Syyskuiset 2022 🍁🧡

Tervetuloa uusille!

Itestäki kiva, että täällä myös jo vähän vanhempia odottajia, ja osalla on vanhempia lapsiaki jo. 🙂 Ite täytän keväällä 35 ja lapsiki kohta jo seittemän (ei siis ihan perinteisin ikäero mahd. sisaruksille eikä perhemuoto muutenkaan).
Voiskohan tonne alotussivun listaan muuten lisätä myös iät, ihan mielenkiinnosta? Ois myös kiinnostavaa tietää, mistä kaikki on kotosin. Ite oon HUS-alueelta/Helsingistä.

Muaki kiinnostais myöhemmin Facebook-ryhmä, jos nyt tästä alkuvaiheesta selvitään eteenpäin...WhatsAppia oon huonompi käyttämään/seuraamaan, kun en jaksa kännykän jatkuvaa piippailua.

Täällä tänään 5+0 ja päätin "pyöreiden" kunniaks tehä vielä viikkonäyttöisen r-testin, kun laskeskelin, että nyt on vääjäämättä menny yli kolme viikkoa hedelmöityksestä, jollon siihen viikkonäyttöön pitäis tulla se "3+". Noh, tein, mutta siihen näyttöön tuliki joku virhekoodi, eli se ei toiminu! Oli sitte pakko lähteä vielä ostamaan uutta samanlaista - odotin vielä, että ois tarpeeks panttaillu pissaa, luin ohjeet vielä tarkasti uudestaan, tein uuden testin, JA TAAS SAMA VIRHEKOODI!! Nyt siis tuhlasin 30 euroo niihen kahteen testiin ihan turhaan, enkä varmana uskalla ostaa enää kolmatta, kun ei näytä toimivan! Aargh, miten ärsyttävää, mitä vikaa mun pissassa on?! = (
Onko muilla kokemusta noista viikkotesteistä? Muutama vuos sitte tein samanlaisen, ja sillon toimi ihan hyvin.

Varasin kuitenkin myös varhaisultran, mutta vasta viikoille 8+1, eli vielä saa odotella...
 
Tervetuloa uusille!

Itestäki kiva, että täällä myös jo vähän vanhempia odottajia, ja osalla on vanhempia lapsiaki jo. Ite täytän keväällä 35 ja lapsiki kohta jo seittemän (ei siis ihan perinteisin ikäero mahd. sisaruksille eikä perhemuoto muutenkaan).
Voiskohan tonne alotussivun listaan muuten lisätä myös iät, ihan mielenkiinnosta? Ois myös kiinnostavaa tietää, mistä kaikki on kotosin. Ite oon HUS-alueelta/Helsingistä.

Muaki kiinnostais myöhemmin Facebook-ryhmä, jos nyt tästä alkuvaiheesta selvitään eteenpäin...WhatsAppia oon huonompi käyttämään/seuraamaan, kun en jaksa kännykän jatkuvaa piippailua.

Täällä tänään 5+0 ja päätin "pyöreiden" kunniaks tehä vielä viikkonäyttöisen r-testin, kun laskeskelin, että nyt on vääjäämättä menny yli kolme viikkoa hedelmöityksestä, jollon siihen viikkonäyttöön pitäis tulla se "3+". Noh, tein, mutta siihen näyttöön tuliki joku virhekoodi, eli se ei toiminu! Oli sitte pakko lähteä vielä ostamaan uutta samanlaista - odotin vielä, että ois tarpeeks panttaillu pissaa, luin ohjeet vielä tarkasti uudestaan, tein uuden testin, JA TAAS SAMA VIRHEKOODI!! Nyt siis tuhlasin 30 euroo niihen kahteen testiin ihan turhaan, enkä varmana uskalla ostaa enää kolmatta, kun ei näytä toimivan! Aargh, miten ärsyttävää, mitä vikaa mun pissassa on?! = (
Onko muilla kokemusta noista viikkotesteistä? Muutama vuos sitte tein samanlaisen, ja sillon toimi ihan hyvin.

Varasin kuitenkin myös varhaisultran, mutta vasta viikoille 8+1, eli vielä saa odotella...

Mun muistaakseni olisin lukenut jostain, että noissa viikkonäytöllisissä olis nyt ollut enemmänkin vikaa. 🤔

Mä myös HUS aluuelta, mutta KehäIII ulkopuolelta. En tässä viitti paikkakuntaa mainita, menee muuten liian tunnistettavaksi. 😅
 
  • Tykkää
Reactions: hiliputti
Tervetuloa uusille!

