hengästyminen, tissit ja etenkin nännit kipeät (kiittelen niitä joka päivä!). Sit muutaman päivän ajan tuntunut ehkä sellainen kuvotuksen esiäiti, vähän kun ois joku pala kurkussa. Korostuu iltaisin ja kun syömisestä on pari tuntia. Ja joo, kiukku myös! Olin just ajamassa pidempää matkaa, johon sisälty yks pienempi tie. Just mua ennen tielle kääntyi pitkä rekka, joka joutui ajamaan parikymppiä hitaampaa. Mä kiehuin ja kihisin ratin takana, nyt just tietenkin VAIN MULLE käy näin - koko matka pilalla eikä nää ees maisemia.

Mut oon kyllä saanut sen hyvän odottavan fiiliksen jo kaivettua, vaikka alussa ahdistelikin. Tykkään jo mietiskellä ja IHMETELLÄ millainen pieni ihmisalku siellä kasvaa, sydänkin jo sykkii! Ja luulen, että ei mennä varhaisultraan. Keskityn fiilistelyyn nyt kun on aihetta. Ihana muuten lukea noita sovellusten tekstejä ja katsella miltä milloinkin näyttää. Onko teillä mitä sovelluksia käytössä? Mulla tietty kaks, Preglife ja Raskaus+ - kummassakin hyvin sisältöä, Preglifeen kirjoitan päiväkirjaa ja Raskaus+ näyttää hyvin miltä alkio/vauva näyttää milloinkin ja tietty minkä kokoinen se on vaikka hedelmänä.

Hö, hymiöt ei suostu toimimaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Guinevere
Uusia lisäilty listaan, onnea ja tervetuloa mukaan 🤗❤

Mulla on myös käytössä Preglife, oli myös viime raskaudessa 😊

Mulla ei oo rinnat olleet kipeet kuin ehkä ihan aavistuksen.. mutta toisaalta muistelen että aiemminkin olis ollut kipeet vain ekassa raskaudessa 🤔 tuntuu että se on oireena kaikilla melkeinpä niin aloin miettimään nyt sitäkin..😅
 
  • Tykkää
Reactions: L1mppu
Tervetuloa uusille ja onnea! ❤

Mulla ei myöskään ole rinnat olleet arat, ei tässä eikä edellisessä. Sen sijaan tuo palelu, aivan infernaalista! Tosin reagoin esim jännitykseen palelemalla, että se olisi helposti oire jonkatapaisen voisin saada päälle kun spekuloisi että onko sitä raskaana vai ei. Mutta tämä on kyllä ihan next level kylmyyttä, kymmenen viltin alla sohvannurkassa iltaisin 😅.

Rokoteaika on varattu, varhaisultra on sitä edeltävänä päivänä. Vaadin saada rokotteen samaa merkkiä kuin edelliset, niistä ei ole tullut mulle mitään oireita.
 
  • Tykkää
Reactions: Guinevere
Elinanen
Ei ole täälläkään mitään tuntemusta rinnoissa.. väsyttää ehkä vähän enemmän, tai sit vaan johtuu kun joutuu herään töihin näin äitiysloman jälkeen :D minulla on käytössä Layette. Preglifekin oli, mutta en sitä kokenut yhtä hyväksi ja poistin.
 
  • Tykkää
Reactions: L1mppu ja Guinevere
Mä hyppään kans mukaan. Esikoista tääl odottelen, miehellä edellisestä suhteesta 6 vuotias poika. Tiistaina tehtiin positiivinen testi, viikko digi ilmoitti 2-3 joka paikkaansa pitävä. Laskettuaika 9.9. Rinnat kipeät ja etovaa oloa ja oksettaa.
31 w ja sairaala Nova. Saa heittää viestillä, jos keskisuomessa päin asuu :)
 
  • Tykkää
Reactions: L1mppu ja Suikku1
Tervetuloa mukaan uusille! Meitä syyskuisten odottajia alkaa ollakin jo mukavasti 😊

Jotenkin tämä oireettomuus hieman jännittää. Kamala turvotus kyllä on ja välillä alavatsalla vihlaisuja, mutta ei juuri muuta. Onneksi parin viikon päästä pääsee varhaisultraan, jos siellä kaikki kuten pitää niin ehkä uskaltaa jo alkaa iloita odotuksesta enemmän 😊❤
 
Tervetuloa mukaan uusille! Meitä syyskuisten odottajia alkaa ollakin jo mukavasti

Jotenkin tämä oireettomuus hieman jännittää. Kamala turvotus kyllä on ja välillä alavatsalla vihlaisuja, mutta ei juuri muuta. Onneksi parin viikon päästä pääsee varhaisultraan, jos siellä kaikki kuten pitää niin ehkä uskaltaa jo alkaa iloita odotuksesta enemmän
Myös mua huolettaa oireettomuus. Eilen oli sentään rinnat arat, mutta tänään taas ei mitään. Edellisessä raskaudessa vähäisetkin oireet loppui kuin seinään ja tuli kkm. Pelottaa että nytkin käy niin.
 
Iteki vähän pohdin koronarokotuksen ajankohtaa. Mulla on aika muutenkin varattuna vasta helmikuun toiselle puoliskolle, mutta mietin, pitäiskö vielä siirtää joillaki päivillä ja odottaa ees sinne rv12 asti...

Täällä kans mietityttää vähäoireisuus, mistä on sekä positiivinen että negatiivinen aiempi kokemus. Kauheeta tää, ku ei voi muuta ku odotella, että saa jotain selville.

Mitään raskausäppejä en ookaa vielä tajunnu miettiä! Viime raskaudessa itellä ei ollu vielä ees älypuhelinta ="D, eli ei mitään kokemusta niistä! Minkähän noista nyt sit valitsis?


