KIva kun alkaa olla jo nt-ultrien aika! Mullakin ens viikolla 12+0 kohdalla. Mulla jatkuva huonovointisuus tehnyt sen, että paino pudonnut pari kiloa eikä herkut hirveesti maistu. Oon nyt jaksanut käydä kävelyllä ja yrittänyt tehdä lyhyitä lihaskuntojumppia, ongelma vaan se, että melkein heti sydän alkaa hakata 200 ja tulee tuskan hiki ja huono olo, omassa tahdissa ja taukoja pidellen onnistuu kuitenkin. Myös kohtu mulla supistusherkkä ja tulee kovettumisen tunne, jos liian reipasta tahtia tekee.
Minäkin olen huomannut tuon, että hormonit taitaa tehdä nyt temppujaan ja olo on kuin Venuksella, tosin pahoinvointi hillitsee nyt edelleen niitä puuhia Välillä kun vatsa turpoaa jostain ruoasta (esim. ruisleipä), alkaa näyttää raskaalta olo, mut seuraavana päivän' voi olla lähes litteä Mulla kohtu taaksepäin kallellaan, joten edellisissä se on pullahtanut vähän myöhemmin yhtäkkiä näkyville.
@mansikka saitko selvyyden siihen ultrakuvaan? Minustakin siinä oli joku väliseinä, mutta kuva rajautui juuri siitä kohtaa niin oli epäselvä.
Mulla vihloo kohdunkannattimia aina etenkin nukkuessa jos nopeasti kääntyy. Varovasti pitää asentoa vaihtaa.
Tekis mieli tosiaan jo jotain pientä ruveta hankkimaan. Mutta ehkä ei vielä, katsellut olen jo kyllä. Nyt en tee sitä virhettä, että hankin liikaa vaatteita, alussa 3-4 bodya ja parit housut riittää. Sitten kun tulee enemmän pulauttelua (aiemmat lapset ei ole pulautelleet ollenkaan), tarvinnee parit bodyt lisää, mut ne voi hankkia sit vauvan kanssa shoppaillen. Kirppistä aion hyädyntää, ikinä ei ole tarpeeksi arjessa aikaa koluta kirppistä, nyt haaveilen, että vauvan kanssa saan tuntikausia pyöriä kirppiksellä, toivottavasti on tulossa shoppailumyönteinen pikkuinen Sitä paitsi, kaivelin lasten nukenvaatelaatikkoa ja sieltä löytyi tulevien isosisarusten vanhoja koon 44/50 vaatteita <3 Laitoin ne vaivihkaa pesuun ja oikein käyttökelpoisia ovat, hyvä koko varsinkin pienehkölle vauvalle kotiinlähtövaatteiksi, paria viikkoa kauempaa ne ei meillä mahtuneet. Esikoinen oli 50cm pitkä/3000 g painoinen, kuopus 47 cm / 2800 g.
Veikkaisin tämänkin vauvan (jos sinne asti päästään <3) syntyvän elokuussa. Laskettu aika on 8.9, mutta aiemmat lapset ovat syntyneet pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Myös äitini on synnyttänyt kaikki lapset etuajassa ja on itse keskonen. Mikähän lie siinäkin taustalla.
Onko joku muu jo vaunuja ja turvakaukoita katsellut? Tiedän että on pikkusen liian aikasta, hankinnat toki vasta rakenneultran jälkeen reilusti, mutta onko teillä jokin suosikkimerkki? Meillä vaunut tulis kaupunkikäyttöön, tai siisteille asfaltti/sorapintaisille ulkoilureiteille. Lisäksi pitäisi bussiin mahtua. Meillä omakotitalo valmistumassa keväällä, tilat on pienet, kun suunnittelu aloitettiin, kun "lapsiluku" oli jo täynnä ja tontille ei paljon isompaa mahtunut, joten vaunujen koko pitäisi olla pienehköt. Lisäksi pitäisi olla travel system kaukalon kanssa, kääntyvät etupyörät ja kevyt rakenne, että niskavaivainen jaksaa pukata. Käytettynä aion ostaa, mutta laatuvaunut toki säilyttää arvonsa, vaikka uutenakin ostaisi. *pohdintaa*
Ihana miettiä ja suunnitella. Olen niin onnellinen vuodoista ja pahoinvoinneista huolimatta, että tässä tilanteessa olen, että saan haaveilla vielä elämästä kolmannen vauvan kanssa. Näytti siltä, että meille ei enää lasta tule. Realisti minussa kuitenkin varautuu pahimpaan, nt ultrakin vasta tulossa.