Itestäki kiva, että täällä myös jo vähän vanhempia odottajia, ja osalla on vanhempia lapsiaki jo. Ite täytän keväällä 35 ja lapsiki kohta jo seittemän (ei siis ihan perinteisin ikäero mahd. sisaruksille eikä perhemuoto muutenkaan).
Voiskohan tonne alotussivun listaan muuten lisätä myös iät, ihan mielenkiinnosta? Ois myös kiinnostavaa tietää, mistä kaikki on kotosin. Ite oon HUS-alueelta/Helsingistä.

Muaki kiinnostais myöhemmin Facebook-ryhmä, jos nyt tästä alkuvaiheesta selvitään eteenpäin...WhatsAppia oon huonompi käyttämään/seuraamaan, kun en jaksa kännykän jatkuvaa piippailua.

Täällä tänään 5+0 ja päätin "pyöreiden" kunniaks tehä vielä viikkonäyttöisen r-testin, kun laskeskelin, että nyt on vääjäämättä menny yli kolme viikkoa hedelmöityksestä, jollon siihen viikkonäyttöön pitäis tulla se "3+". Noh, tein, mutta siihen näyttöön tuliki joku virhekoodi, eli se ei toiminu! Oli sitte pakko lähteä vielä ostamaan uutta samanlaista - odotin vielä, että ois tarpeeks panttaillu pissaa, luin ohjeet vielä tarkasti uudestaan, tein uuden testin, JA TAAS SAMA VIRHEKOODI!! Nyt siis tuhlasin 30 euroo niihen kahteen testiin ihan turhaan, enkä varmana uskalla ostaa enää kolmatta, kun ei näytä toimivan! Aargh, miten ärsyttävää, mitä vikaa mun pissassa on?! = (
Onko muilla kokemusta noista viikkotesteistä? Muutama vuos sitte tein samanlaisen, ja sillon toimi ihan hyvin.

Varasin kuitenkin myös varhaisultran, mutta vasta viikoille 8+1, eli vielä saa odotella...
Voidaan mun puolesta lisäillä ikä ja kaupunki tai synnytyssairaala?, ainakin niille ketkä haluaa 😊

Mä oon tehnyt noita viikkonäytöllisiä nyt 2, eka 2-3 vko ja sit 3+. Muistelisin että joskus aiemmin oon saanut ton virhekoodin, ja silloin en käyttänyt kippoa missä uitin näytteenottopään.. 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: hiliputti
Voidaan mun puolesta lisäillä ikä ja kaupunki tai synnytyssairaala?, ainakin niille ketkä haluaa

Mä oon tehnyt noita viikkonäytöllisiä nyt 2, eka 2-3 vko ja sit 3+. Muistelisin että joskus aiemmin oon saanut ton virhekoodin, ja silloin en käyttänyt kippoa missä uitin näytteenottopään..
No mäki just käytin kippoa, ku tuntuu et muuten se on ihan hasardia tähtäilyä. =D
 
  • Tykkää
Reactions: Guinevere
Ostin kans kaks viikkonäyttötestiä vaikka vannoin edellisessä raskaudessa, etten enää osta. Onhan ne ihan turhaa elektroniikkaa kun ovat kertakäyttöisiä. Huomenna ois rv~4+5, joten saa nähdä mitä viikkonäyttötesti näyttää vai näyttääkö virhekoodia. :D

Mulla on kova huoli tästä raskaudesta. Mitään oireita ei ole, raskaustestien viivat on selkeitä mut eivät vahvistu, ja edellinen (joka oli myös ensimmäinen) raskaus meni kesken. Haaveilin ihan hcg-mittauksista yksityisellä, mutta päädyin nyt sitten ostamaan noita viikkonäyttötestejä. Kertoohan nekin nyt jotain siitä hcg-määrästä, vaikka samanlaiseen testiliuskaanhan nekin perustuu kuin tavalliset testitkin.

Varhaisultra on viikolla 7+1. Olin suunnitellut meneväni vasta 8+, mutta huoli ja malttamattomuus voitti.
 
  • Tykkää
Reactions: hiliputti
Karkkis91
Täytyy tännekki päivittää ku ollu nii jännä päivä..

Alko päivällä kipu olkapäässä ja ollu jonku aikaa jomotusta oikeella mahassa niin mentiin päivystykseen, pari tuntia sai odotella mut siel oikeilla paikoilla se kuulemma vaikuttaisi olevan kun yritti mahan päältä ultrata ja 2700 oli hcg verestä.. Oma epäily oli että keltarauhasrakkula vaivaa mutta oma terveysasema käski tuonne sen olkapääkivun takia...