PS: Mullakaa ei toimi noi hymiöt täällä, byhyy!
 
  • Tykkää
Reactions: L1mppu
No kun mäkin haluaisin ottaa ehkä sit 12 viikon jälkeen sen rokotteen.. ja oon siis kyllä aivan rokotemyönteinen 😊. Voi kyllä olla että tätä menoa ton Koronan saa jo ennen sitä kun edes olis se varattu aika. Isommilla alkaa ilmeisesti koulu.. mulla on etäopinnot joten nuorimman pidän kotona mun kanssa :) Kuulin että kaikki raskaana olevat saa sen verenohennuslääkityksen varmuuden vuoksi jos sairastuu koronaan, sen veritulppariskin takia.
 
  • Tykkää
Reactions: hiliputti
Jaahas, täällä taas. Sanaton fiilis, tein just testin 30 min rakkoajalla ja plussaa näyttäisi syyskuulle. Tätä ennen 5/2020 kkm ja 11/2020 kemiallinen. Menkat myöhässä 2 pv, olematon ruskea tuhru ja menkkakivut (hivenen erilaiset kuin yleensä) sai mut ostamaan testin. Minä 33 v ja tämä olisi toinen lapsi, la 15.9 ja HUS-alueella minäkin. Viimeisen vuoden tapahtumat kummittelee taustalla. Varhaisultraan on siis päästävä! Jaiks ku alkoi jännittää!
 
Hain influenssarokotteen tänään ja ostin samalla reissulla raskausvitamiineja.

Miten nämä ensimmäiset päivät ja viikot olikaan näin hitaita, aivan päässyt unohtumaan!
Meinaa kyllä hitaasti mennä täälläkin. Oireita ei juurikaan ole, vilunväristykset ja mielialanvaihtelut ja sit satunnaista nippailua alavatsassa. Esikoisestakaan tosin mulla ei ollut oikein mitään oireita, joten ei auta kun odotella sitten 😂
 
  • Tykkää
Reactions: syksy84
Teinpä tänään vielä viikkonäytöllisen. 3+ tuli ruutuun, kuten pitääkin. Nyt jaksaa odotella vu:a. Ajatus ihan oikeasta vauvasta tuntuu lähes päihdyttävältä

Mäkin ostin vielä yhden paketin liuskatestejä (ja luulen ettei vipaksi jää!) ja tein testin nyt illasta ja oli taas tummempi viiva viime testiin verrattuna- kyllä se vähän mielenrauhaa tuo Yhdestä kemiallisesta raskaudesta kokemusta ja siitä jäi kammo näitä alkuaikoja kohtaan.
 
Täälläkin yksi halukas mukaan joukkoon! Tiedän, että olen vähän ennen aikojaan liikkeellä koska mun menkat pitäis alkaa säännöllisen kierron mukaan vasta tiistaina... Mutta olin aivan varma että olen raskaana ja tein testin perjantaina, johon tuli hyvin selkeä plussa. Keskeytynyt keskenmeno oli heinäkuussa (viikkoja piti olla 11 kun selvisi että keskeytynyt jo viikolla 7. ) joten olen nyt aika pessimistinen ja pelkään keskenmenoa ihan hulluna. Kuitenkin haluan päästä jakamaan ajatuksia jonkun kanssa. Meillä uusperhe johon kuuluu viisi lasta (3 minun) ja nyt meillä miehen kanssa kovasti toiveissa yhteinen iltatähti! Olisi siis ensimmäinen yhteinen lapsi. Minä voisin hypätä mukaan tuonne teidän listaan vähän myöhemmin, en uskalla vielä. Jos ne menkat vaikka alkuviikosta kuitenkin sitten alkaa ... kuitenkin jos tää raskaus etenee toivotusti niin LA. olisi 20.9 oman kalenterin mukaan
 
Elinanen
Täälläkin yksi halukas mukaan joukkoon! Tiedän, että olen vähän ennen aikojaan liikkeellä koska mun menkat pitäis alkaa säännöllisen kierron mukaan vasta tiistaina... Mutta olin aivan varma että olen raskaana ja tein testin perjantaina, johon tuli hyvin selkeä plussa. Keskeytynyt keskenmeno oli heinäkuussa (viikkoja piti olla 11 kun selvisi että keskeytynyt jo viikolla 7. ) joten olen nyt aika pessimistinen ja pelkään keskenmenoa ihan hulluna. Kuitenkin haluan päästä jakamaan ajatuksia jonkun kanssa. Meillä uusperhe johon kuuluu viisi lasta (3 minun) ja nyt meillä miehen kanssa kovasti toiveissa yhteinen iltatähti! Olisi siis ensimmäinen yhteinen lapsi. Minä voisin hypätä mukaan tuonne teidän listaan vähän myöhemmin, en uskalla vielä. Jos ne menkat vaikka alkuviikosta kuitenkin sitten alkaa ... kuitenkin jos tää raskaus etenee toivotusti niin LA. olisi 20.9 oman kalenterin mukaan
Tervetuloa! Jännittävää! Kerro sitten miten etenee :) plussa kuitenkin, joten uskon kyllä että olet raskaana!
 
  • Tykkää
Reactions: AmandaF
Hei! Täällä nyt kaiketi 5+4 menossa ja ekaa kertaa tuntuu aivan lamaannuttava väsymys. Siis koko päivän täysin veto pois, ei auttanut uni, ruoka eikä liikunta! Ootteko muut kokeneet tällästä? Meneehän tää taas pian ohi? 😅 En saa tätä päivää enää pelastettua ja toivo on ainoastaan parempi huominen... 😂
 

Yhteistyössä