Viikon sisällä päästään ultraa mikä tehdään sisätutkimuksena joten pääseekin näkemään vähä aikasemmin kun odotin.. Sinällään siis jotain positiivista!

Oireita ei vielä ole kauheesti muuten ilmennyt ku nälkä.. aikaisemmissa raiskauksissa ollut aina pahoinvointi hyvin läsnä joten sitä odotellessa... 😅
 
Täytyy tännekki päivittää ku ollu nii jännä päivä..

Alko päivällä kipu olkapäässä ja ollu jonku aikaa jomotusta oikeella mahassa niin mentiin päivystykseen, pari tuntia sai odotella mut siel oikeilla paikoilla se kuulemma vaikuttaisi olevan kun yritti mahan päältä ultrata ja 2700 oli hcg verestä.. Oma epäily oli että keltarauhasrakkula vaivaa mutta oma terveysasema käski tuonne sen olkapääkivun takia...

Viikon sisällä päästään ultraa mikä tehdään sisätutkimuksena joten pääseekin näkemään vähä aikasemmin kun odotin.. Sinällään siis jotain positiivista!

Oireita ei vielä ole kauheesti muuten ilmennyt ku nälkä.. aikaisemmissa raiskauksissa ollut aina pahoinvointi hyvin läsnä joten sitä odotellessa... 😅

Ohhoh, aika päivä teillä... Mikähän tuo olkapääkipu oikein oli? En oo tollasesta oireesta kuullutkaan!

Mulla ollut tähän mennessä vaan armoton tissikipu ja ajattaisia mahan tuikkimisia. Joskin ihan alussa heti hedelmöittymisen jälkeen kärsin selkeistä menkkakivuista joita ei ikinä muullon ole ovulaation aikoihin! Siitä tiesin heti että tärppäs! ❤ Miten muilla, onko oireet lieventynyt vai voimistunut?
 
Mä tein nyt vielä aamulla sen viikkonäytöllisen testin ja se näytti hyvin selvästi raskaana 2-3 viikkoa, tänään olisi menkoista laskettuna siis 4+2. Varasin eilen varhaisultran Lahteen 2.2., päästään katsomaan onko siellä masussa oikeasti joku 🤭

Ja mulle sopii suljettu Facebook-ryhmä, tai whatsapp, ei väliä, molemmat on hyviä. 🤭
 
  • Tykkää
Reactions: hiliputti
Minäkin varasin varhaisultran yksityiselle, ultra olis 19.1. ja silloin rv7+4. Jännittöä, vain pari viikkoa! Olisin halunnut rv8+ mielummin kaiken varalta, mutta silloin mies on pari viikkoa reissussa eikä olisi päässyt mukaan, ja haluan ehdottomasti hänetkin sinne. Eka neuvolakin tuli varattua helmikuun alkuun.

Muita oireita ei ole kuin rintojen arkuus ja alavatsan ajoittaiset juilimiset sekä turvotus.

En viitsi asuinpaikkakuntaa sanoa, mutta tulen synnyttämään OYSissa. ☺
 
  • Tykkää
Reactions: hiliputti
Mä tein nyt vielä aamulla sen viikkonäytöllisen testin ja se näytti hyvin selvästi raskaana 2-3 viikkoa, tänään olisi menkoista laskettuna siis 4+2. Varasin eilen varhaisultran Lahteen 2.2., päästään katsomaan onko siellä masussa oikeasti joku

Ja mulle sopii suljettu Facebook-ryhmä, tai whatsapp, ei väliä, molemmat on hyviä.
Mäkin tein tänä aamuna viikkonäyttötestin ja sain myös tulokseksi 2-3 viikkoa. Nyt rv ~4+5, kai siis ihan paikkansapitävä tulos ? Teen viikon päästä uuden viikkonäyttötestin, näkeepä sitten onko muutosta tullut. Miestä huvittaa nää viikkonäyttötestit. Onhan ne nyt ihan silkkaa rahastusta mutta minkäs sitä huolelleen ja malttamattomuudelleen voi...

Mulle voi tuohon listaan muuten lisätä iäksi 25 vuotta ja synnytyssairaalaksi TAYS.
 
  • Tykkää
Reactions: hiliputti
Onko muilla oireena kiukku? Mulla on ihan eeppiset pms-fiilikset, ihan hullua kun yhtäältä on niin iloinen raskaudessa ja toisaalta pienistä asioista tuleva ärsytys saa ihan absurdit mittasuhteet 😄. Muistelen että olisi esikoisesta ollut samanmoista.

Tekisi mieli kanssa tehdä vielä viikkonäytöllinen, että tuleeko 3 +, muutamia perustikkuja olen tässä tehnyt, mutta vähän huono kun ovat olleet vähän mitä sattuu merkkiä niin vertailu on haasteellisempaa. Vaan nuo viikkonäytölliset on kyllä rahastusta ja ongelmajätettäkin 🙄.

Mulle voi ehtiessään lisätä listaan HUS ☺
 
  • Tykkää
Reactions: Viita ja hiliputti
Karkkis91
Ohhoh, aika päivä teillä... Mikähän tuo olkapääkipu oikein oli? En oo tollasesta oireesta kuullutkaan!

Mulla ollut tähän mennessä vaan armoton tissikipu ja ajattaisia mahan tuikkimisia. Joskin ihan alussa heti hedelmöittymisen jälkeen kärsin selkeistä menkkakivuista joita ei ikinä muullon ole ovulaation aikoihin! Siitä tiesin heti että tärppäs! Miten muilla, onko oireet lieventynyt vai voimistunut?

Mulle ei terkkari selittänyt mutta lääkäri sit sano et ulkoisen raskauden aikana tulee myös olkapäähän kipua mut mun tapauksessa se ei viittaa vissiin siihen kun ei tunnustellessa ei tuntenut mtn kummempaa mut päästään vielä siihen ultraan varmentamaan. Ollut vähä epäilevä olo mut nyt kun sain sen hcg tuloksen ni uskon vihdoin että raskaana tässä ollaan 😅 Ostin jopa kotidoplerin jolla sit jossain vaiheessa pääsee kuuntelemaan pikkasta...
 
  • Tykkää
Reactions: Viita
Hei epäreilua, et kaikilla muilla toimii ne viikkonäytölliset testit ja mulla ei! ="D
Ja joo, onhan ne nyt kamalaa ongelmajätettä (miten ne ees pitäis kierrättää?), mut kaikkeen hörhöilyyn sitä sit lähteeki mukaan.

Täälläkin tosi vähän oireita, ehkä jopa vähän vähentyny tissikipu ja mahanippauksia harvakseltaan...Aika tiheesti kyllä on veskihätä ja nälkä! Kiukkuilu kuulostaa myös tutulta. =P
 
Täällö kans
Mäkin tein tänä aamuna viikkonäyttötestin ja sain myös tulokseksi 2-3 viikkoa. Nyt rv ~4+5, kai siis ihan paikkansapitävä tulos ? Teen viikon päästä uuden viikkonäyttötestin, näkeepä sitten onko muutosta tullut. Miestä huvittaa nää viikkonäyttötestit. Onhan ne nyt ihan silkkaa rahastusta mutta minkäs sitä huolelleen ja malttamattomuudelleen voi...

Mulle voi tuohon listaan muuten lisätä iäksi 25 vuotta ja synnytyssairaalaksi TAYS.
Täällä kans 25 ja TAYS ☺ Ja tosiaan, la 4.9 näillä tiedoin!
 
Mulla on kyl ollu toi kiukku oireena, just kunnon pms tyyppiset hepulit 🤭😅 Nyt ne on vähän helpottaneet mutta en muista aiemmin olleen tällaista alakuloa.. jotenkin ihan masentunut olo eikä meinaa saada mitään aikaiseksi vaikka yleensä oon koko ajan touhuamassa jotain 🤷🏼‍♀️
 
Elinanen
Mulla ei oo vieläkään mitään oireita🤷🏼‍♀️ Ensi viikolla varmaan näkyisi jo sydän varhaisultrassa, mutta ajattelin etten tällä kertaa menisi🤔 jotenkin pelkään sitä, että kaikki olisikin ok varhaisultrassa ja sitten menisikin kesken.. pelkään että pettyisin sitten vielä suuremmin. Toisaalta taas esikoisen kohdalla se toi kyllä mukavaa varmuutta ja konkretiaa.
Jotenkin myös päivät on vaan hujahtaneet, enkä ole vielä soittanut edes neuvolaan niin ajattelin että jaksaisin ehkä odotella nt ultraankin.
Kiireiset viikot töissäkin edessä, niin ei ehdi jotenkin ajatella koko asiaa :D
 
Mulle voi laittaa kans iäks 25v. Oireilusta, ni täällä ei oo päästy helpolla. Olin tossa pari päivää vapaalla ja meni maatessa. Tänään menin sit töihin ja olo mitä hirvein. Huomenna haen saikkua, kun ei saa oikein nukuttua ja syötyä. 😔 Paha olo on nii hirveä, että jokainen suupala meinaa tulla samantien ylös. Syöminen onki semmosta pakottamista, kun se vähän helpottaa siihen yleiseen kuvotukseen.

Muilla onneksi näyttäisi menevän hyvin oireiden kanssa. 💪🏻
 
Mä tänään apteekissa kattelin noita viikkonäyttötestejä, mutta maltoin mieleni 😅 Ekassa raskaudessa ostin niitä vaikka kuinka paljon 🙈 Nyt jotenkin vähän luottavaisemmin fiiliksin ja päätin, että en osta.
Mulla on ollu semmosta satunnaista pientä nippailua ja rintojen arkuutta ei oikeastaan muuta. Tai kyllä semmosta ihme välillä kylmä välillä kuuma, taas kylmä aaltoja on muutamia ollu 😅

Mulle voi lisätä iäks 34v ja TAYS.
 
Parina päivänä alkanut huono olo olemaan melkein aamusta iltaan, ruoka ei meinaa maistua mutta appelsiinit, mustikkakeitto ja suolaiset sipsit menee 😅 ja just syöminen auttaa aina hetken. En oo oksentanut kertaakaan, mutta aikaisemmissa raskauksissa oli enemmän kanssa tätä etovaa oloa, ihan pari kertaa oksentanut. Mut sit hajut kanssa on paha, erityisesti tupakan savu 🤢

Pohdin nyt vielä tännekin, vaikka tuolla haaveilijoiden puolella jo samaa mietin.. mutta siis mulla olis kolmas koronarokotus 4.2. ja nyt oon miettinyt että ainakin siirtäisin parilla viikolla.. mutta uskaltaako sitä nyt sitten ottaa😬 Miten te meinaatte? 🧐
 
Parina päivänä alkanut huono olo olemaan melkein aamusta iltaan, ruoka ei meinaa maistua mutta appelsiinit, mustikkakeitto ja suolaiset sipsit menee ja just syöminen auttaa aina hetken. En oo oksentanut kertaakaan, mutta aikaisemmissa raskauksissa oli enemmän kanssa tätä etovaa oloa, ihan pari kertaa oksentanut. Mut sit hajut kanssa on paha, erityisesti tupakan savu

Pohdin nyt vielä tännekin, vaikka tuolla haaveilijoiden puolella jo samaa mietin.. mutta siis mulla olis kolmas koronarokotus 4.2. ja nyt oon miettinyt että ainakin siirtäisin parilla viikolla.. mutta uskaltaako sitä nyt sitten ottaa Miten te meinaatte?
Mulla on kolmas rokote 3.2. ja varhaisultra 2.2., mietin että olisiko pitänyt mennä ultraan vasta tuon rokotteen jälkeen, mutta menee aika pitkälle. Vähän jännittää kyllä se rokotus, mutta suositus on nyt rokottautua vaikka raskaana, joten luotan siihen.

Mulla on ollut kans pahoinvointia aikaisemmissa, esikoisen raskaudessa oksensin kerran puolessa välissä ja keskimmäisen en oksentanut kertaakaan, nyt huimaa myös samalla tavalla kuin esikoisen raskaudessa. Ikäviä vaivoja kyllä.
 
Parina päivänä alkanut huono olo olemaan melkein aamusta iltaan, ruoka ei meinaa maistua mutta appelsiinit, mustikkakeitto ja suolaiset sipsit menee 😅 ja just syöminen auttaa aina hetken. En oo oksentanut kertaakaan, mutta aikaisemmissa raskauksissa oli enemmän kanssa tätä etovaa oloa, ihan pari kertaa oksentanut. Mut sit hajut kanssa on paha, erityisesti tupakan savu 🤢

Pohdin nyt vielä tännekin, vaikka tuolla haaveilijoiden puolella jo samaa mietin.. mutta siis mulla olis kolmas koronarokotus 4.2. ja nyt oon miettinyt että ainakin siirtäisin parilla viikolla.. mutta uskaltaako sitä nyt sitten ottaa😬 Miten te meinaatte? 🧐
Siis mä luulin että vasta raskauden toisella kolmanneksella saa ottaa koronarokotteen?! Tää pitääki tarkistaa, meen kyllä samantie jos vaan saapi....
 

Yhteistyössä